شرح حال
✍️فضیلت زیارت قبر امام حسین(ع) بر زیارت خانه خدا... ✅ دوستی حدیثی فرستاده بود مبنی بر "مقدم بودن و
🔸نظر یکی از دوستان در مورد پست اخیر👇
🔹یعنی شما قائلید که مختص به اون دورانه؟
مؤید شما روایاتیه که زیارت امام رضا(ع) رو از همه بالاتر دونستند.
ولی مشهور غیر از آیتالله خویی زیارت امام حسین(ع) رو افضل میدونن.
شرح حال
🔸نظر یکی از دوستان در مورد پست اخیر👇 🔹یعنی شما قائلید که مختص به اون دورانه؟ مؤید شما روایاتیه که ز
🔸پاسخ بنده به نظر مذکور👇
🔹 سلام؛
نه مختص به اون دوران نیست؛
🔹عرض بنده تطبیق مصداق زیارت اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان ولایت مداری و تمسک به رشته ولایت الهی متصل است در مقایسه با زیارت پیامبر اکرم(ص) و زیارت خانه خدا؛
🔹 به همین مبنا و مناط در دوران هر امام هم مصادیق ولایت پذیری از امام آن زمان، فضیلت دارند بر مصادیق ولایتپذیری از ائمه سابق که نیستند و ادعای ولایت پذیری آنها راحت است.
🔹 و به همین مبنا یعنی فضلیت داشتن جلوه ولایت و ولایتپذیری بر همه امور دیگر در دین، که در متن اصلی عرض کردم، مصادیق ولایت پذیری از ولی فقیه به عنوان نائب حضرت حجت(عج) فضیلت دارد بر دیگر اعمال و مناسک عمومی،
یعنی مثلا: شرکت در انتخابات و راهپیمایی و ... اگر به عنوان اطاعت از ولی زمان و ولایتپذیری از نائب امام صورت گیرد، فضیلت دارد بر زیارت خانه خدا و حتی زیارت امام حسین(ع)؛
🔹 در روایتی از امام صادق(ع) در کافی، از حضرت میپرسند: «أفضل ما یتقرب به العباد الی الله» چیست؟
حضرت به عنوان بالاترین عمل مصداقی که موجب تقرب به خدا میشود میگویند: «طاعة الله و طاعة رسوله و طاعة أولی الامر...»
نمیگویند طاعت من، میگویند طاعت هر امام منصوب من الله یعنی اولی الامر، یعنی ولایت مداری مطلق و متصل در طول زمان.
🔹خوبه همینجا به برخی روایات هم اشاره کنم.
در روایتی از امام رضا(ع) میپرسند: زیارت امیرالمؤمنین(ع) با فضیلتتره یا زیارت امام حسین(ع)؟
حضرت پاسخ میدهند فضیلت زیارت امیرالمومنین(ع) بر زیارت امام حسین(ع) همچون فضیلت زیارت خود امیرالمؤمنین(ع) بر امام حسین(ع) هست.
«فضل زیارة قبر أمیرالمؤمنین(ع) علی زیارة قبر الحسین(ع) کفضل أمیرالمؤمنین علی الحسین»
🔹این روایت مربوط به زمانی است که در زیارت هر دو امام حیثیت تکریم و تعظیم آنها و اظهار محبت جلوه دارد و در مقابل مصادیق ولایت پذیری از امام زمان سنجیده نمیشوند.
🔹در روایت دیگری از امام هادی(ع) در مورد زیارت امام حسین(ع) و امامین کاظمین(علیهما السلام) سوال میپرسند؟
حضرت پاسخ میدهند:
«ابوعبدالله المقدم و هذا أجمع و أعظم أجرا»
یعنی حضرت هم زمان از هر دو حیثیت پاسخ میدهند، یعنی از جلوه تکریم و تعظیم زیارت امام حسین(ع) مقدم است اما از جلوه ولایت مداری متصل این زیارت ثواب بیشتری دارد.
شرح حال
✍️معیار بدعت بودن یک سنت جدید چیست؟... ✅ در پست با عنوان « توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی» اشاره ک
✍️بررسی قانون "اخلال در نظم عمومی" و تطبیق این قانون با خصوص موضوع "قمهزنی"...
✅ یکی از محققان خارج از کشور که در رشته "شرق شناسی" تحصیل میکرد و پایاننامه او در مورد "قمهزنی" بود، از بنده در مورد حکم قمه زنی از نظر قانون جمهوری اسلامی سوال کرد.
✅ در قوانین جمهوری اسلامی هیچ نامی از موضوع خاص قمهزنی برده نشده است و حکمی در خصوص این عنوان ذکر نشده است.
اما احتمال دارد که این اقدام به عنوان مصداقی از جرم "اخلال در نظم عمومی" و قوانین مربوط به آن باشد، فلذا به بررسی مواد قانونی مرتبط با این عنوان عام میپردازم.
🔹 در ماده ۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۰۴/ ۱۲/ ۱۳۹۲ در مورد حیثیتهای مطرح برای تحقق جرم گفته شده است:
«محكوميت به كيفر فقط ناشى از ارتكاب جرم است و جرم كه داراى جنبه الهى است، مىتواند دو حيثيت داشته باشد: الف- حيثيت عمومى از جهت تجاوز به حدود و مقررات الهى يا تعدى به حقوق جامعه و اخلال در نظم عمومى. ب- حيثيت خصوصى از جهت تعدى به حقوق شخص يا اشخاص معين.»
🔹در ماده ۶۷ این قانون مواردی چون گزارشها و نامههایی که هویت گزارش دهندگان و نویسندگان آن مشخص نیست در صورتی که با توجه به قرائن به نظر دادستان موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی شود، مصداقی از جرم محسوب میشود.
🔹 درتبصره ش ۱ که بر ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامى- كتاب پنجم (تعزيرات و مجازاتهاى بازدارنده) مصوب ۰۲/ ۰۳/ ۱۳۷۵ زده شده است، اقداماتی همچون آسیب رساندن به تاسیسات عمومی و... در صورت احراز قصد اخلال در نظم عمومی به عنوان یکی از مصادیق محارب مشخص شده است.👇
«هركس در وسايل و تأسيسات مورد استفاده عمومى از قبيل شبكههاى آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز، پست و تلگراف و تلفن و مراكز فركانس و ماكروويو (مخابرات) و راديو و تلويزيون و متعلقات مربوط به آنها اعم از سد و كانال و انشعاب لولهكشى و نيروگاههاى برق و خطوط انتقال نيرو و مخابرات (كابلهاى هوايى يا زمينى يا نورى) و دستگاههاى توليد و توزيع و انتقال آنها كه به هزينه يا سرمايه دولت يا با سرمايه مشترك دولت و بخش غير دولتى يا توسط بخش خصوصى براى استفاده عمومى ايجاد شده و همچنين در علائم راهنمايى و رانندگى و ساير علائمى كه به منظور حفظ جان اشخاص يا تأمين تأسيسات فوق در شوارع و جادهها نصب شده است، مرتكب تخريب يا ايجاد حريق يا از كار انداختن يا هر نوع خرابكارى ديگر شود بدون آنكه منظور او اخلال در نظم و امنيّت عمومى باشد به حبس از سه تا ده سال محكوم خواهد شد.
تبصره 1- در صورتى كه اعمال مذكور به منظور اخلال در نظم و امنيّت جامعه و مقابله با حكومت اسلامى باشد مجازات محارب را خواهد داشت.
تبصره 2- مجازات شروع به جرائم فوق يك تا سه سال حبس است.»
🔹 در «نظريههاى اداره كل امور حقوقى و اسناد وامور مترجمين قوه قضائيه» مصوب «اداره كل امور حقوقى و اسناد و امور مترجمين قوه قضا» تعریف مشخصی برای اخلال در نظم عمومی ذکر شده است و تکلیف برخی از مصادیق مشتبه جرم اخلال در نظم عمومی نیز مشخص شده است:
🔸در نظريه۹۷۶۹/ 7- 14/ 10/ 1379 اموری چون سد معبر برای فروش کالا از دایره شمولیت این قانون خارج شده است.
🔸در نظريه ۵۹۵۳/ 7- 11/ 11/ 1382: تلازم تهدید و فحاشی تهديد و فحاشى مدير يا مديران مؤسسات عمومى با اخلال در نظم عمومی نفی شده است.
🔸در نظريه ۷۵۳۰/ 7- 8/ 10/ 1383، برای اولین بار تعریف نسبتا مشخصی برای جرم اخلال در نظم عمومی ذکر شده است: «اخلال در نظم عمومى زمانى اتفاق مىافتد كه فردى با اعمال و رفتار زشتى به نوعى آسايش و امنيّت و صيانت جامعه را مختل نموده باشد. صرف تعرّض به يك شخص در صورتى كه به نتيجه مذكور منتهى نشده باشد اخلال در نظم عمومى نيست.»
✅ با توجه به نظریه فوق در صورتی که به تشخیص قاضی "قمهزنی" مصداقی از اعمال و رفتار زشت که منجر به اخلال در آسایش و امنیت و صیانت جامعه شود، باشد میتواند عنوان جرم اخلال در نظم عمومی بر آن صدق کند.
✅ در مورد مجازات جرم اخلال در نظم عمومی نیز در ماده ۶۱۸ «قانون مجازات اسلامى - كتاب پنجم» گفته شده است:
«هركس با هياهو و جنجال يا حركات غير متعارف يا تعرّض به افراد موجب اخلال نظم و آسايش و آرامش عمومى گردد يا مردم را از كسب و كار بازدارد به حبس از سه ماه تا يك سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محكوم خواهد شد.»
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا تفرجگاه دربند در شهر صحنه کرمانشاه هست، به همه دوستانی که پشت مرز ماندهاند پیشنهاد میکنم تا خلوت شدن مرز، دیدن این شهر بسیار زیبا با مردمان بسیار خوش اخلاق را از دست ندهید؛
آنقدر مردم اینجا مؤدب و خوش برخورد بودند که بنده در برخی موارد با تعجب به دنبال علت آن میگشتم.
با اینکه زیاد اهل تفریح رفتن هستم، تفرجگاه دربند، صحنه کرمانشاه از زیباترین تفرجگاههایی هست که تا حالا رفتم، امام حسین خستگی دیروز مرز خسروی رو خیلی خوب از تنموم درآورد.
اقامتگاهمون هم خوابگاهی مال آموزش پرورش هست که در کمال تعجب نه کارتی خواستن نه پولی و فقط اتاق رو تحویل ما دادن.
تازه با کلی احترام😊😍
امروز در بغداد جمعیتی قریب به صدنفر که شاید ۱۵تا ۲۰ نفرشان جلیقه زرد به تن داشتند، مشغول راهپیمایی بودند.
نکته جالب اینکه مردم بهشون محل نمیدادن، نیروهای ضد شورش هم کمی با فاصله از اونها حضور داشتن؛
تقریبا همه جمعیت جوان از دختر و پسر بودن و تیپ آنها تیپهای شبیه دانشجو و مدرن بود ( یعنی نه خیلی سوسول و نه خیلی سنتی).
این بار، ششمین بار است که به سفر اربعین آمدهام، همیشه بدون استثناء خصوصا در مسیر کاظمین به کربلا، جز اظهار ارادت به ایران و حضرت آقا را ندیده بودم.
اما این بار سه مرتبه از سوی جوانان توهین به ایران و حضرت آقا را دیدهام.
سومین بار است که عوض مسیر نجف به کربلا از مسیر کاظمین به کربلا میآیم.
یعنی سفر خود را از مهران به کاظمین؛
کاظمین به سامراء،
سامراء به اسکندریه واقع در ۵۰ کیلومتری کربلا از سمت بغداد آغاز میکنیم.
امسال که به واسطه تبلیغات صهیونیستی مردم عراق خصوصا شمال عراق، ایران را دخیل در مشکلات خود میدانند، حضور ایرانیان در بیشتر شدن ارتباطات و محبتها موثر بود.
این مسیر به علت ازدحام کمتر و کیفیت موکبها برای راحتی خانوادهها هم بهتر است.
ما بعد از ساعاتی ماندن در کربلا و زیارت مختصر، در روز اربعین یا روز قبل آن به نجف که خلوتتر است، میرویم و راحتتر زیارت میکنیم.
از نظر بازگشت هم وسایل نقلیه از کربلا به نجف برای روز قبل از اربعین ارزانتر و راحتتر پیدا میشود و همچنین از نجف به مهران، نسبت به کربلا به مهران.
شرح حال
این بار، ششمین بار است که به سفر اربعین آمدهام، همیشه بدون استثناء خصوصا در مسیر کاظمین به کربلا، ج
سوال یکی از مخاطبان👇
ببخشید میتونم بدونم چرابه ایرانی وحضرت اقاتوهین کردن تو مسیر راه؟
این توهین ازطرف طرف موکب دارها بود؟
شرح حال
سوال یکی از مخاطبان👇 ببخشید میتونم بدونم چرابه ایرانی وحضرت اقاتوهین کردن تو مسیر راه؟ این توهین ا
پاسخ بنده👇
متاسفانه از طرف برخی جوانان خادم در موکبها بود.
میگفتن مشکلات بحرین و عراق زیر سر خامنهای هست.
البته باید بدونیم که دولت عراق بسیار فساد در اون زیاده و البته ارتباطش هم با ایران بسیار خوبه؛
فلذا آمریکا جا انداخته که علت مشکلات و فساد ایرانه؛
من تو صحبتهام با اونها بحث رو میبردم سمت اینکه مشکلات بخاطر فرقه فرقه بودن است و نداشتن کسی چون سید القائد در ایران.
تنها کسانی که حقیقتا خیرخواه مردم هستند، خدا و اولیآء او، هستند و اگر قدرت در دست اولیاء حقیقی خدا باشد، دنیا و آخرت مردم اصلاح میشود و از نمونههای برکات حضور حضرت آقا در ایران میگفتم.