✍️پدرمان محمد(صلی الله علیه و آله)...
✅ امسال در سفر اربعین کودک ۴ماههام (محمد حسین) را با خودم بردم. قصد نداشتم او را ببرم، پدر و مادرم هم اگر او اذیت میشد راضی نبودند اما به دلمان افتاده بود که برویم.
✅ برای رفتن نزد شخص مطمئنی استخاره گرفتم، خیلی خوب آمد، استخاره بر ترک هم گرفتم خیلی بد آمد. گفتم با این شرط میرویم که اگر جایی بچه اذیت شد، فورا برگردیم.
در طول سفر شرایط به نحوی رقم میخورد که "محمد حسین" اصلا اذیت نمیشد، اما خب شاید گاهی کمی برای خودمان سخت میشد ولی نمیگذاشتیم او اذیت شود.
✅ یکبار در مسیر، خانواده ما گفت: «خیلی به محمدحسین خوش میگذرد، نه میگذاریم گرمش شود نه سردش شود، نه گشنه بماند و... غُصه هیچی را نمیخورد برای خودش خوش است.»
گفتم: «وقتی خودش را به ولیّ خودش سپرده، ولیّ حواسش به او هست، غُصه کجا را بخورد؟»
✅ این را که گفتم همان موقع مزهای از ولایت به جان خودم هم نشست "ولیّ" یعنی همان "پدر"؛
✅ وقتی پدر میشوی تازه قطرهای از مزه ولایت را میچشی و میفهمی وقتی خدا تو را ولیِّ کسی قرارداد چه احساس مسئولیت و دلسوزیای نسبت به او داری،
اصلا خدا اول این محبت و دلسوزی را در وجودت میگذارد سپس، نمی از ولایت را به تو هم میدهد.
✅ از امام رضا(علیه السلام) روایت شده است:
🔹الْإِمَامُ الْأَنِيسُ الرَّفِيقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِيقُ
🔸امام انیس نرمخو و پدری مهربان
🔹و الْأَخُ الشَّقِيقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ
🔸و برادری تنی و مادری دلسوز به کودک صغیر
🔹و مَفْزَعُ الْعِبَادِ فِي الدَّاهِيَةِ النَّآدِ الْإِمَامُ أَمِينُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ وَ حُجَّتُهُ عَلَى عِبَادِهِ وَ خَلِيفَتُهُ فِي بِلَادِه» [۱]
🔸و پناه بندگان در حوادث کوبنده است؛ امام امین خدا در میان آفریدگانش و حجت او بر بندگانش و جانشی او در شهرهایش است.
✅ پس میشود به اهل بیت هم بگوییم: «پدر»، اما کدام "پدر"؟ همان "پدرانی" که برای پدر و مادرمان هم پدر هستند، برای فرزندمان هم پدر هستند، همان پدرانی که برای امت پدر هستند و عشق به پدرمان گوشه کوچکی از عشق به آنها هم نمیشود؛
✅ و اما محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) نه فقط پدر من و فرزندم یا پدر پدر و مادرم، او پدر همه است، پدر امیرالمؤمین و اهل بیتش هم است، او پدر همه مخلوقات عالم است.
✅ از امام رضا(علیه السلام) روایت شده است:
🔹أنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ: أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ؛
🔸رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: من و علىّ دو پدر اين امّتيم؟
🔹أنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَبٌ لِجَمِيعِ أُمَّتِهِ وَ عَلِيٌّ ع مِنْهُمْ؛
🔸پيامبر صلى اللَّه عليه و آله پدر تمام امّت، و على عليه السّلام نيز از ايشان است؛
🔹أنَّ عَلِيّاً ع قَاسِمُ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ، فَقِيلَ لَهُ أَبُو الْقَاسِمِ لِأَنَّهُ أَبُو قَسِيمِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ
🔸علىّ قسمتكننده بهشت و دوزخ است، از اين رو به محمد(ص)، ابو القاسم گفته مىشود چون پدر قسمتكننده بهشت و جهنّم است؛
🔹إنَّ شَفَقَةَ النَّبِيِّ ص عَلَى أُمَّتِهِ شَفَقَةُ الْآبَاءِ عَلَى الْأَوْلَادِ وَ أَفْضَلُ أُمَّتِهِ عَلِيٌّ ع وَ مِنْ بَعْدِهِ شَفَقَةُ عَلِيٍّ ع عَلَيْهِمْ كَشَفَقَتِهِ (ص) لِأَنَّهُ وَصِيُّهُ وَ خَلِيفَتُهُ وَ الْإِمَامُ بَعْدَهُ فَلِذَلِكَ قَالَ أَنَا وَ عَلِيٌ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ؛[۲]
🔸مهر و شفقت نبیاکرم (ص) نسبت به امتش، مانند شفقت و مهربانى پدران است نسبت بأولاد، و بهترين امّت رسول خدا(ص) علىّ(ع) است، و پس از وى شفقت علىّ(ع) مانند مهر و شفقت او است، زيرا او وصىّ و خليفه، و امام پس از او است و براى اين بود كه فرمود: من و علىّ دو پدر اين امّتيم؛
.......................
📝 ارجاعات:
[۱] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج ۱؛ ص: ۲۰۰.
[۲] عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج ۲؛ ص: ۸۵.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️تا دیروز دکتر بود حالا شده آخوند...
✅ اسمش را گذاشته بودند دکتر و به دکتریاش افتخار میکردند حالا که معلوم شد اشتباه میکردند،
میگویند: «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»؛
✅ دیشب تا حالا که حتی در گروههای حزبالهی هم میبینم بعضا حرف از اعتراض و... میزنند، متوجه شدم، آخوندها چقدر مظلوم هستند؛
🔺بیشترین صنفی که از نظر اقتصادی تحت فشار است و عمده آنها درآمدشان کمتر از حداقل درآمدهای دیگر شغلها است،
🔺بسیاری از مردم هم که فکر میکنند اینها هستند که مملکت را چاپیدهاند و حقشان را خوردهاند و همه آنها به حکومت و قدرت وصل هستند و چه سرمایههایی که ندارند!
✅ اما با این وجود اکثر آخوندها همیشه سعی میکنند نجیبانه ساکت باشند و از اصل نظام حمایت کنند ولو شده است امثال روحانی و خاتمی پشت این حمایتها، خود را پنهان کنند!
✅ اما چقدر جماعتی که برای روحانی و هل خوردن در بغل آمریکا تکرار کردند و دروغ گفتند و انتخابات را مهندسی کردند، وقیح هستند که هیچگاه تبعات کارهای خود را نمیپذیرند.
عوض اینکه یقه خود را بگیرند و اعتراف به اشتباه خود کنند، بازهم یقه آخوندها را میگیرند و آنها را متهم میکنند؛
📌کار شیطان همیشه همین بوده که فتنه میکند و آدرس غلط میدهد!
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️تا دیروز دکتر بود حالا شده آخوند... ✅ اسمش را گذاشته بودند دکتر و به دکتریاش افتخار میکردند حال
✅ نظر یکی از مخاطبان👇
من به بخش اعظمی از مردم حق میدم این شعار را بدهند چرا که قرار بود ما پناهگاه ستمدیدگان باشیم نه ماله کش دولت مردان؛
دیروز چند تا از خطبههای نماز جمعه به درد نداری مردم پرداختند؟
نماز جمعه تهران وقتی خطبه هایش را شنیدم احساس شرمساری کردم!
مصلحت اندیشیهای ماله کشانه بر رفتار دولت مردان نظام اسلامی را ویران خواهد کرد.
شرح حال
✅ نظر یکی از مخاطبان👇 من به بخش اعظمی از مردم حق میدم این شعار را بدهند چرا که قرار بود ما پناهگاه س
✍️روحانیتی که قرار بود پشت و پناه مردم باشد...
✅ وقتی دردهای مردم زیاد میشود از روحانیت انتظار میرود، مطالبهگر حقوق آنها باشد، در صحنههای اجتماعی حضور جدی داشته باشد و راهبری اجتماعی کند؛
✅ اما امروز در فتنههایی که در عراق، لبنان و ایران رخ میدهد، نقشآفرینی روحانیت کجاست؟
اگر روحانیت در این فتنهها در میان مردم حضور فعال داشت، آیا منافقان و نفوذیها میتوانستند این اعتراضات را به انحراف بکشانند؟
✅ وقتی رهبری اجتماعی در دست کسانی که اهل صلاح و مطالبهی حقوق واقعی مردم هستند، نباشد، طبیعتا راهبری اجتماعی در دست کسانی قرار خواهد گرفت که مردم و کشور را به سوی هلاکت و فساد میکشانند.
⁉️ اما مشکل کجاست که حداکثر ایفای نقش روحانیون در فتنههای امروز،
در سطح مراجع با یک بیانیه و سخنرانی کوتاه ختم میشود که آن هم انعکاس بسیار محدودی در رسانهها دارد،
در سطح طلاب نیز به حضورهای مختصر در اجتماع و با تاثیرگذاری بسیار اندک و مقطعی! محدود میشود.
✅ مشکل جای دیگری است که باید حل شود، در این وضعیت مراجع هم زیاد بخواهند حرف بزنند وقتی کسی به سخنانشان توجهی نمیکند و مسئولی ترتیب اثر نمیدهد، شأن خود را پایین میآورند و احترامشان هم شکسته میشود.
طلاب هم که وقتی بخواهند وارد صحنه اجتماع شوند و نقشآفرینی کنند، مردم میگویند سلام حاجآقا، صبح بخیر! تا حالا کجا بودی؟!
⁉️ مشکل اصلی کجاست؟
🔺تا کنون مشکل اصلی را بارها به اشکال مختلف گفتهام؛
🔺مشروطه را که یادتان هست؟ آن زمان وقتی طلاب و روحانیون در صحن حرم عبدالعظیم(ع) و فاطمه معصومه(س) تحصن میکنند، نتیجه آن این میشود که مردم آنقدر به شاه فشار میآورند و جامعه چنان قفل میشود که شاه هم مجبور میشود مقابل خواست روحانیون کوتاه بیاید و اختیارات خود را محدود کند.
حتی انگلیس هم که میخواهد فرمان، "راهبری اجتماعی" را بدست بگیرد، روحانیون را میآورد در سفارت و از قدرت اجتماعی آنها بهره میگیرد.
🔺چرا آن زمان اینگونه بود و روحانیت قدرت کنشگری و راهبری اجتماعی داشت ولی امروز قدرت کنشگریاش بسیار محدود شده؟
✅ چون آن روز روحانیت کارکردهای مختلفی داشت و در بطن جامعه بود. آموزش و پرورش، قضاوت، طبابت، ثبت و اسناد و رسانه، امور خیریه و... در دست روحانیت بود و در جامعه بسیط آن روز اینها عمده شئون اصلی جامعه بود.
🔺اما بعد از مشروطه و حتی بعد از انقلاب اسلامی، رفته رفته با حاکمیت مدرنیته، مسیر کنار گذاشته شدن روحانیت از کارکردهای حقیقیاش ادامه یافته؛
🔺در جامعه امروز ما، حتی کارکردهای اختصاصی روحانیت همچون قضاوت، معلمی قرآن و دینی، مشاوره، رسانه و... هم از روحانیت گرفته شده و حاکمیت از ایفای نقش روحانیت در آنها مستغنی است.
📌خیلی ها تصورشان مثلا از حاضر شدن روحانیت در مدارس به صورت معلمی یک کار تبلیغی بلند مدت است اما باید نگاهها را بالاتر برد و بدانیم که حضور روحانیت در جامعه و ایفای نقش او نه صرفا یک کار تبلیغی بلکه ایجاد پیوستهایی اجتماعی مرتبط با روحانیت است که به او امکان راهبری اجتماعی را میدهد.
🔺علاوه بر نگاه راهبری اجتماعی از حیث علمی نیز نتیجه دور ماندن روحانیت از این صحنهها و ایفای کارکردهای اجتماعیاش، جدا شدن پرداختها و سو گیریهای علمی روحانیت از نیازهای عینی جامعه و نیز جدا افتادن ساختارهای مختلف جامعه از رنگ و بوی دین است.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
⭕️ خیانت یا خدمت؟! 🔹طبق پیشبینیها، اگر همان روند سابق مصرف بنزین قبل از اجرای طرح #کارت_سوخت ادا
مروری بر خدمت یا خیانت دولت در حذف کارت سوخت.
شرح حال
⭕️ خیانت یا خدمت؟! 🔹طبق پیشبینیها، اگر همان روند سابق مصرف بنزین قبل از اجرای طرح #کارت_سوخت ادا
مروری بر طرح حذف کارت سوخت و خسارتهای حذف آن.
و حال باید شاهد خسارتهای بیشتر بازگرداندن آن باشیم.
هدایت شده از کشکول یک طلبه
13980826_34315_128k.mp3
2.24M
🎙حضرت آقا فرمودند برخی کارشناسان موافق بودند و برخی مخالف، من گفتم نظر کارشناسیای ندارم ولی اگر سران کشور تصمیمی بگیرند بنده حمایت میکنم.
🔹🔹🔹🔹
✅ نکته جالب ماجرا اینست که حضرت آقا ضعیفکشی نکردند ولو که باعث تضعیف محبوبیتشان شود!
آقا به راحتی میتوانستند به دولت درباره نحوه و زمان اجرای طرح بتازند و از ترکشهای این تصمیم به دور باشند، آن هم دولتی که رسما پشتوانهی مردمیای ندارد!
ولی حمایت کردند و تبعاتش را پذیرفتند! فتأمل...
💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰
🆔 @KashkooleTalabeh
شرح حال
🎙حضرت آقا فرمودند برخی کارشناسان موافق بودند و برخی مخالف، من گفتم نظر کارشناسیای ندارم ولی اگر سرا
رهبر یعنی همین که آبروی خود را برای خدا در میان میگذارد و از دولتی که به بدترین شکل ممکن طرح را اجرا کرده، حمایت میکند.
دولتی که عملا پشتوانه مردمی خود را ازدست داده است.
مطمئن باشید آخر این ماجرا محبت حضرت آقا در قلوب بیشتر خواهد شد؛
اما ان شاء الله که کما فی السابق، این دولت جفاکاری خود را ادامه نخواهد داد و کار به جایی نخواهد کشید که به سرنوشتی چون بنیصدر دچار شود.
✍️جنس این آشوبها نظامی است...
✅ شاید در کل فتنه ۸۸ به اندازه این چند روز به اموال عمومی آسیب نرسید و خون ریخته نشد.
اگر کمی چشمهایمان را باز کنیم متوجه میشویم جنس اعتراضهای مردمی به هیچ وجه به این نحو نیست که با این سرعت و غلظت، به سوی حرکتهای رادیکال حمله به مکانهای عمومی، بانک، حوزه علمیه، پاسگاه، بیمارستان و... برود.
✅ اگر در ۸۸ با ورود نیروهای مردمی مثل بسیج کمی آرامش به خیابانها بازمیگشت، چون جنس اعتراضها بیشتر مدنی و مردم معترض بودند اما اینبار طیف مقابل نیروهای آشوبگر مسلح و آموزشدیده هستند و ورود نیروهای مردمی آموزش ندیده همان چیزی است که آشوبگران میخواهند، چرا که اگر آشوبگرها نتوانند در این چند روز اوجگیری اتفاقات را ادامه دهند و وارد فاز کشتهسازی نشوند بعد از چند روز قضیه توسط نیروهای امنیتی کنترل خواهد شد.
✅ آشوبگران از خدایشان است که یک سری نیروهای خودجوش وارد صحنه شوند و با ریختن خون آنها و برخی از مردم و متهم کردن نیروهای امنیتی، جامعه را به سوی درگیری افراطی چندقطبی ببرند.
خصوصا که این بار برخلاف مثلا ۸۸ با تمرکز بر شهرهای متعدد تلاش بر درگیر کردن کل کشور را دارند.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️راهپیمایی بیعت...
✅ فردی به نام "ابی سعید عقیصا" میگوید به امام حسن مجتبی(ع) گفتم: برای چه جنگ با معاویه را کنار گذاشتید و با او صلح کردید در حالی که میدانستید حق باشماست و معاویه گمراهی یاغی است؟
حضرت پاسخ میدهند: آیا من حجت خدا بر بندگانش و امام آنها بعد از پدرم نیستم؟
روای میگوید: بله.
حضرت ادامه میدهند: آیا من همان کسی نیستم که: رسولخدا(ص) در مورد من و برادرم گفت: حسن و حسین امام هستند، چه قیام کنند و چه نکنند؟
🔹«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِي وَ لِأَخِي- الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ إِمَامَانِ قَامَا أَوْ قَعَدَا»
راوی میگوید: بله.
حضرت ادامه میدهند: پس من امام هستم، چه قیام کنم امام هستم و چه قیام نکنم امام هستم.
سپس حضرت صلح خود را به صلحهای پیامبر تشبیه میکنند و میگویند: اگر من امام از جانب خداوند هستم، جایز نیست که رأی من را که صلح کنید یا جنگ، سبک بشمارید ولو حکمت رأی من برایتان پنهان باشد.
🔹«إِذَا كُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لَمْ يجب [يَجُزْ] أَنْ يُسَفَّهَ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَيْتُهُ مُلْتَبِساً»
بعد از این کلام حضرت به داستان موسی(ع) و خضر(ع) و ناراحتی موسی(ع) از اقدام خضر(ع) چون حکمت کار او را نمیدانستهاست، اشاره میکنند و میگویند: شما نیز اینگونه بر من خشم گرفتهاید و بعد حکمت کار خود را توضیح میدهند.
👈(ابن بابويه، محمد بن على، علل الشرائع؛ ج۱؛ ص: ۲۱۱)
......................................
✅ وقتی امّت امامش را تنها گذاشت اول به صلح معاویه و بعد از آن به جان و مال دادن و محرومیت شدید دوران معاویه مبتلی شد.
هرچه امت بیشتر در آزمون ولایتمداری کمگذاشت بیشتر از امامش محروم شد و مصیبتها از همهجا به او روی آورد.
✅ وقتی امت در آزمون بعد، (مسلم)نائب امامش را هم تنها گذاشت، به عاشورا و "یزید" بدتر از "معاویه" مبتلی شد.
🔰 اما در این عصر که عصر بازگشت به سوی امام است.
🔹وقتی نائب امام میگوید:
«ما مىگوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستيم.»
امت هم میجنگد و میگوید: جنگ جنگ تا رفع فتنه از کل عالم.
🔹و وقتی فردای آن نائب امام میگوید:
«من تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و كشور و انقلاب را در اجراى آن مىديدم؛ ولى به واسطه حوادث و عواملى كه از ذكر آن فعلًا خوددارى مىكنم، ...، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم»
باز هم امت به خیابانها میآیند و با راهپیمایی بیعت، از این تصمیم حمایت میکنند.
✅ این سنت خداست که نعمت خدا را هرچه بیشتر کفران کردی بیشتر نعمت از دستت میرود و هرچه هم بیشتر شکر نمودی خداوند بابهای رحمت بیشتری بر شما باز میکند.
📌سالهاست که امت بر عهد خود ایستاده است و هر فتنهای، آزمونی بر استواری او بر عهدش و برایش گامی نزدیکتر به سوی فرج بوده است.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ پیشگوییهای ظهور از کتب مقدس...
✅ همانطور که ما آیات و روایات مختلف آخر الزمان در مورد حوادث شام، عراق، ایران و یمن و... را میخوانیم و ظهور حضرت حجت(عج) و وقوع نبرد نهایی آخرالزمان را خیلی نزدیک میبینیم، یهودیان صهیونیست و حتی مسیحیها هم سیر حوادث را یکی یکی منطبق بر اساس پیشگوییهای کتب مقدس میبینند اما فرق ما با آنها در این است که ما هرچه سیر حوادث به پیش میرود امیدوارتر میشویم و آنها مظطربتر میشوند، ما آرام و با نشاطتر میشویم و آنها مشوش و مأیوستر میشوند.
✅ از نکاتی که در کتب مقدس اشاره شده است اینکه طرف اصلی نبرد آخر الزمان که پیشگویی شکست سخت یهودیان در آن شده است، آشوریها و مراد از آنها نیز مردم سرزمین ایران است و این نبرد نیز بر سر رهبری جهان است.
🔹«در آنجا رقابت دو نیروی درگیر بر سر رهبری جهان خواهد بود، دولتهای غرب اروپا و دولت آشوری.» [۱] «فرات مرز طبیعی یهود و آشوری است.» [۲] « برای این نبرد خیل انبوه و فراوانی از فارس خارج میشوند.» [۳] «دست خداست که به وسیله آشوری فرود خواهد آمد.» [۴]
🔹«یهودیان از ترس آشوری با پیشوای رومی پیمانی میبندند.» [۵] «لشکریان آشوری به دشمن بزرگ غرب تبدیل میشوند.» [۶] «نیروهای همپیمان آشوری در ابتدا ایران و سوریه و سپس لیبی و سودان و صور(جنوب لبنان) و ملتهای شرق نزدیک و مردم اطراف دریای قزوین و دریای سیاه و اسماعیلیان و... خواهند بود.» [۷] «از یک طرف ائتلافی غربی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و فلسطین موضوع اختلاف خواهد بود.» [۸]
....................................................
🔰ارجاعات:
🔹کتاب سقوط اسرائیل نوشته "مهدی حمدالفتلاوی" که توسط "محمد باقر ذوالقدر" در سال ۱۳۸۵ش ترجمه و چاپ شده است، از عالمانه و مستندترین کتابهایی است که در این موضوعات دیدهام. شواهد مذکور از کتب مقدس از این کتاب است:
👈[۱] تفسیر حزقیال ازفکری، ص: ۲۳۱ و تفسیر دانیال حنا، ص: ۱۹۳. [۲] تفسیر حزقیال ازفکری ص: ۳۳۶. [۳] تفسیر زکریا ازفکری، ص: ۱۰۸. [۴] تفسیر اشعیا ازحنا، ص: ۱۲۳. [۵] تفسیر دانیال از حنا، ص: ۱۹۱ و تفسیر حزقیال از فکری، ص: ۳۴۱. [۶] تفسیر دانیال از حنا، ص: ۲۶۱. [۷] تفسیر حزقیال ازفکری، ص: ۳۳۹ و تفسیر دانیال از ایرنساید، ص: ۱۳۷. [۸] تفسیر دانیال از ایرنساید ص: ۱۳۳.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f