⚫️رژیم صهیونیستی، ماشین جنایت آمریکا /۳
▪️آمریکا انتظار دارد در هر سه جبهه بدون آنکه به صورت مستقیم وارد جنگ شود نیروی طرف مقابل را دچار فرسایش کند و خود به عنوان یک پشتیبانی کننده و تامین کننده در همه حوزهها مداخله کند. اگر امروز به جنگ اوکراین نگاه کنید امریکا تلاش میکند خودش را به عنوان یک میانجیگر و واسطه جا بزند، در عین اینکه حامی و پشتیبان اصلی این جنگ است، در غرب آسیا نیز آمریکا همواره با شعار مخالفت با گسترش جنگ و ایجاد فضا و فرصت برای رژیم صهیونیستی خود را یک طرف آتشبس معرفی میکند در حالی که واقعیت آن است که همه این رفتارها سیاه بازی مقامات آمریکایی است که متاسفانه کلاه گشاد آن سر برخی مقامات ایرانی و منطقه رفته است.
▪️شاید برخی گویند که نگاه آمریکاییها به رژیم صهیونیستی آخرالزمانی و آرماگدونی است و آنها به دنبال جنگ آخرالزمان هستند! این یک دیدگاه است اما همه واقعیت نیست و واقعیت در عرصه سیاست عملی رویدادها و روندهای روزانهای است که ما با آن مواجه هستیم و دست و پنجه نرم میکنیم. ما نیز منتظر ظهور منجی بوده و برای فرج مام زمان لحظه شماری میکنیم اما از زندگی روزانه و اقدامات سیاسی، نظامی و اجتماعی خود دست کشیدهایم؟! نگاه کردن از این زاویه به قضایای منطقه میتواند افقهای جدید و ایدههای نو را به ذهن تصمیم گیران و مقامات سیاسی نظامی کشور متبلور کند و آنها شاید بتوانند با این پدیده به شکل بهتری برخورد کنند.
▪️در هر صورت آمریکا میخواهد به هر شکل ممکن از شکلگیری جهان چند قطبی که در آن آمریکا نیز یک قطب معمولی تبدیل میشود جلوگیری کند و همزمان رقبای جهانی خودش را تضعیف کند و از تضعیف بیش از پیش خودش هم جلوگیری کرده و اگر فرصت پیش آمد این جایگاه را تقویت کند. بدون شک رژیم صهیونیستی از خود آمریکا مهمتر نیست؛ آمریکا هموار ثابت کرده که هیچ متحد دائمی و همیشگی ندارد و در طول چند دهه گذشته بسیاری از دوستان نزدیک و متحدان تاریخیاش را قربانی کرده است. این موضوع در مورد اسرائیل هم صادق است. صدها میلیارد دلار در این نیم قرن خرج این رژیم شده و حالا وقتش است که تمام هزینههایی را که برایش شده جبران کند.
▪️در سرزمینهای اشغالی بسیاری از شهرک نشینان این موضوع را فهمیده و به همین دلیل جان خود را برداشته و گریختهاند. ما نیز باید این موضوع را بدانیم و بفهمیم. اینکه آمریکا از منطقه رانده شود پس رژیم صهیونیستی نیز نابود میگردد یک ایده است و ایده دیگر هم اینکه آمریکا از ابزار اسرائیل استفاده میکند، اگر صهیونیستها پیروز شدند که به «نیل تا فرات» میرسند و اما اگر شکست خوردند و نابود شدند غرب آسیا را هم کلنگی کرده، نابود شده و ضعیف شده تحویل آمریکا دادهاند...
@SyrianKhabar
🔰 مکاتب سیاسی پایه مواجهه با اعتراضات اجتماعی
در طول تاریخ مکاتب مختلف سیاسی براساس ارزش ها و آرمان های کسانی که در راس قدرت بوده اند شکل گرفته اند و بیانگر آرمانهای کلی و خط مشی های آن نظام سیاسی هستند. هر مکتب سیاسی با توجه به ارزش های خود در برابر مسائل ایجاد شده مواضعی را اتخاذ می کند و براساس آن عمل می کند. در زمینه اعتراضات و جنبش های اجتماعی نیز مکاتب سیاسی مختلف عقاید و ارزش های خود را عملی می کنند و این اعتراضات تا جایی مشروعیت دارد که به آن ارزش های آن نظام آسیبی وارد نشود. مکاتب اصلی که ما به آن می پردازیم از این قرار است: مکتب لیبرالیسم، مکتب مارکسیسم و مکتب اسلام.
✅ کلید واژه ها: مکاتب سیاسی، جنبش های اجتماعی، اعتراضات اجتماعی، مکتب اسلام، مکتب لیبرالیسم، مکتب مارکسیسم
مشاهده ادامه مطلب
✅ اندیشکده شرح
✅ @Sharhthinktank
🔰 گپ و گفت های اجتماعی؛ جلسه دهم
🔹جلسه هفتگی دوشنبه ها، با موضوع «الگوریتم جامعه سازی؛ تاملی بر ساخت اجتماعی جامعه ایران»
👤با حضور دکتر عرب اسدی
📅زمان؛ دوشنبه 16 مهر از ساعت 16
📍مکان؛ خانه اندیشه ورزان، ساختمان شمالی، طبقه اول، کلاس 103
▪️تجویز بر اساس نظریه اجتماعی
#نظریه_اجتماعی
#جامعه_سازی
✅ اندیشکده شرح
✅ @sharhthinktank
حرفهای مهم و امیدبخش علی مرتضی، خبرنگار شبکه المیادین در مورد اوضاع لبنان و وضعیت حزب الله پس از اتفاقات این چند هفته
👇👇
#تحولات_منطقه
✅ اندیشکده شرح
✅ @sharhthinktank
✅تحلیل وضعیت سازماندهی حزب الله
🔁خلاصه سخنان علی مرتضی؛
هیچ کشور و ارتش و سازمانی نیست که بتواند شرایط حزب الله را تحمل کند. شرایطی که پیش از حمله زمینی برایش پیش آمد: وسایل ارتباطی اش را منفجر کردند، رهبری، رییس ستاد، و فرماندهان کشته شدند. ساختار سازمانی فرو ریخت. هر ارتشی در جهان، فرو میپاشید. اسراییل توقع داشت حزب الله از هم فرو پاشد برای همین حمله زمینی را آغاز کرد. فکر میکرد پس از این اتفاقات و ترور دبیرکل، نیروها فرار می کنند.
علیرغم تمام این ضربات پیاپی که ادامه دارد، هفت روز است تلاش برای ورود زمینی شکست خورده و هرجا وارد می شوند کشته و زخمی میدهند و فرار میکنند. مناطق مرزی در این یکسال بطور مداوم زیر آتش بوده، کفرکلا به تنهایی 600 بار بمباران شده است.
فکر کردند با زدن سر، بدن هم میمیرد. ما فرزندان امامی هستیم که سرش قطع شد اما زنده ماند (جاودانه شد) و با ما زنده است. روح سید حسن همراه مبارزان است و در میدانها میجنگد. جایی که هفت روز است یک تپه در چند صد متری مرز را نتوانستند اشغال کنند.
حزب الله در حال خستگی در کردن و بازیابی است، هیچ کشور و ارتشی در جهان نمیتواند آنچه بر سر حزب الله آمد تحمل کند. در حال التیام زخمهای سرشار خود است. با این حال هنوز در حال دفاع است و بر زمین نیفتاده. بعد چه؟ در مرحله بعد بلند میشود و حمله میکند. باید وقت بدهیم تا بر حسب شرایط میدانی حرکت کند.
این اولین بار است که مردم در جنگی هستند که سید حسن نصرالله در آن نیست. همیشه وقتی از فشار و حملات رسانهای و نظامی خسته میشدیم و نزدیک بود زمین بیفتیم مردی با یک سخن میتوانست به ما بفهماند که هیچ کس قادر نیست ما را از میان بردارد. حالا او رفته است. چه کنیم؟ فروریزیم و شکست بخوریم؟ هیچ کس با سید حسن ارتباط نزدیک نداشت. اما الان روح او همه جا هست، همانطور که همراه با مبارزان است و نمیگذارد بترسند و فرار کنند، با شما هم هست که آوارگی و مشکلات را تحمل کنید. او کنار ما ایستاده. قبول نمیکند آنطور که بخواهند با ما رفتار شود، اینکه بگویند «کشتی میآوریم و شما را به جای دیگر تبعید میکنیم، رییس جمهوری با خواست خودمان انتخاب میکنیم، دوره شما تمام شده است»، همان حرفهای سال 2006. اما در نهایت به پای ما افتادند و آتش بس مطالبه میکردند. همین هم خواهد شد. باید پشت مقاومت باشیم، که در حال خستگی در کردن و بازیابی است.
این ما نیستیم که میجنگیم. خداست و امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که جبهه را راهبری میکند.
#تحولات_منطقه
✅ اندیشکده شرح
✅ @sharhthinktank
🔰 مفاهیم اصلی مبحث اعتراضات اجتماعی
روشن بودن مفاهیم در کیفیت مواجهه ما با پدیده های اجتماعی تاثیر به سزایی دارد. اگر مفاهیم در جای خود استفاده نشود ممکن است کل یک فرایند اجتماعی به اشتباه تحلیل شود و باعث ایجاد سردرگمی و خطای راهبردی گردد. به همین دلیل ما برای ورود به بحث اعتراضات اجتماعی در ابتدا مفاهیم کلیدی خود را ارائه می کنیم و در ادامه سعی می کنیم با استفاده از این مفاهیم پدیده اعتراضات را دقیقتر مورد بررسی قرار دهیم. مفاهیم کلیدی ما در این مبحث از این قرار است:
✅ نارضایتی
ناخرسندی برحق از فاصله وضع موجود با آرمان مطلوب که حلقه کلیدی برای رقم خوردن اعتراضات میباشد.
✅ ناسازگاری
ناخرسندی ناحق از فاصله وضع موجود با رویای مطلوب.
✅ اعتراض
ابراز مسالمت آمیز نارضایتی و ناسازگاری.
✅ کلید واژه ها: مفاهیم، اعتراضات اجتماعی، عصیان، اغتشاش، ناسازگاری، نارضایتی، آرمانشهر
مشاهده ادامه مطلب
✅ اندیشکده شرح
✅ @Sharhthinktank
💡چگونه به استقبال جنگ برویم؟
🖊مهدی افراز – حمید ابدی
🔸روند پیشروی اسرائیل؛ تکامل یا تطور؟
با شهادت جناب سید حسن نصرالله، اسرائیل به سنگر ایران رسیده است. این گذار از غزه به لبنان و از لبنان به ایران را چه بنامیم؛ تکامل یا تطوّر؟ زمانی میتوان از تکامل سخن گفت که اسرائیل توانسته باشد از محورهای یاد شده، با فتحی سنگر به سنگر، عبور کرده باشد، حال آنکه واقعیت روند تحوّلات میدانی چنین چیزی را نشان نمیدهد. اسرائیل نتوانست از سد حماس و حزبالله عبور کند و چون نتوانست، از خطّ قرمزهای حماس و حزبالله عبور کرد. عبور از خط قرمز، نوعی قدرتنمایی و بازی با ارادههای بازیگران صحنه است، امّا لزوماً به منزلهی تغییر معادلهی میدان نیست. تغییر معادله زمانی رخ میدهد که اهداف از پیش تعیینشده تحقّق یابد. اسرائیل در غزه بیش از چهل هزار نفر را کشته و رییس دفتر سیاسی حماس را ترور کرده، امّا هدفی را که از ابتدای جنگ تعیین کرده بود، نتوانست محقّق کند: حماس کماکان پابرجاست و اسرائیل مجبور است به عنوان طرف مذاکره آنها را بپذیرد. در نزاع با حزبالله لبنان نیز، سید مقاومت معیار پیروزی را در قالب یک چالش، در آخرین سخنرانیاش تعیین کرد: امنیتِ بخشهای شمال سرزمینهای اشغالی و بازگشت ساکنین صهیونیست به این منطقه. همچنان مناطق شمالی ناامن است و امکان بازگشت ساکنین اشغالگر کماکان فراهم نیست. پس روندی که اسراییل در حال رقم زدن آن است، نه تکامل، که تطوّر است: تطوّر از محوری به محور دیگر. سیاست عبور از خطّ قرمزها با خشونتهای متهوارنه و ایجاد هیمنه و رُعب تکنولوژیک، ذات اسرائیل است؛ موجودیت اسرائیل بر نوعی خشونت تکنولوژیک استوار است که از طریق آن، بتواند ارادهها را متزلزل کند و در زمینِ ترسآلود ناشی از آن، سیاست خود را پیش برد.
🔹وضعیت اسرائیل؛ انتخاب یا الزام؟
اسرائیل در این سیر تطوّر، اکنون به سنگری رسیده است که همواره از درگیری با آن، اجتناب داشته است: ایران. رژیم صهیونیستی، همواره راه مقابله با ایران را در پیروزی بدون جنگ دنبال کرده است. جمهوری اسلامی ایران، از دریچه نگاهِ اسرائیلی، نه در مبارزهی نظامی، که از طریق نرمافزارهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میبایست فلج و از درون دچار فروپاشی میشد. کلانپروژهی آمریکا و اسرائیل در منطقهی غرب آسیا تطبیع یا عادیسازی است که کشورها را از طریق زیرساختهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، در نظم مورد نظر خود جانمایی میکند. پس از بحرین، امارات، سودان که در گام اوّل به این پروژه تن دادند، در گام دوم عربستان و اردن و در گام بعد عراق و ایران در معرض مناسباتِ عادیسازی قرار داشتند. امّا اقتضائات و الزاماتی که بخشهای مختلف محور مقاومت یعنی حماس، حزبالله، انصارالله و مقاومت عراق در طی یک سال اخیر بر رژیم صهیونیستی دیکته کردند، این کلانپروژه را زمینگیر کرده است. اسرائیل برای بقا و موجودیت خود و علیرغم سیاست راهبردی خود، به وضعیتی رسیده است که ناچار به درگیری مستقیم با ایران شده است.
🔸گذار اجتماعی از وضعیت عادی به وضعیت جنگ
به احتمال فراوان روزها و هفته های پیش رو نفس گیرترین مرحله از این رویارویی مستقیم است. موقعیت کنونی برای اسرائیل، وضعیت مرگ و زندگی است؛ همچنان که برای محور مقاومت... در این شرایط جدید چه باید کرد؟ نکتهی حائز اهمّیت در پاسخ به این پرسش، این است که قبل از ورود به کثرتِ اقدامات امکانپذیر، ابتدا به این بیاندیشیم و محاسبه کنیم که نقطهی آماج اقدامات در کجا باید به وحدت برسد. اسرائیل، تا اینجا روی نقطههای آسیبپذیر بخشهای مختلف محور مقاومت سرمایهگذاری کرده و از همان نواحی، ضربههای خود را وارد ساخته است. نقطهی آسیبپذیری حماس در غزّه، «محدودیت جغرافیا» بود و اسرائیل با نظر به این چالش، دایرهی کنشگری نیروهای حماس را به مرور تنگ کرده است. نقطهی آسیبپذیری حزبالله، به علّت شرایط خاص لبنان، «شکاف امنیتی و اطلاعاتی» بود که اسرائیل با تمرکز بر آن، دبیر کل و حلقهی اصلی فرماندهانِ حزبالله را به شهادت رساند. امّا نقطهی آسیبپذیری ایران کجاست؟ ما نقاط آسیبپذیری متعدّدی داریم؛ آسیبپذیری اقتصادی، آسیبپذیری سیاسی از ناحیه برخی جریانهای سیاسی، آسیبپذیری اطلاعاتی امنیتی و ... ؛ امّا نقطهی کانونی که شاید بتوان گفت همهی آسیبها از آنجا برمیخیزد و اسرائیل آنجا را نقطهی آماج خود قرار داده، «ُسرمایه اجتماعی مقاومت» در ایران است. آن عاملی که گسترهی کنشگری جمهوری اسلامی در میدان درگیری با اسرائیل را میتواند تحت شعاع قرار دهد، وضعیت و ذهنیتِ جامعهی ایران نسبت به حوادث منطقهای است.
۳/۱
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
میزان همراهیِ اجتماعی با مقاومت در ایران، میزانِ کنشگری نیروهای میدان را تعیین میکند و طمعِ اصلی اسرائیل برای مهار کنشگری ایران، همینجاست؛ اسرائیل با سرمایهی اجتماعی مقاومت در ایران بازی خواهد کرد و اگر ضربهای نظامی یا امنیتی بخواهد بر این وارد نماید، «پیوست اجتماعی» آن را در کانون توجّه قرار خواهد داد. ناگفته پیداست که مهمترین مستمسکِ سستیهای سیاسی برخی کارگزاران کشور را نیز باید در همین امر جُست. راهبرد اساسی برای کور کردن نقطهی امیدِ اسرائیل، «افزایش سرمایهی اجتماعی مقاومت» در ایران است. امّا چگونه؟
قبل از طرّاحی هر اقدامی و قبل از طرح هر سخنی با مردم ایران، ابتدا باید به «تغییر فضای اجتماعی» ایران اندیشید. جامعهی ایران باید خود را در «فضای جنگ» ببیند و این امر که چگونه میتوان بدون دامن زدن به ترس و هراس و انفعال اجتماعی، مردم را امیدوارانه در چنین میدانی به صحنه آورد، نیازمند طرّاحی هوشمندانهای است. کارویژهی این روزها که میتواند تعیینکنندهی معادلات میدان باشد، تغییر فضای اجتماعی ایران از «وضعیت عادّی» به «وضعیت جنگ» است. مردم ایران را باید نسبت به واقعیتِ میدان مبارزهای که در آن قرار گرفتهایم، خودآگاه کرد و این امر مستلزمِ شکستن تصویرهای فانتزی است که از واقعیتِ نظم جهانی و نظم منطقهای در ذهنیت مردم ایران بازنمایی شده است. زمینهسازی و تمهید و تدارکِ این چرخش راهبردی، نیازمند رعایت ملاحظات و تامین لوازمی است:
لازمه اول. هسته سخت و شهادتطلب انقلابی ایران، باید به عنوان شتابدهندهی این فضای جدید، پیشران باشد و این جلوداری، بروز اجتماعی قوی هم داشته باشد. نکتهی حائز اهمّیت آن است که بروز اجتماعی این هستهی شتابدهنده، دیگر نمیتواند و نباید «نمادین و نمایشی» باشد؛ باید به بروز اجتماعی و حضوری «واقعی» اندیشید. حضور واقعی هستهی سخت انقلابی، مایهی دلگرمی و به میدان آمدن عموم مردم خواهد بود.
لازمه دوم. لحن مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلّح در گفتگوی با مردم باید تغییر یابد؛ این گفتار که «شما در امنیت کامل به سر میبرید و ما به جای شما با دشمن میجنگیم»، باید به لحنی «مشارکتجویانه» تبدیل شود. باید با مردم واقعیتهای میدان را در میان گذاشت و آنها را به میدان فراخواند. نخبگانی که دارای مرجعیت اجتماعی یا مرجعیت سیاسی هستند نیز باید با چنین رویهای وارد میدان شوند و با مردم سخن بگویند.
لازمه سوم. موضع گیری و کشمکش در دوگانه های سیاسی موجود زیان بار است؛ مردم ایران اگر احساس کنند که مبارزه با اسرائیل، جریان سیاسی خاصّی را تقویت و جریان دیگری را تضعیف میکند و گمان برند که امتداد مبارزه با اسرائیل، منازعه بر سر توزیع قدرت سیاسی در ایران است، کنار میکشند و تماشاچیِ صحنه خواهند شد. اجماع حداکثری با هر جریان سیاسی و با هر خاستگاهی ولو بقای ایران که درکی از ضرورت مبارزه با اسرائیل داشته باشد، نیاز امروز ایران است. روشن است که القای تقابل با دولت یا برخی کارگزاران دولت، چقدر میتواند در تضعیف سرمایهی اجتماعی مقاومت موثّر باشد.
۳/۲
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔹جنگ برای آینده ایران
ادبیات گفتگو با مردم ایران چگونه باشد؟ ذهنیت مردم ایران در فضای جدید به چه سویی هدایت شود؟ این مهم است که منطق طرح مسئله و ترسیم فضایِ جدید با مردم ایران، چگونه باشد. رعایت نکردن ظرائف و لطائف، میتواند به جای به میدان آوردن مردم، به یاس و انسداد اجتماعی بیانجامد. لحن و ادبیات گفتگو با مردم در فضای جدید، نیازمند رعایت ملاحظاتی است:
ملاحظه اول. باید برای مردم تبیین شود که میدان جنگی که در آن قرار گرفتهایم، صرفاً گرفتن انتقام یا پاسخ به حوادث اخیر نیست؛ مسئله «آینده انقلاب اسلامی» و حتّی بالاتر از آن، «آینده ایران» است. دشمنی که اراده کرده ارادهی ملّت ایران را بشکند، نه فقط با جمهوری اسلامی، بلکه با ایران و هویّت ملّی ایرانیان سر منازعه دارد. کوتاهی در برابر اسرائیل، انصراف از بقایِ موجودیت واحدی به نام ایران است.
ملاحظه دوم. اتّخاذ وضعیتِ جنگی، برای جلوگیری از جنگ بزرگتر است. نحوهی برخورد اسرائیل، جنگ را اجتنابناپذیر کرده است؛ این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم، با جنگیدن، فعّالانه جلوی یک جنگ بزرگتر را بگیریم یا اینکه منفعلانه به استمرار جنگ تن بدهیم. دشمنی که در برابر ماست، به میزان ارادهی ملّی مردم ایران برای جنگ نظر دارد؛ اگر چنین ارادهی را در برابر خود نبیند، میجنگد و ضربههای کاری بر پیکر ایران وارد میآورد، اما اگر ارادهی مستحکمی برای جنگ ببیند، از جنگ منصرف میشود.
ملاحظه سوم. حمایت و پشتیبانی مردم ایران از جنگ، منوط به مشارکت دادنشان در میدان جنگ است. رمز موفّقیت امام در میدان دفاع مقدّس، تعریف میدان برای مشارکت مردم بود؛ باید به چگونگی مشارکت واقعیِ مردم ایران در میدان جنگ با اسرائیل، اندیشید و مردم را در درون یک طرح مشارکت، به میدان آورد. مردم ایران اگر سهمی و شراکتی واقعی در میدان جنگ نداشته باشند، شاید وارد این میدان نشوند.
ملاحظه چهارم. باید واقعیتِ مردم ایران را از دریچه هویت تاریخیِ ملّیشان نگریست؛ انگارههای جامعهشناختی، که بر پایهی برخی خردهروایتها، به مردم ایران و مشارکت مردم ایران در میدانهای بزرگ سیاسی بدبین است، قابل اعتنا نیست. مردم ایران، دیندارترین و مجاهدترین مردم جهان امروزند؛ باید این ظرفیت اساسی را فعّال نمود.
۳/۳
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔰 گپ و گفت های اجتماعی؛ جلسه پایانی فصل اول
🔹جلسه هفتگی دوشنبه ها، با موضوع «الگوریتم جامعه سازی؛ تاملی بر ساخت اجتماعی جامعه ایران»
👤با حضور دکتر عرب اسدی
📅زمان؛ دوشنبه 23 مهر از ساعت 16
📍مکان؛ خانه اندیشه ورزان، ساختمان شمالی، طبقه اول، کلاس 103
▪️ تجویز بر اساس نظریه اجتماعی
🔁پایان فصل اول از گپ و گفت های اجتماعی. ادامه جلسات با موضوع جدید، به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
#نظریه_اجتماعی
#جامعه_سازی
✅ اندیشکده شرح
✅ @sharhthinktank
✅ اندیشکده شرح در شبکههای اجتماعی
▫️ بله
▫️ ایتا
▫️ سایت
▫️ تلگرام
▫️ اینستاگرام
✅ اندیشکده شرح
✅ @sharhthinktank
📌 سلسله نشستهای هماندیشی #امتداد_اندیشه تا عینیت اجتماعی
🎯 نشست اول: باحضور،
🔸اندیشکده همپا
🔹اندیشکده پایا
🔸اندیشکده فرصت
دبیر گفتگو: علیرضا رهنما (مدیر اندیشکده متد)
🗓️ تاریخ نشست: چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳
🕠 زمان جلسه: ساعت ۱۰ الی ۱۲
💻 پخش زنده در بستر اسکایروم
📍مکان برگزاری نشست: تهران، چهار راه ولیعصر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشهورزان، ساختمان شمالی، طبقه اول، اتاق کارگاه
🔺لینک ثبتنام:
https://mtod.ir/events/evolutionary-problem-solving/
--------------------------------
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
ایتا | بله | روبیکا | تلگرام | وبگاه متد | محصولات 🔹🔷