🔴وزارت خارجه فرانسه: هرگونه باجگیری ایران از کشتیرانی در تنگه هرمز باید متوقف شود
✅ @shebrahimiii | رِسانو
سردار ابنالرضا: نیروهای مسلح شکستی تاریخی به دشمن تحمیل کردند 😍
✅ @shebrahimiii | رِسانو
👌آخرین وضعیت رد و بدل پیامها/ اختلاف بر سر برخی بندها و عبارات همچنان وجود دارد
پس از سفر آقایان قالیباف و عراقچی و هیات همراه به قطر، پیشرفتهایی درباره آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران به وجود آمده است.
🔹 علیرغم پیشرفت کلی طی دو سه روز اخیر، همچنان اختلاف هایی درباره برخی بندها و کلمات و عبارات وجود دارد و رد و بدل پیامها هنوز در جریان است.
🔹در صورت نهایی شدن تفاهمنامه، سازوکار اعلام آن باید به شکل مشترک و با تفاهم انجام شود و اعلام یکسویه از سوی آمریکا میتواند کاملاً نادقیق باشد.
👈اعلام پایان جنگ در همه جبههها از جمله لبنان، آزادسازی ۱۲ میلیارد از داراییهای بلوکه شده ایران (از مجموع ۲۴ میلیارد دلار)، آغاز رفع محاصره دریایی و آغاز بازگشایی تنگه هرمز، بخشی از گامهای اول تفاهم احتمالی خواهند بود.
🔹پس از گام اول، زمان ۶۰ روزه (قابل تمدید) برای مذاکره درباره موضوع هستهای در نظر گرفته میشود.
ایران در گام اول هیچ تعهدی برای اقدام درباره مواد غنیشده یا تعلیق و ... هستهای نداده است.
🔹تحریمهایی که مانع فروش نفت، پتروشیمی و مشتقات ایران شدهاند باید در طول دوره مذاکرات اسقاط (Waive) شوند.
🔹بازگشایی تنگه هرمز و رفع محاصره دریایی طی ۳۰ روز انجام میشود؛ ایران گفته است که تنگه هرمز طی ۳۰ روز میتواند از نظر «تعداد کشتیهای عبوری» به وضعیت قبل از جنگ بازگردد. و محاصره نیز باید به طور کامل رفع شود.
🔹بعد از مذاکرات اسلامآباد هیچ مذاکره ای میان ایران و آمریکا وجود نداشته است.
🔹تفاهم نامه (اگر نهایی شود) احتمالاً در ۱۴ بند خواهد بود./ تسنیم
✅ @shebrahimiii | رِسانو
ترامپ: اگر به توافق نرسیم شاید برگردیم و کار را تمام کنیم!
آنها فکر کردند من را خسته میکنند ولی من آنها را خسته کردم.
✅️@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
ترامپ: اگر به توافق نرسیم شاید برگردیم و کار را تمام کنیم! آنها فکر کردند من را خسته میکنند ولی من
...
ولی شواهد چیز دیگه ای میگه🚶🏻
#مبهم
ترامپ: ما به نفت نیاز نداریم ، ما به تنگهها نیاز نداریم ، ما به هیچ چیز نیاز نداریم.
✅️@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
ترامپ: ما به نفت نیاز نداریم ، ما به تنگهها نیاز نداریم ، ما به هیچ چیز نیاز نداریم. ✅️@shebrahi
...
ولی به تيمارستان خیلی احتیاج داری
#مبهم
دونالد ترامپ:
ایران در ازای کنار گذاشتن اورانیوم با غنای بالا، هیچگونه کاهش تحریمی دریافت نخواهد کرد
✅️@shebrahimiii | رِسانو
روبیو: دیپلماسی گزینه نخست ماست، اما گزینههای دیگری نیز درباره ایران داریم
✅️@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
روبیو: دیپلماسی گزینه نخست ماست، اما گزینههای دیگری نیز درباره ایران داریم ✅️@shebrahimiii | رِسان
...
ماهم گزینه های زیادی رو میز داریم
فتاح، هایپرسونیک
یا به قول اقای خوش چشم از همونایی که خورد وسط دیمونا
#مبهم