🔻 آمریکا بد عهده؟
🔹 آره
🔻 به آمریکا اعتماد نداریم؟
🔹 به هیچ عنوان اعتماد نداریم
🔻 خب حالا چکار کنیم؟ تدبیر چیه؟!
🔹 در تفاهم نامه یک بند میزاریم (بند ۱۳) و میگیم تا آمریکا به تعهداتش در بندهای ۱، ۴، ۱۰ و ۱۱ این تفاهم نامه عمل نکنه وارد مرحله دوم و مذاکرات نهایی نمیشیم
🔻 آمریکا میپذیره؟!!!
🔹 مگه چاره دیگه ای داره؟😄
🔻 به امتیازات نقد آمریکا در تفاهمنامه دقت کردین؟!
بند۱- خاتمه جنگ در همه جبهه ها من جمله لبنان
بند۴- رفع محاصره دریایی ایران
بند۱۰- اسقاطیه تحریم های نفتی، بانکی، بیمه ای و حمل و نقل ایران
بند۱۱- آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران
این ۴ بند، امتیازات نقدی هست که آمریکا متعهد شده بلافاصله پس از امضا اجرایی کنه، و تا اجرا نکنه ایران حق داره وارد مرحله بعد نشه
حالا اگه اجرا نکرد چه میشه؟ ایران نه وارد مذاکرات میشه، نه تنگه هرمز رو باز میکنه، به اسرائیل هم حمله میکنه
🔻 از این تعهدات نقد:
بند ۴ عملیاتی شده (یعنی رفع محاصره دریایی ایران)
بند ۱۰ احتمالا امروز توسط وزیر خزانه داری آمریکا طی دستورالعملی تحریمهای نفتی و بانکی و بیمه ای و حمل و نقلی ایران برای مدت ۶۰ روز لغو میشه که به منزله اجرای تعهدش و نقد شدن برای ماست
بند ۱۱ هم امروز با دستورالعمل آزادسازی پولهای بلوکه شده اجرایی میشه
👈 اما مشکل در اجرایی شدن بند یک هست یعنی خاتمه جنگ در لبنان و عقب نشینی اسرائیل از خاک لبنان، بخش سخت و پیچیده تفاهم نامه همین جاست.
البته مشکل ما نیست، این مشکل آمریکاست که باید اسرائیل رو قانع کنه منطبق بر تفاهم نامه عمل کنه و ما هم محکم بر اجرایی شدن این بند اصرار میکنیم
🔻 خب، حالا اگه اسرائیل زیر بار نرفت چکار میکنه؟!!!
هیچی، تنگه هرمزِ نیمه باز رو میبندیم، وارد مرحله دوم یعنی ورود به مذاکره برای توافق نهایی نمیشیم، ضرب الاجل تعیین میکنیم برای خاتمه جنگ در لبنان و بعدش اسرائیل رو موشک باران میکنیم...
متن_تبیینی_یادداشت_تفاهم_اسلام_آباد_میان_ایران_و_آمریکا_نهایی_25.pdf
حجم:
340.1K
📌متن تبیینی و توضیحی بندهای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
📌متن تبیینی و توضیحی بندهای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا ✅ @shebrahimiii | رِسانو
👆 پاسخ بسیاری از سوالات و شبهات درون این متن هست
📍برنامه عزاداری دهه اول محرم در میادین اصلی شهر تهران اعلام شد
✅ @shebrahimiii | رسانو
بقایی:
🔺تا این لحظه برنامه حضور تیمهای مذاکره کننده در ژنو پابرجاست اما امضای تفاهمنامه به صورت دیجیتالی بوده و مراسم امضایی در سوئیس برگزار نخواهد شد
✅ @shebrahimiii | رسانو
بقایی:
🔻موشک های ایران فقط برای شلیک هستند نه مذاکره😎
🔻به احدی اجازه نمیدهیم حتی یک کلمه درمورد موشک و توانایی های نظامی صحبت کند.💪🏼
✅ @shebrahimiii | رسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
بقایی: 🔻موشک های ایران فقط برای شلیک هستند نه مذاکره😎 🔻به احدی اجازه نمیدهیم حتی یک کلمه درمورد
...
هرچی مسئولین در رسانه ها با موضع قدرت صحبت میکنن، قشری از ایتایی ها همچنان معتقدن که خیانت شده و جمهوری اسلامی شکست خورده. 🤦🏻
#صبح_روشن
بقایی:
🔺ایران در ازای خدمات در تنگه ی هرمز هزینه دریافت خواهد کرد.
🔺سازوکارهای مدیریت تنگه ی هرمز تا حدود زیادی با عمان بسته شده است.
🔺تردد ایمن با حفظ حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر تنگه ی هرمز خواهد بود.
✅ @shebrahimiii | رسانو