eitaa logo
علی مقدم
2.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
434 ویدیو
31 فایل
آثار[سخنرانی، نوشته ها و اشعار]علی مقدم عاصی خراسانی ادمین @admin9988 وبلاگ http://asikhorasani.blogfa.com/ بایگانی پادکست ها https://eitaa.com/ali_moghaddam_Podcast پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/17344654120743 هندوستان @SAEB_TABRIZ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هندوستان
نیندازد به هر آلوده دامن ، عشقِ او سایه به خاصان می دهد شَه جامه ی پوشیده ی خود را @SAEB_TABRIZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گناهی که موجب بهشت رفتن می شود! 🔸ففِرُّوا إِلَی اللَهِ؛ اگر آدم بخواهد فرار کند، باید برود در دامن خدا! بیانات مدظله العالی . . شرمندگیِ بعدِ گُنه دستِ ما گرفت در سلک ما گناه‌ هم اهل شفاعت است قلّاب گشته ام‌ که بگیرم‌ ز دامنت قدِّ خمیده زیرِ گُنَه نیز نعمت است عاصی مگر گناه به فریاد ما رسد "ابر سیاه حامل باران رحمت است" @ASI_khorasani
علی مقدم
💥 " محفل شعر آئینی #جلوه " ✅ با حضور شاعران آئینی: علی مقدم (عاصی خراسانی) راضیه رجایی عاطفه سادات
یکی از کارکردهای شعر پرکردن فضای خلوت انسان است و اینکه این فضا با چه محتوایی لبریز شود مهم است چون چگونگی جلوت انسان ناشی از خلوت های اوست. https://mefda.ir/news/312640/%D9%85%D8%AD%D9%81%D9%84-%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D8%A2%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D9%88%D9%87 گزارش تصویری
ابوالمعانی بیدل دهلوی چون مو سپید شد ، سر دعوی به خاک دزد این برف پنبه‌ای‌ست اشارتگر لحاف
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
🔰 کتاب «نخستین» منتشر شد! سروده های علوی مسعود یوسف پور حاوی قصائد، بحر طویل، مثنوی، غزل و ترکیب بند و آثار جدید 📥 برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید
هدایت شده از هندوستان
پیامبر اکرم می‌فرمایند: «اتخذوا عِنْدَ الْفُقَراءِ أَیادِیَ فَاِنَّ لَهُمْ دَوْلَةٌ یَوْمَ الْقِیامَةِ»، با فقرا دوستی کنید؛ زیرا آنان در روز قیامت دولت بزرگی دارند. . . دوستی با ناتوانان مایۀ روشندلی‌ست موم چون با رشته سازد شمع محفل می‌شود آفرین به این نازک خیالی👌 @SAEB_TABRIZ
از غفلت خود درون چاه افتادم اینگونه به این روز سیاه افتادم از دودِ خیال، گُم شد آخر راهم از فکرِ گناه، در گناه افتادم @ASI_khorasani
43.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مستند کوتاه زودتر از پا 🔸کارگردان: سعیده کرمانی 🔸استاد مشاور: مسعود زارعیان 🔸تدوین: سعید حمیدیان فر 🔸طراح پوستر: مسعود یوسف پور 🔸بر اساس زندگی :امیر روشن ضمیر 🔸تهیه شده در رویداد ملی سفینة النجاة 🔸 پا گر ندویده است ولی اشک دویده است با چشم رسیدیم به تو زودتر از پا 🔸 🕊@kaftarchahiemamreza🕊
گر کفش به سر کرده ام امروز عجب نیست نشناخته ام ‌پیش تو از بسکه سر از پا از سجده تسلیم رسیدیم به معراج طی میشود این ره به جبین بیشتر از پا پیش قدمت آهِ منِ خسته بلند است دیگر چه غم از اینکه بیافتم اگر از پا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترکیب هنر و معرفت صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلی: الجوهرةِ القُدسیَّة فی تعیُّنِ الإنسیّة، صورةِ النَّفسِ الکُلیّةِ، جوادِ العالمِ العَقلیّةِ، بِضعَةِ الحَقیقةِ النَّبویّةِ، مطلع الأنوارِ العلویّةِ، عینِ عیونِ الأسرارِ الفاطمیّة، النّاجیةِ المُنجیّةِ لِمُحبّیها عن النّار، ثمرة شَجَرة الیقین، سیدة نساء العالمین، المعروفة بالقَدْر، المجهولةِ بِالْقَبرِ، قُرّةِ عین الرَّسولِ ، الزَّهراءِ البتول علیها الصّلوة و السّلام
توصیف صائب تبریزی + حکایتی از دوران طفولیّت وی از کتاب 《اسم ایشان میرزا محمدعلی است .از شعرای عالی‌مقدار و فصحای بلاغت شعار روزگار بود در طرز خود امام فن و در روش خویش مقتدای زمن است . صیت سخنوری او از قاف تا قاف جهان رسیده و خوان نعم کلامش از مشرق تا مغرب کشیده . متأخرین را با وی خیال همسری محال و دغدغه‌ی برابری را چه مجال . مشهور است که میرزای مزبور مرحوم در ایام طفولیت روزی به‌اتفاق والد مرحوم خود که از اعاظم تجار بازار اصفهان بود به دکان یکی از اهل‌الله که به امر صحافی اشتغال داشته وارد می‌گردیده و آن ولیّ کامل کاغذ ریزه هایی که از دم مقراض بریده در دکان ریخته بوده‌است در کاسه‌ی سریش ریخته مخلوط نموده به نزد میرزا صائب می‌گذارد و امر به خوردن می‌نماید میرزا صائب نیز به اشاره‌ی والد شروع به خوردن نموده دو ثلث آن را می‌خورد . آن شیخ کامل به والد میرزا می‌فرماید که اگر همه را خورده بود کلامش به تمام عالم می‌رسید و الحال دو ثلث جهان را صیت بیانش فرو خواهد گرفت و الحق آن دل‌چسبی که در کلام میرزای مرحوم است به‌ سبب سریش اولیاست و الّا ظاهر احوال میرزا مقتضی آن نبود که این‌همه حقایق و معارف از وی صدور یابد.》 ریاض الشعراء ج ۲ ص ۱۲۰۶ پ ن : دو هفته پیش این داستان را از استاد رستگار حفظه الله شنیدم ، امشب که کتاب ریاض الشعراء را مطالعه میکردم به همین داستان که ایشان نقل فرمودند برخوردم. @ASI_khorasani
رباعی از با اصطلاحات علم منطق ای گمره وادی قیاس و برهان در معرفت جزیی و کلّی حیران صغری است نبوّت و ولایت کبری زین هر دو ، نتیجه آل احمد را دان ریاض الشعراء ج ۳ ص ۱۷۴۸ @ASI_khorasani
📘«کتابٌ عَزیز» بررسی شبهاتی پیرامون قرآن کریم ✍️ براساس دروس خارج کلام استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی 📜پاسخ به حدود هفتاد شبهه پیرامون کلام الله مجید 🚛 به‌مناسبت ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فروش محدود با 35 درصد تخفیف https://towhidshop.org @ostad_vakili | towhid.org
بی‌خراشِ ‌زخمِ ‌عشق، اسرارِ دل معلوم ‌نیست خواندنِ این لفظ، موقوف است بر اعراب‌ها
ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب با سنگدلانِ شعله خو ، سختی کن بردار به آهن ، آهنِ تافته را
ای گُل به دستْ‌مالِ هوس پیشگان مرو مگذار تا ز دست تو این رنگ و بو رود
تحقیقی دربارۀ معنای یک بیت از بیدل نوشته صدیق بزرگوار حجه الاسلام سیدمحمدحسین دعایی https://eitaa.com/Smh_Doaei/38
قلاب_1.m4a
905.3K
قلّاب گشته ام که بگیرم ز دامنت قدّ خمیده زیر گُنه نیز نعمت است @ASI_khorasani
استفاده صائب تبریزی از سنایی غزنوی استفاده از مضمون روزه سکوت حضرت مریم و نطق حضرت عیسی در مهد امروز قصاید دیوان سنایی را مطالعه می کردم که به این ابیات رسیدم : تا زبانت خمُش نشد از قول ندهد بار نطقت ایزد بار تا از اول خمُش نشد مریم در نیامد مسیح در گفتار همین مضمون را صائب تبریزی در یکی از غزلیاتش به این صورت آورده است: تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد تفاوت مدعا مثل در این دو سبک ادبی کاملا مشهود است سنایی خودش را مقید نمیکند به این که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورد بلکه در یک بیت مدعا را می آورد(تا زبانت نشد خمُش از قول ....) و در بیت بعدی مثل را (تا از اول خمُش نشد مریم ...) اما صائب و همه شاعران سبک هندی غالبا تلاششان این است که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورند آن هم به این صورت که یک مصراع مدعا(تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا) و در مصراع دیگر مثل(نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد) یا بالعکس این یکی از تفاوت هایی است که صنایع در سبک های مختلف دارند ظاهرا یکی از دلایل شیرین تر بودن مدعا مثل های سبک هندی همین است که در یک بیت است و به صورت مرتب ، به گونه ای که میشود بین دو مصراع علامت تساوی گذاشت(=) 📝علی مقدم @ASI_khorasani
کسانی مثل علی کریمی و فرخ نژاد که دین و وطنشان را به ویزای آمریکایی میفروشند مصداق این کلمات شیخ اجل سعدی شیرازی هستند : دین به دنیا فروشان خرند، یوسف بفروشند تا چه خرند؟! اَلَم اَعهَد اِلَیکُم یا بَنی آدَمَ اَن لاتَعبُدوا الشَّیطانَ؟ به قول دشمن پیمان دوست بشکستی ببین که از که بریدی و با که پیوستی پ ن : البته خرتر از این ها ، کسانی هستند که هنوز فکر میکنند اینها طرفدار مردم هستند نه دنبال منافع کثیف شخصی خودشان
خوش‌تر از کوه ندیدم به جهان غمّازی که به‌جز آن‌ چه شنیده‌ست، روایت نکند غمّاز : سخن چین
علی مقدم
و منه ایضا : صورت نبست در دل ما کینه ی کسی آیینه هر چه دید فراموش می کند #سلیم_تهرانی
و منه ایضا : جهان به جنگ هم انداخت تاج داران را خروس بازی این پیر را تماشا کن خیلی تناسب های این بیت زیباست👌