eitaa logo
علی مقدم
2.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
471 ویدیو
33 فایل
آثار[سخنرانی، نوشته ها و اشعار]علی مقدم عاصی خراسانی وبلاگ http://asikhorasani.blogfa.com/ بایگانی پادکست ها https://eitaa.com/ali_moghaddam_Podcast پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/17344654120743 هندوستان @SAEB_TABRIZ
مشاهده در ایتا
دانلود
69832l.mp3
1.99M
💠توکّل با هندزفری گوش بدهید _اعتماد ما به ناخداها بیشتر شده تا خدا😔 _توکل کن به خدا، از جایی که فکرش را نمی کنی کار درست می شود بر ناخدا توکل بیش از خداست ما را «وَ مَنْ یَتّقِ الله» باش و ببین «وَ یَرزُقه مِن حَیثُ لایَحتَسِب» هیئت فاطمیون محرم الحرام ۱۴۴۵ @sheikh_ali_moghaddam
دخترم دیروز کفش هاش رو آورده نشون میده میگه ببین بابا کف کفشام پرچم آمریکا و اسرائیل رو نقاشی کردم برای راهپیمایی فردا
قلّاب گشته ام که بگیرم ز دامنت قدّ خمیده زیر گُنه نیز نعمت است @ASI_khorasani
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #اصناف_مغرورین _اَطِبّاءِ نفوس، پرهیز دادند اولیاء[دوستان] خود را از التذاذات د
مرحوم بهاری همدانی: _بعضی از مغرورین فَسَقه[نابکاران] از اهل حق اند[یعنی اعتقادشان درست است اما در عمل فاسد اند] تارةً[گاهی] ازجهت حلم الهی و عفو او و فضلش و اُخری ازجهت مدحی که در رجاء واردشده و بعضی از آن‌ها به جهت نسبی که دارد مثل ذریه علویه سلام الله‌علیه همین‌ قدر که سید است مغرور به سیادت است بیچاره دیگر نمی‌داند که اگر مسئله رجاء[امید] است، رجاءِ بی‌عمل غلط محض است زیرا که اگر فقط رجاء کافی بود حضرات علیهم السلام ابدان[بدن های] مُقدسه خودشان را این‌قدر به تَعَب[سختی] و مشقّت نمی‌انداختند و در عمل نمی‌کوشیدند و استراحت را بر خود حرام نمی‌کردند و شب و روز هی تضرع و زاری و ابتهال[گریه و زاری] نمی‌نمودند تو به پیغمبر چه می‌مانی بگو شیر را بچه همی ماند بدو کسی که گمان کند خلاصی خود را به سبب خلاصی پدرش مثل کسیست که گمان کند سیری خود را به واسطه غذا خوردن پسرش یا پدرش. یا عالم شدن خود را به واسطه درس خواندن پدرش، هیهات، هیهات، بلکه تقوی واجب عینی است بر هرمکلّفی به خصوصه لَا يَجْزِي وَالِدٌ عَنْ وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَنْ وَالِدِهِ شَيْئًا[روزی که نه هیچ پدری ذره‌ای به کار فرزند آید و نه هیچ فرزندی ذره‌ای به کار پدر آید] ص ۱۰۱ @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
69.mp3
2.11M
💠آخرین منزل با هندزفری گوش بدهید _یکی از معانی فکر کردن به مرگ، فکر کردن به این نکته است که مرگ نقطه ی پایان فرصت هاست از رباطِ تن چو بگذشتی دگر معموره نیست زادِ راهی بر نمی‌داری ازین منزل چرا هیئت محرم ۱۴۴۵ @ASI_khorasani
اگه هیچکس نباشه.mp3
1.79M
💠اگر هیچکس نباشد که با او صحبت کنم... _روایتی زیبا از امام سجاد علیه السلام _خلوت هایمان را با چه چیزی پُر می کنیم؟! _اگر تنها باشیم به انس با چه چیزی پناه می بریم؟! هیئت محبّین الحسین علیه السلام دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۵ @sheikh_ali_moghaddam
روز نخست، نوبت‌ ‌تقسیم تاب و تب تابش به مویِ تو، به منِ خسته تب رسید بختم سیاه گشت ز داغ تو، تلخ نه این هم شباهتی که به من از رطب رسید @ASI_khorasani
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #اصناف_مغرورین _بعضی از مغرورین فَسَقه[نابکاران] از اهل حق اند[یعنی اعتقادشان
مرحوم بهاری همدانی: _فرقه دیگر [بعضی از] وعّاظ هستند، متکلفند در شرایف ملکات و مرغّبند مردم را در فضایل صفات و محذرند از ذمائم و آفات و حال آن که خود آن مسکین پر است از رذایل و خالیست از فضایل، گمان کرده محض قول و عارف شدن بر اصطلاحات و فهمیدن معنی الفاظ و عبارات او را داخل در سالکین الی الله می کند، یا حرف اصلاح خلق و هدایتشان به سوی حق او را مستحق جزای رب العالمین می نماید. خبر ندارد از حسرت روز قیامت و واقع شدن او بر تأسف و ندامت، نخوانده آیه شریفه "یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون" (صف ۳-۲) را و به سمع مبارک وی نرسیده خطابِ الهی جَلّ شأنه: "عظ نفسک ثم عظ الناس و الا فاستحی منّی" (حدیث قدسی) و همچنین آن را که فرمود ماحصلش این که: به فلان بگو چون عامل به این کتابی که نوشته ای نیستی قد ملئت الخافقین کفرا و نفاقا[شرق و غرب را از کفر و دو رویی پُر کرده ای] باری الّا جهل و غرور چیزی نیست، لاسیما بعضی که صنعت ترکیب کلمات دارند در تشبیهات و استعارات و تزیین الفاظ استادند از برای تکبر رغبت مردم و تحصیل مریدین از عوام کالانعام و به جهت این مطلب می زنند اخبار و آیات را بعضی به بعضی و مداخله می دهند کلمات خارجه از قوانین شرع و عقل را باک ندارند از نقل دروغ و حکایات عجیبه و غریبه حرصا فیه من حصول وقع کلماته و مقالته فی الصدور.[به خاطر حرصی که در این فرد وجود دارد که کلمات و گفتار خود را در سینه ها جای دهد] و نقل شبهاتی را می کنند که جایز نیست نقل آنها، و از اذهان نمی توانند به آسانی رفع کنند، و غرور عوام را زیاد کنند از جهت رجاء و جرئتشان بر معاصی. کلّا ورب الکعبة این که چنین اشخاصی سالک مسلک هدایت باشند و ایقاظ[بیداری] یکی از جهالت کرده باشند چه این که ضررشان ابقی و ادوم است و فسادشان اکثر و اعظم بل هم اشرّ الناس و اخزیهم من الخنّاس.[بلکه آنها بدترین مردم و رسواتر از شیطان خنّاس اند]. ص ۱۰۳ و ۱۰۴ @ASI_khorasani
وقتی نظر قرآن مطرح میشود.mp3
1.99M
💠حافظان حروف یا حدود؟! _خوانندگانی که حافظ حروف قرآن هستند اما حدود قرآن را ضایع می کنند _وقتی نظر قرآن مطرح می شود باید نظر شخصی را کنار بگذاریم هیئت محبّین الحسین علیه السلام دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۵ @ASI_khorasani