7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 #کلیپ_جدید؛ #رفراندوم
🔷 چرا رفراندوم نمی کنید؟
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
آنچه از ارباب، کمتر به ما گفتهاند🔎
⚠️امام حسین را فقط در چند ساعت آخر زندگیاش خلاصه کردهایم در حالی که از ۵۷ سال زندگی او بی خبریم.
✅امام حسین در جنگهای جمل و صفین، مثل سربازهای ساده در میدان جنگ حاضر شد؛ در حالی که میتوانست به بهانه آقازاده بودن، خود را از رزم، معاف کند.
✅امام حسین عاشقانه خانوادهاش را دوست داشت و به آنها محبت میکرد و حتی برای همسرش رباب، شعر عاشقانه میسرود.
✅در حال اعتکاف و طواف خانه خدا، شخص مقروضی از ایشان تقاضای کمک کرد و امام حسین اعتکاف خود را شکست تا از طلبکار، تقاضای مهلت کند.
✅هیچگاه هیچ پست و مقامی را از پدر خود که حاکم تمام ممالک اسلامی بود طلب نکرد. امام حسین کشاورز بود و هر روز بر روی اراضی خود کار میکرد.
✅در ماجرای صلح امام حسن با معاویه، با برادرش همراهی کرد و سخن هیچ مخالفی را نپذیرفت. پس از شهادت برادر نیز تا زمان مرگ معاویه به پیمانی که معاویه بارها آن را شکسته بود، متعهد ماند.
✅هیچگاه هیچ سائلی از خانه او دست خالی بر نمیگشت و نه تنها به فقرا کمک میکرد بلکه آنها را از گدایی بی نیاز میکرد.
✅در ماجرای خاکسپاری امام حسن، به خاطر جلوگیری از نزاع، به دفن نشدن برادرش در کنار رسولالله رضایت داد.
✅کنیز خود را به خاطر اینکه یک دستهگل به ایشان هدیه داد، آزاد کرد.
✅در ماجرای بیعت اجباری با یزید، در حالی که میتوانست مثل عبداللهبنزبیر در مکه پناهنده شود، اینکار را نکرد تا حرمت کعبه خدشهدار نشود.
✅وقتی به سپاه هزار نفری حربنیزید ریاحی برخورد کرد، نه تنها از عطش لشکریان دشمن سوءاستفاده نکرد بلکه همه لشگریان دشمن را سیراب کرد. حتی امامحسین دستور دادند که اسبهای دشمن را هم سیراب کنند.
✅وقتی که فهمیدند مردم کوفه از بیعت خود برگشتهاند، برای جلوگیری از جنگ و خونریزی به دشمن گفتند که از رفتن به کوفه منصرف شدهاند و برمیگردند ولی ابنزیاد مخالفت کرد.
✅وقتی حربنیزید ریاحی به دستور ابنزیاد اجازه بازگشت به امام حسین نداد، اصحاب به ایشان پیشنهاد دادند که با لشکر کوچک حُر بجنگند و از مهلکه فرار کنند ولی حضرت سیدالشهداء فرمودند:
من شروع کننده جنگ نیستم.
✅در حالی که تعداد سربازان ایشان کمتر از صد نفر بود، به آنها فرمودند هر کسی که بدهکار است نمیتواند با ما باشد و دو نفر از سربازان، به همین دلیل شبانه از امام حسین جدا شدند.
✅زمین کربلا را شصت هزار درهم از صاحبان آن خریدند و به همانها بخشیدند تا خون او در زمین دیگران ریخته نشود.
✅مردم در هنگام دفن امامحسین، آثار زخمهایی کهنه بر دوش ایشان دیدند. امام سجاد فرمودند این زخمها اثر کیسههایی است که پدرم شبانه به منزل نیازمندان میبُرد.
#امام_حسین
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
20.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✌️ مناظره شیخ فرهاد با فخرآور
🔻چرا اینقدر در منطقه هزینه می کنید؟
🛑اگر آمریکا داره خرج میکنه از شکم مردمش که نمیزنه😏
✔️مگه اصلاً آمریکا فقیر داره؟
برای شنیدن صوت کامل کلیک کنید
همه جا منتشر کنید 👌
✌️کانال #شیخ_فرهاد_فتحی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_جدید؛ مراقب چشاتون باشید
📌از حیوانات خانگی تا آزار جنسی
منبع مطلب
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
نمی از #یم فضائل بانوی عالمین
مصیب بزرگ
أَبَانٌ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اَلْعَزِيزِ عَنْ عَبْدِ اَلْحَمِيدِ اَلطَّائِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: وَ اَللَّهِ لَوْ نَشَرَتْ شَعْرَهَا مَاتُوا طُرّاً
عبد الحميد طايى از امام باقر عليه السّلام روايت مىكند كه فرمود:بخدا قسم اگر فاطمۀ زهرا عليها السّلام موى خود را پريشان كرده بود همۀ مردم يك جا مرده بودند
الکافی جلد ۸ ص۲۳۸
الگوی امام زمان (عج)
امام زمان فرمود:
وَ فِي اِبْنَةِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ
امام مهدى عليه السلام :دختر رسول خدا (فاطمه) براى من سرمشقى نيكو است
الغیبه طوسی ص ۲۸۶
.
کم توقعی
حضرت زهرا هرگز از حضرت علی علیه السلام چـیزی درخواست نکرد؛کـه مبادا قدرت بر تهیۀ آن نداشته باشد؛ فاطمه سلام الله علیها به امیرالمومنین می فرمود:
لَأَسْتَحْیِی مِنْ إِلَهِی أَنْ تُکَلِّفَ نَفْسَکَ مـَا لَا تَقْدِرُ عَلَیْه
از خدا شرم دارم تکلیفی بر دوشت بگذارم که در توانت نباشد.
کشف الغمه جلد ۱ ص ۴۶۹
یار بندگی
حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین یار در جهت بندگی خداوند برای امیرالمومنین علیه السلام بود.
در حدیثی آمده است که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از علی علیه السلام پرسید: هـمسرت را چگونه یافتی؟ گفت: بهترین یار بر اطاعت (و بـندگی) خـداوند هست.
کیْفَ وَجَدْتَ أَهـْلَک قـَالَ نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَی طَاعَهِ اللَّهِ
تفسیر نورالثقلین جلد ۴ ص ۲۲۹
اهل عبادت
رسول خدا فرمود:
إِنَّ ابْنَتِی فَاطِمَهَ مَلَأَ اللَّهُ قَلْبَهَا وَجَوَارِحَهَا إِیمَاناً إِلَی مُشَاشِهَا تَفَرَّغَتْ لِطـَاعَهِ اللَّه
خدا دل و جوارح دخترم فـاطمه سلام الله علیها را عـمیقاً سرشار از ایـمان سـاخته اسـت و او همواره در اطاعت و فرمان برداری خدا به سر مـی برد.
بحار الانوار جلد ۷۶ص۱۳۵
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
14.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_جدید
ایران زیبا با #وفاق_ملی
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
15.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 زمان ظهور امام زمان (عج) مشخص شد!
✅ نشانه های ظهور
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
•
✍ نکاتی کاربردی برای فضای تبلیغی:
مقدمه: حضرتآقا در دیدار اخیرشان با مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور که بنده هم توفیق حضور در آن را داشتم، نکاتی فرمودند که گویا متأسفانه مثل بسیاری فرمایشات دیگرشان، با تعدادی مصاحبه و تکرار این سخنان از سوی مسئولین حوزه و سایر مسئولان و متولیان امر تبلیغ پروندهاش مختومه شد و در عرصه عمل و اقدام، تغییر محسوسی مشاهده نشد. حضرتآقا فرموده بودند اولویتِ حوزه «تبلیغ» است؛ اما ما که در بطن حوزهٔ قم هستیم، این اولویتیافتن را احساس نکردیم. بنده که به سهم خودم کارهای دیگری غیر از تبلیغ (تدریس حوزه و دانشگاه و…) داشتم که بهرغم آوردههای علمی و مالی آنها که آرزوی خیلیهاست، رهایشان کردم و اولویت فعالیتهای خود را «تبلیغ» قرار دادم. فضای تبلیغی اما نه رزومهای دارد و نه حقوقی که بتوان معاش را براساس آن تأمین کرد. با توجه به سوابق و تجربیاتی که در تدریس و تألیف و کارهایی ازاینقبیل داشتهام باید اذعان کنم که «تبلیغ دین» بهمراتب سختتر از آنهاست.
⁉️ خب اکنون چه کنیم؟!
1⃣ بخشی از کار باید توسط خود نهادهای متولی «تبلیغ» یعنی «شورای عالی حوزه»، «مرکز خدمات حوزههای علمیه»، «سازمان تبلیغات اسلامی» و «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه» انجام گیرد. بایستی همان مقداری که استاد حوزه مورد تکریم قرار میگیرد، مُبلّغ هم تکریم گردد؛ یعنی هر پول یا امتیازی که نصیب استاد میشود، بیشاز آن، برای مُبلّغ درنظر گرفته شود. خلاصه اینکه حمایتهای مادی و معنوی مُبلّغ، باید بیشتر از مؤلف و استاد و… باشد. روشن است که اگر مُبلّغ نباشد و تبلیغ بخشکد، همه آن تدریسها و تألیفها در حوزه خواهد ماند و به هیچ دردی نخواهد خورد. پس عزیزان مسئول اگر میخواهند این مطالبه رهبری، مثل سایر مطالبات ایشان روی زمین نماند، باید مُبلّغ و تبلیغ در همه امور در اولویت قرار گیرد. باید جوری به مُبلّغ نگاه شود که همه طلاب، اولویتشان تبلیغ بشود، نه مسائل دیگر. این حرف را اگر یک مُبلّغ و منبری بگوید حمل بر صد چیز دیگر میشود؛ اما این را بنده میگویم که در کمترین سن، بالاترین سطوح حوزه را تدریس کردهام و دارای تالیف نیز هستم و اتفاقاً در این عرصهها بیشتر امکان توفیق دارم. اینکه اولویت ما تبلیغ است را از همان سالهای اول طلبگی فهمیدم و بر همین اساس هم وارد این عرصه شدم.
2⃣ بخش دیگر یعنی ورود به عرصه تبلیغ، باید توسط خود طلاب اتفاق افتد. دوستان! متوجه هستم که تبلیغ درحال حاضر بهسادگی سابق نیست و بیشاز پیش دشوار شده است. سالها نماینده ستاد مناسبتها در استان خودمان بودم و بنابراین میدانم که برخی متولیان تبلیغ نهتنها کار نمیکنند، بلکه گاهی جلوی مُبلّغ موفق را هم میگیرند و این بیمهریها را با پوست و گوشت و استخوان درک کردهام. ما از قم بهصورت جهادی در همه مناسبتهای مذهبی به استان خودمان میرفتیم و عزیزان بهجای تشکر از یک مُبلّغ رایگان که متکفّل وظایف مسئولان شده و مردم را به شعائر الهی تشویق میکند، هر کدام بهنحوی ساز مخالف میزدند و کافی بود که منبرت شلوغ شود تا شروع کنند به احساس خطر و…! این را میدانم که برخی مسئولین ما متخصص ضایعساختن کارهای فرهنگی هستند؛ اما من و شما چارهای نداریم و «تبلیغ دین خدا» وظیفهٔ ماست. هر چقدر هم که سختتر باشد، طبعاً اجر بیشتری خواهیم برد. بگذارید نفهمند! باید روز قیامت جواب بدهند! شما مجاهدانه وسط میدان باشید، حتماً خدا جبران خواهد کرد. بنده از سال دوم حوزه که با ارتقائی پایه چهارم شدم، لباس طلبگی پوشیدم و شاید برخی از موفقیتهایی که داشتهام مرهون همین تلبّس زودهنگام باشد. به هرحال با همه اینها، باید راهی پیدا کرده و تبلیغ کنیم. بنده با اینکه میتوانم در قم بنشینم و جایی هم نروم، اما اگر جایی حضورم را تأثیرگذار بدانم، حاضر میشوم.
3⃣ بخش سوم «مردم» هستند که باید نگاهشان تغییر کند. مردم ما فکر میکنند طلبهای که قاضی یا استاد دانشگاه است طبعاً خیلی باسواد است؛ حالآنکه شما با لیسانس و فوقلیسانس حوزه، میتوانید قاضی و استاد دانشگاه شوید. خیلی از طلاب با همین سطح سواد در مساجد مشغول تبلیغ هستند. قطعاً کشور و جامعه به طلبهٔ قاضی و طلبه استاددانشگاه و… هم نیازمند است اما نگاه مردم باید اصلاح شود و به طلبه مُبلّغ به چشم طلبهای دونپایه نگاه نکنند. بارها اتفاق افتاده که مردم به مبلّغان میگویند اگر میشود شما واسطه شوید تا از اساتید حوزه هم استفاده کنیم؛ درحالیکه نمیدانند این مُبلّغ هم اندازه همان استاد، سواد دارد و گاهی همین مُبلّغ خودش همزمان استاد هم هست. بسیاری از مردم گمان میکنند طلبهای که قادر به هیچکاری نیست، مُبلّغ میشود؛ درحالیکه طلاب مُبلّغ، از روی علاقه و فضل و انجام وظیفه، وارد عرصه تبلیغی میشوند.
✅ باید نگاهها و رویکردها به «تبلیغ» اصلاح شود.
✍ شیخ فرهاد فتحی
.
📍 دوقطبی
امروز آقا برای چندمین بار از دوقطبی کردن جامعه گلایه کردند و فرمودند: برخی اظهارات در فضای مجازی و جدا کردن مردم تحت عناوینی مانند «طرفدار این یا آن»، واقعا جای گله دارد؛ کسانیکه دین و مبانی و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، با هر اختلاف سلیقه برادرهای شما هستند و نباید دچار دودستگی شد.
خب الحمدلله بدنه عاقل انقلابی مطلب را گرفتند و گفتند سمعا و طاعتا ولی برخی باز زیربار نرفتند و گفتند نه این است و آن است.
به نظرم بهترین کار برای تبیین این است که به کلمات آقا درمورد دو قطبی مراجعه کنیم:
آقا خرداد ۱۴۰۲ در جمع نمایندگان مجلس فرمودند: اینکه میگویند دوقطبی دوقطبی، معنای دوقطبی اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده. معنای دوقطبی این است که وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دستهبندی فکر میکنیم؛ دستهی ما اینجوری میخواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست، [فرقی نمیکند؛] معنای دوقطبی این است.
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۰ فرمودند: ملّت عزیزمان انتخابات را نماد دوقطبیگری قرار ندهند؛ این تقسیمهای غلط «چپ» و «راست» و امثال اینها را کنار بگذارند. آنچه مهم است آیندهی کشور است، آنچه مهم است آیندهی نسل ما است، آنچه مهم است نظام باعزّت اسلامی در کشور است؛ اینها مهم است، اینها را بایستی در نظر بگیرند و به معنای واقعی کلمه در کنار هم باشند. البتّه سلیقهها مختلف است؛ اختلاف سلیقه هست، اختلاف بینش سیاسی هست، اختلاف قومیّتها هست، اختلاف مذاهب هست؛ اینها هیچ اشکالی ندارد ولی این ها نباید کشور را دوقطبی کند.
سال ۱۳۹۶ در دیدار اعضای خبرگان فرمودند: التیام بخشیدن به زخمهایی که دشمن وارد میکند؛ یکی از کارها این است. دشمن دارد زخمهایی را بر پیکر این انقلاب میزند و وارد میکند، ما باید به این زخمها التیام ببخشیم؛ یکی مسئلهی تفرّق مذهبی و طائفی است -شیعه و سنّی- یکی مسئلهی اختلافات جناحی است؛ یکی مسئلهی دوقطبی کردنهای مصنوعیِ جامعه است؛ اینها زخمهایی است که دارند وارد میکنند؛ باید اینها را التیام بخشید.
و باز در سال ۱۳۹۵ در جمع فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند: ایجاد دوجریانی، دوفرقهای و دوقطبی از ضربههای مهلکی است که دشمن بهدنبال آن است.
سال ۱۳۹۳ در دیدار با هیئت دولت میفرمایند: جناحبندیهای سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دلزدگی و خستگی مردم و شکنندهشدن محیط جامعه میشود.
به نظر میرسد با مراجعه به بیانات رهبری، معنای دوقطبی مشخص است و وقتی کلمات خود رهبری موجود است نیاز نیست ما تفسیر به رای کنیم، دوقطبی سم جامعه است، امروز چون دیدار با بسیجی ها بود، آقا خطاب به بسیجی ها فرمودند که بین خودتان که همه ی اصولو قبول دارید ولی در روش اختلاف دارید، دوقطبی سازی نکنید، مثلا در مساله حجاب همه ی انقلابیون هم حجابو قبول دارند هم قبول دارند باید قانونی برای حجاب باشد و هم قبول دارند باید این قانون اجرا شود ولی در نوع قانون و نحوه اجرا اختلاف سلیقه است، پس اینجا همه اصل حجاب را قبول دارند ولی در روش اختلاف دارند، این فکر میکند اینگونه باشد جامعه به سمت حجاب میرود، اونیکی فکر میکند اگر جور دیگری باشد ولی اساسا هر دو دغدغه ی حجاب دارند، مسائل دیگر هم همین است.
حالا آقا در مسائل کلان مثل انتخابات حتی از افرادی که ایران را قبول دارند ولی نظام را قبول ندارند هم دعوت میکند و میفرماید شما هم بخاطر ایران بیایید، یعنی ما با یک عده هم میتوانیم بر سر ایران تعامل کنیم، یک عده شیعه را قبول ندارند ولی اسلام قبول دارند با اینا میشه بر سر اصل اسلام تعامل کنیم و این دو قطبی ها را از بین ببریم، یا وقتی آقا میفرماید اختلاف مذهب باعث دوقطبی نشود دیگه به طریق اولی، کسی که با ما هم مذهب است نباید باهاش دو قطبی ایجاد کنیم، چه رسد هم جناح ما هم باشد.
یعنی آقا میفرماید شما با مسیحی ایرانی که نه دینش با شما یکی است نه احکام شما را قبول دارد نه انقلابی است دچار دوقطبی نشوید حالا ما با عزیزانی که ۹۹.۹ درصد افکارمون یکی است دچار دوقطبی شدیم و تهش هم آقا وقتی ورود میکند باز قانع نمیشویم و میگوییم آقا دوقطبی کاذب را گفتند وگرنه اصل دوقطبی نیاز است، نه عزیزم آقا بارها اصل دوقطبی را گفتند، حتی با اهل سنت که اختلاف ریشه ای داریم فرمودند باید وحدت داشته باشیم و دچار دوقطبی نشویم، دوقطبی شیعه و سنی که کاذب نیست، یک مساله درست تاریخی است و شخصیتی مثل حضرت زهرا پهلویش شکسته و شهید شده است ولی همین جا هم آقا میفرمایند دوقطبی درست نیست، چون در دوقطبی رشدی نیست، در فضای آرام میشود مستدل بحث کرد تا آن برادر دینی یا انقلابی ما فکر کند و بداند روشش غلط است وگرنه تو دعوا کسی حرف کسی رو قبول نمیکند.
✍شیخ فرهاد فتحی
.
شیخ و تاج زاده.mp3
14.35M
فرمودند شما اصلاح طلبان رو مثل انقلابی ها نقد نمیکنی، این یک نمونه نقد از اصلاح طلبان است. ۱۵ دقیقه تاج زادهرو در حضور خودش اینگونه نقد کردیم، من کجا بزرگان انقلاب را اینگونه نقد کردم؟! انصاف داشته باشید. من دوتا مطالبه از آقای جلیلی دارم. یکی اینکه برنامشو بده بخونیم دو اینکه یک مسئولیتی قبول کنه تا قدرت مدیریتیش برای دوره ی بعد اثبات بشه.
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم اکنون قرارگاه ؛ چجوری محتواهای مجازی تولید میشود😄
بعدا میگن آخوندا کار نمیکنند😃
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi