eitaa logo
شیخ فرهاد فتحی
290هزار دنبال‌کننده
149 عکس
411 ویدیو
0 فایل
هیچ ... _____ سایت👇 http://farhadfathi.ir ادمین👇 @Adminfathi نظرات ما وحی منزل نیست اگر منطقی بود بپذیرید.
مشاهده در ایتا
دانلود
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ۸ حدیث ناب از امام هشتم ✌️انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
امروز در منبر کمی از ولایت گفتم : اینکه اساس دین ولایت است (إنَّ الإمامةَ اُسُّ الإسلام)، اینکه متر و معیار اصلی سنجش دینداری ، ولایت است. بعد منبر کلی از دوستان آمدند و گفتند تا الان از این دریچه به مسائل نگاه نکرده بودیم و تازه میفهمیم داستان چیه و چقدر نگاه های ما با حضرات معصومین متفاوت است‌. وقتی با این متر این همه مردم رو میبینی که با اذیت های مختلف خودشون رو به کربلا و مشهد میرسانند از دیدن مردم با هر ظاهری ، حال خوبی داری و شکر میکنی که میلیون ها انسان پای ولایت هستند. امروز کمی پیاده روی کردیم و اذیت شدیم ولی مردم ساعتها و حتی روزها پیاده میروند و ساعت ها اذیت میشوند و شبها در گوشه ای بدون امکانات میخوابند. اینا خونه زندگی ندارند؟! اینا پول میگیرند که این همه اذیت میشوند؟! داستان چیه؟! بله؛ داستانِ محبت و عشق است. وقتی با دو گروه براندازان بی دین و دینداران متحجر حرف میزنی ، میگویند مردم ایران بی دین شدند چون معیار هر دو گروه برای سنجش دینداری ، احکام است نه ولایت ولی وقتی با متر ولایت که اصلی ترین متر دینداری است به سمت مردم میروی ، همه رو متدین میبینی و آنوقت تلاش میکنی درجه ی دینداری خودت و دیگران را بالاتر ببری ولی وقتی جامعه را بی دین ببینی ،خودت هم ناامید میشوی و ناامیدی بالاترین گناه است و مانع پیشرفت جامعه‌. من ۱۵ ساله هرسال کربلا و مشهد میروم، قبلا هم میرفتم ولی ۱۵ ساله مرتب سفر میکنم و با دقت هم رصد میکنم، همیشه هم خودم میرم و هرکس بگوید بیام دنبالت و ... میگم نه میخوام خودم برم تا هم ببینم واکنش ها چه شکلی است هم امسال را با سال قبل مقایسه کنم. هرسال که میگذرد، تعداد علاقه مندان به ولایت بیشتر میشود. نه ۱۵ سال قبل کربلا اینگونه شلوغ بود نه مشهد. سال ۹۰ یادمه عاشورا کربلا بودم تا دو روز قبل عاشورا ، آنقدر شلوغ نبود. در سالهای اخیر کلی ایرانی میرود.اربعین هم میرفتیم این شکلی نبود. مشهد اساسا جمعیت میلیونی نبود. دوستانی دارم که هر هفته با ماشین میرن مرز و شب جمعه رو در کربلا درک میکنند و جمعه برمیگردن ایران. اتفاقا به ظاهرشون هم نمیخوره چنین کاری کنند. کلی از رفقای قدیمیم که باز به ظاهرشون نمیخوره یکسال پس انداز میکنند تا آخرصفر بیان مشهد و عزاداری کنند. وقتی همه ی اینا رو کنار هم میذارم با تمام مشکلاتی که هست، دینداری به معنای اصلی آن ، یعنی عشق به ولایت در حال رشد است. .
✅ در محضر امام رئوف ... این حدیث امام رضا را دقت کنید: إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا. اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند. لام تاکید دارد یعنی قطعا تبعیت میکنند، بله استثناهایی همیشه است که به هیچ صراطی مستقیم نیستند ولی قاعده اینچنین است و نوع مردم چنین هستند. مگر همه ی کلمات اهلبیت نور نیستند؟! چرا امام رضا تاکید میکند که از بین کلمات ما آن عده ای ای که زیبا هستند را گلچین کنید. یعنی چی؟! یعنی عزیزم هر حدیثی برای هرکسی نیست و هر حدیثی رو نباید هر جایی بگویی. حاج آقا مگه حدیث نداریم ...؟! بله داریم ولی قرار نیست هرچیزی رو هرجایی بگوییم. مثال بزنم شما وقتی با یک معتاد روبرو میشوی ، دیگه بهش نمیگی نه دیگه کارت تمومه، میگی خدا بزرگه و تو هم میتونی ترک کنی و برگردی و... ولی وقتی با یک جوون سالم حرف میزنی به او باید بگویی ، اگر دنبال اعتیاد بروی ، بدبخت میشوی و کارت تمومه. اینکه با کی صحبت میکنی مهم است، هر نسخه ای هرحدیثی هر آیه ای برای هر موقعیتی نیست. یونس بن عبدالرحمن ازخواص هستند، جزء شاگردان خاص هستند ولی یونس هم مثل خیلی ها که امروز میگویند چه کنیم، به چه کنم چه کنم افتاده بود و میگفت چرا مردم حرفهای من رو نمیفهمند. چرا اینقدر از حقیقت دورند و چرا به جای اینکه گوش کنند ، اذیتم میکنند. مرحوم کشی در رجالش این ماجرا را نقل میکند: حضرت رضا به یونس میفرمایند: غمگین مباش ، مردم هر چه مى خواهند بگویند، این گونه مسائل و صحبت ها اهمیّتى ندارد، زمانى که امام تو، از تو راضى و خوشنود باشد هیچ جاى نگرانى و ناراحتى وجود ندارد. اى یونس، سعى کن ، همیشه با مردم به مقدار کمال و معرفت آن ها سخن بگوئى و معارف الهى را براى آن ها بیان نمائى و از طرح و بیان آن مطالب و مسائلى که نمى فهمند و درک نمى کنند، خوددارى کن. باز اینجا تاکید میشود که قرار نیست همه چیز را بگویی و باید طبق فهم مردم ، باهاشون صحبت کنی. اباصلت نقل میکند که وقتی کسی با امام رضا حرف میزد و حرفهای الکی میگفت ، امام کلامش را قطع نمیکرد و تا آخر حرفهایش میشنید. یا منطق امام رضا در بحث با مخالفین جالب بود، نمیگفت من امامم، یا ما حق هستیم و در قرآن چنین آمده است. می فرمود : من با اهل تورات به تورات­شان، با اهل انجیل به انجیل­شان، با موبدان به شیوه پارسی شان، با رومیان به روش خودشان و با اهل بحث و گفت وگو به زبان های خودشان استدلال کرده، همه را به تصدیق خود وامی دارم. یعنی با اعتقادات طرف مقابل با او گفتگو میکرد نه اعتقادات خودش. آیا امام رضا را از این دریچه دیده بودیم؟! .
این مطلب برای طلاب است؛ دوستانی میخواستند درس خارج آیت الله سیدمجتبی خامنه ای شرکت کنند از لینک زیر میتونند برای سال جدید ثبتنام کنند. توصیه میکنم طلابی که در مقطع خارج هستند درس ایشان را شرکت کنید. هم نگاه جدیدی به فقه و اصول پیدا میکنید و هم با دیدن و شنیدن ایشان تازه میفهمید ، شیعه ی انقلابی واقعی چه شکلی است. لینک ثبتنام 👇 https://formafzar.com/form/akaxi
با درخواست مکرر طلاب عزیز دوره ی دوم کنشگری طلاب هم برای برادران و هم خواهران به صورت جداگانه در قرارگاه غدیر تا ظهور شهرمقدس قم برگزار میشود. شنبه و سه شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت حضوری برگزار میشود. بعد از ثبتنام و بررسی و مصاحبه و گزینش، شروع دقیق کلاس ها به عزیزان اطلاع رسانی میشود. ✅ظرفیت محدود است. لطفا فرم زیر را با دقت پر کنید👇 دوره حضوری طلاب 1403 ☝️
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کلیپ جدید آیا زنان ناقص العقل هستند؟! ✌️ انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ جدید چرا بچمون درست تربیت نمیشه؟! ✌️ انتشار شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
شایعه ای از جنس ماه صفر 🔻همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی و … منتشر می‌شود، با این مضمون که پیامبر(ص) فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیع‌الاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند! ✍این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر(ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود. اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم(ص) ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است. از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر(ص) به همراه تعدادی از اصحاب‌شان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است! برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود، پیامبر(ص) متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آن‌ها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است. آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراه‌شان بود، پیامبر(ص) به آن‌ها فرمود: ما در کدام ‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. پیامبر(ص) فرمود: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه‌ تو خوشبخت می‌شوند، آن‌ها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.۱ 🔸این در حالی است که در میان کتب حدیث، تنها روایتی که اشاره به پایان یافتن ماه صفر و آغاز ربیع داشته باشد، همین روایت است، به نظر می‌رسد، در برخورد با روایتی که در فضای مجازی و اجتماعی مطرح می‌شود و به گونه‌ای منطبق بر عقل و منطق نیست، باید با دیده تأمل نگریسته شود و از کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.🔸 __________________ ۱.باب «معنى قول النبی ص من‏ بشرنی‏ بخروج‏ آذار فله الجنه» از کتاب معانی الاخبار (النص / ۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج ۱ / ص ۱۷۵) و در روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج ۱۳ / ص ۳). «عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ‏ کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ، فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَهَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ، فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّهَ، فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ: إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَهٌ یَسْتَبِقُونَ. فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّهُ، فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُوذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّهِ؟ فَقَالَ أَبُوذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ. فَقَالَ(ص): قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَاذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّهِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُون‏» 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ جدید ورژن جدید قوم لوط ✌️ انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخوندها کالسکه هم میرونند ، مردم نگاه میکنند. کلا کارامون برای مردم عجیبه 😂
قَالَ الرِّضَا (ع) مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ، حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ. حضرت رضا عليه السّلام فرمود: هر كس مرا با دورى راه زيارت كند و از راه دور به زيارت من آيد در روز قيامت در سه موقف به يارى او خواهم آمد تا او را از ناراحتي هاى آن حال نجات دهم: اوّل: در آن هنگامی كه نامه‏ هاى اعمال پخش مى ‏شود از جانب راست و از جانب چپ كه: «فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ  فَسَوْفَ يُحاسَبُ حِساباً يَسِيراً» هر كس كه نامه عملش به دست راستش داده شود با نرمى و سهولت به حساب او رسند؛ «وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِشِمالِهِ فَيَقُولُ يا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتابِيَهْ وَ لَمْ أَدْرِ ما حِسابِيَهْ ..... هَلَكَ عَنِّي سُلْطانِيَهْ»  و امّا آنكه كتابش را به دست چپش دهند خواهد گفت: اى كاش نامه ‏اش را به او نمى ‏دادند و به حسابش نمى ‏رسيدند. دوم: در آن هنگام كه از صراط مي گذرد. سوم: در آن وقت كه عمل او را بررسى كرده مى ‏سنجند. .