eitaa logo
شیخ فرهاد فتحی
283.9هزار دنبال‌کننده
134 عکس
419 ویدیو
0 فایل
هیچ ... _____ سایت👇 http://farhadfathi.ir ادمین👇 @Adminfathi نظرات ما وحی منزل نیست اگر منطقی بود بپذیرید.
مشاهده در ایتا
دانلود
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ جدید چرا بچمون درست تربیت نمیشه؟! ✌️ انتشار شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
شایعه ای از جنس ماه صفر 🔻همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی و … منتشر می‌شود، با این مضمون که پیامبر(ص) فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیع‌الاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند! ✍این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر(ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود. اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم(ص) ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است. از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر(ص) به همراه تعدادی از اصحاب‌شان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است! برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود، پیامبر(ص) متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آن‌ها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است. آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراه‌شان بود، پیامبر(ص) به آن‌ها فرمود: ما در کدام ‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. پیامبر(ص) فرمود: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه‌ تو خوشبخت می‌شوند، آن‌ها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.۱ 🔸این در حالی است که در میان کتب حدیث، تنها روایتی که اشاره به پایان یافتن ماه صفر و آغاز ربیع داشته باشد، همین روایت است، به نظر می‌رسد، در برخورد با روایتی که در فضای مجازی و اجتماعی مطرح می‌شود و به گونه‌ای منطبق بر عقل و منطق نیست، باید با دیده تأمل نگریسته شود و از کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.🔸 __________________ ۱.باب «معنى قول النبی ص من‏ بشرنی‏ بخروج‏ آذار فله الجنه» از کتاب معانی الاخبار (النص / ۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج ۱ / ص ۱۷۵) و در روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج ۱۳ / ص ۳). «عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ‏ کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ، فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَهَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ، فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّهَ، فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ: إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَهٌ یَسْتَبِقُونَ. فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّهُ، فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُوذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّهِ؟ فَقَالَ أَبُوذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ. فَقَالَ(ص): قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَاذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّهِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُون‏» 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ جدید ورژن جدید قوم لوط ✌️ انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخوندها کالسکه هم میرونند ، مردم نگاه میکنند. کلا کارامون برای مردم عجیبه 😂
قَالَ الرِّضَا (ع) مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ، حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ. حضرت رضا عليه السّلام فرمود: هر كس مرا با دورى راه زيارت كند و از راه دور به زيارت من آيد در روز قيامت در سه موقف به يارى او خواهم آمد تا او را از ناراحتي هاى آن حال نجات دهم: اوّل: در آن هنگامی كه نامه‏ هاى اعمال پخش مى ‏شود از جانب راست و از جانب چپ كه: «فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ  فَسَوْفَ يُحاسَبُ حِساباً يَسِيراً» هر كس كه نامه عملش به دست راستش داده شود با نرمى و سهولت به حساب او رسند؛ «وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِشِمالِهِ فَيَقُولُ يا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتابِيَهْ وَ لَمْ أَدْرِ ما حِسابِيَهْ ..... هَلَكَ عَنِّي سُلْطانِيَهْ»  و امّا آنكه كتابش را به دست چپش دهند خواهد گفت: اى كاش نامه ‏اش را به او نمى ‏دادند و به حسابش نمى ‏رسيدند. دوم: در آن هنگام كه از صراط مي گذرد. سوم: در آن وقت كه عمل او را بررسى كرده مى ‏سنجند. .
14.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ جدید میگن امام خمینی هندی است! ✌️ انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هنوز هرجا میرم این سوال رو میپرسند که برای حجاب چیکار کنیم؟! اگر حجاب را در کانال سرچ کنید کلی مطلب وجود داره ولی داستان حجاب پیچیده است. یک عده دچار افراطند و وقتی میای درست توضیح بدی و محدوده ی واجب و مستحب را بگویی، میگن غلط کردی گفتی چادر مستحبه. همه باید چادری باشند و حجاب بدون چادر معنا ندارد. یعنی همه مراجع گفتند چادر مستحبه و حجاب برتره ولی اینا هنوز میگن چادر واجبه. یک عده هم دچار تفریط هستند و میگن اصلا حجاب چیه. آخوندا درآوردن و ...، خب اینا هم یکبار سرچ نمیکنند تا آیات و روایات و نظرات فقها درمورد حجاب را بدانند. از طرفی برخی روش ها تکراری و غلط است، بنده چندبار گفتم هرکس چادری باشد در تمام ثواب های فعالیت هام شریک است و گفتم چادری بودن با اینکه مستحبه ولی امروز مهم است، کلی خانم پیام دادند که ما بخاطر همین حرف چادرمون رو محکم نگه میداریم ، برخی هم گفتند چادری میشوند. این همه آدم معروف مذهبی در کشور است ، همین رو اگر بگویند کلی خانم محجبه میشود ولی یا میریم دختر مردم رو میزنیم و یک خاندان رو از همه چی متنفر میکنیم یا کلا سکوت میکنیم و هیچی نمیگیم. در دوسال اخیر حتی یکبار ندیدم این عزیزان ، خانم ها رو دعوت به حجاب کنند. دشمن با فیلم و رسانه و سخنان آدم های معروف ، حجاب را تضعیف کرد ما هم باید با این روش تقویت کنیم. پلیس هم باید با نمادهای برهنگی مبارزه کند وگرنه پلیس عملا نمیتواند حجاب شرعی رو اجرا کند. سالها هم در این مورد نوشتیم و گفتیم و همان شد که عرض کرده بودیم. امروز باید به جای دعوا با یکدیگر اولین قدم به آقای پزشکیان بگوییم شما که قائل به حجابی و حتی مدافع گشت ارشادم بودی، الان شما بفرمایید برای این وضعیت چیکار کنیم. در برخی مناطق دیگه بلوز و شلوار هم نمیپوشند و با شلوارک و تیشرت هستند. برای این مساله چیکار کنیم؟! رها کنیم؟! تا کجا دقیقا رها کنیم. حدیقف کجاست که شما بگید اینجا دیگه باید برخورد شود‌. پس به جای دعوا اول همه همدل شویم و برهنگی را جلوگیری کنیم که دغدغه ی عمومی است بعد بریم کشف حجاب رو حل کنیم که مطالبه ی میلیون ها ایرانی است ، بعد اگر موفق شدیم میتونیم مراحل دیگر را جلوگیری کنیم وگرنه وقتی در مرحله ی اول گیرهستیم و جمعیت قابل توجهی ، عرف غالب جامعه رو هم رعایت نمیکنند دیگه سخن گفتن از مراحل دیگر فقط شعار است و حرفهای احساسی. پس با عقلانیت و مرحله مرحله و همدلی میشه برای حجاب کار کرد وگرنه بارها گفتم با مدل های قبلی، همچنان مثل قبل به سمت بی حجابی بیشتر خواهیم رفت و نهایتا هم همچنانچه کم حجابی عادی شد بی حجابی هم عادی میشود و همینجوری جلو میرویم ولی اگر یکبار تجدید نظر جمعی کنیم و از روش های قبلی برگردیم و با روش های درست و همدلی کار کنیم ، کم کم مسئله حل خواهد شد.
كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ. اساس وفاق ملی این کلام حضرت امیر است؛ یعنی وفاق با همه کس و همه چیز ، نفاق است، مخالفت الکی با همه چیز هم موجب دشمنی است. اینکه جلوی افراطی های اصلاح طلب را نگیریم و هر روز به جناح مقابل تهمت بزنند و خدمات شهید رئیسی که در کلام رهبری مثل خدمات امیرکبیر است را مسخره کنیم ولی انتظار داشته باشیم با افراطیون انقلابی هم در مجازی هم حقیقی برخورد شود ، وفاق ملی نیست، استبداد و دیکتاتوری حزبی است. اینکه برای یک حرف مفت پوتین، غیرت ملی نشان بدهیم که باید هم اینگونه باشد و منافع ملی باید برای همه خط قرمز باشد ولی در مورد آمریکا که 100 سال است انواع و اقسام دشمنی ها از کودتای 28 مرداد تا حمایت از گروههای تجزیه طلب را داشته قائل به تسامح و تعامل باشیم، نشانه ی بی شرفی است نه وفاق ملی. یاعلی... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
این دو حدیث امام حسن عسکری علیه السلام چقدر زیباست... هر شخصی که به جایی کمتر از صدر مجلس رضایت دهد و بنشیند، تا هر زمان که نشسته است، خداوند و فرشتگانش بر او درود می‌فرستند. مکارم الأخلاق، جلد ۱، صفحه ۶۶. خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْ ءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ. دو خصلت است كه چيزي برتر از آن دو نباشد: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران. بحارالانوار 78: 374 ح 26. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
امام عسکری و شراب خوار ✍ حسین بن حسن یکی از نوادگان امام جعفر صادق علیه السلام بود که در قم زندگی می کرد و آشکارا شراب می نوشید. ایشان آدم کمی نبود. از مشایخ «قم» بود. همه او را می‌شناختند و همین باعث می‌شد که لغزش سنگین او، دهان به دهان بپیچد. او، در عین وابستگی به شراب، روز به روز فقیرتر هم می‌شد تا این که روزی از سر فقر، به سمت منزل احمد بن اسحاق اشعری که وکیل امام حسن عسکری علیه السلام در امور اوقاف بود رفت ولی احمد بن اسحاق به او اجازه دیدار نداد. حسین بن حسن نیز محزون به خانه برگشت. همان سال احمد اسحاق پیش از حج به سامراء رفت و اجازه خواست تا با امام حسن عسکری علیه السلام ملاقات کند ولی امام اجازه نداد. احمد بن اسحاق مدتی گریست و بی تابی کرد تا سرانجام امام به او اجازه داد. احمد بن اسحاق به امام عرض کرد: ای پسر رسول الله، چرا مرا از دیدارتان منع کردید، در حالی که من از شیعیان و دوستان شما هستم؟ امام فرمود: زیرا تو پسر عموی ما را از خانه ات طرد کردی. احمد بن اسحاق شروع به گریه کرد و سوگند خورد که هدفش فقط این بوده که حسین بن حسن از خوردن شراب توبه کند. امام فرمود: درست می گویی، ولی در هر حال احترام و تکریم آنها باید به جای خود محفوظ باشد. مبادا آنان را تحقیر و خوار کنی زیرا به ما منسوب هستند؛ و گرنه از زیانکاران خواهی گشت. احمد بن اسحاق از حج برگشت و وارد قم شد. بزرگان و اشراف به دیدارش آمدند و حسین بن حسن هم همراه آنان بود. احمد بن اسحاق با دیدن او به طرف او شتافت و از او استقبال کرد و او را در بالای مجلس جایش داد. حسین بن حسن که بسیار تعجب کرده بود، علت این برخورد را از احمد بن اسحاق جویا شد. او نیز سخنان امام حسن عسکری علیه السلام را بازگو کرد. حسین بن حسن با شنیدن ماجرا از کارهای زشتش پشیمان شد و توبه کرد، سپس به خانه اش مراجعت کرد و همه شراب ها را به زمین ریخت، از باتقوایان خداترس شد و پیوسته در مسجد معتکف می شد تا از دنیا رفت و در نزدیکی قبر مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد. بحار الانوار، ج 50، ص 323، ح 17. درست است که آن سید خاطی، فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله بود ولی «شیعه» هم بود. و به نظر من «شیعه بودنِ» او از «سید بودن»ش مهم‌تر بود. زیرا بنی عباسِ زمان امام عسکری علیه‌السلام هم سید بودند ولی امام، هرگز چنین ارزشی برای آن‌ها قائل نبود. به نظرم این داستان فقط ربطی به سیادت ندارد، در واقع، شیعه بودن او در کنار انتسابش به رسول خدا صلی الله علیه و آله، باعث شد حضرت از گناه سنگینِ «شرب خمر» او صرف نظر کند! برای این‌که او بماند. برای این‌که او عوض شود و برای این‌که او برگردد. اگر امیدی به بازگشت باشد، باید با گناه‌کار ملاطفت کرد. باید! و الّا پشت در خانه‌ی امام می مانی! آه که چقدر وظیفه سنگین است! ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1