eitaa logo
شیخ فرهاد فتحی
298.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
2 فایل
هیچ ... _____ سایت👇 http://farhadfathi.ir ادمین👇 @Adminfathi نظرات ما وحی منزل نیست اگر منطقی بود بپذیرید.
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ فرهاد فتحی
✍متاسفانه دیدم برخی گفتند پناهیان به پیامبر(ص) توهین کرده است؛ اینکه ما در مقابل مخالف این مقدار بی
برخی طرفداران موجب میشوند خود شخص هم زیرسوال برود؛ بنده چندبار از آقای رائفی پور هم دفاع کردم، اساسا نگاهم صفر و صدی نیست، نه یکی را معصوم جلوه میدهم نه از بیخ میزنمش. همان کاری که شهید مطهری با دکتر شریعتی میکردند، هم به شدت نقدشان میکردند و میگفتند در اسلام شناسی نمره قابل قبولی نمیگیرد هم ادبیات و روحیه ی انقلابیش را تحسین میکردند. ‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگویند مثلا کجا به آقای پناهیان نقد دارید؟! در موارد متعددی ایشان دقت کافی ندارند، مثلا یک وقتی گفتند بین شهدای کربلا غیرشیعه بود که این حرف اشتباه است و همه ی شهدای کربلا قبل شهادتشان شیعه شدند گرچه قبلا غیرشیعه باشند، مثلا زهیر عثمانی بود ( کان عثمانیا) ولی شیعه شد و بعد در رکاب حضرت شهید شدند. یا اخیرا این قصه را تعریف کردند که کاملا اشتباه است؛ در این سخنرانی ایشون میفرمایند امام از شهید طیب حاج رضایی درخواست میکنه که به مناسبت سالگرد شهدای ۱۵ خرداد دسته عزاداری راه بندازه! در صورتی که طیب پنج ماه بعد از حادثه ۱۵ خرداد توسط رژیم طاغوت اعدام میشه و در زمان سالگرد ۱۵ خرداد در قید حیات نبودن. البته این اشتباهات مختص ایشان نیست و چون معصوم نیستیم همه از این اشتباهات داریم. یه وقتی آقای بندانی نیشابوری یک منبر درمورد مقدمه صحیح بخاری حرف زدند آن هم در دفتر آیت الله وحید و جمع مبلغین، بنده بعد منبر بهشون گفتم، استاد ما شما رو دوست داریم ولی کتاب صحیح بخاری اساسا مقدمه مولف ندارد و مقدمه برای محقق است. یا آقای دارستانی یه جایی روی منبر گفتند امام حسن و امام حسین بچه بودند با حضرت ابوالفضل تو کوچه بازی میکردند و ام البنین سفارش میکرد که جوری بازی کنند که بچه های فاطمه تحت الشعاع هیکل عباس نباشند ، درحالیکه امام حسن و امام حسین با حضرت عباس حدود ۲۰ سال با هم فاصله سنی دارند و وقتی حضرت عباس ۵ سالش بود، امام حسن و امام حسین بیشتر از ۲۵ سال داشتند و اساسا این داستان جعلی است ولی این اشتباهات عادی است خصوص بین منبری ها که صاحب نظر و مجتهد و اهل دقت علمی نیستند. .
ابوبصير از امام نقل مى ‏كند: قومى خواستند در ساحل عدن مسجدى بسازند، امّا وقتى كار مسجد به پايان رسيد، خراب شد و فرو ريخت، آن قوم، پيش ابو بكر آمدند او گفت: بنا را محكم بگيريد. ولى باز هم خراب شد. دوباره آمدند. ابو بكر بالاى منبر رفت و خطبه ‏اى خواند و مردم را قسم داد كه هر كس در اين مورد چيزى مى‏ داند بگويد. على- عليه السّلام- فرمود: طرف راست و چپ قبله را حفر نماييد، دو قبر پيدا مى ‏شود كه روى آنها سنگى است و در آن نوشته شده: «من رضوى و خواهرم حيّا، دختران تبّع پادشاه يمن، مرديم در حالى كه به خدا شرك نورزيديم». پس آنها را در بياوريد و غسل دهيد و كفن نماييد و بر آنها نماز بخوانيد و دفن كنيد. سپس مسجد را بنا كنيد تا خراب نشود. همين كار را كردند و از آن پس ديگر مسجد خراب نشد. 📚« بحار: 41/ 297 حديث 22». 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
✍️ آیا مردم ایران بی دین شدند؟! این مشت از خروار را ببینید، در یک صفحه اینستاگرامی غیرمذهبی سوال شده است که کدام عقیدتو بگی هیت میگیری؟! اصطلاح بچه های امروزی است، منظورش اینه چی بگی بهت حمله میکنند؟! اگر کامنت ها رو بخوانید و تعداد لایک های کامنت ها رو ببینید متوجه میشوید که لزوما با ظاهر آدم ها نمیشود درمورد اعتقاداتشون قضاوت کرد. هنوز خیلی ها وقت اذان که میشه صدای موسیقی رو خاموش میکنند، خیلی ها اهل نماز و‌روزه اند، خیلی ها استخاره میگیرند ، خیلی ها قرآن میخوانند و خیلی ها قرآن براشون مقدس است و... 📌 اما دونکته اینجا مهم است: ۱. چرا ما فکر میکنیم فقط ما بنده ی خوب خداییم و چرا فکر میکنیم ما معصوم هستیم و همه گناهکارند، چرا فکر میکنیم ما هیچ گناه و کوتاهی نداریم و گناه فقط برای دیگران است. ۲. چرا فضا به سمتی رفته است که ما باید برای اثبات اینکه مردم متدین هستند باید به این چیزها استناد کنیم و تهش باز یک عده قبول نکنند. 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
ثبتنام همکاری با قرارگاه👇 farhadfathi.ir/همکاری-با-ما/ farhadfathi.ir/همکاری-با-ما/ ☝️
خرافاتی از جنس ابن ملجم 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزاران نفر برای روز قدس در لندن راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند در حالیکه تعدادی انگشت شمار فارسی زبان در حمایت از رژیم کودک کش در مقابل پارلمان تظاهراتی برگزار کردند که مورد تمسخر قرار گرفتند. هیچوقت به این مقدار، اسرائیل رسوای عالم نشده بود و این نتیجه ی مقاومت و صبر انقلابی است... 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
نمیدونم داستان چیه که بچه های انقلابی توییتر چنین پیشنهادی را مطرح کردند ولی بنده با کمال میل آماده گفتگو هستیم. هم با ایشان هم با هرکسی که مخاطب قابل توجه داشته باشد و ذهن مردم درگیرش باشد و با مشخصات خودش فعالیت کند و تصویری مناظره کند از هر طیفی باشد آماده گفتگو هستیم. تنها راه برای قضاوت درست هم گفتگوی دوطرفه است. یاعلی... 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهنوز در حکم کف زدن در عروسی های مذهبی هم دچار تردیدیم؛عجب حلوای قندی تو😍 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خدایا امام زمانمان را برسان؛ حقیقتا روزهای سختی است، یک‌طرف شیخ حسین انصاریان است که هزاران نفر پای شب قدر او اشک میریزند و عمری برای دین و انقلاب خدمت کرده است، یک طرف دیگر آقای پناهیان است که سالها تلاش کردند با زبان روز با نسل جوان ارتباط بگیرند و کلی آدم را با معارف دین و انقلاب آشنا کرده است. حقیقتا روزهای سختی است، نه میشود حرف دلت را بزنی، نه میتوانی سکوت کنی. آشیخ حسین به والله من هم بارها گفتم کاش آقای پناهیان از واژه ی بهتری استفاده میکرد ولی کاش شما هم پدرانه نقد میکردید، کاش در میان این همه آماج حمله و تهمت به شیخ علیرضا پناهیان، آغوشت را برایش باز میکردی همچنانچه همیشه با گناهکاران چنین کردی. آشیخ حسین من آنقدر شما را دوست دارم و آنقدر شما را اهل دل و صاحب نفس میدانم که همه ی نظرات خودم را کنار میگذارم و با صدای بلند میگویم چشم حضرت استاد و میدانم آقای پناهیان هم چنین روحیه ای دارد ولی کاش با شیخ علیرضا هم مثل عرق خورهای گناهکار برخورد میکردیم ولی باز هم حتما شما عالمتری و مصلحتی است و نهایتا کتک استاد رحمت است. آشیخ حسین خیلی مخلصیم، کمی بیشتر هوای بچه انقلابی ها را داشته باش، ما در روزگاری هستیم که خیلی بی پناهیم. فدای اشکات بشیم حضرت استاد. خاکتیم. یاعلی... . 💢 شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
عزیزان بحث فراتر از این حرفهاست؛ به قدری در این زمینه حرف دارم که نمیشود در رسانه گفت. کمی اشاره میکنم و اَلعاقِلُ یَکفیهِ الاِشارَه. مرحوم آیت الله حائری شیرازی فرمودند: دشمنان می‌توانند با مدیریت لبخندشان از شما سوء استفاده کنند. وظیفۀ شما اینست که: «وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً»: یک کمی با آنها باشید! خیلی «شیرین‌گوشت» نباشید، وگرنه آنها شما را می‌دهند. قطعا وقتی قراره مومنین در نگاه دشمنان چنین باشند ، به طریق اولی پیامبران و امامان اینگونه بودند. ولی بحث فراتر از این حرفهاست؛ ما به شدت در جنگ شناختی گرفتاریم، آنقدر رسانه نابلدیم که با چند ثانیه چند روز ما رو گرفتار می کنند، با یک اشتباه یک انقلابی را از عرش به فرش ساقط میکنند. مقصر ماییم، بدون اینکه به گوینده آن سخن توجه کنیم، زود قضاوت میکنیم، یه وقتی دشمن خدا یا شخص معاند و منحرفی چنین حرفی میزند آنوقت انسان میگوید قصد توهین دارد ولی وقتی گوینده سالهاست زندگیش را وقف دین کرده است ، چرا ما باید چنین قضاوتی کنیم؟! یعنی پناهیان کمتر از ما به پیامبر و امام ، ارادت دارد؟! همین جنگ شناختی باعث شده است یکساله ، به پیر به پیغمبر قسم میخوریم ما مدافع حجابیم، ما موافق کارفرهنگی در باب حجابیم، ما موافق کارسرهنگی در باب حجابیم، ما چندین جلسه با مسئولین تا فراجا در باب حجاب داشتیم و درددل های مومنین را گفتیم، بیش از صدتا مطلب درمورد حجاب تولید کردیم، ما در باب حجاب با مخالفین اصل حجاب، با مخالفین قانونی بودن حجاب بارها در زمین دشمن مناظره کردیم، فقط کل حرفمان این است کاری نکنیم جامعه به سمت بی حجابی بیشتر برود، کاری نکنیم بی حجاب عصبی شود و کلا نتوانیم به حجاب دعوتش کنیم، خودمان را بالاتر از بی حجاب ندانیم، بی حجاب را بی حجاب بدانیم نه بی حیا و فاحشه و...، شاید او فقط حجابش مشکل دارد ، این حرف را که حرف همه ی علمای شیعه است جوری جلوه داده اند انگار ما کافر شده ایم. یکسال است انواع اقسام توهین ها و تهمت ها و پرونده سازی ها رو علیه ما انجام دادند، نمیدانند این همان شیخ فرهاد است که از حجاب بان مترو دفاع کرد، در اوج اغتشاشات برای حجاب لایو گذاشت، با یک امیدی به دین و انقلاب پناهنده شد که شاید به درد امام زمانش بخورد، ولی وقتی جامعه گرفتار جنگ شناختی شود، ما که عددی نیستیم، از رفتارهای دینی مولا هم برداشت بی دینی میشود و نهایتا میگویند مگر علی نماز میخواند که در مسجد ضربت بخورد!! یکسال است ما میگوییم به خدا ما با شماییم میگویند غلط کردی باید کپی ما بشوی تا با ما باشی، میگوییم شیخ فرهاد کارکرد اصلیش یه چیز دیگست و دانسته داره یه کارهایی میکند،کمی احتمال بدهیم شاید او باری را برداشته است که شما به هر دلیلی برنمیدارید و آن بار زمین مانده است و قرار نیست همه یک جور عمل کنیم، یک درصد احتمال بدهیم که او بعد این مدت در رسانه بودن میداند چه حرفی را بزند چه کسی خوشش می آید ولی قراره ما حرف دینو بزنیم نه حرفی که یک عده خوششون بیایید. این جامعه هم شیخ فرهاد نیاز دارد تا بخشی از جامعه را با دین و انقلاب همراه کند هم شیخ های دیگری نیاز دارد، این دین اگر سالم به دست ما رسیده است هم علی بن یقطین داشت که در ظاهر کارهایش قابل توجیه نبود ولی امام معصوم دعایش میکرد هم هشام به حکم میخواهد که جور دیگری عمل میکند. چرا ما اینقدر با یک حرکت طرف را از بیخ میزنیم، نهایتا به او نمره ۱۰ بدهید، چرا یهویی صفر میدهیم. مگر کافر شده است، مگر ضدانقلاب شده است. به خدا میترسم ضدانقلاب سوء استفاده کند وگرنه دلیل تک تک کارها را میگفتم تا خودم را تبرئه کنم ولی ما قراره زخم بخوریم، از خودی هم زخم بخوریم ولی دست دونفر را بگیریم بیاریم پای انقلاب که کس دیگری به هر دلیلی نمیتواند. به ولله شبی نیست که از این همه بی انصافی ، اشک نریزم، ولی وقتی کلی پیام می آید وقتی در جامعه قدم میزنم شاهد افرادی هستم که میگویند با فلان مطلب شما من به دین و انقلاب برگشتم با خودم میگویم ارزشش را داشت، گرچه برخی همسنگران من نمیدانند و هر روز ما رو مورد لطف قرار میدهند، مگر میشود قربة الی الله همرزم خودمان را تخریب کنیم. نقد کنیم، تذکر بدهیم، دلسوزی کنیم ولی درصدی هم احتمال بدهیم شاید ما اشتباه میکنیم، به ما که وحی نمیشود شاید او کاری میکند که ما نمیدانیم و بخاطر اینکه رسانه فضای شیشه ای است و همه میفهمند ، نمیتواند هم توضیح دهند. به خدا با این روش کسی دیگر در این جبهه انقلاب نماند و نهایتا ما بدون یار و یاور ماندیم. البته همه ی اینا رو به رفقای خودم گفتم و به ما حضرت امیر یاد دادند اگر کسی یک حرف بهت یاد داد تو بنده ی او هستی و ما از آشیخ حسین انصاریان که کلی معارف یاد گرفتیم، هرچه بگوید نهایتا میگوییم چشم ولی بدانیم داستان چیه و هر روز در این تله گیر نکنیم.
ولی خودمونیم گذشت و ما هیچ تغییری نکردیم. انگار نه انگار یک ماه شیطان دربند بود تا ما رشد کنیم. هی از این غفلت های تکراری... خدایا ما رو بخاطر هرآنچه گفتی و عمل نکردیم ببخش. خدایا به حق خوبان عالمت هرآنچه خیر ما است برای ما مقدر کن گرچه به نظر خودمون شر باشد. بابا ما آدم های عادی هستیم، به خدا گاهی به خود ما یک لطف هایی میشود که من به دوستان میگویم عجب بزرگانی داشتیم که این شخص فکر میکند ما هم مثل اونا هستیم و این قدر لطف میکند، دیگر نمیداند من خودم در اولیات مسائل معرفتی گیر هستم، من هنوز کلی مشکلات روحی دارم که درمان نکرده ام، من هنوز فرق کاسبی از دین که موجب لعن ملائکه است با تبلیغ دین که موجب فضیلتی میشود که قابل شمارس نیست را نمیدانم، من هنوز قدرت کنترل زبانم را ندارم، من آنقدر ضعیف و ناتوانم که با کمی درد، عصبی میشوم و تا مرحله ی کفر پیش میروم. خدایا ما را ببخش که نه بنده ی خوبی برای تو بودیم نه مبلغ خوب و فقط و فقط موجب اذیت و دوری مردم از شما شدیم... خدایا ما را این شبهای آخری با بندگان خوبت درهم بخر که اگر سوا کنی ، رسوا میشویم...
 مرحوم فیض کاشانی درباره یک مسئله علمی با مرحوم ملا خلیل قزوینی مناظره و مباحثه کردند، اتفاقاً نظر فیض و آن عالم بزرگ متفاوت بوده و هرکدام سعی داشتند رأی خود را اثبات کنند ولی بالاخره مرحوم قزوینی فیض را تخطئه کرد و رأی خود را صحیح دانست، از قضا چند روز بعد متوجه شد که سخن فیض صحیح بوده و خودش اشتباه می‌کرده است. به همین جهت برای عذرخواهی از قزوین پیاده به کاشان رفت و وقتی دم در منزل رسید از بیرون فریاد برآورد: «یـا محسـن قـد اتاک الـمسیئ » پس از دیدار و سلام و تعارفات معمول به فیض گفت: در آن مسئله حق با شما بوده و من اشتباه می‌کردم، این را گفت و به طرف قزوین به راه افتاد، هر چه فیض اصرار کرد که چند لحظه‌ای استراحت نمایید، قبول نکرد و فرمود: من فقط برای اعلام اشتباه خودم این راه طولانی را طی کردم و منظوری جز این نداشتم.