eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
83.9هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر اللعالمین آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 . . آیدی تبلیغات👇 🇮🇷 @Tb_samen 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴انتقام دختر بی حجاب از پسر بسیجی!!! یه روز یه خانم مثل هر روز بعد ازکلی آرایش کنار آینه ،پوشش نامناسب راهی خیابونای شهرشد. همینطوری که داشت می رفت وسط متلک های جوونا یه صدایی توجهش را جلب کرد: خواهرم حجابت خواهرم بخاطر خدا حجابت رو رعایت کن نگاه کرد،دید یه جوون ریشوئه ازهمونا که متنفر بود ازشون با یه پیرهن روی شلوار به دوستش گفت باید حال اینو بگیرم،وگرنه خوابم نمیبره😡 تصمیم گرفت مسیرش و به سمت اون آقا کج کنه ویه چیزی بگه دلش خنک شه وقتی مقابل پسر رسید چشماشو... ادامه این ماجرا در لینک زیر قرار داده شده👇 http://eitaa.com/joinchat/4033871893C0cb7888cc3 کپی بنر حرام
🔴 آماده باش نیروهای ارتش و سپاه اعزام گردانهای عملیاتی به مرز قره باغ/اخبار تکمیلی👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4034592789C64a22b478d انتقال تانک و نفربر به مرز قره باغ👆
439782462(2).mp3
3.03M
🎧فایل صوتی 🔹 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد كافے → @sheikh_kafi
‍ ‍ دیدگاه کلی قرآن درباره   دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷] و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ → @sheikh_kafi
‍ ‍ ⌛️ قسمت اول⌛️ ⇐آخر به بخش پایانی هر مجموعه گفته،[۱]  ⇐و زمان در لغت بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌شود.[۲] و مقصود از آن در این جا روزگار و  است. ⇐«آخرالزمان» به معنای بخش پایانی حیات دنیا است. ⇐«آخرالزمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم می‌خورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ⇐ این اصطلاح معمولا به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته می‌شود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد. ادیان بزرگ درباره آن پیشگویی‌هایی کرده ‌اند؛ ⇐ برای مثال در «انجیل» آمده است: «... و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور ومتکبر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی دین، و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی پرهیز و بی حلم و با خوبان بی اعتنا، و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح می‌دهند». پی نوشت ها؛ ۱. کفوی، ابوالبقاء، الکلیات، ج۱، ص۶۲.     ۲. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۳ص۱۹۹(زمن) → @sheikh_kafi
🔴 اعزام یگان واکنش سریع منطقه پدافند هوایی شمال به نواحی مرزی شمال غرب کشور/اخبار تکمیلی👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4034592789C64a22b478d آماده باش کامل نیروها / انتقال تانک و نفربر به مرز قره باغ👆
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴ذکر "لاحول و لا قوة الا بالله" ذکر شریف《لا حول و لا قوة الا بالله》 را تأثیری است شگفت در برآورده شدن حاجت و باز شدن روزی. این ذکر دارای خاصیت هایی بسیار است. حضرت صادق علیه السلام که فرموده است: تعجب می کنم از کسی که مال و متاع دنیایی می خواهد و به این کلمه [ ذکر لا حول ] پناه نمی برد! همچنین از امام صادق علیه السلام نقل است که هر کس روزی صد بار این ذکر را بر زبان آورد، حق تعالی هفتاد نوع بلا را از او دفع می کند که کم ترین آن ها فقر و غم است. و نیز فرموده است که هر کس صد بار این ذکر را بگوید، فقر او را در نمی یابد. 📚 باقیات صالحات شیخ عباس قمی، ص۷۹۶ ‌‌→ @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے وَمِنَ الْأَعْرَابِ مَنْ يَتَّخِذُ مَا يُنْفِقُ مَغْرَمًا وَيَتَرَبَّصُ بِكُمُ الدَّوَائِرَ عَلَيْهِمْ دَائِرَةُ السَّوْءِ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ و برخى از آن باديه‏ نشينان كسانى هستند كه آنچه را [در راه خدا] هزينه مى كنند خسارتى [براى خود] مى‏ دانند و براى شما پيشامدهاى بد انتظار مى ‏برند پيشامد بد براى آنان خواهد بود و خدا شنواى داناست «آیه ۹۸ از سوره مبارکه توبه» → @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴فلــسفــه اذان آﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭﻃﻮﻝ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ، ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﻗﻄﻊ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ! ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﺭ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﻗﻄﻊ نمےﺸﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺁﻏﺎﺯ مےﺸﻮﺩ . 🔴ﮔﻔﺘﻦ ﺍﺫﺍﻥ ۴ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۳۶۰ ﺧﻂ ﻓﺮﺿﯽ ﺍﺯﻗﻄﺐ ﺷﻤﺎﻝ ﺑﻪ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ ۳۶۰ ﺩﺭﺟﻪ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ؛ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ : ﻇﻬﺮ ﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭﺧﻂ ۱ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ۴ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﺪﺗﺎ ﻇﻬﺮﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭﺧﻂ ۲ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﻮﺩ،ﻭﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﺯﻣﺎﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﻂ ﯾﮏ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺑﻪ ﺍین ﺗﺮﺗﯿﺐ ۳۶۰ ﺿﺮﺑﺪﺭ 4ﻣﯿﺸﻮﺩ ۱۴۴۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ .....ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ... اینجاست که خدای متعال خطاب به پیامبرش (ص) میفرماید: "و رفعنا لک ذکرک" یعنی ذکر و یاد تو را بلند کردیم... یعنی حداقل در هر اذان که یادی از پیامبر میشود و اسم مبارکش ذکر میگردد. پس هیچ دقیقه ای روی کره ی زمین نیست مگر آنکه اسم رسول خدا آورده شود ... → @sheikh_kafi
‍┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴تدریس امیرالمومنین به جبرئیل روزی جبرئیل در خدمت پیامبر(ص) مشغول صحبت بود که حضرت علی(ع) وارد شد .جبرئیل چون آن حضرت را دید برخاست و شرائط تعظیم بجای آورد... 🌹پیامبر(ص) فرمودند: ای جبرئیل! از چه جهت به این جوان تعظیم می‌کنی؟ عرض کرد: چگونه تعظیم نکنم که او بر من حق تعلیم است. پیامبر(ص) فرمودند: چه تعلیمی؟ جبرئیل عرض کرد: در وقتی که حق تعالی مرا خلق کرد؛ از من پرسید: «تو کیستی و من کیستم؟» من در جواب متحیر ماندم و مدتی در مقام جواب ساکت بودم، که این جوان در عالم نور به من ظاهر گردید و این طور به من تعلیم داد که بگو: « تو پروردگار جلیل و جمیلی و من بنده ذلیل، جبرئیلم» از این جهت او را که دیدم تعظیمش کردم. 📚 تحفة المجالس، ص 80 → @sheikh_kafi
📚تقوا ملاک ارزش انسان ها روزی سلمان فارسی وارد مسجد نبوی شد و صحابه‌ی پیامبر (ع) به احترام او از جای خود برخاستند و در صدر مجلس به او جای دادند.لحظه‌ای نگذشته بود که یکی از صحابه‌ی معروف نیز وارد مسجد شد، و چون سلمان را در صدر مجلس مشاهده کرد؛لب به اعتراض گشود و گفت: «من هذا العجمی المتصدر فیما بین‌العرب؛این مرد ایرانی و عجمی که در صدر مجلس نشسته در میان عرب‌ها چه می‌کند؟» رسول خدا‌ (ص) با شنیدن این سخن غیر ‌اسلامی به خشم آمد و بر بالای منبر قرار گرفت و فرمود: «ای مردم! آگاه باشید که تمام انسان‌ها از زمان حضرت آدم تا زمان ما مثل دندان‌های ما یکسانند،عرب بر عجم،گندمگون بر سیاه پوست امتیازی ندارد،مگر به تقوا» 📚مستدرک الوسائل، ج۱۲ ص۸۹ → @sheikh_kafi
📚داستان کوتاه پند آموز عارفی که ۳۰ سال مرتب ذکر می گفت: استغفر الله. مریدی به او گفت: چرا این همه استغفار می کنی، ما که از تو گناهی ندیدیم. 💭جواب داد: سی سال استغفار من به خاطر یک الحمد لله نابجاست! روزی خبر آوردند بازار بصره آتش گرفته، پرسیدم: حجره من چه؟ گفتند: مال شما نسوخته… گفتم: الحمدلله… 💭 پس من راضی شدم به اینکه دکان او سوخته بشود و دکان من سوخته نشود بعد به خودم گفتم: "اولاتهتم للمسلمین‏ سری" (تو غصه مسلمین در دلت نیست؟) و من سی سال است که‏ دارم استغفارِ آن الحمدلله را می‏‌گویم" چه قدر از این الحمدلله ها گفتیم و فکر کردیم شاکریم؟! حدیثی از معصوم 🌹پیغمبر مکرم اسلام (ص) فرمودند: "من اصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم" «هر کس که صبح کند و همتش خدمت به مسلمانان نباشد، او مسلمان نیست» → @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 🎙از زبان شهيد حاج شيخ احمد كافے 🌹حضرت امام علي(ع): شيطان انسان گناهکار را در آرزوي توبه نگاه مي دارد تا آن را به تاخير اندازد تا زماني که مرگ او در حال غفلت فرا برسد. @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ امیرالمؤمنین‌ على عليه السلام وقتى در بازار مى گشتند و موعظه مى کردند، چنين مى فرمودند: 🔴هان اى گروه بازرگانان در آغاز از خدا خیر بخواهید و با سهل گیرى برکت بجویید و در اخلاق و جایگاه به خریداران نزدیک شوید و به حلم و بردبارى آراسته باشید و از سوگند باز ایستید و از دروغ دورى گزینید و از ستمگرى کناره بگیرید و حق مظلومین را بپردازید و به ربا نزدیک نشوید و پیمانه و ترازو را کامل کنید و از اموال مردم کم نگذارید و در زمین فساد نکنید. 📚بحارالانوار، جلد۷۸، صفحه۵۴ ‌‌→ @sheikh_kafi
🌹امام صادق عليه السّلام : هرجوان مؤمنی که قرآن را تلاوت كند،قرآن با گوشت و خون او بياميزد و خداوند او را با فرشتگانى كه سفير حضرت حقّند و بزرگوار و نيكوكارند همراه كند،و قرآن در روز قيامت از رفتن او در آتش جهنّم جلوگيرى مى‌كند و مى‌گويد:پروردگارا!هر خدمتكارى بجز خادم من دستمزد خويش را گرفته است،پس گراميترين بخششهاى خود را بر او ارزانى دار، پس خداوند دو جامه از جامه‌هاى بهشتى بر اندام او مى‌پوشاند،و تاج كرامت بر سر او نهاده مى‌شد،آنگاه به قرآن خطاب مى‌شود كه:آيا تو را به خاطر اين جوان خشنود ساختيم‌؟و قرآن در پاسخ مى‌گويد:پروردگارا!من بيش از اين(از رحمت تو)در بارۀ او آرزو داشتم،پس امان نامه‌اى را به دست راست،و منشور جاودانگى او در بهشت در دست چپ او قرار مى‌دهند،وارد بهشت مى‌شود و به او گفته مى‌شود:بخوان و يك درجه بالا برو،و به قرآن خطاب مى‌شود:آيا او را به پاداشى كه مى‌خواستى نواختيم،و تو را از اين موهبت خشنود ساختيم‌؟قرآن در پاسخ مى‌گويد:آرى اى خداوندگار من!امام عليه السّلام فرمود:كسى كه آن را زياد بخواند،و عليرغم سختيهايى كه دارد(قرآن)را به خاطر بسپارد،خداوند دو بار اين پاداش را به او عنايت فرمايد. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال , ج۱ → @sheikh_kafi
🔥چشم‌ برزخی‌ دختر دبیرستانی‌ و روحانی‌ جوان حاج رضایی مبلغ دینی میگویدراهی شدم به منطقه محروم عشایریِ ڪرمان شنیدم ڪه خیلی از بچه‌ها نماز شب می‌خوانند من در مدرسه دخترانه ای سخنرانی ڪردم و بعد از ان به سؤال‌های دانش‌آموزان پاسخ می‌دادم تا اینڪه دختری پیش من آمد و گفت: من وقتی به چهره بعضی‌ها نگاه می‌ڪنم چهره‌شان خیلی نورانی است و بعضی دیگر چهره بسیار وحشتناڪی دارند ڪه شب‌ها از ترس خوابم نمی‌برد. برای من عجیب بود ڪه یڪ دخترجوان به این درجه رسیده باشد هنگامی ڪه دختر این جمله را گفت، مو بر تنم سیخ شد و پیش خودم گفتم ڪه معلوم نیست با چشمانی مرا چگونه می‌بیند! حتماابرویم رفته بنابراین اولین سؤالی ڪه پرسیدم گفتم: من را چگونه می‌بینی؟! گفت : .... درکانال سنجاق شده 👇 http://eitaa.com/joinchat/4033871893C0cb7888cc3
🔴 اعزام یگان واکنش سریع منطقه پدافند هوایی شمال به نواحی مرزی شمال غرب کشور/اخبار تکمیلی👇👇 https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7 آماده باش کامل نیروها/ انتقال تانک و نفربر به مرز قره باغ👆
مبادا کاری که اجر و ثواب دارد، زیان به حساب آوری قَالَ يَعْقُوبُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّوْبَخْتِيُّ: مَرَّ رَجُلٌ بِأَبِي‌الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: أَعْطِنِي عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِكَ. قَالَ: لَا يَسَعُنِي ذَلِكَ. فَقَالَ: عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِي. قَالَ: أَمَّا إِذاً فَنَعَمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا غُلَامُ! أَعْطِهِ مِائَتَيْ دِينَارٍ، وَ فَرَّقَ علیه السلام بِخُرَاسَانَ مَالَهُ كُلَّهُ فِي يَوْمِ عَرَفَةَ. فَقَالَ لَهُ الْفَضْلُ بْنُ سَهْلٍ: إِنَّ هَذَا لَمَغْرَمٌ. فَقَالَ: بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ، لَا تَعُدَّنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَعْتَ بِهِ أَجْراً وَ كَرَماً. (📚بحارالأنوار، ج‏49، ص100 به نقل از مناقب) ‌‌‏ يعقوب بن اسحاق نوبختی گفت: مردى از کنار حضرت رضا علیه السلام می ‌گذشت. عرض كرد: به اندازه جوانمردی ‌ات به من ببخش. آن‌ حضرت فرمود: آن‌قدر برايم مقدور نيست. عرض كرد: پس به قدر جوانمردی من ببخش. فرمود: اين كار اشكالی ندارد. پس به غلامش فرمود که به اين مرد دويست دينار بده. و این کار در حالی بود که در روز عرفه تمام اموال خود را در خراسان بين فقرا تقسيم كرده بود. فضل بن سهل عرض كرد: اين كار موجب زيان است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: خیر، این کار موجب سود است. كارى كه موجب اجر و پاداش شود، هرگز نبايد زيان به حساب آوری. → @sheikh_kafi
44.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد کافی به دعا کردن تو نوکر این خانه شدم هر سحر ذکر دعایت نکنم می میرم وضع من را به خدا روضه ی تو سامان داد من اگر گریه بـــــرایت نکنم می میرم السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴نظر اهل بیت (ع) درباره قهر کردن چيست؟ از حضرت پیامبر اسلام (ص) نقل شده که فرمود: با يكديگر قهر نكنيد و از هم نَبُريد و با هم، اى بندگان خدا، برادر باشيد. قهر كردن دو مؤمن سه روز است؛ اگر [پس از سه روز ] با هم صحبت نكردند خداوند عز وجل از آن دو روى گرداند تا زمانى كه با هم صحبت كنند. از حضرت امام صادق (علیه السلام) از حضرت امام باقر (علیه السلام) از حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده که فرمود: دو مسلمان که با هم قهر کنند و سه روز به قهر خود ادامه دهند و آشتى نكنند، هر دو از اسلام بيرون روند و ميان آنان هيچ پيوند دينى نباشد ، و هر كدام از آنان پيش از ديگرى با برادرش حرف بزند، در روز حسابرسى جلوتر به بهشت رود. 📚منابع: الترغیب و الترهیب، ج 3، ص 457، ح 8. الکافی، ج 2، ص 345، ح 5. ‌‌→ @sheikh_kafi
📚بخشش گناهان در جمعه برای استغفار و توبه، شب و روز جمعه فرصتی بسیار طلایی است که انسان می‌تواند بیشترین و بهترین بهره را از آن ببرد. روایات بسیار نابی درباره بخشش گناهان در روز جمعه وارد شده است که به نمونه‌هایی اشاره می‌شود: بخشش گناه امت محمد(ص) مُعَلّی بن خُنَیس می‌گوید که امام صادق (ع) فرمود: "اگر یکی از شما روز جمعه را درک کرد، به چیزی غیر از عبادت مشغول نشود؛ زیرا در آن روز بندگان بخشیده می‌شوند و رحمت بر آنان سرازیر می‌شود". ابوالفتوح رازی در تفسیرش از عبدالله بن عباس نقل کرده که گفت: وقتی روز جمعه می‌شود، خداوند دستور می‌دهد که منبری را در بیت‌المعمور نصب کنند و فرشتگان دور آن را پر می‌کنند. جبرئیل اذان می‌گوید و میکائیل جلو می‌افتد و ملائکه پشت سر او نماز می‌گذارند. وقتی از نماز فارغ شدند، جبرئیل می‌گوید: خدایا! ثواب این اذان را به امّت محمد(ص) بخشیدم. میکائیل می‌گوید: ثواب این امامت را به امامان و (پیش‌نمازان) از امّت محمد(ص) هدیه کردم. و فرشتگان می‌گویند: ثواب این نماز را به نمازگزاران از امّت محمد(ص) بخشیدیم. آنگاه خداوند می‌فرماید: ای فرشتگان! نزد من سخاوت نشان دادید درحالی که من سزاوار به جود و کرم هستم. شما را شاهد می‌گیرم که گناهان امّت محمد(ص) را بخشیدم". سپس فرشتگان تا جمعه دیگر متفرّق می‌شوند. 📚مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ۶۱، البته توجه داشته باشیم که شرط امّت محمد بودن هم شرط کمی نیست؛ صرف مسلمان و شیعی شناسنامه‌ای بودن، کافی نیست. مسلمان واقعی بودن، لازم است. → @sheikh_kafi
و   ⬅️ختم نبوت و نزول واپسین شریعت که با ظهور پیامبر اسلام تحقق یافت، نخستین نشانه پایان تاریخ به شمار می‌رود؛[۱۰۵_۱۰۶] ⬅️ لذا مفسران، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیه ذیل، بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان، فاصله بسیار کمی تا قیامت دارد: [۱۰۷_۱۰۸] «فهل ینظرون الا الساعة ان تاتیهم بغته فقد جاء اشراطها». [۱۰۹]  ⬅️در آخرالزمان وقایع فراوان دیگری نیز پیش بینی شده که بیشتر به دوره پایانی آن (مقارن با ظهور مهدی) مربوط می‌شود.   ⬅️پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جو حاکم بر جهان؛ جو ستم، گناه و فساد خواهد بود. «اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة معرضون». [۱۱۰]  در این آیه، مردم آخرالزمان به غفلت و اعراض از خداوند متصف شده‌اند.[۱۱۱_۱۱۲] ⬅️در روایات نیز منظور از اشراط الساعة که در آیه ۱۸سوره محمد به آن اشاره شده، رواج بیش از حد کفر، فسق و ظلم دانسته و موارد متعددی از آن بر شمرده شده است.[۱۱۳_۱۱۴_۱۱۵] 📚پی نوشت ها     ۱۰۵.نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۱، ص۴۰۴.     ۱۰۶. نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۵، ص۴۶۳.     ۱۰۷. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، ج۹، ص۱۷۰.     ۱۰۸.قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج۱۶، ص۲۴۰.     ۱۰۹. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۰. انبیاء/سوره۲۱، آیه۱.     ۱۱۱. فخررازی، محمد بن عمر، التفسیر الکبیر، ج۲۲، ص۱۱۸.     ۱۱۲. ابن عاشور، التحریر و التنویر، ج۱۷، ص۹.     ۱۱۳. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۴. قمی، علی بن إبراهیم، تفسیر القمی، ج۲، ص۲۷۹-۲۸۲.     ۱۱۵.عروسی حویزی، عبدعلی بن جمعه، نورالثقلین، ج۳، ص۴۱۲. → @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴وضعیت گناهان در قیامت 🌹🌹حضرت علی (ع) در فرمایشی مهم گناهان را به سه دسته کلی تقسیم کرده‌اند: 🔴 گناهان سه دسته‌ هستند: 1⃣گناهانی که بخشیده می‌شوند 2⃣گناهانی که بخشینده نمی‌شوند 3⃣گناهانی‌ که‌ برای‌ مرتکبین‌ آنها، هم‌ امید عفو داریم‌ و هم‌ نگران‌ عذاب‌ هستیم‌. 🏷امّا گناه‌ مغفور، گناهی‌ است‌ که‌ خداوند بر اثر آن‌ بنده‌اش‌ را در دنیا عذاب‌ داده‌ است‌؛ و خداوند بزرگوارتر است‌ از آنکه‌ بندۀ‌ خود را دوبار عذاب‌ کند. 🏷و امّا گناه‌ غیر مغفور، ستمی‌ است‌ که‌ بندگان‌ خدا بعضی‌ به‌ بعض‌ دگر می‌نمایند. خداوند‌ چون‌ برای‌ خلائق‌ ظاهر شود سوگندی‌ بزرگ‌ بر خویشتن‌ یاد کرده‌ است‌ و گفته‌ است‌: خداوند برای‌ بندگانش‌ قصاص‌ میکند، و حقّ بعضی‌ را از بعضی‌ دیگر می‌ستاند؛ بطوریکه‌ برای‌ هیچ‌ بنده‌ای‌ در نزد دیگری‌ تظلّم‌ و دادخواهی‌ باقی‌ نماند. و سپس‌ همه‌ را به‌ معرض‌ حساب‌ گسیل‌ می‌نماید 🏷 اما گناه دسته سوم گناهی است که خدا آنرا بر مخلوقات پوشانده و به او توفیق توبه داده است و او از یک طرف از گناهش می‌ترسد و از طرف دیگر به رحمت خدایش امیدوار است، و حال ما هم اینچنین است که هم امید به رحمت خدا داریم و هم از عذاب او میترسیم 📚اصول الکافی، ج‏۲، ص۴۴۳ ‌→ @sheikh_kafi