eitaa logo
🔲 حوزه شیخ‌عبدالحسین(مِدیا) 🔲
207 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
280 فایل
کانال اطلاع رسانی های حوزه شیخ عبدالحسین @sheykh_abdolhosein مطالب پیشنهادیِ خودتون رو اعم از... عکس وفیلمی از حوزه و مراسمات حوزه 📷 📽 صوت ضبط شده ای ازکلاسهای درسی 🔊 کتابهای pdf 📚 برنامه های اندروید طلبگی📱و... به این آدرس👈 @H_mohebbi ارسال نمائید.
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ کل دنیا کفار گناه شکستن دل مؤمن نمی باشد. 📚 مطلع انوار، جلد۴، ص۲۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من خوف این را دارم که به واسطه امثال من به بهشت بروند... آنها برای خاطر ما و شنیدن حرف ما به بهشت بروند و ما برای خاطر این که مهذب نبودیم به [برویم!] و آن خوف زیادی که من دارم این است که ما روبه‌رو بشویم با آنها، ما در جهنم باشیم، آنها در باشند و اشراف به ما پیدا کنند! و این خجالت را انسان کجا ببرد؟ 👤 بنیانگذار کبیر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان ۲۸ تیر ۱۳۶۲
🌷‌ آیت الله حق شناس (ره) : ✍ تحمل اذیت مردم اولین مرحله از چهار مرحله موت است . در حدیث است که عمل بنی آدم خالص نمی شود مگر اینکه چهار مرحله موت را طی کند اولین مرحله ی موت ، موت احمر است. ☘ موت احمر تحمل اذیت مردم است مقامی که فقط با تحمل اذیت می توان به آن رسید...
📚 🍀۵۸ 📌مرگ اين كار را براى شما مى‌كند نه براى همه؛ اما براى دشمنان شما، آن ها را از بهشت خارج مى‌كند و به جهنم مى‌برد. چون همان دنيايى كه در مقايسه با مقامات اخروى براى مؤمن زندان است، براى كفار با تمام بدبختى ها و گرفتارى ها بهشت است؛ چون كافر در آخرت به اندازه اى عذاب دارد كه هر چه سختى در اين دنيا تحمل كند، در مقابل عذاب هاى آن جهان باز بهشت است. ♻️مرگ، كفار را از بهشتشان خارج كرده و به جهنم مى‌برد. ولى شما را از زندان نجات داده و به باغ پهناورى كه «‌عَرْضُها  وَ الاَْرْض‌» مى‌برد، باغى كه پهناى آن آسمان ها و زمين را فرا مى‌گيرد، شما را به چنين بهشتى مى‌رساند. آيا اين بد است و بايد از آن منزجر باشيد و بترسيد؟ اين كه ترسيدنى نيست. ♦️سيدالشهداء(عليه السلام) اصحاب خود را با چنين سخنانى تقويت مى‌كرد. بى دليل نبود كه آن طفل سيزده ساله گفت «‌المَوتُ أَحْلى عِنْدى مِن العَسَل‌»، شوخى نمى‌كرد، تحت نظارت سيدالشهداء(عليه السلام) تربيت شده بود. من و شما هم اگر حسينى هستيم، بايد با استفاده از همين تعليمات ايمان بياوريم به اين كه با ادامه راه حسين(عليه السلام) مرگ براى ما بهترين نجات دهنده است. 🔸انسان چه مقدار بايد در اين دنيا خون دل بخورد، چقدر سختى تحمل كند، چقدر ظلم و ستم به نام دين و بدعت به نام قرائت جديد از دين ببينيد؟ هر چه زودتر بميريم راحت تر مى‌شويم. والله براى بنده با اين غصه هايى كه انسان در جامعه مى‌خورد، مرگ بسيار شيرين است، اگر كافر عليه انسان كارى انجام مى‌داد، غصه نداشت؛ تحريف دين و تحريف خط امام(قدس سره) به نام احياى آثار امام رحمة الله عليه غصه دارد. مرگ براى ما چه ضررى دارد؟ ما را از اين غصه ها نجات مى‌دهد. 📍سيدالشهداء(عليه السلام) فرمود چه اندازه من اشتياق به وصال جدم، پدرم و برادرم دارم! «‌وَ ما أَولَهَنى اِلى أَسْلافى اِشْتياقَ يَعْقُوبَ اِلى يُوسُف‌» به همان اندازه كه يعقوب به ديدن يوسف علاقه داشت، بعد از چند سال كه در چاه افتاد، آن اتفاقات برايش پيش آمد و يعقوب دورى او را تحمل كرد، اشتياق من به مرگى كه مرا به جدم و پدرم برساند مثل اشتياق يعقوب نسبت به يوسف است. ♦️حضرت(عليه السلام) با اين بيانات اصحاب خود را تربيت مى‌كرد و روحيه مى‌داد و در نتيجه آنان براى شهادت طلبى آماده مى‌شدند. 🔹چگونه شد آن جوان هايى كه قبل از انقلاب به واسطه تربيت هاى غلط شاهنشاهى در منجلاب گرفتار شده بودند، با بيانات امام(قدس سره) شهادت طلب شدند و آن حماسه ها را در جبهه ها آفريدند؟ چه عاملى موجب اين تحول شد؟ سخنان حيات بخش امامرحمة الله عليه بود كه از عمق جان او برمى‌خاست، در جان ها مى‌نشست و تحول ايجاد مى‌كرد. سعى كنيم از روش پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)و ائمه اطهار(عليهم السلام) اين درس را هم براى خودمان و هم براى ديگران بگيريم، شهادت طلبى را تقويت كنيم، آمادگى براى مرگ در راه خدا را به صورت يك آرمان ترويج كنيم. در اين صورت هيچ كس بر ما مسلط نخواهد شد. ✍مرحوم آیت الله مصباح یزدی
📣 اطلاعیه جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش 🔻شرایط فردی: 1- دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه 2- ملبس بودن به لباس رو حانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت 3-دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه 🚫مهلت ثبت نام : تا 1399/11/01 تمدید شد. شماره تماس :55068816 -55051392 💠روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه استان تهران
✨از دیگر فعالیت‌های او در سالهای ۱۳۱۹ تا ۱۳۲۴ اصلاح افرادی بود که به دلیل فقر ناشی از حوادث سال های جنگ جهانی دوم یا مسائل خانوادگی، دچار فساد جنسی شده بودند. ایشان به کمک افراد پس از شناخت آنها را اصلاح و تربیت می‌کرد. حاج شیخ عبدالحمید بنابی در این مورد می‌گوید: آنها را مدتی در یک خانه، تحت نظر و مراقبت نگه داشت و غذا و لباس و مایحتاج مادی شان را از طریق حلال و به دست مومنان پاکدامن تامین کرد. مدتی گذشت و آنان از آن حالات و وسوسه های شیطانی دور شدند و نان حلال خوردند و در نتیجه نظارت و هدایت پدرم، کاملا متاثر و از کرده خویش پشیمان شده، توبه کردند. وقتی پدرم از توبه و پاکی آنها اطمینان حاصل کرد، افرادمناسب و فقیری که توان تامین هزینه‌های زندگی و ازدواج را نداشتند، پس از طی مقدماتی، توسط پدرم حاضر به ازدواج با آن زنان توبه کننده شدند. سپس مقداری پول و سرمایه هم داد که به دنبال اداره زندگی خود بروند. حتی مقداری اثاثیه به عنوان جهیزیه به آن زنان داد و پس از آن نیز دائماً مراقب اوضاع مادی و معنوی و خانوادگی آنها بود. در اعیاد و مناسبت های مذهبی، برای آنها مثل فرزندان خویش هدیه می فرستاد و تا آخر عمر این شیوه را ترک نکرد. آن‌ها هم تحت تاثیر نیت خدایی و عمل خیر پدرم بودند. هم خودشان اصلاح شدند و سر و سامان یافتند و هم فرزندانی پاک و صالح تحویل جامعه دادند.✨ خاطرات شیخ عبدالحمید بنابی ص25
📚📚📚((معرفی کتاب)) کتاب شریف (تحریرالوسیله) اثری از آیت الله عظمی سید روح‌الله خمینی. این کتاب اکثر ابواب فقهی و مسائل مورد نیاز را دربر دارد و در دو جلد به چاپ رسیده است. تحریر الوسیله به زبان فارسی، اردو و ترکی ترجمه شده و بر این کتاب شرح‌هایی نوشته‌اند که معروف‌ترین آن‌ها کتاب ((تفصیل الشریعة فی شرح تحریرالوسیله)) از آیت الله عظمی محمد فاضل لنکرانی است. ایشان این کتاب را به عنوان حاشیهٔ کتاب ((وسیلة النجاة)) مرحوم آیت الله عظمی سید ابوالحسن اصفهانی(متوفی1365) نوشته‌است. نویسنده سعی کرده حاشیه خود را با کمترین تغییر در متن ((وسیلهٔ النجاة)) به آن بیفزاید. وسیلة النجاة که امام خمینی اعتقاد بسیاری به آن داشت خود حاشیه‌ای بر کتاب ((ذخیرة الصالحین)) آیت الله عظمی سید محمدکاظم طباطبایی یزدی(متوفی1335) است. این کتاب اولین بار در نجف در زمان اقامت نویسنده‌اش در این شهر منتشر شد. خلاصه‌ای از آن به زبان عربی نیز به نام «زبدة الاحکام» منتشر شده‌است. تحریرالوسیله اثر عمیقی نیز بر نظام حقوقی ایران در دوران جمهوری اسلامی گذاشته‌است. علاوه بر آن‌که در تدوین و اصلاح بسیاری از قوانین به آن رجوع می‌شود، در بسیاری از آراء دادگاه‌ها نیز به آن استناد شده‌است. شیخ عبدالحسین طهرانی
📚 🍀۵۹ 📍اصلاح مفاسد، هدف اصلى قيام امام حسين(عليه السلام) 🔸در وصيتى كه آن حضرت براى برادرشان محمد حنفيّه مرقوم فرمودند، جمله معروفى است كه مى‌فرمايند: «‌اِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً‌» 🔹يعنى من نه براى گردش و تفريح از مدينه بيرون مى‌روم و نه براى اين كه فسادى در زمين راه بيندازم و ظلمى بكنم «‌وَ اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى(صلى الله عليه وآله)‌» فقط براى اصلاح در امت جدم خروج مى‌كنم. ♦️اگر دقت كنيم، در تعبير «‌لِطَلَبِ الاِْصْلاح‌» نكته اى وجود دارد. امام(عليه السلام) نفرمود: «‌انما خرجت للاصلاح‌»؛ بلكه فرمود: «‌اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاح‌» يعنى من در جستجو و در پى اصلاح هستم. ♻️نظير اين تعبير در سخنرانى امام(عليه السلام) براى نخبگان و علما هم هست كه فرموده بودند: «‌وَ لكِنْ لِنُرِىَ الْمَعالِمَ مِنْ دينِكَ وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاحَ فى بِلادِك‌» 📍اين خطبه زمانى ايراد شد كه هنوز صحبت از خروج و مبارزه با يزيد مطرح نبود. امام(عليه السلام) در آخر اين خطبه دعا مى‌كنند و خطاب به خداى متعال مى‌گويند: پروردگارا! تو مى‌دانى كه هدف ما از اين فعاليت هاى سياسى جز اين نيست كه مَعالم دين تو و معيارهاى اسلامى را به مردم نشان دهيم؛ يعنى نشان دهيم دين چيست و نشانه هاى آن كدام است و چگونه و با چه معيارى مى‌توان افراد ديندار و افراد بى دين را شناخت؟ و نيز هدف ما اين است كه اصلاح را در بلاد تو ظاهر كنيم. ♦️كلمه «‌نُظْهِر‌» دو معنى مى‌تواند داشته باشد؛ اول اين كه يعنى روشن كنيم اصلاح چيست، و ديگر آن كه يعنى اصلاح را تحقق بخشيم و بر فساد، ظاهر و غالب گردانيم. ✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی
🚇 متروی تهران ایستگاهی دارد به نام جوانمرد قصاب ☘️ همیشه با و‌ضو بود می‌گفتند: عبدالحسین، چه خبر از وضع کسب و کار؟ می گفت: الحمدلله، ما از خدا راضی هستیم، او از ما راضی باشه! ⚖️ هیچکس دو کفه ترازوی عبدالحسین را مساوی ندیده بود، سمت گوشت مشتری همیشه سنگین تر بود اگر مشتری مبلغ کمی گوشت میخواست، عبدالحسین دریغ نمی کرد. می‌گفت: برای هر مقدار پول، سنگ ترازو هست 🌹 وقتی که میشناخت که مشتری فقیر است، نمی گذاشت بجز سلام و احوالپرسی چیزی بگوید مقداری گوشت می پیچید توی کاغذ و می داد دستش کسی که وضع مالی خوبی نداشت یا حدس میزد که نیازمند باشد یا عائله زیادی داشت را دو برابرِ پول مشتری، گوشت می داد. 💠 گاهی برای این که بقیه مشتری ها متوجه نشوند، وانمود می کرد که پول گرفته است.گاهی هم پول را میگرفت و دستش را می برد سمت دخل و دوباره همان پول را می داد دست مشتری و می گفت:بفرما مابقی پولت. عزت نفس مشتریِ نیازمند را نمی شکست! 🌺 این جوانمرد در ۴۳ سالگی و در یکی از عملیات های دفاع مقدس با ۱۲ گلوله به شهادت رسید. 🌼"شهید عبدالحسین کیانی" همان ''جوانمرد قصاب'' است!🌼
امام باقر ع می فرماید: إِنَّ الصَّدَقَةَ لَتَدْفَعُ سَبْعِینَ بَلِیَّةً مِنْ بَلَایَا الدُّنْیَا مَعَ مِیتَةِ السَّوْءِ إِنَّ صَاحِبَهَا لَا یَمُوتُ مِیتَةَ السَّوْءِ أَبَداً مَعَ مَا یُدَّخَرُ لِصَاحِبِهَا فِی الْآخِرَةِ... صدقه ۷۰ بلا از بلاهای دنیا را به همراه مرگ بد را از انسان دفع می کند و صدقه دهنده هر گز با مرگ بد نمی میرد علاوه بر اجر اخروی که برای او ذخیره می شود! الکافی_باب أن الصدقة تدفع البلاء
🔺کتاب تعلیمات دینی پنجم دبستان برای بچه‌های کم توان ذهنی، نوشته: حضرت فاطمه (س) در شهر مدینه از دنیا رفت! 🔺با شهادت حضرت زهرا هم مشکل دارید؟ بچه هزارتا بازی کامپیوتری عجیب و غریب بکنه اشکال نداره؛ واژه «شهادت» رو بشنوه براش بدآموزی داره؟ 🔺آموزش جنسی باید از اول مهدکودک باشه؛ ولی تبیین مفهوم والایی مثل شهادت مشکل داره؟ عجب!!!
📚 🍀۶۰ 📍مفهوم اصلاح 🔺از آن جا كه امروزه واژه «اصلاح» يكى از واژه هايى است كه در ادبيات سياسى ما خيلى كاربرد دارد و مقام معظم رهبرى هم در خطبه اخيرشان به اين واژه اشاره كردند، روى اين كلمه تكيه مى‌كنم و براى اين كه در مسير رهنمودهاى ايشان حركت كرده باشم و توضيح بيش ترى بدهم، ابتدا معناى اين واژه را و سپس موارد استعمال آن را در قرآن و روايات بيان مى‌كنم و آن گاه مطالبى كه بيش تر جنبه كاربردى دارد، عرض خواهم كرد. ◾اصلاح كه كلمه اى عربى و از ريشه «صلح» است دو معنى دارد كه يكى از ماده صُلح و ديگرى از ماده صَلاح است. اصلاح از ماده صُلح، به معنى آشتى دادن، و رفع اختلاف، دعوا و مشاجره بين دو فرد يا دو گروه است. 🔺واژه اصلاح به اين معنى در قرآن كريم در مورد اصلاح بين دو همسر به كار رفته است؛ مى‌فرمايد: «...فَابْعَثُوا حَكَماً مِنْ أَهْلِهِ وَ حَكَماً مِنْ أَهْلِها اِنْ يُريدا اِصْلاحاً يُوَفِّق اللّهُ بَيْنَهُما...» يعنى براى زن و شوهرى كه با يكديگر اختلاف پيدا كرده اند، داورى از طرف خانواده زن، و داورى از طرف خانواده مرد انتخاب كنيد؛ اگر زن و شوهر واقعاً بخواهند آشتى و سازش كنند، خدا بين آن ها سازش برقرار خواهد كرد. و در جاى ديگر مى‌فرمايد: «وَ اِنِ امْرَأَةٌ خافَتْ مِنْ بَعْلِها نُشُوزاً أَو اِعْراضاً فَلا جُناحَ عَلَيْهِما أَنْ يَصْلِحا بَيْنَهُما صُلْحاً وَ الصُّلْحُ خَيْرٌ». در اين آيه در مورد آشتى زن و شوهر مى‌فرمايد آشتى بهتر است. ◽نظير اين مورد تعبير ديگرى است كه زياد شنيده ايد و در قرآن نيز هست و آن اصلاح ذات البين است كه به معنى آشتى دادن دو نفر يا دو گروه مى‌باشد كه با يكديگر اختلاف دارند. 🔺در قرآن مى‌فرمايد: «وَ أَصْلِحُوا ذاتَ بَيْنِكُم». در روايات هم براى اصلاح ذات البين ثواب بسيارى ذكر شده است، كه اگر دو مؤمن يا دو گروه يا دو خانواده با يكديگر قهر هستند و با هم اختلافى دارند، سعى كنيد آن ها را آشتى دهيد؛ و ثواب اين كار از ثواب نماز و روزه سال بيش تر است. دامنه «اصلاح ذات البين» تا آن جا گسترش پيدا مى‌كند كه اگر دو گروه از مردم درون جامعه اسلامى با هم بجنگند، «وَ اِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلُوا...» در اين جا هم قرآن دستور مى‌دهد كه سعى كنيد ابتدا آن ها را آشتى بدهيد: «فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما...،» دنباله آيه، مربوط به جهاد است كه فعلا مورد بحث ما نيست. 🔶 بنابراين كلمه اصلاح در جايى كه دو گروه با هم مى‌جنگند، به معنى صلح دادن و آشتى دادن به كار رفته است. در اين موارد، اصلاح بين دو فرد يا دو گروه انسانى به معنى آشتى دادن آنان با يكديگر است. ✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی
✨در حالات شهید آمده است: ✨ یک وقتی کسی ایشان را به یک مهمانی دعوت کرده بود. اول هفته گفته بود آقا شب جمعه شما مهمانی منزل ما می آیید؟ ایشان گفتند: باشد. ✨ اتفاقاً این وعده را فراموش کرده و به عتبات مشرف شدند. سه شنبه به نجف رسیدند. علما و دوستان به دیدن ایشان آمدند. آخر شب که همه رفتند، دفتر خود را باز کردند چیزی یادداشت کنند دیدن در این دفتر نوشته است که پنجشنبه شب من مهمان هستم. ✨چون بازگشت ایشان هم به این آسانی نبوده است و از نظر قوانین پاسپورتی باید مدتی آنجا می‌ماندند. می‌آیند خدمت آیت الله حکیم و می‌گویند: من یک چنین وعده‌ای داده‌ام شما دستور بدهید استثنائاً اجازه بازگشت به من بدهند. ✨ از آن طرف هم به آن آقایی که آنجا میزبان بوده می گویند: آقای مدنی رفت، او هم یک جمع ۱۰۰ نفری را دعوت کرده بوده است. گفتند: آقای مدنی رفت، الان نجف است. دعاگوی شماست. گفت: من که نمی‌توانم میهمانی را به هم بزنم. ✨وسط جلسه می‌بینند شهید آیت الله مدنی وارد مجلس می شود. همه متحیر می‌شوند. می‌گویند:مگر شما نجف نبودید؟ ✨می‌گویند:من سه شنبه شب دفتر خود را دیدم، یاد قرار افتادم، صبح بازحمتراه افتادم، آمدم به وعده خود عمل کنم.✨ نداهای الهی در قیامت ص241، 240
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 علامه مصباح: مراقب باشیم به عنوان کار علمی و اکادمیک ریشه اعتقادات جوانان را نزنند .... ♦️ما چه کرده ایم که جوانان ما مثل آن شهید و شخصیت بزرگ شود؟ فقط با دستور نمیشود ♦️ زمان امام و شهدا گذشته است جوانان تحت تاثیر استاد و رسانه ها فکر خود را میسازند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهر تایید مجلس بر دخالت رئیس جمهور در بورس پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: "برا ما محرز شده است که دخالت های شخص رئیس جمهور و دفتر ایشان بورس را به این وضعیت نابسامان کشانده است." بزرگوار همه جا رو آباد کرده! ✅ @dinosiasi
آیت الله میانجی نقل می‌کردند: ✨ مرحوم مدرس وقتی در یک جلسه‌ای می‌نشست، افراد مختلف می‌آمدند و به او سر می زدند. ✨ اگر طبقات پایین دست می‌آمدند، مدرس تمام قامت به احترام آنها می ایستاد. ✨اگر متوسطین و کسانی که وضع مالی آنها خوب است می‌آمدند، نیم‌خیز قیام می‌کرد نه تمام قد. اگر می‌آمد، خیلی که به او لطف میکرد میگفت: یا الله. یک یا الله می‌گفت. لطف بیشتری که می‌خواست بکند می فرمود:قوام چایی برای خود بریزد. اوکیف می کرد که مدرس اجازه داده است من یک چایی برای خودم بریزم. باز اگر می‌خواست در حق قوام لطف بکند، می فرمود :قوام منقل کرسی را هم بزن، یک کمی گرم بشویم. این لذت می برد که مدرس به ما گفته است که ما منقل کرسی را گرم کنیم.✨ برگرفته از کتاب نداهای الهی در قیامت ص158
🔺قالیباف: ‏چرا از اصلاح بودجه به نفع مردم عصبانی شده‌اید؟🔹رئیس‌مجلس در واکنش به اظهارات برخی مسئولان درباره اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: چرا عصبانی شده‌اید از اینکه مجلس می‌خواهد بودجه را به نفع مردم اصلاح کند و عواید نورچشمی‌ها را شفاف به بهبود معیشت مردم اختصاص دهد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این برش از مناظره صادق زیباکلام و خسرو معتضد درباره رضاخان خلاصه بیشتر منازعات تاریخی روزگار ماست 🔺 ببینید چه کسی با سند و منبع معتبر حرف می‌زند و چه کسی با سیاسی‌بازی و حرف‌های عوام‌پسندانه به دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود است... لعنت الله علی القوم الظالمین...