*کلاغی که مامور خدا بود*
اقای شیخ حسین انصاریان میفرمود:
یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوه
دوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن. سفره ناهار چیده شد ماست، سبزی، نوشابه، نون
دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که... یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله ای انداخت تو دیگ آبگوشتی..
دل همه برد ، حالا هرکه دلش میشه بخوره
گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مار
خیلی بهمون سخت گذشت. توکوه
گشنه
همه ماست و سبزی خوردیم ،کسی هم نوشابه نخورد. خیلی سخت گذشت و خیلی هم رفقا تف و لعن کلاغ کردن گاهی هم میخندیدن ولی اصلش ناراحت بودن.
وقت رفتن دوتا از رفقا رفتن دیگ رو خالی کنن، دیدیم دیگ که خالی کردن یه عقرب سیاهی ته دیگه. و اگر خدا این کلاغ رو نرسانده بود ما این آبگوشت رو میخوردیم و همه مون میمردیم کسی هم نبود.
*اگر آقای انصاریان اون عقرب را ندیده بودن هنوز هم میگفتن یه روز رفتیم کوه خدا حالمون رو گرفت*
*حالت رو نگرفت، جونت رو نجات داد*
خدا میدونه این بلاهایی که تو زندگی ما هست پشت پرده چیه؟!!!
امام عسکری فرمودند:
هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آن که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است.
الإمامُ العسكريُّ عليه السلام :ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ و للّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها .[بحار الأنوار :
چقدر به خدا حسن ظن داریم؟!!!
تجارب تبلیغی (2) چه احکامی در ماه مبارک رمضان باید گفته شود1.mp3
7.87M
🔸حجة الاسلام والمسلمین حسین فلاح زاده
🔹چهاحکامی در ماهرمضان بگوییم (1)
تجارب تبلیغی (3) چه احکامی در ماه مبارک رمضان باید گفته شود2.mp3
6.56M
🔸حجة الاسلام والمسلمین حسین فلاح زاده
🔹چه احکامی در ماهرمضان بگوییم (2)
هدایت شده از کانال خبر فوری و مهم
✅اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد!
علامه جوادی آملی:
🔺اختلاف قبل العلم يك اختلاف خوبي است دو نفر كه دارند بحث ميكنند با هم اختلاف دارند يكي نفي ميكند ديگري اثبات ميكند اين تضارب نظر باعث پخته شدن فكر است دو نفر كه دارند بحث ميكنند با هم واقعاً اختلاف دارند و اين اختلاف يك اختلاف ممدوحي است چون براي تحصيل علم است.
اختلاف قبل از علم است كه زمينه علم است امّا اگر بعد از اين كه روشن شد كه حق با كيست از آن به بعد اگر كسي اختلاف كرد اين اختلاف مذموم است
اگر كسي الآن كه در اوائل تحصيل اوست يا اواسط تحصيل اوست خود را مواظب نباشد در بحثها بعد از اين كه فهميد حق با هم بحث اوست تمكين نكند و اعتراف نكند بعد از اين كه از حوزه فراغت پيدا كرد و از درس و بحث فارغ شد و مسئول يك كاري از كارها در شهر يا روستا شد اين مصيبت بر اسلام و مسلمين است زيرا او خود را حوزه نساخت عادت نكرد وقتي حق را فهميد تمكين كند و خضوع كند و بگويد آري حق با تو بود و من اشتباه كردم.
اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد. اگر اين شهامت را نداشت كه در حضور يك نفر اعتراف كند و بگويد: حق با تو بود. وقتي مسؤول يك كاري شد در برابر هزاران نفر كه هرگز حاضر نيست اعتراف كند.
📚 جلسه ۱۴۷ تفسیر قرآن کریم
@al_mizan
کارگاه تولید لباس کادر درمانی و پخش محلول ضدعفونی سطوح و تهیه و بستهبندی و تحویل ارزاق به نیازمندان
#مسجد_القرآن
#رزمایش_همدلی
سلام علیکم
قابل توجه طلاب محترمی که درس لمعه دارند؛
برای دانلود کامل شرح لمعه النضید (28 جلد) به ادرس زیر مراجعه کنید.
https://eitaa.com/al_nazid
🔸اصول فقه، از مبادی تصدیقیه علم شریف فقه است
مبادی تصدیقیه از نظر منطقیها یکی از اجزاء علم است که سبب میشود در پرتو آگاهی از آن، به نسبت موجود در مسائل علم، یقین تحصیل کرد.
اگر دانش منطق، جزء مبادی تصدیقیّه کلام و فلسفه است به خاطر این است که بر اثر احاطه بر انواع قضایا و احکام آنها از عکس مستوی و عکس نقیض و اشکال اربعه، میتوان به نسبت موجود در مسائل این دو علم یقین پیدا کرد و به اصطلاح تصدیق نمود.
از این لحاظ از روزی که اجتهاد در میان اصحاب پیشوایان معصوم (ع) و یا پس از درگذشت آنان رواج پیدا کرد مسائل اصول فقه به تدریج پیریزی شد و در هر عصری رو به فزونی نهاد و تکامل یافت، و در عصر معاصر به فضل شخصیتهای عظیم علمی، تکامل بیشتری پیدا کرده و کتابها و رسالههای فراوانی در آن نوشته شده است.
اخیراً استاد محترم والد گرامی حضرت آیتالله سبحانی (مدظله) که سالیان درازی به تدریس این علم پرداختهاند دو کتاب به نامهای «الموجز» و «الوسیط» نوشته که با توجه به شرائط حاکم بر حوزه نتیجهبخش بوده است. و خوشبختانه کتاب نخست سالیان درازی است که در حوزهها تدریس میشود و شروحی بر آن نوشته شده است و اما درباره کتاب «الوسیط» برخی اظهار کردهاند بر این کتاب شرحی نوشته نشده است. لذا اینجانب با بضاعت کمی شرحی بر آن نوشته که جلد اول آن تقدیم به دانشپژوهان اصول فقه تقدیم میشود به امید آنکه مورد توجه اساتید محترم قرار گیرد و دانش آموختگان از آن بهرهمند شوند.
قم، مؤسسه امام صادق (ع)
علیرضا سبحانی
https://eitaa.com/e_sobhani
هدایت شده از تخریب چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «معجزه امام زمان(عج)»
🔰داستان عجیب سعید چندانی، نوجوان اهل سنت که بخاطر بیماری سرطان توسط دکترها جواب میشود اما بعد از توسل به امام زمان(عج) شفا پیدا میکند و مدتی بعد از شفا یافتن توسط وهابیها کشته میشود!
✍ تخریبچی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110
36.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ توصیه های آیت الله خسروشاهی به طلّاب...
جلسه ی اول _ 99/2/11
مصادف با ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱
آیت الله خسروشاهی 1.mp3
12.78M
صوت توصیه های آیت الله خسروشاهی به طلّاب...
جلسه ی اول _ 99/2/11
مصادف با ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر و مادر...
پدر و مادر...
پدر و مادر...
تأملاتی کلامی فقهی در نسبت اماکن مقدسه و بهداشت و درمان
#معرفی_کتاب
#حجتالاسلام_محمدحسن_وکیلی
#کووید19_و_تعطیلی_حرمهای_مطهر
📌«دارالشفاء» کتابی جدید از دروس خارج حجتالاسلام والمسلمین استاد وکیلی از اساتید حوزهی علمیه مشهد است که بررسی فقهی- کلامی نسبت تعطیلی حرمهای مطهر با بیماری کرونا، علوم تجربی و علوم مجرد میپردازد.
🔻کتاب با این مقدمه شروع میشود؛
مدتی است که به واسطه شیوع بیماری کرونا، مجموعهای از سؤالات در فضای جامعه اسلامی درباره بیماری و درمان و خصوصا بیماری های مسری مطرح شده است؛ بخش وسیعی از این سؤالات به نحوه ارتباط مشاهد مشرفه و اماکن مذهبی و مناسک دینی با بیماری و درمان باز می گردد که صبغه کلامی و فقهی دارد و صاحب نظران، هریک از زاویه ای به آن پرداخته اند. یکی از سوالات مهم این است که در زیارت اماکن مقدسه و حضور در مناسک مذهبی چه مقدار باید محدودیت اعمال شود؟
🔸در این زمینه دو نگاه اصلی وجود داشت:
نگاه اول این بود که اماکن مقدسه دارالشفاء است و برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ بیشتر باید به آن توسل جسته و از قابلیت شفابخشی آن استفاده نمود و از این رو تعطیلی آن روا نیست.
نگاه دوم متعلق به عده ای بود که به شدت با دیدگاه پیشین، مقابله نموده و ادعا کردند از نظر دانش پزشکی باز بودن حرم های مطهر اصلا مصلحت نیست و گشوده بودن این اماکن نه فقط موجب شفاء نیست، بلکه سبب شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.
🔸در نهایت از آنجا که مرجع قانونی تصمیم گیری در این مسئله دولت بود، تصمیم بر تعطیلی این اماکن متبرکه گرفته شد و تولیت معظم آستان قدس رضوی و نیز تولیت معزز آستان حضرت معصومه و دیگر حرمهای مبارک برای عمل به قانون ، همراهی و همکاری نموده و حرمها را بستند.
🔸نوشتار حاضر به بررسی جوانب این موضوع از منظر کلامی و فقهی پرداخته و امید است که زمینه را برای اظهارنظرهای دقیق طرفین گفت وگو بیشتر فراهم نماید. روشن است که در عرصه مسائل عملی، اگر در حکومت اسلامی، نهادی تشکیل شود که مورد تأیید و امضاء ولی فقیه باشد، به حسب موازين فقهی و قانونی، باید بر طبق آنچه حکم میکند عمل شود. در شرایط حاضر نیز مصوبات و تصمیم گیریهای نهایی اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا تا زمانی که با تنفیذ رهبری همراه است، معتبر و محترم است. لذا هرگونه تقابل عملی با تصمیمات این ستاد، کاری نسنجیده و از نظر فقهی خطاست. ولی التزام عملی به تصمیم گیریهای ستاد مذکور و سایر قوای عالی کشور، منافاتی با مباحث علمی و نقد و بررسیهای نظری و تخصصی ندارد. چه بسا چنین گفتوگوها و هم اندیشیهایی در تصمیمگیری مسئولین امر نیز تأثیرگذار بوده و ضریب موفقیت تصمیمات را بالا ببرد.
🔻مهم ترین ادعاهای کتاب حاضر را میتوان در این چند بند خلاصه نمود:
1. تشخیص موضوع شفاء و درمان، متوقف بر تخصص است و نظام پزشکی فعلی که در پارادایم تجربهگرایی میاندیشد به جهت کمبود نمونههای آماری در برخی از موارد فاقد صلاحیت برای قضاوت درباره اماکن مقدسه است و لذا از جهات فقهی و تجربی نمیتواند در این زمینه مرجع قرار گیرد.
۲. منابع وحیانی به وضوح دلالت بر این دارد که آثار تکوینی اماکن مقدسه با دیگر اماکن متفاوت است و لذا برای قضاوت درباره آنها باید آزمایش ها و تجربیاتی مستقل انجام شود.
٣. منابع وحیانی به روشنی دلالت بر این دارد که حضور در اماکن مقدسه به قصد استشفاء از عوامل مهم شفاگرفتن است و لذا این مراکز در شفابخشی در میان کاربریهای گوناگون شهری، عدل بیمارستانها و درمانگاهها و بلکه مقدم بر آنها است.
۴. حفظ سلامتی از راهبردهای مهم شریعت در زندگی است ولی راهبردی مطلق نیست بلکه ضریب اهمیت آن به گونهای است که در تزاحم با امور گوناگونی از فعلیت ساقط میشود .
۵. با این فرض که نظر کارشناسان بهداشت را درباره اماکن مقدسه بپذیریم بازهم تزاحم ملاکها در این موارد به گونهای نیست که بتوان جواز بستن این اماکن را که مستلزم تعطیل وقف و وهن شعائر است، توجيه نمود.
#معاونت_پژوهش
60_DaroShefa(Towhid.org).pdf
4.09M
تاملات کلامی فقهی در نسبت اماکن مقدسه و بهداشت و درمان
سلام عليكم
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما طلاب عزیز در ماه مبارک رمضان، لطفا نامه فوق را ملاحظه فرمایید 👆👆👆👆👆👆
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات همه طلاب عزیز
لیستی که در ذیل بارگذاری میشود مخصوص طلابی است که در ایام کرونایی مشغول خدمت و جهادگری بوده اند لذا طلاب جهادی پس از باز کردن فایل تمام اطلاعات موجود در فایل را به ترتیب هرچه سریعتر به پیوی بنده(شجاعی) ارسال بفرمایند .
با تشکر
معاونت امور طلاب
توضیح در مورد پر کردن فرم فوق👆👆👆👆
((در قسمت نوع فعالیت حتما یکی از موارد ذیل را ثبت نمایید :
الف: آرامستان و تجهیز «خدمت در آرامستان ها برای تغسیل و تکفین اموات»
ب: پیشگیری و توزیع «خدمت در تولید اقلام بهداشتی، توزیع و ضدعفونی و مانند آن»
پ: مشاوره «خدمت در ارائه مشاوره تخصصی به مبتلایان، خانواده های ایشان و افراد درگیر در مسأله»
ج: اقتصادی و سیاسی
چ: بیمارستانی «خدمت در بیمارستان ها»
ح: تولید محتوا
خ: رسانه «خدمت در تولید مستند رسانه ای فعالان این حوزه، تولید محتوای چندرسانه ای مرتبط و ...)))»
.
#اطلاعیه فوری
🌺با اطلاع طلاب محترم مي رساند سايت باز شده است
لطفا جهت ثبت نام در طرح اجر(هدیه مقام معظم رهبری )هرچه سریعتربه آدرس زیر مراجعه نماییدلطفا به همه طلاب و روحانیون نیازمند اطلاع دهید https://sajam.idoportal.ir
39.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ توصیه های آیت الله خسروشاهی به طلّاب...
جلسه ی دوم _ 99/2/21
مصادف با شانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱
طرح تسلیت به خانواده های متوفی در بهشت زهرا یا منزل ؛ و اهدای تابلو فرش امام رضا (ع)...