eitaa logo
معارف اهلبیت(ع)
528 دنبال‌کننده
992 عکس
254 ویدیو
391 فایل
تولیدات آثار متنوع با موضوع معارف اهلبیت(ع)، تشیع و اسلام گروه مهرآفرینان ثقلین لینک کانال در تلگرام https://t.me/shia_cultural ارتباط با مسئول گروه مهر آفرینان ثقلین @rezaee_research ارتباط با ادمین @HRA1996
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسداشت امام علی ع در جشن های مولد النبی الندونزی: اندونزی بزرگترین کشور اسلامی ، و البته دورافتاده ترین کشور از جغرافیای جهان اسلام است. این کشور سراسر اقیانوسی، از طریق مسافرت های دریایی با اسلام آشنا شد و فرایند طولانی برای اسلامی شدن را سپری کرد. از نکات فرهنگی در این کشور، اهمیت جشن مولد النبی است. به گونه ای که بعضا کشور یا موسسات و نهادها تا دو هفته تعطیل هستند مانند تعطیلات نوروز ما. و در این مدت متاثر از جریان های قوی تصوف، جشن های فراوانی در این کشور برگزار می شود. از نکات جالب در میان این جشن ها اینکه: در برخی مناطق جشن مولد النبی، در حقیقت جشن یادکرد امام علی ع هست. یعنی دقیقا چظور مطابق فرهنگ شیعه شب و روز ولادت پیامبر، شب و روز زیارتی امام علی ع است، در برخی مناطق و شهرهای اندونزی و خصوصا در جزیره مرکزی جاوه، جشن های مولد النبی سمت و سوی جشن یادکرد و پاسداشت امام علی ع دارد. نام سه منطقه مهم برای این جشن ها و نوع جشنی که برگزار می کنند چنین است: • شهر سیرابون = پاسداشت سالیانه پرچم «مچن علی» (macan ali) طراحی شده توسط شریف هدایت الله • شهر گاروت = پاسداشت سالیانه عصای اهدایی امام علی ع به شاهزاده گاروت • شهر پانجلو = پاسداشت سالیانه شمشیر اهدایی امام علی ع به شاهزاده پانجلو شرح هر یک از این مراسم ها مجالی دیگر می طلبد که انشالله در مناسب های علوی تقدیم خواهد شد، ولی شگفت این است که فرهنگ های اهلبیتی اندونزی که تنوع و گستره وسیعی در این کشور داشته و هنوز جزو فرهنگ های زنده و رایج و مورد علاقه مردم این کشور است که کمتر مورد توجه جهان شیعه بوده و بعضا هیچگاه معرفی نشده است!!!! این در حالی است که همین فرهنگ های یک نقطه ورود ارزنده برای بازتبلیغ مکتب اهلبیت دریک فضای لطیف و تدریجی (نه ...) است که آن هم متاسفانه در سروصدا شعاری و ... فراموش شده است!!! تصاویری از نمادها و یا برگزاری این مراسم ، همراه ادرس سایت مربوطه تقدیم می گردد، شاید .... ادرس: http://nyangkupanjalu .blogspot.com https://joloksancang-blogspot-com الاول همراه ما باشید در کانال معارف اهلبیت https://eitaa.com/shia_cultural •••┈✾~🍃🌺🍃~✾┈••
شیعه پژوهی یکی از رشته های نوپدید است که حتی در ایران شیعی هم کمتر شناخته شده و چندان مورد حمایت نیست و در کمتر دانشگاه یا موسسه حوزوی می توان از آن نشانی یافت. این گرایش علمی به مطالعه فرهنگی و تاریخی و مردم شناختی مناطق مختلف جهان اسلام پرداخته تا میراث شیعی را در جای جای جهان اسلام شناسایی و معرفی نماید. و از آنجا که تمامی جغرافیای جهان اسلام در برخی دوره های تاریخی خود با شدت و ضعف شاهد مقاطعی از دولت ها یا جریان های شیعه ستیزانه بوده است، این شیعه پژوهی تاریخی و فرهنگی و میراث شناختی، می تواند کمک بسیار به احیای اسلام اهلبیتی در منطقه به عنوان یک میراث ارزشمند اسلامی بنماید. ناظر به این ضرورت و واقعیت بود که 10 سال پیش به مدت 5 سال در شرایط سخت و دشوار، مطالعات مختلفی درباره پیشینه شناسی تشیع در بزرگترین کشور اسلامی صورت گرفت. خروجی این پروژه آثار زیر بود: - کتاب گفتگوی وضعیت شناسی کنونی تشیع. - کتاب اطلس تاریخ تشیع در اندونزی. - کتاب علمی/پژوهشی: تاریخ تشیع در اندونزی. - کتاب تحقیقی در مذهب امام احمد المهاجر (جد سادات و حبائب اندونزی). - همکاری و مشارکت پژوهشی در تولید دو مستند «اسلام در اندونزی» و «اشک تابوت، عاشورا در بانککولو» پس سال ها و به لطف پیگیری مرکز اسلامی جاکارتا و انتشارات نورالهدی که وابسته به آن است، اولین کتاب به زبان اندونزیایی منتشر گردید. امید است انتشار این اثر به موجی علمی و فرهنگی در اندونزی کمک کند که تلاش می کنند کتاب های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه های اندونزی را درباره وضعیت شناسی تاریخ اسلام در اندونزی اصلاح کنند. در کتاب های موجود که برگرفته از قرائت هلندی های استعمار گر هست، ورود اسلام به اندونزی یک امری دیر هنگام و از طریق هندی های مسلمان (و البته بعضا شیعه) است. ولی بر اساس یافته های فراوانی که اینک وجود دارد، تاریخ ورود اسلام به اندونزی به قرن اول باز می گردد. و شگفت این که در تمامی آثار فوق مبتنی بر یافته های میراث شناختی و فرهنگی داخل اندونزی اثبات شده است که اسلامی اولیه وارد شده به اندونزی یا شیعی بوده و یا رنگ و بوی شیعی داشته است. و شاهد این مدعا پیدایش اولین سلطنت اسلامی در اندونزی در اوائل قرن چهارم هجری است که سلطنتی کاملا شیعی است که توسط یکی از نوادگان امام صادق ع ، با نام عبدالعزیز شاه در منطقه پرلاک تشکیل می شود. با کمال تاسف باید دانست که در اندونزی هنوز میراث پژوهی اهلبیتی و شیعی جامعی صورت نگرفته است و این امر مهم هم در ایران و هم در اندونزی مورد غفلت و بیمهری است، این در حالی است که اگر میراث اهلبیتی در تک تک جزائر اندونزی معرفی گردد، زمینه برای بازنشر اسلام اهلبیتی مبتنی بر اسلام عقلانیت و علم و همزیستی و اسلام خندان و صلح و ... فراهم خواهد بود اگر ... . به پیوست، تصویر کتاب تازه منتشر شده «تحقیقی در مذهب امام احمد المهاجر» که به زبان اندونزیایی منتشر شده وبرخی مطالب مرتبط با موضوع شیعه پژوهی تقدیم می گردد شاید زمینه تداوم این امر مبارک فراهم گردید. همراه ما باشید در کانال معارف اهلبیت https://eitaa.com/shia_cultural •••┈✾~🍃🌺🍃~✾┈••
شیعه پژوهی یکی از رشته های نوپدید است که حتی در ایران شیعی هم کمتر شناخته شده و چندان مورد حمایت نیست و در کمتر دانشگاه یا موسسه حوزوی می توان از آن نشانی یافت. این گرایش علمی به مطالعه فرهنگی و تاریخی و مردم شناختی مناطق مختلف جهان اسلام پرداخته تا میراث شیعی را در جای جای جهان اسلام شناسایی و معرفی نماید. و از آنجا که تمامی جغرافیای جهان اسلام در برخی دوره های تاریخی خود با شدت و ضعف شاهد مقاطعی از دولت ها یا جریان های شیعه ستیزانه بوده است، این شیعه پژوهی تاریخی و فرهنگی و میراث شناختی، می تواند کمک بسیار به احیای اسلام اهلبیتی در منطقه به عنوان یک میراث ارزشمند اسلامی بنماید. ناظر به این ضرورت و واقعیت بود که 10 سال پیش به مدت 5 سال در شرایط سخت و دشوار، مطالعات مختلفی درباره پیشینه شناسی تشیع در بزرگترین کشور اسلامی صورت گرفت. خروجی این پروژه آثار زیر بود: - کتاب گفتگوی وضعیت شناسی کنونی تشیع. - کتاب اطلس تاریخ تشیع در اندونزی. - کتاب علمی/پژوهشی: تاریخ تشیع در اندونزی. - کتاب تحقیقی در مذهب امام احمد المهاجر (جد سادات و حبائب اندونزی). - همکاری و مشارکت پژوهشی در تولید دو مستند «اسلام در اندونزی» و «اشک تابوت، عاشورا در بانککولو» پس سال ها و به لطف پیگیری مرکز اسلامی جاکارتا و انتشارات نورالهدی که وابسته به آن است، اولین کتاب به زبان اندونزیایی منتشر گردید. امید است انتشار این اثر به موجی علمی و فرهنگی در اندونزی کمک کند که تلاش می کنند کتاب های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه های اندونزی را درباره وضعیت شناسی تاریخ اسلام در اندونزی اصلاح کنند. در کتاب های موجود که برگرفته از قرائت هلندی های استعمار گر هست، ورود اسلام به اندونزی یک امری دیر هنگام و از طریق هندی های مسلمان (و البته بعضا شیعه) است. ولی بر اساس یافته های فراوانی که اینک وجود دارد، تاریخ ورود اسلام به اندونزی به قرن اول باز می گردد. و شگفت این که در تمامی آثار فوق مبتنی بر یافته های میراث شناختی و فرهنگی داخل اندونزی اثبات شده است که اسلامی اولیه وارد شده به اندونزی یا شیعی بوده و یا رنگ و بوی شیعی داشته است. و شاهد این مدعا پیدایش اولین سلطنت اسلامی در اندونزی در اوائل قرن چهارم هجری است که سلطنتی کاملا شیعی است که توسط یکی از نوادگان امام صادق ع ، با نام عبدالعزیز شاه در منطقه پرلاک تشکیل می شود. با کمال تاسف باید دانست که در اندونزی هنوز میراث پژوهی اهلبیتی و شیعی جامعی صورت نگرفته است و این امر مهم هم در ایران و هم در اندونزی مورد غفلت و بیمهری است، این در حالی است که اگر میراث اهلبیتی در تک تک جزائر اندونزی معرفی گردد، زمینه برای بازنشر اسلام اهلبیتی مبتنی بر اسلام عقلانیت و علم و همزیستی و اسلام خندان و صلح و ... فراهم خواهد بود اگر ... . به پیوست، تصویر کتاب تازه منتشر شده «تحقیقی در مذهب امام احمد المهاجر» که به زبان اندونزیایی منتشر شده وبرخی مطالب مرتبط با موضوع شیعه پژوهی تقدیم می گردد شاید زمینه تداوم این امر مبارک فراهم گردید. همراه ما باشید در کانال معارف اهلبیت https://eitaa.com/shia_cultural •••┈✾~🍃🌺🍃~✾┈••
هدایت شده از م رضایی
هدایت شده از م رضایی
هدایت شده از م رضایی
هدایت شده از م رضایی
متنی اندونزیایی به همراه ترجمه ان، درباره ضرورت بازنگری در کتاب های درسی تاریخ اسلام در اندونزی و ارائه قرائت درست از تاریخ ورود اسلام در قرن اول توسط امام علی ع و صحابه ای خاص (که عمدتا شیعه) بوده اند
هدایت شده از م رضایی
*DR Haikal Hasan* Bagi yang berada di Spanyol dan Inggris. Mohon bantuan untuk melihat dokumen pada perpustakaan yang ada di artikel di bawah ini. Kembali Bukti bukti sejarah terkuak, *Pemalsuan sejarah bangsa Indonesia oleh Belanda dan para Misionarisnya terbantahkan satu persatu. Islam bangsa Arab dan Nusantara telah menyatu sejak Tahun 600 M*. *KEMENDIKBUD HARUS SEGERA MELAKUKAN RISET Tentang TEMUAN INI!* *TERNYATA ISLAM MASUK INDONESIA BUKAN DARI PEDAGANG GUJARAT (VERSI BELANDA).* *YANG BENAR ISLAM DI PERKENALKAN OLEH RASULULLAH THN 625 M MELALUI UTUSAN 'ALI BIN ABI THALIB DLL.* *Maa Syaa Allah.. Fakta Sejarah Mencengangkan. Rekam Jejak Dakwah Para Shahabat Nabi di Indonesia* ==================== *FAKTA SEJARAH ISLAM DI INDONESIA YANG TELAH DIBELOKKAN OLEH BELANDA !!* 🕋🕌🕋🕌🕋🕌🕋🕌 *SEJARAH ISLAM PERTAMA KALI MASUK KE INDONESIA, YANG BELUM DIKETAHUI OLEH UMAT ISLAM* Mau tanya, adakah di antara kita yang pernah membaca buku sejarah bahwa Sahabat Nabi 'Ali bin Abi Talib pernah ke Jepara Indonesia ? ==================== 💎 *Islam masuk ke Indonesia pada massa kekhalifahan Generasi Terbaik (Khulafaur Rasyidin)* 💎 ➡ *Islam pertama kali masuk ke Indonesia BUKAN melalui jalur perdagangan dan bukan dalam hal perekonomian.* ➡ *Allah Subhanahu Wa Ta'ala berfirman ﷺ :* *وَماَ أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِيْنَ* - 🌿 *"Dan Kami tidak mengutus engkau melainkan untuk (menjadi) rahmat bagi seluruh alam". (Qs. AL-Anbiya:107)* 👉 *'Ali bin Abi Thalib radhiyallohu 'anhu, pernah datang dan berdakwah di Garut, Cirebon, Jawa Barat (Tanah Sunda), Indonesia, tahun 625 M. [1]* 👉 *Ja'far bin Abi Thalib, berdakwah di Jepara, Kerajaan Kalingga, Jawa Tengah (Jawa Dwipa), Indonesia, sekitar tahun 626 M. [2]* 👉 *Ubay bin Ka'ab, berdakwah di Sumatera Barat, Indonesia, kemudian kembali ke Madinah. Sekitar tahun 626 M. [3]* 👉 *'Abdullah bin Mas'ud, berdakwah di Aceh Darussalam dan kembali lagi ke Madinah sekitar tahun 626 M. [4]* 👉 *'Abdurrahman bin Mu'adz bin Jabal, dan putera-puteranya Mahmud dan Isma'il, berdakwah dan wafat dimakamkan di Barus, Tapanuli Tengah, Sumatera Utara sekitar tahun 625 M. [5]* 👉 *'Akasyah bin Muhsin Al-Usdi, berdakwah di Palembang, Sumatera Selatan dan sebelum Rasulullah Wafat, ia kembali ke Madinah sekitar tahun 623 M. [6]* 👉 *Salman Al-Farisi, berdakwah Ke Perlak, Aceh Timur dan Kembali Ke Madinah sekitar tahun 626 M. [7]* *keterangan: ([1] s/d [7] bisa dilihat di bawah, di foot note)* Seperti yang kita ketahui sebelumnya *_dipelajari di sekolah bahwa Islam datang melalui pedagang Gujarat India_*. Padahal bukan seperti itu. Ini cara para orientalis, yang *disebarkan oleh orientalis terkemuka Belanda, yang pertama kali bernama J. Pijnapel lalu Snouck Hugronje yang notebene "ingin menutupi sejarah bahwa Indonesia adalah bagian pada kekhilafahan 'Utsman bin 'Affan"*. *_Oleh karena itu Indonesia patut diperhitungkan_*. 📝 *_Demi mencapai tujuannya itu, ia mempelajari bahasa Arab, mengaku sebagai seorang Muslim, dan bahkan mengawini seorang Muslimah, anak seorang tokoh di zamannya_* 🔎 *Sebuah artefak ditemukan* bahwa saat itu di Indonesia tepatnya di pulau Jawa yaitu *KALINGGA, Jepara.* Pada tahun 640-650 M ada sebuah kerajaan yang ratunya adil bernama RATU SIMA dan anaknya bernama RATU JAYISIMA. 🌟Ketika itu ada seorang dari tanah Arab yang diutus pada masa 'Utsman bin 'Affan dari BANI UMAYYAH. Bani Umayyah adalah kekhalifahan Islam pertama (Muawiyah bin Abu Sofyan) setelah masa Khulafaur Rasyidin. Lalu singgah di Kalingga-Jepara, kemudian Ratu Sima dan Putrinya masuk Islam dan memerintah dari tahun 646-650 M, dan Islam belum berkembang saat itu, lalu ditandai adanya surat-menyurat atau korespondesi antara Ratu Sima pada masa Bani Umayyah untuk didatangkan Guru-guru untuk berdakwah. *Surat-surat mereka sekarang tersimpan di MUSEUM GRANADA, SPANYOL.* Indonesia adalah salah satu *sasaran atau tujuan sahabat-sahabat Nabi untuk berdakwah.*
هدایت شده از م رضایی
↪ Setelah masa kekhalifahan 'Utsman Bin 'Affan, lalu Ali bin Abu Thalib & kemudian *digantikan oleh tabi'in 'UMAR BIN 'ABDUL 'AZIZ yang memerintah pada tahun 711 M.* *SEBARKAN !*
هدایت شده از م رضایی
ترجمه:
هدایت شده از م رضایی
*دکتر هایکل حسن* برای کسانی که در اسپانیا و انگلیس هستند. لطفا برای مشاهده اسناد موجود در کتابخانه در مقاله زیر کمک کنید. بار دیگر شواهد تاریخی فاش شد، *جعل تاریخ مردم اندونزی توسط هلندی ها و مبلغان آنها یکی یکی رد شد. اسلام اعراب و مجمع الجزایر از سال 600 پس از میلاد* متحد شده است. *وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ باید فوراً در مورد این یافته ها تحقیق کند!* *به نظر می رسد که اسلام وارد اندونزی نشده است، نه از تجار گجرات (نسخه هلندی).* *اسلام حقيقي را رسول الله در سال 625 ميلادي از طريق پيام علي بن ابي ثالب و غيره معرفي كرد. *ما شاءالله.. حقایق تاریخی شگفت انگیز. سابقه دعوت از اصحاب پیامبر در اندونزی* ===================== *حقایقی در مورد تاریخ اسلام در اندونزی که توسط هلندی ها آشفته شده است!!* 🕋🕌🕋🕌🕋🕌🕋🕌 *تاریخ اسلام برای اولین بار وارد اندونزی شد که مسلمانان آن را نمی دانستند* می خواهم بپرسم آیا هیچ کدام از ما تا به حال در کتاب تاریخی خوانده ایم که صحابی حضرت علی بن ابی طالب به جپاره اندونزی رفته است؟ ===================== 💎 *اسلام در زمان خلافت بهترین نسل (خلفور راسیدین) وارد اندونزی شد* 💎 ➡️ *اسلام ابتدا نه از طریق راه های تجاری و نه از نظر اقتصادی وارد اندونزی شد. ➡️ *الله سبحانه و تعالی می فرماید:* *وَماَ أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِیْنَ* - 🌿 *«و ما تو را نفرستادیم مگر برای رحمت جهانیان». (سوره الانبیاء: 107)* 👉 *علی بن ابی طالب رضی الله آنهو، یک بار در گاروت، سیربون، جاوه غربی (سرزمین سوندا)، اندونزی، در سال 625 میلادی موعظه کرد [1]*. 👉 *جعفر بن ابی طالب، در جپارا، پادشاهی کالینگا، جاوه مرکزی (جاوا دویپا)، اندونزی، در حدود سال 626 میلادی موعظه کرد [2]*. 👉 *عبی بن کعب، در غرب سوماترا، اندونزی موعظه کرد، سپس به مدینه بازگشت. در حدود سال 626 پس از میلاد [3]*. 👉 *عبدالله بن مسعود در آچه دارالسلام موعظه کرد و در حدود سال 626 بعد از میلاد به مدینه بازگشت. 👉 *عبدالرحمن بن معاذ بن جبل و پسرانش محمود و اسماعیل موعظه کردند و درگذشتند و در حدود سال 625 بعد از میلاد در باروس، مرکزی تاپانولی، سوماترای شمالی به خاک سپرده شدند. 👉 *عکاسیه بن محسن العصدی در پالمبانگ سوماترای جنوبی موعظه کرد و قبل از وفات پیامبر در حدود سال 623 میلادی به مدینه بازگشت [6]*. 👉 *سلمان الفارسی، در حدود سال 626 پس از میلاد به پرلک، شرق آچه موعظه کرد و به مدینه بازگشت. *نکته ها: ([1] تا [7] را می توان در زیر، در پاورقی مشاهده کرد)* همانطور که قبلا می دانستیم *_در مدرسه آموختیم که اسلام از طریق بازرگانان گجرات هند آمده است_*. با اینکه اینطور نیست این همان راه شرق‌شناسی است که *خاورشناسان برجسته هلندی، ابتدا به نام جی. پیجناپل و سپس اسنوک هوگرونجه، که ظاهراً «می‌خواستند بر این تاریخ که اندونزی بخشی از خلافت عثمان بن عفان بوده است، سرپوش بگذارند» رواج دادند. *_بنابراین اندونزی را باید در نظر گرفت_*. 📝 *_برای رسیدن به هدفش زبان عربی خواند و ادعای مسلمانی کرد و حتی با زن مسلمان دختر یکی از شخصیت های زمان خود ازدواج کرد. 🔎 *مصنوعی پیدا شد* که در آن زمان در اندونزی، به طور خاص در جزیره جاوه، یعنی *KALINGGA، Jepara.* در سالهای 640-650 میلادی پادشاهی وجود داشت که ملکه زیبایش ملکه سیما و فرزندش ملکه جیسیما نام داشت. 🌟در آن زمان شخصی از عربستان بود که در زمان عثمان بن عفان از بنی امیه مبعوث شد. بنی امیه اولین خلافت اسلامی (معاویه بن ابوسفیان) پس از زمان خلفور راسیدین بودند. سپس در کلنگه جپاره توقف کرد، سپس ملکه سیما و دخترش به اسلام گرویدند و از سال 646 تا 650 میلادی حکومت کردند و اسلام در آن زمان هنوز توسعه نیافته بود، سپس با نامه‌ها یا مکاتبات ملکه سیما در زمان امویان مشخص شد. معلمان را برای موعظه بیاورید *نامه های آنها اکنون در موزه گرانادا، اسپانیا نگهداری می شود. اندونزی یکی از *هدف ها یا اهداف دوستان پیامبر برای تبلیغ بود.*
شهری بنام قدوس با نماد مسجد الاقصی در جاوه مرکزی اندونزی که نزدیک به 6 قرن بیش در اندونزی توسط یک عارف مسلمان با گرایش های اهلبیتی با نام سونان جعفر صادق بنا شده است:
🏴🏴🏴. السلام علیک یا ایتها الصدیقة الشهیدة در آستانه شهادت مظلومانه حضرت زهرا علیها سلام؛ ➖ به زودی؛ باز ارائه اصلاحیه پوسترهای خطبه فدکیه آن حضرت به زبان اردو: