eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
71 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال: از کجا بفهمیم که در راه خدا رشد داشته‌ایم؟ پاسخ: با گذر سن و در بازه های سال به سال یا چند سال به چند سال، چند اتفاق باید برای انسان بیفتد؛ اینها ملاک رشد است. ۱. اینکه کم کم تلاطمش کمتر شود و به وقایع پیرامونش عکس العمل تند و افراطی نشان ندهد. به عبارتی صبورتر شده باشد. ۲. تعلقاتش به اشیاء و اشخاص کمتر شود. این استاد نشد، یکی دیگر. این زن رفت یکی دیگر. این بچه سر به راه نشد، طوری نیست دنیا ادبش میکند، پول داشتیم که داشتیم، نداشتیم هم نداشتیم. هرچه آدم مسن تر میشود باید تعلقاتش کم شود. تا حالا دیده اید پدر بزرگ بهانه بگیرد؟ نوه بهانه می گیرد و پدربزرگ بزرگواری می کند و حاجتش را بر می آورد. ما هم دیگر بزرگ شده ایم پس بجای بهانه گرفتن باید مواظب دیگران باشیم. ۳. میلش به عبادت و خلوت فزون شود و عشقش در زندگی بشود فراغت برای عبادت. دائما ذاکر باشد. ۴. از پرسه زدن علمی در اینطرف و آنطرف دست بکشد و گمشده اش را در کتاب خدا بیابد. این، واقعأ توفیق میخواهد. ۵. خودش را بیشتر جمع و جور کند و اسارتش در چنگ شکم و پایین شکم کنترل شده تر باشد. ۶. فکر و ذکرش از خوردن و جمع کردن تبدیل شود به سیر کردن و روزی رساندن. حریص باشد برای کمک به دیگران و بفهمد گره های سفر آخرت اینطور باز میشود. ۷. کم کم بفهمد وقایع و سرنوشت ها و ارزاق، خیلی دست خودش نیست؛ پس بیشتر تسلیم باشد و از خدا بخواهد و در نهایت، به آنچه خداداده راضی باشد. ۸. انس و علاقه اش به ارواح طیبه انبیاء و اوصیاء و اولیاء زیادتر شود و بتواند رابطه برقرار کند. ۹. رها کند، ول کند، گیر ندهد، در جزئیات گیر نکند، و آزاد باشد از همه چیز جز خدا و راه خدا. ۱۰. سکوتش زیاد شود، زهدش فزون گردد، آرام شود، متانت پیدا کند، .... بل الإنسان على نفسه بصيرة ( بلكه انسان خودش از وضع خود آگاه است) قیامت۱۴ م-ن •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
طعم تمدن مهدوی ۱. در روایت داریم شخصی از امام پرسیده بود که چرا رفتار امام ع با ایشان عوض شده است. حضرت فرموده بود: الذی غیرک لاخوانک(۱) آنچه حال تو را نسبت به مومنین تغییر داد (باعث تغییر حال امام نسبت به تو شد.) ۲. این یعنی میزان قرب و بعد ما به امام بسته به رفتاری است که به مومنین داریم. هر چقدر با آنها بهتر رفتار کنیم به همان نسبت به امام نزدیکتریم و بالعکس. ۳. یک شاهد زنده برای فهم نوع رفتار درست نسبت به مومنین همین اربعین است. در اربعین فارغ از رنگ و سن و شغل و ثروت و ملیت آنچه که تعیین کننده است «زائر» بودن است. ۴. برادران عراقی چقدر زیبا این «معنا» را یافته اند و در برابر معنای «زائر» بودن معنای «نصرت و خدمت» را به زیبایی تصویر می‌کنند. به دنبال خدمت و نصرت به زائر هستند. هر چه که باشد از تهیه غذا و محل استراحت تا در اواخر مسیر ماساژ پاهای خسته. از تعمیر کیف و کوله تا کالسکه و حتی عینک. هر مشکلی که ممکن است در این مسیر پیش بیاید، انصاری دارد. ۵. زندگی اربعین را همین ها زیبا کرده است و این رویکرد می‌تواند همه زندگی ما را زیبا کند. رویکرد مهاجر و انصار یعنی همه در مسیر رسیدن و تناسب پیدا کردن با امام در حرکتیم و در این حرکت در حد توان به کمک به یکدیگر و نصرت به هم «فکر» و «اقدام» می‌کنیم. ۶. بعد از اربعین این خدمت و نصرت در کرونا هم زنده شد با همدلی و مواسات. یکی از جلوه های زیبای این روزها خدمت و نصرت مردم در مسیر حرکت زوار تا مرزها و بالعکس است. چیزی که هر سال نسبت به سال قبل جدی‌تر و گسترده‌تر شده است هیاتها و موکب‌هایی که شبانه روزی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند و هر کس در این مسیر قدم گذاشته خاطره های زیبایی از آن دارد. ۷. این یعنی فارغ از عناوین «همسر»؛ «فرزند»، «دوست»، «همسایه»، «پدر»، «مادر»، «خواهر و برادر»، «همکار» و ... به دنبال خدمت به محبین و شیعیان اهل بیت باشیم هر خدمتی در مسیر حرکت به سمت امام که نیاز است و لازم است. ۸. چه اربعین باشد چه هر زمان دیگری. چه غذا پختن باشد چه هر خدمت دیگری. ۹ .این رویکرد می‌تواند ما را هر جا که هستیم به سرعت وارد تعامل با اماممان کند و اربعین تمرینی برای این نوع زندگی است. زندگی‌ای که بیش از همه طعم و یاد زندگی «مهدوی» دارد و هر چقدر انسان در آن پیش برود شوقش به دیدار «امام غائب حاضر» بیشتر می‌شود. محمد مهدی عباسی اللهم عجل لولیک الفرج -------------' (۱).دَخـَلْتُ عَلَی أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَنَظَرَ إِلَيَّ بِوَجْهٍ قَاطِبٍ فَقُلْتُ مَا الَّذِی غَيَّرَكَ لِی قَالَ الَّذِی غَيَّرَكَ لِإِخْوَانِكَ بَلَغَنِی يَا إِسْحَاقُ أَنَّكَ أَقْعَدْتَ بِبَابِكَ بَوَّاباً يـَرُدُّ عـَنـْكَ فـُقَرَاءَ الشِّيعَةِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّی خِفْتُ الشُّهْرَةَ فَقَالَ أَ فَلَا خِفْتَ الْبـَلِيَّةَ أَ وَ مـَا عـَلِمـْتَ أَنَّ الْمـُؤْمـِنَيْنِ إِذَا الْتَقَيَا فَتَصَافَحَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الرَّحْمَةَ عَلَيْهِمَا فَكَانَتْ تِسْعَةٌ وَ تِسْعُونَ لِأَشَدِّهِمَا حُبّاً لِصَاحِبِهِ فَإِذَا تَوَافَقَا غَمَرَتْهُمَا الرَّحْمَةُ فـَإِذَا قَعَدَا يَتَحَدَّثَانِ قَالَ الْحَفَظَةُ بَعْضُهَا لِبَعْضٍ اعْتَزِلُوا بِنَا فَلَعَلَّ لَهُمَا سِرّاً وَ قَدْ سـَتـَرَ اللَّهُ عـَلَيْهِمَا فَقُلْتُ أَ لَيْسَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّلَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ فَقَالَ يَا إِسْحَاقُ إِنْ كَانَتِ الْحَفَظَةُ لَا تَسْمَعُ فَإِنَّ عَالِمَ السِّرِّ يَسْمَعُ وَ يَرَی اسحاق بن عمار گويد: خدمت امام صادق علیه السلام رسيدم، حضرت با ترشرویی به من نگريست، عرض کردم: سبب دگرگونی شما با من چيست؟ فرمود: آن چه تو را با برادرانت دگرگون ساخته، ای اسحاق به من خبر رسيده که در منزلت دربان گذاشته‌ای تا فقراء شيعه را راه ندهند. عرض کردم: قربانت، من از شهرت ترسيدم، فرمود: از بليه نترسيدی؟ مگر نمی‌دانی که چون دو مؤمن ملاقات کنند و مصافحه نمايند، خدای بر آنها رحمت نازل کند که نود و نه قسمت آن برای آن که رفيقش را دوست‌تر دارد باشد و چون در دوستی برابر باشند (باهم بايستند) رحمت خدا، ايشان را فرا گيرد و چون برای مذاکره بنشينند، برخی از فرشتگان نگهبان آنها به برخی ديگر گويند از اینها کنار گيريم، شايد رازی داشته باشند که خدا بر آنها پرده کشيده باشد. عرض کردم: مگر خدای نمی‌فرمايد: (بگفتاری دم نزند جز آن که نزد او رقيب حاضر باشد، 18 سوره 50) فرمود: ای اسحاق! اگر نگهبانان نشنوند، خدای عالم السر بشنود و ببيند •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
قشنگترین قسمت زیارت سلام قبل از کرونا چند سال توفیق زیارت اربعین داشتم. یکی از قشنگترین قسمت های زیارت ارباب اونجایی بود که برای دیگران دعا میکردم. قبل از سفر پیامی در کانال می‌گذاشتم و می‌گفتم به صورت عمومی برای همه همراهان و مخاطبان پاتوق بچه شیعه‌ها دعا خواهم کرد و اگر کسی میخواد به اسم دعاش کنم اسم‌ یا اسم مستعارش رو برام بفرسته. سیلی از پیام‌ها و اسم‌ها برام میومد و البته همراه با جملات و اشعار فوق العاده از مناجات با امام حسین ع و حاجات مختلف و... کربلا که می‌رسیدم بین الحرمین نت نداشتم. می‌نشستم و یکی یکی پیام‌ها رو باز می‌کردم و از طرف اونها سلام می‌دادم و دعای مختصر و بعد به پیامشون جواب میدادم: الان بین الحرمین نائب الزیاره و دعاگوی شما هستم ولی چون نت ندارم این پیام بعدا به دست شما خواهد رسید. این قسمت زیارت قشنگترین قسمت زیارت بود. حس می‌کردم اگر خودم رو‌سیاهم ولی نماینده و سلام رسان کلی آدمهای عاشق هستم که به خاطر اونها هم که شده آقا تحویلم می‌گیره و جوابم رو میده. امسال توفیق زیارت اربعین ندارم🥺 اگر رفتید زیارت، بزرگواری کنید و از طرف حقیر هم زیارت کنید و سلام بدید و دعام کنید. علی حسنوند اللهم عجل لولیک الفرج •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
زیستن به شیوه‌ای دیگر هم ممکن است وحید یامین پور (بخشی از کتاب ماجرای فکر آوینی- پیشنهاد میکنم این پست را بخوانید) سبک زندگی که انتخاب بشر برای شکل دادن به دنیای پیرامون خودش است، ناشی از تفکر، میل و ادراک او از عالم است. سبک زندگی غربی در فرهنگ عمومی، هنر و معماری، پوشش و حتی نوع تغذيه و تفریح او پیداست. غالبا نخستین مواجهه تمدن ها و ملتها با غرب از طریق سبک زندگی آنهاست؛ نوعی از سبک زندگی مبتنی بر لذت گرایی، مصرف زدگی و تكاثر. برای درک این تفاوت مبنایی، نیاز است که مثال هایی زده شود. داریوش شایگان کتاب خوبی به نام آسیا در برابر غرب دارد. در این کتاب این در بخش آخر کتاب، تمدن های آسیایی را با نگاهی فلسفی بررسی کرده است. شایگان در بخش آخر این قصه را آورده است که فردی اروپایی در سفرش به چین دید پیرمردی با زحمت کشاورزی می کند: دلو را در چاه می اندازد، آب میکشد و در چرخی می روید می آید. به او می گوید که به جای آنکه خودش را شکنجه دهد، باید کانالی بکشد و اهرمی بگذارد تا با یک حرکت آب را بالا بکشد و آبیاری کند. پیرمرد می خندد و می‌گوید که هفتاد سال است دارد این طور کشاورزی می کند، و نه این که به عقل خودش نرسیده باشد، بلکه این نوع از کار را آیین عبادی می‌داند و نیازی به این توصیه ها ندارد. دقیقا مثل این است که به ما بگویند وقتی می‌توانیم نمازمان را سه دقیقه ای بخوانیم، چرا در ده دقیقه می‌خوانیم. ما در حال عبادتیم. چرا برایمان تعیین تکلیف می‌کنند؟ آدم مدرنیست می‌گوید که باید سه دقیقه‌ای بخوانیمش و برویم سراغ کارهای دیگر؛ دقیقا مدرنیته نگاهش به نماز این است. نماز را باید زود خواند و رفت سراغ بعدی و بعدی. باید زیادش کرد. زیاد شدن مهم است. معنای "الهاکم التکاثر" این است که افزون خواهی، بشر را فریفته است. زمانی در قمصر، داشتند خانه ای به سبک خانه های سنتی کاشان می‌ساختند گشته بودند و آینه کارهای قدیمی را پیدا کرده بودند که همچنان به نسبت سنتی کار می کردند، مشغول تماشای کار کردنشان بودم. برای ساختن گلهای آینه‌ای ، گلبرگ ها را یکی یکی می کشیدند روی آینه، میکندند، میچسباند و دوباره گلبرگ بعدی. گفتم: «گل را بکشید. کامل دربیاورید و بگذارید چرا گلبرک گلبرگ؟!» نگاهی عاقل اندرسفید کرد: «که بعدش چه‌کار کنم؟" گفتم" میروید اتاق بعدی، دوباره گل می‌چسبانید. بعد خانه بعدی. او عجله مرا نمی‌فهمید. او دارد عبادت می‌کند. مسیرش همین است. مثل کسی که می‌رود مشهد. می تواند سوار هواپیما شود و دوساعته برسد مقصد زیارت کند و برگردد. اما او دارد مسیر زیارتش را طی می کند. نمی‌خواهد که فقط برود و برگردد. دارد صعود می کند. این طور دارد به کمال می‌رسد. چرا عجله کند؟ همین سؤال را برخی درباره پیاده روی اربعین می پرسند. درکی از سیرو سلوک ندارند. عجلد و تکاثر، یکی از مبانی سبک زندگی غربی است. همه سخن بر سر آن است که چرا مدرنیست ها تفکر خود را برای زندگی کل بشر، مبنا قرار داده اند؟ چرا تصور کرده اند هیج شیوه ای از زیست در تاریخ نبوده است که شایسته ارزش گذاری باشد؟ بوده است و بهتر هم بوده است: زیستی راحت تر. آرامش بخش تر و زیباتر از زندگی مدرن. از دوستی شنیدم که ابرکوه شهری کویری است. آب ندارد. با دردسر بسیار از چاه آب میکشند. از قدیم این شیوه بین آنها مرسوم است که گاوی را می بندند به دلوی. گاو مقداری از چاه دور می شود و با خودش این دلو را از چاه بیرون میکشد و دلو در کانال آب خالی می شود و آب در کانال می آید. این گاو با موسیقی خاصی حرکت می کند. کسی کنار چاه مینشیند ولی در دستگاه «شور» میزند. گاو از دستگاه شور هیجان می گیرد و از چاه فاصله می گیرد. دلو از چاه بیرون می آید و آب را می ریزد. بعد این صدای نی را قطع می کنند و گاو برمی گردد و دلو در چاه می افتد. دوباره شور می نوازند و گاو می آید جلو و به همان ترتیب کار ادامه می یابد. ممکن است کسی بگوید که موتوربرق بگذارند و آب را بیرون بکشند؛ اما آن ها دارند زندگی می کنند، با گاو و موسیقی و .... عجله ای در کار نیست. مدرنیته می‌گوید روشن است که اینها باید دستگاه بگذارند و زودتر آب بکشند و زودتر سیراب شوند؛ روشن است که انسان ها باید بیشتر تولید کنند؛ روشن است باید زودتر برسد، بیشتر پول دربیاورد و بیشتر مصرف کند؛ اما حقیقت این است که هیچ یک از اینها مسلم و روشن نیست . پذیرش این حرف ها درفضایی است که همه اینها بی دلیل مسلم انگاشته شده، بسیار دشوار است. جایی پرسیدی برای چه این فروشگاه های بزرگ را در تهران می سازند. طوری نگاه کردند که انگا اصحاب کهف از غار بیرون آمده اند! گفتند روشن است که راحت می شود خرید کرد در فروشگاه های بزرگ غرب، ساعت نصب نمیکنند. پنجره ای هم رو به بیرون ندارد. ادامه در پست بعد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
ادامه پست قبل وقتی کسی وارد میشود نباید گذر زمان را احساس کند. باید در این فضا زندگی کند. از در که بیرون می آید، ناگهان می بیند شب شده است. انگار بخشی از زندگی انسان خرید کردن است و بخش مهم آن است، چون لذت وصف ناپذیری دارد. اگر برگردیم به دویست سال پیش و به انسانی بگوییم که بخشی از زندگی اش باید صرف خرید کردن شود، می خندد و ما را دیوانه می پندارد؛ اما انسان امروز برنامه می ریزد که صبح تا شبی برود هایپراستار خرید کند. جای شکرش باقی است که کازینو در کشورمان نداریم. کازینوها هم همین طور است. پنجره به بیرون ندارد. ساعت ندارد. هرکس برود داخل، آمدنش با خداست. واقعا با خداست، چون آن جا سرزمین شیاطین است. کتاب بيوتن امیرخانی خوب نشان میدهد که کازینو با آدم چه می‌کند. نماز آدم راحت قضا می شود.. هایپراستار هم همین کار را میکند. مالها و فروشگاه های عظیم به نیاز دامن می‌زنند؛ نیاز به خرید و نیاز به داشتن، تنوع اجناس که ناشی از دانش پیشرفته ای در صنایع تبدیلی و بسته بندی است، به نیازها دامن می زنند. من از خیلی ها شنیده ام که گاهی برای خرید چند جنس وارد این هایپرها و مال های بزرگ می شوند، ولی با چند برابر اجناس مورد نیازشان خارج می شوند. و هرگاه هم به خاطر ضعف توان خرید از خرید بیشتر عاجز باشند، عمیقا افسرده می شوند. باید به خودمان این فرصت را بدهیم و به این فکر کنیم که زیستن به شیوه‌ای دیگر هم ممکن است. نباید این همه را این چنین مسلم بدانیم. نباید اینها صورت پیش فرض هایی در ذهن همه بماند. تاریخ آن طور نبوده است که مدرنیست ها گفته اند. واقعا زندگی ما خنده دار است. اگر زندگی ما را به مردم دویست سال قبل نشان بدهند، به ما می خندند. نخستین اعتراض همین است که بشر امروز چرا این شیوه زندگی را مفروض دانسته است. این زندگی دیوانه وار است، نابخردانه است، عقل در آن نیست. بشر امروز فقط خیال می کند که عاقل است. تمام سخن همین است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
27.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی عربی تزورونی همراه با زیرنویس فارسی. التماس دعا •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
دلهای مشتاقی که سُر خوردند و روی برتافتند عین‌صاد ﮺ من بسيار ديده‏ ام دل‏هاى مشتاق و آرزوهاى جوانى را، كه با توجّه و ديدار و يا نقل حكايت معنويت بزرگان، به طلبگى روى مى‏ آوردند و با خيال خام و بدون توجّه به فاصله‏ ها و مراحل كار، با اشتياق به صرف و نحو آويختند و از فقه و اصول بالا رفتند و پس از تجربه‏ ى اين علوم و پس از ديدار با نقطه ضعف‏هاى همراهان و پيش‏كسوتان، سر خوردند و روى برتافتند و رفتند و رفتند؛ و يا زمين‏گير و ذليل ماندند و يك عمر را به حسرت و كاشكى گذراندند. و اين داستان، فقط در طلب فقه و راه طلبگى نيست، كه در هر راهى از خدمت و عبادت و جهاد و فداكارى، اين مشكلات و اين پيچ و خم‏ ها و اين فراز و نشيب راه و شماتت دوست و دشمن و كوتاهى همراهان و پيش‏كسوتان هست. و اين تويى كه بايد با شناسايى هدف، منتظر همراه و متوقّع راحتى راه نباشى، كه مردان راه، آن‏جا كه پرچم را به دست گرفتند، منتظر نماندند و دل به ترس نسپردند و درهاى قلعه‏ ى خيبر را پيش از رسيدن تمامى نيرو از جاى كندند. 📚  نامه هاى بلوغ ص۱۸۵ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه ۱۰ https://chat.whatsapp.com/I9stSOq4fMC49mSfCUxQdW در صورت پر بودن گروه ۱۰ در گروه ۱۱👇 عضو شوید https://chat.whatsapp.com/BIPzdtQWBT0B2T25BGzmfL
اگر مقصد ابا عبدالله ع است در راهتان شک نکنید 🪴یک نفر می‌گفت اربعین قیامت است،ازدحام است،نمی‌شود زیارت بکنی... 🤔و من با خود فکر می کردم کسانی که قیامت به سمت حسین(ع) می روند بی گمان اهل بهشتند اگر قیامت هم به ما اجازه دهند به سمت حسین(ع)حرکت کنیم بهشت را حسینیه می کنیم. کاش قیامتمان اربعین باشد و اربعینمان قیامت. 🪴یک نفر می‌گفت اربعین را به یک پیاده روی زنانه تبدیل نکنید، شکوه اربعین به یک حرکت مردانه است. 🤔و من با خود فکر می‌کردم حرکت اربعین به دست زنانی جاری شد که مردانه حرکت کردند و مردانه شکوه حسین را در دل اربعین برافراشتند 🌹اربعین حرکت انسان به سمت انسان است فارغ از جنسیت و سن و رنگ و... 🪴یک نفر می‌گفت اربعین همین جاست اربعین در خانه های فقراست بروید خانه فقرا موکب بزنید. 🤔و من با خود فکر می کردم فقرا خانه‌هایشان را به عشق حسین رها می‌کنند و می روند کربلا تا پرچم اربعین را به پا کنند چگونه اربعین درخانه های فقراست؟ 🪴یک نفر می‌گفت اسرای کربلا با اسب به کربلا بازگشتند پیاده نروید ، عصر تکنولوژی ست! 🤔و من با خود فکر می کردم یا از کربلا پیاده می روی تا حسین (ع) را در کوفه و شام زنده کنی یا باید پیاده به کربلا برگردی تا حسین (ع) را درقلبت زنده کنی ،با این پیاده رفتن هاست که گستره حسین(ع) قدم قدم عالم را فرامی گیرد برای ما که سوار دنیا شده ایم و از حسین (ع) فاصله گرفته ایم لازم است تا پیاده شویم و قدم به قدم به اصل خویش باز گردیم 🌹عشق حسین قلب هارا آرام فتح می کند 🪴 یک نفر می‌گفت عراق یک روز دشمن ما بود نروید خون شهیدان پایمال نشود. 🤔و من با خود فکر می کنم خون کدام شهید پایمال می شود؟ همان که پشت لباسش می نوشت اللهم ارزقنا کربلا؟ جنگ ما با بعثی ها و صدام بود نا با محبتن حسین ع. ما در این خاک یک عزیز دردانه گذاشته ایم و به عشق او پا و دست و سر می دهیم و می رویم تا جگر گوشه مان را ببینیم. 🪴یک نفر بود می گفت عراق یک کشور در حال جنگ است و ضعیف است و این هزینه ها برای یک کشور جنگ زده روا نیست... 🤔من با خود فکر می کنم چه کسی این کشور جنگ زده را مجبور می‌کند هزینه کند؟ عراق از اربعین قدرت می گیرد عراق با نیروی حسین است که هرسال قوی تر می‌درخشد عراقی‌ها فهمیده اند حسین(ع) یک قدمشان را هزار قدم جبران می کند 🌹حسین(ع)زیر دِین هیچ کس نمی ماند... 🪴یک نفر می‌گفت پیاده روی اربعین را حکومتی ها ساختند... 🤔 و من با خود فکر می کنم زینب(س)به کدام حکومت متصل بود که از شام تا کربلا را پیاده آمد جابر بن عبدالله انصاری اهل کدام حکومت بود که پیرمرد مجبور بود پیاده به سمت حسین بشتابد. علمای بزرگ شیعه،مردانی که اسمشان کافیست برای استناد، وابسته به کدام حکومت بودند که راه می‌افتادند پیاده، شبانه، از نخلستان ها پنهانی خود را به حسین (ع) می‌رساندند. راست می گویند اربعین یک حرکت حکومتی‌ست و آن هم حکومت حسین (ع)است که زن و مرد و پیر و جوان را از سرتاسر دنیا جمع می کند و به کربلا می‌رساند. 🪴خیلی ها خیلی چیز ها می گویند ... بگذار بگویند این ها یا نمک گیر نشده اند یا اهل نمک خوردن و نمک‌دان شکستن هستند ... *🌹تا مقصدتان اباعبدالله است در راهتان شک نکنید* التماس دعا •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه ۱۰ https://chat.whatsapp.com/I9stSOq4fMC49mSfCUxQdW در صورت پر بودن گروه ۱۰ در گروه ۱۱👇 عضو شوید https://chat.whatsapp.com/BIPzdtQWBT0B2T25BGzmfL
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه هنرمندانه با قرآن كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا [قوم] ثمود به سبب طغيان خود به تكذيب پرداختند إِذِ انْبَعَثَ أَشْقَاهَا آنگاه كه شقى‏ ترينشان بر[پا] خاست فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ نَاقَةَ اللَّهِ وَسُقْيَاهَا پس فرستاده خدا به آنان گفت زنهار ماده‏ شتر خدا و [نوبت] آب‏خوردنش را [حرمت نهيد] •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
⛔️حرف مفت امیدوارم دلخور نشوید. اما واقعا تعبیر دقیقی است؛ گرفتاری جدی عصر شبکه، حرف مفت است. البته این تعبیر را اولین بار هری فرانکفورت، استاد فلسفه اخلاق در سال 1985 در یک سخنرانی مطرح کرد و لب کلامش این بود که حرف مفت امری متفاوت از دروغگوئی است. دروغگو حقیقت را می داند و آنرا کتمان می کند و اما حرف مفت زن اساسا کار به حقیقت ندارد. ✅با این گزاره ها آشنائید: "همه جا را فساد گرفته.". "همه مسوولین فاسدند". "فساد سیستمی است". "همه مردم دروغگویند". "فردا از امروز بدتر است". "اون دولت و این دولت ندارد همه مث همند". "روز به روز مردم بی حیاتر میشن". "مامورین ناجا همه شیتیل بگیرن". "عدلیه خودش دزد سر گردنه است". همین؟ نه. سطح دیگری از حرف مفت زنی هست که ظاهرا خردمندانه تر است و اما هیچ تفاوتی با گزاره های بالا ندارد. کدام حرف ها؟ خیلی از توئیت ها و پست ها و کامنت هایی که مفت هستند. 🔸چرا مفت؟ چون برای بیان آن نه نیاز به بررسی و تحقیق است و نه بابت کذب بودنش هزینه ای داده می شود. مثل حس "حکیم باشی" در توئیتر که باعث می شود افراد فارغ از هر حقیقتی هر آنچه به ذهن شان می رسد و سر قلم شان است را توئیت کنند. 🔹ویژگی کلیدی حرف مفت چیست؟ حرف مفت تنها برای جلوه فروشی است. حرف مفت زن، تنها می خواهد بگوید: "هستم". او اساسا کار با حقیقت ندارد. البته حرفش همیشه هم دروغ نیست. ممکن است صادق یا کاذب باشد؛ هرجا به اصطلاح بار بخورد و فیو و لایک بگیرد و مقبولیت اجتماعی کسب کند. نگاه توهین آمیز به تعبیر حرف مفت نداشته باشید. سخن بر سر یک پدیده جدید در رسانه است که آثار بسیار دردناکی دارد. ما با پدیده ای در عصر شبکه های اجتماعی مواجهیم که افراد روایت و حال خودشان را از واقع می گویند؛ نگرش شان نه بینش. سخن بر سر حس و حال افراد از واقعیت است نه خود واقعیت. آنهم برداشتی که برای او مقبولیت بسازد. 🔸حالا چرا موجب نگرانی است؟ چون اساسا روایت مثل گزاره های خبری، صدق و کذب بر نمی دارد. خبر "90 درصد مسوولین ما دزد هستند" را می شود رد یا تائید کرد اما حس "همه مسئولین ما دزدند" را نه. چون حس فرد است. روایت و نگرش اوست. همین. 🔹اما حرف مفت همیشه بوده است؛ چرا امروز نگران کننده است؟ چون به مدد رسانه شبکه ای، قدرت معناسازی پیدا کرده است. مخاطب حرف مفت، الزاما آنرا حرف مفت نمی داند. حرف مفت، حرف مفت می سازد. تلخ تر اینکه به مرور زمان دغدغه یافتن حقیقت از بین می رود. حرف مفت زنی سکه رایج می شود چون بی هزینه می شود حرف زد و اعتماد به نفس و تشخص پیدا کرد. در این فرآیند معیوب، روایتی حق است که قدرت معناسازی داشته باشد و قدرت معناسازی در تعداد لایک و فیو و چرخش محتواست. حرف مفت اینجاست که بازار می گیرد چون حرفی که بیشتر لایک می گیرد حرف های دوقطبی ساز و هیجانی و احساسی است. در نهایت اینکه رسانه های دروغگو حساب ویژه ای روی حرف های مفت باز می کنند. اساسا دروغ رسانه های شیاد با حرف مفت در کامنت هاست که قدرت نفوذ می گیرد. 🔸و اما چه باید کرد؟ نه حرف مفت بزنیم و نه اجازه دهیم حرف مفت بزنند. سکوت مقابل حرف مفت کمک به توسعه حرف هائی است که بادهواست. این حدیث امام سجاد درباره «اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِن... أَوْ نَقُولَ فِی الْعِلْمِ بِغَیْرِ عِلْمٍ» اشاره به همین حرف مفت دارد. @mahdian_mohsen •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
آهای ساکنان گورستانهای شرق و غرب... 👈جنازه های روی هم تلنبار شده در ایالت ! که در اثر اردوگاه های کار اجباری جان دادید (۱۰ میلیون نفر/ ۱۷۷۰ میلادی) 👈قربانیان شکارهای تفریحی از قبیله ! (سربازان انگلیس برای ۵ دلار و بیشتر برای تفریح، مردان را شکار، سرشان را جدا و بر گردن زنان آویزان می کردند/ ۱۸۲۹ میلادی) 👈زنان و کودکان گرسنه در آفریقای جنوبی! که در اثر محاصره و نبود غذا خاک خوردید، (۴۸ هزار کشته/ ۱۹۰۰ میلادی) 👈قربانیان قحطی در ایران! (۱۰میلیون کشته/ ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی) 👈کودکان خردسال ! که در اثر استنشاق گازهای سمی (که اثرش بر روی کودکان بود) جان سپردید (۱۹۲۰ و ۱۹۲۵ میلادی) 👈زندانیان شکنجه گاه های ! که در یخچال های انسانی جان باختید، (۱۹۶۰ میلادی) 👈قربانیان غیرنظامی حملات ارتش انگلیس در شمالی! (۳۰۰ نفر/ ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ میلادی) 👈دست و پاهای قطع شده در افغانستان و عراق! بدن های قطعه قطعه شده در اثر بمباران در بروندی و بلاروس! استخوان های خردشده ساحل عاج و کامرون و مالی! قبرستان های شرق و غرب عالم که چند قرنی است میزبان قربانیان هستید و چشم انتظار بشریت برای تحقق عدالت و صلح.. خواستم بگویم که با مرگ ملکه، هیچ چیز تغییر نکرده... ما، آزادیخواهان جهان، زمانی جشن می‌گیریم که مرگ استعمار را به نظاره بنشینیم... و در آن جشن بزرگ همه مستضعفان جهان، حضور خواهند داشت.. فاطمه کاتب اللهم عجل لولیک الفرج •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
تفاوت انسانها در زمینه هاي دریافت رحمت برای هر کسی باب یا ابوابی از رحمت خدا مفتوح میشود. باید باب رحمت را شناخت و مراقب بود بسته نشود. باب رحمت برای یکی مراقبت از بیمار یا پدر و مادر پیرش است؛ برای یکی دستگیری مادی و معنوی از مردم برای یکی کتاب نوشتن و ارشاد کردن برای یکی مجلس دینی برقرار کردن. یکی از دوستان ما مجلس روضه ای داشت، گفت خواب دیدند که گفته اند این حسینیه در این محله، محل آمد و رفت حضرت حجت است. این یک باب رحمت است که باید باز نگه داشته شود. برای یکی باب رحمت شرکت در نماز جماعت مسجد است؛ برای یکی معاشرت با اهل الله است؛ برای یکی نماز شب است؛ برای یکی اطعام و انفاق است. باب رحمت اگر بدست آمد باید قدرش را دانست. اگر از دست رفت سخت دوباره بدست میآید. سلوکنامه ۱۵۴۹ پ‌ن: باب رحمت شما چیست؟ آیا قدرش را میدانی که بسته نشود؟ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسرت اربعین اگرچه داغی شد بر جگرمان، آرام می‌شویم با تماشای یاران امام عشق که همین حسرت را بر جگر داشتند تا سر بر خاک گرم معرکه‌ی نبرد گذاشتند. میان‌برنامه‌های اربعینی روایت فتح از امروز به شبکه‌های سیما سپرده شد. *و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام* •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
هجوم مردمِ دین‌گریز به سمت اربعین؟! سیدعلی سیدان فنرِ شوق مردم که دو، سه سال به واسطه کرونا جمع شده بود، امسال ناگهان رها شده. خیزش مردم متدین ایران به سمت اربعین خیره‌کننده است. فقط روز پنجشنبه گذشته، ۴۷۷ هزار زائر از ایران وارد عراق شده‌اند. بی‌سابقه است! با اینکه خبر پخش می‌شود که مرزها بسته است و شرایط زوار بد است اما باز هم عده زیادی به سمت مرزها سرازیر می‌شوند. این صحنه شگفت‌آور چه چیزی به ما می‌گوید؟ اگر نتوان این جوش و خروش عظیم مردم را اثبات «دین‌داری» مردم ایران دانست، قطعاً می‌توان آن را ابطال انگاره «دین‌گریزی» مردم دانست. انگاره‌ای که گروهی از اصلاح‌گران دین دست کم هشتاد سال است که برایش فکت جمع می‌کنند و در دوران جمهوری اسلامی هم مهم‌ترین عامل آن را گره خوردن دین و دولت می‌دانند.  بعد از گذشتن ۴۴ سال از «گره خوردن دین و دولت» در ایران -که همواره اصلاح‌گران دین با آن مخالف بودند- اثبات انگاره دین‌گریزی مردم با چالشی جدی مواجه شده است. توجه داریم که این حجم عظیمی که به سمت اربعین می‌روند، نوک کوه یخی است که بیرون زده است. عده بیشتری، این سوی مرزها مجال رفتن پیدا نمی‌کنند و خود را «جامانده» می‌دانند. می‌دانیم که یک جامعه باید زیرساخت‌های معنایی دین‌داری‌اش بسیار نیرومند باشد که چند میلیون نفرش با وجود سختی‌های مسیر این چنین پای در برگزاری یک آیین مذهبی بگذارند. کار به جایی رسیده که همان کسانی که انگاره دین‌گریزی را تقویت می‌کردند، حالا بدون آنکه به روی خود بیاورند، تغییر فاز داده‌اند و خودشان از سیاست مطالبه می‌کنند که در دین‌داری مداخله کند و با صرف امکانات بیشتر، استقبال مردم از یک آیین دینی را مدیریت کند! کسانی که طرفدار انگاره دین‌گریزی مردم هستند، قطعاً فکت‌هایی برای ادعاهایشان می‌آورند؛ اما بحث این است که اگر دست‌کم هشتاد سال است که ما دچار روند دین‌گریزی هستیم و این روند با پیوند دین و دولت تشدید شده است، همان دین‌داری قبلی هم باید تا کنون از میان رفته بود؛ چه رسد به آنکه شاهد پدیده‌های عجیبی مثل پیاده‌روی اربعین و اعتکاف و احیای شب‌های قدر و ... باشیم. این پدیده‌ها، اگر نتواند دفاعی از دین‌داری مردم و مقاومتشان در برابر موج جهانی سکولاریزاسیون باشد، دست‌کم باید ما را به حیرت وادار کند و در انگاره‌هامان شک کنیم. می‌دانیم که حیرت، مقدمه تفکر است و مع‌الاسف در میان گویندگان این گفتار، چیزی به نام حیرت و تفکر وجود ندارد. پیش‌فرض‌ها و پرسش‌ها و پاسخ‌ها از پیش آماده است و با یک روکش علمی، مدام به دنبال خلق برچسب‌های رسانه‌ای هستند. حتی گاهی پز علمی و بی‌طرف را هم رها می‌کنند و رسماً سخن از «باید و نباید» می‌گویند و «تجویز» می‌کنند و برای مردم، حکومت، دین و خدا (!) تعیین تکلیف می‌کنند و فی‌المثل می‌گویند: «مناسک باید در خدمت انسان باشد» یا «نباید بر طبل اربعین کوبید و آن را تبلیغ کرد» یا «اربعین نباید سیاسی باشد» و... . درباره آینده احتمالی این گفتار: کم‌کم تحقیر مردم و دوری از دین، در این گفتار آشکارتر خواهد شد. تحقیر مردم، آنجایی است که مردم را توده‌ای احمق و بی‌اراده و مفعول فرض می‌کنند که موم دست تبلیغات سیاسی‌اند؛ و دوری از دین، آنجایی است که می‌فهمند دین را هر کاریش بکنند باز هم ذاتاً سیاسی است. یکی از این روشنفکران دینی شیکِ اصلاح‌طلب رسماً گفته بود به خاطر اطلاع از مقاصد جمهوری اسلامی، کربلا نمی‌روم! •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱سلام بچه‌های مهربون ♦️اپلیکیشن رایگان ماهک با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری پویش ملی «سرباز حسینم» کرده. ♦️در این پویش شما میتونید با ارسال فیلم از لب خوانی سرود سرباز حسینم یا ارسال عکس از نقاشی های اربعینی خود و یا ارسال فیلمی از مداحی هاتون در این پویش شرکت کنید. بچه‌ها برای شرکت توی این پویش کافیه اپلیکیشن «ماهک» رو از یا یا دانلود کنید و فیلمها یا نقاشیهای خودتون رو ارسال کنید. قرعه کشی مسابقه در ماه ربیع انجام میشه پس زودتر بجنبید.🌱 جایزه های این پویش شامل 10 عدد دوچرخه و 10 کوله پر از اسباب بازیه دریافت از 👈 بازار| گوگل‌پلی|مایکت 🌺عضویت👇👇 ‌ (\(\ 🌼 („• ֊ •„) ┏━∪∪━━━━━━┓ @mahak_app ┗━━━━━━━━ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
امام حسین را گریه انداخت... به نقل از آیت الله بهجت حضرت سید الشهداء فرمود: «لم تستحلون دمی؟حلالاً حَرمتُ او حراماً حللت؟ چرا ریختن خون مرا حلال می‌دانید؟ آیا حلالی را حرام کرده‌ام یا حرامی را حلال کرده‌ام؟» یک ملعونی جواب داد: «نَحارِبُکَ بُغضاً مِنا لِابیک؛ به‌خاطر بغضی که از پدرت در دل داریم، با تو می‌جنگیم؟ اینجاست که می‌گویند حضرت سیدالشهداء علیه السلام گریه کرد! چرا که ان کسی را که باید به او تحبب (ابراز دوستی) بکند، تبغض (ابراز دشمنی)می‌کند... رحمت واسعه ص۹۸ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
با سلام و احترام ان شا الله فردا حرکت میکنم سمت کربلا. اگر لیاقت بود و توفیق زیارت حاصل شد از طرف همه مخاطبان و همراهان پاتوق بچه شیعه‌ها زیارت خواهم کرد. اگر کسی اسم یا اسم مستعار بفرسته به اسم هم دعا خواهم کرد. حلال کنید و دعا کنید زیارت با معرفت داشته باشم. حسنوند
تو خیلی غنی هستی شخصی، خدمت امام علیه السلام، اظهار فقر کرد. گفت من بیچاره ام حضرت فرمودند: تو خیلی غنی هستی. آن شخص گفت: من هیچ چیز ندارم، مسکین هستم، زمین گیر هستم. حضرت فرمودند: تو خیلی غنی هستی. آن شخص تعجب کرد. گفت: آقا من چطور غنی هستم؟ حضرت فرمودند: حاضری محبتی که از ما، در دل تو هست را بدهی و همه دنیا را به تو بدهند؟ گفت: نه آقا، راضی نیستم. حضرت فرمودند: دیدی گفتم غنی هستی. این نعمت بزرگی است که باید فکر کرد چطور شکر آن را به جا آوریم. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
خاطراتی از زیارت امسال بسم الله الرحمن الرحیم از یکی دو ماه قبل همسرم دنبال گرفتن گذرنامه رفته بود و قرارمان این شده بود که من به خاطر برخی موانع در ایران بمانم و همسر و سه تا از بچه ها بروند. دختر کوچکمان(حسنا ۵ ساله) هم بنا بود پیش مادربزرگش در قم بماند. من دیگر دنبال تمدید پاسپورت خودم نرفتم. البته به خانمم گفته بودم که من آخرش طاقت نخواهم آورد. به اربعین که نزدیک شدیم فهمیدم یک برگه روی پاسپورت می‌زنند به عنوان تمدید پاسپورت. با خودم گفتم حالا برویم برگه را بزنیم خدا را چه دیدی شاید شرایط مهیا شد. فقط دو دقیقه طول کشید تا برگ روی پاسپورت‌ام بزنند. به جوانی که در نیروی انتظامی کارها را انجام می‌داد گفتم "تا حالا در عمرم چنین خدماتی نگرفته بودم". لبخندی زد و گفت "التماس دعا". هرچه به اربعین نزدیک می شدیم التهاب درونیم بیشتر می‌شد شرایط رفتن را نداشتم و اوضاع آنطور که باید پیش نمی‌رفت یک لحظه می‌گفتم بروم و لحظه بعد منصرف می‌شدم. یاد آخرین سفر اربعین افتادم. یک راننده عراقی ما را خیلی اذیت کرد و من هم با او تندی کردم احساس می‌کردم آقا امیرالمومنین علیه السلام از آن بداخلاقی من دلخور است. سه‌شنبه عصر اشک‌هایم جاری شد خطاب به امیرالمومنین گفتم "آقا غلط کردم مرا ببخش". چند دقیقه بعد عزم بر رفتن کرده بودم و همه چیز ناگهان آماده شد. ناگهان همسفر آماده شد، ماشین رفتن آماده شد، فلش مداحی را یکنفر دستم رساند، آبلیموی تازه را یکنفر دیگر دستم داد. همه چراغ قرمزها ناگهان سبز شد. حتی جایی در یک دو راهی مسیر را اشتباه انتخاب کرده بودیم قبل از دوراهی پیاده شدم تا چیزی بخرم مسافر دیگری آمد از فروشنده آدرس پرسید و آنجا فهمیدیم مسیر را اشتباه انتخاب کردیم و بعدش مسیر درست را رفتیم. تا رسیدیم مهران محل پارک ماشین در یک مدرسه مهیا شد، یک ماشین مربوط به موکب اراکی ها که به مرز میرفت مهیا شد و ما را هم با خود تا مرز برد بدون اینکه زحمت بازرسی به ما بدهند و ... خلاصه اینکه بعد از آن "غلط کردم" که به امیرالمومنین گفتم انگار همه چیز هماهنگ شده بود. در مرز مهران رفتیم موکب اراکی ها چند نفر پیرمرد و جوان با صفا و امام حسینی آنجا بودند که خدمت می کردند یکی‌شان که خیلی شوخ طبع بود به ما گفت در مسیر کربلا هر جا گربه دیدید به یاد من بیفتید و دعایم کنید. گفت کربلا گربه زیاد داد همین جمله باعث می‌شود افراد مرا پیش ارباب دعا کنند. ما چون دائم داخل ماشین بودیم اصلا گربه ندیدیم ولی هنگام خروج از حرم امیرالمومنین ع یادمان افتاد که اصلاً گربه ندیده‌ایم همگی ایستادیم و از طرف ایشان سلام دادیم و دعا کردیم. نزدیک به ۴۰۰ نفر آشنا و غریبه التماس دعا گفته بودند در مسیر کربلا تک تک از طرف همه سلام دادم و دعا کردم و حدود صد نفر هم از اقوام و دوستان را یاد کردم و سلام دادم. به همه این ۵۰۰ نفر پیام فرستادم که به یادتان بودم و این بخش سفر یکی از قشنگترین قسمت‌های سفر بود. خانواده ما روز سه شنبه بعد از ۸ روز سفر، ساعت شش صبح وارد مهران شد و ما ساعت نه و نیم صبح همان روز از اراک حرکت کردیم سمت مهران. استوری گذاشتم که بلاخره ما هم زائر اربعین شدیم. بعد از چند دقیقه دیدم همسرجان که هنوز از مهران به سمت اراک حرکت نکرده بود استوری را دیده و در جواب استوری نوشته: "خوش به سعادتتان. هواییم کردی" در پاسخ نتوانستم چیزی بگویم فقط دو تا شکلک گذاشتم. این دو تا شکلک را😵‍💫😳 سفر ما کمی بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید یعنی از وقتی که از اراک حرکت کردیم تا وقتی که برگشتیم به اراک چند ساعت بیشتر از دو شبانه روز شد. نکته جالبی که وقتی رسیدیم ارک متوجه شدم این بود که با این که زیر شلوار همراه برده بودم ولی از لحظه حرکت تا لحظه بازگشت هیچ وقت من شلوارم را عوض نکرده بودم یعنی تمام مدت را یا ما در مسیر بودیم و یا در حال پیاده روی و یا زیارت فقط یک نیم ساعت در یک موکب بین نجف تا کربلا فرصت چرت زدن پیدا کردیم. بقیه خوابمان که شاید کمتر از ۴ ساعت بود در ماشین اتفاق افتاد و البته با آن نشاطی که در من ایجاد شده بود نیاز به خواب زیادی نداشتم. زیارت اربعین فراتر از یک عبادت فردی است. زیارت اربعین قدم زدن در مسیر ایجاد یک فرهنگ و تمدن حسینی و از جنس زمینه سازی ظهور مهدی فاطمه س است و لذا احساس میکنم اجر آن هم بسیار بسیار فراتر از یک عبادت فردی است. ثواب زیارت اربعین را از جنس ثواب زمینه سازی ظهور است که هر قدمش اگر با معرفت باشد می‌تواند آدم را بهشتی کند. در سفر اربعین از اینکه حادثه یا تصادفی رخ دهد و بمیرم هیچ اضطراب و باکی ندارم. مرگ در این مسیر را مثل شهادت است. کاش سایر رفت و آمدهای زندگی‌ام هم همین رنگ و بو را بگیرند. آنقدر الهی که از مردن در مسیرش نهراسم. امید که نام ما هم جزو امام حسینی‌های پر استقامت ثبت شود. علی حسنوند ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ اراک پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
سلام و عرض تسلیت متن زیارت اربعین امام حسین ع لطفا به دست دیگران هم برسانید پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
خواندن متن کوتاه زیر باعث می‌شود که زیارت اربعین را با دقت و معرفت بیشتری بخوانید نگاهی به زیارت آموزنده اربعین آیت الله جوادی آملی اربعین سالار شهیدان بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه عليه) از مفاخر جهان انسان و اسلام و بشریت است. و اربعین از علائم پنج گانه مردان با ایمان است. در آن زیارت هدف انبیاء و اولیاء مشخص شد، و هدف ائمه (علیهم السلام) هم تبیین شد. در زیارت آموزنده اربعین هدف حسینی درست تبیین شد. در آن زیارت که حتما -ان شاء الله در روز اربعین می خوانید- آغاز این زیارت عرض ارادت به پیشگاه سید الشهداست به عنوان (ولایت) که می گوئیم تو ولی خدایی، تو حبیب خدایی، تو نجيب خدایی، تو صفی خدایی. از صفوت او، از ولایت او، از اینکه او منتخب خداست سخن به میان می آید. بعد عرض می کنیم: ما معتقدیم که حسین بن علی این چند کار را کرد: فاعذر في الدعا و منح النصح و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله 1. يعني ما معتقدیم که حسین بن علی بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه علیه) تا آنجا که ممکن بود، راه عذر بهانه جویان را بست، آنها را با علوم الهى آشنا کرد، استدلال کرد، برهان اقامه کرد؛ در قبال برهان، در کنار دلیل نصیحت کردی موعظت کرد؛ در بذل نصیحت کوتاهی نکرد و دریغ نکرد. آنگاه که استدلال اثر نکرد، آنجا که موعظه سودمند نبود؛ شروع کرد به خون دادن، شروع کرد به اسیر دادن، شروع کرد به سر و اعضاء در راه خدا دادن! پس اول برهان، بعد نصیحت؛ وقتی استدلال سودمند نشد، نصیحت اثر نکرد؛ آنگاه پاره تن خود را در راه خدا داد برای اینکه اهداف انبیاء محقق بشود. فرمود: جامعه ای که در دریای فساد اخلاقی به دام هلاکت افتاد، حسین بن علی خون قلبش را داد تا مردم را از برهاند، از برهاند؛ (و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله). 1. ر.ک بحار الانوار / جلد ۸۲/ صفحه ۷۵ مه تهذیب الاحکام / جلد ۶ صفحه ۱۱۳ - زيارة الاربعين ۱۳۷۵/۰۴/۱۱ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
مهسا امینی، میترا استاد، شیلر رسولی هر سه زن بودند از قضا هر سه کُرد. میترا استاد با گلوله توسط شوهرش کشته شد. شیلر رسولی برای حفظ عفت و پاکدامنی اش قربانی شد. مهسا امینی بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. لیبرالها و سلبریتی ها برای شیلر لال شدند به میترا کلی تهمت زدند برای مهسا مدافع حقوق زنان شدند. از مرگ مهسا امینی عمیقا ناراحت و غمیگن هستم او هموطن ما بود؛ برای کسانی که ادعای انقلابی‌گری دارند و ادعا می کنند مدافع نظام، انقلاب و کشور هستند به فرموده سپهسالار این ها دختران ما هستند دختران وطن ما ایران هستند ، مگر می‌شود دخترمان را از دست دهیم اما به سوگ برای او ننشینیم، ممکن است دختران ما گاهی اختلاف سلیقه با ما داشته باشند ، شاید تار موی یکی بیرون باشد و دیگری چادری باشد و اون یکی مانتو بپوشد، اما همه آنها ناموس ما هستند و برای ما مانند فرزندان واقعی عزیز و محترم هستند. امروز نه روز دفاع از گشت ارشاد هست و نه حتی روز کوبیدن آن. امروز روز به سوگ نشستن در غم دختری از سرزمین مان ایران هست آن هم در اربعین سرور و سالار شهیدان مولا حسین (ع). اما برایم همیشه این سوال مطرح است چرا برخورد سلبریتی ها و افراد تاثیر گذار جامعه ما در چنین شرایطی دو گانه است؟ چرا در مرگ میترا استادها نه تنها مدافع حقوق زنان و دختران ایران نبوند بلکه انواع تهمت را به او زدند و او را گناهکار جلوه دادند و قاتل او را مبرا کردند؟ چرا در مورد شیلر رسولی که میشد شهیده راه عفت و پاکدامنی باشد لال شدند و از حق زنان دفاع نکردند و خواستار امر به معروف در جامعه و مبارزه با هنجار شکنی ها نشدند؟ و چرا یکباره درباره خانم مهسا امینی اینگونه بلوا به پا کردند و کشور را آن هم در شب و روز اربعین به هم ریختند؟ خدا کند که هدفشان زدن اربعین و کاستن از شکوه اربعین و به حاشیه بردن اربعین به این بهانه نبوده باشد. یا حتی اهدافی شوم‌تر از این... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh