📚بعضی از #روایات به صورت مطلق، به حقانیت حضرت علی اشاره دارند؛
📖 مانند روایات ذیل که از طریق #عامه و #خاصه از #رسول_خدا صلی الله علیه وآله، نقل شده اند:
«عليّ مع الحقّ و الحقّ مع علي يدور حيثما دار. »
یعنی👈: على با حق و حق با على است هر کجا او باشد حق به آن سو میگراید.
📗 فضل بن حسن، طبرسی، اعلام الوری، تهران، اسلاميه، ۱۳۹۰، سوم، جلد ۲، صفحه ۳۵۰؛
📕محمدباقر مجلسی، جلد ۱۰، صفحه ۴۳۲؛
📗میر حامد حسین لکهنوی، عبقات الانوار، جلد ۱۴، صفحه۵۰۰؛
📒ابوجعفر اسکافی، صفحه ۴۶؛
📕 ابن ابی الحدید، جلد ۲، صفحه۲۹۷؛
📗ابن شهر آشوب مازندرانی، جلد ۳، صفحه ۶۱.
📖و در روایت دیگری که در قالب #دعا از #پیامبر صلی الله علیه وآله نقل شده،
✍آن حضرت از #خداوند میخواهد که:
دوستان امام را دوست بدارد و دشمنانش را دشمن و کمک کنند گانش را یاری دهد و عنایت و توجه خود را از کسانی که از یاری وی دست بر میدارند، قطع کند.
«اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله»
منابع:
📗احمد بن حنبل، جلد۱، صفحه۱۱۸ و ۱۱۹؛
📕احمدبن علی طبرسی، الاحتجاج، جلد ۱، صفحه ۷۴؛
📒شیخ مفید، الارشاد، جلد ۱، صفحه۱۷۶؛
📗 محمدباقر مجلسی، ، جلد۲۱، صفحه ۲۳۹؛
📕محمدبن یوسف صالحي شامی، سبل الهدی، جلد ۱۱، صفحه ۲۹۴.
✳️پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود:
«يَا عَلِيُّ حَربُكَ حَربِي وَ حَربِي حَربُ الله»
یعنی🖊: یا على جنگ با تو، جنگ با من
است و جنگ با من، جنگ با خداست.
📕محمدباقر مجلسی،، جلد ۳۶، صفحه ۳۴۸؛
📗 شیخ صدوق، الامالی، صفحه ۵۶۱.
✳️پیامبر در روایتی #جنگ_کنندگان با حضرت #علی علیه السلام، پس از وفات خود را، از اصحاب #آتش شمرده است.🔥🔥
📚 شیخ طوسی، امالی، صفحه ۳۶۴؛
📗 فرات کوفی، تفسیر فرات، صفحه ۴۷۷؛
📒 مجلسی، ، جلد۲۷، صفحه ۲۰۳.
📚از جمله روایات #خاص، شفاف و پیش گویانه ی #پیامبر صلی الله علیه وآله،
👈👈 روایت مربوط به جهادهای #سه_گانه حضرت #علی علیه السلام، با به ظاهر مسلمانان و تعیین نامهای آنان به اسامی:
🔺« #ناکثین» و« #قاسطین»و « #مارقین» است
✍که جای هیچ گونه شبهه ای، در حق بودن جبهه ی امام و #باطل بودن دشمنان وی باقی نمی گذارد.
منابع:
📗ابن عساکر، ، جلد۴۲، صفحه۴۷۳؛
📕 علاء الدین متقی هندی، کنز العمال، جلد ۱۱، صفحه ۲۱؛
📒 علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه، جلد۱، صفحه ۱۲۶.
🟣⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
چرا میگن آب گرم در وضو کراهت داره
و وضو با آب سرد بهتر از آب گرم است
زیرا میکروب هایی که بر اعضاء وضو قرار دارند و ممکن است نفوذ جلدی پیدا کرده و وارد بدن شوند، فرمانهای آب سرد آنها را نابود میسازد و هر چه آب سردتر باشد اکسیژن آن بیشتر و فعالیت میکروب کشی آن زیادتر است.
وقتی مقداری آب سرد بر اعضای وضو میریزیم، آن عضو سرد شده و جریان خون برای گرم کردن آن قسمت با سرعت و شدت بیشتری به سوی آن قسمت حرکت میکند و باعث طراوت و شادابی پوست و بدن میشود
همانطوری که امروز با ماساژ قلب احیاء انجام میشود و بیمار به زندگی برمیگردد
شستن و دست کشیدن روی اعضای وضو هم باعث تسریع جریان خون در بدن میشود.
امام صادق علیه السلام فرمودند:
کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته میشود،
اما کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته میشود
زیرا اگر وضو با آب سرد صورت پذیرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود، بدن در برابر سرمائی که در اثر خشک نکردن آب وضو حس میکند، خود به خود درجه حرارتش بالا میرود تا آب وضو را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیر پوست میشود و اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عضلات زیر پوست میرسد و باعث نیرو و نشاط میگردد.
📚بحارالأنوار، جلد۸۰، صفحه۳۱۴، روایت۲، باب۵