eitaa logo
شین.کاف
21 دنبال‌کننده
144 عکس
47 ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داریم به عید و سال جدید می رسیم هر بار که نام عید را می شنوم یاد این سخنان می افتم. به راستی در این ساحت هستی عید من کی است؟
فلسه تاریخ در نقش بسزایی دارد...
هو العله العلل بعد از عید اگر عمری باقی باشد برای بچه هایی که طرح ولایت را گذراندند قرار است مطالبی در نظر گرفت هر چقدر به منابع سیر مطالعاتی فکر کردم و پیش رفتم دیدم تقسیم بندی های کارگروه دست و پا گیر است یعنی کسی که سند تحول را میخواهد بررسی کند نیازی به رئالیسم اسلامی ندارد؟ یا کسی که می خواهد امتداد طرح ولایت را بگذراند نیازی به نامه های بلوغ عین صاد و از این قبیل آثار تربیتی ندارد و تنها باید کتاب های فلسفی را از بر کند منفعل از فعالیت های پرورشی اجرایی که از آسمان مطالب را به کف زمین و اجرا بکشانند؟ در آخر نظرم این است که باید تمام آثار تربیتی و پرورشی و فلسفی خوانده شود و این قبیل بخش بندی ها سبب رشد ناقصی می گردد که ما را به دوگانه غلط نیروی انسانی محتوایی و اجرایی می کشاند که نهضت سازی را عقیم میکند(محتوایی) یا نا متوازن که یک غول بی شاخ و دم نامتناسب می گردد و حتی گاهی مبانی(چیزی که تغییر ناپذیر است) را می بلعد و (درون حرکت به منظور گسترش خود )هضم می کند ( اجرایی). تنها چیزی که به ذهنم می رسد این است که طرح ولایتی ها چند کتاب جلوتر هستند تازه باید شروع کنند ... این آغاز به جنبه های تئوریک نباید تنها ختم شود و در عرصه پرورشی در کف مدرسه باید نمود داشته باشد وگرنه از این انسان های اندیشکده ای خواهیم شد که به بهانه تخصصی بودن لای کتابخوانه ها پیدامان فقط می کنند اگر نهضتی در ۵۷ تشکیل شد به سبب جمهور بود که مطالب به آنان تعلیم داده شد هر چند با زبان ساده تر وگرنه هرگز در برنامه ریزی درسی علم بومی نخواهیم داشت و پیوسته درگیر علم استعماری خواهیم بود و تنها به نشست های گفتمان
شین.کاف
هو العله العلل بعد از عید اگر عمری باقی باشد برای بچه هایی که طرح ولایت را گذراندند قرار است مطالبی
باید اکتفا کنیم و نگاه عاقل اندر سفیه داشته باشیم. مطالب خداشناسی و معرفت شناسی که گفته شد چگونه در کف مدارس جاری ساری گردند ؟ تنها طرح خامی که به ذهنم می رسد کتاب ۴۰ سوال خداشناسی حیدری ابهری است که خودم با بچه های ۱۲ ساله کار کردم و عالی بود و در تکمیل این طرح باید یک اردو خداشناسی به نام آیت برگزار کنیم در ۳ بعد معرفت شناسی ، انسان شناسی ، خدا شناسی که در گستره هستی شناسی قرار می گیرد مثلا در معرفت شناسی با بازی ۶ یا ۹ نسبیت گرایی را بتوانیم نزد کودکان بی ارزش کنیم حتی مرتبط با هرمنوتیک هم می شود.خداشناسی ۴۰ سوال مطالب خوبی دارد اگر دبیرستانی باشند علت و معلول را میتوان بیان کرد و تفاوت آن را علت اعدادی که در درس هایی مثل شیمی میخوانند بیان کنیم اما نه به زبان فیلسوفان در کنار کتاب های قطور بلکه از طریق فعالیتی مثل قرار دادن یک آینه که فرد خود را درون آن ببیند و متوجه گردد که عین هم هستند اما تصویر آینه وابسته به وجود اوست این گونه شدت و ضعف را درک می کند علت های طولی و عرضی با یک لامپ و تعدادی برگه a4می تواند بیان شود به گونه ای که برای طولی برگه ها را روی لامپ گذاشته و با زیاد کردن آن ها می گوییم شدت نور کم می شود و عرضی با کنار هم قرار دارد تعدادی برگه می توانیم بگوییم شدت نور به همه یکسان است.در این حالت حتی با توجه به مطالب پیش دانشگاهی داروین می توان گریزی به داروینیم زد و از خلقت های قبل آدم و حوا گفت .... در اردو حتی یک درخت می تواند در تعریف علم و مقابله با ساینس به طور مطلق علم ما را یاری کند در علوم تجربی هر چیزی که درباره درخت می دانید بگویید ؟ آیا تمام مطالب مرتبط با درخت را می دانیم ؟ آیا وجود درخت را تنها با فیزیکالیسم می توان سنجید؟ و آغاز بحث...
شین.کاف
هو العله العلل بعد از عید اگر عمری باقی باشد برای بچه هایی که طرح ولایت را گذراندند قرار است مطالبی
یا مثلا در فبک (فلسفه ورزی برای کودکان ) که رویای اجتماعی را می تواند در ذیل خود داشته باشد گروه آقای قائدی و حسین ناجی لیپمنی هستند و سعی در بومی سازی آن دارند و شاکله کلی فعالیت آنها القا نسبیت گرایی ، شک گرایی (تکلیف این دو در معرفت شناسی اسلامی مشخص و نباید آنها را با روش تدریس سقراطی اشتباه گرفت که با طرح سوال همراه است) حل مسئله و تفکر انتقادی .حتی آقای امینی نژاد نیز به اهمیت فلسفه برای کودکان تاکید می کردند در این زمینه به تازگی با دو نام خانم توکلی و خانم ایمان طلب آشنا شدم که جنس فلسفه ورزی شان برای کودکان لیپمنی نیست
امروز استوری تتلو رو یکی بهم نشون داد تو دلم گفتم اصلا نباید بهش اهمیت بدی اما ته دلم یه حس تنفر مونده یه انزجار شدید از ابتذالی که دختر و پسر های نوجوان طرفدارش هستند.این چه شرایطی در مدرنیته است که پیامبران مدرنیته یعنی سلبریتی ها و ورزشکاران جایگاه اجتماعی فرهنگی این چنین پیدا کردند.مارکی دوساد شاید در توان خود نمی دید رمانی از او بنویسد و آخرین چیزی که روح انسان را خراش می دهد مسئله لولیتا است که امیدوارم فکرم زمانی که اثر ناباکوف را می خواندم درست باشد و دروغی بیش نباشد جز حاصل تخیل یک نویسنده...
هدایت شده از کوچ | عرفان اجتماعی
نسخه نهایی مسکن الفواد - آرام‌بخش دل‌ها.pdf
1.05M
آرام‌بخش دل‌ها در مصیبت و بلا تالیف شهید ثانی ترجمه عبدالحمید واسطی نویسنده پس از مرگ پنج فرزند این کتاب را نوشته و مترجم پس از مرگ فرزند نوجوان خود آن را ترجمه کرده است.. @habibollah1
این تالیف می تواند سرآغازی باشد بر مشاوره هایی که جنس شان با مشاوره و روان درمانی های ماحصل فروید ، یونگ ، لاکان ... فرق دارد و با زیست بوم و فضای دینی ما تطابق دارد.در این آثار است که عقل و مراتب آن میتواند با احساس (با مباحث قوای دراکه فرق دارد اما متاثر از آن است) در هندسه اسلامی به تعبیر آقای خمینی قرار گیرد. حتی در این قبیل آثار است که امت واحده که قبل از سموسانتریک قرار دارد معنا پیدا می کند
هو حی لایموت لزوم فهم تاریخ بر همگان آشکار است و میتوان آن را شناخت لایه عمیق تر آن یعنی فلسفه تاریخ را فرا شناخت دانست لایه ای که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علم ، تکنولوژی ، فرهنگ و تمدن که با هم یا تلازم دارند یا هریک جزئی از کل دیگری هستند را بریده از محیط و فعل و انفعالات تاریخی نمی توان دانست و یک شبکه منسجم (شبکه هستی ) یا به عبارت دیگر یک منظومه کامل را تشکیل می دهد. از دوره ولتر توجه ها به انسان بریده شد و میتوان نگاه ویل دورانت به تاریخ را ماحصل آن دانست. امت واحده _سموسانتریک _ عقلانیت بریده از وحی در عصر طلایی یونان (غایت انگار) _ انسان خود بنیاد (حاصل سوبژکتیویته دکارت و دکارتیزین و سایر بزرگان غرب) ... آیا تاریخ دایره ابد و ازل دارد ؟ نگاه عرفانی مرسوم یا تاریخ چون چرخ تکرار می شود ؟ (هگل) یا تاریخ سیری خطی دارد ؟ (مارکس) یا نموداری متناوب است که بزرگانی در نقاط عطف آن هستند؟در این حالت تکلیف حرکت جوهری در اجتماع چیست؟ اصالت با فرد است یا جامعه ؟(افراد را قله در نظر بگیریم و نهضت را دامنه ؟) آیا در ساختار تعلیم و تربیت نیم نگاهی به فلسفه تاریخ داریم؟ هویت ، و حتی مکاتب ادبی چه ارتباطی با هم و فلسفه تاریخ دارند؟ تا چه حد این ارتباط در تعلیم و تربیت واکاوی شده و برای متربی ساده سازی شده است؟(ساده سازی یک معنای بد دارد که از سهل انگاری و جهل مرکب نشات میگیرد و در جای دیگر تمثیل برای تقریب ذهن است که معنای مثبت آنست) در قرآن ۳ بار فسیروالی الارض آمده است و در روایات به توجه به سرگذشت آدمیان و جهان برای عبرت اشاره شده است آیا درجه اسفل داشتن تاریخ نزد ارسطو در طبقه بندی علوم سبب سهل انگاری ما شده است؟
فارغ از مدعیات ابتدای متن، نظر شما درباره پرسش اصلی آن چیست؟ علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی اسلامی چقدر به مسائل اجتماعی از جمله نارضایتی و اعتراضات می‌پردازد؟ @Isocials
اما به راستی پرسش به جا و منطقی است.در طرح اندیشه کلی آقای خامنه ای در فصل اول بزرگترین ایراد کتب و نگاه های اسلامی موجود را تجریدی بودن می داند یعنی تا زمانی که مباحث بریده از کف جامعه باشد و در آسمان بماند شرایط کنونی حاکم است.حرفی این چنین را نیز دخانچی یک بار بیان کرد که نظر شما درباره خانمی که در کف خیابان تن فروشی میکند چیست قاعدتا تنها در آسمان سیر میکنید.در سالروز شهید می خواستم راجب بهشتی بنویسم و بگویم ابعادی متناسب در تئوری و عمل داشت و به راستی الگوی بزرگی است. بدن مندی در اثر پیامبر بودن سلبریتی ها و ورزشکاران در عصر مدرنیته و جایگاه نظریه اسلامی در بالای نظریات جامعه شناسی مدرن نه ذیل آن باید وسعت و نمود یابد.باید بالندگی خود را به رخ کشد و در کف میدان نمود های خود را یابد.رویای اجتماعی مخصوص خود را تولید کند و ساختار اجتماعی را به قول دریدا واکاوی کند اما این ها تنها حرف های زیبایی است تا زمانیکه اشخاص در معرض ساختار قرار نگیرند از هدف کلی به جزئی و از آن به عملیاتی رسند و سپس در چرخه ارزیابی به منظور بهبود قرار دهند یعنی حرکتی از مبنا به تکنیک...
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ حتی صدای بلند خطیبی که دارد بر فلسفه و عرفان میتازد هم خارج از جهان فلسفه نیست. امیرالمومنین مظلوم بود نه فقط به خاطر آنکه امامت را از او گرفتند بلکه از مولای ما فلسفه و عرفان را هم تبری کردند... مولانا و صدرا اگر غلام در حکمت امیر المومنین نبودند غلام کدامین در بودند؟ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef