eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
20 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸تسلیم شدن ساده‌ترین روش و کوتاه‌ترین راه در سلوک الی الله است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 158 🔰هرکه باقی است باقی است و هر که فانی است فانی است، اما کسی باقی است که بقای او به الله تبارک‌وتعالی باشد و می‌شود بقیة‌الله که این بقیة‌الله است که خیر محض است. آن‌که بقیة‌الله نیست معلوم نیست بقیه‌ی چیست! گرچه صحبت از بقیه نیست، سخن از بقایاست. لذا بقیة‌اللّهی هم مثل خلیفة‌اللهی شدنی است، نه خلق کردنی و اگر خالقی هم فرض شود انسان است نه خدا، خدای تبارک‌وتعالی جعل خلیفه کرده نه خلق خلیفه یعنی قوانینی را جعل نموده که در راستای نظام تکوین به‌آسانی انسان را به سمت خلیفة‌اللّهی سوق می‌دهد. بقیة‌اللّهی هم به همین شرح است، یعنی خداوند جلّ و علا، جعل قوانینی فرموده که با به‌کارگیری آن‌ها به این مقام نائل خواهیم شد. رزقنا الله و ایاکم. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️79 📖 سوره آیه 25 (قسمت دوم) ‌‌🍃وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِن دُبُرٍ وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوَءًا إِلاَّ أَن يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۲۵﴾ ترجمه: و هر دو به سوى در كاخ پيشى گرفتند، و بانو پيراهن يوسف را از پشت پاره كرد [در آن حال] در كنار [آستانه] در به شوهر وى برخوردند؛ بانو به شوهرش گفت: كسى كه نسبت به خانواده‌ات قصد بد داشته باشد، كيفرش جز زندان يا شكنجه دردناک [چه خواهد بود؟!] گر زدی تو بر مجاز عشق پشت جان نو احيا و آن جانت بكشت ليک بايد چشم بر در داشتی تا نگردد ديو با تو‌ آشتی ور ندانی باب و سرگردان شوی طعمه‌ گرگان سرگردان شوی گير سبقت همچو يوسف باب را همچو هاجر دو، كه جويی آب را چاک كن پيراهن و تن واگذار گرچه باشی تن تهمتن واگذار پاره كن دلق تن و فِرّوا اليه تا بيابی رمز ففرّوا اليه هست مولای تو پشت درب دل كن شتاب و باز كن آهنگ دل او تو را می‌خواند از پشت دلت تا نگيرد خصم دون كام دلت آن گريز تو همان برهان اوست هر چه آمد بر سرت از آن اوست پشت كن بر دلق پاره پاره‌ات تا نبندد خصم راه چاره‌ات هست ما را جامه در چنگ عدو تا بگيرد جان، شود ننگ عدو گر گريزد يوسف و جامه دران هست هفتصد من تو را نامه در آن كی رها شد از زليخا يوسفی تا به عالم هست نام از يوسفی گر گريزی باز ايمن نيستی پس چه خواهی شد اگر باز ايستی؟! چون‌ خورد جان تو را گرگ هوا پس تو را، كی ، باشدت آخر دوا داغ جانت آخرين درمان توست هر چه ماند از داغ جان از آن توست راه تو راه تماشاكردنی است راه شيطان است و طی ناكردنی است راه يوسف راه پاک اولياست راه ما بيراهه عجب و رياست كاش جان بر همت يوسف زنيم ورنه زن يا مرد، كم از آن زنيم قامتش بر قامت مردان رسيد لاجرم از آسمانش آن رسيد ديد آن ناديده برهان حق هم به ديد آن كهنه بر انباز حق زد نهيب آن نفس بد انديش را پيش از آن كو مار شهوت نيش را كی خدايم از خدايش كمتر است كفر باشد از قياسم كمتر است روی دل بر روی جانان دوخته از زليخا جان ز حسرت سوخته كرد بايد همچو گرگ از من فرار تا نگيری منزل شيطان قرار آن كه بر انديشه‌ شيطان شود عاقبت مولودی از شيطان شود كن حذر ای يوسف از خشم عزيز بنگر آن آتش نه آن كفر لذيذ كن فرار از هر چه باشد غير او ورنه كی با شهوت آيد سير او قصد او كن همچو ذره در هوا تا كند قصد تو را آب و هوا می كشد در بند خود بند تو را گاه با گريه گهی خنده تو را پس بدو كن اعتماد ای مستزل كو نمود از خود گلت را از ازل ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 79 ❓پرسش نظر شما راجع به چلّه‌هایی که از اذکار و دعاهای مختلف توصیه می‌شود چیست؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ به حداقل و قطعی آن باید اکتفا کرد. اساس چله‌داری بر این بوده و هست که سالکین کوی دوست، چنان‌چه از همه‌ی خوبی‌های مرتکب شده قانع نشدند، از این طریق به جلای خاص جان اشتغال داشته‌ باشند تا به مرور به کشف حقایق دست‌رسی پیدا کنند. این گوی و این هم میدان. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0011.mp3
2.29M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 11 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
حسین منی و انا من حسین.mp3
20.14M
◽️4/6 🔊 🔻 🔸چرا پیامبر اکرم امام حسین را به صورت خاص بیان کردند؟ 🔹چگونه ما هم از پیامبر خواهیم بود؟ 🔸خلقت اولیه و ثانویه 🔹مصداق بارز 🔸مسابقه 🔹آه 🔸حقیقت ظهور شریعت 🔹نقش پررنگ امام حسین (ع) 🔸تفاوت ضرورت خلقت 🔹دارایی بشر از انبیاست 🔸نقص لازمه ی تفاوت است _حسین(ع) 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸خداوند هرگز با تو قهر نخواهد کرد حتی در آتش! ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 159 🔰این‌که اهل‌بیت عصمت فرموده‌اند: شیعیان ما از زیادی گِل ما آفریده ‌شده‌اند (عنِ الامام الصّادِقِ ( قالَ: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینَِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا) مقصود از طینت همان باطن است و منظور از زیادی هم احکام و آداب نورانی است که از ظرف وجود ایشان سرریز کرده و پیروان ایشان آن‌ها را گردآورده و خود را با آن ساخته ‌و پرداخته نموده‌اند (مستوی القامة) و لذا نسبت به‌ غیر از پیروانشان چنین مطلبی را نفرموده‌اند؛ اما این‌که این پوسته و ظاهر چگونه با آن حقیقت اولیه تطبیق می‌کند به لحاظ عشق ایشان به ظهور و بیرون آمدن از پرده‌ی غیبت ازلی است. همچنان که ذات احدیت به لحاظ عشق به ذات خود و این‌که از خود مُبتَهِج است این بساط هستی را عَلَم نموده! خداوند ان شاءالله ما را بفهماند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
حشر حیوانات.MP3
5.19M
◽️5 🔊 🔻 🔸آیا حیوانات امکان تکامل و تربیت را دارند؟ 🔹همه‌ی موجودات در این عالم شعور دارند... 🔸تصرف در سیستم دریافت حیوانات 🔹مانع دریافت 🔸تفاوت 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸شهر را به خاطر تو نگهداشتن جمال توست. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 160 🔰در کوشش فراوان آدمی چیزی که کم‌تر از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند نگاه وابستگی به یک قدرت لایزال است که برای به ثمر رسیدن درخت جهاد نقش بنیادین دارد و بدون آن محال است کسی بتواند به اول منزل کمال آدمی رحل اقامت بیفکند. پس بگو همه از خداست (قُلْ كُلٌّ مِّنْ عِندِ اللّهِ) . ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️80 📖 سوره آیه 25 (قسمت سوم) ‌‌🍃وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِن دُبُرٍ وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوَءًا إِلاَّ أَن يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۲۵﴾ ترجمه: و هر دو به سوى در كاخ پيشى گرفتند، و بانو پيراهن يوسف را از پشت پاره كرد [در آن حال] در كنار [آستانه] در به شوهر وى برخوردند؛ بانو به شوهرش گفت: كسى كه نسبت به خانواده‌ات قصد بد داشته باشد، كيفرش جز زندان يا شكنجه دردناک [چه خواهد بود؟!] الغرض چون شد زليخا تلخ كام كرد يوسف را دوصد چندان به كام پيشتر زان يوسف آيد در كلام حیله خارج کرد از ذاتش مرام آنچه ذات خود بدو مخمور بود داد نسبت آن كه جان معمور بود همچو نفس نر كه می‌آيد تو را بعد از آن قديس می‌آيد تو را لحظه ديدار يارش شد محک عشق او شد آب و آمد چون كهک کرد شیرین کام تلخش افترا تا ابد شد جای عاشق مفترا قی نمودش آنچه در دل داشتی كرد با كفر و نفاقش آشتی گفت: قالت ما جزاءٌ مَنْ أراد تا كند رسوای عالم مَنْ أراد بُرد آب روی هر عاشق بسی كو فرو شد از همه، حتی خسی عاشق ار هستی به عالم مرد باش گر شكستی، عاقبت چون گرد باش باز بنشين بر ره معشوق خويش تا نهد پا بر تو و آيد به پيش! آن كه بگريزد به وقت تيرها كی بيرزد قدر آبِ زيرها اين همه تلبیس کردی بارها گل نشان دادی بودی خارها ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir