eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
20 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 708 🔰حیف از بعضی از فرزندان که پدر و مادری به ‌غایت نادان داشته‌اند که با سوء تدبیر آن‌ها را به ورطه هلاکت کشانده‌اند و از آنچه که عامل سربلندی است مثل دین دور و بلکه گریزان کرده‌اند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️354 📖 سوره آیه 80 (قسمت ششم) ‌‌🍃فلَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ خَلَصُواْ نَجِيًّا قَالَ كَبِيرُهُمْ أَلَمْ تَعْلَمُواْ أَنَّ أَبَاكُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَيْكُم مَّوْثِقًا مِّنَ اللّهِ وَمِن قَبْلُ مَا فَرَّطتُمْ فِي يُوسُفَ فَلَنْ أَبْرَحَ الأَرْضَ حَتَّىَ يَأْذَنَ لِي أَبِي أَوْ يَحْكُمَ اللّهُ لِي وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ ﴿۸۰﴾ ترجمه: چون از عزيز مأيوس شدند، در كنارى [با يكديگر] به گفتگوى پنهان پرداختند. بزرگشان گفت: آيا ندانستيد كه پدرتان از شما پيمان استوار خدايى گرفت و پيشتر هم درباره يوسف كوتاهى كرديد، بنابراين من هرگز از اين سرزمين بيرون نمى‌آيم تا پدرم به من اجازه دهد، يا خدا درباره من حكم كند؛ و او بهترين حكم كنندگان است. غيرتی همچون بزرگ قافله گر نباشد عهد و پيمان آفلِ گرمی اين غيرت او را شعله كرد ناگهان از درّه سوی قله كرد غيرتی مردانه چون مرد يلی درخور حمزه عمِ پيغمبری چون شنيد از ناكسان و از كسان حمله‌ای كردند همچون كركسان با حميّت زد به شمشير غلاف بر سر آن ناكس پير حراف گفت اينک من محمد دوستم می دهم خون، استخوان و پوستم اين حميّت قيمتش لامنتهاست قيمت هر كاله‌ای از انتهاست عاقبت شد آنچه او می‌خواستش كرد جبران هر چه او را كاستش شد شهيد و سيد و سالارشان اين سيادت از پيمبر شد نشان آن بزرگ غافله هم شد كبير چون به احوال پدر گشتی خبير غصه يعقوب راهش باز كرد ناگهان با قافله او ناز كرد ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 354 ❓پرسش آیا موضوع بحث‌ها را از اول خلقت باید شروع کنیم که مثلا جهان‌بینی مادی درست است یا الهی؟ که در صورت اثبات مورد دوم به صورت تسلسل‌وار می‌توان مباحث را ادامه داد تا اثبات معاد و توحید و امامت و در صورت اقناع کننده بودن دلایل، به عارف و... برسیم. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ خلقت اگر اول داشته باشد، موجب تناقض است! اصولا کلمه‌ی «آفرینش» نسبت به هستی یک غلط مشهور است. هستی همه‌اش به‌طور‌ دائم در حال ظهور و افول است. کلمه‌ی «هستی‌بخش» هم کلمه‌ی مناسبی نیست. هستی مطلق لازمه‌اش ذو‌مراتب بودن است. انسان امکان درک همه‌ی این‌ها را دارد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ❓پرسش آیا این مطلب به معنای قدیم بودن عالم است؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ هستی نو‌به‌نو، نو و کهنه ندارد. این سخنِ قدیم‌ بودن عالم هم از اشتباهات رایج است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0065.mp3
2.24M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 65 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
نمک آش.MP3
10.9M
🔊 🔻 نمک آش 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸آرزوی بلند کردن کم‌ترین توقعی است که از انسان می‌رود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 709 🔰چه‌بسا انسان‌های به‌ غایت شایسته و خدا و پیامبر و امام پسند که در محیطی با تمام آلودگی‌ها و بدون توجّه به توحید به منصّه‌ی ظهور رسیده‌اند و حجت الهی هستند برای کسانی که در محیط‌های بسیار مناسب‌تر از آن نمی‌توانند خود را از آلودگی‌ها حفظ کنند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
نوجوان . فضای مجازی.MP3
8.82M
🔊 🔻 نوجوان . فضای مجازی 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸روزگار رهایی انسان از زمانی آغاز می‌شود که با تمام وجود به مبدأ تعالی پیوند بخورد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 710 🔰در زندگي (زندان دنیا) اگر دنبال فرار باشی به‌غایت جاهل و اگر دنبال شادی محض باشی به‌غایت احمق و اگر دنبال آخرت باشی به‌غایت عاقل هستی. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌‏ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️355 📖 سوره آیه 80 (قسمت هفتم) ‌‌‏🍃فلَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ خَلَصُواْ نَجِيًّا قَالَ كَبِيرُهُمْ أَلَمْ تَعْلَمُواْ أَنَّ أَبَاكُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَيْكُم مَّوْثِقًا مِّنَ اللّهِ وَمِن قَبْلُ مَا فَرَّطتُمْ فِي يُوسُفَ فَلَنْ أَبْرَحَ الأَرْضَ حَتَّىَ يَأْذَنَ لِي أَبِي أَوْ يَحْكُمَ اللّهُ لِي وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ ترجمه: چون از عزيز مأيوس شدند، در كنارى [با يكديگر] به گفتگوى پنهان پرداختند. بزرگشان گفت: آيا ندانستيد كه پدرتان از شما پيمان استوار خدايى گرفت و پيش‏تر هم درباره يوسف كوتاهى كرديد، بنابراين من هرگز از اين سرزمين بيرون نمى‌آيم تا پدرم به من اجازه دهد، يا خدا درباره من حكم كند؛ و او بهترين حكم‏ كنندگان است. ناز او از جانب يعقوب بود گرچه رويش جانب عيوق بود گفت من ترک برادر كی كنم من چگونه راه كنعان طی كنم من بميرم در ره كنعان پدر يا شوم در اين بيابان دربدر بهتر از آن كو غمت ببينم به سر خاک بر فرق من والا پسر اين كلامش عروةالوثقای اوست می‌كشد بالا تنش تا خاک دوست كاش اين غيرت به ما هم می‌رسيد ميوه كالی به ما هم می‌رسيد ماهم از رنج پدر محزون شدی غصه‌های ناب هم افزون شدی كاش در اين حال، پروازی شويم از خدا و خلق او راضی شويم كاش می‌شد ذكر ما اذن پدر از ولايت سر نهی كردی بدر اين دو كاش و صد چو ايكاش دگر گفت بايد تا رسد عمق جگر ليک بايد هر كه جای خود شود از غم مردان حق بی خود شود ای بسا يعقوب در جنب شماست كه او برای تو چو شاهين و هماست كيست يعقوب آنكه محتاج نگاه تا ببيند روی تو صبح و پگاه روی خود گر از رخش غايب كنی غصه و رنج و غمش نايب كنی گفت اذن اب تولای من است بی برادر هم تبرای من است يا رسد حكم خدا و مرگ من يا كند ويرانه خود از ارگ من هر چه او خواهد منم خواهان آن سخت گيرم تا رسم دامان آن او چو خيرالحاكمينم می‌شود بهتر از صد آن و اينم می‌شود ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 355 ❓پرسش آیا انتشار اخبار اخاذی در سطح شهر در شبکه‌های مجازی کار صحیحی است؟ آیا ما در آگاه کردن مردم از این طریق وظیفه‌ای نداریم؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ پس پرده‌ی این‌گونه اخبار حتی ‌اگر موردی هم اتفاق افتاده باشد نگران کردن جامعه است که البته به نظر بنده انتشار آن از جهات گوناگون ضررش بیش از نفع است. فقط خدا می‌داند چه مقدار استرس پمپاژ خواهد کرد به جامعه. 🆔 @shiravi_ir