eitaa logo
پاسخ به شبهات (امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهبهان)
210 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
301.2K
مهمترین ادب در زیارت امام سئوال: سلام علیکم ان شالله راهی کربلا هستم لطف کنید آداب زیارت را بفرمایید. پاسخ: استاد حجت الاسلام حامد محقق منتظری 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
♦️زدن نابغه اطلاعاتی موساد در جلسه ایی داخل کشتی روی آب در ایتالیا همزمان با سالروز شهادت شهید صید خدایی نابغه ما 🇮🇷@asatid_enghelabi 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
🚩چاره‌ای جز اِعمال حاکمیت نداریم! ایلان ماسک، مالک توییتر گفته چاره‌ای نداشته است جز اینکه درخواست دولت‌ها برای سانسور را بپذیرد، ‌طبق ‌گزارش elpais، توییتر از زمان آغاز مدیریت ایلان ماسک به ۸۳ درصد از درخواست‌های دولتی برای محتوا پاسخ مثبت داده! پ ن؛ در همه کشورهای پیشرفته وضعیت همین است، اما در ایران وقتی از " اِعمال حاکمیت " بر سخن میگوییم، عده‌ای برچسب دیکتاتوری فجازی میزنند و شعار آزادی بیان سرمیدهند، اما واقعیت فرای این فانتزی‌های خانمان‌سوز است! هر جا را رها کردیم پسرفت کردیم و بحران ایجاد شد! پیشرفت حاصل اقتدار است نه انفعال! چه در عرصه فضای مجازی، چه اقتصاد و... http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
... شما می بینید یک گوسفند می فهمد. فهم این گوسفند، فهم خیالی جزئیه است. و اگر می فهمد او را هم انسان کامل می فهماند. " قٰالُوا أَنْطَقَنَا اَللّٰهُ اَلَّذِي أَنْطَقَ كُلَّ شَيْءٍ " ( فصلت/۲۱) مى گویند: "همان خدایى که هر چیزى را به زبان درآورده ما را گویا گردانیده است". یک ولی خدایی می گفت روزی نشسته بودم، زنبوری آمد و یک دانه ی گندمی برداشت. با خودم گفتم سبحان الله! زنبور را با گندم چه کار؟ این زنبور به سختی پرواز کرد و گندم را با خود برد. من دوان دوان به دنبال این زنبور رفتم. زنبور پشت تپه ای رفت و من آن جا گنجشک نحیفی دیدم که افتاده بود. زنبور گندم را گذاشت جلوی این گنجشک و دوباره برگشت تا گندم دیگری بیاورد. این را که به این زنبور می فهماند؟! امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان می فرمایند:"  انَا المُتِکَلِّمُ بِکُلِّ لُغَةِِ فِی الدُّنیَا " من کسی هستم که به تمام زبان های دنیا تکلم می کنم. منطق الطیر فقط برای سلیمان نبی است؛ برای من انسان کامل، نیست؟"عُلِّمْنٰا مَنْطِقَ اَلطَّيْرِ "(نمل/۱۶) " ما زبان پرنگان را تعلیم یافته ایم" چه کسی به سلیمان تعلیم داده است؟ من، حجت خدا، که صاحب مقام واحدیت و احدیت هستم؛ به او تعلیم داده ام. امام را بشناسید. تنها درد و دغدغه ی ما این است که چنین امام هایی داریم و شناختمان منحصرا شناخت تاریخیِ شناسنامه ای است. انسان های اهل مطالعه مان سواد تاریخی دارند. فرمود ما اهل بیت را بشناسید؛ هر کسی که ما را بشناسد، به خدا معرفت پیدا کرده است. رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: " لو عرفتم الله حق معرفته لزالت لدعائکم الجبال " اگر معرفت شما به خداوند کامل باشد، با دعای شما کوه ها از بین می روند. هر کس اهل بیت را به نورانیت بشناسد، مثل آنان می شود. یعنی تمام نظام هستی همچون ناخن او می شود. " وَ كُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنٰاهُ فِي إِمٰامٍ مُبِينٍ " (یس/۱۲) و هر چیز را در امام مبین برشمرده ایم. فکر نکنیم این مقامی که در آیه ذکر شده است، برای امام مقام بالایی است. فرمود:" مَنْ عَرَفَ نَفسهُ فَقَد عَرَفَ رَبّه. " چرا؟ چون این شخص جان دارد و جان او امیرالمؤمنین‌ است. اگر جانت را بشناسی، علی علیه السلام را شناخته ای. اگر او را بشناسی، خدا را شناخته ای. اگر خدا را بشناسی، هیچ چیزی بر تو مخفی نمی شود. امیرالمؤمنین فرمود: " مَن عَرَفَ اللهَ لا یَخفَی عَلَیهِ شَیء " این شخص خدا را شناخته است. دیگر مخلوقات و معلولات که جای خود دارد. مولا فرموده اند:" أَنا ألَّذی اَعلَمُ ما یَحدَثُ آناََ بَعد آن." من به هر چیزی که در عالم امکان تحقق یابد، آن به آن عالمم. سبحان الله... احدی جز چهارده معصوم علیهم السلام نمی تواند این سخن را بگوید. آن به آن چه چیزی در عالم تحقق می یابد؟ نظام هستی... نظام هستی چقدر است؟ لایتناهی. عالَم تمام می شود؟ ملکوت عالم چقدر است؟ بعضی از حکما  معتقد بودند که عالم طبیعت در جایی محدود است. قائل به تناهی بعد بودند. ولی بزرگان ما ثابت کردند که همین نشئه ی طبیعت نامحدود است. شما هر چه پیش بروید، به جایی نمی رسید که هیچ باشد. عدم و خلا یعنی چه؟ اصلا معنا ندارد... (قسمتی از شرح زیارت جامعه کبیره) 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی: امکان ندارد کسی آدم خوبی باشد، و بچه های او در راه بمانند... خضر راه هميشه هست...انسان نمی داند که از کجا خير می گيرد... درس اخلاق ٩٧/٩/١۵ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
در دنیا چگونه رفتار کنیم؟ زنبور، دلبستۀ هیچ گُلی نمی شود. از انواع گلها شهد جمع می کند، اما دلبسته نمی شود. اگرچه زنبور از گلهای بسیاری شهد جمع می کند، اما هیچ گلی را نابود نمی کند. گلها وقتی زنبور به رویشان می نشیند، خوشحال می شوند و به خود می بالند. زنبور هیچگاه تخریب نمی کند، آنچه را نیاز دارد جمع می کند، اما با چنان مهارتی که هیچ آسیبی به گل نمی زند. به گونه ای زندگی کن که به هیچکس آسیب نرسانی، سازنده، ملاحظه گر و هنرمندانه زندگی کن و هیچگاه دلبسته نشو. از تمام گلهای زندگی لذت ببر، اما در هیچ جا توقف نکن تا به مقصد نهایی زندگی برسی... 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
:بزرگواران محترم وگرامی خوش آمدید. ممنون ازحضورباصفاتون....👇 📺# به حکم تشرعی و قوانین حاکم به دستگاههای دولتی و حاکمیتی رعایت حجاب در ملاء عام (,مغازه ها ، پاساژها . پارک‌ها ، ترمینالها . اماکن تفرجگاهی و خودروها الزامی است . تمام ادارات متولی و بخصوص اداره صنعت و معدن . اتاق اصناف . بسیج اصناف . اماکن نیروی محترم انتظامی ، طلایه داران امر به معروف ، دادستان محترم و انقلابی هماهنگ و همراه و همگام با مردم همیشه در صحنه خواهند بود. بی .تفاوت_نباشیم۰👇 🦋🌼🌹🌹🌹 از همکاری و مساعدت مردم مومن و متعهد بهبهان و ارائه گزارشات در حیطه امر به معروف و نهی از منکر و طی دوره های ویژه بمنظور هر چه بهتر ایفای نقش در این واجب فراموش شده کمال تشکر و سپاسگزاری میشود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهبهان 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
علامه جوادی آملی: وجود مبارک امام رضا وقتی وارد ایران شد مکتب تشیع را به همراه خود آورد، ایشان وقتی وارد سرزمین خراسان شد سؤال کردند که مسئله مهم در اینجا چیست؟ عرض شد مسئله امامت و خلافت است. حضرت فرمود اینها از خلافت و امامت چه خبری دارند؟ اینها چه می‌دانند امامت چیست؟ اینها چه می‌دانند خلافت چیست؟ حضرت فرمود: «اَلإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ وَ هُوَ بِحَیثُ النَّجْمُ مِنْ یدِ الْمُتَنَاوِلِینَ وَ وَصْفِ الْوَاصِفِینَ فَأَینَ الِاخْتِیارُ مِنْ هَذَا وَ أَینَ الْعُقُولُ عَنْ هَذَا وَ أَینَ یوجَدُ مِثْلُ هَذَا»؛ امام ستاره آسمان است، با دست کسی نمی ‌تواند به آسمان دست ‌درازی کند و ستاره را بگیرد یا مسح کند! مگر امامت را می ‌شود شناخت؟ مگر ولایت را می ‌شود بدون غدیر شناخت؟ مگر حقیقت امامت یک امر انتصابی است؟ از آن به بعد حضرت سعی کردند بحث ‌های ولایت را به ما آموزش دهند. 🔸 وجود مبارک امام هشتم(سلام الله علیه) به همه ما دستور داد که عاقلانه زندگی کنید و کشور را عقل اداره می‌ کند نه چیز دیگر. عقل را هم عقل گفتند برای اینکه زانوی وهم و خیال را در بخش اندیشه و زانوی شهوت و غضب را در بخش انگیزه می بندد و عقال می ‌کند. آنکه عقل دارد هوس او، وهم او، خیال او، شهوت او و غضب او رام شده است. اینها را وجود مبارک امام رضا به خوبی تبیین کرد فرمود انسان یک دوست دارد و آن عقل اوست. مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/1526016 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/04/20 @a_javadiamoli_esra 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
بسمه تعالی شانه یکی از القاب حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، «معین الضعفا» است. از شئون امام این است که از ضعیفان دستگیری می‌کند. این دستگیری یک مرتبه‌ی ظاهری دارد که در ذهن اکثر ما چنین مرتکز است که او به ضعفا کمک می‌کند و ضعیف کسی است که به جان و مال و قدرت مستضعف باشد. این معنا مرتبه‌ی ظاهری تفسیر این اسم شریف است. بسیاری از شما نیز چنین هستید و ممکن است با خدمت به ضعفا مظهر معین الضعفا باشید که امیدوارم همگی مظهر این شأن از امام بوده باشیم. معین الضعفا معانی عمیق دیگری نیز دارد که به آن شأن اطلاقی امام بازمی‌گردد که امام، معینِ مطلق ضعفا است. باید در این ضعفا دقت کنیم که هر ضعفی را شامل می‌شود. هر کسی که در مقام ضعف است، امام او را از ضعف خارج می‌کند. در نمازها نیز مرسوم شده است که همه می‌گویند «یا لطیفُ، إرحَم عَبدَکَ الضّعیف». مناسبت اسم لطیف با این الضعیف چیست؟ چرا برای خروج از ضعف به اسم لطیف حق متعال پناه می‌بریم؟ حکمای ما، ضعف را در پایین ترین مرتبه به قوه تعبیر کرده‌اند. «خُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا»، لذا برخی بزرگان در آثار خود مرقوم داشته‌اند که بزرگترین وصف حق متعال برای انسان همین آیه است که خدا انسان را ضعیف دانسته است. این ضعف را به هیولای اولیٰ یا قوه و قابلیت محض تعبیر فرموده‌اند. انسان، قابلیت محض است. حق متعال هر صورتی و فعلی را به او بدهد، انسان آن را می‌پذیرد در حالی که سایر مخلوقات اینگونه نیستند. این ضعف و ضعیف بودن همواره با انسان هست بس که انسان لطیف است و به هیچ صورتی که حق متعال به او بدهد نه نمی‌گوید. دلیل اینکه اسم شریف لطیف را معین ضعیف آورده همین معنی است؛ یا لطیف، ارحم عبدك الضعیف. یعنی ضعف انسان ناشی از مظهریت اسم لطیف است .چون لطیف است، ضعیف است! و این ضعف، وصف کمالی است. او از شدت لطافت هر کمالی را که از جانب حق به او القاء شود می‌پذیرد و باصطلاح هیولایی است که قابل همه صور است لذا از حقی که لطیف است می‌خواهد به لطافت او که در ضعف (قوه) ظهور کرده رحمت خودش را اعم از عامه و خاصه شامل گرداند. حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کسی است که معین ضعیف است اعنی او را از قوه به فعل می‌رساند. او کسی است که به شما و بلکه به هر چیزی کمال می‌دهد. هر چیزی که در عالم قوه است، به واسطه‌ی امام به کمال و فعلیت می‌رسد لذا او معین است برای مطلق ضعفا. خلاصه بگویم، امام به هر کسی که قابلیت اخذ کمال را دارد کمال را اعطا می‌کند. نکته‌ی لطیف این است که تا احساس ضعف نکنی، کمالی به تو داده نمی‌شود... کمالات تکوینی به همه داده می‌شود اما اگر کمالات خاص الهی را بخواهی، باید اظهار ضعف کنی هر چند در تکوین نیز موجودات به جنبه ضعفشان فیض را از فیاض مطلق و معین ضعفا دریافت نموده اند. به هر حال اگر نگاه خاص و رحیمی خدا را نیز بخواهی باید ضعف خودت را به محضر او ببری. وقتی سائلی به در منزل ما بیاید، غنای خودش را می‌آورد یا ضعفش را؟ وقتی شما به محضر علی بن موسی الرضا می‌روی می‌گویی فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی... اگر همواره در موطن ضعف باشیم، حضرت علی بن موسی الرضا در ما جلوه می‌کند و ما رضوی می‌شویم و به مقام رضا می‌رسیم. راضی کسی است که خودش را ضعیف ببیند، لذا اگر کسی به ضعف خود اذعان داشته باشد، هرچه که به او بدهند او راضی است. گدای حقیقی به هر چیزی راضی است... 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
جوانی در ملأ عام با گستاخی تمام روزه‌خواری می‌کرد. او را نزد حاکم شهر آوردند. حاکم از او پرسید: ای جوان! چرا در شهر روزه‌خواری می‌کردی؟ چرا از اسلام گریزانی، تا چنان حد که جسارت یافته و در ماه رمضان در پیش چشم همگان روزه‌‌خواری می‌کنی؟ جوان گفت: مرا باور و اعتقاد زیاد به اسلام بود. روزی شیخ شهر را در خفاء در حال معصیت یافتم. برو آن شیخ را مجازات کن که این چنین اعتقاد مرا از من گرفت و مرا روزه‌خوار کرد. حاکم شهر گفت: روزی دزدی را در شهر گرفتند که از خانه‌های بسیاری دزدی کرده بود. طبق قانون قضاوت مأموری بر او گماردم تا او را در شهر بگردانند تا هر مال‌باخته‌ای از او شکایتی دارد نزد من آید. ساعتی نگذشت که جوانی معلوم‌الحال از او برای شکایت نزد من آمد که هرگز او را در شهر ندیده بودم. به رسم قضاوت از او سؤال کردم ای جوان! او از تو چه دزدیده است؟ جوان گفت: یک مرغ و دو خروس! چون این سخن شنیدم مأمور خویش را امر کردم تا او را هشتاد تازیانه بزند. جوان در حالی که داد و فریاد می‌کرد، گفت: من برای شکایت نزد تو آمده‌ام، چرا مرا شلاق می‌زنی؟! گفتم: وقتی تو را خانه‌ای در این شهر نیست، چگونه تو را مرغ و خروسی باشد که کسی بتواند آن را از تو بدزدد؟ داستان که بدین جا رسید حاکم شهر گفت: ای جوان! تو را نیز هرگز اعتقادی نبوده است که آن شیخ از تو بستاند. هر کس که اعتقاد به خدا را با عمل به آنچه می‌شنود از خود خدا بستاند و هدایت یابد هیچ کس را توان ستاندن آن اعتقاد از او نیست. تو بجای شناختن خدا در پی شناختن شیخ بودی و بجای خدا شیخ را باور کرده بودی! پس من تو را دو حد جاری می‌کنم یکی به جرم روزه‌خواری در ملأ عام و دیگری به جرم کذب و افتراء!! 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
این سخنان ظاهراً بخشی از سخنان حجت الاسلام طاهری دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور است که بجای آقای گلپایگانی معرفی شده. امیدوارم مشی ستاد احیا طبق همین سخنان پیش برود و ستاد به جایگاه اصلی خود بازگردد. نکات امیدوارانه‌ای است. http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
🔹 آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ 🔴شبهه: شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ ✅پاسخ: به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در فضای‌ مجازی 👇 http://eitaa.com/joinchat/271908868Cfa339de8a5 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
ماجرای اتاق سیگار در بیت رهبری چه بود؟ واقعاً حیف نیست این قسمت از دیدار رهبری با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان را روایت نکنم؟ هنوز افطار نکرده‌ایم که اهل دخان دنبال اتاق سیگار هستند! بعضی که سال اول‌شان است، می‌گویند ما شنیده بودیم برای دیدار شاعران یک اتاق مخصوص تدارک دیده‌اند که مخصوص کشیدن سیگار است. آن‌هایی که تجربه دارند، می‌گویند سال‌های قبل که نماز جماعت توی حیاط برگزار می‌شد، یک گوشه اتاقی تدارک دیده بودند که معروف بود به اتاق سیگار. اما قضیه امسال هنوز مشخص نیست. هم محل برگزاری نماز جماعت تغییر کرده، هم محل برگزاری جلسه. یعنی ممکن است امسال خبری از اتاق سیگار نباشد؟ من که امسال با خودم عهد کرده بودم اتاق سیگار را از دست ندهم، همراه با دوستان اهل دخان سراغ یکی از نیرو‌های سپاه، ولی امر را می‌گیریم. می‌گوید چرا نباشد؟ مگر می‌تواند نباشد؟ دیدار شاعران با همه دیدار‌ها فرق می‌کند. در هیچ دیداری امکان ندارد چنین فضایی فراهم شود. اینجا و سیگار؟! ولی خب رهبری شاعران را خیلی دوست دارند. ظاهراً یک سال توی بازرسی‌ها سیگار و فندک استاد یوسفعلی میرشکاک را می‌گیرند و نمی‌گذارند با خودش به داخل ببرد. وقتی رهبری متوجه می‌شوند بی‌حوصلگی استاد میرشکاک به خاطر سیگار است، دستور می‌دهند از این به بعد برای سیگار کشیدن شاعران فضایی فراهم کنند! از همان سال است که یک گوشه را به سیگار کشیدن شاعران اختصاص می‌دهند. از کسی که پلاستیک سیگار‌ها دستش بود می‌پرسم این ماجرا مال هر سال است؟ با خنده می‌گوید بله. هرسال خودمان انواع سیگار‌ها را تهیه می‌کنیم، می‌آوریم و خودمان هم جمع می‌کنیم. او هم تأکید می‌کند که این اتفاق فقط برای دیدار شاعران رقم می‌خورد. شاعران سیگاری کم نیستند. همه شاعران سیگاری نیستند، ولی در یک دیدار چندساعته و چند صد نفری، طبیعی است که تعدادی از آن‌ها سیگاری هستند و نیاز به سیگار دارند! فقط از رهبری برمی‌آید که تا این حد حواسش به شاعران باشد. وگرنه بیت رهبری کجا و سیگار کجا؟ این خرق عادت، هم نشان می‌دهد چرا شاعران تا این حد رهبری را دوست دارند، و هم نشان می‌دهد رهبری برای شاعران چه ارج و قربی قائل هستند. ☫➜ @Nhno_almhdi 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد رهبرانقلاب از بیماری دانشگاه‌گرایی! ⭕️ وضعیت یک نفر با مدرک دکترا ولی بیکار بهتر است یا کسی که دانشگاه نرفته و در زمینه فنی حرفه‌ای، امروز شغل مناسب و وضعيت روحی خوبی دارد؟ دانشگاه گرایی خطاست. @takhribchi110 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
شاید برای شما هم سوال باشد که چرا آیت الله کاشانی در مورد قضیه فلسطین اشغالی اینگونه صحبت می کند: "یک عده یهودی قاچاقچی بی‌وطن که مطرود جمیع بلاد عالم می‌باشند به زور دول بزرگ در آنجا مسکن گزیده‌اند". این موضوع جنبه تاریخی دارد همانطورکه ویدئو یوتیوب زیر (به زبان انگلیسی) جنبه هایی از ماجرا را آشکار می کند: youtube.com/KR9sWRzbdJw باید پرسید چرا یهودیان در زمانهای متفاوت و از جاهای متفاوت طرد شده اند؟ چرا همه زمان و مکان یک سوءظن و نگاه بدبینانه نسبت به آنها وجود داشته است؟ اگرچه در برخی موارد ممکن است این بدبینی بدون ریشه بوده باشد، اما بطور کلی دست داشتن یهودیان (بهتر است بگوئیم صهیونیستها تا با یهودیت دینی متمایز باشد) در سوءاستفاده های تجاری و مالی گسترده، استفاده از نفوذ برای دخالت سازمان یافته در نظام کشورها، گسترش انواع فساد با هدف غارت منابع و ... نقش اصلی را در این قضیه داشته است، کمااینکه برخلاف صهیونیستها، بسیاری از اقلیتهای دینی یا گروههای تجاری دیگر باعث ایجاد خشم و نفرت عمومی نبوده اند. در اینجا می توان دلیل استفاده از واژگان قاچاقچی و مطرود جمیع بلاد عالم توسط آیت الله کاشانی را دید. اسکان یهودیان در فلسطین هم به زد و بند آنها با دولت انگلیس بخصوص در جنگ جهانی اول برمی گردد مثل کمک مالی یهودیان به انگلیس در جنگ جهانی اول، نقش سیستم نفوذ یهودیان در تحریک اعراب برای شورش و به زیر کشیدن حاکمیت دولت عثمانی و ... دوران پهلوی دوم مثال خوب و مستندی در مورد نحوه عملکرد شیطانی صهیونیستها است بطوریکه امام خمینی در پرچم‌داری ضدیت با چپاول‌گری و اعمال ضد انسانی صهیونیست‌ها حرف دل اقشار مختلف ملت ایران را بازتاب می‌داد. مثالها و بحثها در این زمینه فراوان است. برای نمونه، آیت‌الله خویی که مشی متفاوتی از امام خمینی داشت و کمتر متعرض مسائل سیاسی می‌شد در این زمینه بی‌تفاوت نمی‌ماند و اعتراض خود را طی بیانیه‌ای فریاد می‌زند. سفیر اسرائیل مخالفت ایشان با غارت ایران را این‌گونه روایت می‌کند: «در بیانیه آیت‌الله ابوالقاسم خویی که در پاییز 1962 به آگاهی مردم رسید، شکوه‌‌های فراوانی از دستگاه‌های اداری کشور در چهل سال گذشته دیده می‌شد، ولی به هیچ روی از شاه سخنی به میان نیامده بود. این بیانیه بی‌آن‌که نامی از اسرائیل ببرد به این کشور تاخته و گفته بود: «چگونه ممکن است مملکت کوچکی که برای ضدیت با اسلام برپا شده، مملکت ما را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند؟» البته سفیر اسرائیل به ثروت‌اندوزی فوق‌العاده صهیونیست‌ها در ایران اذعان دارد: «شوربختانه شکوه دارندگی و برازندگی بسیاری از آنان در تهران و شهرستان‌ها آرام آرام مایه رشک مشتی سست و کاهل می‌گشت و برخی دستگاه‌های دولتی مرا از دریافت نامه‌هایی گله‌آمیز آگاه می‌کردند. نامه‌ها و نوشته‌های بی‌دستینه‌ای که توانگران یهودی را به باد ناسزا می‌گرفت و با انگ‌های ناروا (قاچاق سرمایه‌های ملی، خروج غیرقانونی‌ پول از کشور، همکاری با شرکت‌های خارجی دشمن ایران)، خشمی کهنه از گذشته را آشکار می‌کرد... چندی پس از این یورش‌های سازمان یافته، روزنامه‌نگاران روی برخی از بازرگانان یهودی انگشت نهادند که تکه‌هایی که یادگارهای باستانی‌ ایرانیان را به موزه‌ها یا بازرگانان جهان فروخته‌اند و در این گزافه‌سرایی از هیچ بددهنی کوتاهی نکردند.» tasnimnews.com/fa/news/1400/01/31/2487666/ خرید و فروش زمین یکی از مهم‌ترین کارکردهای اقتصادی یهودیان در ایران بود. در نتیجه چنین اقداماتی و عدم توجه مسئولین عده‌ای از مردمِ طبقات پایین نسبت به گذشته وضع بدتری پیدا کرده ولی در عوض پول‌های آنها در دست یک عده معدودی که اکثر آنها همین یهودی‌ها بودند جمع می‌شد و پس از تبدیل‌شدن به دلار به بانک‌های خارجی منتقل می‌گردید. iichs.ir/News-9601/ خروج ارز و ثروت از مملکت توسط صهیونیستها و دخالت غارتگرانه آنها در امور اقتصادی ایران باعث تورم، گرانی زمین و مشکلات اقتصادی فراوان در دهه آخر حکومت پهلوی شد که به نارضایتی ها دامن می زد و نقش مهمی در سقوط رژیم پهلوی بازی کرد. رئیس شعبه موساد، سفیر اسرائیل و سایر صهیونیست‌ها اموال ملت ایران را به غارت می‌بردند و هر معترضی را با پشتوانه ساواک و سایر کانون‌های سرکوب تحت فشار قرار می دادند. آنها معتقد بودند با مشت آهنین و قتل عام میلیونی می‌توان ملت ایران را مدیریت کرد و مخالفان سلطه غرب را از سر راه برداشت. از نقشه های دیگر آنها احتمالا این بوده است که اگر پهلوی گوش بفرمان سقوط کرد، در دوران آشوب و ضعف حکومت مرکزی می توان برنامه های تجزیه ایران مثل جدایی کردستان و خوزستان را اجرایی کرد. 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴‏اگه ایرانی بود، اسمش مهساامینی بود، شاید نیکاشاکرمی، این ویدئو جهانی میشد، توییتر هشتکش را ترند میکرد... 🔹 مسعود پزشکیان میومد تو تلویزیون میگفت من پزشکم میدونم اینو با یه چیزی زدن تو سرش مرده! اما الان همه خفه خون گرفتن؟ همه دنیا! 🔹چون ایران نیست، چون ایتالیاست. @Moohem 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
⭕️ سعید محمد ، رئیس انجمن مدیریت پروژه ایران و مشاور رئسای سپاه و بنیاد مستضعفان : سیا برای فروپاشی یکی از کشورهای بلوک شرق در جنگ سرد، یک جاسوس را در بالاترین سطح در سیستم انتصابات آن کشور نفوذ داده بود که ماموریت وی بکارگیری افراد ناکارآمد و غیر متخصص در پستهای کلیدی بود. جا دارد نهادهای مسئول جهت جلوگیری از این واقعه در کشور مراقبت ویژه نمایند. 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 نماز خواندن سپیده بابایی، نایب قهرمان قائمشهری کشتی آلیش آسیا در حاشیه برگزاری جام بین‌المللی ارکینبایف قرقیزستان @mensejjil 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
1_1563144056.pdf
3.47M
✅نام کتاب : خودیده، ازدواج با خویشان درجه یک /محارم در روایات زرتشتی پژوهشی در پاسخ به ادعای موبد کوروش نیکنام نویسنده : غلامرضا نوادری چاپ اول 1401 ................................. 🔹کاملترین کتاب چاپ شده با موضوع ازدواج محارم علاوه بر اسناد متعدد به تمامی ادعاهای کوروش نیکنام، شاپور شهبازی و... پاسخ داده شده است ................................ 👈لازم به ذکر است با اجازه نویسنده این فایل نشر داده شده است 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
✅ترجمه جعلی منشور کوروش این بار در کتاب مطالعات هفتم 🔻عزیزان لغو برده داری توسط کوروش دروغ هست، چنین ترجمه ایی در منشور نیست و برده داری در دوران کوروش امری عادی بوده است. 🔸ضمنا در متن اصلی نوشته شاه نیرومند نه دادگر ! 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنت ابتلا 🔖 هر مشکل‌ و ابتلایی، صداست برای بیدار شدن. وقتی خداوند بخواهد کسی را بیدار کند، حوادث را برای او پیش می آورد. 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
علت تفاوت رفتار خداوند با جوامع مؤمن و غیرمؤمن گناه، روزی را کم می‌کند لذا خداوند به ما یاد داده است که استغفار کنید تا باران برای شما بفرستیم: (اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا). ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چطور آنها که نه اهل نماز و نه اهل عبادت هستند، باران مفصل و مرتب دارند، اما ما که اهل نمازیم و به خدا اعتقاد داریم، با یک گناه یا چند گناه گرفتار کم‌بارانی می‌شویم؟ علتش آن است که بین شما و خداوند متعال رابطۀ تربیتی برقرار است. شما در حوزۀ تربیتی خدایید، و کسانی که در حوزۀ تربیتی خداوند قرار دارند، تنبیه و تشویق دارند. رفتار خدا با کسانی که از حوزۀ تربیتی خارج شده و به خود واگذار شده‌اند، به‌گونه‌ای دیگر است. بچه‌ای که مدرسه می‌رود با بچه‌ای که کوچه‌نشین است و سرپرستی ندارد، فرق می‌کند. کسی از بچۀ ولگرد نمی‌پرسد که مشق و تکلیف تو چطور شد؛ اما بچۀ پدردار، وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پول‌توجیبی‌اش را کم یا قطع می‌کند. شما ولگردهای عالَم و به‌خودرهاشدگان نیستید! شما در نعمتِ تربیت دین و قرآن هستید و هر کار شما زیر نظر خدا و اهل‌بیت است. امام زمان (ع) اعمال و رفتار ما را هفته‌ای دو بار مرور می‌کنند. شما چنین وضعی دارید. وقتی‌که زکات می‌دهید، خداوند بر باران شما می‌افزاید، و سیل و آفت را برمی‌گرداند. (آیت الله حائری شیرازی) @haerishirazi 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
⭕️ شبهه: برخی افراد از این می ترسند که نکند با مقابله قاطع با هنجارشکنان، کشور خدشه دار شود. پاسخ اجمالی: 1⃣ اگر اینگونه باشد، نه در مورد که در مورد هزار مساله دیگر هم این احتمال وجود دارد که امنیت ما تحت تاثیر قرار بگیرد و با اعتراضات مواجه شویم؛ مثل موضوع ، وضعیت ها، ، وضعیت تجارت بازی مدارس غیردولتی، ترک فعل برخی مسئولین و مدیران، گرفتار شدن مردم در پیچ و خم ادارات دولتی و ... 👈 جالب این است که آن مسائل را حل نکرده ایم و سال هاست که در حال راه رفتن روی اعصاب مردم هستند اما وقتی سخن از اجرای حکم الهی و اتفاقاً خواست مردم و صاحبان اصلی انقلاب می شود، مساله امنیت را وسط می کشیم❗️ 2⃣ ره در اوج درگیری های داخل کشور و در اوج جنگ با سایر کشورهای جهان و در زمانی که مردم عادت به وضعیت فسق و فجور زمان شاه داشتند، در مشکلات اقتصادی به سر می بردیم و ... به طور قاطع پای مساله ایستاد. اتفاقاً آن زمان وضعیت امنیتی ما به اندازه امروز، محکم و استوار نبود. 3⃣ اتفاقاً برای هم که شده باید محکم جلوی هنجارشکنان ایستاد. از آنجایی که باور، اعتقاد و فرهنگ اسلامی، بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی و مایه امنیت و نگهداری کشور در بیش از ۴۴ سال گذشته بوده، بنابراین در برابر هر چیزی که موجب تهدید و آسیب زدن به این ریشه و دستاوردهای آن می شود - چه به صورت جنگ و چه به صورت جنگ - باید محکم ایستاد. ادامه هنجارشکنی ها منجر به برای کل کشور و در عرصه های گوناگون می شود. هنجارشکنی علنی یعنی شدن پایه های نظام اسلامی و سست شدن پایه های نظام اسلامی یعنی اجازه طمع به دشمن دادن و راه را برای از بین بردن ماهیت جمهوری اسلامی باز کردن. وقتی هم که جمهوری اسلامی نداشتیم، به ناچار باید عوارض گوناگون و ناامنی ها در عرصه های مختلف را به جان بخریم. ⏪ نتیجه اینکه، نمی توان از ترس اینکه یک جا اعتراض و داد و فریادی از یک مشت طرفدار بی بند و باری بلند می شود، عقب نشینی کرد اما برای هزارجای دیگر کشور نا امنی ایجاد کرد. http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
هر خدمتی به‌ هر صورت‌ و هر نوع‌ به‌ جامعه‌ بشريت‌ و افراد، خواه‌ مسلمان‌ و خواه‌ كافر، خواه‌ گبر و خواه‌ يهودی، در هر زمان‌ و هر شرايطی، ياری‌ علی (ع) است‌ كه‌ او به‌ ياری انسان‌ها برخاست‌ و ياری‌ آنان‌ را از ما طلب‌ است‌ و فرزندشان‌ (عج)در انتظار ياری‌ همه بشريت‌ و همه جوامع، در انتظار فرج‌ لحظه‌ شماری می‌كنند. ‌‌به‌ اميد آنكه‌ با خدمت‌ بی‌دريغ‌ و مخلصانه، هرچند پر رنج‌ و سخت، در شمار بهترين‌ ياران‌ و ياوران‌ و شيعيان‌ راستين‌ علی (ع) و منتظران‌ بر حق‌ (عج‌) به‌ حساب‌ آييم. 📚 کتاب منشور پاکی و خدمتگزاری 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قنبریان: این حرف شهید مطهری که رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایه داری است هنوز در حوزه علمیه مهجور است... 💢 موضوع سخنرانی: اندیشه اقتصادی امام خمینی (ره) صوت کامل 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway ▪️🏴 اطلاعیه مراسم ◾️مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) 🎤 سخنران: حجت الاسلام قنبریان 🕧 زمان: یک شنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ ▪️مکان: حسینه رزمندگان اسلام ┄❅✾❅❀❅✾❅┄ -- تجمیع هیات های عاشورایی-- ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهبهان
"ورع" از دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه ⚪️ وَرَعْ به معنای پرهیزکاری و پارسایی، حالتی در وجود انسان است که به نگه‌داری کامل نفس و ترس از لغزش منجر می‌شود. ورع، مقامی بالاتر از مقام تقوا است؛ چراکه در این حالت انسان از شبهات و حتی کارهای حلالی که ممکن است به گناه منجر شود، اجتناب می‌کند. امام خمینی، چند نوع ورع را مطرح می فرمایند که عبارتند از:‏ ‏‏ ⚪️ ورع عموم مردم، که از ارتکاب به گناهان کبیره پرهیز می کنند.‏ ‏‏ ⚪️ ورع خواص از مردم، که از امور مشتبه پرهیز می کنند تا مبادا گرفتار‏‎ ‎‏محرمات گردند.‏ ‏‏ ⚪️ ورع زهاد و اهل زهد، و آن پرهیز و دوری جستن آنان از امور مباح‏‎ ‎‏است؛ یعنی از آن دسته اموری که شرع حرام ندانسته، پرهیز و دوری کنند‏‎ ‎‏تا از آلودگی و کدورت مادیات مصون بمانند.‏ ‏‏ ⚪️ ورع اهل سلوک، و آن پرهیز کردن آنان از نگریستن به دنیا و‏‎ ‎‏نعمتهای آن است؛ زیرا اینان خواستار رسیدن به مقامات معنوی اند و قطع‏‎ ‎‏نظر از دنیا را مقدمۀ آن می دانند.‏ ‏‏ ⚪️ ورع مجذوبان ، پرهیز اینان، پرهیز از مقامات معنوی است؛ زیرا‏‎ ‎‏مقصدشان وصول به باب اللّه است و مَطمَح نظر ( مقصود)اینان شهود جمال‏‎ ‎‏خداوندی است.‏ ‏‏ ⚪️ ورع اولیاء، پرهیز اینان از توجه داشتن به غایت است؛ زیرا فانی‏‎ ‎‏فی اللّه اند و مستغرق در او، پس چیزی جز حق نمی بینند که بخواهند از آن‏‎ ‎‏پرهیز کنند.‏ ‏ 📚یک ساغر از هزار، سیری در عرفان امام خمینی رحمة الله علیه 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
همین ها می خواستند انقلاب کنند... 🇮🇷 @shobahat_Behbahan