eitaa logo
پاسخ به شبهات (امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهبهان)
207 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۱ 🖊مهدی جمشیدی ۱. لیبرال‌های مذهبی، هویّت پیچیده‌ای دارند: تودرتو و چندلایه‌اند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویل‌های متعدّد قرار می‌گیرند و برداشت‌های متفاوت را برمی‌تابند. هر کسی می‌تواند از زاویه‌ای و به ‌اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادره‌به‌مطلوب می‌کنند و پوسته‌ای بی‌خاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه می‌کنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کرده‌اند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غرب‌زدگی تاریخی، بیش‌وکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را می‌خورند و «نسخۀ متناقض»‌شان را می‌پذیرند. نخستین نسل از لیبرال‌های مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالش‌های معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد. ۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان می‌رسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرال‌های مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسأله‌دار و زاویه‌مند شدند که امام خمینی، چاره‌ای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیات‌شان در حاکمیّت ایستاد. نسخه‌های «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهه‌های بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیه‌نشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دهه‌ها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. به‌این‌ترتیب، مرزهای هویّتی‌ای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار می‌ورزید، به‌تدریج درهم‌شکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنان‌که یکی از بحران‌های نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته، نزاع دامنه‌دار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است. ۳. در ترکیب لیبرال‌های مذهبی، مسأله‌ای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرال‌ها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمی‌کنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا می‌کنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارض‌های درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد. ۴. لیبرال‌های مذهبی، «انقلاب حسین» را می‌ستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابی‌گری» را برنمی‌تابند و نسخۀ اصلاح می‌پیچند. می‌گویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمان‌ها، محاسبه‌ناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت می‌دهد اما در عمل، جهنم می‌آفریند. ازاین‌رو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خام‌اندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعه‌ای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بی‌درنگ پس از این، انقلاب و انقلابی‌گری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچ‌گاه میان انقلاب و نظام، هم‌افقی و هم‌نشینی پدید نمی‌آید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمان‌خواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقع‌بین» را صورت‌بندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمی‌خورد و انقلابی‌ها در اثر این حادثه، درمی‌یابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویران‌کردن نظم سیاسی می‌آید و نمی‌توان با منطقی که انقلاب می‌کنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیال‌پردازیِ شبه‌نظری است. به‌این‌ترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادی‌سازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکرد‌ها و انگیزه‌ها و اندیشه‌های انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخی‌شدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
✍️قضاوت باشما: آقای ظریف در تلویزیون گفت برای انتخاب کابینه ما چهار شاخص وتویی داریم و اگر کسی در این شاخص‌ها وتو شود نمره او صفر خواهد بود. همین طور از دیگر شاخص‌ها توانمندی‌های رفتاری، توان مدیریت، توان کار جمعی، احترام به کار کارشناسی و اینکه افراد جوان باشند است. هر که جوان‌تر باشد امتیاز بالاتر می‌گیرد لذا افراد بالای ۵۰ سال امتیاز سنی نمی‌گیرند و هرچه بیشتر زیر ۵۰ سال باشند امتیاز بیشتری می‌گیرد.در عین حال اگر نامزدی مرد باشد امتیازی نمی‌گیرد ولی اگر زن باشد ۱۰ امتیاز می‌گیرد. همین طور اگر از مذاهب و ادیان دیگر باشد امتیاز می‌گیرید و اگر از مسلمان شیعه باشید اینجا امتیازی نمی‌گیرد.ظریف تاکید کرد: بنابراین می‌خواهیم امتیاز بدهیم تا بتوانیم از سایر اقوام و گروه‌هایی که حضور کمتری در کابینه‌ها داشته‌اند از جمله زنان و جوانان استفاده بکنیم و تلاش ما این است که ۶۰ درصد اعضای کابینه برای اولین بار عضو کابینه باشند. پس از این اظهارات عده ای در فضای مجازی به این بخش از سخنان او که شیعه بودن امتیازی ندارد واکنش نشان دادندو «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم»در پاسخ به برخی اعتراض ها نوشت:سلام بر شما؛با آرزوی قبولی عزاداری های همه عاشقان سرور آزادگان:آنچه در سیما عرض شد کوشش دولت چهاردهم برای حضور گسترده تر بانوان و اقوام و مذاهب در دولت بود. اشاره بنده هم به دو خانه از جدول سنجه های ارزیابی نامزدها بود. امیدوارم با حسن ظن با یکدیگر همدلی کنیم و از صحبت‌های یکدیگر برداشت های ناصواب نداشته باشیم.
✍️قضاوت باشما: آقای ظریف در تلویزیون گفت برای انتخاب کابینه ما چهار شاخص وتویی داریم و اگر کسی در این شاخص‌ها وتو شود نمره او صفر خواهد بود. همین طور از دیگر شاخص‌ها توانمندی‌های رفتاری، توان مدیریت، توان کار جمعی، احترام به کار کارشناسی و اینکه افراد جوان باشند است. هر که جوان‌تر باشد امتیاز بالاتر می‌گیرد لذا افراد بالای ۵۰ سال امتیاز سنی نمی‌گیرند و هرچه بیشتر زیر ۵۰ سال باشند امتیاز بیشتری می‌گیرد.در عین حال اگر نامزدی مرد باشد امتیازی نمی‌گیرد ولی اگر زن باشد ۱۰ امتیاز می‌گیرد. همین طور اگر از مذاهب و ادیان دیگر باشد امتیاز می‌گیرید و اگر از مسلمان شیعه باشید اینجا امتیازی نمی‌گیرد.ظریف تاکید کرد: بنابراین می‌خواهیم امتیاز بدهیم تا بتوانیم از سایر اقوام و گروه‌هایی که حضور کمتری در کابینه‌ها داشته‌اند از جمله زنان و جوانان استفاده بکنیم و تلاش ما این است که ۶۰ درصد اعضای کابینه برای اولین بار عضو کابینه باشند. پس از این اظهارات عده ای در فضای مجازی به این بخش از سخنان او که شیعه بودن امتیازی ندارد واکنش نشان دادندو «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم»در پاسخ به برخی اعتراض ها نوشت:سلام بر شما؛با آرزوی قبولی عزاداری های همه عاشقان سرور آزادگان:آنچه در سیما عرض شد کوشش دولت چهاردهم برای حضور گسترده تر بانوان و اقوام و مذاهب در دولت بود. اشاره بنده هم به دو خانه از جدول سنجه های ارزیابی نامزدها بود. امیدوارم با حسن ظن با یکدیگر همدلی کنیم و از صحبت‌های یکدیگر برداشت های ناصواب نداشته باشیم.
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیوه تخلیه چمدان‌های مسافران هواپیمای قطری در فرودگاه استانبول ترکیه سوژه رسانه‌ها شد 📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️ 🆔️ @iranictv
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
روزنامه آرمان از جمله نشریات مهم جبهه اصلاحات آمریکایی است. آشکارا و بدون هیچ ترسی، پزشکیان را به عنوان گورباچف ایرانی معرفی کرده است. آیا میدانید گورباچف آخرین رئیس جمهور جماهیر متحد شوروی بود که با اعتماد و گرایش به آمریکا و غرب، موجب فروپاشی و تجزیه شوروی شد؟ جبهه غربگرایان بوضوح هدف خود از حمایت از ریاست جمهوری پزشکیان را اعلام میکند: فروپاشی و تجزیه ایران! بله؛ این هدف نهایی جبهه اصلاحات و غربگرایان است. همان چیزی که آمریکا میخواهد. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
هدایت شده از عمار
✍🏻شماها یادتون رفته ولی من به خوبی یادمه محسن رنانی سال ۱۴۰۱ به رهبری نامه می‌نوشت میگفت جمهوری اسلامی کارش تمومه و الان با دوستاشون شدن عضو شورای راهبردی انتخاب وزرا پزشکیان @ammar1402bahman
هدایت شده از کانال حمید میرشمسی
هیچ غلطی نمی توانند بکنند فقط زحمت را زیاد می کنند و البته مردم هم اذیت می شوند. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می‌داری ‼️ .
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۲ 🖊مهدی جمشیدی ۱. موضع اخیر محمدجواد ظریف در رسانۀ ملی که در آن، سخن از ضریب‌دهی به غیرشیعیان در امر حاکمیّت به میان آورد، شاهدی دیگری بر رویکرد ساختارشکنانۀ لیبرال‌های مذهبی است. چیزی شبیه همین موضع در دولت پهلوی نیز به وقوع پیوست و قرار شد بر اساس مصوبۀ دولت، زین‌پس هر یک از نمایندگان، به کتاب مقدس خودش قسم بخورد؛ طرحی که در ظاهر، موجّه به نظر می‌رسید، اما امام خمینی، آشکارا و قاطع در برابر آن ایستاد و آن را نقطۀ آغاز «از رسمیّت ‌انداختن مذهبِ رسمی کشور» دانست. در حقیقت نیز، دولت پهلوی، چنین سودایی در سر داشت و می‌خواست با تکثّر دینی در لایۀ سیاسی و حاکمیّتی، اسلام را تحقیر و تضعیف کند و تفوّق و تسلط را از آن سلب نماید. مخالف بنیانیِ امام خمینی با این طرح، یکی از ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود. امروز نیز به‌جای «سیاست هویّت»، رهیافت مقابلش را که «سیاست تمایز» است، در دستورکار قرار گرفته و لیبرال‌های مذهبی تلاش می‌کنند، وجهِ دینی و شیعیِ جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر، کم‌رنگ و رقیق سازند. در واقع، امر دینی در ساحت رسمی، در حال ازدست‌رفتن و خنثی‌شدن است و دیانت، در نقطۀ «بازگشت به حریم خصوصی» قرار گرفته است. سکولاریسم، در چنین فضا و موقعیّتی، جان می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند. ۲. در ایران، هیچ‌گاه شکاف دینی و مذهبی، فعّال و مؤثر نبوده و چنین نیست که این رویکردِ لیبرال‌های مذهبی، پاسخی به تضادها و اصطکاک‌های برانگیخته و تشدیدشدۀ دینی و مذهبی باشد، بلکه مسأله این است که توقع و نارضایتی، از سوی لیبرال‌های مذهبی در این لایه‌ها، ایجاد و تقویت می‌شد. جامعۀ ایران، وجهِ غالبِ شیعی داشته و این وجه، طبیعی و خودجوش بوده و از متن یک انتخاب اجتماعیِ وجدانی و ارادی برخاسته است. در دورۀ پس از انقلاب نیز بر اساس همین وضع اجتماعی، حاکمیّت و نیروهای سیاسی آن، صورت‌بندی شد. در طول دهه‌های گذشته نیز اتفاق جدیدی رخ نداده است، جز این‌که لیبرال‌های مذهبی در برهه‌های انتخاباتی و با هدف جذب آرای لایه‌های دینی و مذهبی، «حس محرومیّتِ سیاسی» را در آنها دمیده‌اند و وعده‌های ساختارشکنانه داده‌اند. تعبیر ساختارشکنانه، بدین جهت است که اینان، نظم سیاسیِ کنونی را برنمی‌تابند و می‌خواهند نسبت‌های متفاوت و برون‌گرایانه‌ای در آن به وجود بیاورند. آنچه که لیبرال‌های مذهبی در سر دارند، این است که در بلندمدّت، از «نظم سیاسیِ جمهوری اسلامی» به سوی «نظم سیاسیِ لبنان» حرکت کنند و به بهانۀ تکثّر و تعدّد مذهبی و دینی، حاکمیّت را متناسب با وضع اجتماعیِ خیالیِ خویش، بازصورت‌بندی نمایند. به باور اینان، اگر حزب‌الله در لبنان، یک اقلیّت سیاسی و دینی است، اکنون نظام جمهوری اسلامی نیز در چنین موقعیّتی قرار گرفته است و باید برای جلوگیری از تضادها و اصطکاک‌های مذهبی و دینی، داوطلبانه به سوی قدرت‌دهی به نیروهای مذهبی و دینی دیگر برود. این در حالی است که نه جامعۀ ایران و نه جمهوری اسلامی، هیچ‌یک شباهتی با آنچه که در لبنان می‌گذرد، ندارند و کاربست منطق سیاسیِ لبنان در ایران، تنازل و تقلیل موهوم است. در ایران، اکثریّت مطلق از آنِ شیعیان است و پیروان مذاهب و ادیان دیگر نیز، وضع سیاسی را موجّه می‌دانند و اگر لیبرال‌های مذهبی، «تحریک‌گری سیاسی» را کنار بنهند، ضرورتی برای تغییر عاملیّتی در نظام سیاسی وجود نخواهد داشت. ۳. نظریۀ دولت وحدت ملّی، مبتنی بر پیش‌فرض‌های ناصوابی دربارۀ جامعه و حاکمیّت در ایران است. نخستین خطا این است که جامعۀ ایران، دچار قهر و گسست و شکاف شده است و راه علاج آن نیز این است که دیگری‌ها و اغیار، به حاکمیّت راه یابند. در نظر آنها، ما با یک جامعۀ به‌شدّت متکثّر و ناهمساز و چندپاره و تکه‌تکه روبرو هستیم که دیگر نمی‌توان پیرامون روایت‌های حاکمیّتی و رسمی، آنها را در کنار هم نشانید، بلکه باید قدرت را توزیع و تقسیم کرد و به هر یک از لایه‌ها، نصیب و بهره‌ای از قدرت اعطا نمود. اینان از وحدتِ ازدست‌رفته سخن می‌گویند و راه‌حل‌شان نیز بازآرایی ساختار سیاسی است. این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرۀ اجتماعیِ خیالی» را به «گرۀ سیاسیِ واقعی» تبدیل می‌کند و بی‌ثباتی و عدم‌تمرکز و حس محرومیّتِ فزاینده می‌آفریند. وحدت ملّی، یک سخن غلط‌انداز برای پنهان نگه‌داشتن طرحی است که در آن، تشیع به‌تدریج از «اعتبار» و «تفوّق» تهی می‌شود و در عرض ادیان و مذاهب دیگر می‌نشیند و در نهایت نیز، دین به «متغیّر بی‌منزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد. این مرحلۀ پایانی، همان «سکولاریسم» است که اگر طرح اینان به جریان افتد، چه‌بسا در کمتر از یک دهه، تحقّق یابد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جمع‌کردن بساط بی‌خانمان‌ها در فرانسه با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری المپیک پاریس 📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️ 🆔️ @iranictv
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آقای پزشکیان! ریاست جمهوری را به ظریف اجاره داده اید؟! ✍حسین شریعتمداری 1⃣آقای ظریف که چهارشنبه شب، در اقدامی غیرمتعارف به صدا و سیما دعوت شده بود تا از جایگاه حزبی (و نه رسمی) رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم درباره فرایند انتخاب وزرا سخن بگوید، به نکاتی اشاره کردند که اولاً، از سوی کسی که سال‌های متمادی در مسئولیت‌های بلند پایه نظام اسلامی بوده است، تعجب آور و تأسف‌آور بود و تأسف‌آور تر آنکه ایشان در حالی به نمایندگی از جانب آقای پزشکیان سخن می‌گفت، که اظهاراتش نه فقط با قانون اساسی و مبانی صریح اسلامی در تناقض بود بلکه با آنچه از رئیس جمهور منتخب به وضوح دیده و شنیده شده است نیز یکصد و هشتاد درجه تفاوت داشت. بخوانید! 2⃣ آقای ظریف درباره معیارها و ملاک های مورد نظر برای گزینش اعضای کابینه می گوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید»! باید از آقای ظریف پرسید؛ ▪️الف: از کِی تا به حال «شیعه بودن» در جمهوری اسلامی خصوصیت و به اصطلاح، امتیاز منفی تلقی می شود؟! ▪️ب:‌ می‌فرمایيد؛ «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می‌گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی‌گیرید»! آیا منظورتان این است که شیعه جزو مذاهب و ادیان رسمی نیست؟! ▪️ج: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور یاد شده است. جنابعالی چه کاره‌اید و از کدام جایگاه، شیعه بودن را در گزینش اعضای کابینه، خصوصیت منفی تلقی کرده اید؟! چه کسی به شما چنین اجازه ای را داده است؟! ▪️د: آقای ظریف لطفا بدون سفسطه و از این شاخه به آن شاخه پریدن که عادت شناخته شده جنابعالی‌ست بفرمایيد که این دیدگاه شما درباره شیعه با آنچه که پیوسته و بی‌وقفه از سوی آمریکا و صهیونیست ها تبلیغ می شود چه تفاوتی دارد؟! حتما می دانید و بارها خوانده و شنیده‌اید که صهیونیست‌ها اصلی‌ترین مشکل خود را دیدگاه و گفتمان تشیع می‌دانند و بارها بر مقابله با آن به عنوان یک خط استراتژیک و غیر قابل تغییر تاکید ورزیده و می‌ورزند. 3⃣عجیب‌ترین و سؤال برانگیزترین نکته در اظهارات چهارشنبه شب ظریف، مغایرت و تناقض آشکار دیدگاه اعلام شده ایشان با دیدگاه رسماً اعلام شده و به وضوح دیده شده جناب دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب است. آقای پزشکیان در طول یک هفته اخیر بیشترین حضور را در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام داشته و در هیئت‌ها و مراسم مختلف حضور یافته و در سوگ امام حسین بر سینه و سر زده‌اند. اظهارات آقای ظریف علیه تشیع با ارادت رسماً و بارها اعلام گردیده و دیده شده جناب پزشکیان در تناقض و مخالفت آشکار است. 4⃣ اصلی‌ترین سخن در این وجیزه پرسشی است که از رئیس جمهور محترم و منتخب در میان است و آن پرسش این که؛ آقای پزشکیان! آیا ریاست جمهوری را به آقای ظریف اجاره داده اید؟! پاسخ به یقین منفی است ولی اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه به جناب پزشکیان گفت: آقای ظریف مستأجر خوبی نیست. ریاست جمهوری را از ایشان پس بگیرید! 5⃣و بالاخره سخنی نیز با دست‌اندرکاران برنامه در صدا و سیما در میان است. اظهارات ضد شیعی ظریف (چه عامدانه و چه نا آگاهانه)‌ بسیار صریح بود و از مجری برنامه و سردبیر پشت گوشی مجری در برنامه انتظار می‌رفت که سخنان سخیف آقای ظریف را بی‌پاسخ نگذارند و در حالی که هنوز یک روز بیشتر از عاشورای حسینی علیه‌السلام نگذشته بود از کنار این اهانت بی‌تفاوت عبور نکنند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون به ساحت مقدس بقیة الله ارواحنافداه تسلیت عرض میکنیم.. به ساحت مقدس صدیقه طاهره سلام الله علیها تسلیت عرض میکنیم.. در مملکت امام زمان(ع) و در نظام‌جمهوری اسلامی که تنها مذهب رسمی آن، تشیع جعفری اثنی عشری است، کار به جایی رسیده که برای وزیر شدن در دولت، اولویت با کسانی است که شیعه نباشند.. دقیقا فردای عاشورا، ظریف در تلویزیون اعلام میکند که در انتخاب وزراء، اگر شیعه باشید هیچ امتیازی برای شما لحاظ نمیشود اما اگر شیعه نباشید (یهودی باشید، سنی باشید، ارمنی باشید) ۱۰ امتیاز برای شما لحاظ میشود! سؤال بنده خصوصا از شورای نگهبان است. این آبروریزی و ننگ را چگونه توجیه میکنید؟ بعد از ۴۵ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی، حالا اولویت در انتخاب اعضای دولت جمهوری اسلامی، با کسانی است که شیعه نباشند. حضرات اعلام: جناب آقای جنتی! جناب آقای شب زنده دار! جناب آقای مدرسی یزدی! جناب آقای خاتمی! جناب آقای اعرافی! جناب آقای حسینی خراسانی.. آیا شما علماء و فقهاء کسی را تایید صلاحیت کرده اید که اولویت وزیرانش این است که شیعه نباشند؟ التفات دارید چه اتفاقی افتاده؟ متوجه هستید چه دولتی را به قدرت رسانده اید؟ چه پاسخی برای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها دارید؟ در مملکت امام زمان ارواحنافداه، در انتخاب وزراء ، اولویت با کسانی است که شیعه نباشند! 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
             به نام خدا 🔴راهبَر یا راهبُر؟ 📌ملانصرالدین را گفتند خرت کو؟ گفت: مدتی لنگ میزد و درست راه نمی‌رفت و خواستم تا بصورت کارشناسی و علمی مشکل را حل کنم. عده ای آمدند و گفتند ما کارشناس راهبَری هستیم. خرم را کول کردند و راهبَری کردند. به ملا نصرالدین گفتند: خب پس خرت الان کو؟ ملانصرالدین گفت: الحق که کارشناس بودند اما کارشناس راهبُری بودند، و خرم را بردند. ♦️پدیده ای نوظهور در ایران رخ داده که به نظر می‌رسد صدا و سیما دانسته یا ندانسته، با آوردن ظریف روی آنتن از این پدیده نوظهور در سپهر سیاسی ایران، رونمایی کرد که جای تشکر هم دارد. 🔷راهبَری یعنی هدایت بسوی هدفی و جنبه عملی و اجرایی دارد و نه مشورتی. در حالی که مردم به یک شخص رای داده اند عده ای تحت عنوان مشورت دهی،  با عنوان راهبَری اعلان موجودیت کرده تا آراء جمهور را به اهداف مشخص هدایت کنند. و تحت عنوان مشورت دهی بر منتخب مردم و در واقع بر کل آحاد کشور تحمیل کنند. همان اهدافی که تاکنون نتوانسته‌اند بطور کامل آنرا محقق سازند. ♦️نکته قابل توجه در این شورا که خود را راهبَر اعلام کرده این است که هنوز پرونده های راهبُری، کرسنتشان و برجامشان و نزدیکانشان،  در زندان مشخص نشده که با نام جعلی راهبَری با خزعبلاتی تحت عنوان سنجه های انتخاب کابینه دولت !!!  میدان دار شدند. فاجعه اینقدر سنگین و مسخره است که کار از تحلیل و حتی گریه گذشته است و باید خندید. 📌نقل است در روزگاری عده ای نزد چوپانی که  آدم ساده ای بود رفتند تا از قلب ساده و صادق او درخواست دعایی به درگاه خدا کنند، جهت رفع بلایی که نازل شده بود. چوپان ساده و صادق بعد از شنیدن واقعه و درخواست دعا؛ به آن جمع گفت: اینطور که من میبینم کار از دست خدا هم در رفته؛ مگر حضرت ابوالفضل بفریاد تان برسد. ✍ سید محمود احمدزاده https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh