eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1هزار دنبال‌کننده
622 عکس
76 ویدیو
80 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
انتم الفقراء الی الله فقیر کیست ،غنی کیست؟ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَلْإِمَامَ يَحْتَاجُ إِلَى مَا فِي أَيْدِي اَلنَّاسِ فَهُوَ كَافِرٌ إِنَّمَا اَلنَّاسُ يَحْتَاجُونَ أَنْ يَقْبَلَ مِنْهُمُ اَلْإِمَامُ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «خُذْ مِنْ أَمْوٰالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِهٰا » . الکافي ج ۱، ص ۵۳۷ قَالَ مَولاناٰ الصّادقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : اِتَّقُوا اَللَّهَ، وَ لاَ تَمَلُّوا مِنَ اَلْخَيْرِ، وَ لاَ تَكْسَلُوا، فَإِنَّ اَللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ رَسُولَهُ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) لَغَنِيَّانِ عَنْكُمْ وَ عَنْ أَعْمَالِكُمْ، وَ أَنْتُمُ اَلْفُقَرٰاءُ إِلَى اَللّٰهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ إِنَّمَا أَرَادَ اَللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِلُطْفِهِ سَبَباً يُدْخِلُكُمْ بِهِ اَلْجَنَّةَ . امالی شیخ طوسی ج۱ ص۶۹۴ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ثواب آنكه پس از نماز صبح يازده بار سوره توحيد را بخواند👇 أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنِ الْعَمْرَكِيِّ الْخُرَاسَانِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ عَلِيٌّ ع‌ مَنْ صَلَّى صَلَاةَ الْفَجْرِ ثُمَّ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً لَمْ يَتْبَعْهُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ رَغِمَ أَنْفُ الشَّيْطَانِ. ترجمه: على بن جعفر از برادرش موسى بن جعفر از پدرانش از امير المؤمنين عليهم السّلام روايت كرده كه فرمود: هر كس نماز صبح را بخواند و بعد از آن يازده بار سوره‌ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخواند گناهى در آن روز بر وى ننويسند با اينكه خلاف ميل شيطان‌ است. (يعنى خداوند او را از ارتكاب گناه حفظ فرمايد). ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ص45 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
( ، ) عظمت شأن حرم های اهل بیت علیهم السلام در آداب و زیارات وارده ...ثُمَّ قَبِّلِ اَلضَّرِيحَ وَ مَرِّغْ خَدَّيْكَ عَلَيْهِ وَ قُل: اَللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا مَشْهَدٌ لاَ يَرْجُو مَنْ فَاتَتْهُ فِيهِ رَحْمَتُكَ أَنْ يَنَالَهَا فِي غَيْرِهِ وَ لاَ أَحَدٌ أَشْقَى مِنِ اِمْرِئٍ قَصَدَهُ مُؤَمِّلاً فَآبَ عَنْهُ خَائِباً... سپس قبر را ببوس و گونه هایت را بر آن بمال و بگو: خدایا، اینجا زیارتگاه (شهادتگاهی) است که اگر کسی در آن به رحمت تو دست نیابد، امید نمی رود آن را در جای دیگر به دست آورد؛ و هیچ کس بدبخت تر از کسی نیست که امیدوار به آنجا برود و ناامید باز گردد مصباح الزائر ج۱ ص۴۶۸ مفاتیح الجنان ص ۵۶۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
جانی که برای خدا و حجت خدا وقف شده (از اعمال و ادعیه ظهر جمعه): اَللَّهُمَّ اِشْتَرِ مِنِّي نَفْسِيَ اَلْمَوْقُوفَةَ عَلَيْكَ اَلْمَحْبُوسَةَ لِأَمْرِكَ بِالْجَنَّةِ مَعَ مَعْصُومٍ مِنْ عِتْرَةِ نَبِيِّكَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَخْزُونٍ لِظُلاَمَتِهِ مَنْسُوبٍ بِوِلاَدَتِهِ تَمْلَأُ بِهِ اَلْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً...‌ بارالها از من خریداری کن نَفْس مرا که وقف برای تو و اطاعت توست به ازای بهشتی که در معیت معصومی از عترت نبی ات صلی الله علیه و آله است، همان امام که اندوخته شده برای دادخواهی است و پر شدن زمین از عدل و عدالت بعد از آنکه از ظلم و جور مملو گردد منسوب به ولادت اوست... مصباح المتهجد ج۱ ص۳۷۵ 💠 اللهم عجل لولیک الفرج 💠 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌گناه، ریشه قساوت قلب امیرمومنان  علیه السلام: ما جَفَّتِ الدُّموعُ إلّا لِقَسوَةِ القُلُوب وَ ما قَسَتِ القُلُوبُ إلّا لِکَثرَةِ الذُّنوبِ. ترجمه: چشم‌ها خشک نمی‌شود مگر به خاطر قساوت قلب و دل‌ها پیدا نمی‌کند، مگر به سبب زیادی گناه. 📚حر عاملی، وسائل الشیعه ج۱۶، ص۴۵ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
روغن فروش و محبت به رسول الله صلی الله علیه و آله عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ رَجُلٌ يَبِيعُ اَلزَّيْتَ وَ كَانَ يُحِبُّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حُبّاً شَدِيداً كَانَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَذْهَبَ فِي حَاجَتِهِ لَمْ يَمْضِ حَتَّى يَنْظُرَ إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَدْ عُرِفَ ذَلِكَ مِنْهُ فَإِذَا جَاءَ تَطَاوَلَ لَهُ حَتَّى يَنْظُرَ إِلَيْهِ حَتَّى إِذَا كَانَتْ ذَاتُ يَوْمٍ دَخَلَ عَلَيْهِ فَتَطَاوَلَ لَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَتَّى نَظَرَ إِلَيْهِ ثُمَّ مَضَى فِي حَاجَتِهِ فَلَمْ يَكُنْ بِأَسْرَعَ مِنْ أَنْ رَجَعَ فَلَمَّا رَآهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَدْ فَعَلَ ذَلِكَ أَشَارَ إِلَيْهِ بِيَدِهِ اِجْلِسْ فَجَلَسَ بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ مَا لَكَ فَعَلْتَ اَلْيَوْمَ شَيْئاً لَمْ تَكُنْ تَفْعَلُهُ قَبْلَ ذَلِكَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ اَلَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ نَبِيّاً لَغَشِيَ قَلْبِي شَيْءٌ مِنْ ذِكْرِكَ حَتَّى مَا اِسْتَطَعْتُ أَنْ أَمْضِيَ فِي حَاجَتِي حَتَّى رَجَعْتُ إِلَيْكَ فَدَعَا لَهُ وَ قَالَ لَهُ خَيْراً ثُمَّ مَكَثَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَيَّاماً لاَ يَرَاهُ فَلَمَّا فَقَدَهُ سَأَلَ عَنْهُ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا رَأَيْنَاهُ مُنْذُ أَيَّامٍ فَانْتَعَلَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اِنْتَعَلَ مَعَهُ أَصْحَابُهُ وَ اِنْطَلَقَ حَتَّى أَتَوْا سُوقَ اَلزَّيْتِ فَإِذَا دُكَّانُ اَلرَّجُلِ لَيْسَ فِيهِ أَحَدٌ فَسَأَلَ عَنْهُ جِيرَتَهُ فَقَالُوا يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَاتَ وَ لَقَدْ كَانَ عِنْدَنَا أَمِيناً صَدُوقاً إِلاَّ أَنَّهُ قَدْ كَانَ فِيهِ خَصْلَةٌ قَالَ وَ مَا هِيَ قَالُوا كَانَ يَرْهَقُ يَعْنُونَ يَتْبَعُ اَلنِّسَاءَ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَحِمَهُ اَللَّهُ وَ اَللَّهِ لَقَدْ كَانَ يُحِبُّنِي حُبّاً لَوْ كَانَ نَخَّاساً لَغَفَرَ اَللَّهُ لَهُ. کافی ج۸ ص۷۷ بیان علامه مجلسی رحمه الله در مورد لغت (نخاس): نخاسا فیما عندنا من النسخ بالنون و لعله محمول علی من یبیع الأحرار و ربما یقرأ بالباء الموحدة من بخس المکیال و المیزان فیناسب عمله أیضا. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌برخورد با بازرس خاطی علی بن اصمع از سوی امیرمؤمنان (ع) به عنوان ناظر و انتخاب شد، اما وی کرد. بعد از احراز خیانتش، امام دستور داد تا انگشتانش بریده شد. 📚سیدمرتضی، تنزیه الانبیاء، ص163. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
شما در بهشت هستید! عَنْ مُوسَى بْنِ بَكْرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ رَجُلٌ فِي اَلْمَجْلِسِ أَسْأَلُ اَللَّهَ اَلْجَنَّةَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنْتُمْ فِي اَلْجَنَّةِ فَاسْأَلُوا اَللَّهَ أَنْ لاَ يُخْرِجَكُمْ مِنْهَا فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ نَحْنُ فِي اَلدُّنْيَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِإِمَامَتِنَا قَالُوا نَعَمْ فَقَالَ هَذَا مَعْنَى اَلْجَنَّةِ اَلَّذِي مَنْ أَقَرَّ بِهِ كَانَ فِي اَلْجَنَّةِ فَاسْأَلُوا اَللَّهَ أَنْ لاَ يَسْلُبَكُمْ . موسی بن بکر گوید: به همراه جمعی در محضر امام صادق علیه السلام بودیم. یکی از اصحاب عرض کرد: «از خداوند بهشت می‌خواهم. » حضرت فرمود: «شما در بهشت هستید. از خدا بخواهید که شما را از آن بیرون نبرد! » گفتند: «قربانت شویم! ما که در دنیا هستیم. » فرمود: «مگر شما به امامت ما اعتراف ندارید؟ » گفتند بلی. فرمود: «این معنی بهشت است که هر کس به آن اعتراف کند، در بهشت باشد. پس از خدا بخواهید که آن را از شما نگیرد. المحاسن ج۱ ص۱۶۱ 💠ادعیه مربوطه💠 ▪️اللّٰهُمَّ ...وَ لاَ تَسْلُبْنِي صَالِحَ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ(ابوحمزه ثمالی) ▪️وَ لاَ تَسْلُبَنِي مَا مَنَنْتَ بِهِ عَلَيَّ وَ لاَ تَسْتَرِدَّ شَيْئاً مِمَّا أَحْسَنْتَ بِهِ إلَيَّ (عالیة المضامین) ▪️اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَهِ فَلاَ تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ (زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🖋 آیت‌الله شبیری زنجانی در بیمارستان بستری شد 🔹آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع معظم تقلید، شب گذشته در منزل دچار آسیب‌دیدگی شده است. 🔹ایشان هم اکنون جهت مداوا در یکی از بیمارستان های تهران بستری هستند. @shobeiri
انبیاء الهی علیهم السلام با هیچ بشری قیاس نمی‌شوند لاَ بَعَثَ اَللَّهُ نَبِيّاً وَ لاَ رَسُولاً حَتَّى يَسْتَكْمِلَ اَلْعَقْلَ وَ يَكُونَ عَقْلُهُ أَفْضَلَ مِنْ جَمِيعِ عُقُولِ أُمَّتِهِ وَ مَا يُضْمِرُ اَلنَّبِيُّ فِي نَفْسِهِ أَفْضَلُ مِنِ اِجْتِهَادِ اَلْمُجْتَهِدِينَ خداوند متعال هیچ پيغمبر و رسولى را بر نيانگيخته مگر آنکه عقل او را كامل نموده و عقل او افضل از عقل همۀ امّتش بوده است و آنچه پیامبر الهی در ضمیر (باطن)خود دارد برتر از تلاش همه تلاشگران است. کافی ج۱ ص۱۲ المحاسن ج۱ ص۱۹۳ مویدات عنوان: ▪️هُمُ اَلْأَنْبِيَاءُ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ وَ صَفْوَتُهُ مِنْ خَلْقِهِ حُكَمَاءَ مُؤَدَّبِينَ بِالْحِكْمَةِ مَبْعُوثِينَ بِهَا غَيْرَ مُشَارِكِينَ لِلنَّاسِ عَلَى مُشَارَكَتِهِمْ لَهُمْ فِي اَلْخَلْقِ وَ اَلتَّرْكِيبِ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ (کافی) ▪️فَأَمْرُهُمْ يَجِلُّ عَنْ أَنْ يُوصَفَ وَ أَحْوَالُهُمْ تَدِقُّ عَنْ أَنْ تُعْلَمَ لِأَنَّهُمْ نُجُومُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ أَعْلَامُهُ فِي بَرِيَّتِهِ وَ خُلَفَاؤُهُ عَلَى عِبَادِهِ وَ أَنْوَارُهُ فِي بِلَادِهِ وَ حُجَجُهُ عَلَى خَلْقِهِ (من لا یحضره الفقیه) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
حب رسول الله صلی‌الله علیه و آله، زلیخا را لایق ازدواج با حضرت یوسف علیه السلام نمود قَالَ( النَبِیُّ یُوسُفُ ع) لَهَا یَا زلیخَا مَا الَّذِی دَعَاکِ إِلَی مَا کَانَ مِنْکِ قَالَتْ حُسْنُ وَجْهِکَ یَا یُوسُفُ فَقَالَ کَیْفَ لَوْ رَأَیْتِ نَبِیّاً یُقَالُ لَهُ مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله یَکُونُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ أَحْسَنَ مِنِّی وَجْهاً وَ أَحْسَنَ مِنِّی خُلُقاً وَ أَسْمَحَ مِنِّی کَفّاً قَالَتْ صَدَقْتَ قَالَ وَ کَیْفَ عَلِمْتِ أَنِّی صَدَقْتُ قَالَتْ لِأَنَّکَ حِینَ ذَکَرْتَهُ وَقَعَ حُبُّهُ فِی قَلْبِی فَأَوْحَی اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَی یُوسُفَ أَنَّهَا قَدْ صَدَقَتْ وَ أَنِّی قَدْ أَحْبَبْتُهَا لِحُبِّهَا مُحَمَّداً صلی الله علیه و آله فَأَمَرَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَنْ یَتَزَوَّجَهَا حضرت یوسف ع از زلیخا پرسید: ای زلیخا، چه چیز باعث آن افعال که کردی شد؟ عرضه داشت: زیبارویی ات. فرمود: پس اگر پیامبری به نام محمد صلی‌الله علیه و آله را در آخر الزمان می‌دیدی که از من زیباروتر، خوش اخلاق تر و بخشنده تر است، چه می‌کردی؟ زلیخا گفت: راست می‌گویی. فرمود: چگونه دانستی که من راست می‌گویم؟ عرضه داشت: زیرا وقتی نام او را بردی محبت او در دلم افتاد. خداوند عزوجل به یوسف علیه السلام وحی فرمود که او راست گفته است و من او را به دلیل عشقش به محمد صلی‌الله علیه و آله دوست می‌دارم. خداوند به یوسف ع دستور داد تا با زلیخا ازدواج کند علل الشرائع ج۱ ص۵۵ قصص الانبیاء علیهم السلام ج۱ ص136 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri