eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
988 دنبال‌کننده
611 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
base.apk
8.99M
اپلیکیشن فقه و احکام .... آیت الله خامنه ای تمام کتب فقهی مقام معظم رهبری در اینجاست✅✅✅ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: لَوْ أُؤْذَنُ لَأَخْبَرْنَا بِفَضْلِنَا قَالَ قُلْتُ لَهُ اَلْعِلْمُ مِنْهُ قَالَ فَقَالَ لِي اَلْعِلْمُ أَيْسَرُ مِنْ ذَلِكَ . علی بن جعفر رحمه الله از امام موسی بن جعفر علیه السلام شنید که فرمودند: اگر اجازه داشتیم ( خلاف مصلحت نبود)، از فضیلت خودمان خبر می‌دادیم. عرض کرد: آیا علم هم جزء آن است؟ فرمود: علم ، ساده تر از آن است. بصائر الدرجات ج۱ ص۵۱۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
مردی که اگر می بود….pdf
4.98M
🔶عرضه نسخه PDF کتاب « جعفر طیار مردی که اگر می‌بود..» دانلود کنید تا این شخصیت بزرگ ولی گمنام را بشناسید. ✨کتاب به صورت رایگان در اختیار شماست. بهای آن صلواتی برای سلامتی و تعجیل در فرج مولای غریبمان سلام الله علیه می‌باشد. 🆔 http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
المناقب لابن شهر اشوب: حدثنا الصولي عن الصادق عليه السلام في خبر أنه جرى بينه(ای الحسین علیه‌السلام) وبين محمد بن الحنفية كلام، فكتب ابن الحنفية إلى الحسين عليه السلام: أما بعد يا أخي فإن أبي وأباك علي لا تفضلني فيه ولا أفضلك وامك فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليه وآله ولو كان ملء الارض ذهبا ملك امي ما وفت بامك، فإذا قرأت كتابي هذا فصر إلي حتى ترضاني فإنك أحق بالفضل مني والسلام عليك ورحمة الله وبركاته، ففعل الحسين عليه السلام ذلك فلم يجر بعد ذلك بينهما شئ. نام کتاب : العوالم، الإمام الحسين نویسنده : البحراني، الشيخ عبد اللّه جلد : ۱ صفحه : ۶۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
♦️ حدیث فاطمیات روى السيّد محمّد الغماري الشافعي في كتابه، عن فاطمة بنت الحسين الرضويّ، عن فاطمة بنت محمّد الرضوي، عن فاطمة بنت إبراهيم الرضوي، عن فاطمة بنت الحسن الرضوي، عن فاطمة بنت محمّد الموسوي، عن فاطمة بنت عبد اللّه العلوي، عن فاطمة بنت الحسن الحسيني، عن فاطمة بنت أبي هاشم الحسيني، عن فاطمة بنت محمّد بن أحمد بن موسى المبرقع، عن فاطمة بنت أحمد بن موسى المبرقع، عن فاطمة بنت موسى المبرقع، عن فاطمة بنت الإمام أبي الحسن الرضا عليه السلام، عن فاطمة بنت موسى بن جعفر عليهما السلام، عن فاطمة بنت الصادق جعفر بن محمّد عليهما السلام، عن فاطمة بنت الباقر محمّد بن عليّ عليهما السلام، عن فاطمة بنت السجّاد عليّ بن الحسين زين العابدين عليهما السلام، عن فاطمة بنت أبي عبد اللّه الحسين عليه السلام، عن زينب بنت أمير المؤمنين عليهما السلام، عن فاطمة عليها السلام بنت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله، قالت: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله: «ألا مَن ماتَ عَلى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهیداً» «آگاه باشید هر كسى كه ‏بر دوستى آل محمد بمیرد، شهید است.» 📚 اللؤلؤه الثمينة , ص 217 ؛ عوالم ح 3 ج 21 ص 354؛ فاطمة الزهراء (عليها السلام) بهجة قلب المصطفى صلّى اللّه عليه و آله: 285. 🏴 شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ https://eitaa.com/rejal_shobeiri http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
. هفتم ماه جمادی الاول سال ۱۸۴هجری قمری مطابق با هفدهم خرداد سال ۱۷۹هجری شمسی یکی از بانوان راوی احادیث اهلبیت علیهم السلام به نام حَبابه والِبیه درگذشت. یکی ازآن سه زنی است که به  یعنی نامیده‌ شده اند. واز زمان امیرالمؤمنین علیه السلام تا اوایل امامت امام رضا علیه السلام زنده بوده ومعجزاتی ازاهلبیت برایش اتفاق افتاد. "عن حبابةالوالبية قالت... ياأميرالمؤمنين مادلالة الإمامة؟ فقال ائتيني بتلك الحصاة وأشار بيده إلى حصاةفأتيته بهافطبع لي فيها بخاتمه ثم قال: ياحبابة! إذا ادعى مدع الإمامة فقدر أن يطبع كمارأيت فاعلمي أنه إمام مفترض الطاعة" کافی ج۱ص۳۴۶ حبابه به اميرالمؤمنين علیه السلام عرض کرد دليل امامت چيست؟ حضرت بادست خود به يک سنگ کوچکی اشاره كرده وفرمودند آن سنگ رابیاور. سپس باخاتم انگشتر خود برآن سنگ مُهر برجسته ای زدند. وفرمودند: اى حبابه، هركه مُدعى امامت شد وتوانست مثل من اين سنگ را مُهر كند، بدانكه او امام مفترض الطاعه است... حبابه بعد ازشهادت حضرت، خدمت امام حسن علیه السلام رفت. امام به او فرمودند ای حبابه والبیه آن سنگ رابده تا مُهر کنم. بعد خدمت سیدالشهداء علیه السلام رسید وحضرت نیز مُهر فرمودند. (درجریانی نیز حبابه به برص مبتلا شده بود وامام حسین علیه السلام اورا شفا دادند. بصائرالدرجات ص۲۷۱) سپس زمان امام سجاد علیه السلام خدمت حضرت رسید، درحالی که ۱۱۳سال داشت. امام سجاد علیه السلام اورا درچشم بهم زدنی جوان کردند وسنگ را مُهر نمودند. سالها بعد خدمت امام باقرعلیه السلام رسید وامام سنگ را مُهر کردند. (همچنین به امام عرض کرد سفیدی درموی سرم پیداشده وامام باقر علیه السلام به اعجاز دریک لحظه موی سرش راسیاه فرمودند. الخرائج والجرائح ج۱ص۲۷۳) پس خدمت امام صادق علیه السلام وسپس محضر امام کاظم علیه السلام رفت وسنگ را مُهر کردند. بعد ازشهادت امام هفتم درهمان روزهای اول خدمت حضرت رضا علیه السلام آمد وامام سنگ را مهر فرمودند. کمال الدین ص۵۳۷ اعلام الوری ج۱ص۴۰۸ ج۲ص۱۳۸ در ۲۳۰سالگی خدمت امام رضا علیه السلام رسیده بود و ۹ماه بعداز این دیدار در اوایل جمادی الاول ازدنیا رفت. امام رضاعلیه السلام لباسشان رابرای کفنش فرستاده وبر اونماز خواندند. غیبت طوسی ص۷۵ دو زن دیگر بنام ام غانم و ام سلیم نیزچنین بوده اند. اولاد ونسل آنان سنگ راخدمت بقیه اهلبیت علیهم السلام نیز بردند وائمه نیزسنگ را مُهر فرمودند. بحارالانوار ج۲۵ص۱۷۶ ج۴۱ص۲۷۸ ج۴۴ص۱۸۶ ج۴۶ص۲۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ : ثَلَاثَةٌ إِنْ یَعْلَمْهُنَّ الْمُؤْمِنُ کَانَتْ زِیَادَةً فِی عُمُرِهِ وَ بَقَاءَ النِّعْمَةِ عَلَیْهِ فَقُلْتُ وَ مَا هُنَّ قَالَ : تَطْوِیلُهُ فِی رُکُوعِهِ وَ سُجُودِهِ فِی صَلَاتِهِ وَ تَطْوِیلُهُ لِجُلُوسِهِ عَلَی طَعَامِهِ إِذَا أَطْعَمَ عَلَی مَائِدَتِه وَ اصْطِنَاعُهُ الْمَعْرُوفَ إِلَی أَهْلِهِ. سه چيز است كه اگر مؤمن از آنها مطلع شود، باعث طول عمر و دوام بهره مندى او از نعمت‏ها مى‏ شود... طول دادن ركوع و سجده ، زياد نشستن بر سر سفره‏اى كه در آن ديگران را اطعام مى‌كند ، خوش رفتارى ‌اش با خانواده . الكافي ، ج 4 ، ص 49 . ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
روزی مردى از انصار به محضر پيامبر «صلی‌الله‌علیه وآله» آمد و عرض كرد: اى رسول خدا! من طاقت دوری شما را ندارم. وقتى به خانه‌ام مى‌روم، به يادتان مى‌افتم آن‌گاه كارم را رها مى‌كنم و به نزدتان مى‌آيم تا شما را زیارت کنم و از روى محبّت به شما نگاه كنم. اكنون مى‌انديشم وقتی روز قيامت شود و شما را به بهشت و به بالاترين درجه ببرند، اى پيامبر خدا من چه کنم و جایگاه من چه خواهد بود؟ آن زمان بود که این آيه نازل شد: 《 و آنانی که از خداوند و فرستاده‌اش پیروی می‌کنند، با كسانى خواهند بود كه خداوند نعمتشان داده است، یعنی با پيامبران و صدّيقان و شهيدان و صالحان؛ و اينان چه دوستان نيكويى هستند》[نساء:69] پيامبر (ص) آن مرد را فراخواند و آيه را برایش خواند و به او مژده‌ داد بحار الانوار ، ج ۸ ، ص ۱۸۸ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
جَاءَ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَسْتَطِيعُ فِرَاقَكَ وَ إِنِّي لَأَدْخُلُ مَنْزِلِي فَأَذْكُرُكَ فَأَتْرُكُ ضَيْعَتِي وَ أُقْبِلُ حَتَّى أَنْظُرَ إِلَيْكَ حُبّاً لَكَ فَذَكَرْتُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ وَ أُدْخِلْتَ الْجَنَّةَ فَرُفِعْتَ فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ فَكَيْفَ لِي بِكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَنَزَلَ‏ " وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً " فَدَعَا النَّبِيُّ ص الرَّجُلَ فَقَرَأَهَا عَلَيْهِ وَ بَشَّرَهُ بِذَلِك‏ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ارزش گری در حل مردم: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرمود: ابلغونی حاجة من لایقدر علی ابلاغ حاجتهم، این تعبیر بلند و زیبایی است، بارها می فرمود: خواسته کسانی را که صدایشان به من نمی رسد، به من برسانید. هر کس صدای مطالبات مردم را به حاکمیت برساند (اهل بهشت است، هر کس خبر حقوق پایمال شده ای را به حاکمان برساند،) در قیامت که پای همه خواهد لرزید، پای او نمی لرزد،«ثبّت الله قدمیه یوم القیامة»؛ یعنی مشکلات مردم را به گوش تصمیم گیران جامعه برسانید در واقع، مشکلات مردم و حقوق پایمال شده مردم را به آستان حاکمیت برسانید. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
صلى الله عليه و آله : المُؤمِنُ إذا قَرَأَ القُرآنَ : فَتَحَ اللّه ُ عَلَيهِ أبوابَ الرَّحمَةِ ، وخَلَقَ اللّه بِكُلِّ حَرفٍ يَخرُجُ مِن فَمِهِ مَلَكا يُسَبِّحُ لَهُ إلى يَومِ القِيامَةِ ؛ فَإِنَّهُ لَيسَ شَيءٌ ـ بَعدَ تَعَلُّمِ العِلمِ ـ أحَبَّ إلَى اللّه ِ مِن قِراءَةِ القُرآنِ . مؤمن ، هرگاه قرآن بخواند ، خداوند درهاى رحمت را بر او مى گشايد و با هر حرفى كه از دهانش خارج مى شود ، فرشته اى مى آفريند كه تا روز قيامت برايش تسبيح خواهد گفت ؛ زيرا پس از دانش آموزى، هيچ چيز نزد خداوند ، محبوب تر از خواندن قرآن نيست. بحار الانوار ، ج ۸۹ ، ص ۱۸ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ثواب قرائت سوره مومنون ابن بابويه: بإسناده، عن أبي عبد الله (عليه السلام)، قال: «من قرأ سورة المؤمنين، ختم الله له بالسعادة، و إذا كان مدمنا قراءتها في كل جمعة، كان منزله في الفردوس الأعلى، مع النبيين و المرسلين». امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کسی سوره مومنون را خداوند متعال عاقبت او را ختم به خیر و سعادت میکند و هر کسی در هرروز جمعه بخواند جایگاهش در فردوس اعلی همراه پیامبران خواهد بود آدرس حدیث تفسیر برهان سوره مومنون جلد ۴صفحه نهم ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💢 توهین عجیب و غریب «أبوبکر بن العربي المالکی» به ساحت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔷 «أبوبکر بن العربي المالکی- ت 543 هـ .» عالم مشهور اهل‌سنّت در قرن ششم هجری قمری است. او بارها در آثارش همچون «العواصم من القواصم» و «عارضة الأحوذي» به ساحت مقدّس اهل‌بیت علیهم السلام جسارت نموده است و بعضی از علمای اهل‌سنّت نیز او را به ناصبی‌گری وصف نموده‌اند. 🔶 وی در کتاب «سراج المريدين في سبيل الدين» با تفسیری عجیب و غریب از آیه‌ی شریفه‌ی «خافِضَةٌ رافِعَةٌ» (واقعه، 3) به ساحت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها جسارت می‌نماید. 🔷 او در فصلی که برای شرح اسامی روز قیامت اختصاص داده، در شرح دو اسم: «خافضة رافعة» 12 معنا از  “خافضة: پایین آورنده” و “رافعة: بالا برنده” ذکر می‌کند. از جمله در معنای چهارم چنین می‌گوید: «...رابِعُها: الأبرارُ يُرفَعونَ إلی عِليّينَ ويُخفَضُ المُنافِقونَ إلی الدَّركِ الأسفلِ مِنَ النّارِ. ترجمه: معنای چهارم: نیکوکاران را به سوی «عليّین» بالا می‌برند و منافقان را به پایین‌ترین طبقه‌ی جهنّم به زیر می‌کشند» (سراج المریدین، 1/361) خب این معنایی است که دور از ذهن نیست ولی بیان یک مصداق از هزاران مصداقی است که ممکن است به ذهن هرکسی برسد !  🤔 امّا با کمال تعجّب همو در معنای دوازدهم این آیه با بی‌حیایی تمام می‌گوید: «تَرْفَعُ "عائِشَةَ" علی "فاطمة" وهي الرُتْبَةُ الثانِيةُ عَشَرَ؛ فَإنَّ عائِشَةَ مَعَ النَّبِيّ صَلّی اللهُ عَلَيْه {وَآلِه} وَ سَلَّمَ وَ فاطِمَةَ مَعَ عَلِيٍّ رِضْوانُ اللهِ عَلَيْه. ترجمه: روز قیامت عائشه را بر فاطمه برتری می‌دهد. _و این معنای شماره‌ی ۱۲ است_ چون عایشه با رسول خدا صلی الله عليه {وآله} و سلّم است و فاطمه با علی رضوان الله عليه!» ((سراج المریدین، 1/362)) ⁉️ در اینجا چند سؤال مطرح می‌شود: 🔺 کدام مبنای عقلی و نقلی این تفسیر را تأیید می‌کند؟ 🔻 کدام مفسّر قبل یا بعد او چنین برداشت سخیفی از آیه کرده است؟ 🔺 اگر عایشه به خاطر "همسر پیامبر بودن" در رتبه‌ی ایشان است، پس بقیه‌ی همسران پیامبر هم باید چنین جایگاهی داشته باشند؛ حال اگر چنین است پس چرا مؤلّف فقط نام عایشه را ذکر کرده و هیچ اشاره‌ای به سایر ازواج النبیّ نمی‌کند!؟ آیا جز غرض ورزی و ناصبی گری چیز دیگری متصوّر است؟! 🔻 سؤال آخر اینکه به راستی حضرت زهرا سلام الله علیها با این جماعت چه کرده که در طول این قرون متمادی افرادی سعی دارند به گونه‌ای مقام و منزلت او را زیر سؤال برده و به او توهین کنند؟! 🔆 لازم به ذکر است، عالم مغربی معاصر «عبد العزیز غماری، ت 1418هـ.» رساله‌ای در ردّ این کلام ابن العربی مالکی با عنوان: «الوقاية المانعة من وسوسة أبي بکر بن العربي في قوله تعالی"خافضة رافعة"» نگاشته و به شدّت به او و سخنانش تاخته، امّا جالب اینجاست خود "غماری" در انتهای این ردّیه با مطرح کردن بحث ساختگی و دروغین خواستگاری امیرالمؤمنین علیه السلام از دختر ابوجهل، خود به پیروی از اسلافش به ساحت امیرالمؤمنین علیه السلام جسارت نموده است! ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
به بهانه سالروز شهادت مرحوم شهيد آية الله سيد حسن مدرس نامه کوتاه و بسیار زیبای مرحوم آیت الله شهید مدرس به دخترشان ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠 أفقه فقها [به مناسبت نهم جمادی‌الأولی سال‌روز شهادت فقیه نامدار شیعه، شهید اوّل "رضوان‌الله علیه"] ❖ شیخ شمس‌الدین محمد بن مکی عاملی معروف به شهید اول (۷۸۶–۷۳۴ق) از فقهای مشهور شیعه است. از جمله معروفترین تألیفات وی می‌توان به «دروس»، «ذکری» و «لمعه دمشقیه» اشاره کرد. برخی عالمان سنّی به وی اتهام ارتداد زده و طوماری را علیه وی امضا کردند و در دادگاهی وی را به اعدام محکوم کردند. شهید اول با وضع دلخراشی در روز پنج شنبه نهم جمادی‌الاولی سال ۷۸۶ هجری به فتوای قاضی برهان الدین مالکی و تأیید عباد بن جماعه شافعی در میدان قلعه دمشق با شمشیر کشته‌شد. آن‌گاه بدن شریفش را پس از به دار آویختن، سنگ باران کرده و به آتش کشیدند. 📝 در کتاب "جرعه ای از دریا" درباره این فقیه بزرگ، از قول آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی آمده است: 🔻 ● مرحوم حاج آقای ما درباره اینکه أعلم علمای شیعه به طور مطلق در تمام أزمنه کیست، نوشته است: برخی شهید اوّل را اعلم می‌دانند. ● شهيد اول خيلى فوق العاده بود. اگر حواشى ايشان بر «دروس» را ملاحظه كنيد، مبهوت مى‏شويد كه چقدر بر فقه احاطه دارد. ● كتاب دروس شهيد اول ـ كه ناتمام هم ماند ـ بعد از مراجعه به جواهر و همه كتابها، هنوز هم تازه است و مطالب زيادى در آن وجود دارد كه در اين كتابها نيامده است. كتاب دروس كتاب تازه‏اى است و بر فقيه لازم است كه حتى بعد از مطالعه «جواهر الكلام»، به «دروس» مراجعه كند و از مطالب ابتكارى آن بهره ببرد. شهيد در بعضى از نُسَخ دروس حاشيه هايى دارد كه با «منه» مشخص شده است . اين حواشى خيلى قوى است و مثلاً ذكر مى‏كند كه فلان مطلب در كجا ثمره دارد و يك دفعه حدود ده مورد از ثمرات آن را ذكر مى‏كند. اینها شاهد بر احاطه فوق العاده شهيد بر فقه است و نشان مى‏دهد كه فقه مثل موم در دستش بود. 📚 جرعه ای از دریا، ج2، ص 308 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ يَغِيبُ عَنْهُمْ إِمَامُهُمْ فَيَا طُوبَى لِلثَّابِتِينَ عَلَى أَمْرِنَا فِي ذَلِكَ اَلزَّمَانِ إِنَّ أَدْنَى مَا يَكُونُ لَهُمْ مِنَ اَلثَّوَابِ أَنْ يُنَادِيَهُمُ اَلْبَارِئُ جَلَّ جَلاَلُهُ فَيَقُولَ عِبَادِي وَ إِمَائِي آمَنْتُمْ بِسِرِّي وَ صَدَّقْتُمْ بِغَيْبِي فَأَبْشِرُوا بِحُسْنِ اَلثَّوَابِ مِنِّي فَأَنْتُمْ عِبَادِي وَ إِمَائِي حَقّاً مِنْكُمْ أَتَقَبَّلُ وَ عَنْكُمْ أَعْفُو وَ لَكُمْ أَغْفِرُ وَ بِكُمْ أَسْقِي عِبَادِيَ اَلْغَيْثَ وَ أَدْفَعُ عَنْهُمُ اَلْبَلاَءَ وَ لَوْلاَكُمْ لَأَنْزَلْتُ عَلَيْهِمْ عَذَابِي قَالَ جَابِرٌ فَقُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَمَا أَفْضَلُ مَا يَسْتَعْمِلُهُ اَلْمُؤْمِنُ فِي ذَلِكَ اَلزَّمَانِ قَالَ حِفْظُ اَللِّسَانِ وَ لُزُومُ اَلْبَيْتِ . ☘️☘️☘️ 🔸 جابر از امام باقر عليه السلام نقل كرده كه حضرت فرمودند : « زمانى مى‌آيد كه امام مردم غايب مى‌شود. پس خوشا به حال كسانى كه در آن زمان در امر امامت ما استوار بمانند. چون كمترين ثواب آنها اين است كه خداوند آنها را صدا كرده مى‌فرمايد : اى بندگان و اى كنيزان من ، شما به سرّ من ايمان آورديد و غيب مرا تصديق كرديد. پس من بهترين ثواب را به شما مژده مى‌دهم. شما بندگان و كنيزان من هستيد و بر من حق است كه عبادتهاى شما را قبول كنم و از تقصيرات شما بگذرم و به خاطر شما به بندگان باران نازل مى‌كنم و به خاطر شما بلاها را از بندگانم دفع مى‌كنم. اگر شما نبوديد هر آينه من عذاب خود را بر آنان نازل مى‌كردم ، جابر گويد گفتم يا ابن رسول اللّٰه بهترين چيزى كه مؤمن در آن زمان بكند چيست‌؟فرمود نگهداشتن زبان و نشستن در خانه . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 کمال الدين و تمام النعمة ج ۱، ص ۳۳۰ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امروزه دیگر مستضعف دینی وجود ندارد ... بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ حَبِیبٍ الْخَثْعَمِیِّ عَنْ أَبِی سَارَةَ إِمَامِ مَسْجِدِ بَنِی هِلَالٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَیْسَ الْیَوْمَ مُسْتَضْعَفٌ أَبْلَغَ الرِّجَالُ الرِّجَالَ وَ النِّسَاءُ النِّسَاءَ. حضرت صادق صلوات‌الله‌علیه می‌فرمایند: امروز دیگر مستضعف وجود ندارد، مردان به مردان و زنان به زنان (ندای حق را) رسانده‌اند. 📚 الکافی جلد 2 صفحه 407 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
راهکار رهایی از غصه های دنیوی إِذَا طَلَبْتَ شَيْئاً مِنَ الدُّنْيَا فَزُوِيَ‏ عَنْكَ‏ فَاذْكُرْ مَا خَصَّكَ اللَّهُ بِهِ مِنْ دِينِهِ أَوْ صَرَفَهُ عَنْكَ بِغَيْرِكَ فَإِنَّ ذَلِكَ أَحْرَى أَنْ تَسْخُوَ نَفْسُكَ عَمَّا فَاتَكَ مِنَ الدُّنْيَا. هنگامى كه دنبال امری از امور دنیا رفتی ولى به آن نرسیدی و ناكام ماندى پس متذكر این دین عظیم شو كه خداوند به تو اختصاص داده و آن مصائبى كه از تو برطرف كرده و غير تو را بآن گرفتارى مبتلا نموده يادآور باش كه اين راه تو را نسبت به آن چه كه از دستت رفته بى‌اعتناء مينمايد. بحار الأنوار ۶۸ ص۱۴۵ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
هیچ اتفاقی را خالی از امتحان الهی نبین عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا مِنْ قَبْضٍ وَ لاَ بَسْطٍ إِلاَّ وَ لِلَّهِ فِيهِ مَشِيَّةٌ وَ قَضَاءٌ وَ اِبْتِلاَءٌ. مولا امام صادق عليه السلام فرمودند: هيچ قبض و بسطى(اتفاق کوچک یا بزرگی) نیست جز آنكه خداوند متعال نسبت به آن خواسته و حکم و آزمایشی دارد کافی ج۱ ص۱۵۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
نفیس ترین پاداش اهل ایمان عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ : فِي قَوْلِهِ تَعَالَى « إِلاَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ » قَالَ علیه السلام: اَلْمُؤْمِنُونَ هُمْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ اَلْمِقْدَادُ وَ عَمَّارٌ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ « فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ » قَالَ هُوَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . امام صادق علیه السلام در مورد این آیه شریفه (مگر کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند که آنها پاداشی بی منت خواهند داشت) فرمود: آن مؤمنان ، سلمان فارسی، مقداد بن اسود، عمار، ابوذر و امیرالمؤمنین علیه السلام هستند و آن اجر بی منت خود امیر المومنین علیه السلام است. تفسیر فرات کوفی ص۵۷۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
از همه بی ارزش تر! قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِذَا وُضِعَ الْمَيِّتُ فِي قَبْرِهِ مُثِّلَ لَهُ شَخْصٌ فَقَالَ لَهُ يَا هَذَا كُنَّا ثَلَاثَةً كَانَ رِزْقَكَ فَانْقَطَعَ بِانْقِطَاعِ أَجَلِكَ وَ كَانَ أَهْلَكَ فَخَلَّفُوكَ وَ انْصَرَفُوا عَنْكَ وَ كُنْتُ عَمَلَكَ فَبَقِيتُ مَعَكَ أَمَا إِنِّي كُنْتُ أَهْوَنَ الثَّلَاثَةِ عَلَيْكَ. امام صادق عليه السّلام فرمود: هرگاه ميّت را در قبر گذارند، شخصى براى او ممثّل شود و به او گويد: اى فلانى! ما ، سه نفر بوديم: يكى رزق و روزى بود كه با تمام شدن مدّت عمرت، روزيت نيز تمام شد، ديگرى خانوادۀ تو بودند كه تو را واگذارده و بازگشتند و من عمل تو هستم كه با تو مانده‌ام بدان که من از بین این سه از همه نزد تو بی ارزش تر بودم😭 کافی ج۳ ص۲۴۰ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️بسم الله الرحمن الرحیم ❇️ ⚜ السلام علیک یا سیدتنا و مولاتنا یا فاطمة الزهرا ⚜ 🌸🌺🌾💐 🌹🥀🌷 🍁🍂 📝سیدمحمدجواد سیدشبیری به مناسبت ایام و حضرت زهرا (سلام الله علیها) برخی از اعمال شایسته و مرتبط اشاره می شود تا از این بهتر استفاده شود و بیشتر از عنایات آن حضرت بهره‌مند باشیم و ان شاءالله از روز قیامت در امان باشیم: 1⃣برپایی یا شرکت در بیان فضائل، مناقب و سیره آن حضرت یا گوش دادن به سخنرانی های مفید این مجالس 2⃣برپایی یا شرکت در دسته های عزا، ها و مجالس ذکر مصیبت و مظلومیت های آن حضرت یا پخش صوت نوحه های مرتبط و استفاده به عنوان آهنگ پیشواز تماس 3⃣مباحثه یا مطالعه های معتبر درباره آن حضرت و کسب لازم درباره فضائل و ایشان و اطلاع بیشتر در پاسخ به وهابیت در فاطمیه 4⃣ و سرمشق گرفتن از سیره عملی آن حضرت در زندگی شخصی یا خصوصیات اخلاقی و رفتاری در زندگی اجتماعی 5⃣ های شخصی یا دوستانه (به ویژه برای جوانان و زنان) مثلاً قرار بگذاریم از امروز با فاطمی باشیم یا ، ، فرزند، یا فاطمی داشته باشیم 6⃣ مقام، حقانیت و مظلومیت آن حضرت به فرزندان، کودکان، دوستان، خانواده و... با بیان داستان های کوتاه یا هدیه کتاب یا به همراه بردن در مجالس فاطمیه یا بازدید از نمایشگاه های فاطمیه یا ارسال پیام های مرتبط در فضای مجازی 7⃣پرداخت خمس (سهم امام و یا اطعام مؤمنین به ویژه نیازمندان در ایام شهادت بر سفره آن حضرت، یا کمک مالی به مجالس فاطمیه یا مبلغین مناطق محروم 8⃣ کتب، مقالات، تحقیق، پایانامه یا پیام و یاداشت های شخصی پیرامون آن حضرت مبتنی بر احادیث و مدارک معتبر 9⃣ به آن حضرت و واسطه قرار دادن ایشان در رفع حوائج دنیوی و اخروی، شفای بیماران و آمرزش اموات 🔟قرائت پر مضمون منسوب به ایشان، مثل «اللهم فرغنی لما خلقتنی له و لاتشغلنی بما تکفلت لی...» و غیره (مراجعه به صحیفه فاطمیه)، مخصوصا در ساعت مورد سفارش آن حضرت برای دعا در عصر جمعه 1⃣1⃣ ظالمین آن حضرت به ویژه غاصبین فدک و قاتلین حضرت محسن (علیه السلام) نمونه:«لعن الله ضاربیک و قاتلیک و ظالمیک و غاصبی حقک یا مولاتی یا فاطمة الزهرا» 2⃣1⃣تعظیم فاطمیه، سیاه پوشی و نصب پرچم های عزای فاطمی یا تابلوی زینتی یا ویترین های مرتبط با حضرت زهرا (علیهاالسلام) در منازل و محل کار و تبدیل تصویر پروفایل و استوری در شبکه های مجازی 3⃣1⃣قرائت به ویژه سوره «یس» یا ختم صلوات یا حرم های معصومین (علیهم السلام) یا حج و عمره از طرف آن حضرت 4⃣1⃣انجام دادن حضرت زهرا (سلام الله علیها) (مراجعه به مفاتیح الجنان، اعمال روز جمعه، دو شیوه ذکر شده) 5⃣1⃣قرائت خاصه آن حضرت «اللهم صل علی فاطمه و ابیها وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک» و صلوات خاصه دیگری که در مفاتیح است 6⃣1⃣ خاصه آن حضرت از دور یا نزدیک (رجوع شود به: مفاتیح الجنان، بخش ابتدا، زیارت روز یکشنبه و بخش زیارات، زیارت حضرت زهرا) 7⃣1⃣قرائت حدیث به صورت فردی یا گروهی و مواظبت بر تسبیحات آن حضرت پس از نمازها و قبل خواب و کارهای دشوار 8⃣1⃣اقامه‌ی به حضرت زهرا 👈هرگاه به درگاه خداوند مهربان حاجتی داشتی حاصل از دردی که از شدت آن سینه‌ات تنگی گرفته، این نماز را بجا آور. البته علما نقل های متفاوتی از نماز حضرت زهرا ذکر کرده‌اند و این نماز را با روش‌های متفاوتی امر کرده‌اند که در این قسمت فقط به معرفی روش‌ معروف می‌پردازیم. ✅ابتدا دو نماز بخوان (به نیت نماز مستحبی) پس از پایان نماز، سه مرتبه بگو و را بجا آور (تسبیحات: سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله، سی و سه مرتبه سبحان الله) سپس به برو و صد بار بگو: یا مَوْلاتى یا فاطِمَةُ اَغیثینی (اى سرپرستم اى فاطمه به فریادم برس) سپس، طرف راست صورتت را بر زمین بگذار و همان ذکر را (یا مَوْلاتى یا فاطِمَةُ اَغیثینی) صد بار بگو. سپس طرف چپ صورتت را بر زمین بگذار و صد بار دیگر، همان ذکر را (یا مَوْلاتى یا فاطِمَةُ اَغیثینی) بگو. پس از آن، دوباره به برو و صد و ده مرتبه، همان ذکر را (یا مَوْلاتى یا فاطِمَةُ اَغیثینی) بگو. پس حاجت خود را بیان کن، ان شاءالله برآورده شود. 📚صحیفه فاطمیه، ص. 207و 208؛بحارالانوار، ج. 91، ص30 و 31 🔺این نماز یکی از بهترین شیوه های توسل به حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد که داستان های فراوانی از حاجت روایی علما و مؤمنین با آن نقل شده. 📿ثواب انتشار این پیام با شما📲 ┄═•ஜ۩🌹۩ஜ•═┄ 🆔https://eitaa.com/rejal_shobeiri 🆔https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be
حال اضطرار در همه حوائج کوچک و بزرگ كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا رَأَى مِنْ جِسْمِهِ بَثْرَةً عَاذَ بِاللَّهِ وَ اِسْتَكَانَ لَهُ وَ جَارَ إِلَيْهِ فَيُقَالُ لَهُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَ هُوَ بَأْسٌ؟ فَيَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يُعَظِّمَ صَغِيراً عَظَّمَ وَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يُصَغِّرَ عَظِيماً صَغَّرَ . رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله هر گاه در بدن مباركشان جوشی مشاهده می فرمودند به خدا پناه مي بردند و در محضر او اظهار کوچکی می‌نمودند به او التجاء مي كردند، پرسيدند يا رسول الله مگر ، جوش بيمارى (یا مشکل مهمی است که چنین می‌کنید؟) می فرمود:خداوند اگر بخواهد كوچكى را بزرگ كند بزرگ مي كند و اگر بخواهد بزرگى را كوچك گرداند كوچك ميگرداند. مکارم الاخلاق طبرسی ص۳۵۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri