eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
995 دنبال‌کننده
611 عکس
76 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم حاج شیخ محی الدین مامقانی از خواص اصحاب مرحوم آیه الله سید محسن حکیم: یک روز فردی مبلغی را برای مرحوم حکیم هدیه آورد، ایشان خیلی خوشحال شدند و سجده شکر کردند. من تعجب کردم، از آقا علت این همه خوشحالی را پرسیدم. فرمودند: نزدیک به یک ماه است پولی برای مصرف خودم و بچه ها نرسیده بود. حال که خدا لطف کرده است سجده شکر کردم. این در حالی بود که من می دانستم در این مدت مبالغ زیادی وجوهات شرعی دست آقا بود. تازه متوجه شدم ایشان از وجوهات استفاده نمی فرمایند. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠امام رضا علیه السلام 🔹إِنَّمَا اَلْمُؤْمِنُ اَلَّذِي إِذَا غَضِبَ لَمْ يُخْرِجْهُ غَضَبُهُ مِنْ حَقٍّ وَ إِذَا رَضِيَ لَمْ يُدْخِلْهُ رِضَاهُ فِي بَاطِلٍ وَ إِذَا قَدَرَ لَمْ يَأْخُذْ أَكْثَرَ مِمَّا لَهُ 🔸مؤمن، كسى است كه هر گاه خشمگين شود، خشمش او را از جادّه حق بيرون نمى‏بَرد و هر گاه خشنود شود ، خشنودى‏اش[از كسى‏]، او را به باطل نمى‏كشانَد و چون قدرت پيدا كند، بيشتر از آنچه حقّ اوست، نمى‏گيرد 📗الکافي ج2 ص233 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
شریک کردن دیگران در ثواب حج 🛑...عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الرَّجُلِ يُشْرِكُ أَبَاهُ وَ أَخَاهُ وَ قَرَابَتَهُ فِي حَجِّهِ فَقَالَ: «إِذاً يُكْتَبَ لَكَ حَجٌّ مِثْلُ حَجِّهِمْ وَ تَزْدَادَ أَجْراً بِمَا وَصَلْتَ.» 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: که در مورد مردی که پدر و برادر و نزدیکانش را در (ثوابِ) حجش شریک کرده بود، فرمودند: «دراین‌صورت برای تو هم مثل حج آن‌ها، حج نوشته می‌شود و به‌خاطر این صله(رحم)ات، اجرت بیشتر خواهد بود.» 📚الكافي، ج۴، ص۳۱۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
شرافت به بندگی است نه ثروت دنیوی/ از بلای الهی بترسیم 🔻دعای سی و پنجم صحیفه مبارکه سجادیه🔻 🛑وَ اعْصِمْنِي مِنْ أَنْ أَظُنَّ بِذِي عَدَمٍ خَسَاسَةً ، أَوْ أَظُنَّ بِصَاحِبِ ثَرْوَةٍ فَضْلًا ، فَإِنَّ الشَّرِيفَ مَنْ شَرَّفَتْهُ طَاعَتُكَ ، وَ الْعَزِيزَ مَنْ أَعَزَّتْهُ عِبَادَتُكَ. 🔰 امام سجاد علیه السلام در این مناجات می فرمودند: [خداوندا] ‏و مرا از این‌که به تهیدست ِفقیری گمان پستی برم و به ثروتمندی گمان برتری ورزم، حفظ فرما؛ زيرا شريف و بزرگوار كسى است كه اطاعت تو شرافتش دهد، و عزيز كسى است كه بندگى تو عزتش بخشد. ✅✅توصیه امام صادق علیه السلام به سرمایه دار های شیعه 🛑عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی أَبِی عَبْدِالله عليه السّلام فَنَظَرَ إِلَیَّ بِوَجْهٍ قَاطِبٍ. فَقُلْتُ مَا الَّذِی غَیَّرَکَ لِی؟ قَالَ الَّذِی غَیَّرَکَ لِإِخْوَانِکَ ، بَلَغَنِی یَا إِسْحَاقُ أَنَّکَ أَقْعَدْتَ بِبَابِکَ بَوَّاباً یَرُدُّ عَنْکَ فُقَرَاءَ الشِّیعَةِ. فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی خِفْتُ الشُّهْرَةَ. فَقَالَ أَ فَلَا خِفْتَ الْبَلِیَّةَ1 🔰إسحاق بن عمّار گوید: من نزد حضرت صادق علیه السّلام رفتم و ایشان با چهره ای عبوس به من نگریست. عرض کردم چه چیزی سبب دگرگونی شما با من شده است؟ فرمود آنچه باعث تغییر رفتار تو با برادرانت شده است. ای اسحاق ، به من خبر رسیده که تو دربانی بر درب خانه ات گذاشته ای که نیازمندان شیعه را از تو باز می‌گرداند. عرض کردم جانم فدایت ، من از مشهور شدن ترسیدم. فرمودند آیا از بلا نترسیدی؟ 📌اسحاق بن عمار از شیعیان‌متمول بود است ظاهرا شغل وی هم صرّافی بوده است به خاطر لقب صیرفی عَنْ زِيَادٍ الْقَنْدِيِّ، قَالَ:، كَانَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِذَا رَأَى إِسْحَاقَ بْنَ عَمَّارٍ وَ إِسْمَاعِيلَ بْنَ عَمَّارٍ، قَالَ: وَ قَدْ يَجْمَعُهُمَا الْأَقْوَامُ‌، يَعْنِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ.2 🔰امام‌صادق علیه السلام هرگاه اسحاق‌بن‌عمار و اسماعیل‌بن‌عمار(دو برادر) را می‌دید، می‌فرمود: «برخی خاندان‌ها هر دو را با هم جمع می‌کنند»،مراد امام علیه السلام از «آن دو»، دنیا و آخرت است. 📚منابع: 1:کافی ج۲ ص۱۸۱ 2:إختيار الرجال ج1ص 402 «اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج» 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اهل سنت با وجود اینکه قرآن فرموده که تمام زنان پیامبر صلی الله علیه و آله ام المومنین هستند ولی این لقب رو فقط یا اکثرا برای عائشه استفاده میکند. 🔴 خال المومنین ( دایی مومنین) رو لقب معاویه میدادند. چون معاویه برادر ام حبیبه بوده است که همسر پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است حالا سوال اینجاست❓ ➖چرا اهل سنت به مابقی زنان پیامبر صلی الله علیه و آله ام المومنین نمیگویند❓ ➖چرا با وجود اینکه محمد بن ابی بکر برادر عائشه است ولی به وی لقب خال المومنین نداده اند❓ جواب این سوال در کلیپ توسط آیت الله سید علی میلانی حفظه الله ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
اهمیت حجه الاسلام و المسلمین قرائتی : روزی در حرم امام رضا (ع) به صورت اتفاقی در سه جای مختلف حرم سه عالم بزرگ شهر مشهد مرحوم آیه الله میرزا جواد آقای تهرانی و مرحوم آیه الله مروارید و مرحوم آیه الله میرزا علی آقای فلسفی را دیدم از هر سه بدون اینکه از یکدیگر اطلاع داشته باشند یک سوال را پرسیدم. اگر یک دعای مستجاب داشته باشید از خدا چه می خواهید؟ هر سه پاسخ دادند: عاقبت به خیری. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لاَ يَزَالُ اَلْمُؤْمِنُ خَائِفاً مِنْ سُوءِ اَلْعَاقِبَةِ لاَ يَتَيَقَّنُ اَلْوُصُولَ إِلَى رِضْوَانِ اَللَّهِ حَتَّى يَكُونَ وَقْتُ نَزْعِ رُوحِهِ وَ ظُهُورِ مَلَكِ اَلْمَوْتِ لَهُ . بحار الانوار ج ۶۸ ص ۳۶۶ رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود: مؤمن هميشه از سوء عاقبت خائف و بيمناك است و به رسيدن به رضوان الهى و خشنودى حق يقين و اطمينان ندارد تا آن هنگام كه قبض روح مى‌شود و ملك الموت در كنارش حاضر ميگردد. طوبی لهم ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
حجه السلام و المسلمین مرحوم سید حسن طباطبائی شیرازی (ره): سوالات هر امتحانی اگر لو برود آن امتحان دیگر ارزشی ندارد. نسبت به شب اول قبر ولی گویی قضیه شکل دیگری است؛ همه انبیاء و اولیاء آمده اند بگویند چه سوالاتی مطرح است. من ربک .... این چه امتحانی است که همه سوالاتش معلوم است؟ علت آن است که پاسخ این امتحان به صرف دانستن نیست باید اهل عمل باشی، عملا بنده خدا باشی تا بتوانی بگویی الله جل جلاله ربی. تابع پیامبر ص باشی تا بتوانی بگویی ایشان نبی من هستند. خیلی سخت است، بی جهت نیست امام سجاد ع می فرمایند: أَبْكِي لِظُلْمَةِ قَبْرِي، أَبْكِي لِضِيقِ لَحْدِي،أَبْكِي لِسُؤَالِ مُنْكَرٍ وَ نَكِيرٍ إِيَّايَ. گریه می کنم برای تاریکی و تنگی قبرم، گریه می کنم برای سوال نکیر و منکر از من. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
⛔️تنبلی ممنوع 🔹عن الامام الصادق علیه السلام: " إیَّاکَ وَ الْکَسَلَ وَ الضَّجَرَ فَإِنَّهُمَا یَمْنَعَانِکَ مِنْ حَظِّکَ مِنَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ " 🔸امام صادق علیه‌السلام: از تنبلى و بى حوصلگى بپرهیز، زیرا که این دو خصلت تو را از بهره دنیا و آخرت باز مى دارند. 📗الکافي، ج۵، ص ۸۵. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖قرآن خوانان سه گروه هستند... 🛑عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قُرَّاءُ الْقُرْآنِ ثَلَاثَةٌ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَاتَّخَذَهُ بِضَاعَةً وَ اسْتَدَرَّ بِهِ الْمُلُوكَ وَ اسْتَطَالَ بِهِ عَلَى النَّاسِ وَ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَحَفِظَ حُرُوفَهُ وَ ضَيَّعَ حُدُودَهُ وَ أَقَامَهُ إِقَامَةَ الْقِدْحِ- فَلَا كَثَّرَ اللَّهُ هَؤُلَاءِ مِنْ حَمَلَةِ الْقُرْآنِ وَ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَوَضَعَ دَوَاءَ الْقُرْآنِ عَلَى دَاءِ قَلْبِهِ فَأَسْهَرَ بِهِ لَيْلَهُ وَ أَظْمَأَ بِهِ نَهَارَهُ وَ قَامَ بِهِ فِي مَسَاجِدِهِ وَ تَجَافَى بِهِ عَنْ فِرَاشِهِ فَبِأُولَئِكَ يَدْفَعُ اللَّهُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْبَلَاءَ وَ بِأُولَئِكَ يُدِيلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ بِأُولَئِكَ يُنَزِّلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْغَيْثَ مِنَ السَّمَاءِ فَوَ اللَّهِ لَهَؤُلَاءِ فِي قُرَّاءِ الْقُرْآنِ أَعَزُّ مِنَ الْكِبْرِيتِ الْأَحْمَرِ 🔰حضرت باقر عليه السّلام فرمود: قرآن‏خوانان سه گروه‏اند: يكى آنكه قرآن خواند و آن را سرمايه كسب خود كند و پادشاهان را با آن بدو شد و بمردم بزرگى بفروشد. و ديگر مردى است كه قرآن را بخواند و حروف آن را نگهدارى كند ولى حدود آن را ضايع سازد و آن را چون قدح (جام آب) نگهدارى كند (يعنى براى خودنمائى و هنگام سودجوئى از آن منتفع گردد و در ساير اوقات پشت سر اندازد چنان كه شخص سواره جام آبش را پشت سرش مى‏آويزد ) خداوند امثال اينان را در قرآن‏خوانان زياد نكند. و ديگر مردى است كه قرآن خواند و داروى قرآن را بر دل دردمندش نهد و براى (خواندن و بكار بستن و دقت و غور در معانيش) شب زنده دارى كند و روزش را بتشنگى بسر برد، و در هنگام نمازهايش و جاهاى آن بدان قيام كند، و از بستر خواب بخاطر آن دورى گزيند، و بخاطر اين دسته از مردمان است كه خداى عزيز جبار بلا را بگرداند، و ببركت ايشان است كه خداى عز و جل شر دشمنان را باز دارد، و بسبب آنان است كه خداى عز و جل از آسمان باران فرستد، پس بخدا سوگند اينها در ميان قرآن‏خوانان از كبريت احمر كمياب‏ترند. 📚: الكافي ج‏2، ص: 627 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۶۱ امام صادق (علیه السلام) حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ اَلنَّضْرِ عَنْ شِهَابِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ أَوْ عَنْ رَجُلٍ عَنْ شِهَابٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : سَأَلَنِي فَقَالَ يَا شِهَابُ كَمْ حَجَجْتَ مِنْ حِجَّةٍ - فَقُلْتُ تِسْعَةَ عَشَرَ حِجَّةً فَقَالَ لِي تَمِّمْهَا عِشْرِينَ حِجَّةً تُحْسَبْ لَكَ بِزِيَارَةِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . کامل الزیارات / ترجمه ذهنی تهرانی محمّد بن جعفر، از محمّد بن الحسين، از احمد بن نضر، از شهاب بن عبد ربّه يا از مردى، از شهاب، از حضرت ابى عبد اللّٰه عليه السّلام، شهاب مى‌گويد: امام عليه السّلام از من سؤال نموده و فرمودند: اى شهاب چند بار به حجّ‌ رفته‌اى‌؟ عرض كردم: نوزده مرتبه. فرمودند: آن را به بيست مرتبه تتميم و تكميل نما تا برايت آن‌ها را معادل يك زيارت حضرت امام حسين عليه السّلام حساب كنند. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠 إسْحَاقُ بْنُ عَمَّار ‏ اسحاق بن عمار از خاندان صیرفی ها و در کوفه بوده است و نقل شده که دکانش مقابل درب ‏بزرگ مسجد کوفه (باب الفیل) در آن طرف خیابان بوده است. ایشان یکی از کسانی است که ‏سؤالات مالی را از امام صادق (علیه السلام) می پرسد چون صراف بوده است.‏ در یک برهه تصور شده است که دو اسحاق بن عمار داریم؛ یک اسحاق بن عمار صیرفی داریم که ‏نجاشی توثیق کرده و در ترجمه ی ایشان می‌فرمایند:‏ ‏«شيخ من أصحابنا ثقة و إخوته يونس و يوسف و قيس و إسماعيل و هو في بيت كبير من الشيعة ‏و ابنا أخيه علي بن إسماعيل و بشر بن إسماعيل كانا من وجوه من روى الحديث‏...». (رجال ‏النجاشي، ص: 71)‏ مرحوم بحرالعلوم (ره) در کتاب فوائدالرجالیه فصلی دارد درباره خاندان های علمی شیعه که این ‏خاندان اسحاق را نقل می کند.‏ شیخ طوسی (ره) منفردا شخصی به عنوان «اسحاق بن عمار السابطی» را ذکر می کند و او را ‏فطحی معرفی می کند. ‏ ‏«إسحاق بن عمار، الساباطي: كان فطحيا، إلا أنه ثقة، و أصله معتمد عليه» (فهرست، ص39)‏ اصحاب ما (نوعا بعد از علامه) بین این دو عبارت جمع کردند و اسحاق بن عمار را را فطحی و ‏ثقة دانستند، یعنی فرزند عمار ساباطی باشد. این مبنای مرحوم اردبیلی (ره) مربوط به آن زمان ‏است. پس از ایشان، شیخ بهائی (ره) ملتفت شد که دو تا «إسحاق بن عمار» داریم: یکی شیعه و ‏ثقه است که همان «التغلبی الصیرفی» و یکی هم فطحی و ساباطی است که توثیق نشده است.‏ سپس سید بحر العلوم (ره) گفتند که اصلاً ساباطی موهوم است و وجود خارجی ندارد. عمار بن ‏موسی الساباطی فرزندی به نام اسحاق ندارد. فعلا این مبنی، مبنای معروف است که ساباطی، یا ‏موهوم است و یا شاذ است و روایتی ندارد و روایات از ایشان، منصرف است. ‏ همین هم درست است؛ اسحاق بن عمار ساباطی اصلاً وجود خارجی ندارد و شیخ اشتباه کرده، ‏منشأ اشتباه هم از روایت واحده ای است که در تهذیب شیخ آمده است ‏[1]. نسخه ای که در اختیار ‏شیخ بوده است غلط بوده است و لذا منشأ اشتباه شده است.‏ اسحاق بن عمار کوفی داریم که از اجلاء است و فطحی هم نیست و الآن جزو مسلمات است. با ‏توجه به این که مرحوم نجاشی فقط وثاقت را ذکر می‌کنند و همچنین خاندان ایشان را شیعه ‏معرفی می‌کنند، این شخص شیعه است. «و هو فی بیت کبیر من الشیعة» نشان می دهد از خاندان ‏معروفی بوده است. ‏ درس خارج اصول :‏‏ 10‏‎/‎‏11‏‎/‎‏1395‏ و درس خارج فقه : ‏20‏‎/‎‏1‏‎/‎‏96‏📚 ‏[1] . قال الشیخ فی التهذیب : «وَ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ ‏اللَّهِ ع يَقُولُ‏ كَانَ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ إِذَا صَلَّى لَمْ يَنْفَتِلْ حَتَّى يُلْصِقَ خَدَّهُ الْأَيْمَنَ بِالْأَرْضِ وَ خَدَّهُ ‏الْأَيْسَرَ بِالْأَرْضِ.‏ قَالَ وَ قَالَ إِسْحَاقُ رَأَيْتُ مِنْ آبَائِي مَنْ يَصْنَعُ ذَلِكَ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ يَعْنِي مُوسَى‏[1] فِي الْحِجْرِ ‏فِي جَوْفِ اللَّيْلِ». (تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏2 ؛ ص 110-109 : ح 182)‏ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/rejal_shobeiri https://t.me/rejal_shobeiri
روزی فردی از مرحوم آیه الله میرزا علی آقای فلسفی پرسید: برای گریز از وسوسه های شیطانی چه باید کرد؟ ایشان فرمودند: اگر سگ گله به انسان حمله ور شود، باید به کجا پناه برد و بهترین پناهگاه کجاست؟ بی تردید بهترین پناهگاه شبان گله است. بعد ایشان فرمودند: اگر ابلیس را سگ گله خلقت بدانیم، برای گریز از مزاحمت های او باید به شبان؛ یعنی خداوند پناه برد. بهترین و مطمئن ترین پناه برای گریز از خطراتِ ابلیس خود خداوند است. فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ. ذاریات/ ۵۰ به درگاه خدا بگریزید. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۶، ص ۲۲۲ امام صادق (علیه السلام) وَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ إِدْرِيسَ اَلْحَارِثِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : يَا مُفَضَّلُ اِحْتَجِزْ مِنَ اَلنَّاسِ كُلِّهِمْ بِبِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ وَ بِقُلْ هُوَ اَللَّهُ أَحَدٌ ، اِقْرَأْهَا عَنْ يَمِينِكَ وَ عَنْ شِمَالِكَ وَ مِنْ بَيْنِ يَدَيْكَ وَ مِنْ خَلْفِكَ وَ مِنْ فَوْقِكَ وَ مِنْ تَحْتِكَ فَإِذَا دَخَلْتَ عَلَى سُلْطَانٍ جَائِرٍ فَاقْرَأْهَا حِينَ تَنْظُرُ إِلَيْهِ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ وَ اِعْقِدْ بِيَدِكَ اَلْيُسْرَى ثُمَّ لاَ تُفَارِقْهَا حَتَّى تَخْرُجَ مِنْ عِنْدِهِ. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🌸قال رسول الله صلی الله علیه و آله: أَبَا ذَرٍّ، اِغْتَنِمْ خَمْساً قَبْلَ خَمْسٍ: شَبَابَكَ قَبْلَ هَرَمِكَ وَ صِحَّتَكَ قَبْلَ سُقْمِكَ وَ غِنَاكَ قَبْلَ فَقْرِكَ وَ فَرَاغَكَ قَبْلَ شُغْلِكَ وَ حَيَاتَكَ قَبْلَ مَوْتِكَ. 🌺ترجمه: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ابو ذر پنج چيز را پيش از پنج چيز ديگر غنيمت بدان: جوانى پيش از پيرى، تندرستى پيش از بيمارى،توانگرى پيش از نيازمندى،آسودگى پيش از مشغوليّت و زندگانى پيش از مرگ. آدرس: امالی شیخ طوسی ج 1 ص 525. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
4_6025961308107573751.mp3
10.61M
🛑ترویج تصوف در مدارس شیعه 👈کافی است فقط این صوت ۲۰ دقیقه را استماع کنید تا ببینید چگونه در دبیرستان های ما نه خانقاه ها آموزه های صوفیانه را در ذهن جوانان می ریزند و آنان را به سوی تصوف سوق می دهند. 🎙سخنران:دکتر محمد امین (عزیز)میکائیلی (عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی) موضوع:نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی ❌در کتب درسی ادبیات فارسی نام ۳۱ نفر از صوفیه برده شده است اما از میان بزرگان و علما شیعه، فقط نام ۶ نفر ذکر شده است آن هم برای تایید آموزه های صوفیانه❗️ ⚠️از هر نوجوان دبیرستانی که بپرسی آیا حلاج را می شناسی، صرفا بر اساس تعلیمات کتب درسی اش، او را عارفی پاکباخته می داند اما از ادعای مهدویت و الوهیت و ساحری او اطلاعی ندارد ❌چون حلاج در کتب درسی اینگونه معرفی می شود ▫️آن قتیل الله فی سبیل الله ▫️آن شیر بیشه تحقیق ▫️آن شجاع صفدر صدیق ▫️آن غرقه دریای مواج ▫️آن صاحب فصاحت وبلاغت بی نظیر ⚠️وقتی دانش آموز، چنین توصیفاتی را در کتاب درسی اش از حلاج می خواند، طبیعی است که نگاه مثبتی به او پیدا می کند ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📚 حدیثی شایان توجه در کتاب مکارم الاخلاق که امام حسن مجتبی علیه السلام در آن، به روشنی علت این‌همه تأکید بر «مقیّد بودنِ خواستگار به دین» را بیان می‌کند مِنْ كِتَابِ تَهْذِيبِ اَلْأَحْكَامِ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَسْتَشِيرُهُ فِي تَزْوِيجِ اِبْنَتِهِ فَقَالَ زَوِّجْهَا مِنْ رَجُلٍ تَقِيٍّ فَإِنَّهُ إِنْ أَحَبَّهَا أَكْرَمَهَا وَ إِنْ أَبْغَضَهَا لَمْ يَظْلِمْهَا. مردی نزد امام مجتبی علیه السلام آمد و در مورد ازدواج دخترش از امام مشورت خواست. امام حسن علیه السلام فرمود: دخترت را به ازدواج فردی باتقوا دربیاور. چرا که فرد باتقوا اگر دخترت را دوست داشته باشد اکرام و احترامش مي‌کند و [حتی] اگر هم [زمانی] دخترت را دوست نداشته باشد [حداقل] به او ظلم نمی‌كند. مکارم الاخلاق، ص۲۰۴ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
👩‍❤️‍👨 از توصیه‌های دائمیِ رسول خدا و اهل‌بیت دانشمندش به افرادی که فرزند دختر دارند آن است که "مهم‌ترین" ویژگی مدنظر شما برای به ازدواج در آوردن دخترتان، «دینداری و تقوای خواستگار» باشد؛ تا ویژگی‌های دیگری همچون ثروت و اصل و نسبِ او. 1⃣ صحیحه حسین بن بشار واسطی از امام جواد علیه السلام عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ بَشَّارٍ الْوَاسِطِيِّ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع أَسْأَلُهُ عَنِ النِّكَاحِ فَكَتَبَ إِلَيَّ مَنْ خَطَبَ إِلَيْكُمْ فَرَضِيتُمْ دِينَهُ وَ أَمَانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ- إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ. حسین بن بشار واسطی می‌گوید به امام جواد علیه السلام نامه‌ای نوشتم و در مورد ازدواج از ایشان سوال پرسیدم. ایشان در پاسخ به من نوشتند: اگر کسی از شما (برای دختران‌تان) خواستگاری کرد و دینداری و امانت‌داری‌اش را پسندیدید، پس دخترتان را به ازدواج او درآورید؛ و اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود خواهد آمد. الکافی، ج5، ص347 2⃣ صحیحه علی بن مهزیار از امام جواد علیه السلام سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ كَتَبَ عَلِيُّ بْنُ أَسْبَاطٍ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي أَمْرِ بَنَاتِهِ وَ أَنَّهُ لَا يَجِدُ أَحَداً مِثْلَهُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَبُو جَعْفَرٍ ع فَهِمْتُ مَا ذَكَرْتَ مِنْ أَمْرِ بَنَاتِكَ وَ أَنَّكَ لَا تَجِدُ أَحَداً مِثْلَكَ فَلَا تَنْظُرْ فِي ذَلِكَ رَحِمَكَ اللَّهُ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ- إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ. علی بن مهزیار می‌گوید: علی بن اسباط در مورد ازدواج دخترانش و اینکه هیچ خواستگاری را هم‌شأن خودش نمی‌بیند به امام جواد علیه السلام نامه‌ای نوشت. حضرت در پاسخ به او نوشتند: آنچه در مورد دخترانت نوشتی و اینکه نوشتی کسی همانند و هم‌شأن خودت پیدا نمی‌کنی را متوجه شدم. خدا تو را بیامرزد! در این زمینه معطّل نکن! چون رسول خدا فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که اخلاق و دینداری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. همان 3⃣ صحیحه ابراهیم بن محمد همدانی از امام جواد علیه السلام عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَمَذَانِيِّ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي التَّزْوِيجِ فَأَتَانِي كِتَابُهُ بِخَطِّهِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص- إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ. ابراهیم بن محمد همدانی می‌گوید به امام جواد علیه السلام نامه‌ای نوشتم و در مورد شوهر دادن دخترم از ایشان سوال پرسیدم. نامۀ آن حضرت با دست‌خط خودش به من رسید که در آن نوشته بودند: رسول خدا فرمود: «وقتی کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که اخلاق و دینداری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید.» همان 4⃣ روایت شیخ صدوق از امام صادق علیه السلام: قال ابو عبدالله ع ... إذا خطب إليك رجل رضيت دينه و خلقه و أمانته فزوّجه، فانّ اللّه يقول: إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ. امام صادق علیه السلام فرمود: اگر مردی (برای دخترت) از تو خواستگاری کرد و از دینداری و اخلاق و امانت‌داری‌اش رضایت داشتی، دخترت را بلافاصله به ازدواج او دربیاور که خدای متعال فرموده «إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» (اگر دست‌خالی و تنگ‌دست هستند، خدا از سرِ بزرگواری بی‌نیازشان می‌کند.) المقنع، ص306 5⃣ روایت عمر بن علی از پدرش امیرالمؤمنین علیه السلام: رَوَى عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ عِيسَى بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَوْماً وَ نَحْنُ عِنْدَهُ إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ قَالَ قُلْتُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَ دَنِيّاً فِي نَسَبِهِ قَالَ إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ إِنَّكُمْ إِلاّٰ تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي اَلْأَرْضِ وَ فَسٰادٌ كَبِيرٌ. تهذیب الاحکام، ج7، ص394 ادامه دارد. https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be
بخش دوم روایات: 6⃣ روایت اسماعیل بن موسی بن جعفر از پدرش امام کاظم علیه السلام أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدٌ حَدَّثَنِي مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا أَتَاكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ دِينَهُ وَ أَمَانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِير. امام کاظم علیه السلام فرمود: رسول خدا فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که دینداری‌ و امانت‌داری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. الجعفریات، ص89 7⃣ روایت مجاشعی از امام رضا علیه السلام: بِإِسْنَادِهِ، (أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ، عَنْ أَبِي الْمُفَضَّلِ، قَالَ: حَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْبَيْهَقِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ عَمْرٍو الْمُجَاشِعِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ. قَالَ الْمُجَاشِعِيُّ: وَ حَدَّثَنَاهُ الرِّضَا عَلِيُّ بْنُ مُوسَى، عَنْ أَبِيهِ مُوسَى، عَنْ أَبِيهِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ آبَائِهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ دِينَهُ وَ أَمَانَتَهُ يَخْطُبُ إِلَيْكُمْ فَزَوِّجُوهُ إِلَّا تَفْعَلُوا تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسَادٌ عَرِيضٌ. امام رضا علیه السلام فرمود: پیامبر اکرم فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که دینداری‌ و امانت‌داری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. امالی طوسی، ص519 8⃣ روایت فضل الله راوندی از امام صادق علیه السلام: قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا أَتَاكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ دِينَهُ وَ أَمَانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ. امام صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که دینداری‌ و امانت‌داری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. النوادر، ص12 9⃣ روایت ابن ابی جمهور احسائی از رسول خدا: فِي حَدِيثٍ آخَرَ عَنْهُ ص إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ دِينَهُ وَ خُلُقَهُ فَزَوِّجُوهُ- إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِير. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که دینداری‌ و اخلاقش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. عوالی اللئالی، ج3، ص340 🔟 روایت ابوالقاسم کوفی از رسول خدا: أَبُو الْقَاسِمِ الْكُوفِيُّ فِي كِتَابِ الْإِسْتِغَاثَةِ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: مَنْ جَاءَكُمْ خَاطِباً تَرْضَوْنَ دِينَهُ وَ أَمَانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اگر کسی (برای خواستگاری دختران‌تان) نزد شما آمد که دینداری‌ و امانت‌داری‌اش را پسندیدید دختر را به ازدواج او درآورید؛ اگر این کار را نکنید فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می‌آید. مستدرک الوسائل، ج14، ص189 1⃣1⃣ روایت فقه الرضا از امام رضا علیه السلام: إِنْ خَطَبَ إِلَيْكَ رَجُلٌ رَضِيتَ دِينَهُ وَ خُلُقَهُ فَزَوِّجْهُ وَ لَا يَمْنَعْكَ فَقْرُهُ وَ فَاقَتُهُ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى ... إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ. امام رضا علیه السلام فرمود: اگر مردی (برای دخترت) از تو خواستگاری کرد و از دینداری و اخلاقش رضایت داشتی، دخترت را بلافاصله به ازدواج او دربیاور و به خاطر فقر و تنگ‌دستی‌اش ازدواج آنان را به‌هم نزن که خدای متعال فرموده ... «إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» (اگر دست‌خالی و تنگ‌دست هستند، خدا از سرِ بزرگواری بی‌نیازشان می‌کند.) الفقه المنسوب الی الامام الرضا علیه السلام، ص237 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
من عار دارم از کسی که موسی بن جعفر علیه‌السلام را به امامت قبول‌ ندارد هدیه قبول کنم. مرحوم سید محمد علی میلانی فرزند آیت الله حاج سید محمدهادی میلانی: وقتی ما کربلا بودیم حلوایی هندی درست می کردند به نام لوه خیلی خوشمزه مثل کوفته بزرگ بود، آن زمان وقتی رئیس بهره ای ها - فرقه ای از اسماعیلیه - کربلا می آمد برای بزرگان هدیه می فرستاد. یک روز ظهر من آمدم منزل، مادرم گفت: محمد علی میدانی امروز چه شد؟ نوکر رئیس بهره ای ها با حمالی که سینی روی سرش بود آمدند و سینی را در هشتی منزل گذاشتند و در آن یک طاقه شال کشمیر و یک پاکت پول و مقداری از آن حلوا بود. آقا که کتابخانه شان بالا بود و مشرف به کوچه، آمدند پایین، آنها را صدا زدند و خودشان سر سینی را گرفتند و روی سر حمال گذاشتند و گفتند: پس ببرید. من که از مادرم این حرف را شنیدم در آن عالم بچگی خیلی ناراحت شدم چون دنبال شکم بودم و به آن حلوا علاقه مند. لذا از پدرم مکدر شدم و در مقام اعتراض بر آمدم. پدرم گفت: پسرم من عار دارم از کسی که موسی بن جعفر علیه السلام را به امامت قبول ندارد هدیه قبول کنم از حضرتش خجالت میکشم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠 مطالعه تطبیقی با موضوع «نقش تقیّدات دینی زن و شوهر در کاهش خشونت خانگی» 📝 پروفسور دیوید دولاهیت، مدرّس نامدار دانشگاه استنفورد آمریکا: در سال 2005 میلادی مطالعه‌ای تأمل برانگیز در حوزۀ «خشونت در خانواده» منتشر کرده است. وی در این مقاله اذعان می‌کند که میزان خشونت خانگی در میان زوج‌های مذهبی، کمتر است (There is less domestic violence among more religious couples) و مهارت حل تعارض زناشویی و وفاداری در زندگی در آن‌ها، بیشتر. 📚 از توصیه‌های دائمیِ رسول خدا و اهل‌بیت دانشمندش به افرادی که فرزند دختر دارند آن است که "مهم‌ترین" ویژگی مدنظر شما برای به ازدواج در آوردن دخترتان، «دینداری و تقوای خواستگار» باشد؛ تا ویژگی‌های دیگری همچون ثروت و اصل و نسبِ او. 🔖 اما حدیثی شایان توجه در کتاب شریف مکارم الاخلاق [ص204] وجود دارد که امام حسن مجتبی علیه السلام با صراحت، علت این‌همه تأکید بر «مقیّد بودنِ خواستگار به دین» را بیان می‌کند: (دخترت را به ازدواج مرد باتقوا دربیاور؛ چرا که فرد باتقوا [حتی] اگر هم [زمانی] دخترت را دوست نداشته باشد [حداقل] به او ظلم نمی‌كند.) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📝 توضیح مطالعه 🔻 این مقالهٔ تامل برانگیز در حوزۀ «خشونت در خانواده» در سال 2005 در پایگاه رسمی Researchgate منتشر شده است. عنوان این تحقیق «How Family Religious Involvement Benefits Adults Youth and Children and Strengthens Families» است؛ نوشتۀ محقق و مدرس نامدار دانشگاه استنفورد آمریکا و دانشمند حوزۀ زندگی خانواده: «پروفسور دیوید دولاهیت». 🔘 نویسندۀ این مقاله با آدرس‌دهی و استناد به مطالعات جمعیتی و انسانی متعدد اذعان می‌کند که نرخ طلاق در میان زوج‌های مذهبی پایین‌تر و میزان رضایت زناشویی در آنان بیشتر است. میزان خشونت خانگی در میان زوج‌های مذهبی کمتر است (There is less domestic violence among more religious couples) و مهارت حل تعارض زناشویی و وفاداری در زندگی در آن‌ها، بیشتر. ✔️ قسمت جالب توجه این مقاله، بررسی ارتباط میان حضور و شرکت همسران در مراسمات مذهبی و نرخ طلاق است. زوج‌هایی که در مکان‌ها و جلسات مذهبی شرکت می‌کنند 15 درصد نرخ طلاق پایین‌تری دارند؛ نسبت به زوج‌هایی که در اینگونه جمع‌ها حضوری بهم نمی‌رسانند. وی با استناد به مطالعۀ برودی استون‌من که در سال 1994 در مجله Journal of Marriage and the Family انتشار یافته خاطرنشان می‌کند که این کاهش طلاق صرفا بخاطر نگاه منفی افراد مذهبی نسبت به طلاق نیست، بلکه به علت آن است که زوج‌ها هر چه مذهبی‌تر باشند مهارت ارتباطی و حل تعارض قوی‌تری دارند. 🔘 این مقاله در قسمت نتیجه‌گیری، با اشاره به اینکه عقاید و اعمال مذهبی و دینی بر روابط زن و شوهری و خانوادگی تأثیر بسزایی می‌گذارد، از خانواده‌ها دعوت می‌کند که فضایی ایجاد کنند تا فرزندان بتوانند عقاید و محیط دینی و معنوی را تجربه کنند. همچنین از دولت‌ها دعوت می‌کند که اگر به دنبال پایداری روابط زن و شوهری و خانوادگی در جامعه است سطح دینداری افراد را تقویت کند. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امیر آن کسی هستی که به او احسان نمایی. روزی یکی از فرزندان آیه الله حکیم را به همراه یکی از علماء اهل سنت بغداد که به شدت با آیه الله حکیم خصومت داشت (به نام بدری) دستگیر کردند. بازار بغداد به خاطر دستگیری فرزند آیه الله حکیم تعطیل شده و حکومت مجبور به آزاد سازی فرزند ایشان می شود. وقتی پسر خدمت پدر می رسد، ایشان می فرمایند: بدری را هم آزاد کردند؟ فرزند عرض می کند: خیر هنوز در زندان است. آیه الله حکیم می فرمایند: تو هم برگرد زندان و بگو تا بدری را آزاد نکنید در زندان می مانم. چنین شد که دولت بالاجبار آن عالم سنی را هم آزاد کرد. این فرد سنی وقتی با بزرگواری آیه الله حکیم مواجه می شود خدمت ایشان رسیده و ضمن عذر خواهی، چنان به ایشان ارادت پیدا می کند که نقل می‌کنند در تشییع جنازه آیه الله حکیم یکی از کسانی که به شدت متاثر بوده و گریه می کرده است ایشان بوده است. قال امیر المومنین: أَحْسِنْ إِلَى مَنْ شِئْتَ فَأَنْتَ أَمِيرُهُ. مجموعه ورام ج۱ ص ۱۶۹. به هر کس دوست داری نیکی کن که تو امیر او خواهی بود. . . ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔆 نمازگزاران بر حضرت زهرا علیهاالسلام حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْبَغْدَادِيُّ الْحَافِظُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ الْكَرِيمِ أَبُو عَبْدِاللَّهِ قَالَ حَدَّثَنِي عَتَّابٌ يَعْنِي ابْنَ صُهَيْبٍ قَالَ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ‏ عَبْدِ اللَّهِ الْعُمَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِيٍّ قَالَ: خُلِقَتِ اَلْأَرْضُ لِسَبْعَةٍ بِهِمْ يُرْزَقُونَ وَ بِهِمْ يُمْطَرُونَ وَ بِهِمْ يُنْصَرُونَ أَبُو ذَرٍّ وَ سَلْمَانُ وَ اَلْمِقْدَادُ وَ عَمَّارٌ وَ حُذَيْفَةُ وَ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ قَالَ عَلِيٌّ علیه السلام وَ أَنَا إِمَامُهُمْ وَ هُمُ اَلَّذِينَ شَهِدُوا اَلصَّلاَةَ عَلَى فَاطِمَةَ علیهاالسلام. 📚الخصال؛ ج‏۲؛ ص۳۶۰ حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: زمين براي هفت نفر آفريده شده است ديگران به احترام آنان روزي بدست مي آورند و باران بر آنان مي بارد و پيروزي بر دشمنان نصيبشان مي‌گردد: ابوذر و سلمان و مقداد و عمار بن ياسر و حذيفه و عبد الله بن مسعود و فرمودند: من كه پيشواي آنانم و آنان همان كسانى هستند كه بر جنازه فاطمه زهرا نماز خواندند. ---------------------------- قال الشیخ الصدوق رضي الله عنه: معنى قوله خلقت الأرض لسبعة نفر ليس يعني من ابتدائها إلى انتهائها و إنما يعني بذلك أن الفائدة في الأرض قدرت في ذلك الوقت لمن شهد الصلاة على فاطمة علیهاالسلام و هذا خلق تقدير لا خلق تكوين‏. مرحوم صدوق در ذیل این روایت می گویند: معناى فرمايش حضرت كه فرمودند زمين براى هفت نفر آفريده شده است نه اين است كه از آغاز خلقت تا انجام به خاطر آنان بوده بلكه مقصود اين است كه بهره‏‌مندى از زمين در آن عصر نصيب آنانى شد كه بر جنازه فاطمه زهرا نماز خواندند (به عبارت ديگر) غرض از آفرينش در اين مورد نصيب و قسمت است نه اصل پيدايش زمين. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
به علت شمایل جوانی، منکر ایشان می‌شوند 🛑عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام أَنَّهُ قَالَ: لَوْ خَرَجَ الْقَائِمُ لَقَدْ أَنْكَرَهُ النَّاسُ يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ شَابّاً مُوَفَّقاً فَلَا يَلْبَثُ‌ عَلَيْهِ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَهُ فِي الذَّرِّ الْأَوَّلِ‌ . 🔰امام صادق جان سلام الله عليه فرمودند: اگر قائم سلام‌ الله‌ علیه خروج كند مردم ايشان را انكار مى‌كنند، به دليل اين‌ كه او در صورت و شمايل جوان رشيد و نيرومندى به سمت آن‌ها برمى‌گردد و ظهور مى‌فرمايد. ‏بنابراين فقط‍‌ مؤمنى در اعتقاد به ولايت و امامت او باقى و ثابت‌ قدم مى‌ماند كه خداوند متعال در عالم ذر از او عهد و پيمان گرفته باشد . 📚:الغيبة للطوسي ج1ص420 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امام باقر عليه السلام: إنّي لَأَعلَمُ أنَّ هذَا الحُبَّ الَّذي تُحِبّونّا لَيسَ بِشَيءٍ صَنَعتُمُوهُ، ولكِنَّ اللّه َ صَنَعَهُ من مى دانم كه اين محبّت شما نسبت به ما چيزى نيست كه خود شما آن را ساخته باشيد، بلكه كار خداست. 📚 المحاسن: ۱ / ۲۴۶ / ۴۵۷ عن أبي بصير. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امام باقر عليه السلام: مَن دَخَلَ في وَلايَةِ آلِ مُحَمَّدٍ دَخَلَ الجَنَّةَ، ومَن دَخَلَ في وَلايَةِ عَدُوِّهِم دَخَلَ النّارَ هركه به ولايت آل محمّد درآيد، به بهشت رود و هر كه به ولايت دشمنان آنان درآيد، به دوزخ رود. 📚تفسير العيّاشيّ: ۲ / ۱۶۰ / ۶۶. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
آجرک اللّه یا بقیّة اللّه امام باقر عليه السلام: هيچ شب و روزی نيست مگر اين‌که تمامی جنيان و شياطين، امامان گمراهی و ضلالت را ديدار كرده... براي ايشان سخنان ناروا و دروغ می‌‏آورند. لذا آن امام ضلالت هر روز می‌گويد كه چنين و چنان شهود كرده‌‏ام. 📚 الکافی؛ ج۱، ص۲۵۳ لَيْسَ مِنْ يَوْمٍ وَ لَا لَيْلَةٍ إِلَّا وَ جَمِيعُ الْجِنِّ وَ الشَّيَاطِينِ تَزُورُ أَئِمَّةَ الضَّلَالَةِ وَ يَزُورُ إِمَامَ الْهُدَى عَدَدُهُمْ مِنَ الْمَلَائِكَةِ حَتَّى إِذَا أَتَتْ لَيْلَةُ الْقَدْرِ فَيَهْبِطُ فِيهَا مِنَ الْمَلَائِكَةِ إِلَى وَلِيِّ الْأَمْرِ خَلَقَ اللَّهُ أَوْ قَالَ قَيَّضَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الشَّيَاطِينِ بِعَدَدِهِمْ ثُمَّ زَارُوا وَلِيَّ الضَّلَالَةِ فَأَتَوْهُ بِالْإِفْكِ وَ الْكَذِبِ حَتَّى لَعَلَّهُ يُصْبِحُ فَيَقُولُ رَأَيْتُ كَذَا وَ كَذَا. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌نتیجه عدم پیروی از اهل بیت(ع) چیه؟ محمدبن سِنان گوید: نزد امام (ع) سخن از اختلافات شیعیان به میان آوردم. امام فرمود: ای محمد! بی گمان خدای متعال همواره در یگانگی خود بی همتا است. سپس (ص)، (ع) و (س) را آفرید و ایشان را بر عهده موجودات نهاد و امور آنان را به ایشان سپرد. ای محمد! هرکس از دین ما اهل بیت(ع) جلو افتد، گمراه می شود و هر کس از آن عقب افتد، می گردد و هرکس پا به پای آن حرکت کند، می گردد؛ پس ای محمد! دین ما را به دست آور و به آن پا یبند باش. 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص859. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌سفارش امام جواد(ع) به خانه خدا یکی از امام (ع) میگوید: «تصميم گرفته بودم در سفر براى شما و پدر بزرگـوارت طـواف كنم. امام فرمود: هر قدر كه میتوانى كن، چون این كار جايز است. سه سال بعد خدمت آن حضرت رسيدم و راجع به طـواف هايى كه براى انجام داده بودم، توضيحاتى دادم. سپس عرض كردم: گاهى از طرف مادرت حضرت (س) نيز طـواف میکنم. امام فرمود: آن را زياد انجام بده؛ زيرا این کار برترين چيزى است كه بدان عمل می كنى.» 📚کلینی، الکافی، ج4، ص314، ح2. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️صلی الله علیک یا حبیبی یا جوادالائمه ▪️ 🔳شهادت باب الحوائج حضرت جواد الائمه علیه السلام را محضر حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء و همه‌ی شیعیان تسلیت عرض می‌کنیم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri