➖جنگ بین حق و باطل
🛑عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
«إِنَّ لِلْقَلْبِ أُذُنَيْنِ فَإِذَا هَمَّ اَلْعَبْدُ بِذَنْبٍ قَالَ لَهُ رُوحُ اَلْإِيمَانِ لاَ تَفْعَلْ وَ قَالَ لَهُ اَلشَّيْطَانُ اِفْعَلْ وَ إِذَا كَانَ عَلَى بَطْنِهَا نُزِعَ مِنْهُ رُوحُ اَلْإِيمَانِ.»
🔰از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده است:
«بهراستی که قلبِ [هر بندهای] دو گوش دارد. پس هرگاه بنده قصد انجام گناهی را کند؛
روح ایمان (در یکی از گوشها) به او میگوید: این کار را نکن!
و شیطان (در گوش دیگرش) به او میگوید: این کار را بکن!
📚: الکافي، ج۲، ص۲۶۷
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
روایاتی از اهل بیت پیامبر علیهم السلام که میگویند جلوگیری نکردن از رواج مشروبات الکلی، باعث گسترش قتل در جامعه میشود
1️⃣ روایت محمد بن حسین از امیرالمؤمنین علیه السلام:
قِيلَ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنَّكَ تَزْعُمُ أَنَّ شُرْبَ اَلْخَمْرِ أَشَدُّ مِنَ اَلزِّنَا وَ اَلسَّرِقَةِ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ نَعَمْ إِنَّ صَاحِبَ اَلزِّنَا لَعَلَّهُ لاَ يَعْدُوهُ إِلَى غَيْرِهِ وَ إِنَّ شَارِبَ اَلْخَمْرِ إِذَا شَرِبَ اَلْخَمْرَ زَنَى وَ سَرَقَ وَ قَتَلَ اَلنَّفْسَ اَلَّتِي حَرَّمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تَرَكَ اَلصَّلاَةَ.
راوى گويد: به امير مؤمنان على عليه السّلام گفتند: تو گمان مىكنى كه حرمت نوشيدن شراب شديدتر از زنا و دزدى است؟ فرمود: آرى؛ زناكار احتمال دارد كه علاوه بر زنا، گناه ديگرى مرتكب نشود. اما شرابخوار آنگاه كه شراب بنوشد زنا مىكند، دزدى انجام مىدهد، انسانى را كه خداوند متعال کُشتنش را حرام كرده به قتل میرساند و نماز را ترك مىكند.
الکافی، ج6، ص403
2️⃣ روایت شیخ کلینی با سه سند از امام صادق علیه السلام:
عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَخْبِرْنِي جُعِلْتُ فِدَاكَ لِمَ حَرَّمَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى الْخَمْرَ ... فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى لَمْ يُحَرِّمْ ذَلِكَ عَلَى عِبَادِهِ وَ أَحَلَّ لَهُمْ سِوَاهُ رَغْبَةً مِنْهُ فِيمَا حَرَّمَ عَلَيْهِمْ وَ لَا زُهْداً فِيمَا أَحَلَّ لَهُمْ وَ لَكِنَّهُ خَلَقَ الْخَلْقَ وَ عَلِمَ عَزَّ وَ جَلَّ مَا تَقُومُ بِهِ أَبْدَانُهُمْ وَ مَا يُصْلِحُهُمْ فَأَحَلَّهُ لَهُمْ وَ أَبَاحَهُ تَفَضُّلًا مِنْهُ عَلَيْهِمْ بِهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِمَصْلَحَتِهِمْ وَ عَلِمَ مَا يَضُرُّهُمْ فَنَهَاهُمْ عَنْهُ وَ حَرَّمَهُ عَلَيْهِمْ ... أَمَّا الْخَمْرُ فَإِنَّهُ حَرَّمَهَا لِفِعْلِهَا وَ لِفَسَادِهَا ... مِنْ سَفْكِ الدِّمَاءِ ... وَ هُوَ لَا يَعْقِلُ.
مفضّل بن عمر میگويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: فدایت شوم! بفرماييد چرا خداوند متعال، شراب ... را حرام نمود؟ امام علیه السلام فرمود: خدای متعال به اينجهت آن را بر بندگانش حرام کرد و برخی از خوردنیهای دیگر را حلال کرد كه بندگانش به موارد حرام، بىرغبت شده و به موارد حلال رغبت داشته باشند؛ او مخلوقاتش را آفريد و به نيازمندىهاى بدن آنها و مصلحت زندگی آنها آگاهى داشت. از اينرو خداوند از روى لطف و بخشش براى مصلحت آنان مواردى را براى آنان حلال و مباح كرد. از طرفى از چيزهايى كه به آنان ضرر مىرساند نيز آگاهى داشت، به همین خاطر آنان را از آن موارد نهى نمود و بر آنان حرام نمود... اما حرام کردن شراب به خاطر کارهایی است که در اثر خوردن آن، شرابخور به آن دست میزند و فسادهایی که با خوردنش ایجاد میشود؛ کارهایی از قبیل اینکه ... [حتی ممکن است] خونِ [انسانهای بیگناه را] بریزد ... و اینها در حالی اتفاق میافتد که بر اثر خوردن شراب، هوش و حواسی ندارد.
الکافی، ج6، ص243
تهذیب الاحکام، ج9، ص128
من لا یحضره الفقیه، ج3، ص345؛ با سندی دیگر از امام باقر علیه السلام
3️⃣ صحیحۀ محمد بن سنان از امام رضا علیه السلام:
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا ع يَقُولُ حَرَّمَ اللَّهُ الْخَمْرَ لِمَا فِيهَا مِنَ الْفَسَادِ وَ مِنْ تَغْيِيرِهَا عُقُولَ شَارِبِيهَا وَ حَمْلِهَا إِيَّاهُمْ عَلَى إِنْكَارِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْفِرْيَةِ عَلَيْهِ وَ عَلَى رُسُلِهِ وَ سَائِرِ مَا يَكُونُ مِنْهُمْ مِنَ الْفَسَادِ وَ الْقَتْلِ وَ ... .
محمد بن سنان میگوید: از حضرت رضا علیه السلام شنيدم كه فرمود خدا شراب را از اين جهت حرام كرد كه باعث فساد میشود و سبب تغيير عقل نوشانندۀ آن میگردد و او را به انكار كردن خدا وامیدارد و به دروغ بستن بر خدا و پيغمبران او میکشاند و او را به ورطۀ ساير محرَّماتى وارد میکند كه خدا و رسول او از آنها نهی کردهاند مثل فساد و قتل و ... .
عیون اخبار الرضا، ج2، ص98
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
💠 مطالعه تطبیقی «مصرف مشروبات الکلی و افزایش قتل در جامعه»
🔻 ژورنال PubMed، از ارتباط میان مصرف مشروبات الکلی و افزایش نرخ قتل در استرالیا گزارش میدهد...
📚 قرنها قبل، امیرالمؤمنین علیه السلام و فرزندان دانشمندش در مورد شرابخوری به یک #حکمت_تجربه_پذیر و کارگشا اشاره کردهاند: «شرابخواری، آدمکُشی را در جامعه افزایش میدهد.»
#حکومت_ها_موظفند_جلوی_شراب_خواری_را_بگیرند
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
➖انفاق امیرالمومنین علیه السلام در واقعه آیه طعام زکات واجب نبود
🛑الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ کُنَّا عِنْدَ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) وَ مَعَنَا بَعْضُ أَصْحَابِ الْأَمْوَالِ فَذَکَرُوا الزَّکَاهًَْ فَقَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) إِنَّ الزَّکَاهًَْ لَیْسَ یُحْمَدُ بِهَا صَاحِبُهَا وَ إِنَّمَا هُوَ شَیْءٌ ظَاهِرٌ إِنَّمَا حَقَنَ بِهَا دَمَهُ وَ سُمِّیَ بِهَا مُسْلِماً وَ لَوْ لَمْ یُؤَدِّهَا لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَاهًٌْ وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ فِی أَمْوَالِکُمْ غَیْرَ الزَّکَاهًِْ فَقُلْتُ أَصْلَحَکَ اللَّهُ وَ مَا عَلَیْنَا فِی أَمْوَالِنَا غَیْرُ الزَّکَاهًِْ ... قُلْتُ لَهُ وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً قَالَ لَیْسَ مِنَ الزَّکَاهًِْ.
🔰 ابوبصیر گوید:
نزد امام صادق (علیه السلام) بودیم و بعضی از ثروتمندان نیز در میان ما بودند که سخن از زکات به میان آمد، فرمود: «زکات چیزی نیست که زکاتدهنده بدان ستایش شود، بلکه وظیفهای رسمی است؛ که خون او بهوسیلهی آن حفظ میشود، و با پرداخت آن، شخص «مسلمان» نامیده میشود،
و اگر آن را نپردازد، نمازش پذیرفته نیست. و بدانید که در اموال شما حقّی اداکردنی جز زکات نیز هست ... گفتم: منظور از این آیه چیست:
وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً
فرمود: «این زکات نیست».
📚: الکافی، ج۳، ص۴۹۹
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
⁉️ پرسشی تأمّل برانگیز از «شمس الدین ذهبی»
🔆 فاضل اندیشمند و گرانمایه جناب «باسم الحلّی» در کتاب «الرسول المصطفی وَ الشعائر الحسينية» در بیان اهمیت "شعائر دینی" و اینکه برخی اعمال به ظاهر ساده هستند که شارع مقدّس بر انجام آنها بسیار تأکید کرده و ثواب بزرگی نیز بر آنها مترتّب ساخته است، تصریح میکند علّت این همه تأکید بدین جهت است که "حفظ و بقای دین وابسته به آن اعمال" است و در حقیقت "میزان پاداش برای عمل" به "میزان تحقّق غرض مولی از آن عمل" بستگی دارد، نه صرفا کثرت نماز و روزه و حج و...
💢 سپس چنین میگوید:
...از نمونههای واضح این موضوع روایتی است که حاکم نیشابوری از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل میکند که فرمود: «مبارزهی علی علیه السلام با عمرو بن عبدودّ در جنگ خندق از همهی اعمال امّت من تا روز قیامت برتر است.» (المستدرک، 3/34 ط العلمية)
فارغ از بحث سندی این روایت که "شمس الدین ذهبی" بیدرنگ آن را از جعلیات یک رافضی دانسته ! _و البته تاریخ از ذهبی این پرسش را میکند که اگر معادلهی جنگ برعکس میشد و علی علیه السلام بر عمرو بن عبدودّ غالب نمیشد، چگونه اسلام باقی میماند؟_شرق عالم برویم یا غرب آن باید بپذیریم که ضربهی علی علیه السلام در آن روز بر همهی خداپرستان، مسلمانان، تالیان قرآن، حجّاج بیت الله، روزه داران ماه رمضان تا روز قیامت برتری دارد.
چرا که اگر ضربهی او در خندق نبود، از اسلام جز در خاطرات تاریخ، اثری باقی نمیماند و اگر آن ضربه نبود، دیگر معاویه مسلمان نمیشد تا ذهبی و دیگران برای او با تمام وجود "رضی الله عنه" بگویند!
و ما چه میدانیم! شاید اگر آن ضربه نبود خود ذهبی به همراه بسیاری دیگر اصلاً کافر به دنیا میآمدند {و به همان حالت از دنیا میرفتند}؛ چرا که گذشتگانِ ذهبی نیز در فتح مکّه به وسیلهی همین رشادتهای علی علیه السلام بود که داخل در اسلام شدند...
🔷 ...وَمِنَ الأمْثِلَةِ النّاصِعَةِ فيما نَحْنُ فيه ما أخْرَجَهُ الحاكِمُ بِسَنَدِه عَنْ بَهْزِ بْنِ حَكيمٍ، عَنْ أبيه عَنْ جَدِّه عَنِ النَّبيّ صَلّى اللهُ عَلَيه وَ آلِه وَسَلَّمَ أنّه قالَ: "لَمُبارَزَةُ عَلِيِ بنِ أبي طالِبٍ لِعَمْرِو بْنِ عَبْدِودٍّ يَوْمَ الخَنْدَقِ أفْضَلُ مِنْ عَمَلِ أمّتي إلى يَوْمِ القِيامَةِ". وَ بِغَضِّ النَّظَرِ عَنْ سَنَدِه الّذي جَزَمَ الإمامُ الذَّهَبيُّ مِنْ دونِ أدْنى نَظَرٍ أنَّ رافِضِيّاً افْتَراهُ...
فَالتّاريخُ يَسْأَلُ الذَّهَبِيُّ عَن مِصْداقِيَّةِ بَقاءِ الإسلامِ لَو افْتَرَضْنا انْقِلابَ المُعادَلَةِ وَ أنَّ عَلِيّاً لَم يَقتُل عَمراً ؟!
شَرَّقْنا أمْ غَرَّبْنا لابُدَّ أن نَفْتَرضَ مَنْطِقِيّاً أنَّ ضَرْبَةَ عَلِيٍّ لَها فَضْلٌ عَلى كُلِّ مَنْ عَبَدَ اللهَ وَاعْتَنَقَ هذا الدّينَ وَتَلى القُرْآنَ وَحَجَّ البَيْتَ وَصامَ شَهْرَ رَمَضانَ إلى يَوْمِ القِيامَةِ.
فَلا إسْلامَ يَبْقى لَوْلاها إلّا في ذِكْرى التّاريخِ، بَلْ لَوْلاها لَما أصْبَحَ مُعاوِيَةَ مُسْلِماً مِن صَحابَة رَسولِ اللهِ يَتَرَضّى عَنْهُ الذّهَبِيُّ وَغَيْـرُ الذَّهبِيُّ بِأحْسَنِ التَّرَضّي !
وَما يُدْرينا فَلَوْلاها لَما وَلَدَ الذَّهَبيُّ أو غَيْـرُه إلّا عَلَى الكُفْرِ ؛ إذ أنَّ أسْلافَه مِنْ بَعْدِ الأحْزابِ قَد دَخَلوا الإسْلامَ بِمِثْلِ هذه الضَّرْبَةِ يَوْمَ الفَتْحِ المُبينِ، فَتْحِ مَكَّةَ...
📜 الرسول المصطفی وَ الشّعائر الحسينية، باسم الحلّی، ص ۱۱۲
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be
https://t.me/shobeiri
💐 خشوع در نماز
🍀 #نماز اظهار عبودیت و تسلیم در برابر خدا و فرمان اوست. نماز با روح و اثرگذار، نمازی است که با #خشوع باشد.
🌟 سوره مبارکه مومنون، آیه شریفه ۱ و ۲ : قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (۱) الَّذينَ هُمْ في صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ (۲)
🌟 سوره مبارکه بقره، آیه شریفه ۴۵ : «وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعينَ» (۴۵)
🌹 حقیقت خشوع :
خشوع فروشکستن انانیت و منیت انسان و خودباختگی در برابر خداوند است.
این خودباختگی دارای مراتب دارد و تا جایی که انانیت کامل محو حق تعالی شود، ادامه می یابد. حالاتی که از معصومین ع در نماز –از تغییر رنگ چهره و ...- نقل شده است، ناشی از اعلی مراتب خشوع است.
خشوع و خودباختگی در مقابل معبود مقتضای فطرت انسان است و به دلیل ترس از عذاب و احساس شرم و گناه یا به خاطر درک عظمت خدای متعال حاصل می شود.
🌹 اسباب خشوع :
1⃣ درک عظمت الهی و حقارت خود
درک عینی و ملموس عظمت الهی و حقارت خود در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی باعث خشوع می شود. اذان و نماز با ذکر «الله اکبر» که اشاره به عظمت الهی دارد، شروع می شود، بلکه در حین نماز و بعد از نماز این ذکر شریف بارها و بارها تکرار می شود.
یک مثال برای درک بهتر عظمت الهی : سرعت نور در ثانیه ۳۰۰ هزار کیلومتر است. حال گفته شده است فاصله یک کهکشان تا کهکشانی دیگر، میلیونها سال نوری است. در مقایسه با این عظمت آسمانها، زمین در حد صفر است –چه برسد به ما انسانها-. این حقارت و کوچکی انسان است در برابر عظمت خدایی که با اراده اش «کن فیکون» کرده و همه این هستی را آفریده است
2⃣ خوف از خداوند –تبارک و تعالی-
خوف و ترس واکنش نفس نسبت به شیء دردناک و رنجآور است و البته خوف نیز دارای انواع و مراتبی است.
🔺 خوف از آثار دردناک اعمال زشت و گناهان. گناه موجب عذاب است و از این رو بسیار ترسناک است و مانند حیوان درنده باید از آن فرار کرد.
🔺 خوف از مخالفت و عصیان خداوند پاک و مهربان که همه آب، غذا، عزت، آبرو، سلامتی، قدرت، علم و ... ما از او و به رحمت اوست. توجه به قصور و تقصیر در پیشگاه چنین خدای عزیزی، اوج شرمندگی را به همراه دارد.
🔺 خوف از فراق الهی. در دعای کمیل می خوانیم : «إِلَهِي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ رَبِّي صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِكَ». حضرت امیر ع عظمت عذاب الهی را درک کرده، ولی آتش فراق را شدیدتر می بیند، چرا که چنان وجودش به عشق الهی عجین شده است که فراق از این محبوب بسیار بسیار برایش دردآور است. کسی می تواند چنین بگوید که لذت وصال را چشیده باشد. در مناجات محبین امام سجاد –علیه الصلاه و السلام- آمده است : «مَنْ ذَا الَّذِي ذَاقَ حَلَاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرَامَ مِنْكَ بَدَلا».
🍀 نهایت آرزوی عاشق دلباخته، وصال محبوب است و بالاترین ترس او، محرومیت از وصال اوست.
🍀 روشن است که مراتب خوف، به مراتب معرفت به خداوند –تبارک و تعالی- و صفات و افعال او مربوط است و این اهمیت #خداشناسی و خداباوری را نشان می دهد.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
فضیلت روز اول محرم
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ قَالَ:
دَخَلْتُ عَلَی الرِّضَا علیه السلام فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ یَا ابْنَ شَبِیبٍ أَ صَائِمٌ
أَنْتَ فَقُلْتُ لَا فَقَالَ إِنَّ هَذَا الْیَوْمَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی دَعَا فِیهِ زَکَرِیَّا علیه السلام رَبَّهُ فَقَالَ
رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ
الْمَلَائِکَةَ فَنَادَتْ زَکَرِیَّا وَ هُوَ قائِمٌ یُصَلِّی فِی الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیی فَمَنْ
صَامَ هَذَا الْیَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ کَمَا اسْتَجَابَ لِزَکَرِیَّا علیه السلام .
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
ريان بن شبيب گويد روز اول ماه محرم خدمت حضرت رضا رسيدم بمن فرمود
اى پسر شبيب روزهاى؟ گفتم نه فرمود اين روزيست كه زكريا بدرگاه پروردگارش
دعا كرد و گفت پروردگارا بمن ببخش از پيش خود نژاد پاكى زيرا تو شنواى
دعائى خدا برايش اجابت كرد و بفرشتگان دستور داد ندا كردند زكريا را
كه در محراب ايستاده بود كه خدا تو را بيحيى بشارت ميدهد هر كه اين روز را
روزه بدارد و سپس دعا بدرگاه خدا كند خدا مستجاب كند چنان كه براى زكريا مستجاب كرد .
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
امالی صدوق ج ۱ ص ۱۲۹
https://eitaa.com/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
📌اول #محرم
در روز اول محرم #ریّان_بن_شبیب خدمت امام رضا(ع) رسید. حضرت به او فرمود:
می دانی امروز چه روزی است؟
وی در پاسخ گفت نه. امام به وی فرمود:
امروز روزي است كه #زكريا به درگاه پروردگارش دعا كرد و خدا دعای او را مستجاب و به يحيى بشارت داد.
هر كه اين روز را روزه بدارد و سپس #دعا به درگاه خدا كند، خدا مستجاب كند، چنان كه براى #زكريا مستجاب كرد.
سپس فرمود:
اى پسر #شبيب به راستى #محرم همان ماهى است كه اهل #جاهليت در زمان گذشته ظلم و جنگ را به خاطر احترامش در آن #حرام مى دانستند.
اما اين امت #حرمت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيامبرش را.
در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را #اسير كردند و امولش را #غارت كردند، خدا هرگز اين گناه آنان را نيامرزد.
اى پسر شبيب:
اگر خواستی #گريه کنی براى #حسين(ع) #گريه كن كه چون گوسفند سرش را بريدند.
اى پسر شبيب:
پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين(ع) كشته شد آسمان خون سرخ بارید.
اى پسر شبيب:
اگر بر حسين(ع) #گريه كنى تا #اشکت بر گونه هايت روان شود خدا هر گناهى كردى از خرد و درشت و كم و بيش بيامرزد.
اى پسر شبيب:
اگر خواهى خدا را ملاقات کنی در حالیکه گناهى نداشته باشى حسين(ع) را #زيارت كن.
اى پسر شبيب:
اگر خواهى در غرفه هاى ساخته بهشت با پيغمبر ساكن شوى بر قاتلان حسين لعن كن.
📚صدوق، الأمالي، ص۱۲۹-۱۳۰
👇👇
🌻 @shobeiri
لقب امیرالمومنین علیه السلام بر غیر
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِیلَ الرَّازِیِّ عَنْ رَجُلٍ سَمَّاهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَی أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ فَقَامَ عَلَی قَدَمَیْهِ فَقَالَ مَهْ هَذَا اسْمٌ لَا یَصْلُحُ إِلَّا لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ سَمَّاهُ بِهِ وَ لَمْ یُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ غَیْرُهُ فَرَضِیَ بِهِ إِلَّا کَانَ مَنْکُوحاً وَ إِنْ لَمْ یَکُنْ بِهِ ابْتُلِیَ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ فِی کِتَابِهِ إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِناثاً وَ إِنْ یَدْعُونَ إِلَّا شَیْطاناً مَرِیداً.
عیاشی بسندش روایت کرده شخصی بر حضرت صادق عليه السلام وارد شد و عرض كرد: السلام عليك يا اميرالمؤمنين. برخاست آن حضرت بر دو قدم خود و فرمودند: ساكت باش كه اين اسمى است كه سزاوار نيست مگر براى أمیرالمؤمنين علی. خداوند متعال تسميه كرده او را به اين اسم؛ نیست كسى كه راضى باشد به این لقب، مگر اينكه «مفعول» باشد و اگر مبتلا نبوده، به اين عمل مبتلا میشود. و اين است قول خداى تعالی: «إِنْ یَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِناثاً وَ إِنْ یَدْعُونَ إِلَّا شَیْطاناً مَرِیداً.»
📚 تفسیر عیاشی، ۱/۲۷۶
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
➖حالت امام کاظم علیه السلام زمانی که محرم شروع میشد😭
🛑كانَ أبي عليهالسلام إذا دَخَلَ شَهرُ الُمحَرَّمِ لا يُرى ضاحِكا، وكانَتِ الكَآبَهُ تَغلِبُ علَيهِ حَتّى تَمضِيَ عَشرَةُ أيّامٍ، فإذا كانَ يَومُ العاشِرِ كانَ ذلكَ اليَومُ يَومَ مُصيبَتِهِ وحُزنِهِ وبُكائهِ، و يَقولُ: هُوَ اليَومُ الَّذي قُتِلَ فيهِ الحُسَينُ.
🔰امام رضا علیه السلام فرمودند:
چون ماه محرّم مىرسيد كسى پدرم (امام کاظم) را خندان نمىديد.
غم و اندوه بر او چيره بود تا آن كه ده روز مىگذشت، روز دهم (عاشورا) روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود و مىفرمود: عاشورا، روزى است كه حسين عليهالسلام در آن كشته شد
.
📚:الأمالي( للصدوق) ص: 128
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سقیفه قاتل امام حسین علیه السلام و تمام فرزندان رسول الله صلی الله علیه و اله
✍ علامه عسکری در کتاب سقیفه مینویسد:
در اثر اجتماع در آن #سقيفه شريعت اسلام پس از پيامبر اكرم ص دگرگون شد!. در اثر سقيفه تاريخ اسلام دگرگون شد.
در اثر سقيفه به در خانه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آتش بردند وشد آنچه شد.در اثر سقيفه شمشير ابن ملجم بر فرق امير المؤمنين علي (علیه السلام) فرود آمد.
در اثر سقيفه امام حسن (علیه السلام) با زهر شهيد شد👈در اثر سقيفه حضرت امام حسين (علیه السلام) شهيد شد! وزينب (سلام الله علیها) وديگر دختران پيامبر (صلی الله علیه و آله) اسير شدند👉 در اثر آن سقيفه مسير تاريخ بشريت دگرگون شد.آثار سقيفه از آن روز تا كنون وتاظهور حضرت مهدي موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد!!.
📚کتاب سقیفه ،علامه عسکری، صفحه 2
😭لعنت خدا به سقیفه و بانیان سقیفه و مَن تَبَعَهَم الی یومِ القِیامَه
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
📌تلاش #امویان در #عثمانی کردن مردم
نخستین اقدام جریان عثمانی آن بود تا اهل بیت(ع) را از چشم مردم بیندازند. برای رسیدن به این هدف، ناسزاگویی به آنان در دستور کار تفکر عثمانی قرار گرفت. به عنوان نمونه، برخی از دشمنان اهل بیت(ع) در شهر #کوفه ضمن لعن امیرمؤمنان علی(ع)، #حسنین(ع) و حضرت #فاطمه(س)، دعا می کردند که #حسین بن علی(ع) کشته شود و این را افتخار می دانستند.
#معاویه به مُغِیره بن شعبه می گفت:
#علی و اصحاب او را #دشنام بده و در مقابل از عثمان و پیروان او به نیکی یاد کن و به سخنان آنان گوش بده.
📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص61.
📚 بلاذری، انساب الاشراف، ج5، ص243.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri