eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1هزار دنبال‌کننده
613 عکس
76 ویدیو
79 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
قاتلین رسول خدا «صلی الله علیه وآله» عبدالصمد بن بشیر از امام صادق «علیه السلام» نقل میکند: حضرت فرمودند: میدانید رسول خدا مُرد یا کشته شد!؟ خداوند میفرماید: اگر او بمیرد یا کشته شود، به دوران جاهلیت برمیگردید؛ ایشان قبل از مرگ مسموم شدند، آن دو زن (عایشه و حفصه لعنهما الله) ایشان را مسموم کردند، پس ما گفتیم: آن دو و پدرانشان (ابوبکر و عمر لعنهما الله) بدترین خلائق خدا هستند. - تفسیر عیاشی، ج۱، ذیل آیه ۱۴۴ آل عمران. طبق نقل کتاب شریف «منتهی الآمال»، رسول خدا در آخرین روزهای حیات خود در خانه ام سلمه بود، اما عایشه با التماس به دیگر زنان، بالاخره آنان را راضی کرد تا حضرت را به خانه خود ببرد، و چون به خانه عایشه «لعنة الله علیها» رفت، بیماری اش شدت یافت؛ منتهی الآمال، ج۱، فصل۷. و طبق نقل شیخ علی نمازی شاهرودی در مستدرک سفینة البحار، در بیست و چهارم ماه صفر بیماری ایشان شدت یافت. مستدرک سفینة البحار، ج۶، ص۲۹۵. البته در اینجا باید متذکر شد که رسول خدا «صلی الله علیه وآله» در حجره حضرت زهرا «سلام الله علیها» از دنیا رحلت نمود، چرا که حجره حضرت فاطمه در شمال غربی مسجد بود، همان جایی که جسد مطهر رسول خدا به خاک سپرده شد و اموی ها بعد از دفن ابوبکر و عمر «لعنة الله علیهما» اعلام کردند که رسول خدا در حجره عایشه به خاک سپرده شد. اغتیال النبی، ص۱۸۸. - بخاری در کتاب خود به نقل آخرین لحظات عمر حضرت پرداخته و به نقل از عایشه مینویسد: ابوبکر نزد رسول خدا آمد در حالی که او از دنیا رفته بود. عایشه گفت به او دارو دادیم، و (پیامبر) به ما اشاره کرد که به من دارو ندهید! گفتیم هر مریضی از دارو (خوردن) کراهت دارد، هنگامی که دارو اثر کرد، رسول خدا به ما گفت: آیا شما را از دارو دادن نهی نکردم؟ گفتیم: هر مریضی از دارو کراهت دارد؛ پس رسول خدا گفت: در خانه کسی باقی نمی ماند مگر اینکه باید دارو را بخورد و من نظاره گر باشم، مگر عمویم عباس، که او اینجا نبوده است. صحیح البخاری، ج۷، ص۱۷، باب الطب. در اینجا ذکر یک نکته لازم است: عایشه عملأ از دستور رسول خدا سرپیچی کرده و به حضرت دارو میدهد؛ که البته مخالفت با رسول خدا کفر است؛ راوی خود عایشه است و کتاب صحیح بخاری که اهل تسنن آن را برادر قرآن میدانند. اما اگر روایت فوق را با روایات شیعه بسنجیم، متوجه خواهیم شد آنچه به رسول خدا خورانده شد، «سمّ» بوده نه دارو! - امام صادق «علیه السلام» در تفسیر آیه نخست سوره مبارکه تحریم فرمودند: کسی که رسول خدا سرّ را به او گفت، حفصه بود. هنگامی که او (حفصه) از رسول خدا پرسید: چه کسی به تو خبر داد (که من سرّ را فاش کردم) کافر شد و خداوند در مورد او و عایشه فرمود: قلب های شما از راه راست منحرف شده است و انحراف قلب، به معنای کفر است. (بحارالانوار، ج۲۲، ص۲۴۶). علامه مجلسی در ادامه میگوید: و در روایت است که حفصه وقتی مطلع شد پدرش عمر و ابوبکر «لعنهما الله» امر خلافت را (غاصبانه) به دست می آورند، آن را برای عایشه فاش کرد و او نیز برای پدرش و او نیز برای رفیقش (عمر)، پس جمع شدند که این امر را به تعجیل اندازند، و حضرت را با سمّی مسموم کنند، و هنگامی که خدا، رسولش را از کار آنان آگاه کرد که تصمیم به قتل او دارند، قسم خوردند که آن دو چنین تصمیمی ندارند، پس آیه هفت سوره تحریم نازل شد: «ای کسانی که کفر ورزیدید، امروز عذری برای شما نیست، به درستی که جزای شما، عملی است که انجام میدهید.» - حسین بن منذر گوید: از امام صادق «علیه السلام» در مورد آیه ۱۴۴ سوره مبارکه آل عمران سوال کردم، قتل بود یا مرگ!؟ فرمودند: یعنی اصحابش کردند آنچه کردند. (بحارالانوار، ج۲۸، کتاب الفتن و المحن، ح۲۹). - علامه سید هاشم بحرانی در تفسیر خودش از امام باقر «علیه السلام» در تفسیر آیه ۴۱ سوره عنکبوت «کمثل العنکبوت اتخذت بیتا» گوید: حضرت فرمودند: آن حمیراء است. (که از عایشه به عنکبوت تعبیر شده است). *چنان چه در علم امروز ثابت شده، عنکبوت ماده (پس از مدتی زندگی) جنس نر را میکُشد و شاید که در فرمایش امام معصوم، اشاره ای به این موضوع باشد. ابْنُ حميد،قال: حدثنا سلمة، عن ابن إسحاق، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: لَمَّا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَامَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ، فَقَالَ: إِنَّ رِجَالا من المنافقين يزعمون ان رسول الله تُوُفِّيَ وَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ وَاللَّهِ مَا مَاتَ، وَلَكِنَّهُ ذَهَبَ إِلَى رَبِّهِ كَمَا ذَهَبَ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ، فَغَابَ عَنْ قَوْمِهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً، ثُمَّ رَجَعَ بَعْدَ أَنْ قِيلَ قَدْ مَاتَ، وَاللَّهِ لَيَرْجِعِنَّ رَسُولُ اللَّهِ فَلْيُقَطِّعَنَّ أَيْدِي رِجَالٍ وَأَرْجُلُهُمْ يَزْعُمُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ مَاتَ. - الطبري ج۳ ص۲۰۰ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
سید مرتضی رضوان الله علیه در بیان عظمت فضیلت امیر المؤمنین در لیلة المببت چنین می‌گوید: ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه السلام هنگام ذبح می‌داند. شیعیان می‌گویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند. ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینه‌توز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشه‌ی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند. "وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه. وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء. وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر." 📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
20.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خجالت کشیدن امام معصوم 🔸روایتی ناب در کلام امام صادق علیه السلام که باعث خجالت امام در باب تکرار آن شده است! از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است كه فرمود: (قَدِ اسْتَحْيَيْتُ مِمّا اُكَرِّرُ هذَا الْكَلامَ عَلَيْكُمْ)؛ من بس كه اين سخن را براي شما تكرار كرده‌ام،از تكرارش شرمنده مي‌شومو آن اين‌كه: (اِنَّما بَيْنَ اَحَدِكُمْ وَ بَيْنَ اَنْ يُغْتَبَطَ اَنْ تَبْلُغَ نَفْسُهُ هَهُنا وَ اَهْوَي بِيَدِهِ اِلَي حَنْجَرَتِهِ)؛ «ميان شما و بهشت، اين مقدار فاصله است كه جان به اينجا برسدـ با دست خود اشاره به حلقشان فرمودند؛[ يعني، انسان محبّ علی همين قدر كه جان از بدنش جدا شد، خود را در بهشت برزخی می‌بيند]». (يَأْتِيهِ رَسُولُ اللهِ وَ عَلِيٌّ)؛ «[دم جان دادن] رسول خدا صلوات الله علیه وآله و علی علیه السلام کنار محتضر می آيند». (فَيَقوُلانِ لَهُ اَمّا ما كُنْتَ تَخافُ فَقَدْ آمَنَكَ اللهُ مِنْهُ وَ اَمّا ما كُنْتَ تَرْجوُ فَاَمامَكَ فَاَبْشِرُوا)؛ «به محتضر [كه در حال جان دادن است] می گويند، از آنچه می ‌ترسيدي خدا امانت داد و آنچه به آن اميدوار بودی برايت آماده است». آنگاه امام فرمود: شاد باشيد اي دوستان علی...😍 ... 📝منبع حدیث: بحارالانوار،جلد27،صفحه‌ي163. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✔️ گفتگوی ابوحنیفه با امام کاظم (علیه‌السلام) وَ رُوِيَ‌: أَنَّهُ دَخَلَ أَبُو حَنِيفَةَ الْمَدِينَةَ وَ مَعَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُسْلِمٍ. فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا حَنِيفَةَ إِنَّ هَاهُنَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ مِنْ عُلَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ فَاذْهَبْ بِنَا إِلَيْهِ نَقْتَبِسْ مِنْهُ عِلْماً. فَلَمَّا أَتَيَا إِذَا هُمَا بِجَمَاعَةٍ مِنْ عُلَمَاءِ شِيعَتِهِ يَنْتَظِرُونَ خُرُوجَهُ أَوْ دُخُولَهُمْ عَلَيْهِ فَبَيْنَمَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ خَرَجَ غُلَامٌ حَدَثٌ فَقَامَ النَّاسُ هَيْبَةً لَهُ فَالْتَفَتَ أَبُوحَنِيفَةَ فَقَالَ‌ يَا ابْنَ مُسْلِمٍ مَنْ هَذَا؟ قَالَ مُوسَى ابْنُهُ. قَالَ وَ اللَّهِ أُخْجِلُهُ بَيْنَ يَدَيْ شِيعَتِهِ قَالَ لَهُ لَنْ تَقْدِرَ عَلَى ذَلِكَ قَالَ وَ اللَّهِ لَأَفْعَلَنَّهُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى مُوسَى فَقَالَ يَا غُلَامُ أَيْنَ يَضَعُ الْغَرِيبُ فِي بَلْدَتِكُمْ هَذِهِ؟ قَالَ يَتَوَارَى خَلْفَ الْجِدَارِ وَ يَتَوَقَّى أَعْيُنَ الْجَارِ وَ شُطُوطَ الْأَنْهَارِ وَ مَسْقَطَ الثِّمَارِ وَ لَا يَسْتَقْبِلُ الْقِبْلَةَ وَ لَا يَسْتَدْبِرُهَا فَحِينَئِذٍ يَضَعُ حَيْثُ شَاءَ ثُمَّ قَالَ يَا غُلَامُ مِمَّنِ الْمَعْصِيَةُ؟ قَالَ يَا شَيْخُ لَا تَخْلُو مِنْ ثَلَاثٍ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ اللَّهِ وَ لَيْسَ مِنَ الْعَبْدِ شَيْ‌ءٌ فَلَيْسَ لِلْحَكِيمِ أَنْ يَأْخُذَ عَبْدَهُ بِمَا لَمْ يَفْعَلْهُ وَ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ الْعَبْدِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ أَقْوَى الشَّرِيكَيْنِ فَلَيْسَ لِلشَّرِيكِ الْأَكْبَرِ أَنْ يَأْخُذَ الشَّرِيكَ الْأَصْغَرَ بِذَنْبِهِ وَ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ الْعَبْدِ وَ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ شَيْ‌ءٌ فَإِنْ شَاءَ عَفَا وَ إِنْ شَاءَ عَاقَبَ قَالَ فَأَصَابَتْ أَبَا حَنِيفَةَ سَكْتَةٌ كَأَنَّمَا أُلْقِمَ فُوهُ الْحَجَرَ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ أَلَمْ أَقُلْ لَكَ لَا تَتَعَرَّضْ لِأَوْلَادِ رَسُولِ اللَّهِ. 📚 الإحتجاج، الطبرسي، أبو منصور ج2 ص387 و 388 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
سیره و صفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله(2).pdf
32.14M
📗 📝مولف:شیخ عباس قمی تعداد صفحات:۲۰۹ زبان:عربی دانلود نسخه عربی 📗سیره و صفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 📝مولف:شیخ عباس قمی(مترجم: لطیف راشدی) تعداد صفحات:۳۳۴ زبان:فارسی دانلود نسخه فارسی 🔹توضیح: حاج از محدثان برجسته در سال ۱۲۹۴ ه ق در شهر قم متولد شد و پس از کسب علوم مقدماتی به نجف رفته و نزد استادان بزرگی به فراگیری علم پرداخت. وی در عصر خویش نهضت عظیم علمی و فرهنگی به وجود آورد و سرانجام در سال ۱۳۵۹ ه ق در نجف درگذشت. از وی آثار بسیاری از جمله "مفاتیح الجنان" و "کحل البصر فی سیره سید البشر" برجای مانده است. مولف محترم در این کتاب ضمن بیان زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله از زمان تولد تا رحلت به شرح اخلاق و سیره‌ی ایشان می‌پردازد و موضوعاتی چون وفات حضرت عبدالمطلب، ازدواج با حضرت خدیجه علیها السلام و زندگی افرادی چون ابوطالب را بررسی می‌کند. در پایان نیز جنگ‌های پیامبر صلی الله علیه و آله را معرفی می‌نماید. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عنْ كُلَيْبٍ اَلصَّيْدَاوِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا وَعَدْتُمُ اَلصِّبْيَانَ فَفُوا لَهُمْ فَإِنَّهُمْ يَرَوْنَ أَنَّكُمُ اَلَّذِينَ تَرْزُقُونَهُمْ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ يَغْضَبُ لِشَيْءٍ كَغَضَبِهِ لِلنِّسَاءِ وَ اَلصِّبْيَانِ . ☘️☘️☘️ 🔸 از كليب صيداوى نقل شده که گويد : امام عليه السّلام به من فرمودند : « اگر به فرزندان خود وعده چيزى مى‌دهيد، به وعدۀ خود وفا كنيد؛ چرا كه آنان تصور مى‌كنند كه شما روزى‌رسان آنان هستيد. خداوند از پامال شدن حقوق بانوان و كودكان چنان خشم مى‌گيرد كه از ساير خطاها خشم نمى‌گيرد » . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 الکافي ج ۶، ص ۵۰ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❗️بار خود را روی دوش دیگران بگذار! عن امیرالمومنین لولده الحسن علیهما السلام: إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ اَلْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلاَ تَجِدُهُ امیرالمومنین علیه السلام در توصیه خود به امام حسن علیه السلام: هر گاه نيازمندى را يافتى كه مى‌تواند زاد و توشۀ تو را تا رستاخيز بر دوش گيرد و فردا كه به آن نيازمند شوى به تو پس دهد آنرا غنيمت بشمار و اين زاد را بر او بگذار، و اگر قدرت بر جمع آورى چنين زاد و توشه‌اى را دارى هر چه بيشتر فراهم ساز و همراه او بفرست، چرا كه ممكن است روزى در جستجوى چنين شخصى برآئى ولى پيدايش نكنى. هنگامى كه بى‌نياز هستى. 📗نهج‌البلاغه، نامه۳۱. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ازیک زائرعراقی می‌پرسند چرا پیراهنت وصله زده شده ...😭 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : حَقٌّ عَلَى اَلْغَنِيِّ أَنْ يَأْتِيَ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّتَيْنِ وَ حَقٌّ عَلَى اَلْفَقِيرِ أَنْ يَأْتِيَهُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّةً. حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: بر عهده غنى است كه در سال دو مرتبه و بر فقير است كه در سال يك مرتبه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السّلام بروند. 📗كامل الزيارات ج۱ ص۲۹۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
بسم الله الرحمن الرحیم ♨️از اسرار آل محمد (ص): صلواتی با آثار شگرف به سند معتبر از امام رضا علیه السلام روایتست: این صلوات از اسرار آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین است)؛ سه بار صبح و سه بار شامگاه خوانده می شود: ✔️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الْأَوَّلِينَ، وَ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الآخِرِينَ، وَ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الْمَلأِ الْأَعْلى، وَ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ، اللَّهُمَّ أَعْطِ مُحَمَّداً (ص) الْوَسِيلَةَ وَ الشَّرَفَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الْكَبِيرَةَ. اللَّهُمَّ إِنِّي آمَنْتُ‏ بِمُحَمَّدٍ (ص) وَلَمْ أَرَهُ، فَلا تَحْرِمْنِي يَوْمَ الْقِيامَةِ رُؤْيَتَهُ، وَ ارْزُقْنِي صُحْبَتَهُ، وَ تَوَفَّنِي عَلى‏ مِلَّتِهِ، وَ اسْقِنِي مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِيّاً سَائِغاً هَنِيئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ أَبَداً، إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ. اللَّهُمَّ كَما آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَمْ أَرَهُ، فَعَرِّفْنِي فِي الْجِنانِ وَجْهَهُ، اللَّهُمَّ بَلِّغْ رُوحَ مُحَمَّدٍ عَنِّي تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلاما. ✳️(آثار آن) و فرمود: «هر کس چنین صلواتی بفرستد: گناهانش نابود و لغزش هایش آمرزیده می شود، پیوسته خوشنود باشد، دعایش مستجاب و خواسته اش عطا گردد، در روزیش گسترده می شود، در پیروزی بر دشمنان یاری می شود، راهی به انواع نیکی ها برایش باز می شود، از همنشینان پیامبر (ص) و روبروی او در برترین بهشت ها خواهد بود». ▪️متن عربی: أبي ره قال حدثني سعد بن عبد الله عن أحمد بن محمد قال حدثنا أبي عن ابن المغيرة قال سمعت أبا الحسن ع يقول:‏... وَ مَنْ سرّ آلَ مُحَمَّدٍ فِي الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِه‏ :َ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْأَوَّلِين‏... فإن من صلى على النبي بهذه الصلاة هدمت ذنوبه و غفرت خطاياه و دام سروره و استجيب دعاؤه و أعطي مسئوله و بسط له في رزقه و أعين على عدوه و هي له سبب أنواع الخير و يجعل من رفقاء نبيه بين يديه في الجنان الأعلى يقولهن ثلاث مرات غدوة و ثلاث مرات عشية. (ثواب الاعمال/ ۱۵۶) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
دین داری در آخر الزمان شیخ طوسی( قدس سره ) در امالی /ص ۴۸۵/ این دو روایت را از رسول رحمت و رهایی( صلی الله علیه و آله و سلم) آورده است: ✔️«يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ كَالْقَابِضِ عَلَى الْجَمْرِ». زمانی برسد که دینداران صبور مثل شحصی باشند که در دست خود آتش نگاه دارد. ✔️«يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ لَهُ أَجْرُ خَمْسِينَ مِنْكُمْ. قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَجْرُ خَمْسِينَ مِنَّا قَالَ: نَعَمْ، أَجْرُ خَمْسِينَ مِنْكُمْ، قَالَهَا ثَلَاثاً» زمانی بیاید که پاداش دینداران پایمند پنجاه برابر پاداش شما(= یاران‌پیامبر ) باشد اصحاب با شگفتی گفتند : پنجاه نفر از ما ، فرمودند : آری و سه بار تکرار کردند : اجر پنجاه نفر از شما پیامبر از مثل زمان سخت ما گزارش می دهد. عصر حاضر که حجت حق غائب است ، زمانی که دین ستیزان و دین سازان و قرآن سوزان با همهٔ توان و از هر راه سعی در ایجاد بیراهه ها دارند ، عصری که رفتار برخی به اصلاح متدینین مردم را از دین بیزار می کند. اگر کسی در این زمان صبور و مقاوم بود و دین خود را با سختی تمام حفظ کرد قطعا از کسانی که در محضر رسول خدا بودند ارزشمندتر است. مرحوم صدوق در کمال الدین /ج ۲ ص ۳۵۲/ از امام صادق ( علیه السلام ) نقل می کند که در چنین دورهٔ ظلمانی و پر از شبهه که دسترسی به علم هدایت نداریم و هر آن ممکن است ثبات قدم را در دینداری از دست بدهیم دعای غریق را با توجه و بدون کم‌و زیاد بخوانیم «سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَى وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَا يَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ قُلْتُ كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ قَالَ يَقُولُ: ﴿ *يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ* ﴾ فَقُلْتُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ وَ لَكِنْ قُلْ كَمَا أَقُولُ لَكَ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ‌» ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
کربلا فوق الشبهات.pdf
6.93M
📗 کربلاء فوق الشبهات ✍ علامه سید جعفر مرتضی عاملی 📖صفحات: ۲۸۶ 🔻زبان: عربی ✂️مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی در این کتاب ۲۵ ادعا مرحوم استاد مطهری در کتاب حماسه حسینی را یک به یک مطرح کرده و نقد و بررسی می‌نماید. کتاب کربلا فوق الشبهات، نمونه بارز یک نقد عالمانه است؛ احترام بسیار زیاد ناقد به استاد مطهری و نیز ارجاع به منابع فراوان، ارزشی دوچندان به این کتاب داده است. علامه سید جعفر مرتضی در این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که بررسی و نقد تاریخی تا چه حد دقیق و سخت است. لذا انتقاد اصلی وی به شیوه نقد وقایع تاریخی در کتاب حماسه حسینی است که بسیار بجاست، نقدهایی که متاسفانه مدتهاست -خصوصا در فضاهای غیر علمی- باب شده و تنها نتیجه‌اش باز شدن باب تشکیک و اتهام جعل در قضایای کربلا است./ کتابخانه شیعه ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri