eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1هزار دنبال‌کننده
622 عکس
76 ویدیو
80 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️اعمال روز عرفه/1 روایت شده از امام زین العابدین علیه السلام که در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم درخواست کمک می نمود. امام به او فرمود: وای بر تو! آیا در این روز از غیر خدا درخواست می کنی؟ حال آنکه امید می رود فضل خدا در این روز حتی شامل بچه های در شکم گردد و سعید شوند. برای این روز اعمالی ذکر شده است: 1- غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود. 2- زیارت امام حسین علیه السلام، که از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است و احادیث، در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسی توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسی که در عرفات است نیست بلکه زیاده و مقدم است. 3- بعد از نماز عصر پیش از آن که مشغول به خواندن دعاهای عرفه شود در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالی به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد. پس چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز اقامه کند. در رکعت اوّل بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود. و بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد که در هر رکعت بعد از حمد، توحید پنجاه مرتبه بخواند. که این نماز، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است. 4- شیخ کفعمی در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه برای کسی که ضعف پیدا نکند و مانع دعا خواندن او نشود. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
☀️اعمال روز عرفه/2 5- تسبیحات حضرت رسول صَلَّی اللهِ عَلِیهِ وَ آله در روز عرفه: سُبْحانَ الَّذی فِی السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی الْاَرْضِ حُکْمُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی الْبَحْرِ سَبیلُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ سُبْحانَ الَّذی فِی الْقِیمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذی رَفَعَ السَّمآءَ سُبْحانَ الَّذی بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذی لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَیْهِ سپس صدمرتبه بگو: سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ. 6- سوره توحید صد مرتبه و آیة الکرسی صد مرتبه و صلوات بر محمّد و آل محمّد صد مرتبه خوانده شود و دعای ذیل ده مرتبه خوانده شود: لااِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیی وَ یُمیتُ وَیُمیتُ وَیُحْیی وَهُوَ حَیُّ لا یَموُتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلی کُلِّشَیْءٍ قدیرٌ ده مرتبه: اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ اَتوُبُ اِلَیْهِ ده مرتبه: یا اَللّهُ، ده مرتبه: یا رَحْمنُ، ده مرتبه: یا رَحیمُ ده مرتبه: یا بَدیعَ السَّمواتِ وَالاْرْضِ یا ذَاالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ ده مرتبه: یا حَیُّ یا قَیُّومُ ده مرتبه: یا حَنّانُ یا مَنّانُ ده مرتبه: یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ ده مرتبه: امینَ سپس بگو: اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا مَنْ هُوَ اَقْرَبُ اِلَیَّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ ، یا مَنْ یَحوُلُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْاَعْلی وَبِالْاُفُقِ الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوی یا مَنْ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ محمد و بخواه حاجت خود را که برآورده خواهد شد انشاءالله تعالی. 7- ذکر صلوات از حضرت صادق علیه السلام پس بخوان این صَلَوات را که از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که بخواهد مسرور کند محمّد و آل محمّد را در صَلَوات بر ایشان بگوید: اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطی وَ یا خَیْرَ مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِی الْاَوَّلینَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِی الّْاَخِرینَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِهِ فِی الْمَلاَءِ الْاَعْلی وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِی الْمُرْسَلینَ. اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَةَ وَالْفَضیلَةَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَةَ وَالدَّرَجَةَ الْکَبیرَةَ اَللّهُمَّ اِنّی آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنی فِی الْقِیمَةِ رُؤْیَتَهُ وَارْزُقْنی صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنی عَلی مِلَّتِهِ وَاسْقِنی مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّی آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَّفْنی فِی الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مِنّی تَحِیَّةً کَثیرَةً وَ سَلاماً. 8- دعای ام داود خوانده شود. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
علل الشرایع , جلد۱ , صفحه۱۵۸ حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ اَلْعَطَّارُ اَلنَّيْسَابُورِيُّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ اَلنَّيْسَابُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْفَضْلُ بْنُ شَاذَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَخْبِرْنِي عَنْ تَخَتُّمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِيَمِينِهِ لِأَيِّ شَيْءٍ كَانَ فَقَالَ إِنَّمَا كَانَ يَتَخَتَّمُ بِيَمِينِهِ لِأَنَّهُ إِمَامُ أَصْحَابِ اَلْيَمِينِ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَدْ مَدَحَ اَللَّهُ تَعَالَى أَصْحَابَ اَلْيَمِينِ وَ ذَمَّ أَصْحَابَ اَلشِّمَالِ وَ قَدْ كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَتَخَتَّمُ بِيَمِينِهِ وَ هُوَ عَلاَمَةٌ لِشِيعَتِنَا يُعْرَفُونَ بِهِ وَ بِالْمُحَافَظَةِ عَلَى أَوْقَاتِ اَلصَّلاَةِ وَ إِيتَاءِ اَلزَّكَاةِ وَ مُوَاسَاةِ اَلْإِخْوَانِ وَ اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنِ اَلْمُنْكَرِ . ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔰ترك اعانت مؤمنین 🔖 «هذا الخائن الذي خان اللّه و رسوله...» 📝از حضرت صادق عليه السّلام مروى است كه :«هر مردى از شيعيان ما كه يكى از برادران او به نزد او آيد و از او در حاجتى استعانت جويد و آن مرد با وجود قدرت اعانت او را نكند، خدا مبتلا سازد او را به اعانت كردن دشمنان ما، تا به واسطه آن، خدا در روز قيامت او را عذاب كند».[1] و فرمود كه: «هر مؤمنى منع نمايد از مؤمن ديگر چيزى را كه به آن محتاج باشد، و آن شخص قادر بر رسانيدن آن به او باشد - از خود يا از جاى ديگر - خدا در روز قيامت او را باز مى‌دارد در حالتى كه روى او سياه و چشم او كبود و دستهاى او به گردن بسته باشد. پس خطاب مى‌رسد كه: اين است خيانتكارى كه خيانت با خدا و پيغمبر نموده. پس امر مى‌شود كه: او را به جهنم افكنند».[2] روزى آن سرور به جمعى كه در خدمت او حاضر بودند فرمود: «چه شده است شما را كه استخفاف به ما مى‌كنيد؟ مردى از اهل خراسان برخاست و عرض كرد: معاذ اللّه كه ما استخفاف به تو يا به چيزى از فرموده تو كنيم. حضرت فرمود: تو يكى از آنهايى كه به من استخفاف كردى. عرض كرد معاذ اللّه. حضرت فرمود: آيا نشنيدى كه فلان شخص در نزديكى منزل جحفه وقتى كه مى‌آمدى مى‌گفت: مرا به قدر يك ميل سوار كن كه و اللّه خسته شده‌ام، و تو سر راست نكردى، پس استخفاف به او كردى. و هر كه استخفاف به مؤمنى كند به ما استخفاف كرده است و حرمت خداى عزّ و جلّ را ضايع نموده است».[3] 1⃣الكافي ج۲ ص۳۶۶ 2⃣الكافي ج۲ ص۳۶۷ 3⃣الكافي ج۸ ص۱۰۲ 📗معراج السعادة ص۵۰۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💢داستان ذبیح، امر الهی یا تصور ابراهیم علیه‌السلام؛ مروری بر روایات امامیه ✍️سیدحسین علیزاده طباطبایی 🔻بحث‌های فراوانی حول داستان ابراهیم علیه‌السلام و اقدام او برای ذبح فرزند از منظر تحلیل اخلاقی موضوع در بستر حسن و قبح عقلی و شناخت ماهیت امر به ابراهیم علیه‌السلام بر ذبح فرزند از دیرباز تاکنون بین متفکران اسلامی و پژوهشگران صورت گرفته است. دیدگاه رایج در توجیه این موضوع امتحانی (و نه واقعی) دانستن امر به قربانی کردن فرزند توسط حضرت ابراهیم است. امر امتحانی طلب انشایی فاقد اراده جدّی به قصد امتحان مکلّف است. دیدگاه دیگری که ریشه در سنت عرفانی دارد از اساس وجود امر الهی بر ذبح فرزند در این داستان را منکر شده و بر این باور است که حضرت ابراهیم در عالم رؤیا مقام و عبودیت و بندگی خود را دید و ذبح فرزند کنایه از این بود که او هیچ تعلق به غیری ندارد و ابراهیم ‌(ع) می‌بایست این رؤیا را تعبیر می‌کرد نه اینکه آ‌ن‌را تصدیق کند و در عالم خارج اقدام به ذبح فرزند نماید. نگارنده بر این باور است که از آنجا که سنت قطعیه در کنار کتاب معتبر و حجت است، هر تحلیلی از این داستان می‌بایست با مسلمات کتاب و سنت سازگار باشد. لذا این یادداشت با مرور آیات و روایات مرتبط سازگاری این تحلیل از داستان را با داده‌های کتاب و سنت می‌سنجد و در پی پاسخ به این پرسش هست: «آیا خدا در خواب به ابراهیم ‌علیه‌السلام فرمان قربانی کردن فرزند را داده بود یا ابراهیم ‌علیه‌السلام از شدت علاقه به خدا چنین تصوری از رؤیایش یافته بود؟» 👈بخوانید: https://b2n.ir/w79041 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri
كلام النبيّ صلى‌الله عليه وآله، لمعرفة عليّ عليه‌السلام تاريخ دمشق عن أبي‌ذرّ : قالَ رَسولُ اللّه ِ صلى‌الله عليه وآله: مَثَلُ عَلِيٍّ فيكُم ـ أو قالَ: في هذِهِ الاُمَّةِ ـ كَمَثَلِ الكَعبَةِ المَستورَةِ، النَّظَرُ إلَيها عِبادَةٌ، وَالحَجُّ إلَيها فَريضَةٌ. منبع: تاريخ دمشق: ج۴۲ ص۳۵۶ ح۸۹۴۸ المناقب لابن المغازلي: ص۱۰۷ ح۱۴۹ كفاية الطالب: ص۱۶۱ المناقب لابن شهرآشوب: ج۳ ص۲۰۲ و عنه صلى‌الله عليه وآله ـ لِعَلِيٍّ عليه السلام ـ: إنَّما مَثَلُكَ فِي الاُمَّةِ مَثَلُ الكَعبَةِ، نَصَبَهَا اللّه ُ عَلَما، وإنَّما تُؤتى مِن كُلِّ فَجٍّ عَميقٍ، ونادٍ سَحيقٍ، وإنَّما أنتَ العَلَمُ عَلمُ الهُدى، ونورُ الدّينِ، وهُوَ نورُ اللّه ِ . منبع: خصائص الأئمّة عليهم‌السلام: ص۷۳ و عنه صلى‌الله عليه وآله ـ لِعَلِيٍّ عليه السلام ـ: أنتَ بِمَنزِلَةِ الكَعبَةِ تُؤتى ولا تَأتي ، فَإِن أتاكَ هؤُلاءِ القَومُ فَسَلَّموها إلَيكَ ـ يَعنِي الخِلافَةَ ـ فَاقبَل مِنهُم، وإن لَم يَأتوكَ فَلا تَأتِهِم حَتّى يَأتوكَ. منبع: اُسد الغابة: ج۴ ص۱۰۶ الرقم۳۷۸۹ المسترشد: ص۳۸۷ ح۱۳۰ المناقب لابن شهرآشوب: ج۳ ص۲۴۲ ترجمه: تاريخ دمشق ـ به نقل از ابوذر ـ: پيامبر خدا فرمود: «مَثَل على بين شما(يا گفت: بين اين امّت)، همچون مَثَل كعبه پوشيده است. نگاه كردن بر آن، عبادت است و آهنگ او نمودن، واجب است». و همچنین فرمود: ـ به على عليه السلام ـ: مَثَل تو در بين امّت، همچون كعبه است كه خداوند، آن را نشان قرار داده كه از هر راه دور و وادىِ دور افتاده اى به سوى تو آيند، و تو همان نشانه اى كه نشان هدايت است و آن نور دينى كه همان نور خداست. و همچنین فرمود: ـ به على عليه‌السلام ـ: تو همچون كعبه‌اى كه به سويش مى‌روند؛ ولى او[ نزد كسى ]نمى‌رود. پس اگر اين مردم به نزدت آمدند و خلافت را تقديمت كردند، از آنان بپذير، و اگر نزدت نيامدند، به سراغ آنان مرو تا هنگامى كه نزد تو آيند. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔸 ریسمان محکم الهی روزى پیامبر اکرم (صلى اللَّه عليه و آله) در جمع يارانش در مسجد نشسته بودند. مردی بلند قامت وارد شد و سلام کرد و نشست. سپس گفت: يا رسول اللَّه! شنيده‏ ام كه خداوند در قرآن فرموده است‏ «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (همگى به ريسمان خدا چنگ بزنيد و پراكنده نشويد) آن ريسمانى كه خداوند به ما دستور فرموده تا به آن چنگ بزنيم و از آن پراكنده نشويم چيست؟ پیامبر (ص) اندكى سر به زير انداخت سپس سر برداشت و با دست خود به على ابن ابى‌طالب اشاره كرد و فرمود: اين است همان ريسمان خدا، كه هر كه به آن دست گيرد در دنيايش محفوظ است و در آخرتش گمراه نيست. آن مرد برگشت و امیرالمؤمنین عليه‌السّلام را در آغوش كشيد و مى‌گفت: به ريسمان خدا و ريسمان رسولش چنگ زدم! 📚 الغیبة (نعمانی)؛ باب2، ح2 علیه‌السلام ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🌺🌺 السلام علیک یا علی بن محمد ایها الهادی النقی یابن رسول الله... 🌺🌺 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِياءِ وَ إِمامِ الْأَتْقِياءِ و َخَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ. اللّٰهُمَّ كَما جَعَلْتَهُ نُوراً يَسْتَضِيءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوابِكَ، و َأَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقابِكَ، وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآياتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرامَكَ وَ بَيَّنَ شَرائِعَكَ وَ فَرائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَىٰ عِبادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطاعَتِكَ وَ نَهىٰ عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ يَا إِلٰهَ الْعالَمِينَ. 🌹خجسته سالروز ولادت با سعادت هادی الامم، دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علی بن محمد الهادی النقی علیه السلام بر همه شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام مبارک باد🌹 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
كلام النبيّ صلى‌الله عليه وآله، لمعرفة عليّ عليه‌السلام الإمام زين العابدين عليه السلام: كانَ رَسولُ اللّه ِ صلى‌الله عليه وآله ذاتَ يَومٍ جالِسا ومَعَهُ أصحابُهُ فِي المَسجِدِ، فَقالَ: يَطلُعُ عَلَيكُم مِن هذَا البابِ رَجُلٌ مِن أهلِ الجَنَّةِ يَسأَلُ عَمّا يَعنيهِ، فَطَلَعَ رَجُلٌ طُوالٌ يُشَبَّهُ بِرِجالِ مُضَرَ، فَتَقَدَّمَ فَسَلَّمَ عَلى رَسولِ اللّه صلى‌الله عليه وآله وجَلَسَ، فَقالَ: يا رَسولَ اللّه، إنّي سَمِعتُ اللّه َ عَزَّ وجَلَّ يَقولُ فيما اُنزِلَ: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُواْ»، فَما هذَا الحَبلُ الّذي أمَرَنَا اللّه ُ بِالِاعتِصامِ بِهِ، وأن لا نَتَفَرَّقَ عَنهُ؟ فَأَطرَقَ رَسولُ اللّه ِ صلى‌الله عليه وآله مَلِيّا ، ثُمَّ رَفَعَ رَأسَهُ وأشارَ بِيَدِهِ إلى عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه‌السلام وقالَ: هذا حَبلُ اللّه ِ الَّذي مَن تَمَسَّكَ بِهِ عُصِمَ بِهِ في دُنياهُ، ولَم يَضِلَّ بِهِ في آخِرَتِهِ. فَوَثَبَ الرَّجُلُ إلى عَلِيٍّ عليه‌السلام فَاحتَضَنَهُ مِن وَراءِ ظَهرِهِ وهُوَ يَقولُ: اِعتَصَمتُ بِحَبلِ اللّه ِ وحَبلِ رَسولِهِ ، ثُمَّ قامَ فَوَلّى وخَرَجَ. فَقامَ رَجُلٌ مِنَ النّاسِ فَقالَ: يا رَسولَ اللّه ِ ألحَقُهُ فَأَسأَلُهُ أن يَستَغفِرَ لي؟ فَقالَ رَسولُ اللّه: إذا تَجِدُهُ مُوَفَّقا، فَقالَ: فَلَحِقَهُ الرَّجُلُ فَسَأَلَهُ أن يَستَغفِرَ اللّه َ لَهُ، فَقالَ لَهُ: أفَهِمتَ ما قالَ لي رَسولُ اللّه ِ صلى‌الله عليه و آله، وما قُلتُ لَهُ؟ قالَ: نَعَم، قالَ: فَإِن كُنتَ مُتَمَسِّكا بِذلِكَ الحَبلِ يغَفِرُ اللّه ُ لَكَ، وإلّا فَلا يَغفِرُ اللّه ُ لَكَ. منبع: الغيبة للنعماني: ص۴۲ ح۲ تأويل الآيات الظاهرة: ج۱ ص۱۱۸ ح۳۲ شرح الأخبار: ج۲ ص۲۰۷ تفسير فرات: ص۹۱ ح۷۴ المناقب لابن شهر آشوب: ج۳ص۷۶ ينابيع المودّة: ج۱ ص۳۵۶ ح۱۱ ترجمه: امام زين العابدين عليه السلام: روزى پيامبر خدا با يارانش در مسجد نشسته بود. فرمود: «از اين در، مردى از بهشتيانْ وارد خواهد شد كه از آنچه برايش مهم است، پرسش خواهد كرد». مردى بلند بالا، چون مردان[قبيله] مُضَر وارد شد، پيش آمد و به پيامبر خدا سلام كرد و نشست و گفت : اى پيامبر خدا ! من سخن خداوند عزوجل را كه نازل شده، شنيده‌ام كه مى‌گويد : «همگى به ريسمان خدا چنگ بزنيد و پراكنده نشويد». اين ريسمان كه خداوند، دستور چنگ زدن به آن و پراكنده نشدن از گِرد آن را به ما داده، چيست؟ پيامبر خدا، لحظه اى سر خود را زير انداخت و آن گاه، سر بلند كرد و با دستش به على ابن ابى طالب عليه‌السلام اشاره كرد و فرمود: «اين، ريسمان خداست كه هر كس به آن چنگ زند، در دنيايش محفوظ مى مانَد و در آخرتش گم راه نمى گردد». مرد به سوى على عليه‌السلام پريد و وى را از پشت، بغل گرفت و گفت: به ريسمان خدا و ريسمان پيامبر خدا چنگ زدم؛ آن‌گاه برخاست، برگشت و رفت. مردى از بين مردم برخاست و گفت: اى پيامبر خدا! دنبالش بروم و از او بخواهم كه برايم طلب آمرزش كند؟ پيامبر خدا فرمود : «اگر بتوانى پيدايش كنى». [امام زين العابدين فرمود:] آن مرد به او رسيد و از وى خواست كه از خدا برايش طلب آمرزش كند. به وى گفت: آيا آنچه را كه من به پيامبر خدا گفتم و آنچه او به من فرمود، فهميدى؟ گفت: آرى. گفت: اگر به آن ريسمانْ چنگ زدى، خداوندْ، تو را ببخشد؛ وگرنه خدا تو را نبخشد. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امیرالمومنین علیه‌السلام عن رسول الله صلی الله علیه و آله: مَنْ كَتَبَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِيٍّ لَمْ تَزَلِ اَلْمَلاَئِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِيَ لِتِلْكَ اَلْكِتَابَةِ رَسْمٌ أَوْ أَثَرٌ. پیامبر اکرم ص: هر كس فضيلتى از فضايل او را بنويسد،تا آن نوشته باقى است و اثر و نشانى از آن بر جاست،فرشتگان براى او طلب آمرزش مى‌كنند. 📗 روضة الواعظین، ج۱، ص۱۴۴.   الأمالی (للصدوق)، ج۱، ص۱۳۸. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : « مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَحْيَا حَيَاةً تُشْبِهُ حَيَاةَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ يَمُوتَ مِيتَةً تُشْبِهُ مِيتَةَ اَلشُّهَدَاءِ وَ يَسْكُنَ اَلْجِنَانَ اَلَّتِي غَرَسَهَا اَلرَّحْمَنُ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ لْيُوَالِ وَلِيَّهُ وَ لْيَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِي خُلِقُوا مِنْ طِينَتِي اَللَّهُمَّ اُرْزُقْهُمْ فَهْمِي وَ عِلْمِي وَ وَيْلٌ لِلْمُخَالِفِينَ لَهُمْ مِنْ أُمَّتِي اَللَّهُمَّ لاَ تُنِلْهُمْ شَفَاعَتِي » . ☘☘☘ 🔸 از امام باقر عليه السلام نقل شده ، رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمودند : هر كه خواهد مانند پيغمبران زندگى كند و مانند شهيدان بميرد و در بهشتى كه خداى رحمان كاشته، ساكن شود، بايد از على پيروى كند و با دوست او دوستى كند و به امامان پس از وى اقتدا كند ، زيرا ايشان عترت منند و از طينت من آفريده شده‌اند. خدايا فهم و علم مرا بايشان روزى كن، واى بر آنها كه از امت من مخالف ايشان باشند خدايا شفاعت مرا بآنها مرسان . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 الکافي ج ۱، ص ۲۰۸ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🏴منزلت فقیهان مدافع ولايت، در حدیث شریفی از امام هادی علیه السلام؟! امام هادی علیه السلام فرمودند: لَو لا مَن يَبقي بَعدَ غَيبَةِ قائِمِنا مِنَ العُلَماء ِالدّاعينَ اِلَيهِ و الدّالينَ عَلَيهِ و الذّابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّهِ و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِاللّهِ مِن شِباكِ اِبليسَ و مَرَدَتِهِ و مِن فِخاخِ النَّواصِبَ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ اِلّا ارتَدَّ عَن دينِ اللّهِ ، ولكِنَّهُم الّذينَ يُمسِكونَ اَزِمَّةَ قُلوبِ ضُعفاءِ الشّيعَةِ كَما يُمسِكُ صاحِبُ السَّفينَةِ سُكّانُها ؛ اولئِكَ هُمُ الاَفضَلونَ عِندَ اللّهِ عزّوجلّ. اگر پس از غیبت قائم ما نباشند عالماني که مردم را به طرف او خوانده و به سوی او راهنمایی کنند و با براهین الهی از دین او دفاع نمایند و بندگان ناتوان خدا را از دامهای شیطان و گردنکشان شیطانی، و از تله هایی که دشمنان ائمه علیهم السلام قرار میدهند، نجات دهند، کسی نمی ماند مگر آن که از دین خدا برمیگردد، ولی آنها هستند کسانی که زمام دلهای ضعیفان شیعه را به دست میگیرند همانطور که کشتیبان سکّان کشتی را ؛ آنها برترین نزد خدای عزوجل هستند. 📚بحارالانوار ۶/۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri