eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
989 دنبال‌کننده
610 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴اجرک الله یا صاحب الزمان (عج) 🏴 شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت آقا امام صادق علیه السلام را خدمت حجت عالم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و جامعه تشیع تسلیت میگویم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امداد غیبی منصور دوانیقی(عبدالله بن محمد علی بن عبدالله بن عباس) دومین طاغوت و خلیفه عباسی بود، او چندین بار تصمیم گرفت که امام صادق علیه‌السلام را به شهادت برساند اما حضرتش با امدادات غیبی از شر او در امان می‌ماندند. روزی منصور یکی از غلامان خود را بالای سرش نگهداشت و به او گفت به محض اینکه جعفر بن محمد(امام صادق علیه السلام) بر من وارد گردید گردنش را بزن. طبق ترتیب وقتی امام بر منصور وارد شدند، و به چهره منصور نگاه کردند، ابتداءً زیر لب چیزی(دعائی) را خواندند، سپس آشکارا اینطور دعا کردند: یا من یکفی خلقه کلهم و لا یکفیه احد، اکفنی شر عبدالله بن علی. ای کسی که امور همه خلقش را کفایت می‌کند، ولی احدی او را کفایت نمی‌کند مرا از شر منصور دوانیقی، کفایت کن. منصور دید امام صادق وارد شد ولی غلامش کاری نکرد به جایگاه غلام نگریست، او را ندید، غلام نیز منصور را نمی‌دید، در این هنگام بر اثر وحشت، حالت منصور دگرگون شد و از امام معذرت خواست و عرض کرد من شما را در این گرما به زحمت و رنج انداختم، به خانه خود بازگردید. امام صادق(ع) برگشتند. آنگاه منصور غلامش را دید و به او گفت: چرا دستور مرا اجرا نکردی(یعنی چرا گردن امام را طبق فرمان قبلی نزدی)؟ غلام در جواب گفت: به خدا سوگند من جعفربن محمد(امام صادق) را ندیدم، چیزی آمد و بین من و او حائل گردید. منصور در یافت، امداد غیبی الهی، در کار بوده و امام را حفظ کرده است. به غلامش گفت: این جریان را به هیچ کس نگو، سوگند به خدا اگر برای کسی نقل کنی قطعاً تو را خواهم کشت. http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
صدقه بهتر است یا علم نجوم؟ حضرت صادق(عليه السلام) فرمود: زمينى بين من و مردى قرار بود با قرعه تقسيم شود. آن مرد از علم نجوم اطلاعى داشت. كار را به تاخير مى‌انداخت تا ساعتى را انتخاب كند كه به اعتقاد خودش آن ساعت براى او خوب و براى من بد باشد، در نتيجه در قرعه قسمت بهتر زمین به او برسد و او سود كند و قسمت دیگر زمین به من برسد و من زيان کنم. بالاخره روز و ساعتى كه در نظر داشت رسيد. زمين تقسيم شد ولى به نفع من تمام گرديد. منجم از روى ناراحتى دست خود بر يكديگر زده گفت: (ما رايت كاليوم قط) مانند امروز هرگز نديده بودم. پرسيدم مگر چه شده؟ جواب داد من مردى منجم هستم در ساعت خوبى بيرون آمدم و ساعت بد را براى شما اختيار كردم؛ اينك مى‌بينم كار برعكس شد و قسمت بهتر نصيب شما گرديد. گفتم مى‌خواهى تو را حديثى بياموزم كه پدرم به من فرمود؟ تقاضا كرد بگو. گفتم پيغمبر اكرم(صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: هر كه مايل است خداوند نحوست روزش را جلوگيرى كند، صبحگاه آن روز صدقه بدهد و اگر مى خواهد نحوست شبش از بين برون سر شب صدقه دهد. من ابتداى حركت و خارج شدن خود را با صدقه شروع كردم. اين صدقه دادن برايت بهتر از علم نجوم است. 🍁🍁 📄 ... فَقَالَ لَهُ أَبِی مَا لَکَ فَأَخْبَرَهُ الْخَبَرَ فَقَالَ لَهُ أَبِی فَهَلَّا أَدُلُّکَ عَلَی خَیْرٍ مِمَّا صَنَعْتَ إِذَا أَصْبَحْتَ فَتَصَدَّقْ بِصَدَقَةٍ تُذْهِبْ عَنْکَ نَحْسَ ذَلِکَ الْیَوْمِ وَ إِذَا أَمْسَیْتَ فَتَصَدَّقْ بِصَدَقَةٍ تُذْهِبْ عَنْکَ نَحْسَ تِلْکَ اللَّیْلَةِ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚 بحار الانوار (ط - بیروت) ، ج93 ،ص: 131 🍂🍂 🆔 http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
عطر فضائل امیرالمومنین علیه السلام عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ أَنَّهَا قَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ مَا قَوْمٌ اجْتَمَعُوا یَذْکُرُونَ فَضْلَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ إِلَّا هَبَطَتْ عَلَیْهِمْ مَلَائِکَةُ السَّمَاءِ حَتَّی تَحُفَّ بِهِمْ فَإِذَا تَفَرَّقُوا عَرَجَتِ الْمَلَائِکَةُ إِلَی السَّمَاءِ فَیَقُولُ لَهُمُ الْمَلَائِکَةُ إِنَّا نَشَمُّ مِنْ رَائِحَتِکُمْ مَا لَا نَشَمُّهُ مِنَ الْمَلَائِکَةِ فَلَمْ نَرَ رَائِحَةً أَطْیَبَ مِنْهَا فَیَقُولُونَ کُنَّا عِنْدَ قَوْمٍ یَذْکُرُونَ مُحَمَّداً وَ أَهْلَ بَیْتِهِ فَعَلِقَ فِینَا مِنْ رِیحِهِمْ فَتَعَطَّرْنَا فَیَقُولُونَ اهْبِطُوا بِنَا إِلَیْهِمْ فَیَقُولُونَ تَفَرَّقُوا وَ مَضَی کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ إِلَی مَنْزِلِهِ فَیَقُولُونَ اهْبِطُوا بِنَا حَتَّی نَتَعَطَّرَ بِذَلِکَ الْمَکَانِ ام سلمه میگوید : شنیدم رسول خدا صلی الله علیهِ و آله می‌فرمود: هیچ قومی برای ذکر فضیلت علی بن ابی طالب علیهما السّلام سخن نمی‌گویند مگر اینکه فرشتگان از آسمان پایین آمده و آن‌ها را احاطه کنند، و چون آن قوم از هم جدا گشتند، آن فرشتگان به آسمان باز گردند. و دیگر فرشتگان خطاب به آنان می‌گویند: از شما بویی به مشام ما می‌رسد که از دیگر فرشتگان آن را استشمام نمی کنیم و رایحه ای خوشبو تر از آن ندیده ایم. در جوابشان می‌گویند : نزد قومی بودیم که حضرت محمّد و اهل بیت او صلی الله علیه و آله را یاد می‌کردند از این رو از عطر آن‌ها به ما رسیده و معطر شدیم ، سپس می‌گویند: ما را هم به نزد آن‌ها پایین ببرید، که پاسخ می‌شنوند: پراکنده شدند و هرکدام به خانه‌های خود رفتند. گویند: ما را به محل اجتماع آن‌ها ببرید تا بدان مکان خود را معطّر کنیم. بحار الأنوار ج۳۸ ص۱۹۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
بالاترین حدیث فضیلت امیرالمومنین علیه السلام از نگاه حضرت مقداد رحمة الله علیه قَالَ سُلَيْمٌ ثُمَّ سَأَلْتُ اَلْمِقْدَادَ فَقُلْتُ حَدِّثْنِي رَحِمَكَ اَللَّهُ بِأَفْضَلِ مَا سَمِعْتَ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ فِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ سَمِعْتُ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ تَوَحَّدَ بِمُلْكِهِ فَعَرَّفَ أَنْوَارَهُ نَفْسَهُ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِمْ أَمْرَهُ وَ أَبَاحَهُمْ جَنَّتَهُ فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يُطَهِّرَ قَلْبَهُ مِنَ اَلْجِنِّ وَ اَلْإِنْسِ عَرَّفَهُ وَلاَيَةَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ يَطْمَسَ عَلَى قَلْبِهِ أَمْسَكَ عَنْهُ مَعْرِفَةَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ سليم بن قیس ره نقل می کند : از مقداد سوال کردم : رحمت خدا بر تو ، برترين سخنى را كه از رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله درباره مولا على بن ابى طالب عليه السّلام شنيده‌اى برايم تعريف كن. گفت: شنیدم رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و اله فرمود:«خداوند در ملک خویش یگانه بود سپس معرفت خود را به انوار اهل بیت علیهم السلام شناساند و سپس امور را به اختیار آنان واگذار فرمود و تمام بهشت خويش را به آنان بخشید. اکنون هر كس از جن و انس که خداوند متعال بخواهد قلبش را تطهیر گرداند ، ولايت على بن ابى طالب را به وى مى‌شناساند، و هر که بخواهد قلبش را تيره و تار گرداند او را از شناخت ولايت على بن ابى طالب محروم مى‌سازد. کتاب سلیم بن قیس هلالی ج۲ ص۸۵۸ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖وصیّ واقعی امام صادق علیه السلام 🛑دَاوُدُ بْنُ كَثِيرٍ الرَّقِّيُّ قَالَ- أَتَى أَعْرَابِيٌّ إِلَى أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ فَسَأَلَهُ خَبَراً فَقَالَ تُوُفِّيَ جَعْفَرٌ الصَّادِقُ فَشَهِقَ شَهْقَةً وَ أُغْمِيَ عَلَيْهِ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ هَلْ أَوْصَى إِلَى أَحَدٍ قَالَ نَعَمْ أَوْصَى إِلَى ابْنِهِ عَبْدِ اللَّهِ وَ مُوسَى وَ أَبِي جَعْفَرٍ الْمَنْصُورِ فَضَحِكَ أَبُو حَمْزَةَ وَ قَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا إِلَى الْمَهْدِيِّ وَ بَيَّنَ لَنَا عَنِ الْكَبِيرِ وَ دَلَّنَا عَلَى الصَّغِيرِ وَ أَخْفَى عَنْ أَمْرٍ عَظِيمٍ فَسُئِلَ عَنْ قَوْلِهِ فَقَالَ بَيَّنَ عُيُوبَ الْكَبِيرِ وَ دَلَّ عَلَى الصَّغِيرِ لِإِضَافَتِهِ إِيَّاهُ وَ كَتَمَ الْوَصِيَّةَ لِلْمَنْصُورِ لِأَنَّهُ لَوْ سَأَلَ الْمَنْصُورُ عَنِ الْوَصِيِّ لَقِيلَ أَنْتَ. 🔰داود بن كثير رقى گفت: مرد عربى پيش ابو حمزه ثمالى آمده چيزى پرسيد-ابو حمزه گفت حضرت صادق از دنيا رفت. عرب ناله‌اى زده بيهوش شد. وقتى بهوش آمد پرسيد كسى را وصى قرار داده گفت بلى و پسر خود عبد اللّٰه و موسى و منصور دوانيقى را وصى خود قرار داده ابو حمزه لبخندى زده گفت الحمد للّٰه كه ما را هدايت نمود و ما را به بزرگتر آشنا كرد و كوچكتر را معرفى نمود و مطلب بزرگى را پنهان داشت. توضيح خواستند از اين جملات مبهمش گفت عيب‌هاى پسر بزرگتر را نمود و ما را راهنمائى به فرزند كوچكتر موسى بن جعفر نمود و وصى واقعى را از منصور پنهان كرد اگر او بگويد وصى جعفر بن محمّد كيست بگويند خودت. 📚: مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏4، ص: 320 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖جواب دندان شکن به ابوحنفیه 🛑ولما مات الصادق عليه السلام رأى أبو حنيفة مؤمن الطاق فقال له: مات إمامك؟ قال: نعم. أما إمامك من المنظرين إلى يوم الوقت المعلوم. 🔰پس از وفات امام صادق عليه السّلام أبو حنيفه به مؤمن الطّاق برخورده و بدو گفت: امام تو مُرد. احول(مومن طاق) گفت: آرى، ولى امام تو (شيطان) از مهلت داده‏شدگان تا روز قيامت است. 📚: الإحتجاج ج‏2، ص: 381 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
عمل به آیه مودت ، متوقف بر معرفت به فضائل اهل بیت علیهم السلام است (در کلام عالم آل محمد صلی الله علیه و آله) قَالَ مَولانا اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فَرَضَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَوَدَّةَ قَرَابَتِهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَلَى أُمَّتِهِ وَ أَمَرَهُ أَنْ يَجْعَلَ أَجْرَهُ فِيهِمْ لِيَوَدُّوهُ فِي قَرَابَتِهِ بِمَعْرِفَةِ فَضْلِهِمُ اَلَّذِي أَوْجَبَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُمْ فَإِنَّ اَلْمَوَدَّةَ إِنَّمَا تَكُونُ عَلَى قَدْرِ مَعْرِفَةِ اَلْفَضْلِ مولا امام رضا علیه السلام فرمودند: خداوند متعال محبت قربیٰ ( یعنی اهل بیتِ) پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را بر امتش واجب نمود و امر فرمود كه اجر و پاداش رسالتش را در محبت ایشان قرار دهد تا رسول الله را با محبت اهل بیتش دوست بدارند . اما به اين گونه كه اول معرفت به فضائل و مقامات آنها پیدا کنند ، همان فضائل و مقاماتی كه خداوند متعال براى ايشان قرار داده است (مثل خلافت ،ولایت و وجوب اطاعت )و علت وجوب معرفت به ایشان این است که محبت و مودّت (به هر چیز) به مقدار شناخت فضائل او است. عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۱ ص۲۲۸ امالی شیخ صدوق ج۱ ص۵۲۲ تحف العقول ص۴۲۵ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be https://t.me/shobeiri
مَثَل امام و علم او همچون ماه که نورش به هر چیزی در زمین می تابد عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كُنْتُ أَنَا وَ صَفْوَانُ عِنْدَ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ ذَكَرُوا اَلْإِمَامَ وَ فَضْلَهُ قَالَ إِنَّمَا مَنْزِلَةُ اَلْإِمَامِ فِي اَلْأَرْضِ بِمَنْزِلَةِ اَلْقَمَرِ فِي اَلسَّمَاءِ وَ فِي مَوْضِعِهِ هُوَ مُطَّلِعٌ عَلَى جَمِيعِ اَلْأَشْيَاءِ كُلِّهَا . (على بن احمد بن محمّد) از پدر خود نقل كرد كه گفت من و صفوان ، خدمت مولا امام کاظم عليه السّلام بوديم که صحبت از امام و فضائل او شد که امام کاظم علیه السلام فرمودند : مقام امام در زمين مانند ماه است در آسمان (از آن جهت که همانطور که ماه در آسمان در جای خود بر همه چیز احاطه دارد و بر آنها نور می افکند) امام نیز در محل خود از تمام چيزها مطلع است. بصائر الدرجات ج‏۱ ص۴۴۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✅ با اعمالتان، مردم را دعوت کنید ... 🌹 عن الإمام جعفر بن محمد الصادق عليه السلام أنه قال : أُوصِيكُمْ بِتَقْوَى اَللهِ وَ اَلْعَمَلِ بِطَاعَتِهِ وَ اِجْتِنَابِ مَعَاصِيهِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ لِمَنْ اِئْتَمَنَكُمْ وَ حُسْنَ اَلصِّحَابَةِ لِمَنْ صَحِبْتُمُوهُ وَ أَنْ تَكُونُوا لَنَا دُعَاةً صَامِتِينَ. فَقَالُوا: يَا اِبْنَ رَسُولِ اَلله وَ كَيْفَ نَدْعُو إِلَيْكُمْ وَ نَحْنُ صُمُوتٌ ؟ قَالَ عليه السلام : تَعْمَلُونَ بِمَا أَمَرْنَاكُمْ بِهِ مِنَ اَلْعَمَلِ بِطَاعَةِ اَللهِ وَ تَتَنَاهَوْنَ عَنْ مَعَاصِي اَللهِ وَ تُعَامِلُونَ اَلنَّاسَ بِالصِّدْقِ وَ اَلْعَدْلِ ... . 📚 مستدرک الوسائل ۸ / ۳۱۰ و المدرک ۱ / ۱۱۶ 🌹 عَنِ اِبْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَلله عَلَيْهِ السَّلاَمُ : كُونُوا دُعَاةَ اَلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ اَلاِجْتِهَادَ وَ اَلصِّدْقَ وَ اَلْوَرَعَ. 📚 بحارالانوار ۶۷/ ۳۰۹ 🌹 عَنِ اِبْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَلله عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ اَلْوَرَعَ وَ اَلاِجْتِهَادَ وَ اَلصَّلاَةَ وَ اَلْخَيْرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَةٌ . 📚 الکافی الشریف ۲/ ۷۸ 📚وسائل الشیعة ١ / ٧٦ 🌹 عَنْ أَبِي أُسَامَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: عَلَيْكَ بِتَقْوَى اَللهِ وَ اَلْوَرَعِ وَ اَلاِجْتِهَادِ وَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ وَ حُسْنِ اَلْخُلُقِ وَ حُسْنِ اَلْجِوَارِ وَ كُونُوا دُعَاةً إِلَى أَنْفُسِكُمْ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لاَ تَكُونُوا شَيْناً وَ عَلَيْكُمْ بِطُولِ اَلرُّكُوعِ وَ اَلسُّجُودِ فَإِنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا أَطَالَ اَلرُّكُوعَ وَ اَلسُّجُودَ هَتَفَ إِبْلِيسُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَالَ يَا وَيْلَهُ أَطَاعَ وَ عَصَيْتُ وَ سَجَدَ وَ أَبَيْتُ . 📚 الکافی الشریف ۲ / ۷۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🌺السلام علیکِ یافاطمه المعصومه🌺 📜روایاتی چند در باب قم و فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) : 🌺امام صادق(ع) در طی روایتی فرمودند: 📋《اِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ و انَّ لِلّرَسُولِ(ص) حَرَماً وَ هُوَ الْمَدينةُ وَ اِنَّ لِاَميرِالْمُؤْمِنِين(ع) حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ و اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ(س) فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️خدا را حرمی است و آن مكه است. رسول خدا(ص) را حرمی است و آن مدينه مي‌ باشد. برای امام علی(ع) حرمي است و آن كوفه است و براي ما اهل‌بيت(عليهم السلام) حرمی است و آن شهر قم است. و به زودی بانویی از فرزندان من در آن جا دفن می ‌شود، که نامش فاطمه(س) می ‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است. راوی حدیث می گوید: 📋《وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ(ع)!》 ♦️امام صادق(ع) این فرمایش را زمانی بیان فرمودند، که امام موسی کاظم(ع) هنوز به دنیا نیامده بود.(۱) 🌺امام صادق(ع) در روایتی دیگر می‎فرماید : 📋《أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ》 ♦️آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه تای آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی(ع) در آنجا رحلت می‌کند که همه شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.(۲) 🌺امام ‌رضا(ع) به سعد اشعری فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : 📋《فَدَتْكَ نَفْسِي تَقْصِدُ قَبْرَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)؟》 ♦️پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است.(۳) و همچنین؛ 🌺امام جواد(علیه السلام) فرمودند : 📋《مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️کسی که قبر عمّه‌ ام [حضرت معصومه(س)] را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.(۴) در زیارتنامه حضرت(س) می خوانیم : 📋《يا فاطِمَهُ(س)! اِشْفَعي لِي فِي الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأنَاً مِنَ الشَأنِ》 ♦️اي فاطمه معصومه(س)! در مورد رفتن به بهشت مرا شفاعت كن، چرا كه در پيشگاه خداوند متعال، دارای مقام و منزلتی بس ارجمند هستید.(۵) 🌺حضرت رسول اکرم(ص) فرمود : 📋《لَمَّا اُسرِيَ بي اِلَّي السَّماءِ الرَّابِعَةِ نَظَرْتُ إلي قُبّةٍ مِنْ لُؤْلُؤٍ وَ لَها اَرْبَعةُ اَركانٍ وَ اَرْبَعَةُ اَبْوابٍ كَاَنّها مِن اِسْتَبْرَقِ اَخْضَرَ. قُلْتُ : يا جَبْرَِئِيلُ! مَا هذِهِ القُبَّةُ الَّتي لَمْ اَرَ فِي السَّماءِ الرَّابِعَةِ اَحْسَنَ مِنْها؟ فقال: حَبِيبي مُحَمَّدٌ(ص)! هذه صُورَةُ مِدينَةٍ يُقالَ لَها: قُمُّ!》 ♦️در آن شب كه مرا از اين كلبه غبري برگرفتند و بر گنبد خضرا بالا بردند، در آسمان چهارم، قبّه‌اي فروزان را ديدم از لؤلؤ، كه براي آن چهار پايه و چهار در بود و چون استبرق سبز مي‌درخشيد. به جبرئيل گفتم : اين قبّه كه زيباتر از آن در آسمان چهارم مشاهده نكردم، چيست؟ جبرئيل گفت : حبيب من محمد(ص)! اين صورت و تمثال شهري است كه به آن شهر قم گفته می شود.(۶) 🌺امام کاظم(علیه السلام) فرمود : 📋《قُمُّ عُشُّ آلِ مُحَمَّدٍ(ص) و مَأوي شيعَتِهِمْ》 ♦️قم، آشيانه آل محمد(عليهم السلام) و پناهگاه شيعيان آنها است.(۷) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۷ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۲۸ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۱۰۲، ص۲۶۶ ۴)کامل الزیارات ابن قولویه قمّی، ص۳۲۵ ۵)مفاتیح الجنان محدّث قمی، ص۴۵۳ ۶)بحارالانوار مجلسی، ج۶۰، ص۲۰۷ ۷)تاریخ قم، حسن بن محمد اشعری قمی، ص۹۹ 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
مجموعة ورام، ج‏1، ص: 84 عن النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله : النَّظَرُ فِي وُجُوهِ الْعُلَمَاءِ عِبَادَةٌ سُئِلَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّادِقُ علیه السلام عَنْهُ فَقَالَ هُوَ الْعَالِمُ الَّذِي إِذَا نَظَرْتَ إِلَيْهِ ذَكَّرَكَ الْآخِرَةَ وَ مَنْ كَانَ خِلَافَ ذَلِكَ فَالنَّظَرُ إِلَيْهِ فِتْنَةٌ اغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ مُسْتَمِعاً أَوْ مُحِبّاً وَ لَا تَكُنِ الْخَامِسَ فَتَهْلِكَ. پيامبر (ص) فرمود: «نگاه كردن به چهره علما عبادت است». از امام صادق- جعفر بن محمد (ع)- راجع به اين سخن پيامبر پرسيدند، فرمود: «مقصود، آن عالمى است كه هر گاه به او نگاه كنى، تو را به ياد آخرت بيندازد، و هر كس جز اين باشد، نگاه كردن به او، فساد است.» يا عالم باش، يا متعلّم، يا مستمع، و يا دوستدار عالمان، پنجمى نباش كه هلاك مى‌‏شوى! ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
تعجب و گلایه مولا امام باقر علیه السلام از کسانی که در شناخت مقام علم ائمه علیهم السلام نقصان معرفت دارند عَنْ ضُرَيْسٍ قَالَ: قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ إِنِّي أَعْجَبُ مِنْ قَوْمٍ يَتَوَلَّوْنَنَا وَ يَجْعَلُونَنَا أَئِمَّةً وَ يَصِفُونَ بِأَنَّ طَاعَتَنَا عَلَيْهِمْ مُفْتَرَضَةٌ كَطَاعَةِ اَللَّهِ ثُمَّ يَكْسِرُونَ حُجَّتَهُمْ وَ يَخْصِمُونَ أَنْفُسَهُمْ بِضَعْفِ قُلُوبِهِمْ فَيَنْقُصُونَ حَقَّنَا وَ يَعِيبُونَ ذَلِكَ عَلَيْنَا مَنْ أَعْطَاهُ اَللَّهُ بُرْهَانَ حَقِّ مَعْرِفَتِنَا وَ اَلتَّسْلِيمَ لِأَمْرِنَا أَ تَرَوْنَ أَنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِفْتَرَضَ طَاعَةَ أَوْلِيَائِهِ عَلَى عِبَادِهِ ثُمَّ يُخْفِي عَنْهُمْ أَخْبَارَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ؟ مولا امام باقر علیه السلام فرمودند: تعجب می‌کنم از بعضی موالیان ما با اینکه اطاعت ما را همچون اطاعت خدا واجب می‌دانند اما علیه این باور خود سخنی می‌گویند و به خاطر ضعف معرفت آن را زیر سوال میبرند و در نتیجه در حق و معرفت به ما کوتاهی کرده و حتی از شیعیانی که در معرفت به ما صحیح العقیده و تسلیم هستند ایراد می‌گیرند سپس حضرت (در مورد مقام علم امام فرمود:)آیا گمان میکنید ( و گمان می‌کنند) که خدا اطاعت اولیائش ( یعنی ائمه علیهم السلام) را بر بندگانش واجب میکند اما اخبار غیبی آسمان ها و زمین را از ایشان مخفی میدارد؟ بصائر الدرجات ج۱ ص۱۲۴ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
پاداش شاد کردن خانم‌هایی که به شما مَحرم‌اند‼️ 🛑...عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ اَلْجَعْفَرِيِّ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى اَلْإِنَاثِ أَرْأَفُ مِنْهُ عَلَى اَلذُّكُورِ وَ مَا مِنْ رَجُلٍ يُدْخِلُ فَرْحَةً عَلَى اِمْرَأَةٍ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا حُرْمَةٌ إِلاَّ فَرَّحَهُ اَللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ.» 🔰از امام رضا از رسول خدا (صلوات‌الله علیهما) نقل شده است: «به‌راستی که خداوند (تبارک‌وتعالی) نسبت به زنان از مردان دل‌سوزتر است. هیچ مردی نیست که شادی‌ای بر دلِ زنی که از محارم اوست، وارد کند، مگراین‌که خداوند (تعالی) در روز قیامت او را شاد گرداند.» 📚:📚الکافي، ج۶، ص ۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ظرافت برخورد با دخترها و خانم‌ها 🛑...عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «مَنْ دَخَلَ السُّوقَ فَاشْتَرَى تُحْفَةً فَحَمَلَهَا إِلَى عِيَالِهِ كَانَ كَحَامِلِ صَدَقَةٍ إِلَى قَوْمٍ مَحَاوِيجَ وَ لْيَبْدَأْ بِالْإِنَاثِ قَبْلَ الذُّكُورِ فَإِنَّ مَنْ فَرَّحَ‏ ابْنَةً فَكَأَنَّمَا أَعْتَقَ رَقَبَةً مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ مُؤْمِنَةً فِي سَبِيلِ اللَّهِ ..... 🔰از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است: «هرکس به بازار برود و هدیه‌هایی بخرد و برای خانواده‌اش ببرد، مانند کسی است که صدقه‌هایی را برای افراد نیازمند حمل می‌کند. (وقتی خواست هدیه‌ها را بدهد،) قبل از این‌که به پسرها بدهد، به دخترها و زنان بدهد؛ 👈زیرا کسی که دختری را شادمان سازد، مثل این است که کنیز مؤمنی از نسل اسماعیل (علیه‌السلام) را در راه خدا آزاد نموده... 📚الأمالي(للصدوق)، ص۵۷۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عن الصَّادِقُ علیه السلام : « بِرُّ الرَّجُلِ بِوَلَدِهِ بِرُّهُ بِوَالِدَیْهِ » .[۱] امام صادق علیه السلام : نیکی شخص به فرزندش، همانند نیکی او به پدر و مادرش است. 🔸 عن أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ لَهُ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ مَنْ أَبَرُّ قَالَ « وَالِدَیْکَ قَالَ قَدْ مَضَیَا قَالَ بَرَّ وَلَدَک » .[۲] راوی گوید: فردی از انصار به امام صادق علیه السلام عرضه داشت به چه کسی نیکی کنم ؟! حضرت فرمودند: به پدر و مادرت، گفت: فوت شده اند، فرمودند: به فرزندت نیکی کن. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 [۱] من لا یحضره الفقیه ، ج ۳ ، ص۴۸۳ 📚 [۲] الکافی ، جلد ۶ ،ص ۴۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
همه چیز مطیع حجت خدا است حتی امراض و بیماریها عن أَبَی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّ مَرِيضاً شَدِيدَ اَلْحُمَّى عَادَهُ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمَّا دَخَلَ مِنْ بَابِ اَلدَّارِ طَارَتِ اَلْحُمَّى عَنِ اَلرَّجُلِ فَقَالَ لَهُ رَضِيتُ بِمَا أُوتِيتُمْ بِهِ حَقّاً حَقّاً وَ اَلْحُمَّى تَهْرُبُ عَنْكُمْ فَقَالَ لَهُ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَللَّهِ مَا خَلَقَ اَللَّهُ شَيْئاً إِلاَّ وَ قَدْ أَمَرَهُ بِالطَّاعَةِ لَنَا قَالَ فَإِذَا نَحْنُ نَسْمَعُ اَلصَّوْتَ وَ لاَ نَرَى اَلشَّخْصَ يَقُولُ لَبَّيْكَ قَالَ أَ لَيْسَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ أَمَرَكِ أَنْ لاَ تَقْرَبِي إِلاَّ عَدُوّاً أَوْ مُذْنِباً لِكَيْ تَكُونِي كَفَّارَةً لِذُنُوبِهِ فَمَا بَالُ هَذَا امام جعفر صادق علیه السّلام فرمود: یک روز امام حسین علیه السّلام برای عیادت مردی که دچار تب شدیدی شده بود تشریف بردند . وقتی وارد خانه آن مرد شدند ، تب او قطع گردید. شخص ، به امام حسین علیه السلام عرض کرد: حقیقتا من به آن مقامی که به شما عطا شده خشنود و راضی ام ، تب از شما فرار می‌کند. امام حسین علیه السلام فرمود: به خدا قسم خدا چیزی را نیافریده مگر اینکه آن را به اطاعت از ما امر فرموده است. پس ناگهان صدایی را شنیدیم اما شخصی را ندیدیم ( آن خود همان تب بود) که می‌گوید: لبیک. که امام علیه السلام (به تب ) خطاب فرمود: آیا امیر المؤمنین علیه السلام به تو نفرمود: سراغ احدی نروی جز کافر و شخص گنهکار که کفاره گناه او باشی؟ پس چرا سراغ این دوست ما که گناهی ندارد آمدی؟ رجال کشی ۸۷ص مناقب ابن شهر آشوب ج۴ ص۵۱ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
چه فرقی بین حجت خدا و سائر مردم است؟ حَدَّثَنِي أَبُو حَمْزَةَ نُصَيْرٌ اَلْخَادِمُ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا مُحَمَّدٍ غَيْرَ مَرَّةٍ يُكَلِّمُ غِلْمَانَهُ بِلُغَاتِهِمْ تُرْكٍ وَ رُومٍ وَ صَقَالِبَةٍ فَتَعَجَّبْتُ مِنْ ذَلِكَ وَ قُلْتُ هَذَا وُلِدَ بِالْمَدِينَةِ وَ لَمْ يَظْهَرْ لِأَحَدٍ حَتَّى مَضَى أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ لاَ رَآهُ أَحَدٌ فَكَيْفَ هَذَا أُحَدِّثُ نَفْسِي بِذَلِكَ فَأَقْبَلَ عَلَيَّ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَيَّنَ حُجَّتَهُ مِنْ سَائِرِ خَلْقِهِ بِكُلِّ شَيْءٍ وَ يُعْطِيهِ اَللُّغَاتِ وَ مَعْرِفَةَ اَلْأَنْسَابِ وَ اَلْآجَالِ وَ اَلْحَوَادِثِ وَ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَمْ يَكُنْ بَيْنَ اَلْحُجَّةِ وَ اَلْمَحْجُوجِ فَرْقٌ . نصير خادم مى‌گويد: بارها امام عسكرى عليه السّلام را مى‌ديدم كه با غلامانشان كه رومى ، تركى و صقلبی بودند به زبانهاى آنها سخن مى‌گويند. من از اين مسأله خيلى تعجّب مى‌كردم و مى‌گفتم: ایشان تا بعد وفات پدرشان که كسى را نديده است پس چگونه به زبان آنها سخن مى‌گويد. ناگهان امام عليه السّلام رو به من كردند و فرمودند: خداوند حجّتش را در همه چیز از مردم امتیاز بخشیده ، و علم هر لغت ، نَسَب ، أجل( زمان مرگ افراد) و حادثه را به او عطا فرموده . و اگر غیر این می بود ميان حجّت خدا و ساير مردم (که بر آنها توسط او حجت آورده می شود) فرقى وجود نداشت . کافی ج۱ ص۵۰۹ الخرائج ج۱ ۴۳۶ (با اختلاف مختصر) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✅ توجيهی برای نقل احاديث جعلی 🔸 در مصادر علوم حديث نقل شده که جماعتی از زهاد، برای ترغيب مردم به انجام کارهای نيک ومستحبّات به جعل احاديث می پرداختند، و بر اين باور بودند که حديث متواتر: «من کذب عليّ متعمّداً فليتبوء مقعده من النار» شامل حال آنان نمی شود، چرا که در اين حديث، از جاعلانی سخن گفته شده که احاديث جعلی شان به ضرر پيامبر اکرم (صلی الله عليه وآله) است، در حالی که احاديث جعلی اين دسته از زاهدان به نفع پيامبر(صلی الله عليه وآله) است. 🔻در نگاه اول، به نظر می رسد اين کلام بيشتر به شوخی شباهت دارد، بلکه نگارنده اين سطور مدّت ها بر اين باور بود که اين سخن، اتّهامی بيش نيست، اتّهامی بر مبنای بهتان زدن به اهل بدعت. تا اين که با عباراتی از سيد حيدر آملی در شرح فصوص الحکم اش روبه رو شدم که نشان می دهد اين کلام مزاح گونه، تا قرن هشتم هم طرفداران جدی ای داشته است. 🔹توضيح آن که ابن عربی در ديباچه فصوص الحکم ادّعاء می کند کتاب فصوص الحکم را پيامبر اکرم (صلی الله عليه وآله) به او داده اند. ✔️سيد حيدر آملی درباره اين ادّعاء می نويسد: ▪️«إن کان واقعاً صحيحاً مطابقاً فالکتاب يکون من رسول الله (صلی الله عليه وآله)... وإن لم يکن واقعاً ولا مطابقاً ويکون افتراءً علی النبي ونفسه.... ويکون الغرض من نسبته إلی الرسول ترغيب الخلق إليه وتحريضهم لديه. وهذا ليس بمذموم عقلاً ولا شرعاً ، بل هو محمود عقلاً وشرعاً، لأنّه من المرغّبات المرغّبة إلی الله تعالی وإلی طريق عباده». 📚نص النصوص في شرح الفصوص، ج1، ص145. ونیز نک: ج2، ص974 ♦️با اين سخنان او، ديگر جای هيچ گونه تعجّب نيست اگر با انبوهی از احاديث جعلی در تفسير او ( المحيط الاعظم) مواجه شويم. 📝محمد باقر ملکیان ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌 یادمون نره نام بچه هامون را به نام اهل بیت بزاریم. ربعی بن عبدالله گوید: «به امام (ع) گفته شد: ما فرزندان خویش را به اسامی شما و پدرانتان می کنیم؛ آیا این کار به ما سودی می رساند؟ امام فرمود: آری، به خدا سوگند، سود می رساند؛ آیا دین چیزی غیر از است؟» 📚عیاشی، التفسیر، ج1، ص168. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌از خدا چه بخواهیم امام (ع) در راستای تشویق مردم به کسب ، خطاب به پیروان خویش فرمود: «ما كسى را كه ◀️ ، ◀️ ، ◀️ ، ◀️ خويشتن دار، ◀️ با مدارا، ◀️ ، ◀️ ، ◀️ باشد، دوست داريم؛ زيرا خداوند، پيامبران را به مكارم اخلاق اختصاص داد؛ پس هر كه اين مكارم را داشته باشد، بايد خدا را سپاسگزارد و هر كس آنها را نداشته باشد، بايد به سوى خداى عز و جل كند و آنها را از او بخواهد.» 📚کلینی، الکافی، ج2، ص56، ح3. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖در روز به چند محتاج کمک کنیم تا از گردنمان ساقط شود؟ 🛑..عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ فِي السُّؤَّالِ: «أَطْعِمُوا ثَلَاثَةً إِنْ شِئْتُمْ أَنْ تَزْدَادُوا فَازْدَادُوا وَ إِلَّا فَقَدْ أَدَّيْتُمْ حَقَّ يَوْمِكُمْ.» 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: که درمورد درخواستِ سائل‌ها فرمودند: «به سه نفر غذا دهید. اگر خواستید، به افراد بیشتری بدهید و الّا (اگر نخواستید، گناهی بر شما نیست؛ زیرا) شما حقی را که آن روز بر گردنتان بوده، ادا کرده‌اید.» 📚الكافي، ج۴، ص۱۷ ➖دعای شخص محتاج مستجاب است، اما نه در حق خودشان! 🛑...عَنْ زِيَادٍ الْقَنْدِيِّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ قَالَ: «إِذَا أَعْطَيْتُمُوهُمْ فَلَقِّنُوهُمُ الدُّعَاءَ فَإِنَّهُ يُسْتَجَابُ الدُّعَاءُ لَهُمْ فِيكُمْ وَ لَا يُسْتَجَابُ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ.» 🔰از امام صادق یا امام کاظم (علیهماالسلام) نقل شده است: «هرگاه به آنان (کسانی که درخواست کمک کرده‌اند) چیزی بخشیدید، دعایی از زبانشان (در حق خودتان) بگیرید؛ زیرا دعای آنان در حق شما مستجاب است، اما دعایشان در حق خودشان مستجاب نیست.» 📚:📚الكافي، ج۴، ص۱۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ثواب تمام اعمال بندگان ، برای چه کسی است؟ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَثَلُكَ مَثَلُ قُلْ هُوَ اَللَّهُ أَحَدٌ فَإِنَّهُ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً فَكَأَنَّمَا قَرَأَ ثُلُثَ اَلْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ فَكَأَنَّمَا قَرَأَ ثُلُثَيِ اَلْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلاَثَ مَرَّاتٍ فَكَأَنَّمَا قَرَأَ اَلْقُرْآنَ وَ كَذَلِكَ مَنْ أَحَبَّكَ بِقَلْبِهِ كَانَ لَهُ مِثْلُ ثُلُثِ ثَوَابِ أَعْمَالِ اَلْعِبَادِ وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِقَلْبِهِ وَ نَصَرَكَ بِلِسَانِهِ كَانَ لَهُ مِثْلُ ثُلُثَيْ أَعْمَالِ اَلْعِبَادِ وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِقَلْبِهِ وَ نَصَرَكَ بِلِسَانِهِ وَ يَدِهِ كَانَ مِثْلَ ثَوَابِ أَعْمَالِ اَلْعِبَادِ . از مولا امام صادق عليه السّلام نقل شده که پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله به امير المؤمنين عليه السّلام فرمودند : مَثَل تو مَثَل سوره « قُلْ‌ هُوَ اَللّٰهُ‌ أَحَدٌ »است هر كه يك بار بخواند مثل اين است كه يك سوم قرآن را خوانده و هر كه دو بار بخواند دو سوم قرآن را و هر كه سه مرتبه بخواند مثل اين است كه تمام قرآن را خوانده است. همچنين هر كس تو را با قلبش دوست داشته باشد معادل ثواب يك سوم از اعمال بندگان به او داده می‌شود و هر كه تو را قلبا دوست داشته باشد و با زبان هم ياری ات كند ، به او دو سوم از ثواب اعمال بندگان را می دهند و هر كس تو را با قلبش دوست داشته باشد و با زبان و دست خود (اجتهاد و کوشش) يارى كند معادل ثواب تمام بندگان به او عطا می شود . المحاسن ج۱ ص۱۵۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖حواسمان به نیازمندان باشد 🛑عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا تضامت [تَصَامَّتْ‏] أُمَّتِي عَنْ سَائِلِهَا وَ مَشَتْ بِتَبَخْتُرِهَا حَلَفَ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ بِعِزَّتِهِ فَقَالَ لَأُعَذِّبَنَّ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ. 🔰 عاصم كوفى مى‏گويد: امام صادق (علیه السلام) از پدرش نقل كرد كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر گاه كسى از امّت من در برابر سائل خود را به كرى زند و با تكبّر بگذرد، پروردگارم به عزّت خود قسم ياد كرده و فرموده است: به عزّتم سوگند كه برخى از آنان را به سبب برخى ديگر عذاب خواهم كرد 📚: ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 251 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
▪️به مناسبت سالروز وفات سید بن طاووس (پنجم ذیقعده)؛ 👈 سید بن طاووس در حدود هشتصد سال پیش می‌نویسد: 🔸مبادا! مبادا! موقع دعا احدی را بر امام زمانت مقدّم بداری... یک وقت خیال نکنی که مولایت به دعای تو نیازی دارد. هیهات! هیهات! اگر چنین عقیده‌ای داری، تو در اعتقاداتت مریض هستی! اینکه اوّل برای او دعا کنی سبب می‌شود درهای اجابتی که با گناهانت قفل خورده باز شود... نگو که "پس چرا فلان استاد و فلان استاد این‌گونه عمل نمی‌کنند؟!..." به آنچه گفتم عمل کن که «اوّل دعا کردن برای امام زمان»، حقیقتی واضح است و هرکس از این مطلب غافل باشد در اشتباه فضاحت‌باری است! 📚 برگرفته از فلاح السائل ص۴۴. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri