eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
988 دنبال‌کننده
610 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: « إِنَّ اَللَّهَ أَخْفَى أَرْبَعَةً فِي أَرْبَعَةٍ أَخْفَى رِضَاهُ فِي طَاعَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ طَاعَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ رِضَاهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ وَ أَخْفَى سَخَطَهُ فِي مَعْصِيَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ سَخَطُهُ (مَعْصِيَتَهُ) وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ وَ أَخْفَى إِجَابَتَهُ فِي دَعْوَتِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ دُعَائِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ إِجَابَتَهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ وَ أَخْفَى وَلِيَّهُ فِي عِبَادِهِ فَلاَ تَسْتَصْغِرَنَّ عَبْداً مِنْ عَبِيدِ اَللَّهِ ، فَرُبَّمَا يَكُونُ وَلِيَّهُ وَ أَنْتَ لاَ تَعْلَمُ. ☘☘☘ 🔸از امير المؤمنين عليه السّلام نقل است که فرمودند : راستى كه خداى تبارك و تعالى چهار چيز را در چهار چيز پنهان نموده خوشنودى خود را در ميان طاعتها پس هيچ طاعتى را كوچك مشمار كه بسا خوشنودى خداوند در همان باشد و تو ندانى و خشم خود را در ميان گناهان پنهان كرده پس هيچ گناهى را كوچك مپندارد كه شايد خشم خدا در همان باشد و تو ندانى و اجابت خويش را در ميان دعاهايش پنهان نموده پس هيچ دعائى را كوچك مدار كه بسا همان دعاى مستجاب باشد و تو ندانى و ولى خود را در ميان بندگان خود پنهان داشته پس بهيچ بنده‌اى از بندگان خدا با چشم حقارت منگر كه شايد همان ولى خدا باشد و تو ندانى. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 وسائل الشیعة ، ج ۱، ص ۱۱۶ @shobeiri
سید محمد جواد سید شبیری
پیرامون سخنان یک ناصبی گفته است: مادر زین العابدین دختر یزدگرد بود که حضرت عمر (رض) پس از فتح ایران
📝حجت‌الاسلام مرتضی نیا سلام علیکم و رحمة الله حقیر به نظرم میرسه : یک مساله کلا یا تقریبا به فراموشی سپرده شده و اون چاره اندیشی برای ریشه همه مشکلات هست (و از جمله مشکل مشار الیه ) یعنی غیبت ولی و سرپرستی که خداوند منان قرار داده . روایت مربوط به جلو افتادن گشایش در بنی اسرائیل از طریق دعای جمعی و جدی رو همه ی فضلاﺀ بلدند ، آیا احتمال هم نمیرهکه واقیت داشته باشه ؟ و اگر لا اقل احتمال بدیم کوبیدن این در ، همه ی مشکلات رو حل میکنه و تا بحال نکوبیده باشیم آیا کسی غیر از خود ما مقصر است ؟ روز تشییع سردار دلها ، سر دار سلیمانی در بین اون سیل بی سابقه ی جمعیت یک لحظه با خودم فکر کردم که ما مردم که برای این مظلوم اینطور یک دل جمع شده ایم چرا برای مظلوم ترین مظلوم ها حتی یکبار هم چنین یک دل جمع نشده ایم ؟ چرا ؟؟؟ آیا بما دستور داده شده که مجاز نیستید برای تعجیل فرج ولیتان و خودتان ، جمع شوید و ضجه بزنید؟ آیا همیشه دعای آنچنانی در تزاحم با انجام تکالیف فردی و اجتماعی بوده و همیشه هم غیر اهم ؟ *يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ* و بشارت اینکه : من اعطی الدعاﺀ اعطی الاجابة (و صد البته دنبال تضرع همگانی بودن تزاحمی با انجام سایر طرح های دوستان ندارد ، پس دست کم گرفته نشود ) . @shobeiri
اللهم عجل الولیک الفرج تشكّر از قُنفذ!!(لعنت الله علیه) مؤلّف گويد: نيز از سُلَيم بن قيس نقل شده: كه عمر بن خطاب در يكسال نصف حقوق همه ى كارگزارانش را به عنوان غرامت (و كمبود بودجه و ماليات) برداشت، ولى حقوق قنفذ را به طور كامل پرداخت، سُلَيم مى گويد به مسجد رسول خدا (ص) رفتم. گروهى را ديدم در گوشه اى نشسته اند، همه ى آنها از بنى هاشم بودند، جز سلمان و ابوذر و مقداد و محمد بن ابى بكر و عمر بن ابى سلمه و قيس بن سعد بن عُباده، در اين جلسه، عباس (عموى پيامبر) به على (ع) گفت «چرا عمر مانند همه ى كارگزارانش، از حقوق «قُنفذ» چيزى نكاست؟! حضرت على (ع) به اطراف خود نگاه كرد و سپس قطرات اشك از چشمانش سرازير شد، آنگاه در پاسخ عباس فرمود: شَكَّرَ لَهُ ضَرْبَةً ضَرَبَها فاطِمَةَ بِالسَّوْطِ فَماتَتْ وَ في عَضُدِها اَثَرهُ كَاَنَّهُ الدُّمْلُجْ. «حقوق قفنذ را كم نكرد، تا از او تشكّر نمايد بخاطر ضربت تازيانه اى كه او بر فاطمه (س) نواخته بود، كه وقتى فاطمه (س) از دنيا رفت، اثر آن تازيانه در بازوى او وجود داشت و همانند بازوبند، نمايان بود». @shobeiri
اولاد زنا چگونه امرای مسلمین سنی شدند؟ أسامة أنور عكاشة از اساتید الازهر مصر در ضمن مقاله ای ثابت میکند بسیاری از حکام اسلامی مکتب خلفا زنازاده هستند و به هیچ وجه از این سخن خود کوتاه نمی آید «أبناء الزنا كيف صاروا أمراءً للمسلمين»، استناداً الى مصادر ومراجع معتبرة في التاريخ والسير وأدى الى اهتزاز المجتمع المصري لدرجة اصدر فيها الأزهر بيان بتكفير الكاتب الذي رد عليهم باهمية التحاور وقبول الآراء والرجوع للدلائل لكن الأزهر اصدر خطاب بحرمة زوجته علية أي باعتبار زوجته طالق منه في محاولة للضغط عليه للعدول عن رأية والأعتذار لكنه أصر وقدم دلائل في منهجه عموما مواضيع كهذه قد تثير حساسية لدى البعضلكن من الجيد أن نطلع عليها بموضوعية وكتب التأريخأمامنا لو أحببنا النظر بانصاف والتأكد مما قاله الكاتب واليكم نص مقالة بالحرف المقال الذي سبب أزمــــه في مصر للمؤلف المعروف أسامة أنور عكاشة هؤلاء هم الرجال الذين اسسوا الدولة الاسلامية، فلا غرابة ان نرى الدماء تلون كل اوراق تاريخنا… لنرى مع بعض من انجبن البغايا؟ ! الكاتب المصري أسامة أنور عكاشة اشتهر الزنا عند العرب في الجاهلية والاسلام على حد سواء، يروى ان قبيلة لما ارادت الاسلام سالوا الرسول الاعظم (ص) ان يحل لهم الزنا لانهم يعيشون على ماتكسبه نسائهم . انه ليس من الصدفة ان يبدا الصراع في الجاهلية بين اولوا الشرف من العرب كبني هاشم ومخزوم وزهرة وغيرهم وبين من اشتهر بالعهر والزنا مثل بني عبد شمس وسلول وهذيل والذي امتد هذا الصراع الى مابعد دخول كل العرب الاسلام . ولم تكن من قبيل الصدفة ان اغلب من التحق بالركب الاموي كانوا ممن لهم سوابق بالزنا والبغاء، فهذه المهن تورث الكراهية والحقد لكل من يتحلى بالعفة والطهارة، اضافة الى انها لاتبقي للحياء سبيل وهي تذهب العفة وتفتح طريق الغدر والاثم… لنرى بعض ماانجب البغاء : 1- حمامة أم أبي سفيان وهي زوجة حرب ابن امية بن عبد شمس وهي جدة معاوية، كانت بغيا صاحبة راية في الجاهلية . 2- الزرقاء بنت وهب، وهي من البغايا وذوات الاعلام ايام الجاهلية وتلقب بالزرقاء لشدة سوادها المائل للزرقة وكانت اقل البغايا اجرة، ويعرف بنوها بنو الزرقاء وهي زوجة ابي العاص بن امية، ام الحكم بن ابي العاص(طرده الرسول من المدينة)، جدة مروان بن الحكم، يقال ان الامام الحسين(ع) رد على رسول مروان بن الحكم قائلا ” يابن الزرقاء الداعية الى نفسها بسوق عكاظ “. 3- امنة بنت علقمة بن صفوان ام مروان بن الحكم جدة عبد الملك بن مروان وكانت تمارس البغاء سرا مع ابي سفيان بن الحارث بن كلدة… وهذا مروان هو الذي اتوا به بعد ولادته الى رسول الله(ص) فقال الرسول ” ابعدوه عني هذا الوزغ ابن الوزغ الملعون ابن الملعون ” وهذا الذي يلعنه الرسول يصبح اميرا للمؤمنين ..!!!!! 4- النابغة سلمى بنت حرملة وقد اشتهرت بالبغاء العلني ومن ذوات الاعلام وهي ام عمرو بن العاص بن وائل كانت امة لعبد اللة بن جدعان فاعتقها فوقع عليها في يوم واحد ابو لهب بن عبد المطلب وامية بن خلف وهشام بن المغيرة المخزومي وابو سفيان بن حرب والعاص بن وائل السهمي , فولدت عمرو، فادعاه كلهم لكنها الحقته بالعاص بن وائل لانه كان ينفق عليها كثيرا… 5- سمية بنت المعطل النوبية وهي من البغايا ذوات الاعلام وكانت امة للحارث بن كلدة وتنسب اولادها ومنهم زياد مرة لزوجها عبيد بن ابي سرح الثقفي فيقال زياد بن عبيد ومرة يقال زياد ابن سمية ومرة زياد ابن ابيه، حتى استلحقه معاوية بان احضر شهود على ان ابو سفيان قد واقع سمية وهي تحت عبيد بن ابي سرح وبعد تسعة اشهر ولدت صبيا اسموه زياد. ولم يستلحقه معاوية حبا وكرامة ولكن لان زياد بن ابيه كان عامل سيدنا علي (ع) على فارس والاهواز فاراد استمالته . ويستمر البغاء في انتاج رجال الرذيلة ليكونوا سادة العرب . 6- مرجانة بنت نوف وهي امة لعبد الرحمن بن حسان بن ثابت كان يصلها سفاحا العديد من الرجال من بينهم زياد ابن ابيه فباعها عبد الرحمن وهي حامل من الزنا، فولدت عبدين هما عباد وعبيد الله ابنا مرجانة لا يعرف لهما اب، فاستدعاهما زياد واستلحقهما به….. فكان عباد والي سجستان زمن معاوية وعبيد الله بن زياد واليا على البصرة، حيث يبدو ان امة العرب قد خلت من الاشراف لتنصيبهم في هكذا مناصب، فلم يبق الا اولاد الزنا ولكن الطيور على اشكالها تقع فرجل كمعاوية لا يمكنه استعمال رجل ذو فضيلة. وبعد ان كان عبيد الله ابن زياد واليا على البصرة زمن معاوية ولاه يزيد الكوفة حيث قاتل الامام الحسين (ع) حفيد نبي الامة، حيث خاطبه الامام بالدعي ابن الدعي . وقيل للحسن البصري: يا ابا سعيد قتل الحسين بن علي، فبكى حتى اختلج جنباه ثم قال (واذلاه لأمة قتل ابن دعيها ابن بنت نبيها)….. 7- قطام بنت شحنة التيمية وقد اشتهرت بالبغاء العلني في الكوفة وكانت لها قوادة عجوز اسمها لبابة هي الواسطة بينها وبين الزبائن، كان اباها شحنة بن عدي واخاها حنظلة بن شحنة من الخوارج وقد قتلا معا
في معركة النهروان، فاصبحت والغل ياكل قلبها لهذا طلبت من عبد الرحمن ابن ملجم عندما جاء لخطبتها ان يضمن لها قتل سيدنا علي (ع) ويصدقها بثلاثة الاف درهم وغلام وجارية فلم يشف غليل هذه الزانية مقتل الامام بعدما سمعت بمقتل ابن ملجم ايضا لهذا بعثت الى مصر من وشى على جماعة من العلويين هناك عند الوالى عمرو ابن العاص ابن البغي سلمى بنت حرملة، ومن هؤلاء الجماعة خولة بنت عبد الله وعبد الله وسعيد ابناء عمرو بن ابي رحاب. 8- نضلة بنت أسماء الكلبية وهي زوجة ربيعة بن عبد شمس وهي ام عتبة وشيبة الذين قتلا يوم بدر. يذكر الاصفهاني في كتابه الاغاني ان امية بن عبد شمس جاء ذات ليلة الى دار اخيه ربيعه فلم يجده فاختلى بزوجة اخيه وواقعها. فحبلت منه بعتبة . ويروى ان امية هذا ذهب الى الشام وزنى هناك بامة يهودية فولدت له ولدا اسماه ذكوان ولقبه ابو عمرو وجاء به الى مكة داعيا انه مولى له حتى اذا كبر اعتقه واستلحقه، ثم زوجه امراته الصهباء، قال ابن ابي الحديد ان امية فعل في حياته ما لم يفعله احد من العرب، زوج ابنه ابو عمرو من امراته في حياته فولدت له ابا معيط وهو جد الوليد بن عقبة بن ابي معيط الذي ولاه عثمان الكوفة حيث كان ياخذه النوم بعد ان يقضي ليلته في شرب الخمر ولا يصحو على صلاة الفجر… هكذا كانوا ولاة امور المسلمين !!!! يروى ان عقبة بن ابي معيط لما اسره المسلمون يوم بدر امر الرسول (ص) بقتله فقال يا محمد ناشدتك الله والرحم فقال الرسول ما انت وذاك انما انت ابن يهودي من اهل صفوريه. 9- هند بنت عتبة وقد اشتهرت بالبغاء السري في الجاهلية هي زوجة ابي سفيان، وابنها معاوية يعزى الى اربعة نفر غير ابي سفيان، مسافر بن ابي عمرو بن امية، عمارة بن الوليد بن المغيرة، العباس بن عبد المطلب، والصباح مولى مغن لعمارة بن الوليد… يروى ان سيدنا علي (ع) قال في كتابه الى معاوية (… واما قولك نحن بني عبد مناف ليس لبعضنا فضل على بعض… فكذلك نحن… لكن ليس المهاجر كالطليق ولا الصريح كاللصيق…).وهي اشارة واضحة بالصاق اصول معاوية بعبد مناف. 10- ميسون بنت بجدل الكلبية هي ام يزيد بن معاوية، كانت تاتي الفاحشة سرا مع عبد لابيها ومنه حملت بيزيد، ويروى ان معاوية خاصم ميسون فارسلها الى اهلها بمكة وبعد فترة ارجعها الى الشام واذا هي حامل……!!!! قال يزيد للامام الحسن (ع) ( يا حسن اني ابغضك) فقال الامام (ذلك لان الشيطان شارك اباك حينما ساور امك فاختلط المائان). قال محمد الباقر(ع) ( قاتل يحيى بن زكريا ولد زنا وقاتل الحسين ابن علي ولد زنا ولا يقتل الانبياء والاوصياء الا ابناء البغايا). 11- آمنة بنت علقمة بن صفوان هي ام مروان بن الحكم كانت تمارس الزنا مع ابي سفيان فولدت مروان. اخرج ابن عساكر من طريق محمد القرظي قال (لعن رسول الله الحكم وما ولد الا الصالحين وهم قليل) وقالت السيدة عائشة (رض) لمروان (لعن الله اباك وانت في صلبه، فانت بعض من لعنة الله ثم قالت والشجرة الملعونة في القران). هؤلاء هم الرجال الذين اسسوا الدولة الاسلامية، فلا غرابة ان نرى الدماء تلون كل اوراق تاريخنا!!! @shobeiri
✴️روضه حضرت زهراء از لسان مبارك أميرالمؤمنين عليهماسلام✴️ ♦️يا عمّار إنّي لَمّا وَضَعتُها عَلى المُغتَسَل وَجَدتُ ضِلعَاً مِن أضلاعِها مَكسوراً، وَجَنبُها قَد اسوَدٌ مِن ضَربِ السّياط... وَكانَتْ تُخفى عَلَىَ مَخافَةً أن يَشتَدُّ حُزني . ♦️ای عمار وقتی فاطمه را بر جایگاه شستنش قرار دادم دریافتم که دنده ای از دنده هایش شکسته و پهلویش از ضربه تازیانه سیاه شده بود. اما او این موضوع را از ترس اینکه من غمگین شوم ، ازمن مخفی نمود. 📚 برگرفته از کشکول فاطمی ص۵۰ بنقل از 👈 انوار العلویه ، علامه شیخ جعفر نقدی ، چاپ سنگی ص ۳۰۶ ❎ واژگان کلیدی : *مُغتسل : جاى غسل *ضلع : دنده *جنب : پهلو ، ناحیه نزدیک جگر *السياط : تازیانه ، شلاق چند پر کوتاه @shobeiri
قال المفضل للصادق علیه‌السلام: یا مولای ما فی الدموع من ثواب؟ قال: ما لا یحصی اذا کان من محق. فبکی المفضل ( بکاءا) طویلا و یقول: یابن رسول الله ان یومکم فی القصاص لاعظم من یوم محنتکم فقال له الصادق علیه‌السلام: و لا کیوم محنتنا بکربلاء و ان کان یوم السقیفه و احراق النار علی باب أمیرالمومنین و الحسن و الحسین و فاطمة و زینب و ام کلثوم و فضة و قتل محسن بالرفسة اعظم و أدهی امر لانه أصل یوم العذاب. ترجمه: مفضل به حضرت صادق علیه‌السلام عرض کرد: ای مولای من ! اشک ریختن را چه ثوابی است؟ فرمود: در صورتی که به خاطر فردی بر حق، اشک ریخته شود ثوابی بی‌شمار دارد. مفضل مدتی طولانی گریه کرد و گفت: ای پسر رسول خدا ! روز انتقام گیری شما از روز سختی و اندوهتان بزرگتر است. حضرت فرمود: ولی هیچ روزی همچون روز محنت و اندوه ما در « کربلا » نیست، هر چند روز سقیفه و سوزاندن در خانه أمیرالمومنین، حسنین و فاطمه و زینب و ام کلثوم و فضه و کشتن محسن با ضرب لگد، بزرگتر و وحشتناکتر و تلخ تر است، زیرا آن روز اصل و ریشه روز عذاب است. نوائب الدهور ۳/۱۹۴ @shobeiri
‍ ▫️◾️▫️◾️ ◾️▫️◾️ ▫️◾️ ◾️ ⚫️ زیارت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔳 بسم الله الرحمن الرحیم ▪️یا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَهً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَکِ أَوْلِیَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِکُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوکِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَی (أَتَانَا) بِهِ وَصِیُّهُ‏ فَإِنَّا نَسْأَلُکِ إِنْ کُنَّا صَدَّقْنَاکِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِیقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَیَتِکِ‏ ▪️السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَهَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُ الزَّکِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُ الْعَلِیمَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکِ وَ عَلَی رُوحِکِ وَ بَدَنِکِ‏ ▪️أشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَی بَیِّنَهٍ مِنْ رَبِّکِ وَأَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَدْ سَرَّرَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ آذَاکِ فَقَدْ آذَی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ وَصَلَکِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ قَطَعَکِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ لِأَنَّکِ بَضْعَهٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِی بَیْنَ جَنْبَیْهِ کَمَا قَالَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ ▪️أشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِکَتَهُ أَنِّی رَاضٍ عَمَّنْ رَضِیتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَی مَنْ سَخِطْتِ عَلَیْهِ‏ مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَیْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَیْتِ‏ مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ کَفَی بِاللَّهِ شَهِیداً وَ حَسِیباً وَ جَازِیاً وَ مُثِیباً. حضرت زهرا سلام الله علیها: 🔸 «أُشْهِدُ اللَّهَ تَعَالَى لَقَدْ سَمِعْتُهُ يَقُولُ عَلِيٌّ خَيْرُ مَنْ أُخَلِّفُهُ فِيكُمْ وَ هُوَ الْإِمَامُ وَ الْخَلِيفَةُ بَعْدِي وَ سِبْطَايَ وَ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ أَئِمَّةٌ أَبْرَارٌ لَئِنِ اتَّبَعْتُمُوهُمْ وَجَدْتُمُوهُمْ هَادِينَ مَهْدِيِّينَ وَ لَئِنْ خَالَفْتُمُوهُمْ لَيَكُونُ الِاخْتِلَافُ فِيكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة.» 🔹 خدا را گواه می‌گیرم که پیامبر صلی الله علیه و آله همیشه می‌فرمود: علی علیه السلام بهترین کسی است که در میان شما می‌گذارم. او امام و خلیفه بعد از من است. و بعد از او دو نوه من و نُه فرزند از نسل حسین علیه السلام که پیشوای نیکوکاران هستند. اگر از آنها پیروی کنید آنها را هدایتگر و هدایت ‌شده خواهید یافت و اگر با آنها مخالفت کنید تا قیامت بین شما اختلاف خواهد بود. 📚 منبع : کفایة الأثر، ص۱۹۷ ▶️ @shobeiri ◾️ ▫️◾️ ◾️▫️◾️
قال: وقد سئل الإمام القاسم بن إبراهيم الرسي -عليه السلام- عنهما؟ فقال: كانت لنا أم صديقة ماتت وهي غضبانة عليهما، ونحن نغضب لغضبها. @shobeiri
🌀‼️‼️ *پاسخ آیت الله نجم الدین طبسی بر مدعیات گرگیج هتاک در درس خارج کلام 23 آذرماه 1400* ✅ هتاکی مولوی گرگیچ حتی در زمان بنی امیه هم سابقه ندارد. ✅اگر کسانی که آیه تطهیر در شانشان نازل شده است، حلال زادگیشان زیر سوال می رود، کسانی که در بیوت شرک و کفر به دنیا آمده اند به طریق اولی حلال زادگیشان زیر سوال می رود. شما آغازگر این بحث شدید و حرف وقیحی زدید و از شما می خواهیم جوابش را بشنوید😒 ✅اگر کسی به شما بگوید که معاویه از چهار پدر به دنیا آمده چه می گویید🤔. ✅امرای شما در خانه هایی به دنیا آمدند که صاحب پرچم بودند و اعلام فحشا می کردند و حاکمان شما از این خانه به دنیا آمدند. 🤦🏻‍♂️ ✅منابعی که قائلند معاویه چهار پدر داشت عبارتند از: مثالب العرب، ابن الکلبی؛ ربیع الابرار، ج 3، ص، 549، اغانی، ج 9 ص 49، عقد الفرید ج 6، ص 86. ✅اگر کسی به شما بگوید خلیفه ششمتان، یزید بن معاویه، حرام زاده و مابون و ملوط بود چه پاسخی می دهید.😌 عبدالملک بن مروان در سخنرانی می گوید: لست بالخليفة المأبون (یعنی یزید)، (البدایه والنهایه، ج 9، ص 38). ✅اگر کسی به شما بگوید غالب امامان شما ناپاک هستند و مشکل اخلاقی و جنسی دارند، چه می گویید. 😐 ✅ابن کثیر می گوید اکثر ملوک و امرا و فقها و قضات اهل سنت مشکل نسب داشتند و اهل لواط بودند. 😱😨 ✅ابن حزم نیز در المحلی بالآثار ج 4 ص 93 از زهری نقل می کند که امامان ما از زنا بوجود آمدند. 👹👺 ✅حال کسانی که در بیت عصمت و طهارت به دنیا آمده اند و طبق آیه تطهیر، اراده خداوند بر دوری آنان از هر گونه ناپاکی تعلق گرفته است باید در حلال زادگی خود تحقیق کنند یا خلفا و حاکمانی که مادرانشان صاحب پرچم بودند؟😂🤦🏻‍♂️ ✅ مشکل نسب خلیفه دوم را چگونه حل می کنید در حالیکه در روایتی از پیامبر میخواهد که گذشته جاهلیتشان را به رویشان نیاورد.💩 ✅اصل حدیث در مسند ابی یعلا ج 3 ص 297 چاپ دارالکتب العلمیه و جامع المسانید والسنن ابن کثیر ج 22 از این قرار است: خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى الله عَلَيه وَسَلَّم، وهُو غضبان فقال: لا تسألوني اليوم عن شيء إلاَّ حدثتكم به ونحن نرى أن جبريل صَلَّى الله عَلَيه وَسَلَّم معه فقام إليه رَجُلٌ فَقَالَ: يَا رَسولَ اللهِ مَنْ أَبِي؟ فقال: أبوك فلان لأبيه الذي كان يدعى له فسألوه عن أشياء، ثُمَّ قام إليه عُمَر فقال: يا رَسولَ اللهِ إنا كُنَّا حديث عهد بجاهلية فلا تبدي علينا سوءاتنا، ولاَ تفضحنا بسرائرنا واعف عنا عفا الله عنك ترجمه: روزی پیامبر گرامی اسلام عصبانی از خانه خارج شد و فرمود: امروز هر سوالی دارید از من بپرسید که پاسختان را خواهم داد. ما گمان کردیم که جبرئیل در کنار اوست. مردی برخاست و پرسید: پدر من کیست؟ حضرت فرمودند پدرت فلانی است که ادعا شده پدرش فلانی است. سپس عمر برخاست و گفت: یا رسول الله ما در زمان جاهلیت بودیم، زشتی های ما را آشکار نکن و پرونده های خصوصی ما را رو نکن، ما را ببخش خدا تو را ببخشد. @shobeiri
🏴. 🏴. 🏴. 🏴. 🏴 کلام شیخ صدوق درباره‌ی حضرت فاطمه سلام الله علیها و برائت از بت‌های چهارگانه و پیروان‌شان و أمّا فاطمة صلوات اللّه عليها فاعتقادنا فيها أنّها سيدة نساء العالمين من الأوّلين و الآخرين، و أنّ اللّه يغضب لغضبها و يرضى لرضاها و أنّها خرجت من الدنيا ساخطة على ظالميها و غاصبيها و مانعي إرثها. وَ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي، مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ غَاظَهَا فَقَدْ غَاظَنِي وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِي». وَ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي، وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ، يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا». و اعتقادنا في البراءة أنّها واجبة من الأوثان الأربعة و من الانداد الأربعة [الاناث الاربع‏] و من جميع أشياعهم و أتباعهم، و أنّهم شرّ خلق اللّه. و لا يتم الإقرار باللّه و برسوله و بالأئمّة إلّا بالبراءة من أعدائهم. و اعتقادنا في قتلة الأنبياء و قتلة الأئمّة أنّهم كفّار مشركون مخلدون في أسفل درك من النّار. و من اعتقد فيهم غير ما ذكرناه فليس عندنا من دين اللّه في شي‏ء. 💠 اما حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ اعتقاد ما در مورد ایشان این است که آن حضرت سَرور زنان عالَم -از اولین تا آخرین‌شان- است و خدای متعال به خشم او خشم می‌گیرد و به خشنودی او خشنود می‌گردد. و اینکه ایشان از دنیا رفت در حالی که بر ظالمین و غاصبین حقش و مانعینِ ارثش خشمگین بود. رسول خدا -صلی الله علیه و آله- فرمود: فاطمه پاره‌ی تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده، هر کس او را به خشم آورَد مرا به خشم آورده و هر کس او را شاد سازد مرا شاد ساخته. و فرمود: او روح مابینِ دو پهلوی من است (روح و جان من است)، مرا اندوهگین می‌سازد آنچه مایه‌ی اندوه او شود و مرا خوشحال می‌سازد آنچه مایه‌ی خوشحالی اوست. و اعتقاد ما در مورد برائت این است که از بت‌های چهارگانه و چهار زن و تمام پیروان‌شان برائت واجب است و آنان بدترین خلق خدایند. و اقرار به خدا و رسول و ائمه -صلوات الله علیهم- جز با برائت از دشمنان ایشان کامل نگردد. و اعتقاد ما درباره‌ی قاتلین انبیاء و ائمه -علیهم السلام- این است که آنان کافر و مشرک‌اند و در پایین‌ترین طبقه‌ی آتش جاودانه‌اند. و هر کس در مورد اینان به غیر از آنچه ذکر کردیم معتقد باشد در نزد ما هیچ بهره‌ای از دین خدا ندارد. إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص105 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏27، ص62 @shobeiri
✳ ماجرای ازدواج مادر امام سجاد علیه السلام اخیرا فرد بیسوادی به نام مولوی گرگیج، با وقاحت و بیشرمی تمام اهانتی را نسبت به امامان معصوم و مظلوم شیعه بیان کرده که زبان و قلم از تکرار آن شرم دارد. تمام اراجیف وی بر اساس این ادعاست که خلیفه دوم، مادر مطهره و مکرمه امام سجاد را به عقد امام حسین درآورده است. براستی کدام عاقلی قبول میکند مثل امیرالمؤمنین، سلام الله علیه، باشد؛ ولی عقد سیدالشهداء و سید جوانان اهل بهشت را، مثل دومی جاری کند؟!! اما حقیقت ماجرا چیست؟ ▫▫▫ محمد بن جریر طبری، از علمای بزرگ شیعه است که در قرن پنجم (حدود هزار سال قبل) زندگی میکرده است. او کتابی دارد به نام "دلائل الامامه" که در این کتاب به اثبات حقانیت امامان شیعه پرداخته است‏. طبری در صفحه ۱۹۴ این کتاب، ضمن بیان احوالات بی بی شهربانو، مادر مکرمه امام سجاد علیه السلام، مینویسد: همين كه اسيران ايرانی وارد مدينه شدند عمر تصميم داشت زنان را بفروشد و مردان را بعنوان برده بگيرد و آنها را به کار بگیرد تا در هنگام طواف، افراد ناتوان و بیمار و پیر را روی دوش خود بگذارند و دور کعبه حمل کنند. امير المؤمنين عليه السلام فرمودند: پيغمبر فرموده است افراد برجسته هر قوم و ملت را گرامی بدارید. عمر اعتراف کرد بله، من هم اين مطلب را شنيده‏ ام كه ميفرمود هر گاه فرد با شخصيت يك طائفه‏ اى پيش شما آمد او را احترام كنيد؛ گر چه مخالف شما باشد. امير المؤمنين فرمودند: پس تو به چه حقی به خودت این اجازه را دادی که با این بزرگوران، اینگونه رفتار کنی؟ اينها گروهى هستند كه خودشان به میل خودشان تسليم شدند و علاقه به اسلام دارند و من از نژاد اينها فرزندانى خواهم داشت. من شما و خدا را گواه ميگيرم كه سهم خودم از اينها را در راه خدا آزاد نمودم. تمام بنى هاشم، و نیز سایر مسلمانان از مهاجر و انصار گفتند: یا امیرالمؤمنین، ما نيز حق خود را به شما بخشيديم. امیرالمؤمنین فرمود: خدايا شاهد باش من تمام آنچه را ایشان به من بخشیدند، در راه تو آزاد نمودم. عمر گفت: چرا با تصميم من در مورد اين اسيران فارس مخالفت کردی و چه باعث شد كه بر خلاف راى من عمل كنى؟ امیرالمؤمنین دومرتبه فرمايش پيغمبر درباره احترام افراد با شخصيت را به يادش آوردند و اینکه این افراد، به میل خودشان مسلمان شدن را پذیرفته اند. عمر دیگر اعتراض نکرد ...... گروهى از قريش علاقه به ازدواج با آن بانوان داشتند. امير المؤمنين فرمودند: نبايد آنها را بر ازدواج مجبور كرد. اختيار را بخودشان بدهيد هر كس را كه خواستند انتخاب كنند. گروهى به شهربانو، دختر کسری اشاره نمودند. اختيار انتخاب را به او دادند و در حالی که در پس پرده بود، از او خواستگارى كردند. در حضور جمع به ایشان گفتند: از ميان كسانى كه از تو خواستگارى كرده اند كدام را انتخاب ميكنى؟ آيا علاقه بداشتن شوهر دارى؟ ایشان سكوت كردند. امير المؤمنين فرمودند: بشوهر علاقه دارد ولى حالا بايد منتظر بود تا چه كسى را انتخاب كند. عمر گفت: از كجا فهميدى تصميم بشوهر گرفته است؟ حضرت فرمودند: هر گاه بانوى با شخصيت بدون سرپرستی از يك طائفه خدمت پيغمبر ميرسيد، وقتى از او خواستگارى ميشد، دستور ميدادند به او بگويند تو بشوهر دارى‏ مايلى؟ اگر خجالت ميكشيد و سكوت ميكرد، همين سكوتش را دليل اجازه اش قرار ميدادند و دستور ازدواجش را صادر ميكردند. اگر ميگفت نه، اجبار بر پذيرش نميكردند. خواستگاران را به شهربانو نشان دادند. ایشان با دست به امام حسين علیه السلام اشاره کردند. باز براى مرتبه دوم از او تقاضاى انتخاب كردند؛ اين مرتبه نيز به زبان فارسی گفت: اگر انتخاب با من است، او را انتخاب کردم. و امیرالمؤمنین را ولی (وکیل) خود انتخاب کردند تا خطبه عقد جاری شود. حذيفه نيز خطبه عقد را خواند. امير المؤمنين به او فرمودند: اسمت چيست؟ گفت شاه زنان دختر كسرى. امیرالمؤمنین به زبان فارسی فرمودند: "نه؛ شاه زنان نیست مگر دختر محمد" او سیدة النساء و شاه زنان است. تو شهربانو هستی و خواهرت نیز مروارید است، دختر کسری. عرض کرد: آرى صحيح است. شهربانو با امام حسین ازدواج کرد؛ و خواهرش مروارید، با امام مجتبی علیه السلام. ❗این مطلب را منتشر کنید تا سایر مومنین نیز از اصل ماجرا آگاه شده و شبهات شیاطین در آنان اثر نکند. این مطلب در منابع زیر نقل شده است: 📚 دلائل الامامه طبری، صفحه ۱۹۴ 📚 العدد القویه (تالیف برادر علامه حلی) صفحه ۵۷ 📚 بحارالانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۳۳ 📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۱۳۲ @shobeiri
عایشه و تمسخر تابوت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها چون حضرت صدّیقه طاهره فاطمه زهراء (سلام الله علیها) شهید شدند، عايشه آمد تا داخل شود، اما اسماء گفت مبادا داخل شوی. عايشه رو به ابوبكر ڪرد و گفت اين خثعميه ميان ما و دختر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مانع مى‌شود و برای جسد او، تخت عروس درست ڪرده‌اند. عایشه، به آن تابوت خندید و مسخره ڪرد. و هرگز برای ملاقات ایشان نیامد هنگامے ڪه حضرت در بستر بودند. 🔼 لازم به ذڪر است اولین تابوتی ڪه ساخته شد به دستور خود حضرت صدّیقه شهیده فاطمه زهراء (علیها السلام) بود ڪه بدن مطهّرش نمایان نباشد. "اللهم العن اعداء آل محمد و محبیهم اجمعین" http://noo.rs/gKrkT @shobeiri
📌هدف دشمن از غارت یا تحریم کشورهای اسلامی چیست؟ ، ایجاد و اموال دولتی و عمومی با کمک ضحاک بن قیس، سُفیان بن عَوف غامدی، یزیدبن شجره، عبدالله بن حضرمی، مَعَن بن یزید سُلَّمی، عبدالرحمان بن قباث و بُسربن أبي أَرطاة، با هدف ایجاد بین مردم یا که حکومت امیرمؤمنان (ع) است، بخش هایی از طرح براندازی حکومت اسلامی امام توسط بود. به اعتراف معاویه، هدف از این ، فرار از حکومت علی(ع) بود؛ چنانکه به فرماندهان نظامی خود همانند سفیان بن عوف در هنگام حمله به هیت و انبار گفت: «به خداوند سوگند بعد از اندك زمانى مردم از على(ع) فرار می كنند و به طرف ما می آيند.» 📚ثقفى، الغارات، ج1، ص174- 173؛ 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج1، ص99. 📚منقری، وقعۀ صفین، ج2، ص591؛ 📚جواد سلیمانی، عدالت در گرداب، قم، اشراق حکمت، چاپ هشتم، 1395ش. 📚ثقفى، الغارات، ج2، ص465. @shobeiri
اهمیت دقت در گفتار پیرامون اهل البیت علیهم السلام قَالَ لَهُ یُونُسُ: لَوَلَائِی لَکُمْ وَ مَا عَرَّفَنِی اللَّهُ مِنْ حَقِّکُمْ أَحَبُ إِلَیَّ مِنَ الدُّنْیَا بِحَذَافِیرِهَا قَالَ یُونُسُ فَتَبَیَّنْتُ الْغَضَبَ فِیهِ ثُمَّ قَالَ علیه السلام: یَا یُونُسُ قِسْتَنَا بِغَیْرِ قِیَاسٍ. مَا الدُّنْیَا وَ مَا فِیهَا هَلْ هِیَ إِلَّا سَدُّ فَوْرَةٍ أَوْ سَتْرُ عَوْرَةٍ وَ أَنْتَ لَکَ بِمَحَبَّتِنَا الْحَیَاةُ الدَّائِمَةُ. یونس بن یعقوب به امام صادق علیه السلام عرض کرد: به تاکید ولایت و معرفت شما، نزد من از تمام دنیا محبوب‌تر است. یونس گوید پس از اینکه این کلام را گفتم، غضب در صورت امام نمایان شد؛ سپس فرمود: ای یونس قیاس نابجایی کردی. دنیا و همه آنچه در اوست، چه ارزشی دارد؟ آیا دنیا چیزی غیر از برطرف نمودن نیاز و پوشاندن زشتیهاست؟ این در حالیست که تو به واسطه ی محبت ما صاحب حیات( نعمت) ابدی خواهی شد. تجف العقول ص۳۷۹ بحارالانوار ج ۷۵ ص ۲۶۵ https://t.me/shobeiri
و من ذلك ما رواه علي بن أسباط رفعه إلى الرضا عليه السلام : أن رجلا من أولاد البرامكة عرض لعلي بن موسى الرضا عليه السلام فقال له ما تقول في أبي بكر قال له سبحان الله و الحمد لله و لا إله إلا الله و الله أكبر فألح السائل عليه في كشف الجواب فقال عليه السلام كانت لنا أم صالحة ماتت و هي عليهما ساخطة و لم يأتنا بعد موتها خبر أنها رضيت عنهما. - الطرائف ج۱ ص۲۵۲ ثم قام القاسم بن إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم بن الحسن بن الحسن بن علي بن أبي طالب" فدعا إلى طاعة الله، وكان خروجُهُ بغربي مصر فأجابه منهم كثيرٌ، وبايعوه وأقام معهم مُدّةً قليلةً ثم سألوه عن أبي بكر وعمر فقال: كانت لنا أمٌّ صدِّيقةٌ ابنة صدِّيقةٍ ماتت وهي غضبانة عليهما، ونحن غاضبون لغضبها - حقائق المعرفة ج۱ ص۵۲۱ شرح نهج البلاغة جلد : 6  صفحه : 50 قال أبو بكر [الجوهری] و حدثني المؤمل بن جعفر قال حدثني محمد بن ميمون قال حدثني داود بن المبارك قال أتينا عبد الله بن موسى بن عبد الله بن حسن بن حسن بن علي بن أبي طالب ع و نحن راجعون من الحج في جماعة فسألناه عن مسائل و كنت أحد من سأله فسألته عن أبي بكر و عمر فقال أجيبك بما أجاب به جدي عبد الله بن الحسن فإنه سئل عنهما فقال كانت أمنا صديقة ابنة نبي مرسل و ماتت و هي غضبى على قوم فنحن غضاب لغضبها.  قلت قد أخذ هذا المعنى بعض شعراء الطالبيين من أهل الحجاز أنشدنيه النقيب جلال الدين عبد الحميد بن محمد بن عبد الحميد العلوي قال أنشدني هذا الشاعر لنفسه و ذهب عني اسمه قال‌ يا أبا حفص الهوينى و ما كنت مليا بذاك لو لا الحمام‌ أ تموت البتول غضبى و نرضى ما كذا يصنع البنون الكرام. http://eitaa.com/shobeiri
🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂 درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها ابن عباس می گوید :  ما شاهد بودیم رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلم نه ماه هر روز هنگام هر نماز به درب خانه علی ابن ابی‌طالب می‌آمد و می‌فرمود: سلام و رحمت و برکات خدا برشما اهل‌بیت باد و سپس آیه تطهیر؛ [ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا(احزاب/۳۳) ] را در شأن آنها قرائت می‌نمود. ایشان نماز و این عمل را در هر شبانه روز پنج مرتبه اول وقت و این عمل را قبل از هر نمازی بجای می‌آورد.  از کُتب مخالفین؛ درّالمنثور سیوطی؛ جلد۵، صفحه۱۹۹ 🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂 http://eitaa.com/shobeiri
🌹تعمقي در تعبیر *«الانزع البطين»* در رابطه با مولانا اميرالمومنين علی عليه السلام: معنی «الأنزع البَطین» در وصف امیر المؤمنین علی (ع) چيست؟ تفسیر صحیح این دو وصف این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و «الأنزَع»، اسم تفضیل از نزع به معنای جدا شدن است و اسم مصدر آن انتزاع است و کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و «البَطین» کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین آن حضرت (ع) است. سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (ع) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه آن را ترویج داد. ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و همه فضايل امام ع را انكار می نموده است برغم آنکه روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد. از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: «*يا علي! اِنّ الله قد غَفَر لك و لِذُرِّيتِك ولِشيعتك و لِمُحِبّي شيعتك، و لِمُحِبّي مُحِبّي شيعتك، فَابشِر فإنك الأنزَعُ البَطين: مَنزُوعٌ من الشِّرك، مَبطُونٌ مِن العِلم* » (ای علی! خداوند و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری ). الجويني در کتاب فرائد السمطين ١/٣٠٨ ، ابن المغازلي در مناقبه، شیخ صدوق در عيون اخبار الرضا ١/٥٢، مسند زيد بن علي ٤٥٦ و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد. خود امام (ع) مي فرمايند: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي، و يقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة و لعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص، و لا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً و حولي بطون غرثى وأكباد حرّى …. ءأقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه ٤٥ نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آز مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته، هیچگاه سیر نشده است، یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد. تفسیر ظاهرى آن دو وصف در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید . آری، امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و عضلاتی قوی بوده اما شکم ان حضرت از شدت زهد لاغر بوده است. اين سخن که امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود سازگار نيست و چالاكي و شجاعت ايشان در مقایسه با همه اصحاب رسول الله (ص) برجسته و بارز بوده و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرده و عقل نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد و چاق بوده باشد. @shobeiri
🍃🌼 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔸از امام صادق عليه السلام نقل شده که فرمودند : روزی دو برادر به خدمت پيامبر‌اكرم صلی‌الله علیه‌و‌آله ‌شرفياب شدند . گفتند : مى‌خواهيم براى تجارت به شام سفر کنیم . حرزى به ما ياد بدهيد كه بخوانيم . پیامبر خدا فرمودند : « إِذَا أَوَيْتُمَا إِلَى اَلْمَنْزِلِ فَصَلِّيَا اَلْعِشَاءَ اَلْآخِرَةَ فَإِذَا وَضَعَ أَحَدُكُمَا جَنْبَهُ عَلَى فِرَاشِهِ بَعْدَ اَلصَّلاَةِ فَلْيُسَبِّحْ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ عَلَيْهَا السَّلاَمُ ثُمَّ لْيَقْرَأْ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ فَإِنَّهُ مَحْفُوظٌ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى يُصْبِح ... » هر گاه براى استراحت در منزلى فرود آمديد و نماز عشا را خوانديد ، هر كدام كه بعد از نماز در بستر قرار گرفتيد ، ابتدا سلام‌الله‌علیها و سپس را بخوانيد ؛ كه حتماً تا صبح از هر خطری محفوظ خواهيد ماند . » آن ها حرکت کردند ، در راه ، گروهى دزد آنان را تعقيب كردند . وقتى جهت استراحت شبانه ایستادند ، دزدان براى آگاهى از خواب و بيدار بودن آنان غلامى را فرستادند . غلام در حالى به آنان رسيد كه يكى از آن ها در بستر بود و آية الكرسى و تسبيح حضرت زهرا سلام الله علیها را خوانده بود و _ به خاطر همين كار _ دو حائل گرداگرد آنان ساخته شده بود . غلام آمد و پيرامونشان چرخيد ؛ امّا به هر طرف كه مى‌چرخيد جز دو ديوار چيز ديگرى نمى‌ديد . برگشت و به دزدان گفت : نه به خدا سوگند ! جز دو ديوار چيز ديگرى نديدم. به او گفتند : خدا ذليلت كند ! يقيناً دروغ مى‌گويى ، تو بُزدل و ترسويى . آن گاه خود برخاستند و نگاه كردند . ولی آن ها هم جز دو ديوار ، چيز ديگرى نديدند . اطراف ديوارها گشتند و کسی را نديدند و به جايگاه خود بازگشتند . فردا صبح نزد آنان آمدند و پرسيدند : ديشب كجا بوديد؟ آن دو برادر گفتند : همين جا. گفتند : به خدا قسم ما آمديم و در اين جا جز دو ديوار چيز ديگرى را نديديم . به ما بگوييد داستان چيست‌؟ گفتند : نزد رسول خدا رفتيم و از آن حضرت درخواست تعليم امرى كرديم. پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله به ما آية الكرسى و تسبيح حضرت زهرا سلام الله علیها را ياد داد . ما هم به آن عمل کردیم . دزدان گفتند : برويد . به خدا قسم ، ديگر هرگز به تعقيب شما نمی آییم و بعد از اين ، هرگز دزدى به شما دست نخواهد يافت. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 المحاسن ، ج ۲ ، ص ۳۶۸ 📚 بحار الأنوار ، ج ۷۳، ص ۲۴۶ @shobeiri
⚜️ امام صادق علیه السلام: «إن نوحا (ع) شكا إلى الله الغم، فأوحى الله إليه أن كان العنب فانه يذهب بالغم» نوح(ع)، از غم و اندوه، به درگاه خداوند، شکایت برد. خداوند به او چنین وحی فرستاد: انگور سیاه بخور؛ چرا که اندوه را می‌برد. 📚 منبع : بحارالأنوار، ج۶۳، ص۱۴۸ مکارم الاخلاق ، ج۱، ص۳۷۷ 🍇 @shobeiri
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️شاید در بین چهره‌های معروف جهان و به طور خاص در میان شخصیتهای اسلامی، هیچ شخصیتی را نتوانیم پیدا کنیم - حتّی خود پیامبر اسلام - که در میان ملتها و پیروان ادیان مختلف و در زمانهای گوناگون، به قدر امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام محبوب باشد. شما وقتی نگاه میکنید، میبینید در همان زمان خودِ این بزرگوار، که شمشیر عدالت و شدّت عدل او، دلهای متمرّد و روحهای خودخواه را از خود بیزار میکرد و جبهه دشمنىِ بزرگی علیه او به وجود میآورد، حتّی دشمنانش هم وقتی به اعماق روح خود مراجعه میکردند، نسبت به آن بزرگوار، عقیده همراه با تعظیم و تکریم و محبتی را احساس میکردند. این، تا زمانهای بعد هم ادامه داشت. بیشترین دشمنان را علی داشته؛ اما بیشترین ستایشگران را هم - حتّی کسانی که به دین و راه او اعتقادی نداشتند - آن بزرگوار داشته است. خاندان زبیر در قرن اوّل هجری، به اشخاصی که غالباً نسبت به بنی‌هاشم و بخصوص آل علی علیه‌السّلام، بغض و عداوت داشتند، معروف بودند. این عداوت، بیشتر هم ناشی از عبداللَّه‌بن‌زبیر - پسر زبیر - بود. یکی از نوه‌های زبیر، از پدر خود پرسید: که به چه علت نام علی و خاندان علی، روز به روز بیشتر در میان مردم گسترش پیدا میکند؛ در حالی که دشمنان آنها، هر چه هم تبلیغات میکنند، اما زود افول و غروب میکنند و باقی نمیمانند؟ او - قریب به این مضمون - گفت که اینها به خدا و به حق دعوت کردند؛ به همین خاطر است که کسی نتوانست فضلشان را بپوشاند؛ ولی دشمنانشان به باطل دعوت کردند. ۷۵/۹/۵ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️پسر عبدالله بن عروة بن زبیر، پیش پدرش - که عبدالله‌بن‌عروةبن‌زبیر باشد - از امیرالمؤمنین بدگویی کرد. خانواده زبیر - جز یکی از آنها؛ یعنی مصعب‌بن‌زبیر - کلاًّ با امیرالمؤمنین بد بودند. انسان وقتی که تاریخ را میخواند، این را مییابد. پس از آن بدگویی؛ پدر در مقابل او جمله‌ای گفت که خیلی هم طرفدارانه نیست، اما نکته مهمی در آن هست و من آن را یادداشت کرده‌ام. عبدالله به پسرش گفت: هر بنایی که دین آن را به‌وجود آورد و پی و بنیان آن برروی دین گذاشته شد، اهل دنیا هر کاری کردند، نتوانستند آن را از بین ببرند؛ یعنی بیخود زحمت نکشند برای این‌که نام امیرالمؤمنین را - که پىِ کار او بردین و بر ایمان است - منهدم کنند. بعد گفت: ببین بنی‌مروان چطور هرچه میتوانند، در هر مناسبت و منبری، نسبت به علی بن ‌ابی طالب عیبجویی و عیبگویی میکنند! اما همین عیبجوییها و بدگوییهای آنها، مثل آن است که این چهره درخشان را هرچه برتر میبرند و منوّرتر میکنند؛ یعنی در ذهنهای مردم، بدگوییهای آنها تأثیر عکس میبخشد. نقطه مقابل، بنی‌امیّه‌اند؛ بنی‌امیّه از گذشتگان خودشان تمجیدها و تعریفها میکنند، ولی هرچه بیشتر تعریف میکنند، نفرت مردم از آنها بیشتر میشود. این حرف شاید در حدود مثلاً سی سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین گفته شده است. یعنی امیرالمؤمنین با همه آن مظلومیت، هم در زمان حیات خود و هم در تاریخ و در خاطره بشریت پیروز شد. ۷۷/۱۰/۱۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️گاهی اوقات یک رخنه‌ی کوچک در درون خانواده، ما را تغییر میدهد. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر با ما بود، از ما اهل‌بیت بود. واقعاً هم همین جور بود. میدانید بعد از رحلت پیغمبر، در مسجد، در پای منبر خلیفه‌ی اول - جناب ابوبکر - حدود ده نفر از صحابه بلند شدند و صریحاً از امیرالمؤمنین دفاع کردند؛ گفتند اینجائی که شما نشسته‌ای، حق علی بن ‌ابی طالب است. یکی از آن ده نفر، زبیر بود! زبیر، رفیق دوران عشرت نبود؛ رفیق دوران محنت بود. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر همواره با ما بود، «حتّی شبّ ابنه عبدالله»؛ تا پسرش عبدالله بزرگ شد، آمد توی عرصه، در تصمیم‌گیریها دخالت کرد؛ آن وقت او عوض شد. زبیر همانی شد که آمد در مقابل امیرالمؤمنین شمشیر کشید! گاهی اوقات یک رخنه‌ی کوچک در درون خانواده، یک چنین اثر بسیار مهمی میگذارد. لذا باید جلوی این رخنه را گرفت؛ و این هم جز با توکل به خدای متعال، جز با ذکر، جز با توجه، امکان‌پذیر نیست. ۹۰/۱۰/۷ @Jahade_tabeini