eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
988 دنبال‌کننده
611 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
قال: وقد سئل الإمام القاسم بن إبراهيم الرسي -عليه السلام- عنهما؟ فقال: كانت لنا أم صديقة ماتت وهي غضبانة عليهما، ونحن نغضب لغضبها. @shobeiri
🌀‼️‼️ *پاسخ آیت الله نجم الدین طبسی بر مدعیات گرگیج هتاک در درس خارج کلام 23 آذرماه 1400* ✅ هتاکی مولوی گرگیچ حتی در زمان بنی امیه هم سابقه ندارد. ✅اگر کسانی که آیه تطهیر در شانشان نازل شده است، حلال زادگیشان زیر سوال می رود، کسانی که در بیوت شرک و کفر به دنیا آمده اند به طریق اولی حلال زادگیشان زیر سوال می رود. شما آغازگر این بحث شدید و حرف وقیحی زدید و از شما می خواهیم جوابش را بشنوید😒 ✅اگر کسی به شما بگوید که معاویه از چهار پدر به دنیا آمده چه می گویید🤔. ✅امرای شما در خانه هایی به دنیا آمدند که صاحب پرچم بودند و اعلام فحشا می کردند و حاکمان شما از این خانه به دنیا آمدند. 🤦🏻‍♂️ ✅منابعی که قائلند معاویه چهار پدر داشت عبارتند از: مثالب العرب، ابن الکلبی؛ ربیع الابرار، ج 3، ص، 549، اغانی، ج 9 ص 49، عقد الفرید ج 6، ص 86. ✅اگر کسی به شما بگوید خلیفه ششمتان، یزید بن معاویه، حرام زاده و مابون و ملوط بود چه پاسخی می دهید.😌 عبدالملک بن مروان در سخنرانی می گوید: لست بالخليفة المأبون (یعنی یزید)، (البدایه والنهایه، ج 9، ص 38). ✅اگر کسی به شما بگوید غالب امامان شما ناپاک هستند و مشکل اخلاقی و جنسی دارند، چه می گویید. 😐 ✅ابن کثیر می گوید اکثر ملوک و امرا و فقها و قضات اهل سنت مشکل نسب داشتند و اهل لواط بودند. 😱😨 ✅ابن حزم نیز در المحلی بالآثار ج 4 ص 93 از زهری نقل می کند که امامان ما از زنا بوجود آمدند. 👹👺 ✅حال کسانی که در بیت عصمت و طهارت به دنیا آمده اند و طبق آیه تطهیر، اراده خداوند بر دوری آنان از هر گونه ناپاکی تعلق گرفته است باید در حلال زادگی خود تحقیق کنند یا خلفا و حاکمانی که مادرانشان صاحب پرچم بودند؟😂🤦🏻‍♂️ ✅ مشکل نسب خلیفه دوم را چگونه حل می کنید در حالیکه در روایتی از پیامبر میخواهد که گذشته جاهلیتشان را به رویشان نیاورد.💩 ✅اصل حدیث در مسند ابی یعلا ج 3 ص 297 چاپ دارالکتب العلمیه و جامع المسانید والسنن ابن کثیر ج 22 از این قرار است: خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى الله عَلَيه وَسَلَّم، وهُو غضبان فقال: لا تسألوني اليوم عن شيء إلاَّ حدثتكم به ونحن نرى أن جبريل صَلَّى الله عَلَيه وَسَلَّم معه فقام إليه رَجُلٌ فَقَالَ: يَا رَسولَ اللهِ مَنْ أَبِي؟ فقال: أبوك فلان لأبيه الذي كان يدعى له فسألوه عن أشياء، ثُمَّ قام إليه عُمَر فقال: يا رَسولَ اللهِ إنا كُنَّا حديث عهد بجاهلية فلا تبدي علينا سوءاتنا، ولاَ تفضحنا بسرائرنا واعف عنا عفا الله عنك ترجمه: روزی پیامبر گرامی اسلام عصبانی از خانه خارج شد و فرمود: امروز هر سوالی دارید از من بپرسید که پاسختان را خواهم داد. ما گمان کردیم که جبرئیل در کنار اوست. مردی برخاست و پرسید: پدر من کیست؟ حضرت فرمودند پدرت فلانی است که ادعا شده پدرش فلانی است. سپس عمر برخاست و گفت: یا رسول الله ما در زمان جاهلیت بودیم، زشتی های ما را آشکار نکن و پرونده های خصوصی ما را رو نکن، ما را ببخش خدا تو را ببخشد. @shobeiri
🏴. 🏴. 🏴. 🏴. 🏴 کلام شیخ صدوق درباره‌ی حضرت فاطمه سلام الله علیها و برائت از بت‌های چهارگانه و پیروان‌شان و أمّا فاطمة صلوات اللّه عليها فاعتقادنا فيها أنّها سيدة نساء العالمين من الأوّلين و الآخرين، و أنّ اللّه يغضب لغضبها و يرضى لرضاها و أنّها خرجت من الدنيا ساخطة على ظالميها و غاصبيها و مانعي إرثها. وَ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي، مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ غَاظَهَا فَقَدْ غَاظَنِي وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِي». وَ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي، وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ، يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا». و اعتقادنا في البراءة أنّها واجبة من الأوثان الأربعة و من الانداد الأربعة [الاناث الاربع‏] و من جميع أشياعهم و أتباعهم، و أنّهم شرّ خلق اللّه. و لا يتم الإقرار باللّه و برسوله و بالأئمّة إلّا بالبراءة من أعدائهم. و اعتقادنا في قتلة الأنبياء و قتلة الأئمّة أنّهم كفّار مشركون مخلدون في أسفل درك من النّار. و من اعتقد فيهم غير ما ذكرناه فليس عندنا من دين اللّه في شي‏ء. 💠 اما حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ اعتقاد ما در مورد ایشان این است که آن حضرت سَرور زنان عالَم -از اولین تا آخرین‌شان- است و خدای متعال به خشم او خشم می‌گیرد و به خشنودی او خشنود می‌گردد. و اینکه ایشان از دنیا رفت در حالی که بر ظالمین و غاصبین حقش و مانعینِ ارثش خشمگین بود. رسول خدا -صلی الله علیه و آله- فرمود: فاطمه پاره‌ی تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده، هر کس او را به خشم آورَد مرا به خشم آورده و هر کس او را شاد سازد مرا شاد ساخته. و فرمود: او روح مابینِ دو پهلوی من است (روح و جان من است)، مرا اندوهگین می‌سازد آنچه مایه‌ی اندوه او شود و مرا خوشحال می‌سازد آنچه مایه‌ی خوشحالی اوست. و اعتقاد ما در مورد برائت این است که از بت‌های چهارگانه و چهار زن و تمام پیروان‌شان برائت واجب است و آنان بدترین خلق خدایند. و اقرار به خدا و رسول و ائمه -صلوات الله علیهم- جز با برائت از دشمنان ایشان کامل نگردد. و اعتقاد ما درباره‌ی قاتلین انبیاء و ائمه -علیهم السلام- این است که آنان کافر و مشرک‌اند و در پایین‌ترین طبقه‌ی آتش جاودانه‌اند. و هر کس در مورد اینان به غیر از آنچه ذکر کردیم معتقد باشد در نزد ما هیچ بهره‌ای از دین خدا ندارد. إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص105 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏27، ص62 @shobeiri
✳ ماجرای ازدواج مادر امام سجاد علیه السلام اخیرا فرد بیسوادی به نام مولوی گرگیج، با وقاحت و بیشرمی تمام اهانتی را نسبت به امامان معصوم و مظلوم شیعه بیان کرده که زبان و قلم از تکرار آن شرم دارد. تمام اراجیف وی بر اساس این ادعاست که خلیفه دوم، مادر مطهره و مکرمه امام سجاد را به عقد امام حسین درآورده است. براستی کدام عاقلی قبول میکند مثل امیرالمؤمنین، سلام الله علیه، باشد؛ ولی عقد سیدالشهداء و سید جوانان اهل بهشت را، مثل دومی جاری کند؟!! اما حقیقت ماجرا چیست؟ ▫▫▫ محمد بن جریر طبری، از علمای بزرگ شیعه است که در قرن پنجم (حدود هزار سال قبل) زندگی میکرده است. او کتابی دارد به نام "دلائل الامامه" که در این کتاب به اثبات حقانیت امامان شیعه پرداخته است‏. طبری در صفحه ۱۹۴ این کتاب، ضمن بیان احوالات بی بی شهربانو، مادر مکرمه امام سجاد علیه السلام، مینویسد: همين كه اسيران ايرانی وارد مدينه شدند عمر تصميم داشت زنان را بفروشد و مردان را بعنوان برده بگيرد و آنها را به کار بگیرد تا در هنگام طواف، افراد ناتوان و بیمار و پیر را روی دوش خود بگذارند و دور کعبه حمل کنند. امير المؤمنين عليه السلام فرمودند: پيغمبر فرموده است افراد برجسته هر قوم و ملت را گرامی بدارید. عمر اعتراف کرد بله، من هم اين مطلب را شنيده‏ ام كه ميفرمود هر گاه فرد با شخصيت يك طائفه‏ اى پيش شما آمد او را احترام كنيد؛ گر چه مخالف شما باشد. امير المؤمنين فرمودند: پس تو به چه حقی به خودت این اجازه را دادی که با این بزرگوران، اینگونه رفتار کنی؟ اينها گروهى هستند كه خودشان به میل خودشان تسليم شدند و علاقه به اسلام دارند و من از نژاد اينها فرزندانى خواهم داشت. من شما و خدا را گواه ميگيرم كه سهم خودم از اينها را در راه خدا آزاد نمودم. تمام بنى هاشم، و نیز سایر مسلمانان از مهاجر و انصار گفتند: یا امیرالمؤمنین، ما نيز حق خود را به شما بخشيديم. امیرالمؤمنین فرمود: خدايا شاهد باش من تمام آنچه را ایشان به من بخشیدند، در راه تو آزاد نمودم. عمر گفت: چرا با تصميم من در مورد اين اسيران فارس مخالفت کردی و چه باعث شد كه بر خلاف راى من عمل كنى؟ امیرالمؤمنین دومرتبه فرمايش پيغمبر درباره احترام افراد با شخصيت را به يادش آوردند و اینکه این افراد، به میل خودشان مسلمان شدن را پذیرفته اند. عمر دیگر اعتراض نکرد ...... گروهى از قريش علاقه به ازدواج با آن بانوان داشتند. امير المؤمنين فرمودند: نبايد آنها را بر ازدواج مجبور كرد. اختيار را بخودشان بدهيد هر كس را كه خواستند انتخاب كنند. گروهى به شهربانو، دختر کسری اشاره نمودند. اختيار انتخاب را به او دادند و در حالی که در پس پرده بود، از او خواستگارى كردند. در حضور جمع به ایشان گفتند: از ميان كسانى كه از تو خواستگارى كرده اند كدام را انتخاب ميكنى؟ آيا علاقه بداشتن شوهر دارى؟ ایشان سكوت كردند. امير المؤمنين فرمودند: بشوهر علاقه دارد ولى حالا بايد منتظر بود تا چه كسى را انتخاب كند. عمر گفت: از كجا فهميدى تصميم بشوهر گرفته است؟ حضرت فرمودند: هر گاه بانوى با شخصيت بدون سرپرستی از يك طائفه خدمت پيغمبر ميرسيد، وقتى از او خواستگارى ميشد، دستور ميدادند به او بگويند تو بشوهر دارى‏ مايلى؟ اگر خجالت ميكشيد و سكوت ميكرد، همين سكوتش را دليل اجازه اش قرار ميدادند و دستور ازدواجش را صادر ميكردند. اگر ميگفت نه، اجبار بر پذيرش نميكردند. خواستگاران را به شهربانو نشان دادند. ایشان با دست به امام حسين علیه السلام اشاره کردند. باز براى مرتبه دوم از او تقاضاى انتخاب كردند؛ اين مرتبه نيز به زبان فارسی گفت: اگر انتخاب با من است، او را انتخاب کردم. و امیرالمؤمنین را ولی (وکیل) خود انتخاب کردند تا خطبه عقد جاری شود. حذيفه نيز خطبه عقد را خواند. امير المؤمنين به او فرمودند: اسمت چيست؟ گفت شاه زنان دختر كسرى. امیرالمؤمنین به زبان فارسی فرمودند: "نه؛ شاه زنان نیست مگر دختر محمد" او سیدة النساء و شاه زنان است. تو شهربانو هستی و خواهرت نیز مروارید است، دختر کسری. عرض کرد: آرى صحيح است. شهربانو با امام حسین ازدواج کرد؛ و خواهرش مروارید، با امام مجتبی علیه السلام. ❗این مطلب را منتشر کنید تا سایر مومنین نیز از اصل ماجرا آگاه شده و شبهات شیاطین در آنان اثر نکند. این مطلب در منابع زیر نقل شده است: 📚 دلائل الامامه طبری، صفحه ۱۹۴ 📚 العدد القویه (تالیف برادر علامه حلی) صفحه ۵۷ 📚 بحارالانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۳۳ 📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۱۳۲ @shobeiri
عایشه و تمسخر تابوت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها چون حضرت صدّیقه طاهره فاطمه زهراء (سلام الله علیها) شهید شدند، عايشه آمد تا داخل شود، اما اسماء گفت مبادا داخل شوی. عايشه رو به ابوبكر ڪرد و گفت اين خثعميه ميان ما و دختر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مانع مى‌شود و برای جسد او، تخت عروس درست ڪرده‌اند. عایشه، به آن تابوت خندید و مسخره ڪرد. و هرگز برای ملاقات ایشان نیامد هنگامے ڪه حضرت در بستر بودند. 🔼 لازم به ذڪر است اولین تابوتی ڪه ساخته شد به دستور خود حضرت صدّیقه شهیده فاطمه زهراء (علیها السلام) بود ڪه بدن مطهّرش نمایان نباشد. "اللهم العن اعداء آل محمد و محبیهم اجمعین" http://noo.rs/gKrkT @shobeiri
📌هدف دشمن از غارت یا تحریم کشورهای اسلامی چیست؟ ، ایجاد و اموال دولتی و عمومی با کمک ضحاک بن قیس، سُفیان بن عَوف غامدی، یزیدبن شجره، عبدالله بن حضرمی، مَعَن بن یزید سُلَّمی، عبدالرحمان بن قباث و بُسربن أبي أَرطاة، با هدف ایجاد بین مردم یا که حکومت امیرمؤمنان (ع) است، بخش هایی از طرح براندازی حکومت اسلامی امام توسط بود. به اعتراف معاویه، هدف از این ، فرار از حکومت علی(ع) بود؛ چنانکه به فرماندهان نظامی خود همانند سفیان بن عوف در هنگام حمله به هیت و انبار گفت: «به خداوند سوگند بعد از اندك زمانى مردم از على(ع) فرار می كنند و به طرف ما می آيند.» 📚ثقفى، الغارات، ج1، ص174- 173؛ 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج1، ص99. 📚منقری، وقعۀ صفین، ج2، ص591؛ 📚جواد سلیمانی، عدالت در گرداب، قم، اشراق حکمت، چاپ هشتم، 1395ش. 📚ثقفى، الغارات، ج2، ص465. @shobeiri
اهمیت دقت در گفتار پیرامون اهل البیت علیهم السلام قَالَ لَهُ یُونُسُ: لَوَلَائِی لَکُمْ وَ مَا عَرَّفَنِی اللَّهُ مِنْ حَقِّکُمْ أَحَبُ إِلَیَّ مِنَ الدُّنْیَا بِحَذَافِیرِهَا قَالَ یُونُسُ فَتَبَیَّنْتُ الْغَضَبَ فِیهِ ثُمَّ قَالَ علیه السلام: یَا یُونُسُ قِسْتَنَا بِغَیْرِ قِیَاسٍ. مَا الدُّنْیَا وَ مَا فِیهَا هَلْ هِیَ إِلَّا سَدُّ فَوْرَةٍ أَوْ سَتْرُ عَوْرَةٍ وَ أَنْتَ لَکَ بِمَحَبَّتِنَا الْحَیَاةُ الدَّائِمَةُ. یونس بن یعقوب به امام صادق علیه السلام عرض کرد: به تاکید ولایت و معرفت شما، نزد من از تمام دنیا محبوب‌تر است. یونس گوید پس از اینکه این کلام را گفتم، غضب در صورت امام نمایان شد؛ سپس فرمود: ای یونس قیاس نابجایی کردی. دنیا و همه آنچه در اوست، چه ارزشی دارد؟ آیا دنیا چیزی غیر از برطرف نمودن نیاز و پوشاندن زشتیهاست؟ این در حالیست که تو به واسطه ی محبت ما صاحب حیات( نعمت) ابدی خواهی شد. تجف العقول ص۳۷۹ بحارالانوار ج ۷۵ ص ۲۶۵ https://t.me/shobeiri
و من ذلك ما رواه علي بن أسباط رفعه إلى الرضا عليه السلام : أن رجلا من أولاد البرامكة عرض لعلي بن موسى الرضا عليه السلام فقال له ما تقول في أبي بكر قال له سبحان الله و الحمد لله و لا إله إلا الله و الله أكبر فألح السائل عليه في كشف الجواب فقال عليه السلام كانت لنا أم صالحة ماتت و هي عليهما ساخطة و لم يأتنا بعد موتها خبر أنها رضيت عنهما. - الطرائف ج۱ ص۲۵۲ ثم قام القاسم بن إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم بن الحسن بن الحسن بن علي بن أبي طالب" فدعا إلى طاعة الله، وكان خروجُهُ بغربي مصر فأجابه منهم كثيرٌ، وبايعوه وأقام معهم مُدّةً قليلةً ثم سألوه عن أبي بكر وعمر فقال: كانت لنا أمٌّ صدِّيقةٌ ابنة صدِّيقةٍ ماتت وهي غضبانة عليهما، ونحن غاضبون لغضبها - حقائق المعرفة ج۱ ص۵۲۱ شرح نهج البلاغة جلد : 6  صفحه : 50 قال أبو بكر [الجوهری] و حدثني المؤمل بن جعفر قال حدثني محمد بن ميمون قال حدثني داود بن المبارك قال أتينا عبد الله بن موسى بن عبد الله بن حسن بن حسن بن علي بن أبي طالب ع و نحن راجعون من الحج في جماعة فسألناه عن مسائل و كنت أحد من سأله فسألته عن أبي بكر و عمر فقال أجيبك بما أجاب به جدي عبد الله بن الحسن فإنه سئل عنهما فقال كانت أمنا صديقة ابنة نبي مرسل و ماتت و هي غضبى على قوم فنحن غضاب لغضبها.  قلت قد أخذ هذا المعنى بعض شعراء الطالبيين من أهل الحجاز أنشدنيه النقيب جلال الدين عبد الحميد بن محمد بن عبد الحميد العلوي قال أنشدني هذا الشاعر لنفسه و ذهب عني اسمه قال‌ يا أبا حفص الهوينى و ما كنت مليا بذاك لو لا الحمام‌ أ تموت البتول غضبى و نرضى ما كذا يصنع البنون الكرام. http://eitaa.com/shobeiri
🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂 درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها ابن عباس می گوید :  ما شاهد بودیم رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلم نه ماه هر روز هنگام هر نماز به درب خانه علی ابن ابی‌طالب می‌آمد و می‌فرمود: سلام و رحمت و برکات خدا برشما اهل‌بیت باد و سپس آیه تطهیر؛ [ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا(احزاب/۳۳) ] را در شأن آنها قرائت می‌نمود. ایشان نماز و این عمل را در هر شبانه روز پنج مرتبه اول وقت و این عمل را قبل از هر نمازی بجای می‌آورد.  از کُتب مخالفین؛ درّالمنثور سیوطی؛ جلد۵، صفحه۱۹۹ 🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂 http://eitaa.com/shobeiri
🌹تعمقي در تعبیر *«الانزع البطين»* در رابطه با مولانا اميرالمومنين علی عليه السلام: معنی «الأنزع البَطین» در وصف امیر المؤمنین علی (ع) چيست؟ تفسیر صحیح این دو وصف این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و «الأنزَع»، اسم تفضیل از نزع به معنای جدا شدن است و اسم مصدر آن انتزاع است و کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و «البَطین» کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین آن حضرت (ع) است. سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (ع) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه آن را ترویج داد. ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و همه فضايل امام ع را انكار می نموده است برغم آنکه روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد. از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: «*يا علي! اِنّ الله قد غَفَر لك و لِذُرِّيتِك ولِشيعتك و لِمُحِبّي شيعتك، و لِمُحِبّي مُحِبّي شيعتك، فَابشِر فإنك الأنزَعُ البَطين: مَنزُوعٌ من الشِّرك، مَبطُونٌ مِن العِلم* » (ای علی! خداوند و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری ). الجويني در کتاب فرائد السمطين ١/٣٠٨ ، ابن المغازلي در مناقبه، شیخ صدوق در عيون اخبار الرضا ١/٥٢، مسند زيد بن علي ٤٥٦ و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد. خود امام (ع) مي فرمايند: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي، و يقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة و لعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص، و لا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً و حولي بطون غرثى وأكباد حرّى …. ءأقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه ٤٥ نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آز مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته، هیچگاه سیر نشده است، یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد. تفسیر ظاهرى آن دو وصف در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید . آری، امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و عضلاتی قوی بوده اما شکم ان حضرت از شدت زهد لاغر بوده است. اين سخن که امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود سازگار نيست و چالاكي و شجاعت ايشان در مقایسه با همه اصحاب رسول الله (ص) برجسته و بارز بوده و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرده و عقل نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد و چاق بوده باشد. @shobeiri
🍃🌼 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔸از امام صادق عليه السلام نقل شده که فرمودند : روزی دو برادر به خدمت پيامبر‌اكرم صلی‌الله علیه‌و‌آله ‌شرفياب شدند . گفتند : مى‌خواهيم براى تجارت به شام سفر کنیم . حرزى به ما ياد بدهيد كه بخوانيم . پیامبر خدا فرمودند : « إِذَا أَوَيْتُمَا إِلَى اَلْمَنْزِلِ فَصَلِّيَا اَلْعِشَاءَ اَلْآخِرَةَ فَإِذَا وَضَعَ أَحَدُكُمَا جَنْبَهُ عَلَى فِرَاشِهِ بَعْدَ اَلصَّلاَةِ فَلْيُسَبِّحْ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ عَلَيْهَا السَّلاَمُ ثُمَّ لْيَقْرَأْ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ فَإِنَّهُ مَحْفُوظٌ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى يُصْبِح ... » هر گاه براى استراحت در منزلى فرود آمديد و نماز عشا را خوانديد ، هر كدام كه بعد از نماز در بستر قرار گرفتيد ، ابتدا سلام‌الله‌علیها و سپس را بخوانيد ؛ كه حتماً تا صبح از هر خطری محفوظ خواهيد ماند . » آن ها حرکت کردند ، در راه ، گروهى دزد آنان را تعقيب كردند . وقتى جهت استراحت شبانه ایستادند ، دزدان براى آگاهى از خواب و بيدار بودن آنان غلامى را فرستادند . غلام در حالى به آنان رسيد كه يكى از آن ها در بستر بود و آية الكرسى و تسبيح حضرت زهرا سلام الله علیها را خوانده بود و _ به خاطر همين كار _ دو حائل گرداگرد آنان ساخته شده بود . غلام آمد و پيرامونشان چرخيد ؛ امّا به هر طرف كه مى‌چرخيد جز دو ديوار چيز ديگرى نمى‌ديد . برگشت و به دزدان گفت : نه به خدا سوگند ! جز دو ديوار چيز ديگرى نديدم. به او گفتند : خدا ذليلت كند ! يقيناً دروغ مى‌گويى ، تو بُزدل و ترسويى . آن گاه خود برخاستند و نگاه كردند . ولی آن ها هم جز دو ديوار ، چيز ديگرى نديدند . اطراف ديوارها گشتند و کسی را نديدند و به جايگاه خود بازگشتند . فردا صبح نزد آنان آمدند و پرسيدند : ديشب كجا بوديد؟ آن دو برادر گفتند : همين جا. گفتند : به خدا قسم ما آمديم و در اين جا جز دو ديوار چيز ديگرى را نديديم . به ما بگوييد داستان چيست‌؟ گفتند : نزد رسول خدا رفتيم و از آن حضرت درخواست تعليم امرى كرديم. پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله به ما آية الكرسى و تسبيح حضرت زهرا سلام الله علیها را ياد داد . ما هم به آن عمل کردیم . دزدان گفتند : برويد . به خدا قسم ، ديگر هرگز به تعقيب شما نمی آییم و بعد از اين ، هرگز دزدى به شما دست نخواهد يافت. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 المحاسن ، ج ۲ ، ص ۳۶۸ 📚 بحار الأنوار ، ج ۷۳، ص ۲۴۶ @shobeiri
⚜️ امام صادق علیه السلام: «إن نوحا (ع) شكا إلى الله الغم، فأوحى الله إليه أن كان العنب فانه يذهب بالغم» نوح(ع)، از غم و اندوه، به درگاه خداوند، شکایت برد. خداوند به او چنین وحی فرستاد: انگور سیاه بخور؛ چرا که اندوه را می‌برد. 📚 منبع : بحارالأنوار، ج۶۳، ص۱۴۸ مکارم الاخلاق ، ج۱، ص۳۷۷ 🍇 @shobeiri
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️شاید در بین چهره‌های معروف جهان و به طور خاص در میان شخصیتهای اسلامی، هیچ شخصیتی را نتوانیم پیدا کنیم - حتّی خود پیامبر اسلام - که در میان ملتها و پیروان ادیان مختلف و در زمانهای گوناگون، به قدر امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام محبوب باشد. شما وقتی نگاه میکنید، میبینید در همان زمان خودِ این بزرگوار، که شمشیر عدالت و شدّت عدل او، دلهای متمرّد و روحهای خودخواه را از خود بیزار میکرد و جبهه دشمنىِ بزرگی علیه او به وجود میآورد، حتّی دشمنانش هم وقتی به اعماق روح خود مراجعه میکردند، نسبت به آن بزرگوار، عقیده همراه با تعظیم و تکریم و محبتی را احساس میکردند. این، تا زمانهای بعد هم ادامه داشت. بیشترین دشمنان را علی داشته؛ اما بیشترین ستایشگران را هم - حتّی کسانی که به دین و راه او اعتقادی نداشتند - آن بزرگوار داشته است. خاندان زبیر در قرن اوّل هجری، به اشخاصی که غالباً نسبت به بنی‌هاشم و بخصوص آل علی علیه‌السّلام، بغض و عداوت داشتند، معروف بودند. این عداوت، بیشتر هم ناشی از عبداللَّه‌بن‌زبیر - پسر زبیر - بود. یکی از نوه‌های زبیر، از پدر خود پرسید: که به چه علت نام علی و خاندان علی، روز به روز بیشتر در میان مردم گسترش پیدا میکند؛ در حالی که دشمنان آنها، هر چه هم تبلیغات میکنند، اما زود افول و غروب میکنند و باقی نمیمانند؟ او - قریب به این مضمون - گفت که اینها به خدا و به حق دعوت کردند؛ به همین خاطر است که کسی نتوانست فضلشان را بپوشاند؛ ولی دشمنانشان به باطل دعوت کردند. ۷۵/۹/۵ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️پسر عبدالله بن عروة بن زبیر، پیش پدرش - که عبدالله‌بن‌عروةبن‌زبیر باشد - از امیرالمؤمنین بدگویی کرد. خانواده زبیر - جز یکی از آنها؛ یعنی مصعب‌بن‌زبیر - کلاًّ با امیرالمؤمنین بد بودند. انسان وقتی که تاریخ را میخواند، این را مییابد. پس از آن بدگویی؛ پدر در مقابل او جمله‌ای گفت که خیلی هم طرفدارانه نیست، اما نکته مهمی در آن هست و من آن را یادداشت کرده‌ام. عبدالله به پسرش گفت: هر بنایی که دین آن را به‌وجود آورد و پی و بنیان آن برروی دین گذاشته شد، اهل دنیا هر کاری کردند، نتوانستند آن را از بین ببرند؛ یعنی بیخود زحمت نکشند برای این‌که نام امیرالمؤمنین را - که پىِ کار او بردین و بر ایمان است - منهدم کنند. بعد گفت: ببین بنی‌مروان چطور هرچه میتوانند، در هر مناسبت و منبری، نسبت به علی بن ‌ابی طالب عیبجویی و عیبگویی میکنند! اما همین عیبجوییها و بدگوییهای آنها، مثل آن است که این چهره درخشان را هرچه برتر میبرند و منوّرتر میکنند؛ یعنی در ذهنهای مردم، بدگوییهای آنها تأثیر عکس میبخشد. نقطه مقابل، بنی‌امیّه‌اند؛ بنی‌امیّه از گذشتگان خودشان تمجیدها و تعریفها میکنند، ولی هرچه بیشتر تعریف میکنند، نفرت مردم از آنها بیشتر میشود. این حرف شاید در حدود مثلاً سی سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین گفته شده است. یعنی امیرالمؤمنین با همه آن مظلومیت، هم در زمان حیات خود و هم در تاریخ و در خاطره بشریت پیروز شد. ۷۷/۱۰/۱۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️گاهی اوقات یک رخنه‌ی کوچک در درون خانواده، ما را تغییر میدهد. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر با ما بود، از ما اهل‌بیت بود. واقعاً هم همین جور بود. میدانید بعد از رحلت پیغمبر، در مسجد، در پای منبر خلیفه‌ی اول - جناب ابوبکر - حدود ده نفر از صحابه بلند شدند و صریحاً از امیرالمؤمنین دفاع کردند؛ گفتند اینجائی که شما نشسته‌ای، حق علی بن ‌ابی طالب است. یکی از آن ده نفر، زبیر بود! زبیر، رفیق دوران عشرت نبود؛ رفیق دوران محنت بود. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر همواره با ما بود، «حتّی شبّ ابنه عبدالله»؛ تا پسرش عبدالله بزرگ شد، آمد توی عرصه، در تصمیم‌گیریها دخالت کرد؛ آن وقت او عوض شد. زبیر همانی شد که آمد در مقابل امیرالمؤمنین شمشیر کشید! گاهی اوقات یک رخنه‌ی کوچک در درون خانواده، یک چنین اثر بسیار مهمی میگذارد. لذا باید جلوی این رخنه را گرفت؛ و این هم جز با توکل به خدای متعال، جز با ذکر، جز با توجه، امکان‌پذیر نیست. ۹۰/۱۰/۷ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ جمادی الاول ۷۲ق 🏳قتل عبدالله بن زبیر/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️زیرکترین انسانها کسانی هستند که اولیاءالله را الگو قرار میدهند، خصوصیت اولیاءالله اینستکه تا آن حد شجاعند که میتوانند امیر نفس خود باشند. لذا حادثه کربلا برای کسانيکه میخواهند امام حسین را الگو قرار دهند، درس است. امام حسین در روز عاشورا با یک لشكر روبه رو نبود با جهاني انحراف و ظلمات روبه رو بود که آن جهان همه چیز داشت؛ پول، زر و زور، شعر، کتاب و محدث و آخوند داشت. وحشت انگیز بود. تن حتي آدم فوق معمولی میلرزد و تردید میکند، کما اینكه بارها گفته ام عبدالله بن عباس که شخصیت بزرگ است و آقازاده های قریش مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر نیز اینگونه بودند البته اینها آدمهای با غیرتی هم بودند اینها همان کسانی بودند که در مقابل تهاجم مسلم بن عقبه، در فاجعه حره جنگیدند، اما شجاعت ورود در میدان جنگ، یک مسئله است و شجاعت مواجه شدن با یک دنیا، یک مسئله دیگر است! ۷۵/۹/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۰ آذر ماه سال ۲۱ش 🏳انقراض سلسله ساسانی 🏳درپی قتل یزدگرد سوم 💠رهبرانقلاب: ‼️واقعا هرچه در ترسيم چهره‌ى فساد و ديكتاتورى و تبعيض و اختلاف طبقاتى دوران ساسانى بگوييم كم گفتيم، حتى بعضى از حكومتهاى قبل از دوران ساسانى بهتر از آنها بودند، اين هخامنشيانى كه در تاريخ ايران معروف شدند به بيابانگرد و وحشى و ازاين قبيل، اينها بسيارى از خصلتها و خصوصياتشان بهتر از ساسانيان بود، ساسانيان كه طولانى هم حكومت كردند در ايران چند قرن حكومت كردند، حقيقتا مظهر نابسامانى و ناهنجارى وضع زندگى مردم بودند. ۶۷/۷/۱۷ ‼️این‌جور نیست که فرض کنیم زمان ظهور اسلام جزیرةالعرب مردم بدبختی داشت و دیگران خوشبخت بودند؛ نه، غلبه‌ی حکومتهای جائر و ظالم، نادیده گرفتن شأن انسان و انسانیّت، جنگهای خانمان‌براندازی که میان قدرتها و برای قدرت‌طلبی به راه انداخته میشد، زندگی مردم را تباه کرده بود. ملاحظه‌ی تاریخ نشان میدهد که دو تمدّن معروف آن روز، یعنی تمدّن ایران ساسانی و تمدّن امپراتوری رُم وضعیّتی داشتند که دل انسان به حال توده‌ی مردم و قشرهای مختلف انسانها که در آن جوامع زندگی میکردند، میسوزد؛ وضع زندگی آنها زندگی رقّت‌باری بود، در اسارت بودند. اسلام آمد، انسانها را آزاد کرد! ۹۲/۱۰/۲۹ @Jahade_tabeini
📌 وظایف فرهنگی دولت..... 🌻امام (ع) فرمود: بر واجب است که سه مسئله‌ را درباره خواص و عوام مردم رعایت کند: 1⃣ نیکوکار را به دادن تا رغبت مردم به کارهای نیک افزون شود؛ 2⃣ پوشاندن گناهان ، تا توبه کند؛ 3⃣ ایجاد و میان همه مردم از طریق احسان و رعایت انصاف و عدالت. 📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص۳۱۹ @shobeiri
حضرت علی علیه السلام فرمودند: «من اراد تحفظ العلوم یلزمه خمسة خصال؛ اوله صلاة اللیل ولو برکعتین والثانی الدوام علی الوضو والثالث التقوی فی السر والعلانیة والرابع ان لا یأکل الغذا القویة والخامس السواک» المواعظ العددیه فرشته خو شود آدمی ز کم خوردن     اگر خورد چو بهایم بیوفتد چو جماد روي عن الإمام الباقر (عليه السلام): *« لا تتهاون بصلاتك فإن النبي صلى الله عليه وآله قال عند موته: ليس مني من استخفّ بصلاته، ليس مني من شرب مسكرا، لا يرد علي الحوض لا والله.»* (الكافي ٣-٢٦٩) 🌷🌾💐💐💐🌾
روي عن الإمام الصادق (عليه السلام): *« والله إنه ليأتي على الرجل خمسون سنة و ما قبل الله منه صلاة واحدة، فأيّ شيء أشدّ من هذا؟ والله إنكم لتعرفون من جيرانكم و أصحابكم من لو كان يصلي لبعضكم ما قبلها منه لاستخفافه بها، إن الله عز و جل لا يقبل الا الحسَن، فكيف يقبل ما يُستخفّ به؟!»* (الكافي ٣-٢٦٩) 🔹(موضوع خطير وهو الإستخفاف بالصلاة فترى بعضهم يصلون بسرعة وبدون أن يتلفظ الكلمات بصورة صحيحة وينقر كنقر الغراب(كما جاء في الحديث) ويمضي عليه سنوات طويلة و هو بهذا الشكل، فالإمام يحلف بالله أن الله لم يقبل منه صلاة واحدة! ثم يقول مستغربا: وأي شيء أشد من هذا؟ يعني لا يوجد شيء أقبح من هذا الأمر أن الله لا يقبل صلاة واحدة منه. ثم يحلف الإمام مرة أخرى بأنه اذا كان رجل مستخفا بالصلاة فلا تقبلون أن يصلي لموتاكم صلاة استئجارية ، فكيف يقبل الله عز وجل منه؟ إن الله لا يحب الا العمل الحسن الجيد..) 🌹🌸🌺🌷💐🌹 روي عن الإمام الصادق (عليه السلام): *« إذا قام العبد في الصلاة، فخفّف صلاته، قال الله تبارك و تعالى لملائكته: أما ترون الى عبدي كأنه يرى أن قضاء حوائجه بيد غيري؟ أما يعلم أن قضاء حوائجه بيدي.؟!»* (الكافي ٣-٢٦٩) 🔹(عندما يتوجه العبد الى الصلاة و يخفف من صلاته أي أنه لا يأتي بها صحيحة أو حتى يمكن أن تكون إشارة الى عدم قراءة التعقيب بعد الصلاة بقرينة الجزء الثاني من الحديث. عندئذ يخاطب الله ملائكته أنه هل يفكر هذا العبد بأن قضاء حوائجه يتم من غير أن أريد أو أنه يرى غيري يقضي حوائجه؟ والخطاب للملائكة على الظاهر كناية عن أن على المصلي أن يعرف بأن الله وحده قادر على قضاء حوائجه فليكثر من الدعاء بعد الصلاة أو على الأقل يسبح تسبيحة الزهراء ولا يقوم دون تعقيب.) 💐🌴🌹🌹🌹🌴💐 @shobeiri
▫️پس از غدیر، بهانه‌ای پذیرفته نیست ❖ بعد از این‌كه حضرت زهرا علیهاالسلام آن خطبۀ غرّا را در مسجد پیامبر «صلی‌الله علیه وآله» بیان فرمود و غاصبان حق امیرالمؤمنین علیه‌السلام را رسوا نمود، در هنگام بازگشت از مسجد، رافع بن رفاعه به دنبال حضرت آمد و خطاب به ایشان عرضه داشت: « يَا سَيِّدَةَ النِّسَاءِ! لَوْ كَانَ أَبُو الْحَسَنِ تَكَلَّمَ فِي هَذَا الْأَمْرِ وَ ذَكَرَ لِلنَّاسِ قَبْلَ أَنْ يَجْرِي هَذَا الْعَقْدُ، مَا عَدَلْنَا بِهِ أَحَداً»؛ اى سرور زنان! اگر ابوالحسن علی علیه‏ السلام قبل از این كه مردم با ابوبكر بیعت كنند، با آنان سخن مى‌گفت و روشنگرى مى‌نمود، ما از او روی‌گردان نمی‌‏شدیم، و با فرد دیگرى بیعت نمى‌‏كردیم!» حضرت فرمود: «إِلَيْكَ عَنِّي، فَمَا جَعَلَ‏ اللَّهُ‏ لِأَحَدٍ بَعْدَ غَدِيرِ خُمٍّ مِنْ حُجَّةٍ وَ لَا عُذْر»؛ «مرا به حال خود واگذار، كه خداوند بعد از جریان براى هیچ كس عذر و بهانه‌‏اى قرار نداده است.» 📚دلائل الإمامة؛ ص122 @shobeiri
اهمیت و آثار محبت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) 🌼🍃 🌸🌸🌸 🔸عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ قَالَ ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله :ِ 🌷 يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِي فَهُوَ فِي اَلْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي اَلنَّارِ 🍃 يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ‏ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا. ☘☘☘ 🍂 سلمان می‌گوید: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اى سلمان هر كه فاطمه را دوست بدارد او در بهشت با من خواهد بود و هر كه دشمن بدارد در جهنم. ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت‌ترین آنها عبارت‌اند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب‌کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود می‌شوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم می‌کنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب می‌کند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 بحارالانوار ، ج٢٧، ص ۱۱۶ بحارالأنوار (جلد ۲۳ تا ۲۷) / ترجمه خسروی ; ج ۵ ص ۹۵ وَ عَنْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِي فَهُوَ فِي اَلْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي اَلنَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ اَلْمَوَاطِنِ اَلْمَوْتُ وَ اَلْقَبْرُ وَ اَلْمِيزَانُ وَ اَلْمَحْشَرُ وَ اَلصِّرَاطُ وَ اَلْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا . سلمان! دوستى فاطمه در صد جايگاه سود ميبخشد كه ساده‌ترين اين جايگاه‌ها مرگ و قبر و ميزان و محشر و صراط‍‌ و محاسبه است هر كه دخترم فاطمه از او راضى باشد من از او راضيم و هر كه من از او راضى باشم خدا از او راضى است و هر كه فاطمه بر او خشم بگيرد من بر او خشم ميگيرم و هر كس من بر او خشم بگيرم خدا بر او خشمگين است. سلمان واى بر كسى كه او را ستم نمايد و ستم بر ذريه و شيعيانش كند. 🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃 سفارشات رسول اکرم صلّی الله علیه وآله وسلَّم؛ درباره حضرت زهرا سلام الله علیها رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به سلمان فرمودند: ای سلمان! کسی که دخترم فاطمه سلام الله علیها را دوست بدارد، دربهشت با من است و کسی که فاطمه(س) را دشمن بدارد، در جهنم است. ای سلمان! محبت فاطمه(سلام الله علیها) در صد موضع، نفع می بخشد، که آسان ترین آن ها عبارتند از : مرگ، قبر، میزان اعمال، حشر، پل صراط، و محاسبه اعمال. پس کسی که دخترم فاطمه (سلام الله علیها) از او راضی باشد، من از او راضی هستم و کسی که من از او راضی باشم، خدا از او راضی است. و کسی که دخترم فاطمه(س) بر او غضب کند، من بر او غضبناک میشوم و کسی که من بر او غضب کنم، خداوند بر او غضب نماید. ای سلمان! وای بر کسی که به فاطمه سلام الله علیها و همسرش امیر مومنان علیه السلام و فرزندان و شیعیانش ظلم کند. از کُتب مخالفین؛ مقتل خوارزمی: جلد ۱، صفحه ۶۰. فرائد السمطین: جلد ۲، صفحه ۶۸. 🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃 @shobeiri
✅ نشانه‌های شناخت شیعۀ حقیقی در کلام امام صادق علیه‌السلام 💎از حضرت صلوات‌الله‌علیه روایت شده است که فرمودند: 🌿 «شيعيان ما را در این سه مورد امتحان نمائيد: ۱. در اوقات نمازها، که چگونه آنها را رعايت و مواظبت می‌نمايند؛ ۲. نسبت به اسرار دینی‌شان، که چگونه آنها را در برابر دشمنان ما فاش و يا نگهداری می‌كنند؛ ٣. نسبت به اموال و ثروتشان، که چگونه با آن به برادرانِ دینی خود کمک و با ایشان مواسات می‌نمایند.» 💠 «عَنِ اللَّيْثِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهماالسلام قَالَ: امْتَحِنُوا شِيعَتَنَا عِنْدَ ثَلَاثٍ عِنْدَ مَوَاقِيتِ الصَّلَاةِ كَيْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَيْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ كَيْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ كَيْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِيهَا.» 📚 خصال (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۱۰۳ مشکاة الانوار (شیخ‌طبرسی)، ص۱۵۰ 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام