eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
808 ویدیو
247 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5793995853936988198.mp3
11.63M
صوت کامل گفتگو با دکتر مسعود اسداللهی در برنامه جهان آرا درباره توافق ایران و عربستان و سابقه تاریخی خصومت آل سعود با ایران ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
🚨شاید فکر کنید راهبرد «» که توسط رسانه‌های معاند در اتفاقات مختلف علیه جمهوری اسلامی اجرایی می‌شود ، یک روش و جهت گیری جدیدِ رسانه‌ای است!!! 🚨اما باید گفت خیر ، این یک راهبرد تاریخی است که بارها و بارها شاهد اجرایی شدن آن در تاریخ بوده‌ایم! 🚨شاید بتوان استادِ استفاده از راهبرد «کار خودشونه» را معاویه دانست. هنگامی که ردپای او در قتل خلیفه‌ی سوم کاملا مشهود بود ، اما در اذهان عمومیِ مردم عامل این قتل را امیر المومنین علی [علیه السلام] معرفی کرد و از همانجا بود که گروه‌های بسیاری با خیال خونخواهی ِ خون خلیفه‌ی سوم ، علیه امام علی [علیه السلام] قیام کردند و برای حکومت آن حضرت هزینه تراشی نمودند! ✍ میلاد خورسندی
وقتی خبر تغییر عقیده آنتونی فلو توسط رسانه ها منتشر شد، دلیل تغییر عقیده ی وی حیرت او از نظم و پیچیدگیDNA که در مطالعات اخیر دانشمندان کشف شده بود، اعلام شد. مجله ی لس آنجلس تایمز در 14 ژوئن 2005 سخن فلو در همین زمینه را نقل کرد: «من به این نتیجه سوق داده شده ام که پاسخی برای این سوال وجود ندارد که چگونه اولین نشانه ی حیاتی از ماده ی غیر زنده ناشی شده است و آنگاه در پیچیده ترین شکل خلقت توسعه یافته است». منبع: خدا وجود دارد. نویسنده: اسماعیل شرفی. صفحه: 91 @shobhe73
اعتراضات خیابانی که کار خودشونه اغتشاش و آتیش زدن بانک که کار خودشونه کشته های آشوب‌ها که کار خودشونه* حادثه شاهچراغ که کار خودشونه* هم که کار خوشونه پس دقیقا شما برعندازها دارید چه
براندازا _اگه اطلاعات یکی رو دستگیر کنه: الکیه بابا، میخوان قدرت‌نمایی کنن یه نفر رو آوردن جلوی دوربین اعتراف کنه براندازا _اگه دستگیری عامل یه حادثه یکم طول بکشه: معلومه وگرنه مگه میشه اطلاعات ایران با این همه قدرت نتونه دستگیرشون کنه 😐 😂
ياوران ويژگى‌هاى ياران امام زمان عليه السلام 1💢. قدرت والاى روحى 2💢. بردبارى 3💢. طلب آمرزش، استقامت و يارى 4💢. رابطه عاشقانه با پروردگار 5💢. فروتنى در برابر مؤمنان و گردن فرازى در مقابل كافران 6. نهراسيدن از سرزنش‌ها ملاك يارى‌رسانى الاهى فرجام پيروى نكردن از رهبران الهى احساس ايمنى از مكر الاهى و خطرهاى آن وظيفه ما در آخرالزّمان💢 * *
:🔰 💢شما که مدعی هستید اسلام دین تمام قرن‌هاست و در عین حال کاملترین دین هم هست، آیا اسلام برای تورم که مشکل امروز بسیاری از جوامع است، برنامه‌ای دارد؟💢 :💢 بله. در موضوع تورم که یکی از بیماری های مزمن اقتصادی است، بکار بستن و پیاده کردن دقیق دستورالعمل‌های اسلام در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند هر جامعه ای را از تورم نجات دهد. به عنوان مثال، امروزه کارشناسان اقتصادی برخی از جدی‌ترین راهکارهای کنترل تورم را چند چیز می‌دانند:💢 💢«تجمیع نشدن و عدم انباشت سرمایه و پول نقد و نیز، هدایت ثروت به سمت تولید»، «توزیع صحیح درآمد و ثروت»، «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» و… . حال با دقت در نظام اقتصادی اسلام، می‌بینیم که تاکیدات دینی، دقیقا همین مسائل را برای جلوگیری از برخی مشکلات اقتصادی مثل تورم، نشانه رفت‌.💢 :💢 💢در جهت «عدم تجمیع و انباشت سرمایه» و «اهمیت کار و تولید»، روایات متعددی از سوی بزرگان اسلام وارد شده که تاکید به استحباب کار و تلاش و به کار اندازی سرمایه می‌نماید. علاوه بر آن در آیاتی مانند آیه 2 سوره همزه و 34 توبه، به مذمت «خوابِ سرمایه» پرداخته شده است. به عنوان مثال به این آیه توجه بفرمایید: «و آن‌ها را كه طلا و نقره ـ و سرمایه ـ را گنجينه مى‏سازند، و در راه خدا انفاق نمى‏كنند، به مجازات دردناك بشارت ده». (توبه/34) قطعا از مهمترین مصادیق «انفاق در راه خدا»، قرض الحسنه، مضاربه و به جریان انداختن سرمایه در مسیر صحیح💢 💢اسلام برای «توزیع صحیح ثروت» هم، نسخه «تعاون» و «پرداخت زکات» را پیشنهاد می‌نماید.💢 💢برای «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» بهترین نسخه از سوی اسلام، «تحریم ربا» و «ارائه نسخه قرض الحسنه»💢 💢بادقت درهمین نکات و مسائل است که می‌گوییم، اگر دستورالعمل‌های اسلام در نظام اقتصادی بکار گرفته شود، نه تنها جامعه با رکود و تورم روبرو نمی‌شود، بلکه شاهد رشد و شکوفایی شاخص‌های اقتصادی و بهینه سازی کیفیت زندگی مردم خواهیم بود.💢 💢باتوجه به اینکه اسلام تنها به بیان کلیات پرداخته و این ما هستیم که باید به فکر و تلاش در چهارچوب قوانین اسلامی راه حل مشکلات را پیدا کنیم، این وظیفه‌ی حکومت اسلامی (اعم از دولت و مجلس) است تا برای تحقق نکات پیش‌گفته به عنوان منویات اسلامی،قانونگذاری و برنامه ریزی کند وزمینه را برای تشکیل اقتصاد سالم فراهم سازد.💢 💢 💢همانطور که قبلاً در مقاله ای گفته‌ام، اسلامی شدن علوم، به این معناست که بر اساس کلیات چهارچوب های شرعی، فروع و مسائل جدید بررسی شود (علینا القاء الاصول، و علیکم التفریع). بنابراین اسلامی کردن علوم نه به این معناست که جزئیات هر مسئله ای در قرآن و احادیث آمده و نه آنطور که برخی گمان کرده و منکر علوم اسلامی هستند*💢
💢اگر علی(ع) جانشین پیامبر(ص) بود، پس چرا حضرت محمد(ص) یکبار، بر روی کاغذ این مطلب را ننوشتند تا بعنوان سند بماند؟ ✅اعلان رسمی کم تر از نوشته نیست. آن هم اعلانی که در آن(غدیر) بیش از 120000 نفر حضور داشته و آن را مکتوب کنند. در صورت مکتوب شدن، از بین بردن آن برای مخالفین کاری نداشت. همانطور که: در ماجرای نیز ابوبکر سند رسمی ای که حضرت زهرا(س) از پیامبر داشتند را پاره کرد و فدک را غصب کرد. حدود یک قرن منع حدیث بود و تمامی احادیث مکتوب سوزانده شد. ✅در هنگامی که قرآن ها برای تهیه بهترین نسخه جمع آوری شدند، قرآنی که امیرالمؤمنین(ع) به امر پیامبر جمع آوری کرده بودند را نپذیرفتند. کتاب های تاریخی(سنی و شیعه) امامت حضرت علی(ع) را تأیید کرده اند و این خود یک سند است. ✅با این حال پیامبر اکرم(ص) در زمان شهادت خود، هنگامی که در بستر بیماری بودند فرمودند: «قلم و کاغذ بیاورید تا چیزی بنویسم تا بعد از من اختلاف نکنید.» اما عمر گفت: «او تب دارد و هزیان می گوید.» و مانع آوردن کاغذ شد. ✅ماجرای غدیر آنقدر واضح بود که نیاز به اثبات آن نیست و در آن زمان مردمان نه به خاطر تردید در این امر، بلکه به خاطر کینه و حسادتی که نسبت به حضرت داشتند و یا ترس از حکومت وقت از زیر آن سر باز زدند.
: 💢 چرا در خصوص این واقعه مهم ( یعنی شكستن بیعت 120 هزار نفر ) هیچ مثل و شعری در همان زمان ساخته نشد ؟ و بر سر زبانها نیفتاد اولا در آن اوضاع خفقان چه كسی جرأت چنین كاری را داشت ثانیاً شما می خواهید با این دلیل مضحك، را زیر سوال ببرید؟ كه دانشمند شهیر است می گوید: «جمع طرق حدیث غدیر خم فی أربعة أجزاء رأیت شطره فبهرنی سعة روایاته وجزمت بوقوع ذلك.» بن جریر طبری اسناد روایت خم را در چهار جلد جمع آوری كرده است كه من قسمتی از آن را دیدم و از گستردگی روایات آن شگفت زده شدم و یقین كردم كه این اتفاق افتاده است. الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان بن قایماز، سیر أعلام النبلاء، ج 14، ص 277، چطور انتظار دارید یك شكن علیه خود بسازد و خود را در نظر آیندگان رسوا كند؟!.💢
: 💢 ما می دانیم که بسیاری از مردم مدینه و قبائل اطراف در غدیر خم حاضر نبوده اند چرا پیامبر اسلام پس از بازگشت به مدینه از این تعداد برای حضرت علی بیعت نمی گیرند ؟ : اولا تمام مردم مدینه در این قضیه حضور داشتند نسائی در سنن خود مینویسد: عن جابر بن عبد الله قال: أذن فی الناس بالحج فلم یبق أحد یقدر على أن یأتی راكبا أو راجلا إلا قدم فتدارك الناس لیخرجوا معه حتى إذا جاء ذا الحلیفة وولدت أسماء بنت عمیس محمد بن أبی بكر فأرسلت إلى رسول الله صلى الله علیه وسلم فقال اغتسلی واستثفری بثوب ثم أهلی ففعلت. جابر می‌گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمان سفر حج صادر نمود، كسی نبود كه قدرت داشته باشد سواره یا پیاده در این حج شركت كند مگر اینكه حاضر بود، و در میقات (ذو الحلیفه) حاضر شدند، اسماء دختر عمیس فرزندش محمد بن ابو بكر را به دنیا آورد، كسی را نزد رسول خدا فرستاد تا وظیفه اش را بداند، دستور داد تا غسل كند وخودش را بپوشاند و همراه شود. (السنن الكبرى - کتاب الحج - المواقیت - إهلال النفساء - ح 3627 با سند صحیح) ثانیاً در های مشابه، بیعت گیری فقط از حاضرین می شده است مانند بیعت مردم با الله صلی الله علیه و آله در حدیبیه یا بیعت خلفا در ابتدای حكومت خود. ثالثاً امامت یك امر الهی است لذا نیازی نیست كه حتما از همه مردم برای ایشان بیعت گرفته شود بخصوص كه اكثر جمعیت مسلمانان در آن واقعه حضور داشتند و رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة؛ حاضرین به غائبین و پدر به فرزندش برساند تا روز قیامت». مردم یا عدم آن در مشروعیت آن نقشی ندارد💢
:⬇️💢 هرکه را بهر کاری ساختند، را چه به سیاست و اقتصاد و مملکت داری و حکومت کشور بزرگی مثل ؟ تو حرفه خودشون که دین باشه محترمند و بس، نه بیشتر نه کمتر. :⬇️ جواب های متعددی به این شبهه داده شده اما عجالتا مطابق با لحن شبهه افکن عرض می‌کنم که طبق ادعای شما پزشک ها هم باید به طبابت برسند و وارد سیاست نشوند، اقتصاد دان ها هم بروند دنبال کار اقتصادی و کاری به کار سیاست نداشته باشند، مهندس ها هم به سیاست چکار دارند بروند مهندسی کنند و.... توضیح بیشتر اینکه مناصب سیاسی دو گونه هستند برخی تخصصی مانند وزارت اقتصاد که تنها اقتصاد دان باید به آن منصوب شود و آخوند و غیر آخوند نمی‌تواند عهده‌دار این مسئولیت شود (مگر اینکه مثلاً آخوندی باشد که اقتصاد هم خوانده باشد که در این صورت با بقیه تفاوتی ندارد) اما برخی مسئولیت‌های سیاسی عمومیت دارد و لازمه‌ی آن داشتن شناخت کلی از وضع جامعه و حکومت و البته قدرت مدیریت بالا است. مدیریتی که بتواند با بکارگیری بهترین متخصصین هر رشته و ایجاد انسجام بین بخش‌های گوناگون دولت، همچون یک ناخدا به هدایت کشتی بزرگ دولت بپردازد.
:⬇️ در هیچ جای ، برای کسی که را رعایت نمی‌کند، مجازات تعیین است همان طور که برای کردن تعیین نشده، چون اینها اصل اخلاقی اند و در اصول اجبار نمیشود. اینکه مدام می‌شود موی زن، پای زن، بدن زن پیدا نشود، این باعث میشود تا به زن نه نگاه انسانی بلکه نگاه شود، باید با عدم تاکید بر این امور اجازه دهیم به زن نگاه انسانی شود نه جنسیتی. :⬇️💢 اولا این که فقط چیزهایی که در آمده قبول داریم، منطق کسانی است که برای غصب گفتند نیاز به السلام نیست و هرچه بخواهیم در هست (حسبنا کتاب الله) درحالیکه اگر باشیم که اساس ما این است که آنها مفسران قرآن هستند و برای فهم ، در کنار ثقل یعنی قرآن، باید به ثقل اصغر یعنی روایات اهل بیت مراجعه نمود. اگر هم شیعه نباشیم این خود قرآن است که می‌فرماید؛ إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (نحل ۴۴) یعنی وظیفه دارد که را برای مردم تبیین کند و نمی‌توان بدون تبیین ایشان به فهم خودمان از قرآن اکتفا کنیم. ثانیاً اینکه خانم دکتر میگوید اصول اخلاقی قابل اجبار نیست، نشانه بی اطلاعی ایشان از علم حقوق است. زیرا اصول اخلاقی وقتی نمود اجتماعی پیدا کند، در همه‌ی های حقوقی دنیا مورد قانونگذاری قرار میگیرند. مثلاً عفت کلام هم از اصول اخلاقی است؛ آیا می‌توان به این بهانه از جرم انگاری توهین و ناسزاگویی به دیگران خودداری کرد؟ هرگز. چون این اصل اخلاقی نمود اجتماعی دارد. قانون گذاری در مورد لزوم حجاب هم به دلیل نمود اجتماعی آن، صلاحیت دارد تا مورد قانونگذاری قرار گیرد. اما ببینید، نماز نخواندن چون نمود اجتماعی ندارد، اجبار و مجازاتی هم در موردش نیست، اما در مقابل روزه علی رغم اینکه عبادتی فردی است و هیچ گونه نمودی حتی فردی هم ندارد، اما مقابل آن یعنی روزه خواری در ملأ عام، رفتار اجتماعی محسوب می‌شود، جرم انگاری شده است. اما اینکه اگر بر حفظ حجاب تاکید نشود، نگاه به زن انسانی میشود، عجیب و ادعای کاملا خلاف واقع است. چون اتفاقا یکی از دلایل حجاب همین است که زن از وسیله لذت جویی خارج شود و به دیده یک انسان به اونگاه شود. آیا واقعاً میتوان از واقعیت چشم پوشید و غریزه نیرومندی به نام غریزه جنسی را انکار کرد و گفت اگر بر حجاب تاکید و قانونگذاری نشود، کسی نگاه جنسی و شهوت آلود به زن نگاه نمی‌کند؟