#رسالت_امروز_عاشورائیان
🔻 شهید مطهری:
«اگر حسین بن علی، امروز بود میگفت:
اگر مےخواهی براے من عزادارے ڪنے، شعار امروز تو باید فلسطین باشد!
شمرِ ۱۳۰۰ سال پیش مُرده! شمرِ امروز را بشناس!!»
🔴 وعده ما: راهپیمایی باشکوه روز قدس
#القدس_لنا
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«از شایعه تا واقعیت»
آیا «منوتو» جرأت پخش این فیلم را دارد؟/ صندوقهای کمیته امداد در کشورهای مختلف
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
▫️ ﷽
❌شبهه ۳۲۰
کشته شدن حضرت علی در محراب دروغی است که آخوندا در آوردن، ایشان در هنگام ورود به مسجد و قبل از نماز ترور شد.
✅پاسخ
🆔 @shobhe_ir
در مورد مکان شهادت حضرت علی علیه السلام دو دسته روایت دارد.
یکدسته همانگونه است که شبهه افکن میگوید. اما دسته دیگری از روایات و نقل های تاریخی حاکی از شهادت ایشان در محراب و هنگام سجده بوده است.
🆔 @shobhe_ir
برخی منابع هر دودسته ذکر میشود
دسته اول
5. محمد بن جریر طبری در تاریخ خود کیفیت شهادت امام علی(ع) را به نقل از محمد حنفیه چنین گزارش کرده است: آن شب من در مسجد بودم و عدهای دیگر نیز در مسجد بیتوته کرده و مشغول عبادت بودند. نزدیک صبح امیر مؤمنان علی(ع) وارد مسجد شد و با صدای بلند فرمود: ایُّها الناس، الصلاة، الصلاة متوجه نشدم که آیا آن حضرت بعد از عبور از درگاه مسجد این کلمات را گفت یا قبل از آن. ناگهان چشمم به برق شمشیری افتاد و در آن لحظه شنیدم که یکی میگفت: الحکم لله یا علی لا لک و لا لاصحابک، شمشیری را دیدم و بار دوم همان ضربت بر امام(ع) وارد آمد. علی(ع) فرمود: نگذارید مرد قاتل فرار کند جمعیت حاضر در مسجد ضارب را احاطه کردند. (تاریخ طبری، ج 3، ص 157)
۲. «ابوالحسن مسعودی» مورخ نامدار اهل سنت در قرن سوم هجری نیز در مروج الذهب مینویسد: ابن ملجم با همدستان خود در مقابل دری که علی از آن جا وارد مسجد میشد مخفی شدند، علی(ع) هر روز هنگام اذان صبح میآمد و مردم را برای نماز بیدار میکرد ابن ملجم بر اشعث که در مسجد بود گذر کرد و اشعث به او گفت: صبح تو را رسوا کرد. حجر بن عدی که این سخن را شنید گفت: ای اعور! او را به کشتن دادی خدا تو را بکشد. در این لحظه علی(ع) وارد مسجد شده و ندا میداد: ای مردم برای نماز آماده شوید. ابن ملجم و یارانش به او حمله کرده و میگفتند: «الحکم لله لا لک»، ابن ملجم با شمشیر ضربتی بر پیشانی آن حضرت زد. (مروج الذهب، ج 2، ص 412)
دسته دوم
🆔 @shobhe_ir
1. مرحوم علامه مجلسی؛ با نقل حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع) مینویسد: هنگامی که ابن ملجم - لعنْة الله علیه - بر سر مبارک علی(ع) ضربت شمشیر را میخواست وارد سازد با خود همدستی داشت که ضربت او به دیوار برخورد کرد اما ابنملجم در حالی که علی(ع) در سجده بود، ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت وارد ساخت.(بحارالانوار، ج 42، ص 5)
2. سید بن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در ضمن نقل زیارت جامعه ائمه المؤمنین(ع) به نقل از ائمه معصومین(علیهم السلام) مینویسد: «و انتم بین صریع فی المحراب قد فلق السیف هامته» ؛ و بعضی از شما اهل بیت(علیهم السلام) در محراب عبادت به زمین افتاده در حالی که شمشیر زهرآلود فرق مبارکش را شکافته است. و این دلیل دیگری است که امیر مؤمنان علی(ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده است
3. «ابن قتیبه دینوری» از مورخین شهیر اهل سنت در کتاب معروف الامامْ و السیاسْ، حادثه شهادت امیرمؤمنان علی(ع) را چنین گزارش کرده است: در صبح روز جمعه که ده روز از ماه رمضان، در سال چهلم هجرت باقی مانده بود، علی(ع) از منزل خود برای اقامه نماز وارد مسجد شد و هنگامی که در محراب عبادت نماز را شروع کرد ابن ملجم بر او حمله کرد و در حالی که گفت: الحکم لله لا لک یا علی! با ضرتب شمشیر فرق مبارک علی را شکافت و علی(ع) گفت: «فزت و رب الکعبه». (الامامةْ و السیاسةْ، ج 1، ص 160)
🆔 @shobhe_ir
4. دانشمند معروف اهل تسنن «سبط بن جوزی» مینویسد: هنگامی که حضرت علی(ع) در محراب عبادت قرار گرفت چند نفر به او حملهور شدند و ابن ملجم ضربتی بر آن حضرت فرود آورد و بلافاصله با همراهانش گریختند. (تذکرةْ الخواص، ص 177)
۵. سید نعمت الله جزایری از محدثین قرن دوازدهم هجری در کتاب قصص الانبیأ خود روایتی را از پیامبر اکرم(ص) نقل میکند که دلالت روشنی بر شهادت علی(ع) در محراب عبادت دارد. او میگوید: روزی رسول الله(ص) به علی(ع) فرمود: «یا علی صبر تو چگونه خواهد بود آن روزی که فرق تو شکافته شده و محاسنت از خون سرت رنگین شود در حالی که تو در محراب عبادت سجده کردهای؟! علی(ع) فرمود: یا رسول الله! آن جا مقام شکر است نه مقام صبر. (القصص الجزائری، ص 351)
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽ ❌شبهه ۳۲۰ کشته شدن حضرت علی در محراب دروغی است که آخوندا در آوردن، ایشان
▫️ ﷽
غیر از منابعی که در پست قبل در مورد شهادت حضرت علی علیه السلام در محراب و هنگام نماز ذکر شد، دو نکته دیگر در تقویت احتمال شهادت حضرت علی علیه السلام در هنگام نماز وجود دارد و آن اینکه:
1⃣ امام علی (ع) در شجاعت شخصیت بی نظیر و شجاعت او زبانزد همه بود و قطعاً این شجاعت از ابن ملجم مخفی و پنهان نبود! بنا بر این شکّی نیست که ابن ملجم چاره ای ندارد جز این که برای قتل علی (ع) در هنگامی که آن حضرت در حال نماز و مناجات با خدا باشد، برنامه ریزی کند تا کشتن آن حضرت بر او آسان باشد.
2⃣ امام علی (ع) به آزمودگی و دور اندیشی معروف بود و کسی بود که در هنگام حرکت به همه اطراف خود توجه کامل داشت و از چیزی غافل نمی شد.. واقدی در این باره می گوید: دختر حارث بن عامر بن نوفل به برده خود وحشى (برخى گفته اند که برده جبیر بن مطعم بوده است)، گفت: پدر من در بدر کشته شده است، اگر بتوانى یکى از این سه نفر (محمد، حمزة بن عبد المطلب و على بن ابى طالب) به قتل برسانی آزاد خواهى شد و... وحشى به او گفت:" ، تو مىدانى که قتل رسول خدا (ص) برای من ممکن نیست و اصحابش هم او را تسلیم نمی کنند. در مورد حمزه به خدا قسم، اگر او خواب هم باشد، من از ترس جرأت ندارم نزدیکش شوم و بیدارش کنم! ولى در مورد على امید موفقیت براى خود داشتم. همچنان که بین مردم در جستجوى على بودم، که او متوجه من شد. فهمیدم که مردى کار آزموده و دوراندیش است و همه اطراف خود را زیر نظر دارد، با خود گفتم: این کسى نیست که من در جستجویش باشم. (واقدی، محمد بن عمر، کتاب المغازى، تحقیق: مارسدن جونس، ج 1،ص 285، بیروت، مؤسسة الأعلمى، چاپ سوم، 1409ق.)
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه:
🔹بعد از شلیک دهها موشک به جولان در پاسخ به شهادت جوانان ما در تیفور، به صهیونیست ها پیغام داده شد که اگر به این حمله پاسخ بدهید، قلب تلآویو را با خاک یکسان میکنیم، خفه شدند و هیچ غلطی نکردند.
این در حالی است که برخی فعالان شبکه های مجازی، شایعه کرده بودند که سپاه به اقدامات رژیم صهیونیستی برعلیه مواضع ایران واکنش نشان نداده است.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
▫️ ﷽
.
❌شبهه و شایعه:
🔸اخیرا مطلبی تحت عنوان «نمازی برای جبران چندصد سال نماز قضا» در حال انتشار است که مدعی شده پیامبر به حضرت علی نماز و دعایی را یاد داده که هرکس در جمعه آخر ماه رمضان بخواند، کفایت از همه نمازهای قضای خودش و خانواده و بستگانش میکند...!!!!
✅ پاسخ:
🆔 @shobhe_ir
اولا :چنین روایتی در منابع روایی معتبر نیامده است.
ثانیا: چنین مطلبی با مبانی فقهی و مسلّمات دینی در تعارض است.
ثالثا: کسی نمیتواند برای شخص زنده نماز یا روزه قضا بجا آورد.
رابعا: هزار رکعت نماز مستحبی، جای دو رکعت نماز قضای صبح را نمیگیرد.
👈 بر فرض صحت اینگونه روایات، باید گفت تنها مربوط به نمازهایی است که انسان به قضاء شدن آن علم نداشته یا فراموش کرده می باشد.
👈 استفتاء از امام خامنه ای:
🆔 @shobhe_ir
س. بعضى كتابهاى ادعيه درباره كسانى كه فراموش كردهاند كه چهقدر نماز قضا دارند، دستورالعملى را بيان كرده ... و بعد از خواندن اين نمازها هرچه نماز قضا بر گردن او بوده همه برداشته مىشود. آيا چنين دستورالعملى معتبر است و مىتوان به آنچه در اين نوع كتب دعا آوردهاند، اعتماد نمود؟
ج. انجام عمل مذكور موجب رفع تكليف و برداشت ذمّه نسبت به نمازهايى كه بر گردن دارند نمىشود و واجب است افراد مذكور به مقدارى كه يقين دارند، نمازهاى قضا را بهجا آورند.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
🆔 @shobhe_ir
▫️ ﷽
رییس کمیته امداد:
جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) هرگز از صدقات و انفاقات مردم ایران برای هیچ کشور دیگری استفاده نمیکند.
وی گفت:
ما شرعا و قانونا حتی اجازه انتقال صدقات را از یک #شهربه_شهر دیگر و از یک استان خودمان به استان دیگر نداریم، آن وقت چگونه میتوانیم این کمکها و وجوهات مردمی را از ایران به کشور دیگری منتقل کنیم.
🆔 @shobhe_ir
به گزارش فارس، درباره شایعه اخیر باید گفت که این چنین کمکها ابدا از صدقات روزانه مردم ایران نیست بلکه چنین کمکهایی حتما یا از صندوق های آن منطقه جمع آوری شده و یا از محل صندوقهایی است که به صورت مشخص به نام کمک به فلسطین جمعآوری شده است. برای مثال در نماز جمعه صندوقهای مجزا برای کمک به مردم یمن یا فلسطین مستقر میشود و مردم با آگاهی و براساس شناخت و اراده خود به کشوری خاص کمک میکنند. (عکس پیوستی)
https://eitaa.com/shobhe_ir/313
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
▫️ ﷽
❌شبهه ۳۲۱
کنایه علی مطهری به مخالفان برجام: اینها اگر در زمان پیامبر بودند میگفتند چرا «صلح حدیبیه» را به گونهای ننوشتید که کفار یک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند | ایرنا
✅پاسخ
🆔 @shobhe_ir
هرچند کفار بارها صلح حدیبیه را نقض کردند، اما پیامبر عزیز امتیازات زیاد و لازمی را از کفار گرفتند.
امضای قرارداد یک طرفهی برجام، با صلح حدیبیه که پر از امتیاز بود و به تعبیر قرآن کریم فتح مبین بود مقایسه کاملاً نابجایی است
هزینه کردن از مقدسات، برای برجام شکست خورده، کار بسیار اشتباهی است که نه تنها مردم را به عملکرد دولت در موضوع برجام خوشبین نمی کند، بلکه مقدسات را هم زیر سوال می برد.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این جانباز رو ببینید و شرمنده شوید و شرمنده شوید و شرمنده شوید ...
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir