#احکام_روزانه 🌱
⭐️فتاوای حضرات مراجع در مورد جمله «اشهد ان علیا ولی الله» در اذان
🔹آیت الله خامنهای:
❓ﻧﻈﺮ ﺷﺮﻳﻒ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﯽ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺳﻮﻡ ﺍﺫﺍﻥ ﮐﻪ ﺩﻟﺎﻟﺖ ﺑﺮ ﭘﻴﺸﻮﺍ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺳﻴﺪ ﺍﻟﺎﻭﺻﻴﺎﺀ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ(ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﻋﻠﻴﻬﻢ) ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺩﺭ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺍﺟﺐ ﭼﻴﺴﺖ؟
✅ ﮔﻔﺘﻦ «ﺃﺷﻬﺪ ﺃﻥّ ﻋﻠﻴﺎً ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ» ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﻌﺎﺭ ﺗﺸﻴﻊ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻗﺮﺑﺖ ﻣﻄﻠﻘﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ، ﻭﻟﯽ ﺟﺰﻭ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻴﺴﺖ.
🔹آیت الله مکارم:
❓ﺁﻳﺎ ﮔﻔﺘﻦ «ﺍَﺷْﻬَﺪُ ﺍَﻥَّ ﻋَﻠﻴّﺎً ﻭَﻟِﯽُّ ﺍﻟﻠّﻪ» ﺩﺭ ﺍﺫﺍﻥ، ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﻭ ﺑﺪﻋﺖ ﺍﺳﺖ؟
✅ ﺑﺪﻋﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺟﺰﺋﻴّﺖ ﺍﺫﺍﻥ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻗﺼﺪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﺪﻋﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻗﺼﺪ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﻳﻨﺪ.
🔹 آیت الله سیستانی:
❓ﺍﮔﺮ ﺷﺨﺼﯽ ﺟﻤﻠﻪ، (ﺍﺷﻬﺪ ﺍﻥ ﻋﻠﯽ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺖ، ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺫﺍﻥ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﻴﺴﺖ؟
✅ﺍﮔﺮ ﻗﺼﺪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﻳﻊ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﻴﺖ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺍﺫﺍﻥ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ.
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→•eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
#حدیث_روز
🍃امیرالمومنین على عليهالسلام:
بابركت ترين غذا، غذايى است كه دست هاى بسيار در آن شريك باشند.🍃
📚 بحارالأنوار، ج۶۶، ص۳۴۹
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→•eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
#پاسخ_به_شبهات 🌱
❌شبهه
چرا باید مردم از یه نفر تقلید کنند، وقتی خودشون میتوانند به قرآن و احادیث مراجعه کنند؟
✅ پاسخ
شناخت معانی احادیث با توجه به گذشت هزار ساله از زمان صدور آن، شناخت احادیث صحیح از جعلی، کیفیت عمل در مواجهه با احادیث ظاهراً متعارض و احادیث واقعا متعارض و... نیاز به چندین سال مطالعه و تحصیل دارد.
طبیعی است همه مردم نمیتوانند زندگی را تعطیل و به مطالعه علوم حوزوی بپردازند، پس همانطور که در سایر مشاغل به متخصص آن مراجعه میشود، در این زمینه هم عقل حکم میکند که به کارشناس خبره آن مراجعه کنیم
#با_بصیرت_باش 💪
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→•eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان
ان شاءالله امشب ساعت ۲۳:۰۰
#هیئت_مجازی داریم
خوشحال میشیم همراهی کنید🌸✨
j๑ïท ➺°.•|http://eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
بِسمِ أَلْلّہِ أَلْرَّحْمَڹِ أَلْرَّحِيم
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...🌱
َّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلى ذلِکَ، اَللّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً * آنگاه صد مرتبه مى گویى: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ * سپس مى گویى: اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ * آنگاه به سجده مى روى و مى گویى: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَالشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى،اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ».
#زیارت_عاشورا✨ #هیئت_مجازی
j๑ïท ➺°.•|http://eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
فضیلت دعای کمیل:🌿💛
از دعاهاي بسيار معروف است، علاّمه مجلسي (رضي الله عنه) فرموده است: اين دعا از بهترين دعاهاست،و دعاي خضر پيمبر است. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) آن را به كميل كه از خواصّ اصحاب آن حضرت بودآموخت.و نيزفرموده -است: درشبهاي نيمه ي شعبان، و در هر شب جمعه خوانده مي شود، و براي كفايت از گزند دشمنان، و گشوده شدن درهاي روزي و آمرزش گناهان سودمند است. شيخ طوسي و سيّد بن طاووس آن را در كتابهاي دعاي خود آورده اند و من متن اين گنجينه ملكوتي را از <مصباح المتهجّد> روايت مي نمايم.
#هیئت_مجازی
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→•eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909
بسم الله الرحمن الرحیم🌱
«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، یا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اَهْلِ الاِْسْلامِ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ، عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَمِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِیآئِهِم، یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ، وَلَعَنَ اللهُ آلَ زِیاد وَآلَ مَرْوانَ، وَلَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَاَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى، لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَاَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمام مَنْصُور مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، یا اَبا عَبْدِاللهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَاِلى رَسُولِهِ، وَاِلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَاِلى فاطِمَةَ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَاِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَجَرى فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ، وَعلى اَشْیاعِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ، ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکُمْ وَالنّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَوَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیآئِکُمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَاللهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمام هُدىً ظاهِر ناطِق بِالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَاَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ، مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الاِْسْلامِ، وَفى جَمیعِ السَّمواتِ وَالاَْرْضِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ، وَابْنُ آکِلَةِ الاَْکبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ، اَللّـهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَالْعَذابَ، اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَفى مَوْقِفى هذا وَاَیّامِ حَیاتى، بِالْبَرآئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ اَلسَّلامُ * سپس صد مرتبه مى گویى: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَق
#منبرمجازی
آن ضرورتى كه از طرح انسان در هستى برمىخاست، #امامت را مطرح مىكند.
و همين ضرورت، عطش و نياز به امام را در تو شكل مىدهد؛ و اين عطشِ شكل گرفته و اين عشق مبدل، تو را به تهيه زمينههاى آن حكومت، در آن وسعت و با هدف بزرگِ بالاتر از آزادى و عدالت و رفاه و تكامل، وامىدارد.
اينجاست كه قلب مالك كه از عشق على سرشار شده، او را به جدايى از على كه از جانش بيشتر احساسش مىكند، دستور مىدهد.
مالك مىرود؛ ولى در اين جدايى با على جمع است و هماهنگ است.
خنك آنها كه در جدايىشان با هم بودند؛
بيچاره ما كه در جمعمان ناهماهنگيم.
سخنران:
استاد #علی_صفایی
تو مىآيى، ص ۹۰
j๑ïท ➺°.•|http://eitaa.com/joinchat/3476422671C332e5d0909