بچه های الهی قلبی محجوب؛
کسانیکه دائم درحال راز و نیاز و استغاثه
باخدا بودند، افراد بسیار کمحرف، کم غذا
و آرام و بیآزار، آن قدر که گویی مصداقِ
قلبی محجوب بودند...
➕ به #یادمان_شهدای_فکه( #والفجر_مقدماتی) بپیوندید👇
ایتا
🆔https://eitaa.com/shohada_fakkeh
روبیکا
🆔https://rubika.ir/shohada_fakkeh
اینستاگرام
🆔https://instagram.com/shohada_fakkeh
واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/J6sJLRLfDNR4LJJ16XzVA6
دید در معرض تهدید دل و دینش را
رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را ...
قبل از شهادتش به اطرافیانش میگفت:
« من تا شهید نشوم ، دست از جنگ
و انقلاب برنمیدارم...»
#شهید_محمدصادق_قدسی
#فرمانده_گردان_شهیدبهشتی
#لشکر۵_نصر_خراسان
#سالروز_شهادت
➕ به #یادمان_شهدای_فکه( #والفجر_مقدماتی) بپیوندید👇
ایتا
🆔https://eitaa.com/shohada_fakkeh
روبیکا
🆔https://rubika.ir/shohada_fakkeh
اینستاگرام
🆔https://instagram.com/shohada_fakkeh
واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/J6sJLRLfDNR4LJJ16XzVA6
خیلی دلش می خواست بره حوزه و درس طلبگی بخونه، آنقدر به طلبگی علاقه داشت که توی خونه صداش می کردیم آشیخ احمد.
ولی وقتی ثبت نام حوزه شروع شد، هیچ اقدامی نکرد.
فکر کردیم نظرش برگشته و دیگر به طلبه شدن علاقه ای ندارد.
وقتی پاپیچش شدیم گفت:
کار بابا تو مغازه زیاده،
برای اینکه پدرش دست تنها اذیت نشود قید طلبه شدن را زد.
#حاج_احمد_متوسلیان
➕ به #یادمان_شهدای_فکه( #والفجر_مقدماتی) بپیوندید👇
ایتا
🆔https://eitaa.com/shohada_fakkeh
روبیکا
🆔https://rubika.ir/shohada_fakkeh
اینستاگرام
🆔https://instagram.com/shohada_fakkeh
واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/J6sJLRLfDNR4LJJ16XzVA6
نان و هندوانه 🍉
قوت غالب رزمندگان خمینی
در گرمای خوزستان بود ...
#تیرماه۱۳۶۱
#جزیره_مینو
#زندگی_در_جنگ
➕ به #یادمان_شهدای_فکه( #والفجر_مقدماتی) بپیوندید👇
ایتا
🆔https://eitaa.com/shohada_fakkeh
روبیکا
🆔https://rubika.ir/shohada_fakkeh
اینستاگرام
🆔https://instagram.com/shohada_fakkeh
واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/J6sJLRLfDNR4LJJ16XzVA6
حجاب در گذر تاریخ.pdf
172.6K
❇️حجاب زن ایرانی در گذر تاریخ❇️
✍️ احمد ابراهیمی
حجاب و پوشش زنان در تاریخ ایران فراز و فرودهایی را به خود دیده است. در برخی از دورهها پوشش از سوی حکومتها مورد حمله قرار گرفته و در دورههایی نیز مورد حمایت بوده است. اما در تمامی دورهها، آنچه نمود دارد فرهنگ عفاف است که ریشههای خود را حفظ کرده و به نسل های دیگر انتقال یافته است.[1]
🔸پوشش زن ایرانی پیش از اسلام
با استناد به مدارک بهدستآمده از دوره هخامنشیان، مانند تندیسها، سکهها، نقوش فرش، پارچه و نقشبرجستههایی که تعدادی از آنها به خارج از ایران منتقل شدهاند، و یا نوشتههای برخی از تاریخنگاران، میتوان چنین برداشت کرد که پوشاک زنان ایرانی عبارت از لباسهای بلند تا قوزک پا و گاهی فراخ، پیراهنهای ساده تا پایین ساق پا به صورت ساده یا ریشهدار، و با آستینهای بلند یا کوتاه بوده است.[2]
لباسهای زنان ایرانی در دوره اشکانی عبارت از پیراهنی بلند تا به روی زمین، گشاد، پُرچین، آستیندار یا بدون آستین و یقهراست بوده است. همچنین پیراهنی دیگر داشتهاند که روی اولی میپوشیدند و قد آن نسبت به اولی کوتاه و ضمناً یقهباز بوده است. روی این دو پیراهن، چادری سر میکردهاند.[3]
با مقایسه چندین نقش سنگی آناهیتا و نقوش دیگر با هم، به نظر میرسد که بانوان ساسانی، پیراهن بلند بسیار پرچین و گشاد میپوشیدهاند و آن را با نواری در زیر سینهها، مانند بانوان اشکانی، جمع کرده، میبستند.
1 داستان حجاب در قرآن.pdf
1.16M
🔹داستان حجاب در قرآن
✍️دکتر سید محمدحسن جواهری
🔸درآمد
نگارنده در چند مقاله مسئله حجاب و آیات و شبهات مربوط به آن را به بحث گذاشته و از ابعاد مختلف، به طور اختصاصی یا در ضمن مباحث دیگر بررسی کردهام؛ که دریافت شالوده مباحث و جمعبندی همه آنها از طریق مطالعه مقالات یاد شده، برای بیشتر علاقهمندان دشوار بود؛ از این رو ناگزیر خلاصه بازنگری شده و جمعبندی مقالات را یکجا و با سیر منطقی و با زبانی به نسبت ساده به اضافه نقد برخی شبهات که اخیراً در رسانهها مطرح شده، تقدیم میکنم؛ امید که مرضی رضای خداوند باشد.
حجاب در زمان جاهلیت
زنان در زمان جاهلیتِ متصل به اسلام سه دسته بودند: یک. زنان اشراف و بزرگان و تجار و مانند آنها؛ این دسته از زنان کاملاً پوشیده و حتی نقابزده در جامعه حاضر میشدند و میتوان چنین پوششهایی را خاص آنان تلقّی کرد. ب. کنیزان که مطلقاً اجازه پوشیدن حجاب را، چه ابتدایی و چه کامل، نداشتند و در صورت پوشیدن حجاب مجازات میشدند. ج. طبقه سوم زنان آزاد معمولی بودند که حداکثر، شالی بر سر خود میانداختند اما معمولاً به نحوه پوشش زنان امرا و تجار و مانند آنها وارد نمیشدند.
البته زنان اهل کتاب نیز در جامعه جاهلی قبل از اسلام زندگی میکردند که معمولاً زیستگاه آنان از مشرکان جدا و پوشش کاملی داشتند و قابل شناخت بودند.
نکته دیگر این که مسئله عفاف عمومی در جامعه جاهلی آن روزگار به شدت مخدوش بود و رفتارهای شنیع و فحشاء رواج فراوان داشت.
🔻ادامه مطلب در فایل pdf
📚منبع: نشریه الکترونیکی شماره 10، پرونده داستان حجاب.
حجاب در وصیت نامه شهدا.pdf
2M
📚عنوان کتاب : حجاب
گزیده وصیتنامه شهدا
✍️ تهیه و تنظیم : مهدی دادجو
نشر شاهد
📖موضوع : اعتقادی
📄تعداد صفحات : 254 صفحه
#حجاب
1_1284167529.pdf
12.8M
🔰 فایل پیدیاف سه کتاب کاربردی؛
1⃣ ترگل ( بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای#حجاب)
✍ نویسنده: عماد داوری دولت آبادی
2⃣ شاخه نبات ( راهکارهای کنترل #شهوت و نگاه)
✍ نویسنده: عماد داوری دولت آبادی
3⃣ اینترنت پاک
(چگونه از فرزندانمان در برابر آسیب های فضای مجازی محافظت کنیم؟ راهکارهای محیطی، تربیتی و فنی)
✍ نویسنده: عماد داوری دولت آبادی
43513962505 (1).pdf
954K
✅#مقاله
💡عنوان: {مدل نظری آسیب شناسی تربیت عفاف و حجاب در ایران}
✍️نویسنده:
محمدرضا سالاری فرد، مهدی بیاتی، حسن سالاري پور
نشریه: تربیت اسلامی
چکیده
درونیسازی و ترویج ارزشهای اسلامی از جمله عفاف و حجاب نیازمند روندی مؤثر و تدریجی است که در ایران، آسیبهای جدی در این فرایند مشهود بوده است. این مقاله درصدد ارائه مدلی نظری برای بررسی آسیبهای روش تربیت عفاف در جامعه ایرانی است. پرسش اصلی این است که براساس چه مدل نظری میتوان آسیبهای تربیت عفاف در ایران را بررسی کرد؟ این مقاله با روش تحلیل محتوای متون دینی، آثار تربیت اسلامی و تحقیقات حوزه عفاف و حجاب و روش استقرایی به تدوین مدل و سپس با نظرسنجی از متخصصان علوم اسلامی، به سنجش اعتبار این مدل نظری پرداخته است. براساس نتایج تحقیق، متخصصان ضمن تأیید بررسی آسیبهای تربیت عفاف در پنج حوزه خانواده، محیطهای آموزشی، رسانهها، نهادهای حکومت و موقعیتهای مذهبی، تأثیر گویههای خانواده و محیطهای آموزشی، را بالاتر از سایر حوزهها ارزیابی کردند.
🔰میزمعارف
نقش و رسالت زن- جلد1_1395-8-9-11-20.pdf
1.07M
📚 نقش و رسالت زن - ج1
▫️عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی - اسلامی
✍ مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
آسیب_شناسی_حجاب_با_تأکید_بر_پاسخ_به شبهات.pdf
607.5K
|📄 #مقاله
|آسیب شناسی حجاب با تاکید بر پاسخ به شبهات و احکام مربوط به حجاب
|✍علیرضا لک زایی
|📖 37 صفحه
#حجاب #حجاب_اجرایی