eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
401 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
18.9هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷جوانان فهیم وغیور که جواب شعارنویسی رو اینطوری میدند👌 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
سیاست به کاهدان زدید! سعدالله زارعی واضح است که رجاله‌ها، رقاصه‌ها، جاسوس‌ها، زخم‌خوردگان از مردم، ضددین‌ها و در یک کلمه ضدانقلاب‌ها نمی‌توانند خدشه‌ای به حرکت این انقلاب و نظام اسلامی برآمده از آن وارد نمایند. به گزارش مشرق، سعدالله زارعی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: بحث «حجاب» در ایران نمی‌تواند دستمایه یک شورش موفق علیه نظام و ارزش‌های آن گردد و یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های دشمن در آشوب‌های اخیر، این بود که از حجاب شروع کرد و البته بحث حجاب در یک عنوان بزرگ‌تر یعنی «زنان» هم همین حکایت را دارد؛ یعنی ایجاد اغتشاش و تنش با موضوع زنان نیز در جمهوری اسلامی به سرانجام نمی‌رسد و خود به نقطه ضعف دشمن در طراحی توطئه تبدیل می‌شود. بر همین اساس در اغتشاش‌های اخیر سه اتفاق به موازات هم افتاده است؛ یک اتفاق این است که اگرچه عده معدودی از دختران در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال خارج از گود آشوب‌ها روسری را از سر برگرفتند، حجاب به شعار میدانی تبدیل نشد،. در این میان ۸۳ درصد بانوان در نظرسنجی گفته‌اند به حجاب اعتقاد دارند و بیش از ۷۰ درصد گفته‌اند حتی در میهمانی‌های خانوادگی روسری خود را حفظ می‌کنند. دومین موضوع گستردگی اغتشاشات بود که دشمن روی آن حساب کرد ولی آنچه عملاً اتفاق افتاد، بسیار کمتر از برنامه و انتظار دشمنان بود. بنابراین معلوم شد که بحث حجاب در جامعه ایران تحریک‌کننده نیست. اصولاً در ۴۳ سال گذشته حجاب در جامعه ایران یک چالش واقعی نبوده است، تا بی‌حجابی بتواند ماده تحریک باشد. سومین موضوع حضور بسیار ناچیز زنان در اغتشاشات بود. برابر آمارهای موجود از حدود یک دهم یک درصد جمعیت کشور که در فضای اغتشاش قرار گرفتند، فقط ۲۱ درصد آنان را خانم‌ها که عمدتاً در سنین بین ۱۵ تا ۲۲ سال بودند، تشکیل دادند. در واقع آنچه اتفاق افتاد، تجمعات محدود مردانه به نام زنان بود! در بررسی و ارزیابی این موضوع باید گفت دشمن در این اغتشاشات به کاهدان زده و نادان‌تر از همیشه ظاهر شده است، چرا که: ۱- حجاب در ایران یک ارزش دیرین اجتماعی و نشانه حجب و حیا و بزرگی زن ایرانی بوده است. اساساً حجاب، زن ایرانی را از زن رومی و غیر آن متمایز و ممتاز ساخته است. نگاهی به کتیبه‌ها و آثار مکتوب تاریخی ایران در هر قطعه سرزمینی که به نام «ایران تاریخی» ثبت شده است، از قرقیزستان تا سواحل مدیترانه، این تمایز معنادار و افتخارآمیز را نشان می‌دهد. در دویست سال گذشته غرب دقیقاً برای غلبه بر ایران اسلامی و ایران تاریخی به حجاب زن ایرانی به عنوان مهم‌ترین عنصر هویتی این جامعه حمله کرده و تحت عناوینی نظیر تجددخواهی تلاش کرده تا این گوهر پربها را از دست آنان بگیرد. جالب این است که براساس آنچه در آثار و میراث فرهنگی ما مشاهده می‌شود، حجاب در هیچ دوره زمانی، زن ایرانی را از عرصه جامعه به پستوها سوق نداده و حضور او را در جامعه لازم شمرده است. نقش زنان در حال فعالیت اجتماعی روی کتیبه‌ها نشان می‌دهد، حجاب و فعالیت اجتماعی هیچ‌گاه نقطه مقابل هم نبوده‌اند و دقیق‌تر این است که بگوییم کتیبه‌ها و کتب تاریخی می‌گویند اساساً حجاب یکی از مهم‌ترین کمک‌کننده‌ها به زنان ایرانی برای ایفای نقش اجتماعی بوده است. البته حجاب مانع می‌شود که یک زن از یک عنصر کنشگر و در حال ایجاد کار به عنصر منفعل و فرعی تبدیل گردد. چه در نظرسنجی مرداد ماه و چه در نظرسنجی مهر ماه یک دستگاه معتبر نظرسنجی، زنان ایران از داشتن حجاب حمایت کرده و آن را جزء ضروری فعالیت اجتماعی خود می‌دانند. در این نظرسنجی ۹۳ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند حجاب را مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل خود نمی‌دانند. در آن سوی قضیه هم عده‌ای تلاش کردند تا کم‌حجابی یا بی‌حجابی معدودی از خانم‌ها را یک «کنش سیاسی» معرفی و در نقطه مقابل نظام سیاسی قلمداد نمایند؛ در حالی که در میان خانم‌هایی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، فقط ۱۵ درصد گفته‌اند بی‌حجابی یک کنش سیاسی است. در این میان بیش از هفتاد درصد از این دسته از همین خانم‌ها هم گفته‌اند از ارزش‌های جامعه نظیر استقلال، تمامیت ارضی کشور، نظام سیاسی، رهبری، شهدا و احکام اسلام حمایت می‌کنند. ۲- یکی از موضوعات مطرح، نسبت زنان با نظام سیاسی و ذهنیت آنان از فعالیت آزادانه اجتماعی در جامعه ایران است. برابر آمار، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، در حالی که رژیم شاه برای تباه کردن بانوان، شعار آزادی و حقوق زن را سر می‌داد و در عرصه رسانه و هنر هم مدعی آزادی زن بود، تنها ۳۵/۵ درصد از زنان جامعه ایران سواد خواندن و نوشتن داشتند و امید به زندگی در میان آنان، ۵۷ سال بود و یک سوم زنان به واسطه بیماری ناشی از فقر و فقدان بهداشت، قبل از پنجاه سالگی جان می‌دادند. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 شوک جدید؟! 🔹موساد و سیا هنوز ناامید نشده اند. حداقل فایده استمرار بی ثباتی سیاسی در ایران آن است که توان جمهوری اسلامی را در پروژه های گوناگون سیاست و روابط خارجی تقلیل خواهد داد. 🔹 به عنوان نمونه واقعی، از منظر آمریکایی ها تداوم ناآرامی‌ها سبب می شود ایران در مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای "تصمیم دشوار" را بگیرد و از یکی دو خواسته مهم باقی‌مانده خود کوتاه بیاید. رمز و راز پیام چند روز پیش آمریکایی‌ها به ایران در خصوص شتاب بخشیدن به مذاکرات هسته ای در شرایط کنونی که در نگاه اول قدری دور از انتظار به نظر می رسید، دقیقا در همین نکته نهفته است. 🔹این را گفتم که بگویم سیا و موساد و سیستم امنیتی سعودی‌ها مترصد آن هستند تا در شرایطی که برنامه های آشوب آن ها در ایران به بن بست رسیده است، شوکی سنگین‌ به افکار عمومی داخلی وارد سازند. دقیقا نمی دانم چه موضوعی را در دستور کار قرار داده اند. اما ساده ترین راه کشته سازی و ریختن خون فردی است که می تواند افکار عمومی جامعه را درگیر خود سازد. 🔹خبر طراحی برای کشتن یکی از چهره های ورزشی ایرانی در خارج از کشور توسط عوامل موساد و سیا تحقیقا به اثبات رسیده است. 🔹جای هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که عقلا وقوع چنین رخدادهایی کمترین سودی برای جمهوری اسلامی ندارد که امپراطوری دروغ بخواهد آن را به جمهوری اسلامی نسبت دهد. 🔹حتی اگر اسناد قطعی از نحوه درگذشت نیکا شاکرمی و اسرا پناهی وجود نداشت-که دارد- کسی که ذره ای عقلِ محاسبه گر خود را بکار بندد می داند که کشتن این دو دختر توسط ایران - که امپراطوری دروغ این خط عملیات روانی را در پیش گرفتند و متاسفانه به باور برخی نیز نشست- هیچ منفعتی برای جمهوری اسلامی ندارد. 🔹حرف آخر آن است که باید مراقبت کرد؛ مراقبت کرد که هیچ یک از هموطنان ما قربانی شوک سیا و موساد نشود. تجربه نشان داده دشمن با این کارها طرفی نمی بندد و از آن سو به آگاهی مردم و انسجام ملی می افزاید؛ حرف اصلی اما در اینجا حفاظت از جانِ عزیز همه مردم ایران است.   📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی افغانستان را بیست سال اشغال کردیم، در عراق میلیون ها نفر را کشتیم یا لیبی و سوریه را نابود کردیم قوانین بین‌المللی کجا بود؟ ♦️«جیمی دور» مجری محبوب رادیویی در آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر این کشور گفت: ♦️آمریکا می خواهد کنترل دنیا را در دست داشته باشد، اینکه می‌گویند قوانین مبتنی بر دستورات بین المللی یعنی آنچه ما می‌گوییم که ما هم پیرو هیچ قانونی نیستیم. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴وزارت خارجه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا را تحریم کرد ♦️وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا بیانیه‌ای منتشر کرد. نهادهای زیر تحت تحریم قرار می‌گیرند: - گروه به اصطلاح "دوستان ایران آزاد" (Friends of Free Iran) و اعضای آن در پارلمان اروپا؛ - کمیته بین‌المللی جستجوی عدالت (The International Committee in Search of Justice, ISJ) و اعضا؛ - سازمان Stop the Bomb؛ - شبکه دویچه وله فارسی آلمان (Deutsche Welle Persian)؛ - شبکه ار اف ای فارسی فرانسه (RFI Persian)؛ - لیگ بین‌المللی ضد نژادپرستی و یهود ستیزی فرانسه (LICRA)؛ - شرکت کارل کولب (Karl Kolb Co.) آلمان، تحویل دهنده سلاح شیمیایی به رژیم صدام حسین؛ - شرکت راین بایرن فاهرزگبائو (Rhein Bayern Fahrzeugbau Co.) آلمان، تحویل دهنده گازهای شیمیایی به رژیم صدام حسین. اشخاص زیر تحت تحریم قرار می گیرند: - آلخو ویدال کوادراس (Aljo Vidal Quadras)، رئیس کمیته بین‌المللی جستجوی عدالت؛ - خاویر زارزالخوس (Javier Zarazlejos)، رئیس مشترک گروه به اصطلاح دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا؛ - میلان آزور (Milan Azver)، رئیس مشترک گروه به اصطلاح دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا؛ - شارلیه وایمرز (Charlier Weimers)، نماینده پارلمان اروپا؛ - یان زهرادیل (Jan Zahradil)، نماینده پارلمان اروپا؛ - هلموت گئوکینگ (Helmot Geuking) نماینده پارلمان اروپا؛ - هرمان ترتچ (Hermann Tertsch) نماینده پارلمان اروپا؛ - مایر حبیب (Meyer Habib)، نماینده مجلس ملی فرانسه؛ - مارتین والتون (Matine Valleton)، شهردار ویلپنت فرانسه؛ - ژان فرانسوا لگارت (Jean Francois Legaret)، شهردار سابق منطقه یک پاریس؛ - یوهاند بویی (Johanned Boie)، مدیر مسئول روزنامه بیلد آلمان؛ - الکساندرا وورزباخ (Alexandra Wurzbach)، مدیر مسئول روزنامه بیلد آلمان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم 🔹من به صراحت می‌گویم ملی‌گراها اگر بودند، به راحتی در مشکلات و سختی ها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز می‌کردند؛ و برای اینکه خود را از فشارهای روزمره سیاسی برهانند، همه کاسه‌های صبر و مقاومت را یکجا می‌شکستند و به همه میثاقها و تعهدات ملی و میهنی ادعایی خود پشت پا می‌زدند. کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند! 🔹البته ما مطمئنیم که در همین شرایط نیز آنها که با روحانیت اصیل کینه دیرینه دارند و عقده‌ها و حسادتهای خود را نمی‌توانند پنهان سازند آنان را به باد ناسزا گیرند. ولی در هر حال آن چیزی که در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر کفر و شرک است. که اگر بندبند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای‌دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. 📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۹۸ منبع: وبسایت روح الله (ره) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«شائول ینای» تحلیلگر اسرائیلی مسائل حوزه خلیج فارس در شبکه صهیونیستی "i24": 🔹بمب هسته‌ای مسأله اصلی نیست، حقیقت چیز دیگری است و آن اینست که اسرائیل از ایران می ترسد! 🔹ایرانی‌ها حقیقت را می‌گویند، آن‌ها به دنبال نیستند؛ نتانیاهو سال 1996 گفته بود ایران دو سال دیگر به بمب هسته‌ای خواهد رسید و اکنون سال 2022 هستیم و ایران بمب هسته‌ای ندارد! نه به این دلیل که کسی توان منع آنها را داشته باشد بلکه خودشان چنین چیزی را نخواسته‌اند. ✍بمب هسته ای بهانه ای است برای یک با ایران مقتدر تا انقلاب اسلامی را از بر جهان که مستکبرین را از ساقط میکند برکنار نمایند اما غافل از آنکه اگر علم در ثریا هم باشد ایرانیان به آن دست خواهند یافت. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 التماس نظامی اسرائیلی به جوانان الخلیل: بس کنید، خسته شدیم 🔹انتشار فایلی ویدئویی از التماس یک نظامی رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی در منطقه «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است. 🔹در این فایل ویدئویی این نظامی رژیم اسرائیل از جوانان فلسطینی می‌خواهد که مقاومت نکنند و می‌گوید: خسته شدیم بس کنید! بروید ...بروید ...من خسته‌ام! ✍اگه لاپید برای مقابله با فلسطینیان به این تن لش ها دل بسته سخت در اشتباه!! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات رهبر انقلاب درباره هدف دشمن از ورود در مسئله‌ زن در جامعه اسلامی ✅ ‌ ‌ ‌📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دشمن شناسی - سیاست مبارزه با دشمن (بخش اول) 🔸در مورد معیار کلی برخاسته از متون دینی ما این است که کسی و یا مجموعه ای که سد راه تکامل انسان بسوی قلل رفیع «شدن» و موجب دوری از خدا و خسران در زندگی گردد، محسوب می شود. طبق آیات و روایات انسان دو گونه دشمن دارد: ۱) یا دشمن نزدیک؛ ۲) یا دشمن دور عبارتند از شیطان های جن و انس. 💠دشمن‌ درونی 🔹نزدیکترین دشمن به آدمی اوست که به فرمایش امیرالمومنین امام علی (ع): «اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک؛ دشمن‌ترین‌ دشمنان توست که در کنار توست». این روایت از پیامبر (ص)نیز نقل شده است. [۱] این که آدمی را دائما به بدی دعوت می کند و دشمن نزدیک اوست. اما هوای نفس و نفس اماره، چیزی خارج از وجود انسان و موجودی مستقل همانند شیطان نمی باشد، بلکه مرحله ای و بخشی از وجود خود انسان است. در حقیقت نفس اماره که به زشتی ها و گناهان و پستی ها امر می کند و هوای نفس با فرمان و خواست و اراده او شکل می گیرد، مرتبه پایین و پست و تربیت نیافته از نفس و حقیقت انسان است. 🔹اگر گفته می شود، خود را تقویت کن و پرورش بده، مراد مرتبه انسانی نفس است و اگر گفته می شود او را سرکوب و مغلوب و کنترل کن، مراد مرتبه پایین حیوانی او است. بین این دو «خود» یا دو مرتبه وجودی نفس، کشمکش دائم وجود دارد. اگر خود انسانی و ملکوتی در این مبارزه چیره گردد، ارزش های انسانی زنده می شود و انسان را به مقام شامخ قرب الی الله صعود می دهد، و اگر خود حیوانی غالب گردد، چراغ عقل انسان را خاموش می سازد و او را در وادی ضلالت و گمراهی ساقط می گرداند. ... پی نوشت؛ [۱] نهج الفصاحه، ص ۶۶، ح ۳۳۸ منبع: وبسایت پرسمان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️ ☄ ⭕️دشمن شناسی - سیاست مبارزه با دشمن (بخش دوم) 🔶در مورد معیار کلی برخاسته از متون دینی ما اینست که کسی و یا مجموعه ای که سد راه تکامل انسان بسوی قلل رفیع «شدن» و موجب دوری از خدا و خسران در زندگی گردد، دشمن انسان محسوب می شود. 💠 : 🔷الف) شیاطینِ جن: اما دشمن بیرونی و دور، است. شیطان موجودی حقیقی است که با وسوسه و دگرگون ساختن واقعیت امور و زینت بخشیدن به زشتی ها و گناهان و ناگوار جلوه دادن نیکی ها و طاعات، سعی در اغوا و انحراف انسان دارد. در واقع حوزه اصلی فعالیت شیطان در حالات روانی انسان و جنبه تخیل و توهم او است، که حقایق را وارونه و بر خلاف واقعیت آنها جلوه می دهد و انسان را به خیال و توهم در مورد واقعیات وادار می سازد. 🔷از منظر قرآن کریم تنها وسوسه می کند و در قوه خیال و وهم انسان تصرف می کند و حقایق را دگرگون می سازد. «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُرِیَ عَنْهُما»[اعراف،۲۰] و «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطانُ قالَ یا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ»[طه،۱۲۰]. زشتی ها را زیبا جلوه می دهد و اعمال ناپسند را زینت و آرایش کرده و آن را پسندیده و درست در اذهان ظهور می دهد: «وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»[انعام،۴۳] و «وَ إِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النّاسِ»[انفال،۴۸]. 🔷بت پرستی ها و تکبرها و ایستادن در برابر حق و حقیقت، نمونه هایی از اعمال نفوذ و تصرف در وهم و خیال انسان است که بخشی از حوزه فعالیتهای روانی انسان هستند. منبع: وبسایت پرسمان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ 🔹 ⭕️پیشینه - جنگ نرم در قرآن - مقابله با جنگ نرم () 🔶هم در قرآن کریم و هم در تاریخ اسلام ما موارد بسیاری داریم که در آن با استفاده از برای پیشبرد اهداف استفاده شده، و این هم از ناحیه خداوند و مومنان، و هم از ناحیه مشرکان و کافران و شیاطین مورد استفاده قرارگرفته است. یکی از شیوه های جنگی، است. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از بر فکر و اندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته میشود. با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، چه در قرآن کریم و چه در تاریخ اسلام به وفور دیده می شود. 💠جنگ نرم و حدود و مرزهای آن 🔷آموزه های قرآنی به در و مقابله با دشمن، توجه داشته است. آیات بسیاری به این مسئله از دو زاویه دید مختلف نگریسته است، به این معنا که اگر دشمن برخی از ساز و کارهای را در جنگ نرم به کار میگیرد، نیز در با دشمن می بایست از همه امکانات بهره گیرد و در جنگ نرم، به حکم مقابله به مثل «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقواالله و اعلموا ان الله مع المتقین»[بقره،۱۹۴] عمل نماید. البته در این آیه و آیات دیگر بر این مهم توجه و تاکید شده است که مومنان به حکم تقوای الهی، از هرگونه رفتارهای ضد اخلاقی و عقلانی که هنجارها و ارزش های اساسی بشریت را تضعیف می کند و یا از میان برمی دارد باید پرهیز کنند. 🔷بنابراین خطوط قرمزها و محدودیت هایی را برای این مقابله به مثل در همه حوزه ها از جمله معین کرده است که مومنان نمی توانند از آن مرزها گذر کنند و همانند دشمنان خدا و دین، عمل نمایند؛ به عنوان نمونه قتل و غارت بی گناهان و زنان و کودکان در فرهنگ ضدبشری دشمنان اسلام صورت میگیرد، ولی مومنان مجاز نیستند اینگونه رفتار کنند. در نیز به شیوه های زشت و ناپاکی رو می آورند که حریمهای انسانی و نیز قداست و کرامت بشری را میشکند و به تهمت و افتراهای ناموسی و همانند آن رو می آورند، در حالی که مومنان براساس آموزه های اسلامی و محوریت تقوای عقلانی و عقلایی و شرعی نمیتواند در جنگ نرم از آن ها بهره گیرند. 💠برخی از از سوی خدا و مومنین از این قرارند: 1⃣قرآن و برای جنگ نرم و سخت: حفاظت از منافع مادی و معنوی فرد و اجتماع در آموزه های دستوری قرآن مورد توجه بوده و بر آن تاکید شده است. از آن میان میتوان به آموزه های دستوری قرآن به جنگهای روانی و از هرگونه تحرکات مخرب و ایجاد تنش در جامعه اشاره کرد. بسیاری از آیات قرآن که به شکل انذار وارد شده است نوعی جنگ روانی را مدنظر دارد. در آیه ۶ سوره انفال، قرآن به مسئله جنگ روانی اشاره داشته و میفرماید: «ترهبون به عدوالله و عدوکم»؛ تا خدا و خودتان را . 🔹در حقیقت قرآن را که به دو شکل شمار کمی نظامیان آموزش دیده و آماده و تهیه تجهیزات نظامی پیشرفته صورت میگیرد، به عنوان عوامل موثر در مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد و به نقش آن اشاره می کند. روشن است که آمادگی در همه جهات میتواند دشمنان را از تجاوز به مرزهای جغرافیایی و معنوی مسلمانان باز دارد. در آیات قرآن با تاکید بر جنگ روانی این مسئله نمایانده میشود که انسانها به طور طبیعی گرایش به روحیه تجاوزگری دارند و برای خاموش کردن و از میان بردن بسترهای مناسب آن باید همه امکانات پیشرفته و سلاح های بازدارنده فراهم آید. 🔹 از تهیه نفرات و تجهیزات آن است که به دشمن داده شود که هرگونه جنگ و دامن زدن به آن نه تنها برای او منافع اقتصادی و یا معنوی نخواهد داشت بلکه منافع مهم تری از دست خواهد داد. در حقیقت بیان میکند که نه برای تهاجم و تجاوز، بلکه برای از منافع امت است، به گونه ای که رویارو نشدن دشمنان با چنین مسلمانان آماده ای به نفع دشمنان خواهد بود. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ 🔹 ⭕️پیشینه - جنگ نرم در قرآن - مقابله با جنگ نرم () 💠برخی از از سوی خدا و مومنین از این قرارند: 2⃣ابعاد و : یکی از مهم ترین ابزارهای بازدارنده از هرگونه تجاوز دشمنان، است که با کمترین هزینه، بیشترین بهره و منافع به دست می آید. در همه مواردی که با دشمنان مشرک و منافق و کافر سخن میگوید از بهره می برد. در آخر این آیات ما با کلمات تند و انذار و هشدارهای سختی مواجه میشویم که را خرد میکند. خداوند پس از بیان هر مطلبی که درباره دشمنان اسلام است، آنان را به عذاب سخت، بدبختی، بدفرجامی و آتش دوزخ و مانند آن مژده میدهد و بیان میکند که رفتار دشمنان نه تنها برای آنان نفعی نخواهد داشت، بلکه موجبات بدبختی آنان را فراهم می آورد. تخطئه و آنان، از این است. 3⃣اصل و : برای رسیدن به این هدف، قرآن به مسلمانان شیوه های دیگری می آموزد تا به کمک آن جنگ روانی را تشدید کنند و با متزلزل کردن روحیه دشمن، هرگونه تحرک تنش آفرین و خشونت باری را از آنان سلب نماید. از آن میان می توان به ساخت هرگونه جنگی و غیرجنگی که و بازدارندگی را دارند، اشاره کرد. در آیات قرآن به ویژه در آیه ۶ سوره انفال به اصول کلی توجه شده و تنها برای بیان نمونه عصری، از برخی از مصادیق نام برده شده است. که قرآن به صورت آموزه ای دستوری به مسلمانان آموزش میدهد، و نیرو است. توان شامل هرگونه ابزار و آلات بازدارنده و یا هجومی و یا دفاعی است. از این رو تنها به سلاح اشاره نشده است. تهیه هر چیزی که قدرت امت و دولت اسلامی را افزایش می دهد امری لازم و ضروری است و با توجه به شرایط مکانی و زمانی تغییر میکند. 🔹ممکن است چیزی در زمانی ابزار جنگی مناسبی باشد، ولی در عصر دیگری نه تنها مفید نباشد، بلکه زیانبار به قدرت اسلام و مومنان باشد. در زمانه ما به عنوان یکی مطرح هستند، بنابراین بر امت است که از این توان نیز برخوردار گردند. چنان که فراهم آوری نفرات و نیروی انسانی زبده و کارآمد امری است که هرگز نباید آن را دست کم گرفت. در زمانی نیروی زبده کسی است که سوار بر اسب، تیراندازی میکند و در زمانی دیگر کسی است که در پس شبکه جهانی و یا حوزه خبری و به می پردازد. فراهم آوری و آموزش نیروی زبده به معنای آن است که ها (توان و نیرو) از آمادگی لازم و بازدارنده برخوردار باشیم. در همه این ابزارها و نیروها آن چه مهم و اساسی است و ایجاد است. (نگاه کنید: مجمع البیان، ج ۳ ص ۲۱۱ و نیز جامع البیان مجلد ۴ جلد ۴ ص ۷۲۲) 🔹آگاهی از نقاط ضعف و قوت دشمن یا امور دفاعی، جزیی از این آمادگی است که مفسران در بیان این آیه آورده اند. آیات دیگری از قرآن بر این جنبه از تاکید دارند که از آن میان می توان به آیه ۴۹ سوره نساء اشاره کرد؛ زیرا از لوازم مصونیت یافتن از دشمن، شناخت دقیق موقعیت جغرافیایی و توان و قوت و قدرت دشمن است. چنانکه شناخت نقاط ضعف و اختلاف فکری و یا روشی نیز از ابزارهای مهم است که در ایجاد قوه بازدارندگی نقش مهمی را ایفا می کند. در حوزه های موثر و کاربردی، از دیگر است. افزون بر اینکه در این رزمایشها، نیروهای نظامی با توان و امکانات خود به صورت علمی آشنا میشوند و مهارت آنان افزایش می یابد، تاثیر مهمی در نیز به جا میگذارد. و توان نظامی به معنای و هراس در دل دشمن است، تا فکر تجاوز را به ذهن خود راه ندهد. برخی از مفسران در بیان شدت عملی که در آیه ۳۲۱ سوره توبه آمده است گفته اند: مراد از آن ضرورت نمایش قدرت و روحیه جنگاوری سپاهیان اسلام است.[تفسیر نمونه ج ۸ ص ۷۹۱] منبع: وبسایت پرسمان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
37.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لرزه بر باکو پس از عبور از ارس / تلویزیون باکو : اقدامات روسیه هم در احیا مرزهای تاریخی جنایت است تلویزیون باکو پس از مشاهده عبور ایران از ارس برنامه هایی را پخش کرده و در آن برای اولین بار به طور رسمی در خصوص تلاش روس ها برای احیا بخش هایی از مرزهای تاریخی خود در اوکراین اعلام موضع کرده است. برخی این ماجرا را به تلاش برای پیوستن به ناتو ربط داده اما بسیاری بر این باور اند که باکو از بابت اینکه دیگرانی بخواهند مرزهای تاریخی خود را احیا کنند وحشت زده شده و در تلاش است تا اعلام موضع صریح از خود نشان دهد... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 1007.mp3
11.47M
چرا محکومند به اینکه بی‌رحمانه برای نابودی ایران تلاش کنند؟ / گزارشی که هر ایرانی یکبار باید بخواند... / همزمان با ناآرامی‌های ایران، بحث بر سر داغ شده است / خبر دیگری هم از رونمایی از یک تلسکوپ در کلاس جهانی، به شدت مورد توجه قرار گرفته است / اما دشمنی با چنین کشوری با این سطح از توان در و پیشرفت در حوزه‌های مختلف برای چیست؟ / آیا غرب جدا از تولید علم در ایران و بومی شدن دانش در جایی به غیر از سرزمین‌های غربی میترسد؟ / این شبنامه را با دقت ببینید ... / قسمت ۱۰۰۷ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش اول) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند. 🔷افراد خانواده می توانند با از رسانه ها، آگاهی های خود را افزايش دهند، پیرامون مسائلی که شاید در فضای حقیقی یا غیر رسانه ای قابل تجربه نباشند، تجربه کنند و نیازی به پرداخت هزینه در قبال تجربه کردن نيز نداشته باشند. به عنوان مثال سفر به اعماق دریاها و اقیانوس ها برای همه افراد ممکن نیست اما از طریق این تجربه ممکن می شود. 🔷همچنین خانواده ها با استفاده درست از رسانه ها می توانند مهارت های خود در زندگی را افزايش دهند. به عنوان مثال حضور در اینترنت و استفاده از مطالب قرار داده شده در این شبکه، می تواند باعث افزایش اطلاعات، آگاهی ها و مهارت های شما در زندگی اجتماعی و خانوادگی تان شود. اما از طرف دیگر استفاده نادرست از رسانه ها نه تنها كمكي به ارتقاء سطح فکری، فرهنگی و مهارتی خانواده ها نمیكند، بلکه باعث به وجود آمدن معضلات و مشکلات عدیده ای میشود که شاید خیلی از آنها قابل جبران نباشد. 🔷در اطراف خود با افراد و خانواده هایی برخورد می کنیم که از افت تحصیلی کودک خود ابراز نارضایتی میکنند، یا خانواده هایی را می بینیم که مدت زمان بسیاری را صرف استفاده افراطی از رسانه ها می کنند، اما مدت زمان کوتاهی را به برقراری ارتباط با خانواده خود اختصاص می دهند و کمتر با اهل خانه خود هم کلام می شوند. این اختلاف و تفاوت در استفاده صحیح و استفاده نادرست از رسانه ها، ضرورت یادگیری فن و مهارت استفاده بهینه از رسانه ها یا رابسیار ضروری و حیاتی می کند. 🔷در رابطه با تعاریف بسیاری مطرح شده؛ به عنوان مثال آمیزه‌ای از تكنیك های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و كسب بینش و درك برای تشخیص رسانه‌ها از یكدیگر است. یا قدرت درك نحوه كاركرد رسانه‌ها و معنی سازی در آنهاست؛ و نیز را می‌توان دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط، در شكل های گوناگون رسانه‌ای و مصرف انتقادی محتوا دانست. 🔷در دنیای امروز یکی از اجزای اساسی جوامع بشری هستند، لذا شامل تحقیق، تحلیل، آموزش و آگاهی از (رادیو، تلویزیون، فیلم، موسیقی، روزنامه، مجله، کتاب و اینترنت) بر روی افراد و جوامع می باشد. در این میان تلویزیون گوی سبقت را از رسانه های دیگر ربوده، بطوریکه اکثر مردم ترجیح ميدهند که تماشا کنند تا اینکه مطالعه کنند. نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش دوم) 🔶 شامل تحقیق، تحلیل، آموزش و آگاهی از بر روی افراد و جوامع می باشد. در این میان تلویزیون گوی سبقت را از رسانه های دیگر ربوده، بطوریکه اکثر مردم ترجیح ميدهند که تماشا کنند تا اینکه مطالعه کنند. 🔷یکی از عواقب این تحول اجتماعی و آموزشی، کمتر شدن تمایل دانش آموزان به و کتاب بود. در شرایط اشباع رسانه‌ای و در فضای موجود، افراد در معرض حجم بالایی ازاطلاعاتی هستند كه به هیچ وجه به برخی از آنها نیازی ندارند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از نوجوانان مارك ها و علائم تجاری جهان را به خوبی می‌شناسند، اما این اطلاعات در هیچ زمینه‌ای به كار آنها نمی‌آید؛ نه قدرت خرید دارند و نه قدرت مصرف، ولی چون در معرض آگهی های پیاپی قرار دارند، در این زمینه اطلاعات دارند. 🔷پس باید از پیام ها و اطلاعات اطرافمان براساس نیازهایمان استفاده كنیم تا دچار سردرگمی نشویم. این امكان را هم در اختیار می‌گذارد. از دو ديدگاه متهم به ايجاد چالشهاي نوين در زندگي هستند. رسانه ها از يک سو رقيب فعاليتهاي آموزشي در امر آموزش هستند و از سوي ديگر زمينه ساز اغلب چالشهاي نوين به حساب مي آيند. 🔷كودك، تكامل نيافته و تعليم پذير متولد مي‌شود. او نياز به جامعه بشري دارد تا آنچنان ساخته شود كه بتواند به مقتضيات زندگي پاسخ دهد، ولي جامعه نيز براي بقاي خود به كودكان احتياج دارد. اركان شخصيت كودك زماني پايه‌گذاري خواهد شد كه او ناخواسته روح و فضاي جامعه‌اي را كه به آن تعلق دارد در خود جذب كند. در اين صورت رفتار او در حد وسيعي با شرايطي كه در محيط وجود دارد، انطباق پيدا مي‌كند. در هر عصري تعليم و تربيت وابسته به انسانهايي است كه مسئوليت آن را بر عهده دارند و نيز تابع كيفيت فرهنگي است كه در چارچوب آن، اين فعاليت صورت مي‌گيرد. 🔷توانائيها و ضعف هاي جوانان بازتابي است از توانائيها‌ و ضعفهاي بزرگسالان، زيرا نسل جوان از سالهاي اول زندگي خانوادگي گرفته تا دوران مدرسه ابتدايي و متوسطه و بالاخره آموزش حرفه‌اي راهي كه از طرف نسلهاي گذشته ترسيم شده است، در پيش مي‌گيرند. حال اگر چنانچه در پايان اين راه زنان و مردان جوان به قولي كه در دوران بچگي داده بودند، عمل نكنند و به آنچه قرار بود برسند، نائل نشوند و اگر چنانچه روح آنها خالي و بي محتوا باشد، نتيجه تماس آنها با انسانهايي است كه هيچ نوع مفهوم و هدف عميقي براي زندگي خود ندارند و شكل ثابتي براي شخصيت خود به دست نياورده‌اند. نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش سوم) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند. 💠اهمیت آموزش رسانه ای به کودکان و نوجوانان 🔷درجه در جوامع و تاثيرات آنها به حدي است که را به امري اجتناب ناپذير تبديل کرده است. بايد تاکيد کرد که و ، که رسانه در جامعه پذير کردن آنها نقش به سزايی دارد، از نظر نحوه استفاده از رسانه و اکتساب آن، با والدين خود تفاوت کامل دارند. آنان بين «جهان» و «جهان رسانه اي» فرق نميگذارند و در به کارگيری رسانه بسيار راحت تر از والدين خود عمل ميکنند. 🔷هدف اصلي آموزش رسانه، هشيار کردن و اختيار بخشي در مواجهه با رسانه و برنامه ها و محتواي آن است. به افراد مي آموزد پيام را تفسير و توليد کنند، را انتخاب کنند و نقش بيشتری در تاثيرپذيری از آنها به عهده گيرند. 🔷بطور کلی عبارتند از: ۱- ارتقاي آگاهي نسبت به رژيم مصرف رسانه اي و يا به عبارت بهتر، تعيين ميزان و نحوه مصرف غذاي رسانه اي از منابع رسانه اي گوناگون؛ ۲- آموزش مهارت هاي مطالعه يا تماشاي انتقادي؛ ۳- تجزيه و تحليل اجتماعي، سياسي و اقتصادی رسانه ها که در نگاه اول قابل مشاهده نيست. 🔷 می‌تواند چهار نقش را در زندگی كودكان و نوجوانان بازی كند. 🔸اولين نقش آن، كار وقت كشی است؛ اين عمل پاداشي آرامش‌بخش و يا جذاب است كه باعث ميشود بخشی از زمان لازم براي تكاليف مدرسه، كارهاي خانه و يا بازي در خارج از خانه را به خود معطوف كند. 🔸دومين نقش تلويزيون تلقی آن همچون رويدادي اجتماعي (يا غير اجتماعي) است. يعني فرصتي است براي بودن در كنار والدين و يا بلعکس فرار از خواهران و برادران لجوج. 🔸سومين نقش آن كار پردازش اطلاعات است. 🔸نقش چهارم و نهايي آن تجزيه فراهم سازي اطلاعات است، يعني اين وسيله منبعي است براي شناخت و يا پيش‌داوري و معلمي است براي آموختن اينكه چه بخريم، چگونه بازي كنيم، مبارزه كنيم و يا عشق بورزيم نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش چهارم) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند. 🔴به منظور آگاهی بيشتر نسبت به تاثيراتی که برای کودکان و نوجوانان به ارمغان میآورند، بهتر آنست تا مروری بر نقشها و کارکردهايی که بر آنها مترتب است، داشته باشيم. 💠الف)تفريح و سرگرمی: بطور معمول با زمان فراغت انسانها برخورد مينمايد. از اين رو در مواردی چند، بايد موجبات جدایی موقت از واقعيت، فراموشی لحظات دشوار زندگی، تمدد اعصاب و سرگرمي انسانها را فراهم سازد. بسياری از مردمان بر اين باورند كه وسيله تفريحی بی‌ضرری است، اگر چه شايد خود بيننده آگاه نباشد كه هنگام تماشای تلويزيون است. 🔷نقش سرگرم كننده و تفريحی بيش از پيش، مورد توجه گردانندگان وسايل ارتباطات جمعی غربی است كه با وجود همه جذابيتهای ظاهری آن، با غيرسياسی كردن جوامع و بی اعتنا ساختن مردم به امور عمومی، بيشترين آثار منفی را پديد می‌آورد. از نظر دانشمندان غربي، تلويزيونهای آمريكا وظيفه خود را به طور تمام و كمال در اين خلاصه كرده است كه تنها به توليد برنامه‌های سرگرم كننده بپردازد. 💠ب)جامعه پذيری: همنوايی فرد است با هنجارهای گروهی، و هر يك از اعضای جديد گروه، به حكم جامعه‌پذيری، خود را موافق مقتضيات گروه در می‌آورد، و دانسته و يا نادانسته راه و رسم زندگی گروهي را می‌پذيرد. اين جريان از طريق كنش متقابل اجتماعي صورت می‌پذيرد و مردم به وسيله آن، شخصيت خود را به دست آورده و شيوه زندگی جامعه خود را می‌آموزند. 🔷 پذيری، فرد را به آموختن هنجارها، ارزشها، زبانها، مهارتها، عقايد و الگوهای فكر و عمل كه همگی براي زندگی اجتماعی ضروری می‌باشد، قادر ميسازد. به بركت اجتماعی شدن، هنجارهای اجتماعی درونی می‌شوند، جذب می‌شوند و باشخصيت روانی، يكی شده و جزئی از آن می‌شوند كه توسط از طريق منابع گوناگون صورت می‌گيرد. نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش پنجم) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند. 🔷با افزايش هرچه بيشتر تفكيك حوزه خانه از محل كار و رسمی شدن آموزش، نظارت اولياء بر جوانان محدودتر شده و اين جای خالی اولياء را هرچه بيشتر پر كرده و ارزشمندتر ميشود. گرچه شايد بيننده خود آگاه نباشد، اما اطلاعات و دانشها به درون ضمير ناخودآگاه او جاری شده، بی آنكه خود بداند، اين ارزشهای تلقينی در آنها ديده ميشود. 🔷اين دانشها كه به صورت تصاوير و به حالت متمركز توليد ميشوند، به وسيله به داخل ذهن، تزريق شده و به همسان كردن رفتار، كه مورد نياز نظام توليد صنعتی است، كمك ميکند. در همان حال ، گرايشهای جوانان به موقعيت های شغلی، سياسی، عشق و زندگی خانوادگی را شكل ميدهد و از اين راه ميتواند بر خود نقش داشته باشد. 🔷در جريان جامعه پذيری افراد توسط ، هنجارهای گروهی زير به افراد آموخته ميشود: ۱- «آداب اجتماعی»: شامل غذاخوردن، نشستن، تعريف كردن. ۲- «شعائر اجتماعی»: شامل مناسك دينی و آداب آن. ۳- «اخلاق اجتماعی»: رسوم اجتماعی مهمی كه جامعه نقض آنها را سخت ناپسند بشمارد. ۴- «مقررات اجتماعی»: رسم‌هايی كه جامعه با خواست و آگاهی به وجود می‌آورد؛ مثل مقررات راهنمائی و رانندگی. 🔴در نتيجه يادگيری اين آموزشها كه جملگی بر اثر امكان يادگيری اجتماعی حاصل از تماشای است، شخص با جامعه‌‌ی پيام‌فرست، همنوا و همرنگ شده، ارزشها و هنجارهای مذكور را درونی كرده و به نظم جامعه مورد نظر كمك ميكند. نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش ششم و پایانی) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان ها باشند. 🔴به منظور آگاهی بيشتر نسبت به تاثيراتی که برای و به ارمغان می آورند، بهتر آنست تا مروری بر نقشها و کارکردهايی که بر آنها مترتب است، داشته باشيم. 💠ج) ارضاء نيازها (تقويت روابط اجتماعی): به دليل به ، بعنوان يكی از نيازهای اساسی از يك سو، و هر چه پيچيده‌تر شدن اين روابط در عصر حاضر به دليل گستردگی نهادها، وظيفه دارد كه برای تسهيل نيازهای افراد هر چه بيشتر را به بينندگان خود بياموزد، تا نيازهای افراد هر چه بهتر و سريعتر ارضا شود. 💠د) و بر خلاف اعصار پيشين، تنها ، يا بطور كلی سازمانهای آموزشی انحصار آموختن را در دست ندارند، بلكه در به چشم می‌خورد. آموزشی كه توسط عرضه ميشود، آموزشی غير تجريدی و چند بعدی است، و افراد می‌توانند ضمن گذراندن زمانی خوش با ، به آموزشی كه جنبه فرهنگی هم دارد، بپردازند. ، چنانچه به درستی به كار آيند، ای بزرگ، بر تمام حيات انسانی پرتو می‌افكنند، و حتی نقشی بالاتر از مدرسه دارند؛ زيرا همچون مدرسه محدوديت زمانی ندارند، برای تمام سنين و تمامی انسانها هستند، تمام مشخصات مورد آموزش را به خانه آموزش گيرنده می‌آورند. 🔷گرچه نمی‌تواند جايگزين معلم شود، زيرا از جريان پيامی يكسويه برخوردار است و از طرفی امكان تصحيح تكاليف در محل، كنترل كلاس درس و… هم ندارد، اما بسياری از پدرها و مادرها، چه تحصيل كرده يا كم سواد، فقير يا غنی و… از به عنوان يك دايه الكترونيك استفاده ميكنند. تلويزيون می‌تواند را افزايش بدهد، بطوری كه ميليونها كودك در دنيا از تلويزيون درباره زندگی در زادگاه خود و كشورهای ديگر نكته‌ها می‌آموزند و هر روز كه تلويزيون می‌بينند، چيز تازه‌ای ياد می‌گيرند. 🔷در این میان ما باید خود را از اینکه به صورت منفعلانه با برخورد کنیم، برهانیم و با تقویت و یادگیری مهارت و با افزایش آگاهی خود نسبت به رسانه های ایجاد کننده پیام در اطراف خود، به انتخاب بپردازیم و میزان استفاده خود از این رسانه ها را معین کنیم و همیشه آگاه باشیم که بر خودآگاه و ناخودآگاه ما اثر میگذارند. نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است 🔻امام خمینی رحمه‌الله علیه: 🔹امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم. امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد. 🔻...یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. صحیفه امام- جلد ۱۵ - صفحه ۳۶۵ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جلسه 24 | نور مبین سال 1401 🎙حجت الاسلام والمسلمین زارعی 📋شهادت در راه خدا آغاز حیات است(آیه 169 سوره مبارکه آل‌عمران) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi