eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
400 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
18.9هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️فلسفه زندگی محدود در اين دنيا چيست؟ چرا خداوند عمر طولانی‌تری به انسان نمی‌دهد؟ 🔹همانطور كه در تعبيرات دينی آمده است، صرفا مقدمه و پلی برای حياتی ديگر و آن حيات، اصل است. اين زندگی اگر فقط به ظواهرش بسنده شود، لهو، لعب، زينت، تفاخر و تكاثر است، اما باطن آن زندگی جاودانه است؛ سعادتمندانه يا شقاوتمندانه: «اعلموا أنما الحيوة الدنيا لعب و لهو و زينة و تفاخر بينكم و تكاثر فی الأموال و الأولاد كمثل غيث أعجب الكفار نباته ثم يهيج فتراه مصفرا ثم يكون حطاما و فی الآخرة عذاب شديد و مغفرة من الله رضوان و ما الحيوة الدنيا إلا متاع الغرور»؛ 🔹آنچه اين دنيايی است، از بين می‌رود، و فقط آن چيزی باقی می‌ماند كه رنگ و بوی الهی پيدا كرده باشد: «ما عندكم ينفد و ما عندالله ‌باق - و كل شیء هالك إلا وجهه». اگر به اين نگرش در زندگی برسيم، و درك كنيم كه زندگی واقعی، همان است، نه زندگی دنيوی، خواهيم پذيرفت كه اين زندگی بايد محدود باشد، نه بی نهايت؛ زيرا كه صرفا مقدمه است و غايت و هدف نيست. اگر اصل محدوديت را بپذيريم، ديگر مناقشه در مقدار آن روا نيست؛ زيرا هر مقداری كه باشد، باز جای اين سؤال باقی می‌ماند كه: «چرا اين قدر؟!». 🔹 نقل می‌كند كه عده‌ای چنان شده‌ اند كه آرزو ميكنند هزار سال زندگی كنند، و اگر حتی اين قدر زندگی كنند، اما باز راضی نمی‌شوند و بيشتر می‌خواهند. در هر صورت، اين زندگی موجب نجات آن‌ها از آتش نخواهد شد؛ يعنی اگر انسان را غايت خود قرار دهد، به هيچ حدی راضی نميشود، اما اگر اصل محدوديت را پذيرفتيم، ديگر مقدار آن مهم نيست و مصلحتش را به خداوند واگذار می‌كنيم. 🔹حقيقت اين است كه ، تمام شدن زودتر زندگی دنيا و رسيدن سريعتر به زندگی‌ جاودانه‌ آخرت را طلب می‌كنند: «و لو لا أجل الله التی كتب الله عليهم لم تستقر أرواحهم فی أجسادهم طرفة عين خوفا من العقاب و شوقا إلی الثواب»؛ زيرا كه آنان كيفيت زندگی خود را بهبود بخشيده ‌اند، و ديگر دلبستگی كميت آن نيستند و چون با و ، خود را آباد ساخته‌ اند، شوقشان به و ورود به ، بيش از شوق طفل به پستان مادر است: «و الله لابن ابيطالب آنس بالموت من الطفل بثدی أمه». 📕زندگی پس از مرگ،‌ ج ۴، حسين سوزنچی، ص ۵۰ منبع: وبسایت راسخون 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️اهمیت مراقبت و معنويت 🔹ما سایش و فرسایش پیدا می‌کنیم. دل و جان ما در برخورد با حوادث روزمرّه زندگی، به طور دائم در حال فرسایش است. باید حساب این فرسایش ها را کرد و جبران آن را با وسایل درست، پیش‌بینی نمود، و الّا انسان از بین خواهد رفت. ممکن است انسان از لحاظ مادّی و صوری، تنومند و فربه هم بشود؛ اما اگر به فکر جبران این سایشها نباشد، از لحاظ معنوی نابود خواهد شد. 🔹قرآن می‌فرماید: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللهُ ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائکة». «ربّنا الله» یعنی اعتراف به عبودیّت در مقابل خدا و تسلیم در مقابل او. این چیز خیلی بزرگی است؛ اما کافی نیست. وقتی می‌گوییم «ربّنا الله»، برای همین لحظه‌ای که می‌گوییم، خیلی خوب است؛ اما اگر «ربّنا الله» را فراموش کردیم، «ربّنا الله» امروزِ ما دیگر برای فردای ما کاری صورت نخواهد داد. لذا می‌فرماید: «ثمّ استقاموا»؛ پایداری و استقامت کنند و در این راه باقی بمانند. 🔹این است که موجب می‌شود «تتنزّل علیهم الملائکة»، و الّا با یک لحظه و یک برهه خوب بودن، فرشتگان خدا بر انسان نازل نمی‌شوند، نور هدایت و دست کمک الهی به سوی انسان دراز نمی‌شود و انسان به مرتبه عباد صالحین نمی‌رسد. باید این را ادامه داد و در این راه باقی ماند؛ «ثمّ استقاموا». اگر بخواهید این استقامت به وجود آید، باید به طور دائم کنید که این بارِ مبنای از سطح لازم پایین نیفتد. بیانات مقام معظم رهبری ۸۱/۰۷/۱۷ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عَن الباقِر عليه السلام: 🔸اِنَّ بَعْضَ اَصَحْابِهِ سَأَلَهُ فَقالَ: جُعِلتُ فَدِاكَ اِنَّ الشّيعَهَ عِنْدَ ناكثيروُنَ، فَقالَ: هَلْ يَعْطِفُ الغَنِىُّ عَلى الفَقيرَ، وَ يَتَجاوَزُ المُحْسِنُ عَنْ المُسى ء وَ يَتَواسُونَ؟ قُلْتُ: لا، قالَ عليه السلام: لَيْسَ هؤُلاءِ الشّيعَةَ، الشَّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هذا.  🔹يكى از ياران عليه السلام به آن حضرت گفت: شيعيان در منطقه ما زيادند؛ حضرت فرمود: آيـا توانـگر آنان بر فقير مهر مى ورزد؟ و نيكوكار از بدكار مى گذرد؟ و مواسات و بذل و بخشش مالى دارند؟ گفت: خير. حضرت فرمود: اينان شيعه نيستند. كسى است كه چنين باشد. 📕قضاء حقوق المؤمنين، الشيخ ابوعلى الصورى، ص ۲۱، ح ۲۲ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اسلام در فعالیت های «اقتصادی» افراد چه محدودیت هایی را قائل شده است؟ (بخش اول) 🔸اگر در ، افراد در جهت پیشبرد «اقتصاد» از هر گونه آزادی برخوردار هستند، ولی در فعالیت های اقتصادی فرد به یک رشته محدودیت های اخلاقی و اجتماعی قائل شده است که از آزادی عمل انسان هنگام تعارض با سعادت فرد و اجتماع می کاهد. اینک به نمونه هایی از این محدودیت ها اشاره می کنیم: 1⃣در ، ارزش اقتصادی هر انسان به دانش او بستگی دارد و تنها کمیت کار نمی تواند ملاک ارزش گردد، بلکه کیفیت کار و اعمال سلیقه و ذوق و قریحه در شکل کار نیز می تواند پایه ارزش معرّفی گردد. از اميرالمؤمنين (ع) نقل است که فرمود: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُه‌؛ [۱] ارزش کار هر فرد به آنچه که خوب می داند بستگی دارد». 2⃣در اسلام هر نوع کاری موجب علقه «ملکیت» و یا سبب تعلّق حق نمی گردد؛ بلکه تنها است که چنین کاربردی دارد و مقصود از آن کاری است که به امر کمک کند و یا را به نحوی که به سود مصرف کننده تمام شود بر عهده بگیرد. بنابراین، گردآوری هیزم از صحرا و حمل سنگ از بیابان، احیا و آباد کردن زمین از طریق زراعت و یا درختکاری و یا خانه سازی و دیگر امور مفید، از نوع کارهای سودمند است که می توان آن را کار تولیدی نامید که موجب علقه «ملکیت» می گردد. 3⃣در ، «احتکار» پول و گنج کردن آن اکیداً ممنوع است؛ بلکه تأکید شده که پول باید در راه صحیح به گردش درآید و راکد و معطّل نماند. حتّی اگر اندوخته انسان به حدّ گنج هم نرسد و به صورت پول راکد در خانه بماند در این صورت اگر [درهم و دینار] به حدّ نصاب خاصی برسد باید یک چهلم آن را به عنوان «زکات» بپردازد. 4⃣همچنین در اسلام از بهره کشی به وسیله پول از طریق نیز ممنوع اعلام شده و توصیه شده که پول باید در راه صحیحی به جریان افتد تا مایه بردگی افراد نگردد. قرآن «رباخواری» را به شدت محکوم کرده و آن را یک نوع محاربه با خدا و رسولش اعلام می دارد و می فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَذَرُوا ما بَقِی مِنَ الرِّبا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ. فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللهِ وَ رَسُولِهِ...؛ [بقره، ۲۷۸ و ۲۷۹] اى کسانى که ایمان آورده اید! از [مخالفت فرمان] خدا بپرهیزید، و آنچه را از [سود] ربا باقى مانده، رها کنید؛ اگر ایمان دارید. و اگر چنین نکردید [و به رباخواری اصرار ورزیدید] به جنگی بزرگ از سوی خدا و رسولش [بر ضد خود] یقین کنید...». در اسلام، در مقابل ربا به جهت حلّ مسأله احتیاج افراد به وام و پول برای کسب و کار، مسأله را مطرح کرده و ثواب آن را از صدقه بالاتر دانسته است. تأسیس صندوق های «قرض الحسنه» در کشورهای اسلامی که از سوی دولت اسلامی تأمین می شود می تواند کمک شایانی به قشر مستضعف و کم درآمد جامعه داشته و افرادی را که درصدد تولید مفید هستند یاری دهد. 5⃣«اقتصاد» اسلامی با پی ریزی اصولی، امکان تمرکز ثروت در دست فرد یا گروه خاصی را به حدّاقل رسانیده است و اگر به عللی مشروع، ثروت در نقطه ای گرد آمد، برای تعدیل آن گام های مؤثری برداشته است که می تواند از تمرکزهای مضر جلوگیری کند. در بخش بعدی این نوشتار به جهاتی که مانع از تمرکز ثروت می گردد اشاره می کنیم. ... پی نوشت؛ [۱] عیون أخبار الرضا (ع)‏، ابن بابویه، محمد بن على؛ محقّق: لاجوردى، مهدى، نشر جهان، تهران، چاپ اول، ج ‏۲، ص ۵۴ 📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ سوم، ص ۴۱۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اسلام در فعالیت های «اقتصادی» افراد چه محدودیت هایی را قائل شده است؟ (بخش دوم) 🔸 با پی ریزی اصولی، امکان تمرکز ثروت در دست فرد یا گروه خاصی را به حدّاقل رسانیده است و اگر به عللی مشروع، ثروت در نقطه ای گرد آمد، برای تعدیل آن گام های مؤثری برداشته است که می تواند از تمرکزهای مضر جلوگیری کند. در ادامه به جهاتی که مانع از تمرکز ثروت می گردد اشاره می کنیم. 💠«انفاق» 🔹ماده «انفاق» ۷۲ بار در قرآن در سوره های گوناگون به صورت های مختلفی وارد شده است و این حاکی از آن است که عنایت خاصی نسبت به این موضوع دارد و از افراد پردرآمد خواسته است تا برای رفاه مردم، یک قسمت از اموال خود را کنند. خداوند متعال می فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیباتِ ما كَسَبْتُمْ؛ [بقره، ۲۶۷] اى کسانى که ایمان آورده اید!از اموال پاکیزه اى که به دست آورده اید، کنید». و نیز می فرماید: «وَ أَنْفِقُوا مِمّا رَزَقْناکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یأْتِی أَحَدَکُمُ الْمُوْتُ؛ [منافقون، ۱۰] و از آنچه به شما روزى داده ایم کنید، پیش از آن که مرگ یکى از شما فرا رسد». گاهی در مسأله انفاق آنچنان تأکید می کند که رسیدن به نیکی ها و خوبی ها را منوط به انفاق می کند و می فرماید: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ؛ [آل عمران، ۹۲] هرگز به [حقیقتِ] نیکوکارى نمى رسید مگر اینکه از آنچه دوست مى دارید، [در راه خدا] کنید». 🔹در آیه دیگر نیز می فرماید: «لَیسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلائِکَهِ وَالْکِتابِ وَالنَّبِیینَ وَآتَی الْمالَ عَلی حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبی وَالْیتامی وَالْمَساکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسّائِلِینَ وَ فِی الرِّقابِ؛ [بقره، ۱۷۷] نیکى، این نیست که [به هنگام نماز] روى خود را به سوى مشرق یا مغرب کنید؛ [و تمام گفتگوى شما، درباره قبله و تغییر آن باشد] بلکه نیکوکار کسى است که به خدا وروز واپسین و فرشتگان و کتاب خدا و پیامبران، ایمان آورده؛ و مال خود را، با همه علاقه اى که به آن دارد، به خویشاوندان و یتیمان و مستمندان و واماندگان در سفر و سائلان و بردگان، مى کند». در آیه دیگر نیز می فرماید: «وَالَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یسْرِفُوا وَ لَمْ یقْتُرُوا وَ کانَ بَینَ ذلِکَ قَواماً؛ [فرقان، ۶۷] و کسانى که هر گاه کنند، نه اسراف مى نمایند و نه سختگیرى؛ بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالى دارند». 🔹از مجموع آیات و روایاتی که درباره وارد شده، دیدگاه اسلام درباره اموال و امکانات اضافی یک مسلمان که از راه حلال به دست آورده است، روشن می گردد که باید پس از تأمین زندگی معتدل و مناسب شأن خود، از اموال در راه رفاه خلق خدا انفاق کند؛ هر چند اینگونه از انفاق پس از ادای مالیات های واجب، مستحب مؤکد است، مادامی که ضرورت اجتماعی و دفاعی در کار نباشد. البته قرآن کریم میانه روی در انفاق را سفارش کرده است. اسلام با دستورالعمل به انفاق، جامعه را از و تبذیر که زیاده روی و ولخرجی در زندگی است بازداشته، همچنان که از «کنز» و زر اندوزی که آن نیز مایه انحراف از اقتصاد سالم است، نهی کرده است. 🔹خداوند متعال می فرماید: «وَآتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذِیراً * إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کانُوا إِخْوانَ الشَّیاطِینِ وَ کانَ الشَّیطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراً؛ [اسراء، ۲۶و۲۷] و حقِّ خویشاوندان را بپرداز، و [همچنین حقِّ] مستمند و وامانده در راه را؛ و هرگز اسراف و تبذیر مکن * چرا که تبذیرکنندگان، برادران شیاطینند؛ و شیطان در برابر پروردگارش، بسیار ناسپاس بود». و درباره کنز و زراندوزی می فرماید: «وَالَّذِینَ یکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّهَ وَلا ینْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ * یوْمَ یحْمی عَلَیها فِی نارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوی بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ هذا ما کَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ فَذُوقُوا ما کُنْتُمْ تَکْنِزُونَ؛ [توبه، ۳۴و۳۵] و کسانى که طلا و نقره را گنجینه [و ذخیره و پنهان] میسازند، و در راه خدا نمى کنند، به بشارت ده! * در آن روز که آن [اندوخته ها] را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن پیشانى و پهلو و پشت آنان را داغ مى نهند؛ [و به آنها مى گویند] این همان چیزى است که براى خود اندوختید و ساختید! پس بچشید چیزى را که براى خود مى اندوختید!». ... 📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ سوم، ص ۴۱۱ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اسلام در فعالیت های «اقتصادی» افراد چه محدودیت هایی را قائل شده است؟ (بخش سوم و پایانی) 🔸 با پی ریزی اصولی، امکان تمرکز ثروت در دست فرد یا گروه خاصی را به حدّاقل رسانیده است و اگر به عللی مشروع، ثروت در نقطه ای گرد آمد، برای تعدیل آن گام های مؤثری برداشته است که می تواند از تمرکزهای مضر جلوگیری کند. در ادامه به جهاتی که مانع از تمرکز ثروت می گردد اشاره می کنیم. 💠«زکات» 🔹راه دوم برای تعدیل ثروت و سرانجام رفع نیازمندی های اجتماعی، است که وجوب آن از می باشد. چیزهایی که پرداخت زکات آن ها واجب است عبارتند از: طلا، نقره، گندم، جو، خرما، کشمش، گوسفند، گاو و شتر، و زکات این ها در صورتی واجب است که به حدّ نصاب برسد. و حدّ نصابی که برای آن ها تعیین شده است نمایانگر مفهوم «غنی» و «پردرآمد بودن» در «اقتصاد» اسلامی است. از امام صادق (علیه السلام) نقل است که فرمود: «انَّمَا وُضِعَتِ الزَّکَاةُ اخْتِبَاراً لِلْأَغْنِیَاءِ وَ مَعُونَةً لِلْفُقَرَاءِ وَ لَوْ أَنَّ النَّاسَ أَدَّوْا زَکَاةَ أَمْوَالِهِمْ مَا بَقِیَ مُسْلِمٌ فَقِیراً مُحْتَاجاً وَ لَاسْتَغْنَى بِمَا فَرَضَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ وَ إِنَّ النَّاسَ مَا افْتَقَرُوا وَ لَا احْتَاجُوا وَ لَا جَاعُوا وَ لَا عَرُوا إِلَّا بِذُنُوبِ الْأَغْنِیَاء؛ [۱] برای و و مستمندان واجب شد. هر گاه این گروه، زکات خود را بدهند، مسلمان نیازمندی در جامعه یافت نمی شود، هر نوع فقر و نیازی، گرسنگی و برهنگی در جامعه پیدا شود تنها به جهت سرپیچی متمکّنان از دادن حقوق این افراد است». 💠«خمس» 🔹بیست درصد غنایمی که مسلمانان در نبرد از دشمنان به دست می آورند، یا درآمدی که پس از کسر هزینه سالانه نصیب انسان می شود، یا گنجی که به دست می آید، یا جواهری که در سایه «غوّاصی» به دست می آید، یا مال حلالی که با حرام مخلوط می شود و مقدار حرام و صاحب آن معلوم نباشد، و یا دارایی کسانی که مرده اند و وارثی ندارند و منابع دیگری که در فقه اسلامی به طور مبسوط نوشته شده، باید «تخمیس» شده و این بیست درصد پرداخت شود و در مصارف زیر به کار گرفته شود: ۱) تأمین کمبود زندگی افرادی که طبق قوانین اسلام نمی توانند از زکات استفاده کنند؛ مانند خاندان پیامبر (علیهم السلام) و نسل او. ۲) تأسیس مراکز عمومی فرهنگی و تبلیغ اسلامی که بقای مکتب و اشاعه آن بستگی به چنین مراکزی دارد. ۳) تأمین زندگی بی درآمدها و یا کم درآمدها که انفاق های قبلی نتوانسته است زندگی آنان را تأمین نماید. پی نوشت؛ [۱] من لا یحضره الفقیه، ابن بابویه، محمد بن على، دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین، چ دوم، ج ‏۲، ص ۷ (علة وجوب الزکاة) 📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ سوم، ص ۴۱۱ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
سردار مشفق.mp3
39.66M
🔸سردار مشفق عضو شورای عالی امنیت ملی 🔹جلسه اول ➖➖➖➖ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Sardarmoshfegh_2.mp3
50.15M
🔸سردار مشفق عضو شورای عالی امنیت ملی 🔹جلسه دوم ➖➖➖➖ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
__مردم.mp3
3.5M
🔹در اسلام آنچه ما به عنوان حاکمیت اسلامی شناخته‌ایم و امروز هم بنای کلّی این جامعه بر آن قرار دارد، مردم سالاری دینی است که با دمکراسی‌های رایج دنیا در بنیاد اختلاف دارد. ▪️بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۸۱/۱۲/۱۳ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14010704_42779_192k.mp3
3.81M
🔹ملّت ایران یک پیام جدیدی داشت، یک حرف نویی به دنیا عرضه کرد. «جمهوری اسلامی» یک حرف نو است. «مردم‌سالاری دینی» یک حرف جدید است. ▪️بیانات در دیدار پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شماها کجایید؟ نیستید تو صحنه های خطر❗️ ⬅️ گذشت دوران کلیات و مکررات❗️ جامعه رفت و شما جاماندید❗️ ⬅️دوران استثنایی تشیع است و شما در دنیا و آخرت مسئولید❗️ ( همچنانکه فریاد جهاد تبیین رهبری هم بلند است! ) استاد رحیم پورازغدی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
برخی مشغول جهاد تبیین هستند یا جهاد تردید؟ برخی فعالان فضای مجازی به دلیل عدم آشنایی کافی با مبانی دینی و منظومه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به جای اینکه در مسائل گوناگون (از جمله حجاب و فضای مجازی) در حال جهاد_تبیین باشند، در حال جهاد_تردید هستند❗️ یعنی به جای اینکه ارزش‌ها و اصول را تبیین کنند و محکم پشت آن بایستند، با سخنان التقاطی خود، در حال تحریف و ایجاد تردید در مخاطب هستند. جهاد تبیین نیاز به فراگیری اصول و مبانی دینی، اشراف بر مبانی اندیشه‌ای امامین انقلاب و موضوع شناسی دقیق دارد. اگر هر کسی به همین راحتی از جانب خود سخن بگوید و ذهن جامعه را بهم بریزد مثل کسی است که بدون شناخت سلاح‌، اسلحه به دست گرفته و در جهاد نظامی شرکت کرده پرسمان سیاسی   📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
دولت در حال تلاش است دستاوردهای زیادی هم طی ۱۷ ماه گدشته داشته اما واقعیت های کف جامعه چیز دیگری را نشان می دهد یعنی مشاهدات مردم متفاوت از گزارش هاست چرا؟ اقتصاد در دو ساحت قابل بررسی است، اقتصاد کلان و اقتصاد خُرد. تفاوتی ساده بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان وجود دارد. اقتصاد خرد مطالعه اقتصاد در سطح یک فرد، یک گروه یا یک شرکت است. در سوی دیگر اقتصاد کلان مطالعه کلیت اقتصاد ملی است. رابطه عمیق و ناگسستنی بین این دو بعد از اقتصاد وجود دارد. با توجه به اینکه اقتصاد خرد و کلان بر روی یکدیگر تأثیر متقابل دارند، می‌توان برای اصلاح شاخص‌های اقتصاد کلان از اقتصاد خرد استفاده کرد و برای اصلاح شاخص‌های اقتصاد خرد از اقتصاد کلان بهره گرفت. قاعدتاً این تأثیرگذاری در بازه زمانی ثابت شکل نمی‌گیرد؛ بلکه متناسب با موضوع فاصله زمانی تأثیرگذاری‌ها متغیر است. ذکر این مقدمه از این نظر ضرورت داشت که در حال حاضر وضعیت اقتصاد کشور در شکل کلان خود حرکت رو به جلو و خوبی دارد. این حرکت به تدریج بخش‌های مختلف اقتصاد خرد را که با معیشت مردم ارتباط دارد، تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای نمونه، قراردادهای دولت سیزدهم با همسایگان برای افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران در میان‌مدت موجب افزایش حجم تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور شده است. این افزایش تردد سبب می‌شود نیاز به جایگاه‌های سوخت، خدمات سرویس کامیون، استراحت‌گاه‌های بین راهی، تهیه غذا و ... نیز افزایش یابد که سبب افزایش اشتغال و درآمد پایدار مردم می‌شود. در ادامه توریست هم از نوع گردشگری و هم از نوع درمانی افزایش یافته و صنایع دستی و تولیدات هر منطقه بازارهای جدیدی پیدا می‌کند. یک پیمان همکاری دوجانبه اگرچه مستقیم بر درآمد گمرکی دولت تأثیر دارد؛ ولی به تدریج بسیاری از اقشار مختلف از آن سود می‌برند. نکته مهم فاصله زمانی و تدریجی بودن آن است. اقداماتی که دولت در اقتصاد کلان کشور انجام داده است؛ مانند گسترش روابط با همسایگان، کاهش مالیات تولید، راه‌اندازی درگاه یکپارچه صدور مجوزهای کسب‌وکار و قراردادهای راهبردی نوید آن را می‌دهند که در آینده نزدیک شاخص‌های اقتصاد خرد نیز بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین، اگرچه افزایش قیمت طلا، ارز، مسکن و خودرو هر یک دلایل خاص خود را دارد که باید به صورت دقیق بررسی و حتی تصمیمات درستی از جانب مسئولان اتخاذ شود؛ ولی می‌توان گفت، این افزایش قیمت‌ها مقطعی است و تحت تأثیر شاخص‌های کلان اقتصادی، به زودی این افزایش قیمت‌ها مدیریت خواهند شد. پرسمان سیاسی   📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 دفاع گزینشی در برابر حمله همه جانبه ترکیبی⁉️ 🔰در فتنه اخیر، شاهد یک فتنه تمام عیار ترکیبی بودیم؛ در اینکه در یک جنگ اقتصادی و ارزی با دشمن قرار داریم در آن شکی نیست و باید با تمام توان از اقتصاد کشور و معیشت مردم محافظت کرد. 👈 از سوی دیگر، ما با بُعد فرهنگی فتنه دشمن نیز روبرو هستیم که اگر اهمیت آن بیشتر از بُعد اقتصادی نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست. ⚠️ اگر به بهانه فتنه اقتصادی و امنیتی، در برابر فتنه فرهنگی ( که در شرایط فعلی در جهت کشف حجاب و پیش رفتن به سمت برهنگی است) ایستادگی نکرده و فتنه را خنثی نکنیم، 👌مانند این است که دشمن از شمال، جنوب، غرب و شرق کشور در حال پیشروی و تصرف کشور است و آنگاه ما همه نیرو و توان خود را فقط به سمت یک نقطه یا دو نقطه از کشور برده ایم❗️   📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# شش وزارتخانه اقتصادی دست لیبرال هاست ؛ فقط یک وزارتخانه را به دست جریان حزب اللهی بدهید فقط بکسال به پروفسور درخشان اجازه دهید تمام نیروهایش را برای حل بحران بسیج کند ۰ « روح الله ایزدخواه » نماینده مردم تهران در مجلس : یک بانک را بطور کامل به حوزه علمیه قم بدهید تا اقتصاد اسلامی راداجرا کند ؛ آنوقت خواهید دید که مشکلات بانکی براحتی قابل حل است / توزیع 60-درصد نهاد دامی دست یک نفر است ؛ هر وقت بخواهد کشتی را روی آب نگه می دارد تا قیمت نهاد دامی بالا رود ۰ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔰 نسخه باکیفیت کلیپ‌های پیشنهادی برای پخش در اتوبوس‌های ♨️ این مجموعه در سه بخش شهدایی، امام زمان و تبیینی قرار دارد 🔴🔴🔴 شهدایی 🔹آرزویی روی منبر که عاقبت محقق شد https://www.aparat.com/v/ZxGOk 🔹 دردی که حاج قاسم را میکشت https://www.aparat.com/v/DSy6J 🔹 ویژگی ممتاز یاران امام زمان https://www.aparat.com/v/BhfT0 🔹 چگونه عکس شهید حججی معروف شد؟ https://www.aparat.com/v/nditz 🔹 برشی از وصیت‌نامه شهید حاج احمد کاظمی https://www.aparat.com/v/3hXS8 🔹 برخورد جالب امیرالاسراء با مخالفان شهید بهشتی https://www.aparat.com/v/V3KOg 🔹 روایتی از اختراعات شگفت‌آور در وسط یک جنگ https://www.aparat.com/v/r826Y 🔹 ماجرای برخورد حاج قاسم با مادر شهید.. https://www.aparat.com/v/OJwEL 🔹 بزرگترین عملیات شهادت طلبانه https://www.aparat.com/v/NIL91 🔹 آخرین دست نوشته رتبه یک پزشکی https://www.aparat.com/v/jtfUG 🔹 مجموعه کلیپ‌های https://www.aparat.com/playlist/348507 🔴🔴🔴 🔹 انتظار عمل است نشستن نیست https://www.aparat.com/v/6Erdv 🔹 توصیه امام زمان برای تعجیل در ظهور https://www.aparat.com/v/e2Fo5 🔹چگونه عشق‌مان را به امام زمان ثابت کنیم https://www.aparat.com/v/LmVI7 🔴🔴🔴 تبیینی ⚫️ زن 🔹آمار و ارقام سلامت پزشکی در حوزه بانوان ن https://www.aparat.com/v/rg2T9 🔹 سه شوخی معترضان! پاسخ به ۳شبهه اصلی معترضین https://www.aparat.com/v/dfhTm 🔹 عکس العمل امریکا در قبال سرکوب زنان در عربستان https://www.aparat.com/v/LWJ6r 🔹 بلایی که جمهوری اسلامی ورزش بانوان آورد!! https://www.aparat.com/v/zok5w 🔹 ظلم جمهوری ب زنان! https://www.aparat.com/v/e7AnJ ⚫️ فمینیسم 🔹 انحراف جریان انقلاب پرتغال از عدالت به آزادی https://www.aparat.com/v/Q8ZJt 🔹 بجای چندین روز مطالعه در باب فمینیسم ببینید https://www.aparat.com/v/2j31e 🔹 روایت مشعل‌های آزادی آمریکایی https://www.aparat.com/v/StDjC 🔹 نمونه‌های شگفت‌آور حمایت زن در غرب https://www.aparat.com/v/OfCda ⚫️ آزادی 🔹 نمونه‌های نبود آزادی در ایران‌!! https://www.aparat.com/v/c8HLX نمونه‌هایی از ظلم جمهوری اسلامی به اقلیت‌های دینی!! https://www.aparat.com/v/GKNkW 🔹 برخورد خشن با منتقدان در ایران https://www.aparat.com/v/9iKpc 🔹 چرا در ایران ‌حجاب اجباری داریم؟! https://www.aparat.com/v/laTm2 🔹 تفاوت برخورد با اغتشاشگر در ایران و ترکیه https://www.aparat.com/v/hKdvN ⚫️ پهلوی 🔹 ۸رتبه جهانی پهلوی https://www.aparat.com/v/Z1Vty 🔹 تفاوت حضرت والا و حضرت آقا چیه؟ https://www.aparat.com/v/SwnRc 🔹 بی‌سابقه‌ترین افشاگری رضا پهلوی از سانسور در جمهوری اسلامی https://www.aparat.com/v/QZCTA 🔹 علت مقایسه با پهلوی چیست؟ https://www.aparat.com/v/a6Nek 🔹 وضعیت گرانی در دوران پهلوی به گفته جان فوران، جامعه شناس آمریکایی https://www.aparat.com/v/CKq2o 🔹 مقایسه ثروت رهبران حکومت‌ها https://www.aparat.com/v/tP0F3 🔹 پاسخ دندان شکن شاه پهلوی به سیلی در فرودگاه جده https://www.aparat.com/v/to0iS 🔹 وضعیت زمان شاه بهتر بود! https://www.aparat.com/v/kQ4dv ⚫️ نظام اسلامی 🔹 چرا نظام خود را به نمی‌گذارید؟! https://www.aparat.com/v/flsHk 🔹 چرا اختیارات رهبر ایران حد و مرز مشخصی ندارد؟ https://www.aparat.com/v/BMfu5 ⚫️ موشن گرافیک 🔹 خونه دار شدن یک آرزوی دست نیافتنی https://www.aparat.com/v/srjbc 🔹 تورم چیست و امکان مهار آن وجود دارد؟ https://www.aparat.com/v/0sRhv 🔹 مشکل تورم و بیکاری کی حل میشود؟ https://www.aparat.com/v/BlGYA 🔹 بالاخره خودرو کی درست میشه؟ https://www.aparat.com/v/ln3BW ⚫️ کارآمدی 🔹 اگر شاه بود هم بود چنین دستاوردهایی داشت! https://www.aparat.com/v/NKA24 🔹 آمریکا با یک‌ موشک ایران را با خاک یکسان می‌کند! https://www.aparat.com/v/rGnqp 🔹 چرا ایران به جبهه مقاومت کمک کرد؟ https://www.aparat.com/v/Bw48O ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
♦️ چه کسانی پشت ماجرای مسموم سازی دانش آموزان دختر هستند؟ 🔸 چرا ماجرا صد در صد برنامه ریزی شده و هدفمند است؟ 🔸 بر خلاف 8 سال پیش بعید نیست عامل مسمومیت را کُشَنده کنند ... مهم !! حتما بخوانید؛ ۱۴۰۱/۱۲/۹ 🔺 نزدیک 150 روز پیش ماجرای مهسا امینی پیرامون درگذشت یک دختر، افکار عمومی در ایران را داغ می‌کند. به موازات آن یک آشوب زنجیره وار در ایران رخ می‌دهد که به شکلی مشکوک در آن، تمام کشته سازی.هایی که انجام می‌دهند پیرامون دختران نوجوان و جوان است. کمی بعد اولین دروغ قومیتی آشوب در یک مدرسه در شمال غرب کشور با کمک یک سلبریتی ورزشی در افکار عمومی داغ می‌شود. آن هم مدرسه ای که خیلی خیلی اتفاقی دخترانه بوده است. تا اینجای کار پر واضح است که یک بازی کاملا هوشمندانه می‌خواهد افکار عمومی را پیرامون کلمه ی "دختر" و "دختران" درگیر نگه دارد. 🔺 چه کسی یا کسانی پشت قضیه هستند؟ پر واضح است کسانی که تصور می‌کنند به بهانه‌ی آزادی های اجتماعی و "زن ستیز نشان دادن حکومت ایران" می‌خواهند این کشور را به چالش بکشند بر روی موارد فوق متمرکز بوده اند. بطور خیلی خیلی اتفاقی در ادامه این موج به یکباره خبری از یک مسمومیت مشکوک در قم رخ میدهد. خبر مربوط به مسمومیت در مدرسه ای دخترانه بوده است. کمی بعدتر خبر دوم، سپس سوم و چهارم و ماجرا از قم خارج شده؛ اما همچنان پیرامون "مدارس دخترانه" میچرخد.... بررسی ها نشان می‌دهد که حدود 8 سال گذشته این اتفاق عیناً در افغانستان رخ داده و در ولایت هرات و در چند ولایت دیگر بطور دنباله دار در یک بازه ی زمانی کوتاه تا چند هزار دختر دانش آموز دچار مسمومیتی می‌شوند که خطری نداشته است. بعدها برخی حدس می‌زنند که احتمالا طالبان از آنجا که مخالف مدرسه رفتن دختران است بر روی این مهم متمرکز شده است. 🔺 در ایران هم به یکباره بعد از 8 سال، و پس از خوابیدن موج موجی به راه می افتد تا بگوید: حکومت مذهبیِ طالبانیِ ایران مخالف رفتن دختران به مدرسه است و پشت این موج است. هیچکس هم فرصت نمیکند از خودش بپرسد: 1️⃣ حکومت مذهبی چه سودی از عصبی‌سازی این چنین افکار عمومی می‌برد؟ 2️⃣ حکومت مذهبی چرا در این 44 سال نگران نبوده و هر سال در دهه فجر پُزِ پیروزی‌های دختران با پوشش حجاب در عرصه‌های مختلف را داده و یک دفعه یادش افتاده محدودشان کند؟ 3️⃣ حکومت مذهبی که پس از آلودگی هوا و سرما مدارس را غیر حضوری میکند اگر مخالف است چرا مدارس را غیر حضوری نمیکند. و.... 🔺 توئیت (به عنوان زن ستیز‌ترین فرقه ی تروریستی دنیا) چند روز پس از اولین مسمومیت ها در قم و توئیت حمید اسماعیل زهی (به عنوان زن ستیزترین روحانی اهل سنت در ایران) و دیگر چهره ها نشان می‌دهد که وطن فروش‌های زن ستیز به شدت از مسمومیت دختران سود میبرند. با این نگاه بعید نیست آنکه پشت مسئله هست نیز مانند آنها از آن سود ببرد... نکته اما اینجاست: چه کسی پشت قضیه است و به دنبال چیست؟ فعلا برای قضاوت زود است اما می‌توان حدس زد در بین مخالفین جمهوری اسلامی، شخص یا گروهی که یک شبکه خرابکار به وسعت کشور ساخته با دو هدف پشت قضیه است: 1️⃣ هدف کوتاه مدت: فعال کردن پروژه ی "ژینا"ی 2 2️⃣ به خون کشیدن کشور... پر واضح است که با مسمومیت چند دختر که همه پیرامونش عواملش ابهام دارند وطن دچار آشوبی شبیه نمی‌شود. 🔺 مسئله اینجاست: حالا که همه تصور می‌کنند این حوادث مانند ماجرای 8 سال قبل افغانستان بی خطر است، اگر عامل این جنایت دنباله دار نوع ماده ی سمی را عوض کند (که اگر هدف استارت زدنِ پروژه ی ژینای دو باشد بعید به نظر نمی‌رسد) قطعا افکار عمومی متاثر از این فضا دچار خشم و وحشت و ناراحتی خواهد شد.... دشمنان میهن امید داشتند آشوب در کشور شعله بگیرد، سپس تجمعات خارج از کشور راه بیفتند. بعد رهبران اپوزیسیون درخواست کمک جهانی دهند، سپس اسرائیل زیرساخت های اتمی ایران را بزند... اینها هیچ کدام محقق نشد. آنها دنبال یک پروژه ژینای دو هستند. بعید نیست این ماجرا را علم کرده باشند که به همین ختم شوند. ماجرا را باید جدی گرفت و قاطعانه پیگیری کرد... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
♦️ مسمومیت در مدارس کشور، فاز دوم پروژه ی ژینا 🔸 سه ماه پیش دستور "بستر سازی" برای انجام این عملیات صادر شده است! چرا همزمان با اوج گیری قیمت دلار "خرابکاری شرافتمندانه" آغاز شد؟ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ 🔺 شب گذشته در خصوص ماجرای مسمومیت در مدارس و اینکه ممکن است این پروژه کاملا عامدانه به سمت هم برود توضیح دادیم. امروز چند روحانی اصلاح طلب در قم به شکلی صریح به این مسئله ورود کرده و به بهانه ی مسمومیت های پیش آمده حکومت را مورد حمله قرار دادند. از جماعت وطن فروش، تا سلطنت طلب و منافق هم همه تلاش کردند به ماجرا به شکلی بپردازند تا افکار عمومی علیه حکومت باشد. البته هر انسان عاقلی این بدیهیات را می‌فهمد که در حال حاضر حکومت ایران تنها کسی‌ است که از وقوع چنین چیزی ضرر میبیند و اتفاقا برعکس، مخالفینش تنها گروهی هستند که از این اوضاع منفعت میبرند. 🔺 به عبارت ساده تر تا همینجای کار اگر قرار باشد به دنبال متهم بگردیم، آن متهم در جمع مخالفین حکومت ممکن است پیدا شود. اما شاید خوب باشد برگردیم به یک توئیت که مربوط به سه ماه گذشته است و حالا دارد دست به دست می شود. توئیتی که در آن یک اکانت وطن فروش از مخاطبین خود می‌خواهد از یک ماده ی خطرناک در فضای بسته ی کلاس های درس استفاده کنند، بلکه فعالیت مدارس متوقف شود. همزمان با همان توئیت عضو شورای شهر شیراز که همچنان توئیت ها و تاکید هایش در خصوص "خرابکاری شرافتمندانه" (و ضربه زدن به کشور و انداختن به گردنِ حکومت) موجود است بر روی این تاکید می‌کرد که بکوشید کارهایی را انجام دهید که خرابکاری است و آن خرابکاری را گردن حکومت بیندازید. 🔺 سه ماه از آن ماجرا گذشت و حالا همزمان با بالا گرفتن قیمت دلار که برخی آن را به دلیل شدت گرفتن جنگ ارزی علیه ایران می‌دانند به یکباره روند مسمومیت های مدارس هم اوج می‌گیرد... این رخداد در حوزه تولید محتوا میکعوشد چه چیزی را رقم بزند؟ واضح است که در مرحله اول می‌کوشد کند، در مرحله دوم میکوشد یک هماهنگی بین حکومت و ایجاد کند. در مرحله سوم میکوشد جامعه را نگران کند در مرحله چهارم میکوشد تمرکز را از نیروهای امنیتی بگیرد و در مرحله بعد قطعا به فکر فعال کردن جمعیتی ست که آرام نشسته و تا امروز ترجیح داده ابراز نا رضایتی نکند. 🔺 آیا از خروجی هایی که در تولیدات رسانه‌ای سعودی اینترنشنال دیده می‌شود می‌توان به این جمع بندی رسید که عده ای کاملا هوشمندانه به دنبال خروجی از این حادثه هستند؟ پاسخ کاملا روشن و صد در صد مثبت است. آیا آنچه رخ داده میتواند هدفمند باشد یا بهره برداری سعودی اینترنشنال ها از یک حادثه ی دنباله دار است؟ پر واضح است با توجه به آموزش هایی که برخی حساب های توئیتری در سه ماه قبل در خصوص خرابکاری در مدارس داده اند با یک اقدام هدفمند طرفیم که از سه ماه قبل برایش تدارک دیده شده است. چه کسانی ممکن است پشت ماجرا باشند؟ فعلا برای قضاوت و حکم صادر کردن بسیار زود است. اگر چه حدس زدن در این خصوص کار سختی نیست اما شاید بهتر باشد کمی در این خصوص صبر کنیم. 🔺 برای پروژه ی ژینا 800 میلیون دلار هزینه نشده که در ماه پنجم با دعوای رضا پهلوی و دیگر اپوزیسیون به حاشیه برود. این پروژه قرار بود کار نظام را یکسره کند. نه به این معنا که نظام را عوض کند خیر ! قرار بود به مطالبه ی وطن فروش های خارج‌نشین برای اقدام علیه ایران و ایجاد در سیستان و بلوچستان و کردستان و تجمعات در داخل ایران؛ و در نهایت به حمله ی هوایی اسرائیل به منجر شود. یقین بدانید دشمنان میهن خواهند کوشید تا پروژه ی ژینا را احیا کنند. آیا مسمومیت ها قرار است به همان هدف ختم شود؟ باید منتظر ماند تا مرور زمان همه چیز را روشن تر کند... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کدام نظام⁉️ 🔰سخنان تکان دهنده علامه مصباح یزدی (ره) : ⚠️ هر کس حرفی بزند، می گویند این خلاف نظام است، تضعیف نظام است. کدام نظام⁉️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔎مسمومیت مدارس و التهاب ارزی، دو روی سکه جنگ ترکیبی 🔸تمام تلاش رقیب بیگانه در جنگ‌های فرانو و ترکیبی، در جهت زمین زدن انقلاب در زمین انقلاب رقم می‌خورد. یک جنگ درون زا و برون گرا و به اصطلاح نامتقارن که ترجمه دیگری از غرب‌زدگی و وطن ستیزی درون جمهوریت است. این بار قصد و استراتژی بیگانه، ایجاد بخاطر بازار و با تولید اتهام‌ و برچسب‌زنی‌ در ماجرای مسمومیت دختران است. ▫️در اغتشاشات اخیر از این فرمول بهره بردند و علی‌رغم فرسایش زمانی، بخش بسیار معدود و محدودی از و اشراف جامعه را با خود همراه دیدند و به تدریج و با جمع شدن لمپن‌ها و برخی فریب خوردگان کم سن و سال کف خیابان، از همراهی آنها نیز ناامید شدند. البته کمی شتابزده دست به کار شده بودند و و زخم و خراش‌هایی آفرید ولی همین تعجیل و شتابزدگی و از همه مهمتر، خطای محاسباتی در شناخت ذهن و ذائقه مردم ایران، باعث عقب نشینی و فروکش کردن ماجرا شد. ▫️در واقع نقطه ثقل ماجرا را بحران هویت، منزلت اجتماعی و قرار دادند و با دیواردفاعی ایدئولوژیک و اسلامیت و ایرانیت مواجه شدند و بی سر و صدا عقب نشستند. در واقع حجاب را دیوار برلین و نقطه حساس هویتی دیده بودند که ضرب در بحث های قومیتی و مذهبی و اقلیمی، توانش براندازی یا مهار جمهوری اسلامی را بزعم اتاق فکر براندازان، در برداشت. ▫️حال در یک آرایش مجدد و ترمیم تاکتیک چندماه قبل، جهت همراهی طبقه پایبن و متوسط جامعه در راستای ، دست به دستکاری بازار و التهاب نرخ ارز زدند که البته بی ارتباط با برقراری و تقویت روابط تجاری استراتژیک با چین و روسیه جهت دور زدن یا تضعیف دلار و رسیدن به بازار باثبات بدون دخالت دلار نبود. دوپینگ دلار بدون دلیل خاص اقتصادی و عبور از مرز ۶۰ هزار تومان در کمترین زمان ممکن، حکایت از وجود مهندسی و دستکاری، پشت ماجرای بازار داشت. ▫️لبه دوم بحران کارآمدی و ایجاد استیصال در بازار که جمهوریت را هدف گرفته، تولید التهاب در بحث و مسائل ایدئولوژیکی است. تلفیق و تضریب التهاب بازار با که با ماجرای مسمومیت برخی از مدارس دخترانه در قم و تهران و بروجرد، معنادار می‌شود، دلالت‌های فرمولیزه و پنهان قصه را به همراه دارد. اینکه چه جریانی به دنبال چه ماجرایی است با برخی فکت ها قابل رهگیری و مراقبت و تبیین است که اخیرا هم گزارش های جدی مسئولین، از عمدی بودن این حوادث حکایت دارد. ▫️مسمومیت دختران از مدارس قم شروع می‌شود و تعطیلی مدارس را دنبال می‌کند تا شکل و صورت یک حادثه فراگیر و سراسری را پیدا کند. 1⃣قم که دلالت مذهبی ماجراست و 2⃣دختران که دلالت جنسیتی قضیه بوده و ادامه قصه های ماه‌های اخیر است و 3⃣تعطیلی مدارس که دلالت بر فراگیری داستان دارد، کنار همدیگر یک را ترتیب می‌دهند. خصوصا که شیخ اصلاح‌طلب و روشنفکری مثل فاضل میبدی به موازات روزنامه غرب‌زده شرق و چند کانال سم‌پاش همسو، گرا و گمانه قمیزه بودن و خوانش دینی از حادثه را طرح و تقویت می‌کند. ▫️این موارد اگرچه موضوعی امنیتی هستند ولی فرمت و صورت فرهنگی و اقتصادی دارند و ضروری است که مخاطب درگیر با مساله با مسئول مربوطه با زمین حادثه‌ در ارتباط و گزارش دهی مستمر باشند. مراحل شناسایی و مراقبت و پیشگیری ها تا حد ممکن از جانب مقامات مسئول بیان شوند و تحلیل های ممکن نیز توسط تریبون‌ها و مطبوعات نزدیک به مسئولان، تبیین گردد. در کنار هوشمندی امنیتی و حضور میدانی و دلگرم کننده مدیران ارشد، بیان آرامش‌بخش و بموقع و تبیین و تحلیل‌های باورپذیر و بصیرت زاست نه موضع‌گیری‌های پارادوکسیکال یا زبان نارسا و بیان الکن و از راه دور و صرفا امنیتی. ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔎تکنیک تکرار شبکه‌ای در مسمومیت پراکنی‌های اخیر! 1⃣جوخه ترور: مریم رجوی از مسمومیت سیستماتیک و اراده عامل پشت پرده می گوید و نظام را متهم به هیستری زن ستیزانه می‌کند. 2⃣بدون شرح: عبدالحمید مولوی این ماجرا را انتقام از خیزش اخیر زنان، توییت می‌زند و به برحق بودن اغتشاشات اخیر، صحه می‌گذارد!؟ 3⃣برادر شغال بی‌بی‌سی: دیلی تلگراف، تیتر مسموم و جهت داری می‌زند که در ایران، دختران را مسموم می‌کنند تا مدرسه نروند. 4⃣عمامه‌ به سر لیبرال: فاضل میبدی در روزنامه شرق از رادیکال‌های هزاره‌گرا و شبه طالبانی سخن می‌راند و ماجرا را منتسب به یک قرائت دینی از زنان در قم می‌کند. 5⃣ژورنالیست اصلاح‌طلب: عباس عبدی از نواصول‌گرایان متحجر نام می‌برد و علما را برای اتخاذ موضع در قبال این ماجرای مشکوک، دعوت می‌کند که البته آقای علوی بروجردی به درخواست ایشان در اتخاذ موضع نامعلوم، لبیک می‌گوید. 6⃣قهرمان‌پنبه فراری: علی کریمی هم از قافله عقب نمی‌ماند و به صراحت از مهسای امینی بعدی در تفسیر و تمدید این ماجرا نام می‌برد. 7⃣سلبریتی پشیمان: مجری سابق هم با عنوان فضای رعب و وحشت ایجاد شده، استوری می‌گذارد و خیلی مبهم به وضعیت موجود می‌تازد و مدعی می‌شود که عاملان جنایت در امنیت به سر می‌برند.(شاید نمی‌داند!) 🔸مخرج مشترک= متهم است.(کار خودشونه) ▶️برای تعمیق و تبدیل یک گزاره از خبرِ معلّق به باور جهت‌دار، از تکنیک تکرار شبکه‌ای استفاده می‌شود. باورپذیری یک موضوع وقتی از چند سکوی مختلف و حتی مستقل از هم مطرح می‌شود، افزایش می‌یابد. ✍علیرضامحمدلو @shohadayevarjovi