eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
464 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
22.3هزار ویدیو
994 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
D1737504T12890632(Web)-mc.mp3
12.12M
🔹 درک گریه بر امام حسین(ع) «یا أیُّهَا النّاسُ هذا الحُسَینُ بنُ عَلِىِّ فَاعِرفُوهُ فَوَ الَّذی نَفسِى بِیَدِهِ إِنَّهُ لَفی الجَنَّةِ و مُحِبِّهِ فِی الجَنَّةِ و مُحِبِّی مُحِبِّیهِ فی الجَنَّةِ»؛ اى مردم! این حسین، فرزند على است. او را بشناسید. سوگند به آن که جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت‏‌اند. 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737245T18423561(Web)-mc.mp3
1.07M
🔹 ضرورت برپایی مجالس عزدارای امام حسین (ع) در زمان رضاخان، وقتی مجالس عزدارای امام حسین (ع) ممنوع شد، شیخ عبدالکریم حائری یزدی بسیار ناراحت شدند. به ایشان گفته شد که برپایی این مراسم، امری مستحب است پس ناراحت نباشید. اما ایشان فرمودند که عزای امام حسین (ع) امر مستحبی است که واجبات بسیاری در خود دارد. 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️امام حسین علیه‌ السلام 🔸«اُوصِيكُم بِتَقوَى اللهِ فَإنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى ما يُحِبُّ و يَرزُقَهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِب»ُ؛ 🔹«شما را به سفارش میكنم؛ زيرا خدا ضمانت داده كسى را كه تقواى الهى پيشه سازد، از آنچه ناخوش می دارد، به آنچه خوش می دارد انتقال دهد، و از جايى كه گمان نمى برد، روزى اش دهد. 📕گزیده تحف العقول، ج۱، ص۳۷ منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-ar-dabagh.mp3
624K
سوره مبارکه قاری: منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-fa-maleki.mp3
4.17M
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-ta.mp3
6.53M
سوره مبارکه مفسر: استاد قرائتی منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14-20.Taha.53.mp3
2.33M
🔹سوره طه سوره ۲۰ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیه ۵۳ سوره طه⚘ منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️طولانی ترين آيه قرآن درباره چه موضوعی است؟ 🔸آيه ۲۸۲ سوره بقره طولانی‌ ترين‌ آيه قرآن است و موضوع آن درباره‌ قراردادها و تنظيم اسناد تجاری است. دو نكته از آيه شريفه، قابل استنتاج است:  1⃣احكام دقيقی كه در اين آيه در مورد تنظيم‌ سند، برای ذكر شده است - آن هم با ذكر جزئيات در تمام مراحل - بيانگر توجه‌ عميقی است كه قرآن نسبت به امور اقتصادی‌ مسلمين و نظم كار آنها دارد. مخصوصا با توجه به اينكه اين كتاب آسمانی در جامعه جاهلی و عقب مانده ای نازل شد كه حتی سواد خواندن و نوشتن در آن بسيار كم بود و اين خود دليلی است بر عظمت قرآن از يك سو و اهميت نظام اقتصادی مسلمين از سوی ديگر. علی بن ابراهيم در تفسير خود می‌نويسد: در خبر آمده است كه در سوره بقره پانصد حكم اسلامی است و در اين آيه پانزده حكم به خصوص وارد شده است. در حالی که محققين تفسير نمونه، نوزده حكم استخراج نموده اند كه با احتساب احكام ضمنی، عدد بيش از اين خواهد بود. 2⃣جمله های «واتقوا الله» و «يعلمكم الله» گر چه به صورت جمله های مستقل عطف بر يكديگر آمده است، ولی قرار گرفتن آنها در كنار يكديگر نشانه ای از پيوند ميان آن دو است و مفهوم آن اين است كه تقوا و پرهيزكاری و خداپرستی، تاثير عميقی در آگاهی و روشن بينی و فزونی علم دارد. آری، هنگامی كه قلب انسان به وسيله تقوا صيقل يابد، همچون آينه حقایق را روشن می‌سازد. اين معنی كاملا جنبه منطقی دارد، زيرا صفات زشت و اعمال ناپاك، حجاب هايی بر فكر انسان می‌اندازد و به او اجازه نميدهد چهره حقيقت را آنچنان كه هست ببيند. هنگامی كه به وسيله تقوا حجاب ها كنار رفت، چهره حق آشكار می شود. 📕تفسير نمونه، ج ۲، ص ۳۹۰ منبع: وبسایت انوار طاها منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا از منظر آیات و روایات قابلیت تغییر در اخلاقیات افراد وجود دارد؟ (بخش اول) 💠آیات و روایات به روشنی بر قابلیّت تغییر در اخلاق دلالت دارند؛ زيرا: 1⃣نفس مسأله بعثت انبياء و ارسال رسل و انزال كتب آسمانى، و بطور كلّى مأموريّتى كه آنها براى هدايت و تربيت همه انسانها داشتند، محكمترين دليل بر امكان تربيت و پرورش فضائل اخلاقى در تمام افراد بشر است. آياتى مانند: «هُوَ الَّذى بَعَثَ فِى الاُْمِّيِينَ رَسُولا مِنْهُم يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَ اِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِى ضَلال مُبِيْن». [۱] ، [۲] و آيات مشابه آن به خوبى نشان مى دهد كه هدف از مأموريّت پيامبر اسلام (ص) هدايت و تربيت و تعليم و تزكيه همه كسانى بود كه در «ضَلال مُبِيْن» و گمراهى آشكار بودند. 2⃣تمام آياتى كه خطاب به همه انسانها به عنوان «يا بَنى آدَمَ» و «يا اَيُّها النّاسُ» و «يا اَيُّها الاِْنْسانُ» و «يا عِبادى» مى باشد، و مشتمل بر اوامر و نواهى و مسائل مربوط به تهذيب نفوس و كسب فضائل اخلاقى است، بهترين دليل بر امكان تغيير «اخلاق رذيله» و اصلاح صفات ناپسند است، در غير اين صورت عموميّت اين خطابها لغو و بيهوده خواهد بود. ممكن است گفته شود: اين آيات غالباً مشتمل بر احكام است و احكام مربوط به جنبه هاى عملى است، در حالى كه اخلاق ناظر به صفات درونى است، ولى نبايد فراموش كرد كه «اخلاق» و «عمل» لازم و ملزوم يكديگر و به منزله علّت و معلول اند و در يكديگر تأثير متقابل دارند؛ هر اخلاق خوبى سرچشمه اعمال خوب است، همان گونه كه اخلاق رذيله، اعمال زشت را به دنبال دارد؛ و در مقابل اعمال نيك و بد نيز اگر تكرار شود تدريجاً تبديل به خلق و خوى خوب و بد مى شود. 3⃣اعتقاد به عدم امكان تغيير اخلاق سر از اعتقاد به جبر در مى آورد؛ زيرا مفهومش اين است كه صاحبان اخلاق بد و خوب قادر به تغيير آن نيستند و چون اعمال آنها بازتاب اخلاق آنها است پس در انجام كار خوب يا بد مجبورند و در عين حال مكلّف به انجام خوبيها و ترك بديها هستند؛ اين عين جبر است و تمام مفاسدى را كه مذهب جبر دارد بر آن مترتّب مى شود. [۳] 4⃣آياتى كه با صراحت تشويق به تهذيب اخلاق مى كند و از رذايل اخلاقى بر حذر مى دارد نيز دليل محكمى است بر امكان تغيير صفات اخلاقى، مانند: «قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّيها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسّيها» [۴]؛ (هر كس نفس خود را تزكيه كند رستگار شده، و آن كس كه نفس خويش را با معصيت و گناه آلوده سازد نوميد و محروم گشته است). تعبير به «دسّيها» از ماده «دسّ» و «دسيسه» در اصل به معنى آميختن شىء ناپسندى با چيز ديگر است؛ مثل اين كه گفته مى شود: «دسّ الحنطة بالتراب؛ گندم را با خاك مخلوط كرده»، اين تعبير نشان مى دهد كه طبيعت انسان بر پاكى و تقوا است و آلودگيها و رذائل اخلاقى از خارج بر انسان نفوذ مى كند و هر دو قابل تغيير و تبديل است. 🔹در آيه ۳۴ سوره فصّلت مى خوانيم: «اِدْفَعْ بِالَّتى هِىَ اَحْسَنُ فَاِذاَ الَّذى بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَاَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِيْمٌ»؛ (بدى را با نيكى دفع كن ناگهان [خواهى ديد] همان كسى كه ميان تو و او دشمن است، گويى دوست گرم و صميمى [و قديمى تو] است!). اين آيه به خوبى نشان مى دهد كه عداوت و دشمنی هاى عميق كه در خلق و خوى انسان ريشه دوانده باشد، با محبّت و رفتار شايسته ممكن است تبديل به دوستی هاى داغ و ريشه دار شود؛ اگر اخلاق قابل تغيير نبود اين امر امكان نداشت. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره جمعه، آيه ۲ [۲] آيه ۱۶۴ آل عمران نيز همين مضمون را در بردارد. [۳] ر.ک: الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج‏ ۱، ص ۱۵۵؛ و كشف المراد فى شرح تجريد الإعتقاد، علامه حلی، مؤسسة النشر الإسلامي‏، بحث قضا و قدر درباره مفاسد مذهب جبر. [۴] سوره شمس، آيه ۹ و ۱۰ 📕اخلاق در قرآن‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب (ع)، قم، چ اول، ۱۳۷۷ش، ج ۱، ص ۳۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi