مقام محمود 5.mp3
9.61M
#مقام_محمود ۵
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
※ از کجا معلوم میشود ما را هم برای مقامات بلند انسانی خواهند پذیرفت؟
※ از کجا بفهمیم سعی ما با مقامی که هدف ماست، متناسب است ؟
※ آیا مقامخواهیِ انسانی مرتبه دارد؟
از هر مرتبه به مرتبهی دیگر چگونه میشود صعود کرد؟
منبع : کارگاه مقام محمود
منبع/کانال رسمی استاد محمد شجاعی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
مقام محمود 6.mp3
12.13M
#مقام_محمود
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
✘ یک مقام، برای اینکه در نفس انسان تثبیت شود، باید از یک چرخهی منظم و مهندسی در قوای وجودی او، عبور کند.
√ در این چرخه، در احوالات انسان تغییراتی رخ میدهد که خود او درستی حرکتش را میتواند ارزیابی کند.
| لطفاً بادقت گوش کنید. |
منبع : کارگاه مقام محمود
منبع/کانال رسمی استاد محمد شجاعی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حجت الاسلام مهدوی ارفع _روز اول محرم غدیریه اصفهان.mp3
39.6M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز اول محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀منبع/مهدوی ارفع
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حجت الاسلام مهدوی ارفع-روز دوم محرم 1402 غدیریه اصفهان.mp3
39.16M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز دوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀منبع/مهدی ارفع
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حجت الاسلام مهدوی ارفع روز سوم محرم1402 غدیریه اصفهان.mp3
43.83M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز سوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀منبع/ مهدوی ارفع
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حجت الاسلام مهدوی ارفع روز چهارم محرم1402-غدیریه اصفهان.mp3
40.26M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز چهارم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀منبع/مهدوی ارفع
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
به میدان رفتن و کیفیت شهادت حضرت قاسم بن الحسن
منبع: لهوف، سيد بن طاووس، صفحه 115
قَالَ الرَّاوِي: وَ خَرَجَ غُلَامٌ كَأَنَّ وَجْهَهُ شِقَّةُ قَمَرٍ فَجَعَلَ يُقَاتِلُ فَضَرَبَهُ ابْنُ فُضَيْلٍ الْأَزْدِيُّ عَلَى رَأْسِهِ فَفَلَقَهُ فَوَقَعَ الْغُلَامُ لِوَجْهِهِ وَ صَاحَ يَا عَمَّاهْ فَجَلَّى الْحُسَيْنُ كَمَا يُجَلِّي الصَّقْرُ ثُمَّ شَدَّ شَدَّةَ لَيْثٍ أَغْضَبَ فَضَرَبَ ابْنَ فُضَيْلٍ بِالسَّيْفِ فَاتَّقَاهَا بِالسَّاعِدِ فَأَطَنَّهُ مِنْ لَدُنِ الْمِرْفَقِ فَصَاحَ صَيْحَةً سَمِعَهُ أَهْلُ الْعَسْكَرِ وَ حَمَلَ أَهْلُ الْكُوفَةِ لِيَسْتَنْقِذُوهُ فَوَطِئَتْهُ الْخَيْلُ حَتَّى هَلَكَ. قَالَ وَ انْجَلَتِ الْغُبْرَةُ فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ قَائِماً عَلَى رَأْسِ الْغُلَامِ وَهُوَ يَفْحَصُ بِرِجْلَيْهِ وَ الْحُسَيْنُ يَقُولُ بُعْداً لِقَوْمٍ قَتَلُوكَ وَ مَنْ خَصْمُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيكَ جَدُّكَ وَ أَبُوكَ ثُمَّ قَالَ عَزَّ وَ اللَّهِ عَلَى عَمِّكَ أَنْ تَدْعُوَهُ فَلَا يُجِيبُكَ أَوْ يُجِيبُكَ فَلَا يَنْفَعُكَ صَوْتُهُ هَذَا يَوْمٌ وَ اللَّهِ كَثُرَ وَاتِرُهُ وَ قَلَّ نَاصِرُهُ ثُمَّ حَمَلَ الْغُلَامَ عَلَى صَدْرِهِ حَتَّى أَلْقَاهُ بَيْنَ الْقَتْلَى مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ. قَالَ وَ لَمَّا رَأَى الْحُسَيْنُ مَصَارِعَ فِتْيَانِهِ وَ أَحِبَّتِهِ عَزَمَ عَلَى لِقَاءِ الْقَوْمِ بِمُهْجَتِهِ وَ نَادَى هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ يَخَافُ اللَّهَ فِينَا هَلْ مِنْ مُغِيثٍ يَرْجُو اللَّهَ بِإِغَاثَتِنَا هَلْ مِنْ مُعِينٍ يَرْجُو مَا عِنْدَ اللَّهِ فِي إِعَانَتِنَا فَارْتَفَعَتْ أَصْوَاتُ النِّسَاءِ بِالْعَوِيلِ ...
ترجمه : راوى گفت: جوانى به سوی میدان نبرد بيرون آمد كه صورتش گوئى پاره ماه بود و مشغول جنگ شد. ابن فضيل ازدى با شمشير چنان بر فرقش زد كه سرش را شكافت. جوان به صورت به زمین افتاد و فرياد زد: عمو جان به دادم برس! امام حسين عليه السّلام مانند باز شكارى خود را به ميدان رساند و همچون شير خشمگين حملهور شد و شمشيرى بر ابن فضيل زد كه او دست خود را سپر نمود و از مرفق جدا شد. ابن فضیل چنان فرياد زد كه همه لشكر شنيدند. مردم كوفه براى نجاتش حرکت کردند و در نتيجه بدنش زير سم اسبها ماند و به هلاكت رسید. راوى گفت: گرد و غبار كارزار فرو نشست. ديدم امام حسين عليه السّلام بر بالين آن جوان ايستاده و جوان از شدّت درد پاى بر زمين ميسايد و امام حسين عليه السّلام ميگويد: از رحمت خدا دور باد گروهى كه تو را كشتند. جدّ و پدرت در روز قيامت از آنان كيفر خواست خواهند نمود. پس فرمود: به خدا قسم بر عمويت دشوار است كه تو او را به يارى خود بخوانى و او دعوت تو را اجابت نكند يا اجابت كند ولى به حال تو سودى نبخشد. به خدا قسم امروز روزى است كه براى عمويت كينه جو فراوان است و ياور اندك.
سپس نعش جوان را به سينه چسبانید و با خود آورد و در ميان كشتگان خانوادهاش گذاشت. راوى گفت: حسين عليه السّلام كه ديد جوانان و دوستانش همه كشته شده و روى زمين افتادهاند تصميم گرفت كه خود به جنگ دشمن برود و خون دلش را نثار دوست كند. صدا زد: آيا كسى هست كه از حرم رسول خدا دفاع كند؟آيا خداپرستى هست كه در باره ما از خداوند بترسد؟ آيا فریادرسى هست كه به اميد پاداش خداوندى به داد ما برسد؟ آيا ياورى هست كه به اميد آنچه نزد خداست ما را يارى كند؟ زنان حرم وقتی صداى آن حضرت را شنيدند صدای بلند گریه وشیون کردند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰هشدار امام حسین علیهالسلام درباره تبعاتترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه در جامعه - بخش چهارم
امر به معروف و نهی از منکر از احکام ثابت تمام ادیان الهی است
🔸خداوند بعد از اینکه میفرماید «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ»، شاهد میآورد که ببینید کسانی که قبلاً بودند «وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ» اگر همان را عمل میکردند، برایشان بهتر بود و دچار آن فرجام نمیشدند. بعد تعبیر میکند که در بین آنها هم آدمهای مؤمنی بودند، اما خیلیها این موضوع را رها کردند «وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ». فسق یعنی عهدی که بسته بودند، شکستند. که اگه دچار این مشکلات شدند «وَباءوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَت عَلَيهِمُ الذّله». البته آنها همه اینطور نبودند «لَيْسُوا سَواءً» بله در بینشان آدمهای خوب هم بودند، «مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ» در بین آنها آدمهای خوبی هم هستند، نماز شب میخوانند، آیات خدا را میخوانند،«وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» میفرماید این مسئله، موضوعی نیست که مخصوص دین اسلام باشد، بلکه جز احکام ثابت تمام ادیان الهی است، و اتفاقاً آنهایی که دچار تحریف شدند به خاطر این بود که آن را کنار گذاشتند.
🔸ممکن است کسی در انجام این واجب کار غلطی انجام بدهد، فضولی بیخودی بکند، این بحث دیگری است و چیزی که قرآن و خداوند خواسته، این نیست؛ این اسلام ناب نیست. چیزی که بیپیرایه باشد این است که نسبت به مسائل غلط که در جامعه هست، نباید بیتفاوت نشست. آحاد جامعه دینی نسبت به یکدیگر در این موضعاند «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ»، بعد بلافاصله میفرماید امر به معروف و نهی از منکر میکنند. آنوقت که این کار انجام شود «أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ» مشمول رحمت خدا قرار میگیرند. آنچه که خداوند درباره بندگان خوب خود میفرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» منظور چیست؟ «الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ» که این برای همه آحاد جامعه است؛ «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» فقط مربوط حکومت نیست که فقط به مسئولین دستور حفظ حدود خدا را بدهد «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» امتیاز «خَيْرَ أُمَّةٍ اُخرِجَت لِلنَّاسِ»است. لذاست که «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ» یعنی اینکه این امکان را پیدا کردند که بر مبنای جامعهی دینی، حکومت شکل دهند. «وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ» این برای همه است و برای افراد خاصی نیست.
انقلاب اسلامی آمد تا دوباره امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند
🔸چون در آستانهی محرم و شب اول محرم هستیم که به هر حال ویژگی اصلی قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است. این موضوع بحث مهمی در اندیشهی شیعی و اندیشه ناب اسلام است و آنقدر مهم هست که شخصیت بزرگی همچون امام حسین علیهالسلام دردانهی هستی، تمام جان خود و فرزندانش را برای آن تقدیم میکند «إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً» «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» تعبیر این است که اینجا وظیفهای وجود دارد، کار مهمی که به اصطلاح یک فرهنگ است، یک مکتب، یک گفتمان و یک تفکر است.
🔸انقلاب اسلامی آمد تا دوباره آن را احیا کند، شهدای بزرگوار چه در دفاع مقدس، چه در انقلاب، چه اخیراً در دفاع حرم برای همین بحث رفتند که این موضوع باید حفظ شود که به تعبیر قرآن کریم، تمایز و امتیاز اندیشه سیاسی اسلام است «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» و بعد میفرماید «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ».
🔸این یک اشارهی کوتاه در حد بضاعت دانشآموزی و کم من بود، تأملات بیشتری بکنید، مخصوصاً به آیات قرآن، به تفاسیر علمای بزرگ اسلام به ویژه تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی مراجعه کنید، تفسیر حضرت آیت الله جوادی را ان شا الله ملاحظه بفرمایید که این بحث چگونه میتواند در اندیشهی سیاسی و در عمل سیاسی، ظهور و بروز پیدا کند.
✅ دکتر سعید جلیلی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
20.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 دکتر رجبی دوانی از شاهکار استاد منذر (ره) میگوید
1⃣ ارتحال استاد ابوالحسنی (منذر) ضایعهای بود که به این زودی جبران نخواهد شد
2⃣ متاسفانه برخی مقامات کشور نیز راجع به سنت اصیل سیاهپوشی در عزای اهل بیت (ع) و چادر مشکی حمله میکردند.
3⃣ استاد ابوالحسنی وقتی شبهات جریانهای انحرافی بعضاً داخل کشور را دید، دست از کار کشید و کتاب بسیار ارزشمند سیاهپوشی را نگاشت.
♨️ مراسم بزرگداشت استاد ابوالحسنی منذر در پژوهشکده تاریخ معاصر فروردین سال ۱۳۹۱
منبع/اسرار تاریخ استاد ابوالحسنی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رحیمپور ازغدی: نخستین هیات سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین(علیه السلام) اشک ریخت عمر سعد بود
♦️یزید دستور داد برای امام حسین (علیه السلام) مجلس ختم قرآن بگیرند ولی هیچکس نباید سخنی بگوید
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
کیست مرا یاری کند 06.mp3
13.58M
#کیست_مرا_یاری_کند 6
میگین بعد از عزاداری سیدالشهداء ،
ما تازه سرحال و شاد میشیم😐.
این شعف بعد از روضه... چه داستانیه دیگه؟
👌یاران اربعینی 🕌
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi