eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
459 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
22هزار ویدیو
989 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
زیارت عاشورا با نوایی محزون.mp3
7.17M
◾️زیارت عاشورا با نوایی محزون - ابوذر حلواجی 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🟢 تلاش‌های امام سجاد(ع) برای زنده نگاه‌داشتن قیام عاشورا 🔹برای علی بن الحسین(ع) فرصتی نظیر فرصت امام اباعبدالله(ع) پدر بزرگوارش پیدا نشد، همچنان که فرصتی نظیر فرصتی که برای امام صادق(ع) پدید آمد پیدا نشد، اما برای کسی که می‌خواهد خدمتگزار اسلام باشد همه مواقع فرصت است ولی شکل فرصتها فرق می‌کند. 🔸ببینید امام زین العابدین(ع) به صورت دعا چه افتخاری برای دنیای شیعه درست کرده؟! و در عین حال در همان لباس دعا امام کار خودش را می‌کرد. 🔹 بعضی خیال کرده‌اند امام زین العابدین(ع) چون در مدتی که حضرت بعد از پدر بزرگوارشان حیات داشتند قیام به سیف نکردند، پس گذاشتند قضایا فراموش شود. 🔹ابدا! از هر بهانه‏ای استفاده می‌کرد که اثر قیام پدر بزرگوارش را زنده نگه دارد. آن گریه‌ها که گریه می‌کرد و یادآوری می‏نمود برای چه بود؟ آیا تنها یک حالتی بود مثل حالت آدمی که فقط دلش می‌‏سوزد و بی‏‌هدف گریه می‌کند؟! یا می‌خواست این حادثه را زنده نگه دارد و مردم یادشان نرود که چرا امام حسین(ع) قیام‏ کرد و چه کسانی او را کشتند؟ این بود که گاهی امام گریه می‌کرد، گریه‌های زیادی. 🔸روزی یکی از خدمتگزارانش عرض کرد: آقا! آیا وقت آن نرسیده است که شما از گریه باز ایستید؟ (فهمید که امام برای عزیزانش می‏گرید.) فرمود: چه می‌گویی؟! یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت. قرآن عواطف او را این‏طور تشریح می‌کند: «وَابْیضَّتْ عَیناهُ مِنَ الْحُزْنِ‏» (یوسف/۸۴). من در جلوی چشم خودم هجده یوسف را دیدم که یکی پس از دیگری بر زمین افتادند. 📗 استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ص۱۰۳-۱۰۲ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ وصیت مهم امام زین العابدین(ع) به فرزند بزرگوارشان امام‌ باقر(ع) در آخرین لحظات عمر ⚫️ سالروز شهادت حضرت سید الساجدین سلام الله علیه تسلیت باد!  🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ پاسخ قاطع حضرت زینب سلام‌الله علیها به یاوه‌گویی‌های ابن زیاد 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
قافله سالار زینب - استاد کویتی پور.mp3
5.56M
🏴 ▪️«قافله سالار زینب » 🎤با مداحى به مناسبت ماه ☑ کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-07) Tehran.MP3
31.63M
🔈 | جلسه چهاردهم 🔰 فصل اول؛ دو راهی طغیان و اطمینان ▪️یازدهم محرم، ۱۴۰۲ * پاسخ به سوالی در مورد نماز زیارت عاشورا. * تعابیر عجیب امیرالمومنین علی علیه‌السلام در تحقیر دنیا! * دفاع امیرالمومنین علی علیه‌السلام از دنیا!! * تو بنده همانی که به آن وابسته‌ای! * عمر سعد؛ دلبستگی و ترس از دست دادن دنیا. * دنیا ابزار رسیدن به خداست یا خدا ابزار رسیدن به دنیا؟ * حضرت موسی علیه‌السلام؛ از کاخ نشینی تا بیابان گردی! * حضرت مریم سلام‌الله‌علیها و امتحانِ عجیب زخم زبان‌ها! * حضرت داوود علیه‌السلام؛ پادشاهِ دست‌فروش! * حضرت عیسی علیه‌السلام؛ پیامبرِ خانه به دوش ! 🔻عصاره تمام مطالب این سخنرانی🔻 ✅ خدا و پیغمبر صل‌الله‌علیه‌و‌آله می‌خواهند ما را از ظاهر متوجه باطن کنند. ✅ شیاطین می‌خواهند ما را در حد توجه به ظاهر نگه دارند. * خداوند با سختی‌های دنیوی به پیامبر صل‌الله‌علیه‌و‌آله اهانت کرد یا اکرام؟ * خجالت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از رفوگر پیراهنشان. * ملا فتحعلی سلطان آبادی؛ اهل باطنِ ساده‌پوش. * شهادت فجیع شیخ فضل الله نوری. * شهیدی که جنازه‌اش قرآن می‌خواند. * توسل به شهید شیخ فضل الله نوری برای خانه دار شدن. * ألسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْـلُ الْقُرى ... ⏰ مدت زمان : ۱:۱۵:۵۲ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ برای دریافت صوت کامل این مبحث و ده‌ها دوره دیگر هم اکنون اپلیکیشن تعالی را نصب کنید 👇 نصب از طریق کافه بازار 🔔منبع/امینی خواه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
jame-siah-dar-azaye-emam-hossein-880926.mp3
6.25M
‍ 💠 جامۀ سیاه پوشیدن در عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام ◾️ «جامۀ سياه پوشیدن در عزا، سنّتی از صدر اسلام و رنگ سیاه، رنگ عزا و ماتم بوده است + شواهد تاریخی» . ◾️ «ائمّه و اهل بيت علیهم‌السّلام در مصائب جامۀ سیاه می‌پوشيدند + شواهد تاریخی» ◾️ «فتوای فقهای بزرگ شيعه بر عدم كراهت و رجحان جامۀ سياه پوشيدن بـر مصائب اهل بيت علیهم‌السّلام، خصوصاً مصائب اباعبدالله الحسين علیه‌السّلام» ◾️ «كتاب‌ها و تألیفات علمای شيعه در بحث استحباب سياه پوشيدن در مصائب ائمّه علیهم‌السّلام و به طور خاص اباعبدالله الحسين علیه‌السّلام» ◾️ «مكروه بودن و نهی از پوشیدن جامۀ سياه ناظر بر مقطع خاص حکومت بنی‌عبّاس بوده است که لباس سیاه را لباس متحدالشکل خود قرار داده بودند» ..‌.... 🎤 «استاد مهدی طیّب» 🍃منبع/در محضر قرآن و اهل بیت علیهم السلام الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️تاثیر خطبه‌ های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در پیشبرد نهضت امام حسین (ع) 🔹سیدالشهداء و اصحاب او و اهل بیت او [به ما] آموختند تکلیف را، فداکاری در میدان، تبلیغ در خارج میدان. همان مقداری که فداکاری حضرت ارزش پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین - سلام الله علیه - کمک کرده است، خطبه‌ های و حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تاثیر داشته است. آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها بترسند و نباید مردها بترسند. 🔹در مقابل یزید، حضرت زینب - سلام الله علیها - ایستاد و آن را همچو تحقیر کرد که بنی امیه در عمرشان همچو تحقیری نشنیده بودند، و صحبت هایی که در بین راه، و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبری که - سلام الله علیه - رفت و واضح کرد به اینکه قضیه، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست؛ یعنی، ما را بد معرفی کرده‌اند؛ سید الشهداء را می‌ خواستند معرفی کنند که یک آدمی است که در مقابل حکومت وقت، خلیفه رسول الله ایستاده است. این مطلب را در حضور جمع فاش کرد و حضرت زینب هم. بیانات حضرت امام ۶۱/۰۷/۲۵ منبع: سایت جامع امام (ره) منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️علت مصونيت امام سجاد عليه السلام در واقعه عاشورا 🔹 (ع) ملقب به و ، تنها بازمانده از فرزندان امام حسين (ع) بود که همراه اسرای اهل بيت به کوفه و شام برده شد و پس از حدود يک ماه اسيری به دستور يزيد - برای جلب افکار عمومی - محترمانه به مدينه روانه گرديد. [۱] پس از آن در مدينه، فضا مناسب هيچ کار سياسی يا تحرک اجتماعی سالم نبود، بنابر اين (ع) در سنگر دعا نشست و به عنوان سيد ساجدين و زينت عابدين به مبارزه فرهنگی و نشر معارف بلند دينی در قالب دعا و مناجات پرداخت، تا ضمن حفظ جامعه اسلامی، دوستان و شيعيان خود، به سوی اهداف مقدس خويش حرکت کنند. اکنون به عنوان قرآن صاعد و زبور آل محمّد (ص) كه مشتمل بر ۵۷ دعاست، ثمره فعاليت های ۳۵ ساله حضرت در دوران امامتشان می باشد. آن حضرت سال ۹۵ ه.ق. در مدينه در سن ۵۷ سالگی با زهر کين مسموم و به شهادت رسید. [۲] 🔹در اگر چه به کسی رحم نمی کردند و از کودک شش ماهه همچون حضرت علی اصغر (ع)، تا پيرمرد صحابی پيامبر (ص)، مانند حبيب بن مظاهر را بی درنگ به شهادت می رساندند، و حتی شخص امام حسين (ع) را نيز با آن وضع بسيار فجيع به شهادت رساندند، اما اينکه نتوانستند  (ع) را به شهادت برسانند به شرايط عصر عاشورا مربوط است. در حقيقت حرامیان چند بار قصد کشتن ايشان را داشتند، ولی اين اتفاق واقع نشد. (ع) در کربلا به شدت بيمار شد، به طوری که توانايى حمل اسلحه و جنگ نداشت، بنابر اين نتوانست پيشاپيش پدر بزرگوارش به جهاد رفته و به شهادت برسد. 🔹بنابر اين تا قبل از شهادت امام حسين (ع) دشمن بر خيمه ها مسلط نشده بود و دست پليدش به امام (ع) نرسيد تا حضرت را به شهادت برساند. پس از شهادت امام حسين (ع) سپاهيان برای غارت اموال فرزندان پيامبر (ص) به سوى خيمه ها شتافتند، به طوری که حتی چادر از سر زن ها می ربودند. دختران پيامبر (ص) از خيام حرم بيرون آمدند و صدا به گريه بلند نمودند. [۳] سيد بن طاووس روايت می کند که به خدا قسم زينب (س) از گريه خود هر دوست و دشمنى را به گريه افکند. [۴] آنگاه اهل حرم را به اسارت گرفتند و  (ع) در حالی که بيماری، او را ضعيف و رنجور کرده بود نیز در ميان اسيران بود. [۵] 👇 منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔹حميد بن مسلم [۶] نقل مى كند، ما به اتفاق شمر بن ذی الجوشن از کنار خيمه ها عبور می کرديم تا به رسيديم، ديديم که از شدت بيماری در بستر افتاده است. همراه شمر گروهى نظاميان بودند؛ گفتند آيا اين بيمار را بکشيم؟ من گفتم: سبحان الله چگونه مردم بی رحميد شما، آيا اين ناتوان را می خواهيد بکشيد، همين بيماری‌ای که دارد کافی است، و او را خواهد کشت؛ پس زيرانداز آن حضرت را کشيدند و بردند و آن حضرت را به رو افکندند. [۷] شيخ عباس قمی از روضة الصفا نقل مى کند که شمر تصميم گرفت  (ع) را که در بستر بيماری افتاده بود به قتل برساند. 🔹در اين هنگام عمر سعد دو دست شمر را گرفت و گفت از خدا شرم نداری که بر قتل اين پسر اقدام می نمایی؟ شمر گفت: فرمان عبيدالله بن زياد صادر شده که همه فرزندان حسين (ع) را بکشم. عمر سعد در منع کردن شمر سعی زياد کرد و شمر را از آن عمل زشت بازداشت. شمر پس از آن دستور داد تا خيمه های اهل بيت را آتش زدند. [۸] بنابر اين با توجه به وقایعی که در روز عاشورا پس از شهادت امام حسين (ع) اتفاق افتاد، بيماری و زنده ماندن  (ع) در کربلا حکمتی الهی بود تا حجت خدا در روی زمين باقى بماند. و هرگاه دشمنان تصميم به قتل آن حضرت می گرفتند، به تصور اين که بيماری آن حضرت را خواهد کشت يا کشتن بيماری که جنگ نکرده ناپسند بود، دست از کشتن او برمی داشتند. البته اگر چه از قتل حضرت چشم پوشيدند، ولی از هيچ گونه آسيب رساندن و آزار دادن حضرت دريغ نکردند. 🔹سوار کردن اسرا بر مرکب هاى برهنه، و غل و زنجير آزار دهنده در آن هوای گرم و سوزان، و ضرب و شتم زنان و کودکان در مقابل چشم ایشان، آنچنان امام (ع) را آزار می داد که به عمه اش حضرت زينب (س) فرمود سينه ام تنگ شده، به حالتی که نزديک است جان از تنم خارج شود. حضرت زينب (س) با پريشانی و نگرانى از حضرت می پرسید اين چه حالتی است که در تو می بينيم. بنا بر اين وقتی خداوند بخواهد، حجت خود را برای اهل زمين نگه دارد، چنان که عيسى، موسی و ابراهيم (عليهم السلام) را از آسيب طاغوت های زمان نگه داشت،  (ع) را نيز نگه می دارد، و لو در نبرد سخت بين حق و باطل واقع شود. پی نوشت ها؛ [۱] قمی، شيخ عباس، منتهی آلامال، اعلام التقی، قم، ۱۳۸۲، ج ۲، ص ۱۹-۱۷؛ جعفريان، رسول، حيات فکری و سياسی امامان شيعه، انصاريان، قم، ۱۳۸۴، ج ۸، ص ۲۵۵ [۲] حيات فکری و سياسی  امامان شيعه، همان [۳] ابن طاووس، لهوف، ترجمه عقيقی بخشايشی، قم، نويد اسلام، ۱۳۸۵، ص ۱۵۹ [۴] همان، ص ۱۶۳ [۵] همان، ص ۱۷۵ [۶] حميد بن مسلم از لشکر دشمن بود و همان شخصی است که مأموريت يافت به همراه خولی، سر مقدس امام حسين (ع) را به کوفه نزد عبيد الله بن زياد ببرد. نک: منتهی الآمال، همان، ص ۶۰۴ [۷] منتهی الآمال، همان، ص ۶۰۱ [۸] همان منبع: مرکز مطالعات و پاسخگويى به شبهات حوزه علميه قم منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا