🔴 به آنها که میگویند #انتخابات تاثیری ندارد بگویید:
مردم مازندران مصلحت ندیدند رییس مجمع تشخیص مصلحت وارد خبرگان شود.
مردم خوزستان۷نماینده سابق و رشتیها نوبخت مورد حمایت لاریجانی سه دوره رئیس مجلس را رد صلاحیت کردند.
شیرازیها روح الله نجابت خارج از لیست را انتخاب کردند. محمدرضا باهنر هم توسط کرمانی ها کنار گذاشته شد.
👤دستاران
منبع/ کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
❗️آیا مشارکت بالای انتخابات مجلس در شهرهای کوچک و استان های کم برخوردار به خاطر انتخابات طایفه ای و قومی است؟؟؟
🔺در شهرهای کوچک میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نیز بالاتر است.
🔺نرخ بالای ازدواج، نرخ پایین طلاق، نرخ فرزند آوری بالا، سن ازدواج پایین تر از جمله موارد مسئولیت پذیر بودن و دغدغه مند بودن مردم این مناطق است!
🔺زندگی در کلان شهرها و معضلات خاص موجود در آنها از جمله گرانی مسکن، مشکلات تردد و ترافیک،ناهمگونی سطح فرهنگی اجتماعی و اقتصادی طبقات مختلف جامعه موجب ایجاد مطالبات و نارضایتی گوناگون می شود.
🔺تعدد کاندیدها و عدم شناخت ویژگی های فردی و اجتماعی نامزدها موجب کاهش انگیزه و اعتماد و تردید در رای دادن به نامزدها در شهرهای بزرگ خواهد بود.
در شهرهای کوچک و استان های کمتر برخوردار، مردم نسبت به رویدادهای اجتماعی مسئولیت پذیر تر و همچنین در رویدادهای اجتماعی فعال تر می باشند و نباید مشارکت بالا در این مناطق را تفسیر به رای قومی قبیله ای بودن آراء داشته باشیم.
✍️ حسین چهارمحالی
منبع/ کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 این 25 میلیون نفر
👤 #محسن_مهدیان
🔹 حماسه 25 میلیون نفری را دست کم نگیرید. این آرای پرقدرت، فراتر از آرای عادی هستند. به این آرا باید بالید. این آرا تخمینی از هسته پرقدرت جمهوری اسلامی هستند که مثل یک دژ مستحکم از خاک و هویت و دین شان صیانت می کنند. مرور کنیم تا ماجرا روشن شود.
🔸 اول اینکه چرا رای دادند؟
به 3 دلیل این آرا پای صندوق آمدند.
✅الف. رای ایدئولوژیک
دلیل اول آرای ایمانی است. آرائی که به جهت تکلیف دینی و ملی شان به صحنه آمدند. این رای بسیار پرقدرت است. چون ایدئولوژیک است.
✅ب. رای استراتژیک
دلیل دوم آرایی است که برای صندوق رای فارغ از خروجی اش موضوعیت قائل است. آرائی که معتقد است صندوق رای به خودی خود قدرت ساز است. آرائی که خوب می داند اگر صندوق رای تضعیف شود اول چیزی که ضربه می خورد امنیت است. این رای استراتژیک است.
✅ج. رای سازنده
و دلیل سوم آرائی است که به صندوق رای از حیث طریقیت توجه می کند. آرائی که حرکت کشور را می بیند و آینده را روشن می داند. آرای امیدوار دلیل سومی است که موجب حضور پای صندوق رای شده است. رای برای انتخاب افراد صالح و کارآمد. این رای امیدوار و سازنده است.
🔹حالا سوال اینست که ثمره این سه ویژگی چیست؟ یعنی در عمل این سه ویژگی چه آرائی را شکل داده است:
1️⃣ یکم. نماد تاب آوری
این آرا با وجود همه سختی های اقتصادی پای صندوق آمدند. شرایط اقتصادی امروز با همه تلاش هایی که از سوی دولت و مجلس صورت گرفته است، سخت و تلخ است. این آرا نمایش این تاب آوری ملی است.
2️⃣ دوم. نماد مبارزه
این آرا تحریم های شناختی و رسانه ای دشمن را شکست. چند ماه تلاش دشمن برای تحریم انتخابات ایران بی نتیجه ماند و مردم با آرایش جنگی مقابل دشمن پای صندوق رای آمدند. این آرا از این جهت نماد مبارزه است.
3️⃣ سوم. نماد فداکاری
آرای این دوره نمایش رای فداکار است. ما سه نوع رای داریم. رای عادی که تنها رای به نامزد مورد علاقه است. رای پرقدرت که بجز یک رای تلاش می کند دیگران هم به نامزد مورد علاقه اش رای دهند. و سوم رای فداکار که فارغ از پیروزی نامزد مورد علاقه اش برای اصل مشارکت تلاش می کند. ما ایندوره به شکل چشمگیری با حضور دسته سوم مواجه بودیم.
4️⃣چهارم. نماد اخلاق
ایندوره از انتخابات مردم بسیار جلوتر از گروه ها و جریانات سیاسی بودند. اگر گروه های سیاسی مثل همیشه به دنبال تخریب همدیگر و مجادله بجای رقابت بودند اما مردم اولویت اولشان افزایش مشارکت بود. از اینرو بجای تخریب، رقابت را دنبال کردند تا به سبد مشارکت ریخته شود.
5️⃣پنجم. نماد عقلانیت
این دوره از انتخابات رای دهنده به این سطح از عقلانیت و بلوغ رسیده بود که صندوق رای فارغ از نتیجه آن موضوعیت دارد. حتی اصلاح طلبان نیز با عبور از بدنه سنتی شان تصریح داشتند که اصل صندوق رای اهمیت دارد وقدرت ساز است.
💢 مجموعه این دلائل باعث می شود که این 25 میلیون نفر، رای شان پرقدرت و به مثابه یک دژ مستحکم باشد که کشور را مقابل هرگونه تهدیدی صیانت می کند و در آینده موتور محرکه و شتابدنده آرای خاموش باشد. قدر بداینم.
منبع/کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
قالیباف: مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند
🔹پس از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس وظیفۀ خود میدانم از جایگاه خانه ملت از نقشآفرینی یکایک هموطنان و همۀ دستاندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس تقدیر و تشکر کنم.
🔹انتخابات شکوهمند مجلس میانه تحریمهای داخلی و خارجی چنان با نقشآفرینی مردم برگزار شد که همۀ ما را بهطور مضاعف متوجه مسئولیتهای خود کرد.
🔹این مشارکت با وجود طراحیهای گوناگون دشمنان حقیقتاً برآمده از وطندوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.
🔹ما به خوبی میدانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقیهای سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت میشد.
🔹مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رای کارایی و گرهگشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.
منبع/ کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰 ادعای خالصسازی و مهندسی انتخابات دروغ بود
🔸تحلیلهای پسا انتخاباتی رسانهها و نشریات طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات، ادعای پر تکرار آنها درباره خالصسازی و مهندسی انتخابات را ابطال میکند.
🔸رسانههایی مانند انتخاب و خبر آنلاین در گزارشهای انتخاباتی خود ادعا میکنند که شماری از نمایندگان تندرو حذف شده و نامزدهای میانهرو رأی آورده و جایگزین آنها شدهاند. بسیاری از این رسانهها تا پیش از این مدعی بودند امکان هیچ رقابتی وجود ندارد. خبر آنلاین همچنین گزارشی دارد با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست «صدای ملت» از انتخابات/کنار زدن تندروها از سوی میانهروها».
🔸انتخاب در عین حال در تحلیل متناقض دیگری نوشت: از پیامدهای نتیجه انتخابات مجلس، آغاز عصر رادیکالسازی، یک گام فراتر از یکدستسازی است. اما میرسیم به آرایش سیاسی نمایندگان مجلس دوازدهم. واقعیت این است که پیشبینی میشد که اکثریت مطلق مجلس در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد اما شاید کمتر کسی تصور میکرد حتی طیف قالیباف هم که در مجلس یازدهم تا حد زیادی تعیینکننده بودند، در مجلس دوازدهم به انزوا رانده شوند. نکته قابل توجه آن است که نفرات بالاسر او هر سه از رادیکالترین نیروهای سیاسیاند.
🔸یادآور میشود روزنامه هم میهن نیز که تا اواخر سعی در القای یکدستسازی و فقدان رقابت داشت، چند روز مانده به انتخابات، گزارشهایی با این عناوین منتشر کرد: «میانهروها با یک لیست آمدند؛ جناح راست با ۳ لیست در تهران» و«۱۰۳ نامزد میانهرو در سراسر کشور». روزنامههای شرق و اعتماد هم پیش از انتخابات با انتشار تیترهایی مانند «علیه تندروی»، فهرستی از نامزدهای اصلاحطلب شامل ۱۶۵ نفر را منتشر کردند که ثابت میکرد ادعای نامزد نداشتن و مهندسی شدگی انتخابات دروغ است.
#خبر_ویژه
ادامه مطلب
@Kayhan_online
منبع/ کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شکست پروژه تحریم انتخابات و ناکامی اپوزیسیون، مزدوران اینترنشنال را به جان هم انداخت!
کارشناسان اینترنشنال خطاب به مجری برنامه:
🔺شما که میگفتید حکومت سقوط کرده و رئیسی به ایران برنمیگردد و باید پناهنده شود!
در همین تلویزیون اینترنشنال مدعی بودید ۲ میلیون نفر در داخل ایران نیرو دارید؛ ما جمهوری اسلامی را دست کم گرفتیم و نمیتوانیم (مثل امام خمینی) انقلاب کنیم!
🔸پ.ن: نکته حائز اهمیت در این برنامه اینست که مزدوران اینترنشنال بار دیگر به صورت علنی اعلام کردند آرزوی سرنوشتی مثل سوریه و لیبی را برای ایران دارند؛ رویای شومی که البته به گور خواهند برد!
✅ منبع/کافه سیاسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💢چرا پیروز شدیم؟
🔹انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با مشارکت بالای ۴۰ درصدی ملت ایران پای صندوقهای رأی به پایان رسید. در این انتخابات پیروز شدیم چراکه:
🔸۱ـ در شرایطی که میانگین مشارکت در کل ادوار انتخابات مجلس در ایران زیر ۶۰ درصد بوده است و در نرم جهانی نیز کشوری مانند آمریکا میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی در چند دهه گذشته عمدتاً برابر یا زیر ۴۰ درصد بوده است، برجستهسازی رقم ۶۰ درصدی عدم حضور در انتخابات از میانگین تمام صد درصد افراد واجد شرایط با توجه به موارد گفتهشده عملاً فریب مخاطب و مغالطه است. چون معیار مطلوب شمردن مشارکت سیاسی در هیچ جای دنیا صددرصدی سنجیده نمیشود و نهایتاً در قیاس با انتخابات گذشته خود آن کشور یا نرم معمول جهانی صورت میگیرد.
🔹۲ـ این انتخابات اولین انتخاباتی است که پس از فتنه «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. انتخابات ۱۱ اسفند به صحنه اتحاد براندازان خارجنشین و برخی از مدعیان اصلاحات داخلی برای قهر مردم با صندوق رأی و القای جدایی بین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد. برخی از مدیران و احزاب داخلی تدارکی برای مشارکت انجام ندادند، هزاران شبکه تلویزیونی، خبرگزاری، رسانه و کانال، در اثر مداخلهجویی خارجی و دستکاری نیابتی، میداندار تحریف و تخریب و تحریم انتخابات بودند. امنیتیسازی داخلی ایران تا ماهها و روزهای منتهی به انتخابات که نمونه آن، انفجار در مراسم سالگرد امام(ره) و انفجار در خط لوله سراسری گاز کشور بود، از تلاشهای مذبوحانه برای کاهش مشارکت بود. دشمن با فهم شکست خود در گام دوم سرد شدن فضای انتخابات را در دستور خود قرار داد. بازوی رسانهای دشمن با محوریت رسانههای فارسی زبان برنامههای مختلفی را با کلیدواژهها و عبارتهای ادعایی نظیر «انتخابات مهندسی شده»، «عدم شرکت در انتخابات»، «رأی نمیدهیم»، و کلیدواژهها و عبارات مشابه، کوشید تا به زعم خود، فضای انتخابات را سرد کند. برای نمونه، کانال تلگرامی شبکه ایران اینترنشنال ۴۸ ساعت مانده به انتخابات ۴۴ خبر منفی به صورت متن، پادکست و ویدئو کلیپ علیه انتخابات منتشر کرد.
🔸۳ـ حضور ۲۵ میلیون ایرانیها در شرایطی که بزرگترین کمپین تحریم انتخابات علیه ایران با صدها پروژه ضدامنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پشتیبانی میشد و باوجود فشارهای اقتصادی و معیشتی و اخبار و حواشی ناامیدکننده از برخی چهرهها یا رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک اقدام ملی مؤثر و بهموقع محسوب میشود. قطعاً برای جمهوری اسلامی که به دنبال مردمسالاری دینی است، این میزان مشارکت قانعکننده نیست و نخواهد بود، اما در تحلیل میزان مشارکت در انتخابات باید شرایط و وضعیت کشور مورد توجه باشد.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💢پس از انتخابات
🔹پس از ماهها انتخاباتی شدن فضای سیاسی کشور و شکلگیری رقابتهای سیاسی معطوف به صندوق رأی، روز ماراتن بزرگ سر رسید و بیش از ۲۵ میلیون نفر از مردمان این سرزمین که علاقهمند بودند تا در تعیین سرنوشت خود نقشآفرین باشند، پای صندوق رأی آمدند و نامزدهای خود را روانه بهارستان کردند. این قدرتنمایی ملت در حالی در برابر چشمان بدخواهان این سرزمین انجام میشد که آنها با همه توان انتخابات کشور را تحریم کرده بودند. دنبالههای داخلی آنان نیز همین مسیر را در پیش گرفته و با حضور نیافتن در پای صندوقهای رأی مکمل بازی خط تحریم شدند. در این میان، این ملت ایران بودند که بیتوجه به سناریوی دشمن در حالی که مشکلات معیشتی آنان را نسبت به وضعیت اقتصادی معترض کرده است، پای کار انتخابات آمدند و کار را تمام کردند.
🔸اکنون انتخابات به پایان رسیده است و امید دشمن ناامید شده است؛ اما داستان فردای انتخابات همچنان باقی است. در این شرایط برای آنکه شیرینی این فتح بزرگ در کام ملت برای همیشه جاودانه شود، لازم است که ملاحظاتی را مورد توجه قرار داد:
🔹۱ـ پیروز واقعی حماسه ۱۱ اسفند ملت غیور ایران است که با بصیرت کامل و اراده بلند خود در طول دهههای اخیر بارها حماسهها آفریده است. در این بین جایگاه احزاب و گروههای سیاسی و نامزدهای وارد میدان شده در رتبههای بعدی قرار میگیرد و منتخبان بیش از آنکه خود را واماندار احزاب و گروههای سیاسی ببینند، باید خود را منتخب ملت بدانند، آن هم نه تنها کسانی که به ایشان رأی داده، بلکه هر منتخب امروز، نماینده تمام ملت است.
🔸۲ـ پایان انتخابات، پایان رقابتهای انتخاباتی است، لذا انتظار میرود با فراموشی فضای پر احساس رقابتی قبل از انتخابات، خدمت به ملت و تلاش برای رفع مشکلات و آبادانی کشور دغدغه اصلی منتخبان باشد و دیگر نامزدهای رأی نیاورده نیز که به وظیفه شرعی خود در پرشور کردن انتخابات موفق شدهاند، خدمت در عرصهای دیگر را دنبال کنند.
🔹۳ـ نباید فراموش کرد که نامزدهای منتخب، نمایندگان همه ملتند؛ چه آنهایی که به ایشان رأی دادند و چه آنهایی که رأی دیگری داشتند و حتی نمایندگان آنهایی که در انتخابات شرکت نکردهاند و موظفند که برای خدمت به ۸۵ میلیون ایران صبح و شام تلاش کنند. بدون شک، با تلاشی فراگیر میتوان امید داشت که سالهای پیش رو بهتر از سالهای گذشته باشد.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🕊🇮🇷◍⃟♥️🇮🇷🕊
💢برکات انتخابات ۱۱ اسفند!
🔹انتخابات ۱۱ اسفند، با تمام سختیهایش، زیبا و شیرین است. این انتخابات زشتیها و زیباییهایی داشت، بالاترین زشتی در بعد داخلی آنجا بود که بخش رادیکال جریان اصلاحطلب نفاقگونه با راهبردی که در پیش گرفتند، عملاً پروژه کاهش مشارکت را کلید زدند و با ضدانقلاب و دشمن مخرج مشترک داشتند. این تندروها هر آنچه در توان داشتند، انجام دادند تا پروژه «انتخابات ضعیف و زیر ۲۰ درصد» رقم بخورد. این راهبرد به شدت شکست خورد و همین شکست به منزله یکی از محورهای مهم زیبایی این دوره از انتخابات یاد میشود.
🔻به چهار دلیل انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، انتخاباتی برکتآور است:
🔸الفـ این انتخابات مایه عزت و مظهر قوت ملی است؛ رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی) حدود ۱۱ ماه قبل از ۱۱ اسفند فرمودند: «این انتخابات آخر سال خیلی مهم است. انتخابات میتواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان میدهد؛ ....هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر میخواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزارهای مهم قوتِ کشور همین انتخابات است.»
🔹بـ انتخابات جمعهای که گذشت، اولین انتخابات پس از عبور نظام از اغتشاشات ۱۴۰۱ با توهم اکثریتپنداری اغتشاشگران بود. تمام تلاش دشمن برای زیر سؤال بردن پایگاه اجتماعی و میزان مقبولیت نظام و بهرهبرداری از مشارکت حداقلی برای رسیدن به هدف و القای آن به جامعه بود. از برکات این انتخابات، نقش برآب شدن همه این توطئهها بود.
🔸جـ امنیت مثالزدنی انتخابات؛ در هیچ یک از ادوار انتخابات ایران، نمیتوان سراغ گرفت که تا به این اندازه ابزارهای نظام سلطه، چون منافقین و سلطنتطلبها بسیج شده باشند. آنها از هر ظرفیت قومی، نژادی، جغرافیایی و مذهبی به منزله یک استعداد بحرانآفرینی مدد میگرفتند. برگزاری توأم با امنیت کامل انتخابات خار زهرآگینی بر چشم شوم دشمنان این مرز و بوم شد. این از جمله برکات ستودنی این انتخابات و دست مریزادی برای حافظان نظم و امنیت است.
🔹دـ پیش بردن جهاد امیدآفرینی به منزله ستون محکم تبیین مشارکت گسترده در انتخابات بود. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمیکنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهتگیری رأی ملت ایران دریچههای مأیوسسازی دشمن را باز و بسته میکند. نظریهپردازان «بحران ناکارآمدی» معتقدند بحران ناکارآمدی نباید ایجاد شود، بلکه باید احساس شود. در این طرح تمام اقداماتی که از سوی دولت به مرحله اجرا در میآیند، بهصورت کاملاً سیاه تحلیل و تفسیر میشود. جریان رسانهای بیگانه و وابسته تمام راهبردها، برنامهها و راهکارها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را راه اشتباه و ناصواب تفسیر میکرد. در ایام منتهی به انتخابات بستری فراهم شد تا جهادگران تبیین به خیلی از شبهات و سؤالات پاسخ لازم را بدهند و امیدآفرینی قابل دفاعی رقم بخورد.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
بازگشت به وضع طبیعی!(1)
1- کلاسیکهای جامعهشناسی و برخی متفکرین حوزه فلسفه و سیاست (مثل توماس هابز و جان لاک) وقتی میخواهند شکلگیری «جوامع» را تبیین و راجع به «قراردادهای اجتماعی» ایدهپردازی کنند غالبا با تشریح «وضع طبیعی» (State of Nature) شروع میکنند. به زبان خیلی ساده، وضع طبیعی به شرایطی گفته میشود که در آن بین انسانهایی که به صورت گلهای و وحشی زندگی میکردند، حرف اول را «خشونت» و «قدرت» میزد. جمله معروف هابز که میگوید
«انسان گرگ انسان» است به نوعی، ناظر به چنین شرایطی نیز هست و راهحل او نیز تشکیل دولتی قدرتمند و خشن و... است (کتاب لویاتان). وقتی دولت و قدرت مرکزی بین جوامع ابتدائی حاکم نبود، قانونی هم نبود لذا، «وضعیتی طبیعی» بین انسانها حاکم بود و در چنین شرایطی آدمها یا از روی ترس، یا از روی طمعِ به دست آوردن منافع بیشتر، مدام مشغول جنایت و خشونت و کشتار بودند. رفتهرفته قراردادهایی
بین این جوامع با اعضای قدرتمند بسته و از دل همین قراردادها، دولت و حکومت و قانون خارج شد. در یک جمله، خطوط بالا به ما میگویند، انسانها طی قرون متمادی برای اینکه بتوانند در آرامش زندگی کرده و از خشونت و وحشیگری و کشتار فاصله بگیرند، طی قراردادهایی که بین خود بستند، دولت و حکومت و قانون را ابداع کردند و
در یک کلام «متمدن» شدند.
2- اکنون در قرن 21 هستیم و این قوانین و حکومتها به شکلی مدرن، پیچیده و دقیق تدوین شدهاند. هم در قالب داخلی و درون کشورها و هم در قالبهای جهانی، قوانینی وضع شدهاند و دنیا
به اصطلاح متمدن شده است! حالا یک سؤال: آیا اکنون که قانون
بر جوامع و دنیا حاکم شده، قدرت و خشونت حرف اول را نمیزند؟! به شرایطی که در غزه حاکم شده نگاه و به پاسخ این سؤال کمی فکر کنید. به عنوان فقط یک مثال، به جنایت هولناک خیابان «الرشید» بیندیشید که همین سه چهار روز پیش در غزه اتفاق افتاد. اینکه اجازه دهیم کامیونهای حامل مواد غذایی و آرد وارد این باریکه شوند، سپس کمین کنیم بعد منتظر هجوم صدها زن و کودک گرسنه به سمت کامیونها باشیم و در نهایت، با تانک و گلوله جمعیت گرسنه را قتل عام کنیم، نشانه تمدن است؟ آیا واقعا دنیا از «وضع طبیعی» خارج شده است؟ چه تفاوتی بین جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه علیه زنان و کودکان فلسطینی مرتکب میشود، با جنایاتی است که هزاران سال پیش، وقتی بهزعم برخی نظریهپردازان، «وضع طبیعی»! بر جوامع حاکم بود اتفاق میافتاد؟ قتل عام نزدیک به 31 هزار انسان که چیزی حدود 90درصد آنها غیرنظامی و 12 هزار نفرشان هم کودک و نوزادند، آن هم طی کمتر از 5 ماه، نشانه متمدن شدن جوامع است؟ ممکن است گفته شود، رژیم صهیونیستی یک استثنا است که در این صورت باید گفت، کدام قدرت و تمدن! در غرب، در این جنایات، شریک صهیونیستها نیست؟ آیا صهیونیستها نگفتند، اگر سلاحهای آمریکایی نبود،
یک روز هم نمیتوانستیم، در برابر جوانان فلسطینی دوام بیاوریم؟ آیا کشورهای مرتجع عربی در این جنگ، کنار فلسطینیها قرار دارند؟ آلمان و فرانسه و انگلیس چطور؟ آیا اگر این کشورها مثل مردم، کنار فلسطینیها میایستادند، صهیونیستها میتوانستند در غزه نسلکشی به راه بیندازند؟! پاسخهای این سؤالها واضحتر از آن است که بخواهیم، به آنها بپردازیم. اما سؤال بعدی: «در دنیا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا قوانین توان تحکیم نظم و عدالت را در دنیا ندارند؟ ایراد در قوانین است یا تمدن آنها؟» پاسخهای ریشهای و بنیادین این سؤال را
پیش از این در همین ستون دادهایم و اینجا صرفا برای یادآوری به گوشهای از آن اشاره کرده و عبور میکنیم. بخوانید:
3- ریشه این داستان به حدود 600 سال قبل باز میگردد. به جایی که تعریف «انسان» تغییر کرد. فیلسوف سیاسی و نمایشنامهنویسی به نام «نیکولو ماکیاولی» در ایتالیا، تعریف خود را از «انسان» ارائه کرد. در این تعریف انسان موجودی شریر، خبیث و فزونطلب است. این انسان فاقد «اختیار» است و رفتار او را میشود پیشبینی کرد. مبحث «انسانشناسی» در این تعریف، مثل مباحث مربوط به علوم طبیعی و تجربی است. میتوان به راحتی رفتار او را پیشبینی و با استفاده از «قانون» و «زور» تحت کنترلش گرفت. این تعریف بعدها با تغییراتی در شکل و محتوا از سوی اندیشمندان دیگر غرب مثل «توماس هابز» و «جان لاک» و «آدام اسمیت» مورد استقبال قرار گرفت و شد، مبنای مطالعات و پژوهشهای اندیشمندان امروز غرب در حوزههای مهم «علوم انسانی» و «اقتصاد سیاسی» و... امروز به آن به اصطلاح «اومانیسم» میگویند. به زبان ساده، در این تعریف، با انسانی تکبعدی و تکساحتی مواجهیم که در آن، حس و عاطفه و انسانیت جایی ندارد و صرفا بُعد مادی آن مورد توجه است. دین و اخلاق عملا در این انسان وجود ندارد. به عبارتی در این تعریف آن بُعد اصلی انسان نادیده گرفته شده و تعریف ناقص است.
جنگ نرم ودشمن شناسی
بازگشت به وضع طبیعی!(2)
در مبحث مهم «پژوهش» و «روش تحقیق» میخوانیم، اگر تعریف و مقدمه در یک پژوهش ناقص باشد، نتیجه پژوهش هم ناقص و بعضا فاجعه خواهد بود. افرادی مثل ماکیاول و هابز و جان لاک و آدام اسمیت به عنوان اندیشمندانی که، مبنای تمدنی امروز غرب به دست آنها بنا شده، مقدمه و تعریف از «انسان» را «ناقص» چیدند و طبیعی است، نتیجه پژوهشهای بعدی که بر همین مبنا ادامه یابد، ناقص از آب در آید. این پژوهشها اگر هزاران سال دیگر هم ادامه یافته و تکمیل گردد، چون تعریف و مبنا «ناقص» است، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و یقین بدانید با این روند، صدها سال بعد صهیونیستی - اگر وجود خارجی داشته باشد - با لذت و افتخار به نوزادکشیاش ادامه داده از سوی متمدنترین کشورها نیز حمایت کامل خواهد شد! این تفکر و تمدن، درست در همان ایامی که مشغول خلق ایدههایی مثل «جمهور» و «حقوق بشر» هم بود، در حال استعمار آفریقا و آسیا و کشتار مردمان آن بود. چرا؟ چون تعریفش از انسان، حقوق بشر و «جمهور» ناقص و اشتباه بود. منظورش از حقوق بشر، حقوق همه ابنای بشر نبود. منظورش حقوق بشرِ «فقط غربی» بود!
برگردیم به مبحث خودمان یعنی وضع طبیعی، قانون، تمدن و... غزه. امروز بزرگترین سازمانها برای دفاع از حقوق بشر تاسیس شدهاند با بودجههای آنچنانی. مدرنترین قوانین وضع شدهاند هم در داخل کشورها و هم در سطح بینالمللی برای همه نوع بشر. انسان امروز حتی درباره حیوانات و محیط زیست هم قوانین فوقالعادهای وضع کرده است. اما این سازمانها و قوانین، از یک «خط مرزی» که عبور میکنند، از کار میافتند. انگار اصلا وجود خارجی ندارند. انگار کار به این طرف خط که میرسد، همان وضع طبیعی باید حاکم شود. چرا؟، چون اینجا کودکی که تکهتکه میشود یا بر اثر تحریم و گرسنگی جان میدهد، یا به دلیل جلوگیری از ورود داروهای بیحسی و بیهوشی، بیمار در هوشیاری کامل، دست یا پایش بریده میشود و جان میدهد، فلسطینی است، نه غربی یا صهیونیست! خدا رحمت کند علامه محمدتقی جعفری، فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن و نهجالبلاغه را. در ترجمه و تفسیر نهجالبلاغه، فصل حکمت اصول سیاسی اسلام، جلد یازدهم وقتی به یکی از اشتباهات بزرگ و مهلکِ علمی ِاندیشمندان غربی میپردازد، سؤال مهمی میپرسد. اینکه چطور این اندیشمندان در تحقیقات مفصل و زیادی که در حوزه علوم انسانی کرده و زحمات طاقتفرسایی که متحمل شدهاند، هیچ اشارهای به «انسانی به نام پیامبر» که برای هدایت همین بشر آمده نمیکنند؟! و سقوطی که امروز بشر کرده، نتیجه مستقیم همین اشتباه است.
4- در چنین دنیایی چه باید کرد؟ آیا نباید با چنین تمدن وحشیِ اتوکشیده ادکلنزدهای جنگید؟ نباید چنین تمدنی را «رسوا» کرد. آیا صدها سال زیستنِ چنین تمدنی، وحشیگری را جزو «طبیعت» این جماعت نکرده است؟ پاسخ سه سؤال اخیر را به شما واگذار میکنیم. اما پاسخ سؤال آخر این یادداشت را رهبر انقلاب سوم بهمنماه سال 1373 در جریان دیدار هنرمندان و سینماگران داده است: « شما اروپا را همیشه در چهرههای بزککرده اتو کشیده کراوات بسته ادکلن زده مرتب و منظم در شانزهلیزه نبینید! اروپا در سارایووست. حقیقت اروپا در جنگ جهانی اوّل و دوم است... امروز هم اگر غربیها از اهداف فرااروپایی و فراجهانی فارغ شوند، باز همان جنگ و دعواها را
از سر میگیرند. طبیعت اروپاییها چنین است.»
جعفر بلوری
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
صفر-تا-صد-پهلوی_دکتر-یاری_out.mp3
49.94M
⭕️ صوت آموزشی
🔻مقایسه پهلوی و جمهوری اسلامی در همه زمینه ها، مستند، آماری و مستدل
دکتر یاری
🆔 منبع/ پدر فتنه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نفاق در مسئولین...
🔺 امام حسین (ع) در خطبه منا: شما نان دین را خوردید ولی یک سیلی در راه دین نخوردید
🔺 کانال #مسلمان_تی_وی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
03 امام شما به دو قرص نان اکتفا کرده.mp3
4.59M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 03
🔹 اهمیت «ساده زیستی»
☀️ علی(ع): «خداوند بر امامان عدل [یعنی مسئولینی که هدفشان گسترش عدالت است] واجب کرده تا در سطح مردم ضعیف جامعه زندگی کنند ...»
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
04 سازش ناپذیری در اجرای عدالت .mp3
5.19M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 04
🔹۳. «قاطعیت در اجرای عدالت»
☀️ پیامبر(ص): «از علی بن ابیطالب نزد من شکایت نکنید. او در اجرای دستور خدا با کسی سازش نمیکند»
☀️ علی(ع): «أمر خدا را به پا نمیدارد مگر مردی که سازش پذیر نیست و دنبال طمع های خویش نیست»
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
نهج البلاغه نامه ها9.mp3
36.89M
📗کتاب صوتی
#نهج_البلاغه
بخش #نامه_ها
نامه ۵۳
۵۳. عهدِ مالک اشتر
منبع/ کتابخانه صوتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
555-monafeghoon-ar-dabagh.mp3
536.1K
555-monafeghoon-fa-ansarian.mp3
3.8M
#صوت_ترجمه #صفحه_555 سوره مبارکه #منافقون
#سوره_63
#جزء_28
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
555-monafeghoon-ta-1.mp3
8.17M
#صوت_تفسیر #صفحه_555 سوره مبارکه #منافقون
بخش اول
#سوره_63
#جزء_28
مفسر: استاد قرائتی
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
555-monafeghoon-ta-2.mp3
6M
#صوت_تفسیر #صفحه_555 سوره مبارکه #منافقون
بخش دوم
#سوره_63
#جزء_28
مفسر: استاد قرائتی
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
16.Nahl.026.mp3
1.81M
🔹سوره نحل سوره ۱۶ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیه ۲۶ سوره نحل⚘
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#کانالعطرظهورمولا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
636674173128028556.mp3
242.9K
#صوت_ترتیل_سوره_مبارکه_الفجر
#صوت_استاد_پرهیزگار
منبع/ قرآن مسیری به سوی نور
🌺🍃🌺🍃🌺
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi