پاورپوینت فصل یازده فن سخنوری.pptx
13.19M
پاورپوینت: #فن_سخنوری
چگونه مطالب یا خاطرات خود را بیان کنیم تا در شنونده و مخاطب تأثیرگذار باشد؟ ...
منیع/ دفاع مقدس
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
جنگ غزه افق اسرائیل، افق مقاومت (۱)
بیش از پنچ ماه از جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل علیه یک قطعه 360 کیلومتر مربعی فلسطین میگذرد. در این فاصله جنگندههای مدرن این رژیم حدود 6600 بار به این منطقه حمله کرده و نزدیک به 39600 موشک به این منطقه شلیک کردهاند. حدود 2000 تانک و نفربر اسرائیلی هم این منطقه کوچک را در معرض حملات زمینی خود قرار دادهاند و از طریق دریا نیز، باریکه غزه را هدف شلیک توپهای خود کرده است. این منطقه در طول این پنج ماه در محاصره کامل قرار داشته و سازمانهای امدادرسان بهطور بسیار محدود ـ تقریباً یک دهم روزهای عادی ـ کمکهایی را ارسال کردهاند. با این حال آخرین اظهارات مقامات ارشد جنایتکار اسرائیل حاکی از آن است که هنوز در نقطه آغازین رسیدن به اهدافی هستند که پیش از تهاجم نظامی به غزه اعلام کردهاند. نخستوزیر رژیم با وجود این همه جنایت، سه روز پیش دوباره اعلام کرد «ما برای تضمین بقای خود وارد این جنگ شدهایم» و «تلاشهای نیروهای اسرائیلی برای ضربه زدن به دشمن تا زمان تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت.» در اینجا یک سؤال مهم و اساسی فراروی جهان وجود دارد، «وقتی رژیم با پنج ماه بمباران و استفاده از نزدیک به 40 هزار موشک و کشتار بیش از سی و دو هزار زن و کودک و ممانعت از ورود آب و غذا و دارو به این باریکه هنوز در نقطه اول جنگ است، با چه مقدار زمان و احتمالاً با استفاده از چه مقدار بمب و گلوله میتواند به تحقق اهداف خود نزدیک شود؟» این سؤال مخصوصاً از این جهت اهمیت دارد که جنگ نمیتواند برای مدت زیادی ادامه پیدا کند و ارتشی که پس از پنج ماه به اعتراف فرماندهان ارشد نظامی آن هنوز در نقطه آغاز است، ظرفیت تازهای
ـ چه در ابعاد جنگافزار و چه در ابعاد پشتیبانی خارجی ـ برای موفقیت ندارد.
نشریه «تایمز آف اسرائیل» به دشواری زیاد ارتش رژیم در رسیدن به اهداف نظامی اشاره کرده و نوشته است «اسرائیل برای حذف حماس باید دو سال بجنگد و پس از آن هشت سال دیگر زمان نیاز دارد تا تهدیدات امنیتی غزه را برای همیشه برطرف نماید. حالا اگر چنین نتیجهای اساساً رخ دهد.» در همان حال «روئین برگمن» تحلیلگر نظامی صاحبنام اسرائیل، چند روز پیش در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت «نابودی حماس و همزمان آزادی اسرای اسرائیلی در غزه غیرممکن است و تنها میتوان به آزادی اسرا دست یافت، آن هم نه با عملیات نظامی بلکه از طریق توافق مبادله اسرا».
پس کاملاً پیداست که از یکسو در کوتاهمدت و در میانمدت هیچ کورسویی از موفقیت اسرائیل در تحقق اهداف خود وجود ندارد. از سوی دیگر در مورد تحقق این اهداف در بلندمدت هم، اسرائیل با ابهامات بیشتری مواجه است. همین چند روز پیش «اسحق بریک» ژنرال صاحب نام ذخیره ارتش اسرائیل در مصاحبه رادیویی به بلبشوی ناشی از شکست در ارتش اشاره و اذعان کرد هیچ برنامهریزی و افقی پشت اقدامات نظامی اسرائیل علیه غزه وجود ندارد. او گفت «اگرچه دست نیروهای ارتش در هر مقدار حمله و هر مقدار کشتار انسانی باز است اما فقدان برنامهریزی حسابشده ارتش، آن را در وضعیت پوچ و سردرگم قرار داده و این وضعیت ما را به پیروزی نمیرساند.»
رژیم غاصب در عملیات نظامی خود تا همین الان از پشتیبانی جدی دولتهای غربی برخوردار بوده است. چند روز پیش سازمان دیدبان حقوق بشر با صراحت اعلام کرد اسرائیل در حمله 16 اسفند به اردوگاه پناهندگان جبالیا که به شهادت و زخمی شدن صدها آواره فلسطینی منجر شد، از تسلیحاتی که اخیراً انگلیس برای آن ارسال کرد، استفاده نموده است رئیسجمهور آمریکا نیز سه روز پیش دوباره از مشروع بودن کشتار فلسطینیها توسط اسرائیل
ـ به اسم مبارزه با حماس ـ سخن گفت و معاون دبیرکل حزبالله به اطلاعاتی اشاره کرد که نشان میدهد آمریکاییها در طول جنگ و تا همین حالا بدون وقفه به ارسال محمولههای نظامی برای ارتش رژیم مبادرت کردهاند. کمکهای همهجانبه از جمله نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان فقط به توسعه کشتار و ویرانی غزه انجامیده و به اندازه برداشتن یک قدم هم رژیم غاصب را به اهداف نظامیاش نزدیک نکرده، پس واضح است که رژیم در دستیابی به اهداف چندان نمیتواند روی تأثیر جدی عنصر «حمایت خارجی» که در طول 75 سال گذشته، همواره از آن برخوردار بوده، حساب کند.
کلید اصلی ناکامی اسرائیل، علیرغم توسل به این حجم از جنایت و برخورداری این سطح از حمایت خارجی، «مقاومت فلسطینیها» است. این قفلی است که با کلید جنایت و حمایت خارجی باز نمیشود. وقتی پنج ماه باز نشده، پنجاه ماه دیگر هم باز نمیشود.
مقاومت در برابر اسرائیل سه دستمایه اساسی دارد، یکی از آن پیروزی درخشان 15 مهر/ 7 اکتبر است که اسرائیل و غرب هنوز از شوک آن خارج نشدهاند؛
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
جنگ غزه افق اسرائیل، افق مقاومت (۲)
دیگری اسرای اسرائیلی است که به یک دردسر بزرگ برای نتانیاهو و فرماندهان ارتش تبدیل شده است و دیگری پنج ماه مقاومت متحدانه مردم و نیروهای مقاومت میباشد که از آنها تصویری شکستناپذیر ساخته است. به همین دلیل روز چهارشنبه 16 اسفند ماه سایت اسرائیلی «والا» به نقل از منابع نظامی نوشت «در حال حاضر ارتش وقت خود را در باریکه غزه تلف میکند و اختلافات میان اعضای ستاد کل و فرماندهان ارتش و کابینه نظامی درباره یورش به شهر رفح حاکم شده است.» بنابراین ارتشی که با هدف فشل کردن مقاومت وارد غزه شده، اینک خودش فشل گردیده است! چنین ارتشی چگونه میتواند جنگ را ادامه دهد؛ با چه روحیه و با چه سطح از انتظار موفقیت؟
اما از آن طرف مقاومت فلسطین آنچنان در وضعیت آمادگی قرار دارد که محمود مرداوی یکی از مسئولان ارشد حماس اعلام کرد اگر برقراری آتشبس کامل و همهجانبه، خروج کامل ارتش اشغالگر از غزه و بازسازی این منطقه و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در شمال غزه در کار نباشد، در مورد روند تبادل اسرا با اشغالگران صحبت نخواهد شد و جالبتر این است که بخشی از حماس ـ خارج از کشور ـ که مدتها از آزادی کامل فلسطین صحبت نمیکرد و لذا به سازش کاری متهم میشدـ در این روزها با صراحت از لزوم آزادی فلسطین از بحر تا نهر صحبت کرد که بهطور خاص باید به سخنان خالد مشعل اشاره نمود.
مقاومت فلسطین در عین حال از حمایت مؤثر شرکای خارجی خود هم برخوردار است؛ حمله مجدد حزبالله به پایگاه حساس کنترل هوائی رژیم اسرائیل موسوم به پایگاه میرون که بر فراز «جبل الجرمق» قرار دارد و نیز حمله شدید سهشنبه هفته پیش موشکی و پهپادی حزبالله به شش منطقه اشغالی در شمال فلسطین و همزمان تداوم حمله غیورانه یمنیها به کشتیها و ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و خلیج عدن و دهانه بابالمندب از جدی بودن این پشتیبانی منطقهای حکایت میکند. این حمایت ضلع عربی جبهه مقاومت از مقاومت فلسطینیها در غزه است.
جالب این است که در همین ایام که حزبالله لبنان با فداکاری و قرار دادن نیروهای خود در معرض حملات رژیم اسرائیل از مظلومان غزه حمایت میکند، با شکایت نهاد امنیتی، دادگاه عالی کویت، سه شهروند کویتی را به جاسوسی برای حزبالله لبنان متهم و محکوم کرده است! کویت حمایت مالی شهروندان خود از حزبالله را مجرمانه و ممنوع میداند. آنچه کویت در این صحنه انجام داده، آئینه اقداماتی است که دولتهای عربی جنوب خلیجفارس، در طول این پنج ماه و البته سالها پیش از آن، در حمایت از بقاء و جنایات اسرائیل انجام دادهاند. کما اینکه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی که گروگان دولت سعودی است در هفته پیش در جده بدون آنکه در جهت نجات آوارگان گرسنه و مجروح رفح و سایر فلسطینیها به اقدامی در برابر ماشین جنایت اسرائیل اشاره کند، تنها با این عبارت که «محکوم میکنیم» بسنده کرد و فیصل بن فرحان با فرافکنی گفت «متعجبم که چرا جامعه جهانی کاری در جهت توقف جنگ انجام نمیدهد؟!» این وضع دولتهای عربی است.
افقی برای پیروزی اسرائیل در جنگ و رسیدن به خواستههایی که اعلام کرده وجود ندارد. افق مقاومت حتی اگر این جنگ طولانیتر شود، روشن است، مقاومت با هدف به شکست کشاندن ارتش اسرائیل ادامه پیدا میکند. در این پنج ماه مقاومت فلسطین راه ادامه حیات و ادامه مقاومت مؤمنانه و مسلحانه در برابر دشمن را پیدا کرده است.
حمایت مؤثر ایران و بقیه اضلاع مقاومت، متناسب با نیاز میدانی غزه، با وجود موانع و محدودیتها استمرار پیدا میکند. مقاومت غزه، برخلاف اسرائیل، هنوز تواناییهای زیادی در ذخیره دارد، کرانه باختری و قدس با نزدیک به
سه میلیون جمعیت فلسطینی، یک ظرفیت عظیم است؛ حزبالله لبنان که بدون اندکی درنگ به کمک مقاومت غزه آمد و در این راه بیش از 250 شهید نثار کرده، هنوز بیش از عشری از امکانات خود را به میدان نیاورده؛ مقاومت یمن همچنان به نفع غزه شگفتیهایی خلق میکند و توان پایانناپذیری دارد. مقاومت عراق میتواند دهها برابر اقدامات مؤثری که تاکنون علیه آمریکا و اسرائیل انجام داده است، به صحنه بیاورد و ایران بلندترین کوه پشتیبان مقاومت، میتواند میدان حمایت خود را توسعه دهد. بنابراین به میزانی که به دلیل استقامت مردم غیور غزه، افق جنگ برای اسرائیل و حامیان خارجی آن تاریک است، افق مقاومت فلسطین در غزه به دلیل اثبات شدن ناکارآمدی اقدامات ارتش، روشن میباشد و پیش از اینها وعدههای پیدرپی الهی در پیروزی مؤمنین و حمایت وسیع از آنان هم هست. ماه مبارک رمضان در پیش است و انفجار خشم مردم روزهدار کرانه باختری به کابوس آمریکا، اسرائیل و عوامل آنها تبدیل شده است.
«وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ.»
سعدالله زارعی
جنگ نرم ودشمن شناسی
@shohadayevarjovi
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مکث
🔸باید نُرمال شویم!
📺 قسمت #اول مستند کوتاه و دیدنی «مکث»
منبع/مکث | میان واقعیت و حقیقت
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
37.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱استراتژی مرگ با ضربات چاقو
😧نگاهی به تنوع فرقه ها و جریانهایی که به ریشه دین و انقلاب افتاده اند...
😎آنچه برخی نمیخواهند ببینند...
🤫کدام نهاد و دستگاهی به مردم پاسخ میدهد و مسؤولان خائن چه کسانی هستند...
🌀 رسانه عصر باشید
«مؤسسه فرهنگی پژوهشی آموزشی ادیان و فرق عصر»
📽 دیدن فیلم با کیفیت عالی FHD در کانال آپارات عصر
منبع/ادیان و فرق عصر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 این تن زخم خورده‼️
🔻فردی را در نظر بیاوریم که برخی بی محابا به او حملهور میشوند. آن قدر او را مورد ضرب قرار میدهند تا هرگز نتواند بر پای بایستد. اما این فرد با همه خستگی و رنجوری، باز دست به کمر میایستد تا ثابت کند که او کم نیاورده و مرد و مردانه ایستاده است. این حکایت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران است. نه دشمنان تاریخی ایران به او رحم کرده و میکنند،نه جریان رادیکال اصلاحطلب و نه مدعيان دروغین عدالتخواهی. اما با این حال مردم سبب شدند نظام جمهوری اسلامی در انتخابات ۱۱ اسفند با همه زخمهایی که بر تن خود دارد، مقاومت کند و سر پا بایستد.
🔹زمانه عجیبی شده است؛ خط خارج و داخل گویی بر سر وارد ساختن ضربه و زخم بر این ملت مسابقه گذاشتهاند. خیلی به گذشته نمیرویم، به تحولات دست کم همین یکسال گذشته بنگرید که رهبري هم اخیرا فرمودند ظرف یکسال گذشته همه کار کردند تا انتخابات را از رونق بیندازند. هیچ نظام سیاسی به اندازه جمهوری اسلامی پیدا نمیکنید که اینگونه تحت فشار سنگین رسانههای خارجی باشد. دهها و بلکه صدها ابزار رسانهای را برای غلبه بر روح و روان و ذهن مردم ایران بکار گرفتهاند. این میزان تمرکز بر یک کشور در دنیا بیسابقه است.
🔹 زخمهای طیف رادیکال اصلاحطلب بر تن جمهوری اسلامی نیز دست کمی از خارجنشینها ندارد. در همین یکسال اخیر هر چه از دستشان برآمد علیه کشور انجام دادند. هم به این تن و بدن تیر میاندازند و هم طعنه میزنند که چرا نتوانستی تمام قد روی پایت بایستی! به عنوان نمونه، با وقوع حادثه دلخراش شاهچراغ بلافاصله برخی عناصر تندروی اصلاحات با رسانههای خارجی در یک جبهه قرار گرفته و همداستان شدند و صراحتا عاملین این رخداد را نیروهای نظامی کشور معرفی کردند! بخش عجیب و غریب ماجرا آن زمانی بود که داعش رسما مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته بود و حتی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال از ادعای غلط اولیه خود کوتاه آمده بود، اما برخی از افراطیون اصلاحطلب حاضر به تصحیح گفتهها و نوشتههای خودشان نشدند! در ماجرای حادثه تروریستی ایذه نیز دقیقا همان وضعیت رخ داد و برای رادیکالیست های اصلاح طلب در بر همان پاشنه سابق چرخید و باز جمهوری اسلامی را عامل قتل کودک ایذهای دانستند! خب با این وضعیت چه اعتباری و اعتمادی بین یک ملت و نظام باقی میماند؟ داستان کسانیکه هم در جمهوری اسلامی مناصب گوناگون داشتند و هم یکسره مشغول زخم زدن بر این تن رنجورند، یکی از تلخترین موضوعات سیاسی ایران به حساب میآید.
🔹 سهم برخی گروهها و افراد مدعی ارزشمداری در این میانه نیز درخور تأسف و تعجب است. برنامه این افراد آن بود تا هجمه به قالیباف راه آنان را به بهارستان باز کند، حال آنکه داشتند با تزریق یأس و بیاعتمادی به جامعه، باز بر تن رنجور و مجروح جمهوری اسلامی، زخمهای تازه میزدند. این جماعت پرمدعا هیچگاه درکی از معنا و تبعات رفتارهای پرخسارت خود پیدا نکردند. مخاطب اصلی بیان اخیر رهبری که فرمودند آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند سخنان اختلافانگیز ،دعوا راه انداختنها و ستیزهگریهای دشمنپسند است، همین دسته سوم هستند.
🔹 اینها همه اندکی از بسیارهاست. کافی است قدری در این گفتهها و ناگفتهها درنگ و تأمل شود، تا دريابيم این اضلاع سهگانه چه بر سر این نظام سیاسی و تن زخمخورده آن آوردهاند. بسیار طبیعی است که مردم از دریچه این تبلیغات و خطوط خبری، رفتار سیاسی خود را تنظیم میکنند. در این جنگ تمامعیاری که علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداختهاند و امید و اعتماد قربانی و پایمال گشته، اما باز مشارکت۲۵ میلیونی رقم میخورد، این یعنی نظام جمهوری اسلامی در دلها ریشه دارد، اما باید برای اصلاح روندها و بازگرداندن امید و اعتماد فورا دست به کار شد.
#عزیز_غضنفری
🆔 منبع/ صبح امید
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت دوم
ازجمله اينكه در تحقيقات، نشان دادهشده كه ارزيابي منفي درباره مسلمانان ميان كساني كه بهطور فزاينده ترس و اندوه و نگرشهاي منحصربهفرد يا پيشبينيناپذيري درباره مسلمانان را در كنار اضطراب درونگروهي دارند، قويتر هستند. (Choma, Jagayat,Hodsonb, 201, p66)
ترس از مسلمانان شعبهاي از بيگانههراسي است كه منجر به اسلامهراسي يا همان نگرش منفي شده است. اينكه در اين تحقيقات، ترس و اندوه، معادل زنون فوبيا و نگرش منفي، معادل اسلامهراسي گرفته شود، درواقع يك دور معرفتي نيز هست كه بررسي آن از حوصله اين بحث خارج است، اما اشارهاي است به اينكه جاانداختن و القاي يك تعريف با استفاده از رسانه تا چه ميزان ميتواند مؤثر باشد بهنحوي كه عرصههاي علمي را هم متأثر از خود ميكند.
بنابراين اصطلاح اسلامهراسي در افواه عمومي و در رسانهها و... رواج پيدا كرد و از طرف ديگر مجامع و مراجع معتبر، معنايي عام تعريف كردهاند كه ناظر به بيزاري از اسلام است؛ اما مرجع تعريف اسلامهراسي همان افواه يا افكار عمومي است كه انعكاس واقعيت اسلامهراسي است نه تعريفي كه اين مراجع رسمي ارائه ميدهند؛ يعني واقعيت اسلامهراسي در دورههاي مختلف را همان واقعيت افكار عمومي ميتواند بازتعريف كند كه لمس و دركي مستقيم از پديدار اجتماعي است نه يك جمع چندنفره از افرادي كه داراي علايق و گرايشها خاصي هم هستند و بهعنوان بخشي از پروژه اسلامهراسي هم ارزيابي شوند.
ج) اصطلاح خاص اسلامهراسي
طي يكي دو دهه اخير، واقعيت عيني اسلامهراسي به همان معناي لغوي آن؛ يعني ترس موهوم از اسلام نزديك شده است. معناي اصطلاحي خاص اسلامهراسي هم كه در اين تحقيق مدنظر قرار ميگيرد، همان هراس از اسلام و مسلمانان است. در فرهنگ آكسفورد، تعريف اسلامهراسي چنين است: «ناسازگاري يا تعصب عليه اسلام يا مسلمانان، بهخصوص بهعنوان يك نيروي سياسي» (فرهنگ آنلاين آكسفورد ذيل واژه Islamophobia). قيد نيروي سياسي نشان ميدهد كه ازنظر آكسفورد تعصب يا ناسازگاريِ نمود بيروني اسلامهراسي بهمعناي هراس و ترس است. بعضاً در تعريفهايي كه بهعنوان مبناي تحقيق در مورد اسلامهراسي در غرب انجام شده است، بين اسلامهراسي و اسلامستيزي تفكيك و تمايز قائل شدهاند: بين كليشههاي مذهبي اسلامهراسي، تبعيض مذهبي و بازنمايي جمعي منفي مسلمانان در رسانهها تفاوت قائل شدهايم (Tajamal, Sam, 2012, p520). چنين تمايزي و تفاوتي از جهت تعريف و ايجاد شاخصهايي براي سنجش اسلامهراسي ضرورتاً انجام ميشود.
استفن شوارتز، نويسنده آمريكايي هم اسلامهراسي را «محكومسازي كليت اسلام و تاريخ مسلمانان بهعنوان امري افراطي؛ برخورد با تعارضات مربوط به مسلمانان بهعنوان اموري الزاماً محصول اشتباه آنها؛ تأكيد بر اينكه مسلمانان درصدد ايجاد تغيير بر اساس دين خود هستند و اعلان جنگ عليه كليت اسلام» تعريف كرده است (مرشديزاد و غفاري هشجين، 115، ص1386). وي با مسلمانان همدلي نشان داده و اسلامهراسي را بهطور تلويحي يك تصميم سياسي معرفي كرده است كه ناشي از اين تصور است: اسلام و مسلمانان در برابر واقعيت مدرنيته مقاومت ميكنند و اين مقاومت تلاشي براي تغيير تلقي ميشود. بنابراين از اسلام ميترسند؛ ازاينرو درصدد جبران اين ترس برآمدند و پروژه اسلامهراسي را شكل دادند؛ يعني اسلامهراسي در وجه امروزياش، يك طراحي جديد است؛ اگرچه از روندهاي گذشته وام گرفته باشد.
دو گونه تعريف يا معناي پيشگفته را با مقايسه انگارههاي هر يك بررسي ميكنيم.
سه انگاره شكلدهنده به اسلامهراسي كه در معناي اصطلاح عام بهطور غالبي ذكرشدهاند عبارتاند از:
1. پيشداوري
2. تبعيض
3. ترس
تلقي متعارف در راستاي ارائه تصويري جامع از اسلامهراسي اين است كه اسلامهراسي واژهاي با اَشكال بسيار متفاوت است كه در سه حوزه عمومي، رسانهاي و دولتي رخ ميدهد و برآيند همه پيامدهاي آن اعمال پيشداوري و تبعيض ضدمسلمانان، تجاوز به حقوق آنان، برخورد فيزيكي، توهين لفظي، بيحرمتي به مقدسات، تبعيض سازمانيافته و ناديدهانگاري و بيگانهانگاري مسلمانان است (حسيني فائق، 1390، ص102).
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت دوم
ازجمله اينكه در تحقيقات، نشان دادهشده كه ارزيابي منفي درباره مسلمانان ميان كساني كه بهطور فزاينده ترس و اندوه و نگرشهاي منحصربهفرد يا پيشبينيناپذيري درباره مسلمانان را در كنار اضطراب درونگروهي دارند، قويتر هستند. (Choma, Jagayat,Hodsonb, 201, p66)
ترس از مسلمانان شعبهاي از بيگانههراسي است كه منجر به اسلامهراسي يا همان نگرش منفي شده است. اينكه در اين تحقيقات، ترس و اندوه، معادل زنون فوبيا و نگرش منفي، معادل اسلامهراسي گرفته شود، درواقع يك دور معرفتي نيز هست كه بررسي آن از حوصله اين بحث خارج است، اما اشارهاي است به اينكه جاانداختن و القاي يك تعريف با استفاده از رسانه تا چه ميزان ميتواند مؤثر باشد بهنحوي كه عرصههاي علمي را هم متأثر از خود ميكند.
بنابراين اصطلاح اسلامهراسي در افواه عمومي و در رسانهها و... رواج پيدا كرد و از طرف ديگر مجامع و مراجع معتبر، معنايي عام تعريف كردهاند كه ناظر به بيزاري از اسلام است؛ اما مرجع تعريف اسلامهراسي همان افواه يا افكار عمومي است كه انعكاس واقعيت اسلامهراسي است نه تعريفي كه اين مراجع رسمي ارائه ميدهند؛ يعني واقعيت اسلامهراسي در دورههاي مختلف را همان واقعيت افكار عمومي ميتواند بازتعريف كند كه لمس و دركي مستقيم از پديدار اجتماعي است نه يك جمع چندنفره از افرادي كه داراي علايق و گرايشها خاصي هم هستند و بهعنوان بخشي از پروژه اسلامهراسي هم ارزيابي شوند.
ج) اصطلاح خاص اسلامهراسي
طي يكي دو دهه اخير، واقعيت عيني اسلامهراسي به همان معناي لغوي آن؛ يعني ترس موهوم از اسلام نزديك شده است. معناي اصطلاحي خاص اسلامهراسي هم كه در اين تحقيق مدنظر قرار ميگيرد، همان هراس از اسلام و مسلمانان است. در فرهنگ آكسفورد، تعريف اسلامهراسي چنين است: «ناسازگاري يا تعصب عليه اسلام يا مسلمانان، بهخصوص بهعنوان يك نيروي سياسي» (فرهنگ آنلاين آكسفورد ذيل واژه Islamophobia). قيد نيروي سياسي نشان ميدهد كه ازنظر آكسفورد تعصب يا ناسازگاريِ نمود بيروني اسلامهراسي بهمعناي هراس و ترس است. بعضاً در تعريفهايي كه بهعنوان مبناي تحقيق در مورد اسلامهراسي در غرب انجام شده است، بين اسلامهراسي و اسلامستيزي تفكيك و تمايز قائل شدهاند: بين كليشههاي مذهبي اسلامهراسي، تبعيض مذهبي و بازنمايي جمعي منفي مسلمانان در رسانهها تفاوت قائل شدهايم (Tajamal, Sam, 2012, p520). چنين تمايزي و تفاوتي از جهت تعريف و ايجاد شاخصهايي براي سنجش اسلامهراسي ضرورتاً انجام ميشود.
استفن شوارتز، نويسنده آمريكايي هم اسلامهراسي را «محكومسازي كليت اسلام و تاريخ مسلمانان بهعنوان امري افراطي؛ برخورد با تعارضات مربوط به مسلمانان بهعنوان اموري الزاماً محصول اشتباه آنها؛ تأكيد بر اينكه مسلمانان درصدد ايجاد تغيير بر اساس دين خود هستند و اعلان جنگ عليه كليت اسلام» تعريف كرده است (مرشديزاد و غفاري هشجين، 115، ص1386). وي با مسلمانان همدلي نشان داده و اسلامهراسي را بهطور تلويحي يك تصميم سياسي معرفي كرده است كه ناشي از اين تصور است: اسلام و مسلمانان در برابر واقعيت مدرنيته مقاومت ميكنند و اين مقاومت تلاشي براي تغيير تلقي ميشود. بنابراين از اسلام ميترسند؛ ازاينرو درصدد جبران اين ترس برآمدند و پروژه اسلامهراسي را شكل دادند؛ يعني اسلامهراسي در وجه امروزياش، يك طراحي جديد است؛ اگرچه از روندهاي گذشته وام گرفته باشد.
دو گونه تعريف يا معناي پيشگفته را با مقايسه انگارههاي هر يك بررسي ميكنيم.
سه انگاره شكلدهنده به اسلامهراسي كه در معناي اصطلاح عام بهطور غالبي ذكرشدهاند عبارتاند از:
1. پيشداوري
2. تبعيض
3. ترس
تلقي متعارف در راستاي ارائه تصويري جامع از اسلامهراسي اين است كه اسلامهراسي واژهاي با اَشكال بسيار متفاوت است كه در سه حوزه عمومي، رسانهاي و دولتي رخ ميدهد و برآيند همه پيامدهاي آن اعمال پيشداوري و تبعيض ضدمسلمانان، تجاوز به حقوق آنان، برخورد فيزيكي، توهين لفظي، بيحرمتي به مقدسات، تبعيض سازمانيافته و ناديدهانگاري و بيگانهانگاري مسلمانان است (حسيني فائق، 1390، ص102).
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت سوم
از بين اين سه انگاره، اسلامهراسي بهمعناي اصطلاح خاص آن، ناظر به ترس است و مبتني است بر پيشداوري و منتج به تبعيض و نفرت و تعصب.
ديدگاه منفي يا پيشداوري منفي مردم اروپا درباره مسلمانان، زمينه تمايلنداشتن آنها به همزيستي با مسلمانان يا اساساً موجوديت مسلمانان است... . بيش از نيمي از جمعيت انگلستان معتقدند هيچگونه نقطه اشتراك فرهنگي با مسلمانان بريتانيا ندارند و 25درصد از آنها هم پا را فراتر از اين گذاشته و معتقدند كه اسلام و ارزشهاي غربي هرگز نميتوانند با هم در صلح و صفا به حيات خود ادامه دهند (نظري، 1395، ص120)، اما اين احساسي كه مردم اروپا به مسلمانان و اسلام دارند، اسلامهراسي نيست، بلكه زمينه اسلامهراسي است كه در تعريف مشهور و
فراگير خود، اسلامهراسي تلقي ميشود. اينكه آيا اين مدعا معناي محصلي دارد يا نه منوط به توضيح در مورد زمينهها و علل اسلامهراسي در دوره اخير است كه نياز به بررسي بيشتري دارد.
تفاوت اينجا است كه چه كسي، يا كدام بازيگر چه احساس يا دركي از اسلام دارد. آنچه در تعريف مشهور از اسلامهراسي گفته شد ناظر به مردم يا جامعه اروپايي و غربي است، اما اسلامهراسي در معناي خاص؛ يعني احساس مداوم تهديد محتمل از سوي اسلام است (اميني، 1385، ص217). بهنظر ميرسد مردم در جامعه غربي، تهديد محتمل از جانب مسلمانان را دستكم در دهه اخير احساس كردهاند، اما اين مسئله اولاً جديد و متأخر از شكلگيري گروههاي افراطي مثل داعش است و ثانياً كمفروغتر از احساس انزجار و نفرت و واگرايي است. درحاليكه احساس ترس يا تهديد مداوم در حوزه سياسي بيشتر است.
در همين راستا بايد مفهوم اسلامهراسي را از اسلامستيزي تفكيك كنيم. اسلامستيزي رفتاري است كه ميتواند ممتاز يا متمايز از اسلامهراسي و البته مبتني يا مسبوق به اسلامهراسي باشد يا ميتوان اين رفتار يا سياست را مستقل يا صرفنظر از اسلامهراسي در نظر گرفت.
اسلامستيزي با روشهاي زير نشان داده ميشود: ايميلهاي توهينآميز؛ مزاحمتهاي تلفني و نامهها و پيامهاي موهن و تهديدآميز به مقصد خانهها، مساجد و اماكن فرهنگي ـ اسلامي؛ عرضه خدمات ناقص يا نامناسب در رستورانها، مراكز تفريحي و بنگاههاي مشابه؛ رفتارهاي عاري از نزاكت و غيرمحترمانه؛ سوءظن و متهمسازيهاي نابجا؛ زير نظرگرفتن و كنترلكردن افراد در امكان عمومي؛ بروز رفتارهايي كه نشانه نگراني و ترس است؛ تمسخر مستقيم و غيرمستقيم؛ توهينهاي لفظي و استفاده از برچسبهايي چون تروريست؛ اجتناب از برقراري روابط نزديك و دوستانه؛ بروز رفتارهايي كه نشانه دستكمگرفتن مسلمانان است. (قنبرلو، 1389، ص110)
نكته مهم اين است كه اسلامستيزي ميتواند يك فعاليت در جهت ايجاد هراس از اسلام يا نشانهاي از هراسناكبودن اسلام باشد... . مثل نشاندادن معقوليت هراس از اسلام، يا ايجاد عكسالعمل هراسافكنانه در رفتار مسلمانان، يا نوعي واكنش كه معمولاً در موقع ترس و هراس نشان داده ميشود. بهعنوان مثال رفتار دولتها در بازداشت مسلمانان بهدلايل مربوط به تحقيقات ضدتروريستي ميتواند مشكل و بياعتمادي در افكار عمومي ايجاد كند(NFPs, 2005, p31). بنابراين اسلامستيزي ابزار يا راهبرد يا نمايشي از اسلامهراسي است و مطالعه آن بايد ازاينمنظر در نظر گرفته شود. هدف از اين اقدامات، تظاهر به هراسافكني طرف مقابل است... . رفتارهاي اسلامستيزانه مثل خشونت فيزيكي عليه مسلمانان يا مقدسات آنها يا توهين و اهانت به آنها يا حمله به سرزمينهاي اسلامي و... را بايد مبتني بر اسلامهراسي يا نتايج و محصولات آن دانست كه با خود آن متفاوت است. تفاوت معنادار اينها، در مرحله تدوين و طراحي سناريوهاي ممكن و مطلوب و بهخصوص در راهبردهاي مقابله، منعكس ميشود. راهبرد مقابله با علت يك رفتار با راهبرد مقابله با خود آن، كاملاً متفاوت است. اگر پيشداوري در مورد اسلام را كه تصوري فرهنگي انباشته و تاريخي از اسلام است، علت اسلامهراسي در نظر بگيريم، مواجهه رسانهاي با اين تصور با مواجهه رسانهاي با خود اسلامهراسي متفاوت است. تمايز بين آنها نيازمند دقت و كاربرد هنر است.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌وصف عجیب امام خمینی (ره) از لیبرالیسم ؛
❌تا من هستم اجازه نخواهم داد حکومت بدست لیبرال ها بیفتد!
🔺ما آزادی وارداتی نمی خواهیم!
🔺ما روشنفکر غربی نمی خواهیم!
🔺آنهایی که با قلم و قدم علیه ملت ما فعالیت می کنند سرکوب می شوند!
منبع/ مسلمان تی وی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سرلشکر سلامی: رهبر انقلاب امروز به سپاه پاسداران یک نشان فتح اعطا کردند
🔹این نشان محصول همه مجاهدتهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران و بسیجیان در این نماد سهم دارند و اگر تقسیم کنیم کمترین سهم متعلق به بنده میرسد.
🔹این نشان متعلق به برادران ماست که در ارتفاعات چند درجه زیر صفر با قلبهای استوار و گامهای مستحکم و دستان روی ماشه از حیثیت و استقلال این سرزمین دفاع میکنند.
🔹این نشان متعلق به برادران عزیزی است که در اعماق آبهای زلال خلیج فارس روی سکوها در شرایط سخت روی شناورها و درگیر با امواج بلند تن خود را به امواج میسپارند و روی شناورها بیرقهای احساس برانگیز و افتخار برانگیز سپاه را در کنار پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز در بیاورند.
🔹این نشان متعلق به همه کسانی است که در سایتهای پدافندی و پهپادی فعالیت میکنند و همه عزیزان سپاه که در مجموع درحال ساخت این بنای با عظمت دفاع از اسلام، امت اسلام و ایران هستند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
08 مدح گریزی و نقد پذیری.mp3
6.09M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 08
🔹۸. «مدح گریزی و نقد پذیری»
🔺 ۱. دور و بری ها را از اینکه تعریفش کنند و ستایشش کنند، منع کند
🔺۲. آنها را به نقد منصفانه از خود دعوت کند
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
09 منع از راه افتادن پشت سر انسان.mp3
6.83M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 09
🔺 «کسانی که زبانشان به حق تلخ بازتر است، بیشتر به خودت نزدیک کن»
🔺 «اطرافیانت را اینگونه تربیت کن که تو را کمتر ستایش کنند»
🔹۹. منع دیگران از اینکه پشت سرش راه بیفتند.
🔹۱۰. عدم فرق بین نزدیک و دور، در اجرای عدالت.
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
Sahifeye.Sajadiye.02.Mp3.24kbps_p30download.com.mp3
715K
منبع/ کتابخانه صوتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
Sahifeye.Sajadiye.03.Mp3.24kbps_p30download.com.mp3
1.16M
منبع/ کتابخانه صوتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایت صراط مستقیم است
🎙 شهید ابراهیم همت
منبع/ مسلمان تی وی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
سخنان رهبری.mp3
6.89M
.
کاش رهبری به مشکلات اعتراض کند!
چرا اولویت اول رهبری اقتصاد نیست؟
چرا نمیگویند که مشکل اصلی، مشکلات اقتصادی است؟!
چرا از فقر و نداری مردم اطلاع ندارند؟!
یکبار کاش رهبری مشکلات مردمو میگفتن!
این صوت را بشنوید😊
منبع/ شیخ فرهاد فتحی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔻 اولویت رهبر انقلاب چیست؟
آقا ۲۳ سال قبل هم درد را خوب شناسایی کرد هم درمان را گفت ولی اصلاح طلب به جای معیشت مردم دنبال ابتذال بود و اصولگرا هم دنبال زیر بغل مار و نهایتا مطالبه رهبری زمین ماند و به اینجا رسیدیم و امروز جوان ایرانی حتی طلبه ی ما می گوید رهبری چرا انتقاد نمیکند؟! جملات زیر را بخوانید تا بدانید آقا انتقاد کردند ولی وقتی گوش شنوایی نیست، تکرار کردنش بی فایده است.
اولویّتها را در نظر بگیرید. امروز در بعضی از گفتهها و اظهارات، راجع به شأن و شخصیّت و شرف و کرامت انسان در جامعه حرف زده میشود. این بلاشک از اصول اسلامی است؛ اما کدام نقض کرامت انسانی بالاتر از این که انسانی، رئیس عائلهای، پدر خانوادهای، در جامعهای که در آن همهچیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگی فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! کدام نقض شخصیّت و شرف و کرامت انسانی از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسؤول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانهام گوشت نبردهام! یک وقت در جامعه گوشت و میوه نیست، من و شما هم نمیخوریم؛ یک وقت در جامعه امکانات رفاهی نیست، من و شما هم استفاده نمیکنیم؛ یک وقت ایام عید که میشود، فرزندان من و شما هم لباس نو بر تن نمیکنند.
در این حالت کسی احساس سرشکستگی نمیکند - البلیة اذا عمت طابت - اما وقتی همه چیز هست، وقتی کسانی در جامعه با استفاده از فرصتهای نامشروع توانستهاند برای خودشان آلاف و الوف و زندگیهای تجمّلی فراهم کنند، وقتی طبقاتی در جامعه هستند که برایشان پول خرج کردن هیچ اهمیتی ندارد، جمع کثیری از مردم که در بین آنها رزمندگان و عناصر نظامی و کارمندان دولت و معلمان و روستاییان و مردم مناطق محروم و دور و مناطق جنوب هستند، نتوانند نان و پنیر بچههایشان را فراهم کنند، کدام شکستن شخصیّت و شرف انسانی از این بالاتر است؟! شما میخواهید جواب چه کسی را بدهید؟ شما میخواهید دل چه کسی را خوش کنید؟ شما میخواهید چه کسی از شما راضی باشد؟
بله، مسأله معیشت قطعاً در اولویّت اوّل است. معیشت که نبود، دین هم نیست؛ اخلاق هم نیست؛ حفظ عصمت و عفت هم نیست؛ امید هم نیست. کسی را که به موقعیتی دست پیدا کرده، به خاطر این که برای رفع نابسامانی و فقر، تلاش و مجاهدت کند و شب و روزِ خودش را صرف نماید، ملامت نخواهند کرد. اولویّتها را پیدا کنید. مسائل اساسی جامعه اینهاست.
عزیزان من! شما بدانید که دشمن شما، دشمن این انقلاب، دشمن این نظام، بُرندهترین حربهای که در اختیار خواهد داشت، فقر و گرفتاری اقتصادی مردم است. روی این مسأله باید فکر کرد. گرفتاریهای اقتصادی مردم، همین بیکاریای است که در کلمات شما تکرار میشود و درست هم هست؛ همین کمبودها و همین مشکلات فراوان است. البته فسادهای گوناگون، سوءاستفادههای گوناگون، تبعیضهای گوناگون، مشکلات اداری و مشکلات قضایی هم در کنارش هست. اولویّت اوّل برای شما این است که امید مردم را حفظ کنید. اولویّت اوّل این است که شکم مردم را سیر کنید. میشود نشست و حرفهای روشنفکری زد: اگر فلانطور نشود، فلانطور نخواهد شد؛ اگر چنین نشود، چنان نخواهد شد؛ اما باید دید واقعیت چیست.
منبع/ شیخ فرهاد فتحی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
560-tahrim-ar-dabagh.mp3
624.7K
560-tahrim-fa-ansarian.mp3
4.93M
#صوت_ترجمه #صفحه_560 سوره مبارکه #تحریم
#سوره_66
#جزء_28
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi