eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
401 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
19هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نظر شهید بهشتی درباره آزادی! ♦️خیلی جالبه، حتما تا آخر نگاه کنید!!! 🚨از جامعهٔ جنسی تا جامعهٔ الهی! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🦋 🔅 نکات آیه ۲۸۸ سوره اسرا ۱- سجده براى غیر خدا، اما به فرمان خداوند، مانعى ندارد. «قلنا...اُسجدوا لآدم» ۲- انسان گل سرسبد موجودات است، چرا که فرشتگان معصوم در برابر او سجده کردند. «اُسجدوا لآدم فسجدوا» ۳- فرشتگان، تسلیم فرمان خدایند. «اُسجدوا... فسجدوا» ۴- اعتقاد به برترى‏ه اى موهوم، شیطانى است، زیرا شیطان، به برترى نوع خود عقیده داشت. «ءاسجد لمن خلقت طیناً» ۵ - اعتراض به حکمت، عدل و امر خدا، بدتر از سجده نکردن است. «ءاسجد...» ۶- ابلیس موجودى سنجش ‏گر و داراى اختیار است. «الاّ ابلیس ءاسجد...» ۷- اجتهاد در مقابل نصّ ممنوع است. (ابلیس، در برابر نصّ خداوند، اجتهاد کرد) «قلنا... اُسجدوا... ءاسجد لمن خلقت طیناً» ۸ - ریشه‏ معصیت گاهى خودبرتربینى است. «ءاسجد لمن خلقت طیناً» ۹- حسد ابلیس، چشم حقیقت بین او را بست، خاک و گل بودن آدم را دید، ولى روح الهى «نفخت فیه من روحى» او را ندید. «ءاسجد... طیناً» ۱۰- ابلیس ملاک ارزش را عناصر مادّى مى‏ پندارد. «طیناً 💠 پیام صفحه ۲۸۸ قرآن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
📌 ارادت میلیون‌ها ایرانی به حاج قاسم ✍در کرمان حاج قاسم را همه از نزدیک میشناختند؛ این جمعیّتی که امروز در کرمان [در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی] به خیابان آمد، این چیز عجیبی نبود؛ امّا تبریز چه؟ دیدید تبریز را؟ دیدید؟ چه جمعیّتی! چه احساس ارادتی! چه اشکی ریختند مردم تبریز -آن جمعیّت عظیم میلیونی- در خیابان! [البتّه] اینها نعمت‌های جلوی چشم ما است که خدای متعال برای اینکه ماها بفهمیم که قدر شهادت چقدر است، اینها را جلوی چشم ما میگذارد -حالا تشییعش را هم خواهید دید که چه خواهد شد و چه تشییعی از او بشود- اینها نعمت‌های کوچکی است که جلوی چشم ما است؛ نعمتهای بزرگ، آنهایی است که ما نمی‌بینیم، آنهایی که ما نمیفهمیم، آنهایی که «ما رَاَت عَینٌ‌ وَ لا سَمِعَت اُذُنٌ‌ وَ لا خَطَرَ عَلى قَلبِ بَشر»، به دلهای ما حتّی خطور نکرده آن جور نعمتها، اصلاً قابل تصوّر برای ما نیست؛ [آنها را] خدای متعال در اختیار او گذاشته. 🔺بیانات رهبر انقلاب در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 998.mp3
12.52M
مهم / میخ محکم اندیشکده آمریکایی بر تابوت / ایران را نشناختیم / میخ محکم اندیشکده آمریکایی بر تابوت ناآرامی‌های ایران / آمریکا اثبات کرده که هیچ چیز از ایران نمی‌فهمد / آنها به شدت هستند و سرزمین برایشان مهم است؛ ایرانیان به وقت بحران متحد می‌شوند / آمریکا در طول این سال‌ها اشتباه عمل کرده ... / قسمت ۹۹۸ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕نمونه‌هایی از حرکات ملت ایران که باعث انفعال دشمن و عکس‌العمل آنها در طراحی حوادث اخیر داخل ایران شدند ❗️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شیوه‌مواجهه.mp3
4.2M
🎧 : ⁉️روش مواجهه با نوجوانان و نسل جوان در مدارس و... با شرایطی که در کشور بوجود آمده چیست؟ حجت الاسلام و المسلمین وکیلی •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1401-07-07-sh ofogh.mp3
12.05M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: پیامبری، "مجاهدپروری" و "جنگ ستیزی" (طلاب رزمنده، پرچمداران عصرجدید) سالگشت دفاع مقدس _ بزرگداشت هزاران روحانی شهید در ۸ سال جنگ تحمیلی _ موزه دفاع مقدس_ ۱۳۹۵ 📅 پخش: ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ؛ این متن و موسيقی عالیه😍 🔹ایرانمان را صدپاره و ذلیل می‌خواهند؛ بینمان آتش به پا می‌کنند تا به جان هم بیافتیم. اما نقشه‌هایشان به طاق می‌خورد؛ چون واقعیت‌های ما را نمی‌دانند. ما هرکداممان زمین خورده، اختلاف‌ها را فراموش کردیم و بالا سرش آمدیم... کسانی که تحلیل دیگری دارند، ما را نمی‌شناسند... پ.ن: این روزها انگار برای بیان واقعیت‌ها، تاثیر همراهی این تصاویر با شعر و موسیقی بیشتر از همراهی قلم و کاغذ با کلمات من است. ✍ رها عبداللهی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🚨 هر کسی اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است 🔻 رهبر انقلاب: نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود... شیعه‌ی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد؛ الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ی دعوا‌درست‌کن، سنّی دعوادرست‌کن؛ مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست میکنند؛ یا تکفیری‌ها که [میگویند] این کافر است، آن کافر است... آن که اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است؛ فرقی [هم] نمیکند؛ در هر جایگاهی باشد، در هر مقامی باشد، در هر کشوری باشد. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://khl.ink/f/51156 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
36.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 صحبت‌های مهم و جنجالی استاد پیرامون حواشی بعد از حضور در برنامه ثریا 🗓 مراسم دعای ندبه، ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ - تهران، هیئت مع امام‌ منصور 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🇮🇷 📝 | نسل z و جهاد تبیین 🍃🌹🍃 🔻از جمله اصطلاحات رایج در باره نسل جدید، نسل z است. نسلی که به واسطه دسترسی به فن آوری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات آن بر زندگی، آنها را متمایز از نسل های گذشته کرده است. در کشوری مثل آمریکا این نسل را در بازه زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ می شناسند. 🔹بسته به آنکه اینترنت و پیرو آن شبکه های اجتماعی در چه بازه زمانی در کشوری فراگیر شده، نسل z در آن کشور تعریف می شود. در ایران نسل دهه ۸۰ را بیشتر به نسل z یا نسل دیجیتال مادر زاد می شناسند. 🔸مطالعات انجام یافته بر روی این نسل نشان می دهد که این نسل در حوزه رفتارهای اجتماعی دارای ویژگیهای خاصی هستند. ۱) دنبال واقعیت هستند ۲) در بیان نظرات و احساسات خود صراحت دارند ۳) برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش می کنند ۴) برای ایجاد شرایط بهتر و بر طرف شدن تعارضات گفتگو محور هستند و در نهایت به شکل تحلیلی و واقع گرایانه به تصمیم نهایی می رسند. 🔹در این نسل حجم و تنوع داده های دریافتی به واسطه دسترسی به فن آوری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ، یکی از مهمترین مباحث می باشد.محتوا و داده ای که مبنای تمام باورها و رفتارهای فردی و اجتماعی آنها می شود. 🔸حال اگر این محتوا و داده های دریافتی با آنچه که در واقعیت امر هست منطبق نبوده بلکه بر عکس دقیقاً در تضاد با آن باشد، در آن صورت در حوزه باور و رفتار در این نسل شاهد انحراف خواهیم بود.بر کسی پوشیده نیست که به دلیل سیاست های خصمانه نظام سلطه با ملت ایران و به خصوص نسل جوان و نوجوان و از طرفی ضعف در حکم رانی در فضای مجازی کشور، این نسل در معرض بمباران روایت های جعلی و نادرست از حقایق ایران اسلامی قرار داشته و بر مبنای همین روایت های نادرست دست به کنش گری می زند. 🔺حال اگر حقایق به شیوه درست در اختیار این نسل قرار گیرد قطعا با ویژگیهای بر شمرده شده دراین نسل، آنها بهتر از گذشته می توانند در گام دوم انقلاب ایفای نقش کنند. فلذا حکیم انقلاب در گام دوم انقلاب با تاکید بر نقش آفرینی محوری جوانان، نقشه راه آینده رو ترسیم کردند و راه رسیدن به آن را ارتباط با این نسل و بیان حقایق در قالب جهاد تبیین بیان فرمودند. ✍حمید جعفری | | . 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️آن که اختلاف ایجاد می‌کند در خدمت دشمن است 🔹بنده یک وقت گفتم «شیعه‌ی انگلیسی» و «سنّی آمریکایی»؛ [در تاریخ ۹۵/۰۹/۲۷] بعضی خیال کردند یعنی این جور بدروغ تبلیغ کردند که ما که میگوییم شیعه‌ی انگلیسی، یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است؛ نه، شیعه‌ی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد؛ الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ی دعوا‌ درست‌کن، سنّی دعوا درست‌کن؛ مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست میکنند؛ یا تکفیری‌ها که [میگویند] این کافر است، آن کافر است. اینها اسمشان مسلمان است، ممکن است به احکام فردی اسلامی متعبّد هم باشند امّا در خدمت حرکت میکنند. آن که اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است؛ 🔹فرقی [هم] نمیکند؛ در هر جایگاهی باشد، در هر مقامی باشد، در هر کشوری باشد. ما به این معتقدیم، ما به این عمیقاً اعتقاد داریم. ما با کسانی که به عنوان طرف‌داری از تشیّع، احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته میکردند برخورد کردیم، برخورد جدّی کردیم؛ این باید همه‌گیر بشود؛ باید اتّفاق نظر به وجود بیاید. البتّه در هر دو طرف تندروانی وجود دارند؛ هم در شیعه افرادی هستند که حالا یا بر اثر اعتقاداتشان یا هر چه، تندروی میکنند، هم در سنّی‌ها کسانی هستند که تندروی میکنند؛ تندروی وجود دارد. ما این تندرویِ تندروان را موجب این ندانیم که اصلِ اهلِ مذهب را متّهم کنیم؛ عمل خودِ ما این‌ جوری بوده. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار سردار سلامی به آل‌سعود 🔹فرمانده کل سپاه: به رژیم آل سعود هشدار می‌دهم که رسانه‌های خود را کنترل کنید وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «کودکان آخرالزمانی» 👤 استاد ازغدی ❌ خانواده‌های به اصطلاح مذهبی که پیامبر از آنها متنفر است... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حیا در فرهنگ دینی (بخش چهارم) 🔸 #حیا منشأ هر چیزی است و به فرموده امام صادق (ع): «اگ
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حیا در فرهنگ دینی (بخش پنجم و پایانی) 🔸 منشأ هر چیزی است و به فرموده امام صادق (ع): «اگر حیا نباشد، هیچ مهمانی احترام نمیشود و به هیچ وعده ای وفا نمی شود و هیچ حاجتی برآورده نمی شود»؛ پس باید در نهادینه شدن این عنصر و حالت درونی کوشید و سعی کرد را به سوی فضای عاری از زشتیها هدایت کرد؛ 💠حکمت حیا در پوشش و نگاه 🔹مطمئناً برای زنان است و از آنجایی که - مربوط به نگاه و بدن - سرچشمه بسیاری از انحرافات است، غالباً هرگاه سخن از به میان می آید، ذهن ها متوجه این دو موضع می شود و توضیح درباره آنها در بحث حیا اجتناب ناپذیر است. آفریدگار مهربان با شناخت ساختار روحی و جسمی ، به آنها فرمان داده که خود را از دید بیگانگان مستور داشته و با حفظ و پوشش در بالا بردن ضریب ایمنی، ساحت خانواده و جامعه را از هر گزندی محفوظ دارند. بر فرمان ، آثاری مترتب است که فشرده بدان اشاره می گردد: ۱) ارزش و احترام زن: زن مسلمان باید در جامعه تجسم عفت و حیا باشد و این ویژگی به دلیل مقام ارزشمندی است که برایش رقم زده و گوهر وجودش را از دسترس نگاه‌های ناپاک و دل های آلوده مصون نگه داشته است. در نگاه و پوشش، به و احترام می بخشد؛ زیرا مطابق با فرمایش حضرت زهرا (س): «بهترین زن، زنی است که مردی او را نبیند و او هم مردی را نبیند». 🔹 ۲) استحکام روابط اجتماعی: بخش عظیمی از را تشکیل می دهند و با حضور در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش مؤثری در گردش چرخه پیشرفت و تعالی ملت ها دارند؛ و حتی اگر حضور آنان در محیط کار و فعالیت با پوشش و همراه باشد، با امنیت و توجه لازم به وظایف خویش می پردازند. مشاهده شده در فضاهایی که معاشرت مردان و زنان آزاد است و گوهر شرم و حیا فراموش گشته و ستر و پوشش کنار گذاشته شده است،‌ بی بند و باری بر فعالیت های اجتماعی سایه افکنده و نتیجه مثبتی عاید جامعه و انسان ها نگردیده است! ۳) تحکیم پیوند خانوادگی: منع لذت‌جویی های نامشروع در محیط اجتماعی، با تمسک به و حجاب واقعی، به پایداری و استحکام روابط گرم خانوادگی می انجامد. آمارها نشان داده است و التزام نداشتن به پوشش اسلامی، یکی از مؤلفه های سردی و جدایی همسران نسبت به یکدیگر است. بنابراین رعایت پوشش و حفظ ، در کاهش آسیب های خانوادگی مؤثر است. 🔹 ۴) امنیت و آرامش روانی: سست شدن حریم حیا و عفاف بین زنان و مردان در اجتماع، سبب هیجانات و تقاضاهای فزاینده جنسی می شود و به دنبال آن، امنیت از جامعه سلب می گردد. دین اسلام برای جلوگیری از به وجود آمدن جوّ ملتهب احساسات و ارتباطات نادرست، توصیه نموده با سپر و عفت، راه را بر بی شرمی ها ببندند و از فرو افتادن به باتلاق و سقوط ابدی نجات یابند. اسلام علاوه بر حفظ پوشش، به زنان و مردان سفارش کرده در ، جانب حیا را نگه دارند و در «برخورد با یکدیگر» غضّ بصر نموده و با کاهش نگاه، از بپرهیزند؛ زیرا فردی که در نگاه کردن حیا نورزد، دلش به انحراف کشیده شده و به عاقبتی سخت دچار می گردد. امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید: «نگاه های پیاپی، شهوت را در دل می کارد و برای بیننده، فتنه لغزش خواهد بود». [۱] 🔹ترویج در رفتار و برخورد زنان و مردان در جامعه، و از بین رفتن قبح ارتباطات ناصحیح نامحرمان، به اعتقادات آنان لطمه زده و موجبات ، گسیختگی و را فراهم می سازد. قرآن کریم افزون بر حیا در پوشش و نگاه، را مخاطب قرار داده و از آنان می خواهد در صحبت کردن خویش، نزد نامحرمان حیا کنند و از روی ناز و کرشمه سخن نگویند، تا دلهای بیمارگونه مردان وسوسه گر، تحریک نگردد و عفت و پاکدامنی آنان را نشانه نگیرد. امید آنکه با یادآوری و آموزش خصلت زیبای ، از پرده دری ها، عیب جویی ها و آنچه با حیا در تضاد است، برهد و به کمال و سعادت واقعی برسد. ان شاءالله تعالی. پی‌نوشت‌: [۱] وسائل الشیعه، حر عاملی، ج۱۴، ص۱۴۰ نویسنده: زهرا نساجی زواره، نشریه فرهنگ کوثر، شماره ۸۵ منبع: وبسایت راسخون 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | اشتباه می‌کنند... 🔻 رهبر انقلاب: انگیزه‌ی دولتهای خارجی این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند؛ این را احساس میکنند، می‌بینند. می‌بینند که بحمدالله بعضی از گره‌های قدیمی در حال گشوده شدن است... 👈🏻 برای اینکه این حرکت را متوقّف کنند، نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سرلشکر سلامی: مشی ما با همسایگان دوستی است اما تغییر در گوشه‌ای از منطقه منافع ملی را به خطر می‌اندازد و در آن‌صورت ما بی‌طرف نیستیم. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
نوشته : ایران 8 سال جنگیده و 40 سال تحریم است ، فرانسه که نه جنگی داشته و نه تحریم است و با یک فشار اوضاع کشورش این چنین شده کاش مردم قدر ایران را بدانند. یک جمله هست که کاش باید درکش کنیم : امنیت و آرامش بهترین هدیه است... زنده باد ایران✌️🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️ آشوب‌های ناکام با کاهش شدت و دامنه آشوب‌های اخیر، دشمنان خارجی و ضدانقلاب تلاش دارند تا به صورت ذره‌ای و فرسایشی به تداوم آشوب و ناامنی در برخی نقاط کشور بپردازند تا به اهدافی که در شرایط اوج آشوب‌ها موفق به تحقق آنها نشدند، در فاز جدید با ایجاد جوی از ارعاب و انفعال نزد نیروهای حامی و مدافع نظام، بتوانند فاز گسترده‌تری از آشوب را در کشور رقم بزنند. تمرکز بر شعارنویسی، پخش اعلامیه‌هایی علیه نظام و مسئولان، حمله به نیروهای نظامی‌ـ انتظامی و حتی برخی از مردم حامی نظام، قلب این آشوب‌های فرسایشی می‌باشد که اتفاقاً به صورت پراکنده و غیرمتمرکز انجام می‌شود. با این حال، این آشوب‌های ذره‌ای و فرسایشی، همچون گذشته نیز ناکام خواهند ماند. دلایل این امر را می‌توان به صورت زیر اقامه کرد: 1️⃣اگرچه در کشور نارضایتی وجود دارد و حتی بخشی از این نارضایتی‌ها سیاسی‌ شده است، اما مردم ناراضی موافق براندازی و ناامنی و همراهی با دشمنان خارجی و تروریست‌ها نیستند. بنابراین، عموم مردم همانگونه که تاکنون اثبات شده، با آشوب‌گران همراهی نخواهند کرد. لازم به ذکر است که عموم مردم با آگاهی از عمق توطئه‌های ضدایرانی دشمنان و مشاهده تجربه‌ کشورهایی چون لیبی و سوریه، قطعاً‌ مخالف وقوع یا تکرار سناریوهایی در ایران هستند که قبلاً در سوریه و لیبی اتفاق افتاده است. 2️⃣در آشوب‌های دی ماه 1396 و آبان 1398 نیز علی‌رغم کلید خوردن سناریوهای ناامنی از سوی دشمنان، اما با توجه به عدم‌ همراهی مردم با آشوب‌گران، این آشوب‌ها ناکام ماند. 3️⃣علاوه بر این، آشوب‌گران علاوه بر نداشتن حمایت مردمی، از پشتوانه نخبگانی هم برخوردار نیستند. از همراهی عده‌ای سلبریتی که برای جلب و تأمین برخی التذاذات مادی همچون دریافت پول یا وعده پذیرش اقامت در کشورهای غربی، به تحریک آشوب‌ در ایران می‌پردازند، نمی‌توان به حمایت نخبگانی از آشوب‌ها تعبیر کرد. ضمن اینکه باید توجه داشت که عده‌ قلیل سلبریتی‌های محرک آشوب، در برابر سایر سلبریتی‌های وفادار به کشور و نظام، عدد قابل‌ توجهی محسوب نمی‌شود. 4️⃣دلیل دیگر به قوت دستگاه‌های اطلاعاتی‌ـ امنیتی و انتظامی کشور برمی‌گردد. در این زمینه باید یادآور شد که قدرت اطلاعاتی امنیتی کشور در سال‌های اخیر به صورت تمام‌عیار در پرونده‌های عراق و به ویژه سوریه در برابر ناتو و شبکه همکار منطقه‌ای آن موفق به پیروزی شده است. بنابراین، هم‌اکنون نیز قادر است که توطئه‌های آنها را با شکست مواجه سازد. با این حال، تمرکز دشمن بر اغواگری در سطح رسانه‌ای نشان می‌دهد که در این عرصه بایستی بیش از پیش بر راهبردهای تبیینی متمرکز شد. ✍️ 📌 اخبار و تحلیل ها👇 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔰روان‌شناسی و رسانه شماره 1️⃣ چشم انداز افق یک رسانه در تراز دو انقلاب بزرگ علمی و تجربی، یعنی دنیای ارتباطات و جهان شناختی؛ رسیدن به ترازی است که دیگر رسانه حامل پیام نباشد؛ بلکه رسانه، خود یک پیام باشد. در این تراز، رسانه و پیام از هم جدا نیستند. روان‌شناسی و رسانه: ۲. اعتبار زمانی رسانه، خود، یک پیام است که معتبر باشد و به تدریج شخصیتی از خویش در ذهن مخاطبان شکل داده باشد که همواره پیام او مستند، صادق، سریع و دقیق بوده است. وقتی چنین شخصیتی از یک رسانه به ذهن متبادر می شود، لازم نیست چیزی بگوید، لازم نیست خودش را اثبات نماید، بلکه خودش یک پیام است و در زمان ضرورت، روایتش نافذترین روایت خواهد بود. 🔰 استاد زنگنه کارشناس و پژوهشگر رسانه مشاور خانواده کودک ونوجوان در حوزه اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
روانشناسی رسانه شماره 2️⃣ ۳. رسانه و قوانین روان‌شناختی _____________ بر حیات روانی انسان قوانینی حاکم است که شناخت و به کارگیری آن‌ها بمنزله کلید ورود به دنیای روانی انسان است. بسیاری از این قوانین، فطری و سرشتی اند و برخی دیگر از مطالعات و پژوهش‌های روان‌شناختی بدست می‌آیند. اگر برای تغییر نگرش و رفتار مخاطب از قوانین روان‌شناختی سود بجوییم، به راحتی می‌توانیم در جهان ذهنی و روانی آنان وارد شویم. مثال: انسان فطرتا زیبایی دوست آفریده شده‌است. انسان فطرتا زیباگراست، هرگونه زیبایی او را جذب می‌کند، احساس و هیجان او را بر می‌انگیزاند. اگر چنین است می‌توان از «اصل تزیین» برای جذب انسان(مخاطب) بهره جست. پیام زیبا در قالب زیبا، در زمان و ترکیب بندی زیبا، مخاطب را جذب می‌کند. از این قوانین بیشتر خواهیم گفت. 🔰استاد زنگنه کارشناس و پژوهشگر رسانه مشاور خانواده کودک ونوجوان در حوزه اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
روانشناسی رسانه شماره 3️⃣ ۴. رسانه و انفعال __________ مبتنی بر نظریه‌های جدید رسانه‌ای، «انفعال» آدم‌ها، مهم‌ترین شاخص اندازه‌گیری تأثیرگذاری و قدرت رسانه ای است. رسانه پرقدرت و نافذ به سرعت مخاطبان خود را به انفعال می کشاند. انفعال رگه ای از شخصیت آدمی است که موجب می‌شود پردازش ذهنی انسان توسط دیگری صورت پذیرد. به همین دلیل رفتار آدم منفعل با اراده «دیگری» سامان می یابد. آدم‌های منفعل، سریعا و بدون پردازش داده‌ها از هر پیامی تاثیر می‌پذیرند. آدم‌های غیر منفعل و اهل پردازش، پیام را می‌شنوند، اما به سرعت چگونگی رفتار خود را فعالانه تنظیم می کنند. در یافته های پژوهشی نیز مشخص است که آدم‌های منفعل سریعتر «مد» را می پذیرند، تقریبا بدون اینکه آنرا پردازش نمایند. در یافته دیگری مشخص گردیده‌است که آدم‌های منفعل سریع‌تر «هشتک» ها را پیروی می‌کنند. اما آدم‌های فعال و اهل پردازش، منطبق بر شاخص‌های منطقی خویش هشتک ها را پیروی می‌کنند. اهل ارزیابی و پردازش ذهنی، در برابر رسانه، «فعل پذیر» نبستند. 🔰استاد زنگنه کارشناس و پژوهشگر رسانه مشاور خانواده کودک ونوجوان در حوزه اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
چرا به یاد خدا بودن ، آرامش بخش است ؟ محسن عباسی ولدی.mp3
4.61M
🔒 چرا با یاد خدا دل آرامش می یابد ؟ 🔓 پاسخ توسط استاد : محسن عباسی ولدی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آیا امام زمان عج وقتی که ظهور کنند ، کارشان شروع می شود ؟ ناصر رفیعی.mp3
6.47M
🔒 آیا امام زمان عج وقتی ظهور کنند تازه کارشان شروع می شود ؟ 🔓 پاسخ توسط استاد : ناصر رفیعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️بصیرت؛ چیستی و چگونگی (بخش چهارم) 💠ویژگی های افراد بابصیرت 2⃣تفکر و عبرت آموزی (۱)
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️بصیرت؛ چیستی و چگونگی (بخش پنجم) 💠ویژگی های افراد بابصیرت 2⃣تفکر و عبرت آموزی (۲) 🔹توجه به سرگذشت دیگران و از آنان‌، از ویژگی های مهم است. از این رو، گاه انسانها را از سرنوشت گذشتگان زنهار می دهد و به از آنها فرا می خواند: «وَاللهُ يُؤَيِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ يَشَاءُ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصَارِ؛ [آل عمران، ۱۳] و خدا هر که را بخواهد با یاری خود تأیید می کند؛ مسلماً در این [واقعیت] عبرتی برای دارندگان است»، و همچنین می فرماید: «أَ فَلَمْ يَسِيرُوا فِی الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَ لَٰكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِی الصُّدُورِ؛ [حج، ۴۶] آیا در زمین گردش نکرده اند تا برای آنان دل هایی [بیدار و بینا] پیدا شود که با آن بیندیشند یا گوش هایی که با آن [اندرزها را] بشنوند؟ حقیقت این است که دیده ها کور نیست بلکه دل هایی که در سینه هاست، کور است!». 🔹همچنین قران کریم با یادآوری سرگذشت دو گروهی که یکی خداپرست و دیگری کافر بودند، تاکید می کند که این مطلب برای ، عبرت آموز است: «قَدْ كَانَ لَكُمْ آيَةٌ فِی فِئَتَيْنِ الْتَقَتَا فِئَةٌ تُقَاتِلُ فِی سَبِيلِ اللهِ وَأُخْرَىٰ كَافِرَةٌ يَرَوْنَهُمْ مِثْلَيْهِمْ رَأْيَ الْعَيْنِ وَاللهُ يُؤَيِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ يَشَاءُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصَارِ؛ [آل عمران، ۱۳] تحقیقاً برای شما در دو گروهی که [در جنگ بدر] با هم رو به رو شدند، نشانه ای [از قدرت خدا و حقّانیّت نبوّت پیامبر] بود، گروهی در راه خدا می جنگیدند، و گروه دیگر کافر بودند، که اهل ایمان را به چشم خویش دو برابر می دیدند [به همین خاطر شکست خوردند] و خدا هر که را بخواهد با یاری خود تأیید می کند؛ مسلماً در این [واقعیت] عبرتی برای دارندگان بصیرت است». 🔹به گفته مفسران، این آیه مربوط به جنگ بدر است که مسلمانان و کفار در برابر یکدیگر قرار گرفتند. از نکات عبرت آموز آیه این است که یک ارتش کوچک و تقریباً فاقد ساز و برگ جنگی، اما با ایمان استوار و محکم، بر ارتشی که از نظر وسایل جنگی و تعداد نفرات چندین برابر بود، پیروز گشت، اگر تنها فزونی نفرات و امکانات می توانست کارگشا باشد، باید در جنگ بدر ظاهر شده باشد، در حالی که نتیجه معکوس بود و نصرت الهی باعث شکست کافران شد. خداوند در پایان آیه می فرماید: «إِنَّ فِی ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصَارِ». آرى آنها که دارند و حقیقت را آنچنان که هست می بینند، از این پیروزی همه جانبه افراد با ایمان درس می گیرند و می دانند سرمایه اصلی برای پیروزی، است. [تفسیر نمونه، ج ۲، ص ۴۵۵] ... منبع: حوزه نت، به نقل از مبلغان، شماره ۲۲۲، محمد علی محمدی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi