eitaa logo
شعوبا
1.6هزار دنبال‌کننده
909 عکس
265 ویدیو
0 فایل
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا «شعوبا» پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان www.shouba.ir ارتباط با ادمین: @admin_shouba
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 چرا عید قربان در جمهوری اسلامی ایران بایکوت شده است؟! 🔹شب بزرگترین عید ۲ میلیارد مسلمان است. همه کشورهای اسلامی در جشن و شادی است. یکی از بهترین نوستالوژیهای مسلمانان در همه جای دنیا از چاد تا داغستان تا چین و جاکارتا ایام عید قربان است. و در جوامع مالتی کالچر این اجتماع و تنوع نژادی حاضر به جذابیت آن افزوده است. 🔹در ایران اما داستان متفاوت است. ظاهرا در توافق نانوشته ای هیچ تلاشی برای جشن گرفتن وجود ندارد . عیدی که در کنار عید فطر تنها اشتراک جشن مذهبی ایرانیان شیعه با ۹۰ درصد جامعه مسلمانان غیرشیعه است. 🔹اخبار تلویزیون در یک گزارش فرمالیته بر روی اشکهای دختران و پسران جوان در دعای عرفه زوم کرده و خبر بعدی تشییع جنازه شهدای گمنام است. برخی از جریانات چند سال است دهه مسلمیه! را عزا می‌گیرند و از این روز که خداوند شانیت آن را عید دانسته به پیشواز عزاداری محرم می روند ! 🔹 ای کاش دست اندرکاران مذهبی جمهوری اسلامی به جای مناسبت سازی و مناسک سازی بر روی خاطره سازی و بولد کردن این عید الهی برای مردم ایران برنامه ریزی می کردند. 🔹برای مثال برگزاری نماز با شکوه عید قربان مانند عید فطر به امامت رهبر انقلاب با حضور مسئولین و مردم و سخنرانی در این روز؛ قطعا اثرگذاری آن از پیام سالانه حج که از سوی رسانه های غربی، عربی سانسور می شود، کمتر نبود که بیشتر بود. منبع: برند ایران ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 ظهور گولن در فضای گروه های صوفی 🔹 مراکز تأسیس‌شده توسط گروه‌ها و طریقت‌های صوفی در ابتدای امر با نظام سیاسی حاکم همگرایی داشتند، اما پس از گذشت چند سال توانستند افکار و اندیشه‌های خود را در سطح جامعه بسط دهند و با عموم مردم ارتباط برقرار سازند. علیرغم تمامی مخاطری که وجود داشت و تمامی هشدارهایی که از سوی نظام سیاسی حاکم داده شده بود، گروه‌های دینی به فعالیت‌های خود ادامه دادند. 🔹 در چنین شرایطی شخصیتی به نام «فتح‌‎الله گولن» ظهور و بروز پیدا کرد. او تربیت‌شده گروه «نورسیه» بود؛ گروهی که توسط «شیخ سعید النورسی» در دوران حکمرانی «آتاتورک» تأسیس شد. «گولن» در صفوف همین گروه پرورش یافت و اصول آن را سرلوحه خود قرار داد. او در مسیر فعالیت‌‎های خود یکی از شاخه‌های طریقت «نورسیه» را راه‌اندازی کرد. 🔹 مدتی از آغاز فعالیت‌های «گولن» نگذشته بود که وی توانست خانه‌هایی را برای دانش‌پژوهانی که در مؤسسات آموزشی ترکیه کسب علم می‌کردند، احداث کند. او سپس دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داد و به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های مختلف مبادرت ورزید. پس از آن، «گولن» قدم در عرصه رسانه گذاشت و چند روزنامه و شبکه ماهواره‌ای برای خود تأسیس کرد. جنبش تحت رهبری وی به نام «خدمت» معروف شد. 🔹 «فتح‌الله گولن» توانست هیبت گروه‌ها و طریقت‌های صوفی را به آن‌ها بازگرداند، زیرا در وارد ساختن این طریقت‌ها در قلب فعالیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی، موفق عمل کرد. 📌 بخشی از مقاله گروه‌های صوفی در ترکیه و تأثیر سیاسی و اجتماعی آن‌ها ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 چالش هویت و کارآمدی برای دستگاه‌های عظیم دیپلماسی فرهنگی کشور؛ برداشتی آزاد از نشست تجربه‌کاوی نمایشگاه فرهنگی دوستی ایران و ونزوئلا ✏ محمد رضا کوهکن ✂ برش‌هایی از متن 🔹 تصمیم گرفته شد رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب خون دلی که لعل شد با عنوان «سلول شماره 14» در قالب یک رویداد فرهنگی انجام بگیرد و کشور ونزوئلا به‌واسطه ظرفیت‌ها و سوابقی که داشت، به‌عنوان اولین میزبان رونمایی کتاب انتخاب شد؛ 🔹 این رویداد مورد استقبال گسترده مخاطبان و پوشش گسترده رسانه‌های ونزوئلایی قرار گرفت. به‌گونه‌ای که فقط اسامی 8000 نفر در غرفه خدمات پزشکی ثبت شده و مسابقات روزانه نیز بین 800 تا 1000 نفر شرکت‌کننده داشته است. این رویداد علاوه بر افکار عمومی و رسانه‌ها، مورد توجه مسئولان رسمی این کشور نیز قرار گرفته بود. 🔹 توفیق یک مؤسسه در داخل کشور برای هدایت اجرای چنین رویدادی، دستگاه‌های عظیم و باسابقه دیپلماسی فرهنگی کشور را با چالش هویت و کارآمدی مواجه می‌کند و این سؤال را مطرح می‌سازد که چرا چنین فعالیت‌هایی از جانب این دستگاه‌ها با وجود قدرت، امکانات، نمایندگی‌های خارج کشور، بودجه و… کمتر مشاهده می‌شود؟ آیا این مسئله تلنگری برای ضرورت بازطراحی الگوی فعلی فعالیت این دستگاه‌ها نیست؟ چگونه می‌توان این فعالیت‌ها را از «استثنا»، به «قاعده» فعالیت‌های دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور تبدیل کرد؟ 📌 برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 دبی؛ سرزمین موعود جدید اسرائیلی‌ها غزال گلشیری ترجمه: سمیه احمدی 📍 در ماه می (اردیبهشت) گروهی کوچک از مردان و زنان و کودکان یهودی بر روی یکی از اسکله‌های دبی – پایتخت گردشگری و تجاری امارات – درحال سوار شدن به یک کشتی تفریحی برای گردش روی دریاچه بودند. درحالی که داشتند از خوردن غذای پاک (معادل حلال در دین یهود) و منظره دریاچه که تا قلب امیرنشین خلیج فارس ادامه داشت لذت می‌بردند. افرایم کامیسار، هماهنگ‌کننده سفر که خودش هم اسرائیلی است، با مسافران که بیشتر آن‌ها هم اسرائیلی هستند تماس گرفت. یکی از مسافران که مردی 41 ساله هست و کیپا (کلاه یهودی) به سر دارد با قهقهه گفت: «برای یک اسرائیلی مثل من، زندگی و کار در امارات واقعا جنون‌آوره»..... برای مطالعه متن کامل کلیک کنید: https://zaya.io/دبی_سرزمین_موعود_جدید ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 جنبش «إرن کوی» در ترکیه 🔹 «إرن کوی» یکی از جنبش‌های وابسته به طریقت صوفی «نقشبندیه» است که عمدتا از تجار و سرمایه‌داران محافظه‌کار تشکیل می‌شود. درحال حاضر «عثمانی نوری توپ باش» ریاست آن را برعهده دارد. جنبش «إرن کوی» نام خود را از منطقه‌ای به همین اسم که در «استانبول» واقع شده، گرفته است. 🔹 این جنبش پس از سال 1955 توسط «شیخ محمود سامی رمضان اوغلو» تأسیس شد اما در سایه فشارهایی که گروه‌های اسلامگرا در ترکیه با آن مواجه شدند، «رمضان اوغلو» به عربستان سفر کرد و در سال 1984 هم در همانجا درگذشت. کمیته‌ای متشکل از 4 نفر جنبش «إرن کوی» را رهبری می‌کنند. 🔹 ازجمله نهادهای وابسته به جنبش «إرن کوی» می‌توان به مؤسسه «عزیز محمود هدائی» و مؤسسه فرهنگی «مرادیه» اشاره کرد. این جنبش همچنین مستقیما بر تعداد زیادی از مدارس و مراکز موقوفه در ترکیه و خارج آن نظارت دارد. 🔹 از آنجایی که این جنبش به سرمایه‌داران برجسته تکیه دارد و در عرصه اقتصادی ترکیه نیز ورود پیدا کرده است، یکی از قوی‌ترین جریان‌های دینی در این کشور به شمار می‌رود. رسانه‌های ترکیه همواره از روابط مستحکم و نزدیک میان «إرن کوی» و خاندان «طوباش» که مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف «بیم» در «استانبول» هستند، سخن گفته‌اند. 📌 بخشی از مقاله گروه‌های صوفی در ترکیه و تأثیر سیاسی و اجتماعی آن‌ها ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 2⃣2⃣ مالک بن نبی؛ متفکر تمدن 📍 مالک بن نبی از جمله متفکران تاثیرگذار جهان اسلام است که طرفداران بی‌شماری در میان اسلام‌گرایان دارد. اما متاسفانه در ایران توجه کافی به این اندیشمند نشده است. 📍 مالک بن نبی را «فیلسوف تمدن» نامیده‌اند. او واحد تحلیل خود را نه دولت و نه جامعه که «تمدن» قرار می‌دهد. نگرش به مسائل جهان اسلام از افقی تمدنی، وجه ممیزه مالک بن نبی از بسیاری از متفکران معاصر است. 📍 در این مستند که ساخت شبکه الجزیره است، به مسیر زندگی و افکار مالک بن نبی پرداخته شده است. برای مشاهده این مستند کلیک کنید: https://zaya.io/مالک_بن_نبی ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 نقدی کوتاه بر چهار دهه عملکرد ایران در آسیای میانه علی کمیلی 📍 امروز که خبر پیوستن تدریجی کشورهای آسیای میانه و قفقاز به جریان «ارتباط و همکاری» - و نه صرفا تطبیع!- با رژیم صهیونیستی به گوش می رسد فرصتی مهیا شده که هم نگاه نخبگان انقلابی را متوجه این مناطق کنیم و از «مدیریت هوشمند جهل» نسبت به این مناطق خارج شویم! و هم به بازخوانی سیاست هایی بپردازیم که چهار دهه در کشور، مدعی کنترل شرایط بوده اند و حالا دارد ضعف های آنها به روشنی و یک به یک خود را نشان می دهد! ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
شعوبا
💠 نقدی کوتاه بر چهار دهه عملکرد ایران در آسیای میانه علی کمیلی 📍 امروز که خبر پیوستن تدریجی کش
💠 نقدی کوتاه بر چهار دهه عملکرد ایران در آسیای میانه علی کمیلی 2⃣ قسمت دوم 📍 درست است که اوایل دهه نود میلادی یعنی حدود 30 سال قبل، شوروی دچار فروپاشی شد ولی حداقل تا دو دهه، نفوذ روسیه در این کشورها به طور جدی وجود داشت وهنوز نیز کم نیست. شاید برخی، رفتار محافظه کارانه ما در قبال سرکوب جنبش های اسلامگرای مردمی این کشورها توسط دیکتاتوری های موجودشان را همین وابستگی منافع ما به روسیه دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل و نیز درگیری ما در منطقه غربی و عدم امکان مشاهده اغتشاش و ناامنی در کشورهای شرق خودمان بدانند ولی مساله اینقدر صفر و یک نیست که شرح خواهیم داد. 📍 در مجموع می توان گفت که سیاست اصلی ما در این چهار دهه «حفظ وضع موجود سیاسی» بوده است لذا حتی به جریاناتی مثل نهضت اسلامی تاجیکستان یا اسلامگرایان آذری و... که بشدت متاثر از فکر انقلابی امام خمینی بودند، نسخه لزوم تحمل «طاغوت» هایی بنام های رحمان و الهام را تجویز می کردیم و سرکوب خشن آنان و حتی ایران هراسی رو به رشد را نیز تحمل کردیم! بدتر از همه اینکه دولت های کوچک و ضعیفی که کمتر از مهاجرین کشور ما جمعیت دارند و نه اقتصاد فعالی داشتند و نه اثربخشی منطقه ای و جهانی، تا حدی پیش آمدند که حتی خواستار اخراج معترضین یواش خودشان از ایران نیز شدند و ما نیز تقریبا بدان عمل کردیم تا جایی که حالا اسلامگرایان تاجیک را امروز باید در تور سرویس های اروپایی و آلمانی و مشارکت کننده در جنگ اوکراین علیه روسیه ببینیم که البته هنوز بسیاری از انها پاک و قابل جذب اند. 📍 این سیاست محافظه کارانه و مداراجویانه، می توانست با سیاستی فعال تر در قبال گزینه های متعدد داخلی و منطقه ای این کشورها، رنگ و بویی موثرتر بیابد که متاسفانه آن فرصت ها از دست رفت ولی حالا که دیگر این کشورها هم گاها جلوی روسیه شاخ و شانه می کشند و آن تک صدایی شکسته و غرب هم حضور جدی یافته، فرصت بازخوانی جدی سیاست بسته قبلی و لزوم کنشگری جدی تر در این مناطق به وجود آمده است که شایسته است تا قبل از دیر شدن، آن را در پیش بگیریم. 📍 می دانیم که بیش از یک دهه است آمریکا به نقش آفرینی علنی تر خود در آسیای میانه و قفقاز دست زده و مدیران دیکتاتور این کشورها نیز به خوبی دریافته اند که راه خروج از انزوا، مدیریت هوشمندانه همین بازی دوگانه با دو قدرت شرق و غرب است! چرا که دیدند حضور در زیر سیطره روسیه برای آنها رشد اقتصادی و سیاسی جدی را در پی نداشته ولی در شرایط جدید که چین نیز در بعد اقتصادی آن نقش آفرین است، افق روشن تری را روبروی خود می بینند. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
شعوبا
💠 نقدی کوتاه بر چهار دهه عملکرد ایران در آسیای میانه علی کمیلی 📍 امروز که خبر پیوستن تدریجی کش
💠 نقدی کوتاه بر چهار دهه عملکرد ایران در آسیای میانه علی کمیلی 3⃣ قسمت سوم: خطری بنام حضور رژیم در آسیای میانه 📍 درست است که رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قرار دادن ایران و تبدیل شدن به پشتوانه و برند علمی، اقتصادی و امنیتی این کشورها و شاید تشکیل «جبهه رژیم» پا به میدان گذاشته است و نقش آمریکا در این مساله غیرقابل انکار است ولی اشتباه نکنیم! حضور اسرائیل در این مناطق، مخالف منافع و خواست روسیه هم نیست. بله! روسیه حالا بخاطر جنگ اوکراین مجبور است از تبختر سابق خود با ما دست بردارد ولی روابط روسیه و رژیم کاملا روشن و مناسب است و شاید بدبینانه حتی بتوان توسعه رژیم در این مناطق را ابزاری برای فشار روسیه بر ما نیز تصور کرد! 📍 از طرفی، در میان دو نگاه رایج دوستان رژیم یا دشمنان او، مدل ترکیه ای اماراتی که مبتنی بر جمع دوستی با رژیم و دشمنان او یعنی ایران و فلسطین و... است در این مناطق که بدنه مسلمان آن مانند سایر کشورها ضدصهیونیست هستند، مانند ویروسی در حال ترویج است و ایران هراسی مبتنی بر امنیت، مذهب یا قومیت نیز بطور همزمان بشدت فعال است لذا توسعه حضور رژیم در ذیل یک برنامه رسانه ای و البته با عنایت به خفقان حاکم بر این دیکتاتوری ها در حال رشد است. سم مهلک این جریان می توانست و می تواند آزادی سیاسی جریان فکری اسلامگرا باشد. چیزی که بدلایل مذکور، نسبت به تقویت آن کم توجهی کردیم ولی جای جبرانش هست! 📍 البته یادمان نرود که ارتباط کشور قدرتمندی مثل ترکیه با رژیم کاملا متفاوت از کشورهای کوچک و ضعیف آسیای میانه و قفقاز است چرا که ترکیه مجبور به تبعیت محض از سیاست های رژیم نیست و چنانچه می بینیم دست حماس را نیز در کشور خود باز گذاشته است ولی اینها ضعیف تر از رژیم هستند و چه بسا مجبور به تبعیت از او! 📍 سیاست خارجی بدون کنشگری فعال، بی نتیجه است و آنگاه که شما به هر دلیل، سیاست سکوت و بی تحرکی را در پیش بگیری، نتیجه همین خواهد شد که امروز در آسیای میانه و قفقاز شاهد آن هستیم که حتی از تمسخر مقامات ارشد ما در تلویزیون و مطبوعات شان هم ابایی ندارند! 📍 اما فرصت ها در این مناطق اندک نیست چرا که اولا دیکتاتوری بر خلاف ظاهر متصلب و بسته اش پر از شکاف است چرا که استعدادها و ظرفیت ها بدون امکان رشد باقی می مانند و گفتگوی ملی بر سر مسائل کشور وجود ندارد لذا هر مساله ای می تواند به یک بحران در این کشورها بدل شود و ثانیا ریشه های فرهنگی مشترک ما یک فرصت جدی برای ماست. 📍 حالا که سیاست محافظه کارانه ما، حقیقت همراهی این دیکتاتورها با ما را معلوم کرده، بهتر است به گزینه های دیگری در تعاملات دوجانبه فکر کنیم. بر این باورم که سیاست ما در این چهار دهه علاوه بر روسیه به نفع آمریکا نیز بوده است! بر دلسوزان موثر کشور است که بدون مسامحه درباره عملکرد گذشته مان بیاندیشند و فرصت های گسترده موجود در این مناطق را بیش از این تبدیل به تهدید نکنند! حالا که دشمن به شرق ایران متوجه شده، شایسته است که نخبگان انقلابی نیز از ناآشنایی فاصله بگیرند. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
37.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺عادی سازی روابط و عروبيت سامان خانی 📍پس از شکست جنبش‌های اسلام سیاسی و دولت ملتهای برآمده از بهار عربی و روی کار آمدن قدرتهای پنهان مورد علاقه تل‌آویو، روند عادی سازی روابط با اسرائیل جان تازه‌ای گرفت. 📍 واقعیت این است که روابط در افکار عمومی عربی هیچ برگردان و عمق اجتماعی ندارد. جدای از نظر سنجی‌‌ها، حوادث پس از پروژه " تطبيع" خود گواه این امر است. 📍ماه گذشته وقتی که محمد صلاح مصری در نقطه مرزی سه نفر از نظامیان اسرائیلی را کشت، موجی از ستایش و تمجید از او به راه افتاد و در شبکه‌های اجتماعی عکس این جوان مصری با عنوان "فخر عرب" در حجم زیادی بازنشر شد. 📍در جایی که عبدالفتاح السیسی سعی کرد این اتفاق را غیر عمد و به قاچاقچیان ربط دهد، در چند روز گذشته در اقدامی جالب، نائب رئیس اردنی پارلمان عرب در قاهره از اعضای پارلمان می‌خواهد که به احترام محمد صلاح بایستند و برای شادی روحش فاتحه بخوانند و این جوان را "قهرمان شهید راه فلسطین" می‌نامد. توجیه خلیل عطیه در مصاحبه با الجزیره شنیدنی است. 📍توالی چنین اتفاقاتی به خوبی نشان می‌دهد که  پس از ده‌ها همچنان خون امثال " توفیق زیاد" و " صفوت الحجازی" در رگ عربی می‌جوشد. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان  @shouba_ir
💠 تأثیر «سید قطب» بر تفکر اسلامی ـ ایرانی معاصر ✏ معتز الخطیب - الجزیره ✂ برش‌هایی از متن: 🔹 سید قطب بر روی دو شخصیت برجسته در ایران اسلامی یعنی (امام)روح الله خمینی و (آیت الله)علی خامنه‌ای، تأثیر گذاشته است. در خصوص (امام) خمینی باید گفت که تأثیرگذاری تفکر و اندیشه سید قطب بر وی مُبهم است. علت این مسئله هم آن است که وی در آثار و نگاشته‌های خود ـ تا جایی که نگارنده بررسی کرده است ـ نامی از وی به میان نیاورده و مطلبی را به طور مستقیم از او اقتباس نکرده است. 🔹 تأثیر سید قطب بر تفکر انقلابی شخصیت‌های ایرانی ـ از دیدگاه نگارنده ـ حداقل به 3 عامل بازمی‌گردد: 1⃣ اول: رویکرد انقلابی افکار و اندیشه‌های سید قطب در قرائت و تفسیر متن قرآن. 2⃣ دوم:ارتباط با تفکر و اندیشه سید قطب 3⃣ سوم: برخی از آراء و اندیشه‌های سید قطب در خصوص تاریخ اولیه اسلام و مواضع نقاده وی درقبال برخی شخصیت‌ها نظیر «عثمان» و «معاویه» ❗ این متن یکی از سلسله یادداشت‌های معتز الخطیب استاد دانشگاه حمد بن خلیفه است که توسط شعوبا منتشر شده است. بدیهی است که نقل این مطالب به معنای رد یا تایید آن نیست. برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠پشت صحنه قرآن سوزی چه بازی ای در جریان است؟ ✏️ حجت الاسلام سیدعلی موسوی 1⃣ شروع این داستان در مقابل سفارت ترکیه در نگاه اول مسأله عضویت سوئد در ناتو را پر رنگ میکند. شروع این امر توسط یک شهروند عراقی_سوئدی شاید گمانه زنی ها را به سمت توطئه در عراق ببرد، آتش زدن پرچم عراق در دور دوم نیز همین امر را بیشتر آفتابی میکند. واقعیت این است که آتش زدن قرآن و پرچم عراق بیشتر به انسجام داخلی عراق و جهان اسلام کمک خواهد کرد، لذا هدف دیگری باید پشت تکرار این ماجرا باشد. هرچند تقویت جریان الحاد و هرزگی در سراسر جهان اسلام پروژه ای مشهود است که در ایران به وضوح هجمه پر قدرتش را احساس میکنیم . همین هجمه به شکلی دیگر در سراسر جهان اسلام از مصر و مغرب و تونس تا عربستان و عراق جاری است. اما مسأله بیش از جهان اسلام ، یک بازی حرفه ای برای به انحراف کشیدن یک بحران داخلی و پیوند زدن آن به سیاهی لشکر هرزه و ملحد در درون جهان اسلام است. 2⃣ به قدرت رسیدن ترامپ نشانه ای بود از آغاز دومینوی قدرت گرفتن جریان راست در مقابل دموکراتهای لیبرال و سوسیالیست در غرب. زیر بنای این اتفاق رنگ باختن همه شعارهای لیبرال دموکراسی و حتی سوسیال دموکراسی است. دلیل این امر آن است که نه دموکراسی سوسیال توانست رویای عدالت را به ارمغان آورد و نه دموکراسی لیبرال توانست رفاه و رونق رویایی اش را محقق سازد. 3⃣ اما هیچ یک از این دو به اندازه انحطاط اخلاقی غرب برای مردمش درد آور نیست. تنها بدیل، بازگشت به سمت معنویت، خانواده، ارزشهای دینی و اخلاقی است. مدتهاست فشار الیگارشیک حاکمیت غرب از هنجارسازی هرزگی زن به سمت هنجارسازی همجنس بازی رفته است و این یعنی نابودی خانواده. خانواده مسأله مرکزی جریان راست است. 4⃣ دیکتاتوری فئودالیته _سرمایه داری همانطور که توانست قبل از پیمان وستفالیا ، دین را به استخدام منافع کشورگشایانه خود بکشاند، بار دیگر هم به دنبال مصادره خانواده به سمت محوریت بخشی به پیوند خونی، قومیت و ملی گرایی است. اما این چندان با منافع حاکمیت استکبار طاغوتی جهانی امروز سازگار نیست. جهان تک قطبی از خاطرات تلخ جنگ دوم جهانی به نفع خود بهره برده و خواهد برد. 5⃣ مسأله اصلی ساخت دیگری غیر ملی برای دنیای غرب است و چه چیزی بهتر است از اسلام. اسلاموفوبیا همیشه توسط برخی جریان‌های مسیحی ایوانجلیست مرتبط با صهیونیسم مدیریت می شد و توانست سوخت جنگ عراق و افغانستان را فراهم کند. بی آبرویی این جریان نیز جلوی چشمان مردم غرب است. غرب ناچار از هدایت موج رو به رشد راست است. این بار هدف ساخت دوباره دیگری اسلام به عنوان دشمن ، برای مردم غرب است اما از زبان ملحدینی از درون جهان اسلام. 6⃣ اکنون این جریان اسراییلی _ صهیونیستی طمع همه مومنین دنیای غرب را در سر می پروراند، تا دیگری این میل نوین به سمت دین را به خارج از دنیای غرب، یعنی جهان اسلام متوجه کند و در نهایت با تعمیم آن به همه ادیان بتواند دوباره دین گرایی را مهار سازد. هرچند پاپ متوجه این بازی است اما جریان حاکم در غرب با قدرت پروژه اش را به پیش خواهد برد و پاپ بیش از اینها مهار جریان سکولار حاکم است. 7⃣ در این میان بیشترین نفع را از این بازی بزرگ هرچند جریان سرمایه داری صهیونیستی جهانی برده است اما اسراییل در این وضعیت بیشترین بهره کوتاه مدت را خواهد برد آدرس درست را سید حسن نصرالله داد: «پای موساد در میان است» اما مسأله بیش تر بحرانی در داخل غرب است ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba