eitaa logo
کانون خدمت رضوی شمس الشموس شهر بهارستان
249 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
83 فایل
کانون خدمت رضوی محله ای شمس الشموس شهر بهارستان ☎️ ارتباط با ادمین: @shshadmin ☎️ ارتباط با کانون بانوان و خانواده : @Ya0fatemehza ☎️ روابط عمومی و فضای مجازی : @mediashsh کانال نورالهدی ویژه کودکان : @noorolhodarazavi ☎️ تلفن تماس : 09136856085
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💢آيا می‌دانيد چرا به حضرت معصومه سلام الله عليها كريمـه اهـل بيـت می‌گويند 💢يكی از القاب حضرت معصـومه «كريمه اهل بيت» است اين لقب بر اساس رؤياى صادقانه يكى از بزرگان از سوى اهل بيت به اين بانوى گرانقدر داده شده است ↫◄ ماجراى اين رؤياى صادقانه بدين شرح است ↯ ↩️ مرحوم آيت الله سيد محمود مرعشى نجفى، پدر بزرگوار آيت الله سيد شهاب الدين مرعشى ره بسيار علاقه‌مند بود كه محل قبر شريف حضرت صدیقه طاهره علیه‌السلام را به دست آورد ختم مجربى انتخاب كرد و چهل شب به آن پرداخت شب چهلم پس از به پايان رساندن ختم و توسل بسيار استراحت كرد در عالم رؤيا به محضر مقدس حضرت باقر علیه‌السلام و يا امام صادق علیه‌السلام مشرف شد 💠🔹امام به ايشان فرمودند: 《عَلَيْکَ بِكَرِيمَةِ اَهْلِ الْبَْيتِ》 يعنى به دامان كريمه اهل بيت چنگ بزن ايشان به گمان اينكه منظور امام علیه‌السلام حضرت زهرا سلام الله علیها است عرض كرد: قربانت گردم من اين ختم قرآن را براى دانستن محل دقيق قبر شريف آن حضرت گرفتم تا بهتر به زيارتش مشرف شوم 💠🔹امام فرمود: «منظور من قبر شريف حضرت معصومه در قم است» سپس افزود: به دليل مصالحى خداوند می‌خواهد محل قبر شريف حضرت زهرا سلام الله علیها پنهان بماند 《از اين رو قبر حضرت معصومه سلام الله علیها را تجلی‌گاه قبر شريف حضرت زهرا علیها السلام قرار داده است》 «اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتى براى آن مقدر بود خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها داده است» مرحوم مرعشى نجفى هنگامى كه از خواب برخاست تصميم گرفت رخت سفر بر بندد و به قصد زيارت حضرت معصومه علیها السلام رهسپار ايران شود وى بى درنگ آماده سفر شد و همراه خانواده‌اش نجف اشرف را به قصد زيارت كريمه اهل بيت ترک كرد كريمه اهل بيت صفحه ۴۳ #@shshbaharestan
1_1125895174.pdf
243.8K
کتاب نوشته : روح الله ولی ابرقوئی مستند داستانی گام دوم انقلاب اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام‌دوم انقلاب کتابی سیاسی برای مخاطبین جوان و نوجوان که در آن به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و... می‌پردازد. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گام‌دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده، در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد. 👌مطالعه کتاب را به همه بزرگواران توصیه میکنیم
عج سلام.. مولای خوبم سلام.. 🍂من از تو می‌نویسم و از اشک جاری ام از حد گذشته مدت چشم انتظاری ام 🍂تعجیل کن در آمدنت ای صبور من گسترده نیست دامنه‌ی بردباری ام..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 انتطار ظهور یعنی چه❓ «افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَجِ‏» یعنی چه❓ 🔶 بعضی خیال می‌کنند اینکه افضل اعمال، انتظار فرج است، به این معناست که انتظار داشته باشیم (عجّل الله تعالی فرجه) با عده‌ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌ای غیرخواص ظهور کنند، بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن‌وقت به ما بگویند بفرمایید! ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! (یعنی بگیر و ببند، بده به دست من پهلوان!) نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکاب امام بودن و جنگیدن و احیاناً شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همه‌ی کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره‌گیری شد، آن‌وقت من می‌آیم❗️ 🥀 شهیدمطهری از کتاب آزادی معنوی ص ۱۷۳ #@shshbaharestan
💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿 🌱تفسير: ایه ۱۷۸ سوره بقره قصاص مايۀ حيات شماست! از اين آيه به بعد يك سلسله از احكام اسلامى مطرح مى‌شود: 🌱 نخست از مسألۀ حفظ احترام خونها آغاز مى‌كند، و خط بطلان بر آداب و سنن جاهلى مى‌كشد، مؤمنان را مخاطب قرار داده چنين مى‌گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى) . انتخاب واژۀ «قصاص» نشان مى‌دهد كه اولياء مقتول حق دارند نسبت به قاتل همان را انجام دهند كه او مرتكب شده. ولى به اين مقدار قناعت نكرده، در دنبالۀ آيه مسألۀ مساوات را با صراحت بيشتر مطرح مى‌كند و مى‌گويد: «آزاد در برابر آزاد، برده در برابر برده، و زن در برابر زن» (الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى بِالْأُنْثى) . 🌱 البتّه اين مسأله دليل بر برترى خون مرد نسبت به زن نيست و توضيح آن خواهد آمد. 🌱 سپس براى اين كه روشن شود كه مسألۀ قصاص حقّى براى اولياى مقتول است و هرگز يك حكم الزامى نيست، و اگر مايل باشند مى‌توانند قاتل را ببخشند و خونبها بگيرند، يا اصلاً خونبها هم نگيرند، اضافه مى‌كند: «اگر كسى از ناحيۀ برادر دينى خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص با رضايت طرفين تبديل به خونبها گردد) بايد از روش پسنديده‌اى پيروى كند (و براى پرداخت ديه طرف را در فشار نگذارد) و او هم در پرداختن ديه كوتاهى نكند» (فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ) . 🌱در پايان آيه براى تأكيد و توجّه دادن به اين امر كه تجاوز از حدّ از ناحيه هر كس بوده باشد مجازات شديد دارد مى‌گويد: «اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگارتان، و كسى كه بعد از آن از حدّ خود تجاوز كند عذاب دردناكى در انتظار او است» (ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ) . 🌱اين دستور عادلانه «قصاص» و «عفو» از يك سو، روش فاسد عصر جاهليّت را كه همچون دژخيمان عصر فضا، گاه در برابر يك نفر صدها نفر را به خاك و خون مى‌كشيدند محكوم مى‌كند. 🌱 از سوى ديگر راه عفو را به روى مردم نمى‌بندد، 🌱و از سوى سوّم مى‌گويد بعد از برنامه عفو و گرفتن خونبها هيچ يك از طرفين حقّ تعدّى ندارند، بر خلاف اقوام جاهلى كه اولياى مقتول گاهى بعد از عفو و حتّى گرفتن خونبها قاتل را مى‌كشتند! 🌱امّا جنايتكارانى كه به جنايت خود افتخار مى‌كنند و از آن ندامت و پشيمانى ندارند نه شايستۀ نام برادرند و نه مستحقّ عفو و گذشت! #@shshbaharestan 💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿
آیا این طرز فکر درست است که بچّه باید با یکی از والدین صمیمی باشد و از دیگری بترسد 🔶 این فرمول که در بعضی از خانواده‌ها وجود دارد که بچّه‌ها باید با یک نفر صمیمی باشند و از یک نفر بترسند، درست نیست! 🤦‍♂🤦‍♂ بچّه‌ها باید صمیمیت،محبّت و علاقه را هم با پدر و هم با مادر داشته باشند و از هر دوی آن‌ها حساب ببرند. #@shshbaharestan
🔶🔹 🔆مقام معظم رهبری: 🔆 جامعه‌ی بی‌خانواده جامعه‌ی آشفته‌ای است، جامعه‌ی نامطمئنی است.. جامعه‌ای است که در آن مواریث فرهنگی و فکری و عقاید نسلها به یکدیگر آسان منتقل نمی شود. جامعه‌ای که در آن تربیت انسان به راحتی و روانی صورت نمی‌گیرد. اگر جامعه‌ای خانواده نداشته باشد یا خانواده در آن متزلزل باشد. انسان در بهترین پرورشگاه‌های خود پرورش پیدا نخواهد کرد. خانواده که نبود، نوجوان نیست،کودک نیست، انسان نیست، مرد و زن صالح نیست، اخلاق نیست، انتقال تجربیات مثبت و خوب و با ارزش نسل گذشته به نسل بعد نیست. خانواده که نبود، مرکز تولید ایمان و دین باوری دیگر نیست #@shshbaharestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁اى رفته سفر يوسف گمگشته كجايى؟ هيهات از اين خونِ دل و دردِ جدایی... 🍁دنيا شده لبريز ز ظلم و ستم و جور... ای كاش خدا امر كند تا كه بيايی... تعجیل در فرج مولایمان صلوات روزتون‌مهدوی #@shshbaharestan
🌺 🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 پای پیمانی که با خدا بسته اید، بمانید. 🍂 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ..... (مائده /١) ⚡️ترجمه : اى كسانى كه ايمان آورده ايد! به عقد و پيمان ها(ى خود، با خدا و مردم) وفا كنيد. 🔴 عقود یعنی پیمان‌هایی که استحکام کافی دارند و شامل تمام پيمان هاى الهى و انسانى و پيمان هاى سياسى، اقتصادى، اجتماعى، تجارى و زناشوئى می شود. 💥 كتب آسمانى، از مهم‌ترین مصادیق عهد خداوند هستند. پس لازم است که مؤمنین به تمام اوامر و احکام قرآن و دین پایبند بوده و هیچ دستوری را از قلم نیندازند. #@shshbaharestan
💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿 ایه روز 🌱سوره بقره ــ آیه ۱۷۸ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى ۖ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْأُنْثَىٰ بِالْأُنْثَىٰ ۚ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَآءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ۗ ذَٰلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ ۗ فَمَنِ اعْتَدَىٰ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ ای اهل ایمان! در مورد كشته‌شدگان بر شما قصاص مقرّر شده: آزاد در برابر آزاد، برده در برابر برده، زن در برابر زن. پس كسی كه [مرتكب قتل شده چنانچه‌] از سوی برادر [دینی‌] اش [كه ولیِّ مقتول است‌] مورد چیزی از عفو قرار گرفت [كه به جای قصاص، خون‌بها پرداخت كند] پس پیروی از روش پسندیده [نسبت به وضع مادّی قاتل بر عهده عفو كننده است‌]، و پرداخت خون‌بها با نیكی و خوش‌رویی [بر عهده قاتل است‌]. این [حكم‌] تخفیف و رحمتی است از سوی پروردگارتان؛ پس هر كه بعد از عفو، تجاوز كند [و به قصاص قاتل برخیزد] برای او عذابی دردناك است 💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿 🌱آيه ١٧٨- شأن نزول: عادت عرب جاهلى بر اين بود كه اگر كسى از قبيلۀ آنها كشته مى‌شد تصميم مى‌گرفتند تا آنجا كه قدرت دارند از قبيلۀ قاتل بكشند، و اين فكر تا آنجا پيش رفته بود كه حاضر بودند به خاطر كشته شدن يك فرد تمام طايفۀ قاتل را نابود كنند اين آيه نازل شد و حكم عادلانۀ قصاص را بيان كرد. 🌱 اين حكم اسلامى، در واقع حدّ وسطى بود ميان دو حكم مختلف كه آن زمان وجود داشت بعضى قصاص را لازم مى‌دانستند و بعضى تنها ديه را لازم مى‌شمردند، اسلام قصاص را در صورت عدم رضايت اولياى مقتول، و ديه را به هنگام رضايت طرفين قرار داد 💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿 🌱تفسير: قصاص مايۀ حيات شماست! از اين آيه به بعد يك سلسله از احكام اسلامى مطرح مى‌شود: 🌱 نخست از مسألۀ حفظ احترام خونها آغاز مى‌كند، و خط بطلان بر آداب و سنن جاهلى مى‌كشد، مؤمنان را مخاطب قرار داده چنين مى‌گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى) . انتخاب واژۀ «قصاص» نشان مى‌دهد كه اولياء مقتول حق دارند نسبت به قاتل همان را انجام دهند كه او مرتكب شده. ولى به اين مقدار قناعت نكرده، در دنبالۀ آيه مسألۀ مساوات را با صراحت بيشتر مطرح مى‌كند و مى‌گويد: «آزاد در برابر آزاد، برده در برابر برده، و زن در برابر زن» (الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى بِالْأُنْثى) . 🌱 البتّه اين مسأله دليل بر برترى خون مرد نسبت به زن نيست و توضيح آن خواهد آمد. 🌱 سپس براى اين كه روشن شود كه مسألۀ قصاص حقّى براى اولياى مقتول است و هرگز يك حكم الزامى نيست، و اگر مايل باشند مى‌توانند قاتل را ببخشند و خونبها بگيرند، يا اصلاً خونبها هم نگيرند، اضافه مى‌كند: «اگر كسى از ناحيۀ برادر دينى خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص با رضايت طرفين تبديل به خونبها گردد) بايد از روش پسنديده‌اى پيروى كند (و براى پرداخت ديه طرف را در فشار نگذارد) و او هم در پرداختن ديه كوتاهى نكند» (فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ) . 🌱در پايان آيه براى تأكيد و توجّه دادن به اين امر كه تجاوز از حدّ از ناحيه هر كس بوده باشد مجازات شديد دارد مى‌گويد: «اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگارتان، و كسى كه بعد از آن از حدّ خود تجاوز كند عذاب دردناكى در انتظار او است» (ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ) . 🌱اين دستور عادلانه «قصاص» و «عفو» از يك سو، روش فاسد عصر جاهليّت را كه همچون دژخيمان عصر فضا، گاه در برابر يك نفر صدها نفر را به خاك و خون مى‌كشيدند محكوم مى‌كند. 🌱 از سوى ديگر راه عفو را به روى مردم نمى‌بندد، 🌱و از سوى سوّم مى‌گويد بعد از برنامه عفو و گرفتن خونبها هيچ يك از طرفين حقّ تعدّى ندارند، بر خلاف اقوام جاهلى كه اولياى مقتول گاهى بعد از عفو و حتّى گرفتن خونبها قاتل را مى‌كشتند! 🌱امّا جنايتكارانى كه به جنايت خود افتخار مى‌كنند و از آن ندامت و پشيمانى ندارند نه شايستۀ نام برادرند و نه مستحقّ عفو و گذشت! #@shshbaharestan 💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿
🍃💜🍃 💜ای کاش! قلب های همه ی ما بخاطر التهاب نیامدنت تندتر می زد، ای کاش چشم های همه ما به راه دوخته می شد، 💜ای کاش! جان های همه ما ازبیقراری انتظار تو گُر می گرفت آن وقت حتما می آمدی 🍃💜🍃 💜اللّٰھـُــم ؏جـــِّل لِوَلـیڪَ الفــَرَجـْــ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅═✼✿‍🍀💜🍀✿‍✼═┅┄ #@shshbaharestan
وقتی دلتان گرفت و گرفتار شدید ذکر «یا رئوف» را زیاد بگویید و با این ذکر به ‌امام‌رضا‌ علیه‌السلام متوسل شوید. گویا خدا وقتی بخواهد برای این ذکر شما اثری بگذارد کارتان را به امام رضا می‌سپارد!🌱 +استاد پناهیان 💞✨💞 #@shshbaharestan
احکام دین 🔴 سوال: آیا دعای «الهی عظم البلاء و برح الخفاء» را در قنوت می توان خواند؟ 🔵 پاسخ: 🔺 مقام معظم رهبری: خواندن دعای مذکور تا جایی که مخاطب خداست اشکال ندارد ولی مابقی که مخاطب غیر خدا می باشد جایز نیست و باعث بطلان نماز می شود. [1] 🔺 آیت الله مکارم: احتیاط آن است که ترک شود. [2] 🔺 آیت الله فاضل: خواندن دعای الهی عظم البلاء از جهت آنکه در آخر دعا اشاره به پیامبر اسلام و امام علی دارد و خطاب به خداوند نیست جایز نیست. البته دعاهایی که ذکر خداوند و خطاب به خداوند باشد در قنوت صحیح است. [3] 🔺 آیت الله شبیری زنجانی: خواندن آن بخش از این دعا که خطاب به امیر المؤمنین و امام زمان صلوات الله علیهما است، در نماز جایز نیست و موجب بطلان نماز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان های بزرگ از خودشان توقع دارند و انسان های کوچک از دیگران ، اگر کسی خوبی های تو را فراموش کرد تو خوب بودن را فراموش نکن ! صبح بخیر♥🌞🍃 #@shshbaharestan
🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸 🌸🍃 🌸 🌸 💚امام صادق عليه السلام : به كسي كه چهار چيز داده شود از چهارچيز ديگر محروم نيست: 🍀به كسي كه توفيق دعا داده شود : از استجابت محروم نميشود. 🍀به كسي كه توفيق استغفار داده شود از توبه محروم نميشود. 🍀به كسي كه توفيق شكر نعمت داده شود از افزايش نعمت محروم نميشود. 🍀به كسي كه صبر وشكيبايي عطا شود از اجر آن محروم نشود. خصال مرحوم شيخ صدوق ج١ص١٩٢ #@shshbaharestan
امام سجاد (ع) «وَاَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه‌َ عَزَّوَجَلَّ جعل‌ها لَکَ سَکَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه‌ِ عَلَیْکَ فَـتُـکْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ کانَ حَقُّکَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْکَ اَنْ ترحم‌ها» (من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 621) ... حق زن این است که بدانی خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتی از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب‌تر است، اما این حق اوست که با او مهربان باشی. •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈• #@shshbaharestan
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ایه روز 🍃وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَآ أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ای صاحبان خِرَد! برای شما در قصاص مایه زندگی است، باشد كه [از ریختن خون مردم بدون دلیل شرعی‌] بپرهیزید. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 🍃(آيه ١٧٩) -اين آيه با يك عبارت كوتاه و بسيار پرمعنى پاسخ بسيارى از سؤالات را در زمينۀ مسألۀ قصاص بازگو مى‌كند و مى‌گويد: 🍃«اى خردمندان! قصاص براى شما مايۀ حيات و زندگى است، باشد كه تقوا پيشه كنيد» (وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) . 🍃اين آيه آن چنان جالب است كه به صورت يك شعار اسلامى در اذهان همگان نقش بسته، و به خوبى نشان مى‌دهد كه قصاص اسلامى به هيچ وجه جنبۀ انتقامجويى ندارد. 🍃 از يكسو ضامن حيات جامعه است، زيرا اگر حكم قصاص به هيچ وجه وجود نداشت و افراد سنگدل احساس امنيّت مى‌كردند، جان مردم بى‌گناه به خطر مى‌افتاد. همان گونه كه در كشورهايى كه حكم قصاص به كلّى لغو شده آمار قتل و جنايت به سرعت بالا رفته است. 🍃و از سوى ديگر مايۀ حيات قاتل است، چرا كه او را از فكر آدمكشى تا حدّ زيادى باز مى‌دارد و كنترل مى‌كند. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
💠شخصى به اميرالمؤمنين(علیه‌السلام) عرض كردند: مرگ را برايمان وصف كنید! حضرت فرمود: از خوب کسی سؤال کردید و با مرد آگاهى روبرو شديد! مرگی كه بر آدمى وارد مى‏شود، سه‌گونه است: بشارت به نعمت‌هاى جاودان، يا خبردادن به عذاب هميشگى، و اندوهگين‌نمودن و ترسانيدن؛ و كار شخص «محتضر» مبهم است؛ زيرا نمى‏داند جزو كدام‌یک از اين سه‌گروه خواهد بود. کسی كه دوستدار و مطيع ما باشد، به نعمت‌هاى جاودان بشارت داده شده و دشمنان مخالف ما عذاب ابدى در پيش خواهند داشت؛ آن كس كه وضعش معلوم نيست و نمى‏داند سرانجامش چه خواهد شد، مؤمنى است كه به زيان خود زياده‌روى نموده و مشخص نيست سرانجامش به كجا خواهد كشيد؛ خبر مبهم و ترسناكى به او مى‏رسد؛ ولى خداوند هرگز او را با دشمنان ما برابر نخواهد كرد و به شفاعت ما او را از جهنّم بيرون مى‏آورد؛ پس كار نيک انجام دهيد و از خدا اطاعت كنيد! مطمئن نباشيد و سزاى گناه را از طرف خدا ناچيز مشماريد! زيرا شفاعت شامل حال «مسرفين» نخواهد شد مگر بعد از سيصدهزارسال. #@shshbaharestan منبع: معانی‌الأخبار، ص288 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا