خودسازی به سبکِ
« شهیده مریم فرهانیان»
|تولد: آبادان ـــ۱۳۴۲|
|شهادت:آبادان ـــ۱۳۶۳|
خودسازی را قبل از انقلاب و با برنامه ی خودسازی امام خمینی شروع کرد.
سکوت جزو برنامه اش بود،
و برای ترک گناه میبایست حرف زدنش را به حداقل میرساند .
با خودش خلوت میکرد و سکوت و خلوتش را هم دوست داشت .
البته ذاتا هم آدم کم حرفی بود .
اگر هم حرفی میزد ،بوی دروغ یا غیبت نداشت.
حرفش حرف خودسازی بود.
عاشق کتاب های شهید دستغیب بود و از همه بیشتر کتاب « عجب و ریای»شهید.
شاید بیشتر از ده بار خوانده بود .
شیفته سوره قیامت هم بود .
حظ میکردم ؛ وقتی مینشست و با صوت قشنگش برایم میخواند.
یک بار به شوخی بهش گفتم « تو که اسمت مریمه باید سوره مریم رو دوست داشته باشی!»
گفت « دوست دارم هر کجای دنیا بودم این سوره رو برام هدیه کنی.»
همیشه برایم سوال بود،
چه ربطی بین کتاب عجب و ریای شهید دستغیب و سوره قیامت است که مریم اول قیامت را میخواند و بعد کتاب را .
توی هوای گرم و شرجی آبادان و در فصل خرما پزان روزه اش ترک نمیشد ؛
افطار و سحرش یک تکه نان بود و خرما .
چشمان گود رفته و رنگ پریده اش نشان بیداری های شبانه و روزه داری روزش بود .
به حالش غبطه میخوردم.
میگفتم:« این قدر نگران نباش!
برادر شهیدت ازت شفاعت میکنه.»
میگفت:« نه،میخوام توی اون دنیا
چراغ دست خودم باشه،
به امید کسی نمیشه نشست .»
راوی : سنیه سامری
منبع: کتاب خودسازی به سبک شهدا :)
...🌱
هدایت شده از یادت باشد ...
شب رو به خیر کنیم با ذکر یک صلوات هدیه به شهید سجادزبرجدی
«دستورالعمل خودسازی امام»
۱) نماز های یومیه را در پنج وعده بخوانید
و نماز شب را حتما به پا دارید .
منبع: کتاب خودسازی به سبکِ شهدا
#برنامه_عملیاتی
#دستورـــالعملـــخودسازی