eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
36 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi63 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
پاداش های فراوان برای قرائت آیة الکرسی پس از وضو وَ قَالَ الامام الباقر صلوات الله علیه مَنْ قَرَأَ عَلَى أَثَرِ وُضُوءٍ آيَةَ الْكُرْسِيِّ مَرَّةً أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ أَرْبَعِينَ عَاماً وَ رَفَعَ لَهُ أَرْبَعِينَ دَرَجَةً وَ زَوَّجَهُ اللَّهُ تَعَالَى أَرْبَعِينَ حَوْرَاءَ. 🔸امام باقر صلوات الله علیه: هر کس به دنبال وضوی خود یک بار آیه الکرسی را بخواند، خداوند ثواب چهل سال (عبادت یا خواندن آن) را به وی می دهد و چهل درجه او را بالا می برد و خداوند متعال چهل حوری را به همسری وی در می آورد. جامع الأخبار (شعیری) صفحه 45 سفینة البحار جلد 8 صفحه 515 بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء جلد 80 صفحه 317
خواندن آیه الکرسی در سجده عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه): مَنْ قَرَأَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ وَ هُوَ سَاجِدٌ لَمْ يَدْخُلِ النَّارَ أَبَداً. 🔸از امام باقر صلوات الله علیه روایت شده: هرکس آیة الکرسی را در سجده بخواند هرگز وارد آتش جهنم نمی شود جامع الأخبار(للشعيري)، ص: 46
👌📖 پاداش نگاه کردن به قرآن، و قرائت آن در نماز و غیر نماز عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ علیه السلام قَالَ‏: (وَ قَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ‏ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:) مَنِ اسْتَمَعَ حَرْفاً مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ غَيْرِ قِرَاءَةٍ، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ سَيِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً. وَ مَنْ قَرَأَ نَظَراً مِنْ غَيْرِ صَوْتٍ‏، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ حَرْفٍ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ سَيِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً. وَ مَنْ تَعَلَّمَ مِنْهُ حَرْفاً ظَاهِراً، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ عَشْرَ حَسَنَاتٍ، وَ مَحَا عَنْهُ عَشْرَ سَيِّئَاتٍ، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرَ دَرَجَاتٍ. قَالَ: لَا أَقُولُ بِكُلِّ آيَةٍ، وَ لَكِنْ بِكُلِّ حَرْفٍ بَاءٍ أَوْ تَاءٍ أَوْ شِبْهِهِمَا. قَالَ: وَ مَنْ قَرَأَ حَرْفاً ظَاهِراً وَ هُوَ جَالِسٌ فِي صَلَاتِهِ، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ‏ بِهِ خَمْسِينَ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ خَمْسِينَ سَيِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ خَمْسِينَ دَرَجَةً. وَ مَنْ قَرَأَ حَرْفاً وَ هُوَ قَائِمٌ فِي صَلَاتِهِ، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ حَرْفٍ مِائَةَ حَسَنَةٍ، وَ مَحَا عَنْهُ مِائَةَ سَيِّئَةٍ، وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ دَرَجَةٍ. وَ مَنْ خَتَمَهُ، كَانَتْ لَهُ دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ، مُؤَخَّرَةً أَوْ مُعَجَّلَةً. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ! خَتَمَهُ كُلَّهُ؟ قَالَ: خَتَمَهُ كُلَّهُ. (الكافي، ج‏2، ص612- 613) محمد بن بشير از حضرت سجّاد علیه السلام نقل می کند که فرمود: (اين حديث از حضرت صادق عليه السلام نيز روايت شده است که فرمود:) هر كس يك حرف از قرآن را فقط گوش كند، امّا نخواند، خداوند براى او يك حسنه می نویسد، يك گناه از او محو می كند، و يك درجه مقامش را بالا می برد. هر كس با نگاه و بدون صوت و تلفظ، قرآن را بخواند، خداوند به ازای هر حرف، حسنه ای برای او می نویسد، گناهی از او را محو می کند، و يك درجه مقامش را بالا می برد. هر كس يك حرف از قرآن، یعنی همین حروف ظاهری را بياموزد، خداوند براي او ده حسنه می نویسد، ده گناهش را محو می کند و مقامش را ده درجه بالا می برد. حضرت فرمود: نمي گويم به ازای هر آيه، بلكه به ازای هر حرف، مثل حرف باء، تاء و مانند اینها. هر كس يك حرف ظاهر آن را در نمازِ نشسته بخواند، خداوند براى او پنجاه حسنه می نویسد، و پنجاه گناه از او محو می كند، و مقامش را پنجاه مرتبه بالا می برد. هر كس يك حرف از قرآن را در نماز ايستاده بخواند، خداوند به ازای هر حرف، صد حسنه براي او می نویسد، صد گناه از او محو می كند، و مقامش را صد درجه بالا می برد. هر كس قرآن را ختم كند، يك دعاى اجابت شده (نزد خداوند) دارد، چه تأخير افتد و چه همان زمان به او بدهند. راوی گفت: عرض کردم: فدایت شوم، آیا باید همه قرآن را بخواند؟ فرمود: بله، باید همه آن را ختم كند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
همه اذان ها درست نیست عنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى صلوات الله علیه: أَنَّهُ سَمِعَ الْأَذَانَ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَقَالَ شَيْطَانٌ ثُمَّ سَمِعَهُ عِنْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَقَالَ الْأَذَانُ حَقّاً زید نرسی روایت نموده است که امام کاظم صلوات اللَّه علیه قبل از طلوع فجر صدای اذان شنید پس فرمود: شیطان. سپس بعد از طلوع فجر آن (صدای اذن) را شنید، پس فرمود: اذان حق. زيد النرسي صفحه 54 الحدائق الناضرة جلد 7 صفحه 397 مستدرك الوسائل جلد 4 صفحه 25
۷۴۷- وقت نماز صبح مسأله ـ نزديك اذان صبح از طرف مشرق ، سفيده اى رو به بالا حركت مى كند كه آن را فجر اوّل گويند ، و موقعى كه آن سفيده پهن شد ، فجر دوم و اوّل وقت نماز صبح است ، و آخر وقت نماز صبح موقعى است كه آفتاب طلوع مى كند.
جانم امیرالمومنین صلوات الله علیه موسس و بنیان گذار اسلام قال امیرالمومنین صلوات الله علیه: أَنَا بَنَيْتُ الْإِسْلَامَ. 🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: من اسلام را بنا كردم. مناقب آل أبي طالب جلد 2 صفحه 136 بحار الأنوار جلد 38 صفحه 78
در فضیلت قرآن، و ثواب تلاوت آن 🌙 🔹️عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ النَّوْفَلِیِّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) أَنَّ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله صَلَّی عَلَی سَعْدِ بْنِ مُعَاذٍ فَقَالَ لَقَدْ وَافَی مِنَ الْمَلَائِکَةِ سَبْعُونَ أَلْفاً وَ فِیهِمْ جَبْرَئِیلُ (علیه السلام) یُصَلُّونَ عَلَیْهِ فَقُلْتُ لَهُ یَا جَبْرَئِیلُ بِمَا یَسْتَحِقُّ صَلَاتَکُمْ عَلَیْهِ فَقَالَ بِقِرَاءَتِهِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ قَائِماً وَ قَاعِداً وَ رَاکِباً وَ مَاشِیاً وَ ذَاهِباً وَ جَائِیاً. 🔸️سكونى، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «پيغمبر صلى الله عليه و آله بر سعد بن معاذ نماز كرد. پس فرمود: هر آينه به حقيقت كه هفتاد هزار نفر از فرشتگان آمدند، و جبرئيل عليه السلام در ميان ايشان بود كه بر او نماز مى كردند. پس من به جبرئيل گفتم كه: اى جبرئيل! سعد به چه چيز سزاوار اين شده بود كه شما بر او نماز كنيد؟ گفت: به سبب اينكه سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» مى خواند، در حالى كه ايستاده و نشسته و سواره و پياده بود، و در حالى كه مى رفت و مى آمد». 📚 اصول کافی جلد ۲ صفحه ۶۲۲.
-علم غیب اهل بیت صلوات الله علیهم -امام در بین مردم به ظواهر عمل می کرد عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنْتُ أَنَا وَ أَبُو بَصِيرٍ وَ يَحْيَى الْبَزَّازُ وَ دَاوُدُ بْنُ كَثِيرٍ فِي مَجْلِسِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)إِذْ خَرَجَ إِلَيْنَا وَ هُوَ مُغْضَبٌ،فَلَمَّا أَخَذَ مَجْلِسَهُ قَالَ:«يَا عَجَباً لِأَقْوَامٍ يَزْعُمُونَ أَنَّا نَعْلَمُ الْغَيْبَ!مَا يَعْلَمُ الْغَيْبَ إِلاَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ، لَقَدْ هَمَمْتُ بِضَرْبِ جَارِيَتِي فُلاَنَةَ فَهَرَبَتْ مِنِّي،فَمَا عَلِمْتُ فِي أَيِّ بُيُوتِ الدَّارِ هِيَ». قَالَ سَدِيرٌ:فَلَمَّا أَنْ قَامَ مِنْ مَجْلِسِهِ وَ صَارَ فِي مَنْزِلِهِ،دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبُو بَصِيرٍ وَ مُيَسِّرٌ،وَ قُلْنَا لَهُ:جُعِلْنَا فِدَاكَ، سَمِعْنَاكَ وَ أَنْتَ تَقُولُ كَذَا وَ كَذَا فِي أَمْرِ جَارِيَتِكَ،وَ نَحْنُ نَعْلَمُ أَنَّكَ تَعْلَمُ عِلْماً كَثِيراً،وَ لاَ نَنْسُبُكَ إِلَى عِلْمِ الْغَيْبِ!قَالَ:فَقَالَ:«يَا سَدِيرُ،أَ مَا تَقْرَأُ الْقُرْآنَ؟» قُلْتُ:بَلَى.قَالَ:«فَهَلْ وَجَدْتَ فِيمَا قَرَأْتَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ« قٰالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتٰابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ [1]»قَالَ:قُلْتُ:جُعِلْتُ فِدَاكَ،قَدْ قَرَأْتُهُ.قَالَ:«فَهَلْ عَرَفْتَ الرَّجُلَ،وَ هَلْ عَلِمْتَ مَا كَانَ عِنْدَهُ مِنْ عِلْمِ الْكِتَابِ؟»قَالَ:قُلْتُ:أَخْبِرْنِي بِهِ،قَالَ:«قَدْرُ قَطْرَةٍ مِنَ الْمَاءِ فِي الْبَحْرِ الْأَخْضَرِ،فَمَا يَكُونُ ذَلِكَ مِنْ عِلْمِ الْكِتَابِ؟»قَالَ:قُلْتُ:جُعِلْتُ فِدَاكَ،مَا أَقَلَّ هَذَا!فَقَالَ:«يَا سَدِيرُ،مَا أَكْثَرَ هَذَا أَنْ يَنْسُبَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى الْعِلْمِ الَّذِي أُخْبِرُكَ بِهِ!يَا سَدِيرُ،فَهَلْ وَجَدْتَ فِيمَا قَرَأْتَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَيْضاً: قُلْ كَفىٰ بِاللّٰهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتٰابِ »؟قَالَ:قُلْتُ:قَدْ قَرَأْتُهُ،جُعِلْتُ فِدَاكَ،قَالَ:«أَ فَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ كُلُّهُ أَفْهَمُ،أَمْ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ بَعْضُهُ؟».قُلْتُ:لاَ،بَلْ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ كُلُّهُ،فَأَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ،وَ قَالَ:«عِلْمُ الْكِتَابِ وَ اللَّهِ كُلُّهُ عِنْدَنَا،عِلْمُ الْكِتَابِ وَ اللَّهِ كُلُّهُ عِنْدَنَا». وَ رَوَى هَذَا الْحَدِيثَ الصَّفَّارُ:فِي(بَصَائِرِ الدَّرَجَاتِ)بِتَغْيِيرٍ يَسِيرٍ بِزِيَادَةٍ وَ نُقْصَانٍ [2]. 🔸سدیر گفت: من و ابو بصیر و یحیی بزّاز و داود بن کثیر در مجلس حضرت صادق (صلوات الله علیه) بودیم که حضرت خشمگین به سوی ما خارج شد. و هنگامی که در جایگاهش نشست، فرمود: شگفتا از این مردمی که می پندارند ما غیب می دانیم! غیب را جز خداوند عز و جل نمی داند. من خواستم فلان کنیزم را بزنم، از دستم گریخت و من ندانستم که او در کدام یک از اتاق های خانه است؟ سدیر گفت: وقتی حضرت از محل نشستنش برخاسته، به سوی منزل رفت، من و ابو بصیر و میسر به نزدش رفته، و به او گفتیم: جان ما به فدایت. از تو شنیدیم که تو در کار کنیزت چنان و چنان فرمودی و ما می دانیم که تو علم فراوانی داری اما به علم غیب نسبتت نمی دهیم. او گوید: پس فرمود: ای سدیر آیا قرآن نخوانده ای؟ گفتم: بله. فرمود: آیا در آنچه از کتاب خداوند عز و جل خوانده ای، این را هم یافته ای: (کسی که دانشی از کتاب داشت، گفت: پیش از آن که چشم بر هم زنی آن را نزد تو خواهم آورد.) [نمل 40] گفتم: جانم فدایت! آن را خوانده ام. فرمود: آیا آن مرد را شناختی؟ و آیا دانستی چقدر از دانش کتاب نزد او بود؟ گوید: گفتم: مرا از آن آگاه کنید. فرمود: به اندازۀ قطره ای آب نسبت به دریای سبز. و این از دانش کتاب چقدر می شود؟ گوید: گفتم: فدایت شوم! خیلی کم است. پس فرمود: ای سدیر، این علم چه بسیار است؛ زیرا که خدای عزّ و جلّ آن را نسبت داده به سوی علمی که من تو را به آن خبر می دهم. ای سدیر! آیا در آنچه از کتاب خدای عز و جل خوانده ای این را دریافته ای؟ (بگو کافی است که خداوند و کسی که دانش کتاب نزد او است میان من و شما گواه باشند.) [رعد 43] گوید: گفتم: آن را خوانده ام جانم به فدایت. فرمود: آیا کسی که همۀ دانش کتاب نزد او است عالم تر است یا کسی که بعضی از دانش کتاب نزد او است؟ عرض کردم: نه، بلکه کسی که همۀ دانش کتاب نزد او است. پس حضرت با دست به سینه اش اشاره کرد و فرمود: به خدا سوگند همۀ دانش کتاب نزد ما است. به خدا سوگند همۀ علم کتاب نزد ما است. تفسیر البرهان جلد 3 صفحه 273 الكافي جلد 1 صفحه 257 بَابٌ نَادِرٌ فِيهِ ذِكْرُ الْغَيْبِ‌ حدیث 3 تفسیر کنز الدقائق جلد 6 صفحه 481
امیرالمؤمنین علی علیه السلام: مال برای شما تقسیم و تضمین شده ،عادلی( که خداباشد )آن را بین شما تقسیم و تضمین کرده و به شما می‌رسد، ولی علم نزد اهلش نگهداشته شده و شما مامورید که آن را از اهلش طلب کنید (اصول کافی ج۱ص۳۵)
28.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیخ برخی مسئولین هنوز سر و دم فیل رو نمی تونن تشخیص بدن😂😂😂😂😂 حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر علیه السلام مبارک🌹🌹🌹
🔹امام رضا(ع): هرکس اندوه مومنی را بزداید، خداوند در روز قیامت، غم از دلش می‌زداید.
قَالَ الَّذِي عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ ﴿سورة النمل ٤٠﴾ کسی که دانشی از کتاب [نزد او بود گفت: من آن را پیش از آنکه پلک دیده ات به هم بخورد، نزد تو می آورم. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ: قالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ‏ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ قَالَ فَفَرَّجَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) بَيْنَ أَصَابِعِهِ فَوَضَعَهَا فِي صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ وَ عِنْدَنَا وَ اللَّهِ عِلْمُ الْكِتَابِ كُلُّه‏ 🔸حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: «قالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ» يعنى: آن كسى كه در نزد او دانش كمى از كتاب بود (و آن آصف بن برخيا است وزير سليمان و خواهرزاده و ولىّ عهد و خليفه او كه كتب الهى را خوانده بود، و بعضى از اسم اعظم را مى دانست) گفت: من مى‏ آورم تخت بلقيس را در نزد تو، پيش از آن‏كه چشم تو به سوى تو باز گردد». راوى مى گويد كه: حضرت صادق (صلوات الله عليه) انگشتان خويش را گشود و بر سينه اش نهاد و فرمود: به خدا سوگند، كه در نزد ما است علم همه كتاب الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 229 بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 212 تفسير نور الثقلين، ج‏4، ص: 89