eitaa logo
مسجد امام هادی علیه السلام
256 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
6.3هزار ویدیو
310 فایل
مشهد ؛ واقع در بولوار امیرالمؤمنین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پنج نعمت در اغتشاشات اخیر 👤 🔹 بلا برای مومن نعمت است؛ به شرط آنکه از ظاهر عبور کنیم و صحنه را حکیمانه ببینیم. روایت داریم از امام صادق علیه السلام که بلا برای مومن موجب بیداری و اصلاح است. 🔸 جمهوری اسلامی با همه نقاط قوت وضعفش در حال حرکت است و این کلیدی ترین گزاره در تحلیل وضع موجود و نگاه امیدوارانه به آینده است. ✅ از این منظر مصائب و بلایا شتاب دهنده اند و اصلاح کننده. اغتشاشات اخیر نیز با همه هزینه های مادی و معنوی اش برای کشور پربرکت است. 🔹 این فهرست نیز مقدمه است تا دیگران برآن اضافه یا کم کنند. 1️⃣ یکم. سهم رسانه های جدید و نقش پلتفرم ها در ایجاد آشوب و بلوا برای بسیاری از خواص و خاصه مسوولین خوش خیال به چشم آمد. فراتر از نقش این رسانه ها در اغتشاش خیابانی، نقش آنها در آشوب ذهنی است که برای بسیاری جدی شده است. امروز خیلی ها با گوشت و پوست و استخوان لمس کردند که پلتفرم هم مفهوم قدرت را تغییر داده است و هم قواعد حکمرانی را. سهم ساختاری پلتفرم ها را در تبدیل نقد ها به خشم ها و نفرت ها تا حدی ادراک کردند. متوجه شدند چه چیز را سالها رها کرده و تدبیر نکردند. 2️⃣ دوم. ماهیت تقابل با حجاب برای بخش قابل اعتنایی از مردم عیان شد. چقدر باید وقت و هزینه می گذاشتیم تا نشان دهیم مساله حجاب اجباری و گشت ارشاد و غیره بهانه است و این همه برای آدم کشی و آتش افروزی و به تعبیر خودشان اصل نظام است که نشانه است. روشن شد که باطن حجاب اختیاری، بی حجابی اجباری و حجاب از سرکشیدن است؛ برهنگی و اباحه گری است. 3️⃣ سوم به چشم آمدن نسل نوجوان است. این حوادث نشان داد که دهه هشتادی ها مسائلش کاملا جدید و متفاوت از نسل های گذشته است. مسائل و ادبیات نسل جدید فارغ از ارزش گذاری نیازمند فهم عالمانه و دقیق و دلسوزانه است؛ نیازمند گوش شنوا است. همچنین نقش تربیت و تقویت کادر آموزش و معلمین و در صورت لزوم اصلاح باید مورد اعتنای جدی قرار گیرد. 4️⃣ چهارم. ایجاد عزم جزم برای باز کردن گره های چندساله است. برخی از مسائل کشور ما مثل پرونده های بازی هستند که هرازگاهی مشکلات جدی در ابعاد ملی فراهم می کنند و طی سالهای گذشته عزم موثری برای حل وفصل آن وجود نداشته است. از جمله این موارد بحث حجاب و گشت ارشاد و مواردی ازین دست است. حوادث اخیر باعث شد کم کاری ها و اهمال کاری ها و بی برنامه گی ها و غیره تا حدی بسیاری روشن و برای اصلاح آن تدبیر شود. 5️⃣ پنجم. تلاش بیشتر برای شنیدن اعتراضات است. اعتراض مردم نیازمند پاسخگوئی مسئولین است. ماجرا زمانی اهمیت مضاعف پیدا می کند که متوجه باشیم آتش بی امان و ناجوانمردانه از سوی رسانه های اهریمن بر سر این مردم ریخته می شود و هر روز شبهه و ابهام و سوال جدید است که نیازمند توضیح هوشمندانه و بهنگام مسئولین می باشد. این مردم از لحظه اول اغتشاش، صف شان را جدا کردند و حالا انصاف نیست اعتراض شان نیز لابه لای سنگ پراکنی و آتش زنی و قمه کشی جریان برانداز شنیده نشود. 💢 موارد دیگری نیز قابل فهرست است از جمله ارتقای تدبیر ناجا و غربال خواص و شناخت سرشبکه های جریان اوباش داخلی و غیره که بماند برای فرصت دیگر. ➖➖➖➖➖➖➖ @masjedemamhadialaihesalam
تبیین مجموعه هایی از آیات قرآن در عظمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 👆👆👆
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 📍 حکم ذکر صلوات در نماز و غیر نماز 🌺🌸 صلوات بر پيغمبر صلى الله عليه و آله و آل او عليهم السلام بعد از نماز در حال نماز در ساير حالات از مستحبّات مؤكّد است و نيز مستحب است هر موقع نام مبارك حضرت رسول صلى الله عليه و آله خواه محمّد باشد يا احمد و همچنين لقب و كنيه آن جناب را مانند مصطفى و ابوالقاسم بشنود صلوات بفرستد، حتّى اگر در نماز باشد، همچنين اگر خودش اين نامهاى مقدّس را بر زبان جارى كند صلوات بفرستد .
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 📍بزرگان اهل سنت «صلوات» را اینگونه گزارش کرده‌اند : 👈 1. «سیوطی» از بزرگان اهل سنت در تفسیر «الدّر المنثور» ده‌ها حدیث در باب کیفیت «صلوات» از بزرگان اهل سنت مانند بخاری، نسائی، ابن داوود و... آورده است و در اکثر قریب به اتفاق این گزارشات نقل شده وقتی از پیامبر اکرم(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) درباره کیفیت «صلوات» پرسیده می‌شود، حضرت می‌فرمودند: «این‌گونه «صلوات» بفرستید: «اللّهمّ صلّ على محمّد و على آل محمّد». 📚الدر المنثور، كتابخانه آية الله مرعشى نجفى قم سال 1404 هجری ذیل آیه إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيما. 👈 2. «بخاری» از بزرگان و افراد مورد ستایش اهل سنت نیز در همین باب به سند خودش، از پيامبر اكرم صلّى‌اللّه‌عليه‌ و آله نقل كرده است كه فرمود: كسى كه هنگام درود فرستادن بر من بگويد: «اللّهمّ صلّ على محمد و على آل محمد» در روز قيامت، به شهادت او گواهى مى‌‏دهم و از او در پيش‌گاه الهی شفاعت مى‌‏كنم». 📚الادب المفرد بخارى، چاپ مطبعه خليلى سال 1306 هجرى، شهر اره هند ص 93 👈 3. «ترمزی» و «مسلم» که از بزرگان اهل سنت هستند نیز در باب درود فرستادن بر پيامبر(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) روايت كرده‌اند: «رسول خدا صلّى‌ اللّه‌ عليه‌ وآله فرمود: اين‌گونه بر من درود بفرستيد: «اللّهمّ صلّ على محمد و على آل محمد، كما صلّيت على آل ابراهيم؛ و بارك على محمد و على آل محمد، كما باركت على آل ابراهيم فى العالمين انّك حميد مجيد» اين حديث را «ترمذى» در صحیح ترمذی نقل كرده است و اشاره كرده، حديث مزبور، حديث صحيح است.[4] 📚صحيح ترمزی، طبع چاپخانه بولاق سال 1292 هجرى ج21، ص 212؛ صحیح مسلم، چاپ مطبعه بولاق، سال 1290 هجرى، در كتاب «صلاة» باب تشهد. 👈 4. «نسایی» نیز از بزرگان اهل سنت به سند خود، چندین روایت از صحابه نقل كرده است که گفتند: خدمت رسول خدا(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) عرض کردیم: كيفيت درود بر خودتان را به ما یاد دهيد. حضرت فرمود: بگوييد: «اللّهمّ صلّ على محمد و على آل محمد». 📚صحيح نسائى، چاپ مطبعه تقدم، مصر سال 1348 هجرى، ج1، ص 190. 👈 6. «ابن ماجه» در كتاب «صلاه» به سند خود، از «ابن مسعود» نقل كرده است: «هر گاه بر رسول خدا صلّى‌ اللّه‌ عليه‌ و آله درود مى‌‏فرستيد، بگونه‏‌اى بكوشيد كه بهترين درودها را به حضور آن حضرت، تقديم كرده باشيد؛ به دليل آن‌كه ممكن است درود شما به حضور آن حضرت عرضه شود. حاضران گفتند: بهتر آن‌ است كيفيت درود بر آن حضرت را به ما یاد دهى! وى در پاسخ گفت: در هنگام درود بگوييد: «اللهمّ صلّ على محمد و على آل محمد». 📚صحيح ابن ماجه، طبع چاپخانه فاروقى، دهلى هند بی تا، ص 65. 👈 7. در «شرح صحیح بخاری» و «سنن بیهقی» آمده است، رسول خدا(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) فرمود: كسى كه بگويد: «اللهمّ صلّ على محمد و على آل محمد» در روز قيامت، گواه او بوده و از وى، شفاعت خواهم كرد». 📚فتح البارى فى شرح البخارى، مطبعه مصطفى بابى حلبى، مصر، سال 1378 هجرى، ج13، ص411 ؛ سنن بیهقی، چاپ مطبعه مجلس دائرة المعارف نظاميه، حيدرآباد دكن، سال 1344 هجرى، ج2، ص279 👈 8. «طبرى» از مورخان و مفسران بزرگ و مورد اعتماد اهل سنت به سند خود، چندین روایت در باب چگونگی درود و صلوات نقل کرده است که صحابه از پیامبر اکرم(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) درباره کیفیت «صلوات» پرسیدند، حضرت فرمود: در هنگام درود بر من، بگوييد: «اللّهمّ صلّ على محمد و على آل محمد». 📚تفسير طبری، مطبعه استقامت، قاهره، سال 1375 هجرى، ج22، ص31. 👌 حالا آن👆👆احادیث را در کنار این 👇حدیث بگذارید و با چگونگی صلوات فعلی اهل سنت قیاس کنید : حدیثی ازحضرت پیامبرصلی الله علیه وآله نقل شده است که: «من صلی علی و لم یصل علی آلی فقد جفانی.» هرکه برمن درود فرستد و برآل من درود نفرستد درحق من ظلم نموده است. 📚 نبـراس شرح لشرح العقائد النسفیه، مولاناحافظ عبد العزیز فرهاری، ص10،هامش1 کتب خانه اکرمیه،پیشاور، پاکستان1318 ق. 🕌 @masjedemamhadialaihesalam
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 📌 امتياز روزه چهار روز از سال حدیثی است از امام صادق و امام باقر (ع)، که مضمون آن چنین است : در طول سال، چهار روز است که در فضیلت روزه، امتیاز ویژه‌ای دارند: 1. روز هفدهم ربیع الاول؛ که ولادت پیامبر اکرم (ص) است که ثواب ۶۰ سال روزه را دارد 2. روز بیست و هفتم ماه رجب؛ که پیامبر اکرم (ص) در آن روز به پیامبری مبعوث شدند.   3. روز بیست و پنجم ذى القعده؛ که روز دحو الارض است. 4. روز هجدهم ذى الحجه؛ که عید غدیر است و روزی است که پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی(ع) را به امامت نصب کردند.[1]  ........................... [1]. (قَدْ وَرَدَ الْخَبَرُ عَنِ الصَّادِقِینَ ع‏ بِفَضْلِ صِیَامِ أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ‏ فِی السَّنَةِ إِلَى أَنْ قَالَ یَوْمُ السَّابِعَ عَشَرَ مِنْ رَبِیعٍ الْأَوَّلِ- وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی وُلِدَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ ص فَمَنْ صَامَهُ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صِیَامَ سِتِّینَ سَنَةً وَ یَوْمُ السَّابِعِ وَ الْعِشْرِینَ مِنْ رَجَبٍ‏ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی بُعِثَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ ص- وَ مَنْ صَامَهُ کَانَ صِیَامُهُ کَفَّارَةَ سِتِّینَ شَهْراً وَ یَوْمُ الْخَامِسِ وَ الْعِشْرِینَ مِنْ ذِی‏ الْقَعْدَةِ (فِیهِ دُحِیَتِ الْأَرْضُ) وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ- فِیهِ نَصَبَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع إِمَاماً)؛ 📚 المقنعة،  باب 34، ص 370، 📚 وسائل الشیعة ج‏10، ص 456، ح 13836،