eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
315 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کاوش مدیا
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سليمانی مردی بود که خواب نداشت و در میدان حرف های خود را عملی می‌کرد/او رقیب کاری من بود، همه جا بود، روزی سوریه، روزی عراق و همه میدان های نبرد... 📍سليمانی تنها کسی بود مانع سقوط بغداد توسط داعش شد/در چشم ایرانی ها او یک دلاور بود/تشییع میلیونی او پشتوانه‌ای اصیل داشت.... 🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از شعر و کودکی
مامان! عشق، دست آدمه؛ پول، پای آدم آدم با عشق آدما رو بغل می کنه ولی با پول راه می ره مامان خدا هم عشقه هم پول حلما عبدی/ شش و نیم ساله @sherokoodaki
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده 🔸حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ 15 دی ماه 🕤 ساعت 9:30 صبح 📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔰متن معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان 💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدای این کلیپ را هم ببندید. هیچ چیزی هم ذیل آن ننویسید، فقط نگاه کنید معجزه «انسان انبیاء» را @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا قَوْمِ إِنَّمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دَارُ الْقَرَارِ غافر 39 @social_theory
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بزرگترین میراث "حاج قاسم" 💠دکتر مجید شاکری، پژوهشگر مالیه حکمرانی 🔹کریدوری که حاج قاسم از افغانستان تا مدیترانه ایجاد نمود اما همچنان برای ما در محور امنیتی باقی مانده.
هدایت شده از توییتر انقلابی
اولین کشیش دوجنسه، رسما در کلیسای انگلستان منصوب شد! 😐 «بینگو آلیسون» درحال حاضر توی لیورپول از مدارس بازدید می‌کنه و سعی در جذب دانش آموزان LGBTQ به کلیسا داره 🙄 دیگه وقتی پاپ رنگین کمونی شده بود، این اصلا عجیب نیست 🚶 🗣🇮🇷ها بیل مکانیکی🇮🇷 @twtenghelabi
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 غرب مدرن که امروز می‌بینیم در کفر و فساد و انحطاط غوطه‌ور است و در تاریکی مطلق فرو رفته است، از قرن چهاردهم با خانواده مدیچی در فلورانس ایتالیا آغاز به کار کرد. 🔻 در ادامه این سلسله‌ ویدئوها به بررسی آرتیست‌ها و آرشیتکت‌های عصر رنسانس می‌پردازیم که چگونه هنر ضددینی را رواج دادند. در یوتیوب ببینید: ▶️ youtu.be/SBMEnpIRmRg @Hejri_thought
هدایت شده از شعر هیأت
علیهاالسلام 🔹چهار رکعت دلواپسی🔹 میان بارش بارانی از ستاره رسید اگرچه مثنوی... اما چهارپاره رسید چهار پارۀ تن، نه چهار پارۀ دل چهار ماه شب بی‌کسی ولی کامل چهار ابر به باران رسیده در ساحل چهار رود به پایان رسیده، دریادل چهار فصل طلایی ولی میان خزان چهار بغض غم‌انگیز و مادری نگران چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی مدینه، حسرت دیرینۀ دو چشم ترش چهار قبر غریب است باز در نظرش چقدر خاطره مانده‌ست در مفاتیحش و دانه‌ دانۀ اشکی که بوده تسبیحش نشسته بود شب جمعه‌ای کنار بقیع کمیل زمزمه می‌کرد در جوار بقیع غروب، لحظۀ تنهایی‌اش دوباره رسید غروب‌ها دل او خون‌تر است از خورشید به غصه‌های جگرسوز می‌زند پهلو دوباره شعله کشیده‌ست آب وقت وضو شروع می‌کند او لیلة‌ المصائب را همین‌ که دست به پهلو نماز مغرب را… چهار رکعت دلواپسی پس از مغرب چهار نافله در بی‌کسی پس از مغرب در آسمان نگاهش که بی‌ستاره شده چهار آینه مانده، هزار پاره شده شکست آینه‌هایش میان گرد و غبار شلمچه، ترکش و خمپاره، کربلای چهار از آن زمان که پسرهای او شهید شدند یکی یکی همه موهای او سفید شدند و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت اگرچه بین غم و غصه‌های خود تنهاست ولی چهارم هر ماه روضه‌اش برپاست طراوتی که نرفته‌ست سال‌ها از دست بهشت خانۀ او سفرۀ اباالفضل است صدای گریه بلند است بین مرثیه‌ها چه دلنواز شده یا حسین مرثیه‌ها نشسته گوشۀ ایوان کنار گلدان‌ها برای بدرقه با اشک خود به مهمان‌ها - - در التماس دعایش چه حرف‌ها گفته است به لطف آن کمر خسته کفش‌ها جفت است... یکی یکی همه رفتند و باز هم تنهاست... 📝 🌐 shereheyat.ir/node/141@ShereHeyat
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
#حضرت_ام_البنین علیهاالسلام #مادران_شهدا #مثنوی 🔹چهار رکعت دلواپسی🔹 میان بارش بارانی از ستاره رسی
💠 دو روایت موازی در شعر (فرم در خدمت اندیشه) 🔹شعر و داستان دو هنر تاثیرگذار هستند و اگر این دو هنر با یکدیگر تلفیق شوند، تاثیری مضاعف خواهند داشت. از دیرباز مثنوی قالب مناسبی برای این کار بوده است؛ هر چند مثنوی‌های داستانی گذشته غالباً به نظم نزدیک‌ترند. در دهه‌های اخیر، هم مثنوی با تحولاتی رو به رو بوده (از جمله سرودن مثنوی در وزن بلند) و هم حضور روایت و داستان در شعر شکل‌های هنری‌تر و تصویری‌تری را تجربه کرده است. 🔸در این مثنوی، شاعر فرم را به خوبی در خدمت اندیشه قرار داده است و بی آن‌که بخواهد حرفی شعارگونه در شعر بیاورد تنها در قالب فرم، اندیشه‌ی خود را در شعر جریان بخشیده است. این اندیشه که الگوی شهدا و پدران و مادران شهدای ما، اهل‌بیت و پدران و مادران شهدای کربلا بوده‌اند و این‌که چقدر زندگی شهدا و پدران و مادران آن‌ها رنگ و بوی زندگی اهل‌بیت را داشته و دارد، می‌تواند به صورت شعاری و یا به صورت بیان شاعرانه اما گزارش‌گونه در شعر بیاید. اما شاعرِ این شعر، کاری فراتر کرده است و با کمک فرم و روایت به جای گزارش این موضوع، آن را به زیباترین شکل نمایش داده است. 🔹این مثنوی هجده بیت دارد و ما تا بیت دوازدهم گمان می‌کنیم که شعر درباره‌ی حضرت اُم‌البنین (علیهاالسلام) و حتی حضرت زهرا (علیهاالسلام) است. اما به یک‌باره متوجه می‌شویم که داستان چیز دیگری است و شاعر زندگی زنی را روایت می‌کند که چهار فرزندش شهید شده‌اند. و اینجاست که بازگشت به بیت نخست و بازخوانی شعر لطف دیگری پیدا می‌کند. اوصاف زندگی این بانو، بی آن‌که رنگ اغراق به خود گرفته باشد، بسیار رنگ و بوی زندگی حضرت زهرا (علیهاالسلام) و حضرت ام البنین (علیهاالسلام) را دارد. 🔸شاعر برای یکی کردن این دو روایت به خوبی از شگرد تداعی استفاده کرده است: چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی... و دانه دانه‌ی اشکی که بوده تسبیحش... همین که دست به پهلو نماز مغرب را... حتی آنجا که از روایت اصلی شعر پرده‌برداری می‌شود، باز هم شاعر شگرد تداعی را رها نمی‌کند و در توصیف پدر این چهار شهید این‌گونه می‌سراید: و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت ✍🏻 📗 🌐 shereheyat.ir/node/5413@ShereHeyat