eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
310 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
عجالتا آنهایی که به این موضوع بها می دهند در جلسه آقای دکتر جهانبخش در جمعه 5 بهمن که فتح بابی برای این گفتگو در آینده خواهد بود شرکت کنند. قطعا بر باورتان بر اهمیت مساله شهر در مقیاس ساخت نظم جهانی افزوده خواهد شد و سخن بنده را تصدیق خواهید کرد و چه بسا پژوهش در این موضوع و تلاش برای بازگرداندن آن به جایگاه اصلی اش در نظام پژوهش ایران و دین بتوانید کمکی کنید. 🆔 @social_theory
هدایت شده از اصرار
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسیر غزه‌ای می‌گوید در اسارت غذایی نبود جز دعا. دعایش این بوده «بارالها همانطور که مریم دختر عمران را روزی بخشیدی هر بار که زکریا در محراب بر او وارد می‌شد و نزد مریم رزقی می‌یافت...» در ادامه می‌گوید: «به خدا قسم سیر می‌شدیم. دعا می‌کردم، همانطور که حضرت محمد می‌فرمود در آخر الزمان امت من غذایشان تسبیح و تهلیل است. تسبیح می‌کردیم و تهلیل، و خدا را شکر سیر می‌شدم. به حضرت محمد صلی الله و آله و سلم می‌گفتم عزیزم! من تو را همچون اسمت دوست می‌دارم...» 🧷نگویید سُنی بگویید محمّدی دین غزه «محمّد» است زلال چون نام ایشان؛ محمّد غزه بوی محمّد می‌دهد اگر در پی ایشانی @Esrar3
ایده آمده است تا یک سرزمین و سبک اجتماعی آن را برای همه ساکنین آن خواستنی کند و سوال این است که این دقیقا چه رویایی که چنین قابلیتی دارد؟ من نمی دانم که در این نشست به چه جوابی رسیدند، به هر جوابی که رسیده باشند، همین که به این پرسش مهم و ضروری و سرنوشت ساز پرداخته اند، مهمتر است. اما این پوستر را که دیدم به ذهنم سپردم که به بهانه برگزاری این نشست مهم نکته ای را به یادگار بنویسم و بگذارم، حتی اگر بدیهی باشد و اصحاب این نشست هم آن را بدانند. رویای اجتماعی یک ملت نمی تواند رویایی باشد که به همه تنوع های فرهنگی و اجتماعی به جا داده باشد! اگر اینگونه باشد، یک چهلل تکه بی جهت و ایستا و نهایتا باری به هر جهت و نخواستنی روی دست جامعه می ماند! رویایی که بخواهد به همه نقش بدهد، مجبور است به همه حداقلی نگاه کند و الا با تعارض های جدی بین مکاتب و مذاهب چه کند؟ رویای رواداری، اگر دال مرکزی ساخت یک جامعه بشود، مساوی با بی رویایی برای جامعه است! چرا که رویا یک خط پایان خاص دارد که در ضمن خود هزاران خط پایان را نفی می کند. نگاه درست این است که رویای یک جامعه، یک گروه دارد که به بقیه جامعه وعده می دهد که من می توانم جامعه ای بسازم که همه شما بهتر از جامعه هایی که دیگر جریانها میزبان آن هستند برای شما خواهد بود. رویای اجتماعی جمهوری اسلامی باید بر مدار جریان مذهبی تاسیس شود، اما به شرطی که آنها همه ملت ایران شوند و خود را اشراف و بهرمند آن جامعه ندانند. میزبان باید مجاهدانه ملتی باشد که تصویر او از آینده را قبول کرده، نه هیچ کس! 🆔 @social_theory
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 خدای نهج البلاغه، مدافع برخی شهرهاست! • خدای نهج البلاغه، لشکر دارد: "عَزِیزَ الجُند"(لشکر نفوذ ناپذیر)، "الغَالِب جُندُه"(سپاه پیروز). [خطبه ۱۹۰و۱۹۱] • خدای نهج البلاغه پشت برخی شهرها در می آید و اجازه اجرای نقشه به متجاوزان نمی دهد. علی(ع) روزی درباره یکی از آن شهرها(کوفه) این راز را بیان کرد: كَأَنِّي بِكِ يَا كُوفَةُ تُمَدِّينَ مَدَّ الْأَدِيمِ الْعُكَاظِيِّ، تُعْرَكِينَ بِالنَّوَازِلِ وَ تُرْكَبِينَ بِالزَّلَازِلِ، وَ إِنِّي لَأَعْلَمُ أَنَّهُ مَا أَرَادَ بِكِ جَبَّارٌ سُوءاً إِلَّا ابْتَلَاهُ بِشَاغِلٍ [أَوْ] وَ رَمَاهُ بِقَاتِلٍ. اى كوفه، گويا تو را مى نگرم كه همانند چرم عكاظى۱ زير پاى حوادث كشيده مى شوى، پايمال پيشامدها مى گردى، و اضطرابها بر تو سوار مى شود. و مى دانم هيچ ستمكارى بر تو بدى نخواست مگر اينكه خداوند او را به برنامه مشغول كننده اى مبتلا ساخت، يا هدف تير كشنده اى نمود.(خطبه۴۷) • امروز آن چرم عکاظیِ کشیده شده زیر پای حوادث و پایمال پیشامدهاست؛ که خداوند پشتش در آمد، جبّار صهیونی را به مشکلات خود مشغول و ان شاء الله به تیر قاتل هم دچار خواهد کرد. عاقبتِ را هم خواهیم دید! • خدای علی(ع) زیباست در اوج آسمان عرفان، به شدت سیاسی و اجتماعی است؛ "یَرفَعُ المُستَضعَفیِن و یَضَعُ المُستَکبِریِن " هم هست! ................................... ۱.عکاظ از بازارهای دوره جاهلیت و از ماده «عکظ» به معنى کوبيدن، پايمال کردن است. چرم عکاظی کنایه از لگدکوب حوادث شدن است. ✍🏻محسن قنبریان 📎مرتبط :خداشناسی در نهج البلاغه ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
📋 خلاصه نشستهای تحلیلی سراج با موضوع «بررسی طرح راهبردی مقام معظم رهبری درباره منطقه و کشور در شرایط پسا طوفان الاقصی» 📍ارائه سوم استاد: حجت الاسلام حسین مهدیزاده، مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی ۱_ترسیم وضع مطلوب: تبیین ایده «مقاومت» بمثابه تنها گزینه روی میز، در طرح رهبر انقلاب ۲_توصیف وضع موجود: وضع ما در میانه درگیری دو طرح ▫️دستاوردهای طوفان الاقصی در ساخت نظم آینده منطقه‌ای ▪️کدام روایت؟ شکست یا پیروزی جبهه مقاومت؟ ▫️چالش‌ها و محذوراتِ ما در نظم سازی منطقه‌ای بر پایه طرح رهبر انقلاب ▪️ارزیابی نحوه حضور ایران در شرایط پساطوفان الاقصی، در نسبت با طرح رهبر انقلاب 📎 گزارش کامل و صوت این نشست‌ که در تاریخ ۱۷دی ماه برگزار شد متعاقبا منتشر خواهد شد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
سلام دوستان عزیز موضوع اول جلسه کورپوروتوکراسی (ابرشرکت سالاری)که در آن به جریان امپراطوری ابر شرکتهای خارجی و داخلی میپردازیم وبرنقش استعماری آنها در سلطه بردولتها و ملت‌ها دقیق میشویم موضوع دوم جلسه تولید به سبک ۴۳ است که در آن به راهکاری قابل اجرا با تمسک به اصل ۴۳قانون اساسی ودر نتیجه مردمی کردن اقتصاد و تولیداشاره دارد از تمام عزیزان دعوت میشود یا به صورت حضوری یا مجازی در جلسه جمعه حضور داشته باشند. 🆔 @sakamali 📍لینک ثبت نام https://survey.porsline.ir/s/weudV57b 🆔 @emaad_ir
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
سلام دوستان عزیز موضوع اول جلسه کورپوروتوکراسی (ابرشرکت سالاری)که در آن به جریان امپراطوری ابر شرکته
به نظر من حضوری را از دست ندهید. مهندس کمالی را از نزدیک ببینید من تا فردا ظهر چند بار دیگه این پیام را تجدید میکنم تا عده بیشتری پیام را ببینند و در جلسه شرکت کنند.
🔰به بهانه سومین رویداد عماد حقیقت درباره اقتصاد ایران آن است که اقتصاد ما نه از پیدا کردن نسبت درست منابع و سرمایه و امتیازها شروع می‌شود، چنانچه ریکاردو می گفت و نه از نسبت طبقات کارگر و سرمایه دار و صاحب ابزار تولید، چنانچه مارکس می‌گفت و نه از نسبت نهادها و روحیات انسانها چنانچه نهادگرا ها می‌گویند، نه کشف مفاسد اقتصادی و شفافیت در روندهای اقتصادی چنانچه عدالتخواهان اجتماعی می‌گویند. حقیقت اقتصاد ایران از فهم شروع می‌شود! برای فهمیدن اقتصاد ایران باید بدانیم که کجا استعمار می‌شویم، کجا وجه استعماری نسخه‌های علمی را نفهمیده‌ایم و کجا مدیر یا فعال اقتصادی، شبیه استعمارگران نهاد و بنگاه خود را اداره کرده است و این آغاز راه است. 🔻در رویداد اول روایت حقیقت، نشان دادیم که چطور از آغاز دهه دوم جمهوری اسلامی، نسخه‌های بانک جهانی استعمارگر، سیاست‌گذاری کلان ارزی و پولی و مالی کشور را از مدار خود خارج کرد و با تهاجم فکری و فرهنگی به ، آنها را به تولید نسخه هایی وادار کرد که روی میز بگذارند و پس از سه دهه هنوز نتوانسته ایم از آن خلاص شویم. این تصمیم اشتباه، تبدیل به عده ای و بیرون آوردن آن از کنترل عقل و علم ایرانی بود. نتیجه این تصمیم این بود که درخت نونهال صنعت ایران به خام فروشی مبتلا شود و صنعت و نوآوری صنعتی به محاق برود و دولت سیاسی در مقابل ملت مدام سرافکنده باشد. 🔻در رویداد دوم توضیح داده شد که چطور به عنوان ماده اصلی سیاست گذاری شهرسازی و مسکن ایران، چرخه هلاکت استعمار را تکمیل می کند و امروز زمان انتظار برای دسترسی یک خانواده ایرانی برای خانه دار شدن در حال نزدیک شدن به یک قرن است! یعنی سه برابر زمان مفید سن کار! مضاف بر اینکه اساسا شهری که در دهه های گذشته در حال ساخت آن هستیم، ، بزرگ مقیاس و است و این مدل شهرسازی برای زندگی مولد و مستقل و در مقابل تکانه های امنیتی و سیاسی که در جنگ با استکبار و استعمار نیاز داریم اصلا مفید نیست، بلکه ضرر هم دارد. در مقابل الگوهایی وجود دارد که با زیست بوم ایران و ماموریت ایران اسلامی بسیار متناسب خواهد بود! لذا ما می توانیم از نیاز امروز ایران برای ساخت مسکن، برای اصلاح الگوی سکونتگاهی ایران بهره ببریم. و اما مروز رویداد سوم! رویداد سوم روایت حقیقت با دغدغه و دلشوره از و ایران ترتیب داده شده است. درخت نحیف صنعت ایران، امروز در کنترل شرکت های بزرگی هستند که خود های ابرشرکت های جهانی هستند و ساختن آنها در امروز اقتصاد ایران، در جهت پیشرفت ایران بلندمدت ایران نیست! این شرکت های بزرگ که غالبا بر روی نیازها و صنایع کاذب، تا انحصارگری در خرده فروشی و مال سازی ها متولد شده اند، برای صنعت نیمه پیشرفته ایران هیچ نفع خاصی ندارند، بلکه ضرر هم دارند. 🟢در رویداد سوم روایت حقیقت، کمالی از اشتباه بودن مسیر پیشرفت صنعت در ایران می گوید و شما را با حوزه هایی که ابرشرکت های ایرانی در آن حوزه ها در حال تولد هستند بیشتر آشنا می کند. حوزه هایی که باعث انباشت ثروت می شوند، اما باعث نمی شوند. 📌جهت شرکت در رویداد (حضوری و مجازی) از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنید: 🔗 https://survey.porsline.ir/s/weudV57b مرکز مطالعات پیشرفت عماد : @emaad_ir